Tiedostojen palauttaminen muistikortilta

Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
870
Mulla on yksi microSD muistikortti, joka aikanaan vanhan nokialaisen kanssa alkoi yhtäkkiä pyytämään salasanaa tiedostoihin käsiksi pääsyyn. Minkäänlaista salasanaa en siis ollut asettanut tähän. Muistikortin lukijallakaan ei päässyt tiedostoihin käsiksi tietokoneen avulla, asema ei halua aueta.

Nyt tekisi mieli selvittää mitä sinne kortille jäi. Olen vähän katsellut, että johonkin 100 euron pintaan tarjotaan palveluita tiedostojen palauttamiseksi, mutta onko tässä jotain kotikonsteja mitä kannattaisi kokeilla? Vastaan on tullut jotain tätä varten suunniteltuja työkaluja, joilla muistikortin logiikkapiiri ohitetaan. Näiden hinnat kiinastakin tilatessa ollut kuitenkin aika suolaisia, ei käytännössä tulisi mitään säästöä kun yhtä korttia varten semmoisia ostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Ei vanhassa puhelimen muistikortissa oikeastaan paljon muuta oikeastaan voi olla kuin valokuvia tai puhelimeen asennettuja ohjelmia mahdollisesti. Tiedät varmaan itse, oletko kuvannut siihen aikaan sillä, jos siellä on kuvia. 100€ on kova hinta maksaa siitä, mitä siellä voi olla.

Recuva on paljon käytetty ilmainen tietojen palautusohjelma. Sillä käsittääkseni pääsee myös muistikorttien tietojen palautuksiin. Download Recuva | Recover deleted files, free!

Jos kortille on asetettu salasana, niin tuskin tämäkään auttaa, mutta kokeilla voi.
Kortti on mahdollisesti vioittunut jos et itse ole salasanaa asettanut.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
870
Juu siis kateissa on parin vuoden ajalta valokuvat, ja näiden menettämisen harmi aina silloin tällöin nostaa päätään. 100e tosiaan on kuitenkin sen verran rahaa, että tähän mennessä en ole vielä vakuuttunut onko ne kuvat sen arvoisia, ja on vähän epävarmaa onko ne edes juuri tällä muistikortilla. Ja onhan siinä riski, ettei niitä saada edes palautettua, vaikka olisivatkin.

Muistaakseni olen joskus aikanaan jotain ohjelmallista palauttamista kokeillut, ja tämä kaatui juuri tuohon kortin lukittumiseen, mutta pitääpä kokeilla tuolla Recuvalla uudestaan.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
690
Riippuu mikä nokian puhelin oli kyseessä, jos tarpeeksi vanha saattaa olla mahdollista löytää salasana hex editorilla (puhelimessa).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 326
Viestejä
4 330 090
Jäsenet
72 197
Uusin jäsen
pro.forma

Hinta.fi

Ylös Bottom