Ratkaistu Tietokone ei lähde käyntiin

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
248
Eli otsikon kaltainen tilanne kaverilla päällä. Kone toimi tänään aiemmin päivällä moitteitta, mutta nyt illalla ei lähde enää käyntiin. Näyttöön tulee pelkkä musta ruutu eikä USB-laitteisiin tule virtaa. Myös prossucoolerin toinen tuuletin ei lähtenyt pyörimään, ennen kuin kaveri irrotti emon patterin ja resettas CMOS:n. Koneesta kuuluu myös outoa surinaa joko powerista tai emosta, mutta se on vaikea paikantaa tarkasti. Surina kuitenkin vähenee/häviää, kun antaa koneen olla hetken käynnissä.

Kokeiltu tosiaan em patterin poisto ja CMOS:n resetointi, käynnistys ilman näyttistä ja yhdellä muistikammalla, mutta ei auttanut.

Ainiin ja speksit olisi varmaan hyvä ilmoittaa:
Asus Z270F
Kaby Lake 7700K
Asus Strix 1070
Corsair Vengance LPX 16 Gb 3000 Mhz DDR4
Thermaltake Frio Extreme Silent 14
EVGA 650W Supernova GS
 
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
6
Windowsin uudelleenasennus ??

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
6
Powerin takuuhuolto / vaihto ?

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
248
Ei paljon Windowsin uudelleenasennus auta, jos koko kone ei edes boottaa.
 
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
6
Ilmiselvästi jotain virtalähteessä.. kuulostaa siltä

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
248
Käskin kaveria vaihtamaan pari viikkoa vanhan näytön vanhaan ja sillä lähtikin kone käyntiin, mitä vittua? Nyt hän laitto sen uuden takaisin ja silläkin lähtee käyntiin ja toimii ainakin toistaiseksi ilman ongelmia. Jotain vikaa täytyy jossain silti olla? Näyttö on Acer Predator MTN XB271HU.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 192
Tuossa emossa vika-ledit siinä socketin vieressä.. Mikä on niiden tilanne?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
248
Kaverin mukaan ei palaneet mitkään muut kuin emon jonneledit kun kysyin. Mutta kuten sanoin, ei vikaa enää ole, kun näytön vaihtoi vähäksi aikaa vanhaan. Kysymys kuuluukin sitten, että miten näyttö voi aiheuttaa tuon ongelman...?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 192
Nyt koeta saada kaverisi katsomaan oikeita LEDejä, ne jonneledit on täysin turhat. Ei nyt kannata huitoa edestakaisin paniikissa ja syyttää satunnaisia komponentteja, kun emolevyssä on hyvät välineet virheiden selvittämiseen.

ledit.PNG
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Kaverin mukaan ei palaneet mitkään muut kuin emon jonneledit kun kysyin. Mutta kuten sanoin, ei vikaa enää ole, kun näytön vaihtoi vähäksi aikaa vanhaan. Kysymys kuuluukin sitten, että miten näyttö voi aiheuttaa tuon ongelman...?
Näyttö tai näytön kaapeli on auheuttanut oikosulun? Tiedä häntä voiko tärskyn saanut emolevy herätä myöhemmin henkiin, ledien olen ainakin nähnyt tekevän ylösnousemuksen muutama päivä staattisen
sähköiskun jälkeen, mutta se ei olekkaan täysin sama asia :)
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
248
Näyttö tai näytön kaapeli on auheuttanut oikosulun? Tiedä häntä voiko tärskyn saanut emolevy herätä myöhemmin henkiin, ledien olen ainakin nähnyt tekevän ylösnousemuksen muutama päivä staattisen
sähköiskun jälkeen, mutta se ei olekkaan täysin sama asia :)
Paljon mahdollista. Joskus kuullut, että nuo näyttöjen mukana tulevat kaapelit eivät ole ihan parhaasta päästä. Mutta nyt tosiaan ongelmaa ei enää ole, mutta pitää kuullostella tilannetta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Paljon mahdollista. Joskus kuullut, että nuo näyttöjen mukana tulevat kaapelit eivät ole ihan parhaasta päästä. Mutta nyt tosiaan ongelmaa ei enää ole, mutta pitää kuullostella tilannetta.
Niin, eipä niissä mitään kullattuja liittimiä ainakaan ole :think:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 664
Viestejä
4 221 026
Jäsenet
71 092
Uusin jäsen
Joose Roivas

Hinta.fi

Ylös Bottom