Ratkaistu Thermalright HR-02 Macho rev.b ja kiinnitys.

Liittynyt
14.01.2018
Viestejä
28
Moro

Minulla on pieni ongelma, joka häiritsee aika paljon. Eli minulla on Asus Prime X370-A emolevy ja AMD Ryzen 7 2700X. Jäähynä toimii Thermalright HR-02 Macho rev.b.

Kun kiinnitän jäähyn prosessorille, niin se toki asettuu siihen tiukasti, mutta ongelma siinä on se, että kun otan jäähyn siiliosasta kiinni ja pyöritän sitä niin se pyörii prosessorin päällä jonkun verran. Nyt huomasin myös, että kun koneen pistää pystyyn, niin jäähy valuu hieman alaspäin paljastaen jonkin verran itse prosessoria.

Kun ostin jäähyn Jimmsiltä, niin siellä on ilmoitettu tuotteen kohdalla, että asennusohjeessa ei mainita AM4, mutta asennus tapahtuu AM3 asennusohjeen mukaisesti, AM4 reikäjakoa käyttäen!

Tahnana on ihan MX-4 ja sitä on nokareellinen laitettu.

Onko tuo ihan normaalia vai pitäisikö siihen erityisesti hankkia erikseen uusi kiinnitys Ryzenille?

-Antipas
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 562
Moro

Minulla on pieni ongelma, joka häiritsee aika paljon. Eli minulla on Asus Prime X370-A emolevy ja AMD Ryzen 7 2700X. Jäähynä toimii Thermalright HR-02 Macho rev.b.

Kun kiinnitän jäähyn prosessorille, niin se toki asettuu siihen tiukasti, mutta ongelma siinä on se, että kun otan jäähyn siiliosasta kiinni ja pyöritän sitä niin se pyörii prosessorin päällä jonkun verran. Nyt huomasin myös, että kun koneen pistää pystyyn, niin jäähy valuu hieman alaspäin paljastaen jonkin verran itse prosessoria.

Kun ostin jäähyn Jimmsiltä, niin siellä on ilmoitettu tuotteen kohdalla, että asennusohjeessa ei mainita AM4, mutta asennus tapahtuu AM3 asennusohjeen mukaisesti, AM4 reikäjakoa käyttäen!

Tahnana on ihan MX-4 ja sitä on nokareellinen laitettu.

Onko tuo ihan normaalia vai pitäisikö siihen erityisesti hankkia erikseen uusi kiinnitys Ryzenille?

-Antipas

Kiinnitys vituillaan, otat neljän sormen otteen meisselistä, ja kiristelen järkeä käyttäen. Prosessoria saattaa näkyä jonkinverran, tuossa jäähyssä itselläkin tuli aina offsettiä vähän. Siiliä ei pitäisi kyllä pystyä kääntelemään ellei käytä voimaa suhteellisen paljon, ota huomioon kuitenkin, että siili on puolikiloinen tuulettimineen. (Oikeastaan painavampikin)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 101
Jos siili ei liiku pyörittäessä (ei voimalla) yhtään niin kiristys on vedetty liian tiukalle. Jos liukuu helposti alaspäin niin liian löysällä.
 
Liittynyt
14.01.2018
Viestejä
28
Kiitos kaikille vastauksista! Täytyy laittaa se tutkinnan alle, kun pääsee töistä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
266
Itselläni samanlainen jäähy ja sitä voi pyöritellä pari milliä. Kaikki ruuvit kiristetty kunnolla, mutta se on kokonaan prosessorin päällä eikä valu mihinkään ja lämmöt on normaalit rasituksessa. Olin asiasta yhteydessä jopa valmistajaan ja hekin sanmoivat homman olevan normaali.

Tässä vielä lainaus heiltä.

"Hey Toni,

the reason for this is the design of the cooler base. It's convex. An Intel CPU is concave, so they fit together perfectly. An AMD CPU is flat, though. So there will always be a bit of leeway - but as you said yourself, the cooling performance is not impaired, so no reason to worry about it.

Kind regards,

Björn Schmidt
Thermalright Europe Team"
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 331
Viestejä
4 335 036
Jäsenet
72 171
Uusin jäsen
Kimix

Hinta.fi

Ylös Bottom