Tietokone, 2 näyttöä ja muut oheislaitteet n. 2000€

Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
10
Terve!

Muutaman vuoden kokonaan ilman pöytäkonetta eläneenä olisi taas aika hankkia uusi kone.

Budjetti?:
n. 2000€. Tähän sisältyy siis 2 näyttöä, hiiri, näppis, kuulokkeet ja hiirimatto nyt ainakin.
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä, mutta tämä maksanee vain sen kympin
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kokeillaan jos itse saisi kasattua.
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: En
Ylikellotatko prosessoria?: Lähtökohtaisesti en.
Kotelon koko: ATX tai mATX.
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Kyllä.
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Onnistuu.
Haluatko koneeseen SSD:n?: Ehdottomasti.
Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen (FPS), gradu plus muu työnteko ja opiskelu, satunnainen videonkäsittely ja kuvankäsittely. Pelejä nyt ainakin Playerunknown's battlegrounds ja GS:GO.
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Mitään ei löydy.

Muuta:
Seuraavia oheislaitteita olen miettinyt:

Näppis (125€): Logitech G810 Orion Spectrum, RGB Mech Pelinäppäimistö - 124,90€

Hiiri (70€): BenQ ZOWIE EC2-A pelihiiri, 3200 DPI, musta - 69,90€

Ykkösnäyttö (379€): Samsung 24

Kakkosnäyttö (179€): Samsung 24

plus kuulokkeet ja hiirimatto yhteensä ehkä noin 100€.

Tämä jättäisi n. 1150 euroa itse tietokoneeseen. Saisko tällä hinnalla jo käyttötarkoituksiin riittävän paketin kasaan?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Logitechin hiiri ja näppis Gigantissa tarjouksessa, klik ja klik kannattaa tsekata. Itsellä tuo hiiri ja ei ole pahaa sanottavaa. Käyttiksen saa joo täältä foorumilta kympillä ja koneen saat varmasti itse kasattua. Näytöt Freesyncillä eli vaatisi AMD:n kortin että noista saa kaiken irti, RX 580? Prossuksi varmaankin AMD:n Ryzen, ehkäpä 1600(x). Laadukkaaseen virtalähteeseen kannattaa panostaa, esim Evgan G2/G3 tai Corsairin RMx-sarja. Tosta kannattaa lähteä hahmottelemaan pakettia näin alkuun. Komponenttien tilaamista Saksasta kannattaa harkita, 1000e satsissa voi säästää 100-200e.
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
10
Logitechin hiiri ja näppis Gigantissa tarjouksessa, klik ja klik kannattaa tsekata. Itsellä tuo hiiri ja ei ole pahaa sanottavaa. Käyttiksen saa joo täältä foorumilta kympillä ja koneen saat varmasti itse kasattua. Näytöt Freesyncillä eli vaatisi AMD:n kortin että noista saa kaiken irti, RX 580? Prossuksi varmaankin AMD:n Ryzen, ehkäpä 1600(x). Laadukkaaseen virtalähteeseen kannattaa panostaa, esim Evgan G2/G3 tai Corsairin RMx-sarja. Tosta kannattaa lähteä hahmottelemaan pakettia näin alkuun. Komponenttien tilaamista Saksasta kannattaa harkita, 1000e satsissa voi säästää 100-200e.
Kiitos näistä vinkeistä, laitetaan tuo näppis ainakin heti jo tilaukseen!
 

ics

Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
160
Vaihda näyttö vähintään 27 tuumaiseen. Toi 24" voi vaikuttaa hyvältä nyt mutta näitä kahta itse katsellut ja sitä vaan tahtoisi lisää "työtilaa". Kannattaa myös harkita.

EDIT:

Tulevaisuutta ajatellenkin kannattaa harkita jo isompaa resoa kuin 1920 x 1080 näytölle.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 535
Viestejä
4 194 160
Jäsenet
70 746
Uusin jäsen
vateezz

Hinta.fi

Ylös Bottom