Tick Mitt punkkihanska

Onko täällä kellään kokemuksia tuosta punkkihanskasta? Siitä oli tässä jokunen aika sitten juttua Shark Tank ohjelmassa joka tuli Jim:ltä.

Tulin vain lisäämään oman nollapostaukseni. Eli yhdyn edelliseen puhujaan.

Näin Tick Mitt toimii arjessa​

Tiheä mikrokuitunukka toimii mekaanisesti: irtonaiset punkit ja pienet roskat tarttuvat kuitupintaan pyyhittäessä. Kiinnittyneet punkit poistetaan edelleen punkkipihdeillä.

Mikrokuituliina josta on tehty hanska.

Näin Tick Mitt toimii arjessa​

Tiheä mikrokuitunukka toimii mekaanisesti: irtonaiset punkit ja pienet roskat tarttuvat kuitupintaan pyyhittäessä. Kiinnittyneet punkit poistetaan edelleen punkkipihdeillä.

Mikrokuituliina josta on tehty hanska.

Eli itse tuotteena ei mikään "kummoinen" laitos, mutta mielenkiintoista on että kerääkö mikrokuituliina punkit hyvin esim. koirasta? Meidän koiralle jolla on pohjavilla jne. pieni silittely ei varmaan riitä, mutta jos molempiin käsiin hanskat ja käy koko koiran läpi turkkia hieroen/rapsuttaen niin kerääntyykö punkit maagisesti hanskoihin kiinni :hmm:

Eli itse tuotteena ei mikään "kummoinen" laitos, mutta mielenkiintoista on että kerääkö mikrokuituliina punkit hyvin esim. koirasta? Meidän koiralle jolla on pohjavilla jne. pieni silittely ei varmaan riitä, mutta jos molempiin käsiin hanskat ja käy koko koiran läpi turkkia hieroen/rapsuttaen niin kerääntyykö punkit maagisesti hanskoihin kiinni :hmm:
En usko. Eihän tuossa liinassa ole mitään mikä irrottaisi punkit turkista. Joltain tasaiselta pinnalta kuten vaatteesta voisi toimia, mutta punkit ovat usein karvan juuressa.
Imuri+harjasuutin toimisi varmasti paremmin, jos koira antaa imuroida turkkiaan.

En usko. Eihän tuossa liinassa ole mitään mikä irrottaisi punkit turkista. Joltain tasaiselta pinnalta kuten vaatteesta voisi toimia, mutta punkit ovat usein karvan juuressa.
Imuri+harjasuutin toimisi varmasti paremmin, jos koira antaa imuroida turkkiaan.
Mutta periaatteessa voisi toimiakin. Itseäkin aina yllättää kun ottaa paketista mikrokuituliinan vaikka visiirin puhdistukseen niin kyllä se tarraa kämmenien ihoon yllättävän hyvin ja minä olen sentään sileäkäsinen toimistotyöläinen :cigar2:
Eli sinänsä pidän uskottavana ajatusta että punkkien jalat jne. voisivat tarrata liinaan helpostikin kiinni; toimiiko sitten käytönnössä on eri asia...

Meillä ei nyt niin paljoa punkkeja ole että rupeaisin joka kävelyn jälkeen käymään koiraa läpi. Vanhempien luona on reilusti punkkeja, mutta siellä meidän koira on "pihakoirana" (ja siksi myös havattujen punkkien määrä korostuu) niin ei tulisi mieleenkään ruveta koiraa hinkkaamaan hanskoilla joka kerta kun piipahtaa ulkona. Punkkilääke toimii...

Toimisko teippiharja? Näitä yleensä kai vain sohviin käytetään, mutta vaihtopäät maksavat alle euron.

Kommenttien rohkaisemana ostin yhden hanskan (keltainen) ja muutaman päivän testien jälkeen se tuntuisi toimivan varsin hyvin, minun belgian paimenkoirasta löytyi ensimmäisen lenkin jälkeen kolme punkkia tuolla, oli aika helppo käydä koira tuolla läpi, tykkäsi kovasti. Toisen lenkin jälkeen ei ollut yhtään punkkia ja kolmannen jälkeen löytyi taas yksi. Löysin myös hupparistani yhden kun pyyhin sillä itseäni.

Tuossa keltaisessa ne punkit erottuu erityisen hyvin, oli helppo tarkistaa pyyhkimisen jälkeen.

Tuon kaupan ohjeissa mainitaan että punkin voi myös näemmä tappaa alkoholissa joten kokeilin sitäkin. Pieneen purnukkaan hieman kaapista löytynyttä etanolia ja punkit sinne. Kuolivat varsin nopeasti.

Olisikin ihmeellistä jos ne ei siihen kuolisi.
Tuo on vaan kätevä esim. mökki yms ympäristössä missä ei ole mahdollista lämmöllä tappaa. Pieni purkki taskuun ja homma on kunnossa. Kotona voi sitten lämmöllä päästää noi ötökät hengiltä.

Tuon kaupan ohjeissa mainitaan että punkin voi myös näemmä tappaa alkoholissa joten kokeilin sitäkin. Pieneen purnukkaan hieman kaapista löytynyttä etanolia ja punkit sinne. Kuolivat varsin nopeasti.
Olisikin ihmeellistä jos ne ei siihen kuolisi.
Jukupliut, unohdankin sitten tuon hanskan ja lotraan itseni viinalla päivittäin. Avokki ei enää jatkossa huomaa jos käyn keskellä päivää ottamassa huikan.

Äsken kävin taas koiran kanssa pienellä lenkillä ja koirasta löytyi kaksi punkkia ja minun lahkeesta yksi. Ei tarvinnut sormin nyppiä, kunhan pyyhki punkit talteen. Nätisti nököttivät siinä lapasessa kun pyyhkimisen jälkeen vilkaisin.

Äsken kävin taas koiran kanssa pienellä lenkillä ja koirasta löytyi kaksi punkkia ja minun lahkeesta yksi. Ei tarvinnut sormin nyppiä, kunhan pyyhki punkit talteen. Nätisti nököttivät siinä lapasessa kun pyyhkimisen jälkeen vilkaisin.
Tämän ketjun perusteella haiskahtaa vähän siltä, että sulla saattaa olla jonkinnäkönen kytkös tuohon Kasaa Grills Oy -firmaan, joka tuota hanskaksi naamioitua mikrokuituliinaa myy.

Kommenttien rohkaisemana ostin yhden hanskan
Mielestäni kommentit eivät kyllä erityisemmin rohkaisseet ostamaan tätä, ennemminkin vaikutti siltä, että tuohon hanskaan suhtaudutaan skeptisesti.

Tuotteesta tulee vähän mieleen Karvakamu irtokarvan poistaja joka on lähinnä minikokoinen ikkunankuivauslasta.

Viimeksi muokattu:
En vieläkään oikein ymmärrä miten tuo mikrokuitu saa punkit irti koiran turkista. Toki jos kyseessä on joku lapukka ja punkki on karvan päällä, mutta jollain pidempikarvaisella koiralla tuo lienee hyödytön.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
311 020
Jäsenet
83 955
Uusin jäsen
TS1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom