Tietojärjestelmätieteen koulutus

Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 115
Onko täällä ketään, joka olisi työllistynyt kyseisellä koulutuksella? Itse olen kauppatieteen maisteri pääaineena tietojärjestelmätiede ja tuntuu, että se on täysin turha koulutus. En oikein keksi, mitä sillä voisin tehdä. Olis pitänyt vaan vaihtaa tietotekniikkaan yliopiston sisällä, niin kuin oli alkuperäinen suunnitelmani.
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
784
Niin siis luit itsesi maisteriksi, etkä tiedä mitä tekisit tutkinnolla? Eikö tuon tutkinnon nyt luulisi antavan perusteita kaupallisen tai tietoteknisen alan tehtäviin?
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Tuolla koukutuksella ei yleensä valmistuta, vaan mennään töihin kandin kohdalla. :D

Maisteriksi sitten 5-15v myöhemmin duunin ohella. ;)
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 115
Niin siis luit itsesi maisteriksi, etkä tiedä mitä tekisit tutkinnolla? Eikö tuon tutkinnon nyt luulisi antavan perusteita kaupallisen tai tietoteknisen alan tehtäviin?
Kylhä se varmaan antaa, mut sitä koodausta oli aika vähän verrattuna maisterivaiheen aiheisiin. Mietin vaan, et missä pääsis hyödyntämään niitä maisterivaiheen oppeja. Ehkä se pitää sit lähteä etenemään junior-koodarin paikkojen kautta.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 115
Tuolla koukutuksella ei yleensä valmistuta, vaan mennään töihin kandin kohdalla. :D

Maisteriksi sitten 5-15v myöhemmin duunin ohella. ;)
Noin kyl itseasiassa teki aika moni :D Mä halusin saada eka tutkinnon kasaan ja mennä töihin vasta sit. Oli ehkä huono strategia.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 683
Harvempi ihan koodaa tutuista, osa myy, osa asiantuntijoita, hr johtaja, tj, tuotekehitys päällikkö yms. Se tutkinto on yks juttu, sit millainen ihminen sieltä takaa löytyy merkkaa ehkä 70%.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Kylhä se varmaan antaa, mut sitä koodausta oli aika vähän verrattuna maisterivaiheen aiheisiin. Mietin vaan, et missä pääsis hyödyntämään niitä maisterivaiheen oppeja. Ehkä se pitää sit lähteä etenemään junior-koodarin paikkojen kautta.
Ei ne "maisterivaiheen opit" eikä oikeastaan muutkaan ole mitenkään olennaisia, asiat opitaan joko töissä tai sitten jotkut motivoituneet omalla ajallaan mutta ei noissa suomalaisissa tutkinnoissa.
Eli sinänsä lähettele hakumuksia sellaisiin firmoihin mitkä kiinnostaa niin tuo tutkinto on siinä varmaan ihan hyödyllinen "check box" ja kyllä se erikoistuminen siitä sitten selvenee työelämän alkuvaiheessa joko sattumalta tai ihan sen perusteella mihin suuntaan itse haluat kulkea.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Yksi alaisistani on suorittanut tuon tutkinnon. Tekee nykyään tuoteomistajan ja projektipäällikön hommia. Tutkintohan ei ole kovin tekninen, joten enemmän tuolta varmaan "mennään" hallinnollisiin hommiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 799
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom