Next gen version traileri:
Pitäis kyllä olla joku vertailu alkuperäisen ja tämän Next Genin välillä. Näyttää juuri siltä, miltä muistelen Witcher 3:n näyttäneen. Tosin taisin edellisesllä kerralla jo käyttää modattuja 4k-tekstuureita.Next gen version traileri:
Tässä nimenomaan on sama peruspeli mutta 4k texturet ja 3d mallit high-detail variantteja. Shader pipeline on upgreidattu RT varjoilla ainakin joiltain osin.Pitäis kyllä olla joku vertailu alkuperäisen ja tämän Next Genin välillä. Näyttää juuri siltä, miltä muistelen Witcher 3:n näyttäneen. Tosin taisin edellisesllä kerralla jo käyttää modattuja 4k-tekstuureita.
Tuotahan tuossa kaivattiin.Sebastian Reimanin näköinen DandelionStriimissä sanoivat että HD Reworked modi tulee päivityksessä + muita modeja. Bonuksena netflixin inspiroiva alternative Dandelion hirvitys
Ei tuo nyt hirveän mullistavalta näyttänyt. Ehkä paremman kuvan saa sitten, kun itse pääsee kokeilemaan. Ray traced Global Illumination on ehkä isoin juttu. Cyberpunkissa ainakin hienosti totetutettu ja luulisi saavan valaistuksen paljon aidommaksi. RT-heijastuksista tuskin on Witcherissä paljon hyötyä, mutta RT-varjot kelpaisivat. Kaer Morhenin puuston ja kasvillisuuden yksityiskohdat kauempana osuivat heti videolla karuna silmään. Ini-tiedostoistahan noita voi fiksailla vaikka kuinka, jos koneessa riittää teho. Toki aika raskasta piirtää kaikki ruohot kauempaakin ja voi tulla pelimoottorin rajat vastaan. Skyrimissäkään ei mitään mahdottomia piirtoetäisyyksiä saanut, vaikka rauta oli tehokasta. Listassa ei myöskään mainittu uusia ja monipuolisempia säätiloja.Pitäis kyllä olla joku vertailu alkuperäisen ja tämän Next Genin välillä. Näyttää juuri siltä, miltä muistelen Witcher 3:n näyttäneen. Tosin taisin edellisesllä kerralla jo käyttää modattuja 4k-tekstuureita.
Edit: Lyhyesti next-gen version uudistuksia twitch-lähetyksestä
-raytraced global illumination PC:lle
-FSR, DLS
-uusittu Screen Space Reflections
-ultra plus -asetukset PC:lle
-photo mode
-uusia kamera-asetuksia
-karttafiltterit
-4k tekstuurit, uusittuja assetteja mm kasvillisuudelle, hirviöille yms
-pieniä kontrolliuudistuksia (kävely, taiat)
-rikkinäisiä questejä korjattu ym. bugifiksejä
-pause-mahdollisuus cutscenen aikana
-uusi questi liittyen uusiin netflix-dlc:hen
Joo, muuttaa pelaamista. Peruskyvyilläkin pärjää, mutta parannettuina niissä on fiilistä ja kunnon vaikutusta. Vihollisia kiva puskea korkealta alas tai stunnata, tuli on ihan näyttävä, vihollisia mukava käskyttää toisia vastaan ja Yrden yllättävän tehokas. Suoja toki hyödyllinen, mutta helposti sitä tulee liikaa käytettyä.Minä olen aina mennyt combat/alcemy eli puteli erilaista paljon. Saako taioilla miten kivasti juttuja? Toki perusjutut ollut käytössä, mutta en ole levelittänyt.
Pitääpä siis kokeilla ja yrittää jotenkin balanssi pitää. Itse haluan kyllä aina eläytyä. Esim. koneella en käyttänyt auto oil modia, kun minulle osa sitä taistelua on bestialityn tsekkaaminen ja öljyn itselaitto.Joo, muuttaa pelaamista. Peruskyvyilläkin pärjää, mutta parannettuina niissä on fiilistä ja kunnon vaikutusta. Vihollisia kiva puskea korkealta alas tai stunnata, tuli on ihan näyttävä, vihollisia mukava käskyttää toisia vastaan ja Yrden yllättävän tehokas. Suoja toki hyödyllinen, mutta helposti sitä tulee liikaa käytettyä.
Eihän niissä kyvyissä paperilla mitään ihmeellistä ole ja monista peleistä löytyy samoja asioita. Kuitenkin tässä ne olivat todella hyvin tehty ja niiden parantaminen selvästi vaikutti pelaamiseen. Fun factor on parempi kykyjä käyttäen, mutta toki saattaa mennä jo vähän ns. Witcher loren yli niiden jatkuva käyttäminen.
bestialityn tsekkaaminen ja öljyn itselaitto
Eläytymistä.
Alkaahan se tosiaan olla aika pelata Witcher 3 taas läpi. Itse joko en käytä öljyjä ollenkaan tai käytän sitä auto-apply modia. Ylipäänsä en tykkää väliaikaisesti päällä olevista bonuksista peleissä.
Jo tämän takia minä vaikka maksan 60€pause-mahdollisuus cutscenen aikana
Mutta peliä onkin tekemässä ulkopuolinen Fool’s Theory ja CPR vain valvoo sitä ilmeisestihttps://www.cdprojekt.com/en/wp-content/uploads-en/2022/11/cd-projekt-group-presentation-q3-2022.pdf
Näkee, että yli puolet tiimistä tekee cp expansionia (eli ei uutta witcheriä vielä) ja w1 remake on open worldi mikä tarkoittaa koko pelin rakenteen muuttamista.
![]()
![]()
Sitä on ainakin markkinoitu, että pelin omistavat saavat nextgen-päivityksen. PS5:lla vain PS4-versio saatavilla, joten eiköhän se PS4 GOTY PS5-versioon korotu.Sori en jaksanut selata aiempia viestejä mutta: Jos ostan PS4 GOTY version niin voinko pelata sitä PS5 näillä uusilla karkeilla? Aikanaan PC:llä tuli tahkottua päätarina, mutta nyt kiinnostaisi vetää uudestaan + lisärit PS5.
HoS nyt läpikäytynä eikä kyllä kolahtanut. Mutta niinhän se taitaa ollakin että se toinen lisäri on parempi.Uuh, kuukausi aikaa siis läpäistä nuo lisärit niin sen jälkeen sitten uusiksi.
Pakko sanoa että näin myöhäisheränneenä tämän pelanneena kaduttaa kyllä kun ei aikasemmin tullut tätä pelattua. Aivan loistavaa menoa ja varsinkin sivujuonen käänteet ihan kymppiä.
Oho. Yleensä kaikki tuota kehuu. Toinen lisäri sisältää uuden alueen ihan.HoS nyt läpikäytynä eikä kyllä kolahtanut. Mutta niinhän se taitaa ollakin että se toinen lisäri on parempi.
Kyllähän tuo sinänsä oli hyvä mutta jotenkin loppu nopeasti. Ajattelin että pääjuoni ei olisi loppunut ihan noin nopeasti.Oho. Yleensä kaikki tuota kehuu. Toinen lisäri sisältää uuden alueen ihan.
Kohta pääsee aloittamaan uudestaan Ps5:lla. Pervo, kun olen niin kokeilen pystyykö 30fps ray tracing modella pelaamaan vai ei.![]()
Tää on next gen versiossa mukana myös ja vakiona.Niin jo meinasin unohtaa tärkeimmän, minulla oli ohjain modi millä pystyit lennosta heittää Signejä ettei tarvinut valikon kautta vaihdella, se vaati sen Xpadderin.
Witcher 2 TrissWitcher 2:ta pelailen tällä hetkellä uusiksi läpi ja siihenkin kyhätty AI upscale tekstuuri modi joka kyllä näyttää todella hienolta ja antaa huomattavan kasvojenkohotuksen vanilla tekstuureihin nähden.
Se voi olla että aika kultaa muistotJoo, 1 ja 3 Triss ovat parhaita. Nörtit vaan tykkää kakkosen seksi-Trissistä, kun eivät ymmärrä paremmasta...![]()
Ja tuo taas aiheutti sen, että en ymmärtänyt oikeen yhtään miks olisin etes kiinnostunut koko Yenneferistä kolmosessa. Koko hahmo oli näkynyt ehkä kahessa välipätkässä tokassa pelissä lyhyen aikaa, mitää tunnesidettä koko hahmoon ei ollut ja oli muutenki jotenki mulkun olonen.Se voi olla että aika kultaa muistot
Mutta joo, Triss ei kirjoissa ollut mitenkään kiinnostava hahmo. Geralt vaan haikaili Yenneferin perään.
Totta, Yennefer on Geraltin "elämän rakkaus" kirjoissa, Triss sitten sivutarina. Olisi kyllä kiva että Witcher4 kertoisi vielä Geraltista, pelihistorian parhaimpia hahmojaKirjat jos on jäänyt lukematta niin samaistuu varmaan paremmin Trissiin kolmosessa. Jos ovat luettu niin ei voi oikeen kuvitellakaan valitsevansa Trissiä Yenin yli. Tai näin ainakin omalla kohdalla.
Itsellekin Yennefer oli tuntematon hahmo, mutta toisaalta siellä oli kuitenkin taustalla se lore suhteesta olemassa kahdesta ekasta pelistä ja mielestäni ihan hyvin hahmo oli kirjoitettu tähän kolmoseen. Ja myös Geraltin kiinnostus vaikeasti hallittavissa olevaa naiseen oli hyvin tehty.Ja tuo taas aiheutti sen, että en ymmärtänyt oikeen yhtään miks olisin etes kiinnostunut koko Yenneferistä kolmosessa. Koko hahmo oli näkynyt ehkä kahessa välipätkässä tokassa pelissä lyhyen aikaa, mitää tunnesidettä koko hahmoon ei ollut ja oli muutenki jotenki mulkun olonen.
Olen varmasti poikkeus sääntöön kun kaikki kirjat luettu ja pelin edetessä Triss vei voiton.Kirjat jos on jäänyt lukematta niin samaistuu varmaan paremmin Trissiin kolmosessa. Jos ovat luettu niin ei voi oikeen kuvitellakaan valitsevansa Trissiä Yenin yli. Tai näin ainakin omalla kohdalla.
Juu mut se perhedynamiikka on nimenomaan isä Geralt, äiti Yen ja lapsi Ciri. Mua vaan jotenkin häiritsi varsinkin se että Triss kutsui Ciriä "siskoksi". Menee jo vähän turhan pervoksi meno siinä vaiheessa jos valitsee Trissin. Ja kirjoissahan Geralt ei todellakaan halunnut olla missään tekemisissä Trissin kanssa ja Triss tiesi sen ja silti käytti geraltin muistin menetystä hyväkseen kahdessa ekassa pelissä. Ei näin.Olen varmasti poikkeus sääntöön kun kaikki kirjat luettu ja pelin edetessä Triss vei voiton.
Sitä varten näitä roolipelejä pelataan, että voidaan luoda sitä omaa tarinaa![]()
Äh. Kahdeksan kirjan, kolmen pelin ja kahden lisärin jälkeen kaipaa uutta. Ja tietääkseni seuraava Witcher saaga sijoittuu enemmän menneisyyteen joten hyvä että saadaan tuoreita hahmoja kehiinTotta, Yennefer on Geraltin "elämän rakkaus" kirjoissa, Triss sitten sivutarina. Olisi kyllä kiva että Witcher4 kertoisi vielä Geraltista, pelihistorian parhaimpia hahmoja![]()
Tästä täysin samaa mieltä.Äh. Kahdeksan kirjan, kolmen pelin ja kahden lisärin jälkeen kaipaa uutta. Ja tietääkseni seuraava Witcher saaga sijoittuu enemmän menneisyyteen joten hyvä että saadaan tuoreita hahmoja kehiin![]()