Tiedostojen siirtäminen vanhalta tietokoneelta talteen

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
417
Minulla on tällainen vanha, hajoamispisteessä oleva tietokone, jolta olisi kiva siirtää vanhoja tiedostoja talteen. Koneessa on kovalevy 40 pinnisellä IDE -liittimellä. Olen miettinyt jotain fiksua ratkaisua, miten pääsisi tuon kovalevyn tiedostoihin kiinni.

Millaisella adapterilla tms. kannattaisi tilanteessa lähteä liikkelle? Noita myydään joitain USB to IDE -johtoja, mutta tarvitseeko tuo kovo jostain tuon lisäksi vielä virtaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
417
Kiitos vastauksista. Tilanne tuon vanhan koneen suhteen on siis se, että se on aivan hajoamispisteessä (älyttömän hidas ja tilttailee tuon tuosta), ja tietokoneen käynnistäminen ja sieltä tiedostojen siirtäminen on aika epävarmaa toimintaa. Ajatuksena siis oli, että jollain helpolla ratkaisulla olisi liittänyt tuon vanhan koneen kovon uuteen koneeseen, johon olisi sitten siirtänyt tiedostot. Onko tämä mahdollista ihan tuollaisella usb-ide -kaapelilla, vai tarvitaanko tuollainen Copran linkkaama adapteri?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 943
Onko tämä mahdollista ihan tuollaisella usb-ide -kaapelilla, vai tarvitaanko tuollainen Copran linkkaama adapteri?
Tuolla adapterilla IDE-levy voidaan liittää Sata koneen kovalevyksi ja siirtää tiedot turvaan. Virta kovalevylle annetaan Molex virtaliittimellä. jota löytyy vielä nykyisin virtalähteistä.

Edit: Mitä tarkoitat "Onko tämä mahdollista ihan tuollaisella usb-ide -kaapelilla "?
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 078
Kiitos vastauksista. Tilanne tuon vanhan koneen suhteen on siis se, että se on aivan hajoamispisteessä (älyttömän hidas ja tilttailee tuon tuosta), ja tietokoneen käynnistäminen ja sieltä tiedostojen siirtäminen on aika epävarmaa toimintaa. Ajatuksena siis oli, että jollain helpolla ratkaisulla olisi liittänyt tuon vanhan koneen kovon uuteen koneeseen, johon olisi sitten siirtänyt tiedostot. Onko tämä mahdollista ihan tuollaisella usb-ide -kaapelilla, vai tarvitaanko tuollainen Copran linkkaama adapteri?
Tuo linkattu on ide-sata adapteri, ihan yhtä hyvin se voi olla ide-usb ( jolloin tarvitaan erillinen virtalähde, tulee adapterin mukana). Pelkkä kaapeli ei tietenkään riitä kummassakaan tapauksessa.

Minulla on en-muista-minkämerkkinen vanha usb- adapteri johon saa ide, mini ide tai satalevyn kiinni, kätevä kaikkien vanhojen levyjen kanssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
417
Hei, kiitoksia näistä vastauksista! Luulen, että näillä tiedoilla saadaan kyllä vanhat tiedot pelastettua.

Varmistelisin, että esimerkiksi tällaisilla härpäkkeillä tiedostonsiirto on mahdollista?


tai


En usko, että adapterille tulee hirveästi käyttöä jatkossa, eli mitä halvempi, sen parempi. Siirtonopeudella ei ole merkitystä tässä tapauksessa.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 078
Hei, kiitoksia näistä vastauksista! Luulen, että näillä tiedoilla saadaan kyllä vanhat tiedot pelastettua.

Varmistelisin, että esimerkiksi tällaisilla härpäkkeillä tiedostonsiirto on mahdollista?


tai


En usko, että adapterille tulee hirveästi käyttöä jatkossa, eli mitä halvempi, sen parempi. Siirtonopeudella ei ole merkitystä tässä tapauksessa.
Huvipisteen palikka näyttää kuvassa samanlaiselta kuin oma. Pitäisi onnistua sillä.

Edit: ajurin perusteella oma olisi JM20338 ja tuossa mainostetaan JM20337. Todennäköisesti sama piiri kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 570
Viestejä
4 191 187
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom