Tietokone jäätyy 20-60min pelaamisen jälkeen

Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
4
Morjesta. Meikäläinen sai tuossa keskiviikkona uuden koneen kasaan ja heti ensimmäisenä iltana pelatessa koko tietokone jäätyi täysin. Kuva jäätyi, näppäimistö ja hiiri ei toiminut ja pystyy sammuttamaan vain power nappia pohjassa pitämällä. (Lämmöt ovat aina toisella näytöllä ja olivat täysin kunnossa.)Aloin tarkistamaan että onko ajurit ajantasalla yms. Ja totesin että kyllä ja ajattelin että pelistä vain kyse tai sitten ihan randomilla vaan. (Rust jos sillä väliä) Seuraavana päivänä katselin netistä varmaan kaikki keskustelut ja palstat etsien vikaa mutta mikään ei näyttänyt auttavan asiaan sillä taas kerran rustissa kävi sama homma. Tänään sitten gta v:tä kerkesin ruhtinaaliset 40min pelata kun taas sama homma.. Tässä on pieni stressi, turhautuminen ja vitutus koska meikäläinen on kaikennäköstä koittanut eikä mikään oikein auta enkä ole tälläistä tykkiä ostanut vain internetin selaamiseen.. alla specsit:

Asrock z390 extreme4
G.Skill 16gb 3200MHz DDR4
Intel i7-9700k
Samsung 970 Evo M.2 NVME
2TB HDD
MSI RTX 2080 Gaming x trio
Corsair rm750x
NZXT Kraken x62
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 759
Sinänsä ikävää, kun nuo on silleen melkein parhaat osat, mitä rahalla saa. Olen niistä melkein kateellinen :D

Katso "View Reliability History" ja sieltä niitä punaisia tapahtumia. Minulla ei ole yhtään juuri nyt, mutta tulee tuohon paikkaan, mihin minun warning:
upload_2018-11-25_5-40-42.png


Sieltä "View technical details" ja laitatko ne tekstit tänne?
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
388
Mulla oli kerran vastaavaa omalla kohdalla ja vika oli m2 levyssä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 130
Alkuun nyt ainakin kaikki kellotukset pois. Memtest kannattaa ajella yön yli ja kokeilla pelkän m.2- ja kiintolevyn ollessa kiinni. Ja tietty tarkistaa, että kaikki kaapelit ovat kunnolla kiinni.
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 267
Näytönohjainta voisi yrittää alikellottaa. Itselläni jäätyili jossain peleissä samalla tavalla kun oli EVGAn rankemmalla kädellä epävakaaksi tehdasylikellotettu GTX 970 ja GPU:n kellojen pudottaminen auttoi. Powerista ei ollut kiinni, GTX 980 Ti tilalle ja toimi ongelmitta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 081
Onko käytössä nvidian ajurit joissa bsod ongelmat korjattu mm. Gsync näytöillä? Tuohan pitäisi olla vain 2080ti ongelma mutta tuskin haittaa jos koittaa 416.81 tai uudempia. Helpoin tapa on sammuttaa se toinen näyttö ja katsoa vaikuttaako mitenkään (mieluiten DP kaapeli irti myös).
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Memtest tosiaan ajoon ja biosikin kannattaa päivitellä jos ei jo ole uusin.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
4
Sinänsä ikävää, kun nuo on silleen melkein parhaat osat, mitä rahalla saa. Olen niistä melkein kateellinen :D

Katso "View Reliability History" ja sieltä niitä punaisia tapahtumia. Minulla ei ole yhtään juuri nyt, mutta tulee tuohon paikkaan, mihin minun warning:


Sieltä "View technical details" ja laitatko ne tekstit tänne?
Tuollasta näyttäs iskevän useamminkin, ei pelkästään pelatessa vaikka kone jäätyy vain pelatessa.
nimetön.png
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
4
Onko käytössä nvidian ajurit joissa bsod ongelmat korjattu mm. Gsync näytöillä? Tuohan pitäisi olla vain 2080ti ongelma mutta tuskin haittaa jos koittaa 416.81 tai uudempia. Helpoin tapa on sammuttaa se toinen näyttö ja katsoa vaikuttaako mitenkään (mieluiten DP kaapeli irti myös).
416.94 On tämänhetkinen näyttiksen ajuri. Onko toisen näytön irrottaminen relevanttia enää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 081
416.94 On tämänhetkinen näyttiksen ajuri. Onko toisen näytön irrottaminen relevanttia enää?
Ei välttämättä seuraavaksi koitat vaikuttaako jos äänikortin laittaa pois päältä device managerista. Joo ääniä ei ole mutta auttaisi asian selvittämisessä jos uudempia ajureita ei edes win10 toimesta löydy.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
4
Noniin elikkäs. Jotkut voisi kutsua meikäläistä idiootiksi sen perusteella mitä seuraavaksi sanon mutta tuota taisi simppelisti olla biosista kiinni. P1.60 versio oli tuossa aikasemmin ja kun katoin bios versio vaatimusta tuolle cpulle niin pitäs vähintäänkin P1.80 olla.. Päivitin tuohon 2.02 eli uusimpaan ja äskettäin pelasin 3h ilman jäätymistä rustia.. Sormet ristissä toivotaan, että oli tuosta kiinni. Ajattelin, että kun sanottiin että z370 emoille täytyy bios päivittää että nuo 9th gen prossut toimii niin z390 emoille ei sitten olisi mitään tarvetta koska periaatteessa 9th gen prossuillehan tuo on tehty(?), Korjatkaa jos olen väärässä.. Mutta tosiaankin ilmottelen tänne päin jos ei kuitenkaan auttanut vaan jäätyileminen jatkuu.. Kiitokset kaikille avusta!
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Kyllähän tuolla lankulla periaattessa 9000-sarja pitäisi toimia suoraan paketista. Z390 on juuri 9000-sarjaa varten julkaistu. CPU Support listassa on tosiaan 1.80 vaatimus tuolle 9700K:lle. Liekö sitten ollut jotain epävakausongelmia vanhemmalla biossilla, jonka takia tuo on laitettu vaatimukseksi.
Toivotaan kuitenkin, että nyt toimii.

Jos vielä kaatuilee, niin kannattaa lähteä tuota audiopuolta selvittämään.
 
Viimeksi muokattu:

halkoliiteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
401
Sama virheilmoitus tuli itselle x470-alustalla ja vika oli liian tiukoissa muistien ajoituksissa. Eli jos tulee viekä uudestaan, niin ota muisteista xmp-profiili pois ja kokeile. Toki intelin puolella ei pitäisi olla ongelmaa muistien kanssa, mutta voihan sieltä osua viallista kampaakin kohdalle.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 730
Mulla oli kerran vastaavaa omalla kohdalla ja vika oli m2 levyssä.
Viallisella SSD levyllä saa tosiaan koneen hyytymään aika tyylikkästi ihan omienkin kokemusten perusteella. Tuli todettua kun Sampan 830 lahosi alta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 320
Viestejä
4 334 829
Jäsenet
72 165
Uusin jäsen
toni.kangasluoma

Hinta.fi

Ylös Bottom