DIY "The Wooden Bone" Omavalmiste puu kotelo

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Tämä on taas yksi niistä projekteista, jotka ovat odottaneet pääkopassa työpöydälle pääsyä. Minulle jäi autotallin hyllyjen rakentamisesta yli pieni pätkä massiivipuu levyä, mikä on ilmeisesti jonkun baarin hyllynä toiminut aiemmin. En ole varma puulajista, mutta ihan hemmetin painavaa ja pirun kovaa se ainakin on mahdollisesti tammea. Jotenkin se on siitä saakka näyttänyt tulevalta omavalmiste koteloita.

Aloitin mittailemalla emolevyn ja virtalähteen ja miettimällä läpivientejä mielessäni. Sahailin ensimmäiset levyt ja sommittelin niitä hieman yhteen. Katon mittoja ja asentoa pyörittelin hetken aikaa, kunnes päädyin tekemään katosta hieman pohjaa kapeamman.

IMG_20201215_175632.jpg
IMG_20201215_183230.jpg
IMG_20201216_121142.jpg

Kun olin saanut levyt sahattua ja läpiviennit porattua, hioin osat ennen kasausta. Kasauksen jälkeen lakkasin kotelon Mastonin kastanjanruskealla petsilakalla. Olisin ottanut pähkinänpunaista, mutta se oli loppu.

IMG_20201216_153524.jpg
IMG_20201216_160942.jpg

Kun kotelo oli kuivunut, kasaus oli melko simppeli homma. Olin tehnyt virtalähteelle, näytönohjaimelle ja kovalevylle tuet, jotka olin maalannut mustaksi. Lopuksi laitoin vielä putkikannakkeet jalkaruuvien päihin, että sain johdot vietyä kotelon takana nätisti. Käynnistysnappi on jostain vanhasta kotelosta ja sille kaiversin kolon etu-alanurkkaan. Käynnistysnapin johto on viety kotelon alla piilossa ja läpivienti suoraan emon alla oikealla kohdalla.

Itse olen sangen tyytyväinen lopputulokseen :smile:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 215
Viestejä
4 194 798
Jäsenet
70 873
Uusin jäsen
Temmikael

Hinta.fi

Ylös Bottom