The Long Dark

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja DD-Indeed, 21.02.2017.

  1. perato

    perato

    Viestejä:
    3 269
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Ite taas jossaki paikoin luovun kivääristä kokonaan. Peuran metästyksessä kivääri parempi ku voi hiipiä lähelle ja osuu varmemmin kauas. Muuten jouskari oli kokonaisuutena parempi, hiljasempi, painaa vähemmän, tappaa karhun nopeampaa ja ammuksetki uudelleen käytettäviä.

    Onhan tässä kieltämättä monenlaisia valintoja, jotka on perusteltavissa enemmän pelisyistä kuin realismisyistä, mutta eipä nuo nyt itteä jääneet kaivelemaan.

    En kyl muista, että olis susihyökkäyksistä tavaraa pudonnut, hirvi/karhuhyökkäyksissä kylläkin. En tosin pelannut ku sillä toiseksivaikeimmalla.

    Monesti nuo sudet löytyy myöhemmin kuiviinvuotaneina kun niitä on sopivasti kirveellä pätkinyt. Toisaalta kuolevat myös jos jouskari/pyssy osuu huonosti ja sit mätkii kirveellä. Tämäkin toki taisi olla vähän erikoinen ratkaisu, että kirves on tuossa tilanteessa tehokkaampi kuin puukko.
     
  2. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 903
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016


    Mä just hokasin jotain liittyen tuohon itsepuolustukseen. Tässä pelissä pelaajien itsepuolustustaidoilla ja reaktionopeudella ei ole käytännössä mitään merkitystä, kun et voi huitaista sutta puukolla taikka kirveellä päähän ku se on tullu sun lähelle. Koko homma on lähes täysin automatisoitu quicktime-event, jossa pelaajat yleensä väkisin ottaa jonkinmoista damagea. Jos pelissä olisi realistinen itsepuolustusmekanismi, ni voisit huitoa sillä puukolla jo ennen ku susi sut saa kaadettua nurin. Oikeassa elämässä nimittäin susi aivan varmasti lähtee heti karkuun ku siihen puukko tai kirves uppoaa ja se vuotaa kuiviin isosta haavasta minuutissa, eikä sillä ole mitään muuta keinoa hyökätä sua kohti paitsi sen suulla, joka on myös sen heikko kohta. Koko toi pelin taistelumekanismi on vain äärimmäisen huonosti toteutettu quicktime sähellys, ja rikkoo sitä immersiota loppupeleissä.


    Kuinka ristiriitainen peli tämä sitten osaa olla, sitä ite ihmettelen usein...
     
  3. perato

    perato

    Viestejä:
    3 269
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Kolmas episodi myöhästyy, mutta tällä kertaa ihan hyvästä syystä. Capcom Vancouver lakkautettiin, nii palkkasivat heidän entisiä työntekijöitä ja motion capture laitteita ja pystyvät nyt panostamaan moniin uusiin osa-alueisiin ja mahdollisesti jopa jakamaan tiimin keskittymään erikseen Wintermuteen ja survivaliin.

    Edelliset kaks episodia saa Redux päivityksen joulukuussa. Vanhat savet häviää, joten jos halua pelata ep 1 ja 2 loppuun vanhalla niin parempi tehä ennen päivitystä.

    The Long Dark :: Dev Diary - November 2018
     
  4. Tarjoushaukka

    Tarjoushaukka

    Viestejä:
    100
    Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Tosi ikävä tuollainen päivitys, joka kadottaa vanhat savet :( Onneksi on sentään mahdollisuus jatkaa suoraan kolmosepisodesta, tosin kehittäjien blogi ehdottaa aloittamaan alusta, koska on tehty paljon muutoksia. Tuskin jaksan uudestan alusta, kun on niin paljon muutakin pelattavaa.
     
  5. perato

    perato

    Viestejä:
    3 269
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Tjoo, en kyl usko että itteäkää kiinnostaa alusta alottaa, pelkästään kolmosepisodin takia. Katotaa sit ku joskus kaikki ulkona.
     
  6. Luukkonen

    Luukkonen BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    3 033
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tämä peli on kyllä ollut farssi, mitä kaikkea hienoa on ollut mahdollisuus saada niin loppujenlopuksi tästä tuli suden ja karhun väistely simulaattori ja kaikki muu on lasten leikkiä, ei ole kylmästä tai ruuasta pelkoa, mutta susi agroaa 200m päästä kyllä.
     
    DD-Indeed tykkää tästä.
  7. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 903
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016

    Sehän se täs pelis onkin että kehittäjät ei ihan loppuun asti ajatellu pelin ydinideaa ja nyt yrittävät paikkailla sitä luomalla kaikkia hidastavia tekijöitä jotka mukamas luo haastetta pelaajalle susien ja karhujen ohella. Ne vaan ärsyttää, ei ne oo ees haastavia. Ruoanlaitto on hyvä esimerkki, sen kanssa menty liiallisuuksiin.
     
    Luukkonen tykkää tästä.
  8. karik134

    karik134

    Viestejä:
    635
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Episode 3 on julkaistu. Sen lisäksi Pleasant Valleyta on tehty uusiksi ja jossain siellä pitäisi olla laatikko mihin mahdolliset tavarat resetoituu(survival moodin tavarat) tuolta alueelta noiden muutosten takia.
     
    ttjm tykkää tästä.
  9. Karppi

    Karppi

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    15.10.2019
    Tähän tuli myös Xbox X 4K ja PS4 Pro 1440p tuki. Pro versio näyttää nyt hyvältä, mutta peiniä suorituskyky ongelmia tuli.
     
  10. Bertta

    Bertta

    Viestejä:
    259
    Rekisteröitynyt:
    13.01.2019
    Oikean suden hyökkäys on niin raju ja nopea, että pelkällä puukolla sitä ei helposti torjuta. Vaikka eläin haavoittuisi, se ehtii hyvin minuutissa tekemään pahaa jälkeä.

    Ennen ampuma-aseita esimerkiksi karhun kaataminen keihäällä oli uroteko koska ei ollut ollenkaan varmaa kumpi osapuoli jää henkiin.
     
  11. Kahvilalli

    Kahvilalli

    Viestejä:
    149
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2018
    Mukavaa että pääsee tämänkin pariin taas.
     
    ttjm tykkää tästä.
  12. Luukkonen

    Luukkonen BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    3 033
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Se täytyy aloittaa tämä alusta, en ole vuoteen pelannut kun nyppii niin pahasti toi susien ja karhujen kanssa pelleily. Täytyy koittaa muuttaa asennetta, mutta olen edelleen sitä mieltä että sää saisi olla arvaamattomampi ja ruuasta enemmän pulaa kuin se että sudet ja karhut pomppii koko ajan perässä.
     
  13. oppilas84

    oppilas84

    Viestejä:
    600
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Pelaatko siis survivalia vai tarinaa?
     
  14. Luukkonen

    Luukkonen BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    3 033
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Molempia olen pelannut, tarinaa en ole koskaan "läpi" pelannut, mutta aloittanut sen ainakin 3 kertaa.
     
  15. karik134

    karik134

    Viestejä:
    635
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Ainakin Interloperissa (survivalin vaikein taso) on lumimyrsky melkein joka toinen päivä keskiarvolla. Lisäksi tuulensuuntakin voi vaihtua nopeasti ihan vastakkaiseen suuntaan. Aloitin uuden interloper runin ja nyt 12 päivää Timberwolf Mountainissa ja Pleasant Valleyssa ja 8 lumimyrskyä(blizzard) ollut pelin mukaan. Tuolla vaikeimmalla tasolla ei ole aseita (joudut tekemään jousen ja nuolia) ja kaikkea on hyvin vähän (ruokaa, vaatteita jne). Interloper vaatii sen että tiedät alueet hyvin, sun pitää tietää tietyt spawni-paikat mistä voi löytää tulitikkuja/hacksawin/heavy hammerin/bedrollin.

    Sudet ja karhut ei tule perään kovin läheltä jos et kanna mitään haisevaa (paljon paistettua lihaa, raakaa lihaa, tuoreita suolia). Voit pitää mukana sen pari paistettua lihanpalaa jolloin ei vielä tule pelin ilmoittamaa isompaa hajujälkeä. Jos liikut pelin ilmoittaman 2-3 "viivan" hajujäljen kanssa niin sudet haistaa sinut hyvin kaukaa.

    Jos susi lähtee perään voit tiputtaa tuollaisen lihanpalan niin että susi ottaa syötin (ja perääntyy sitten) ja tuolloin lähdet juoksemaan (nuo syötit voi olla hyvin pieniä). Toinen vaihtoehto on tehdä nuotio jota susi pakenee. Molemmilla tavoilla yritä kiertää laidalle jotta susi ei juokse pakoon siihen suuntaan johon itse pyrit. Pidä 5-10 soihtua mukana (voit aina ottaa lisää soihtuja nuotiosta jolla pelotit suden) niin voit kulkea tarvittaessa pidempään tulen kanssa(sytytät uuden soihdun vanhasta), näin säästyy tulitikkuja ja voit pelotella sutta/susia uudelleen nuotiolla jos on tarve.

    Karhu ei pelkää nuotiota mutta se on hyvin hidas ja jos kantamusten paino on 30kg paikkeilla tai alle niin pääset juoksemalla pakoon. Jos tiedät karhun(+susien) esiintymisalueita joissa näkyvyys on huono niin etene hiljempaa(ehkä kyyristy vielä) ja pysähdy välillä kuulostelemaan että onko lähettyvillä jokin eläin liikkeellä, karhun kuten myös suden+kauriin kävelyn kuulee jos on riittävän lähellä. Yleensä karhu ja susi ilmoittavat olemassaolostaan ennen kuin ne hyökkäävät paitsi jos joudut yllätetyksi koska et pysähtynyt kuulostelemaan.

    Karhun voi pelottaa pois Interloper vaikeustasolla vain Flare Gunilla, Mystery Lakesta Coustal Highwaylle mentäessä siinä välissä on Ravine niminen alue ja sieltä alhaalta rotkosta saa Flare Gunin ja oliko 4ammusta. Sun pitää löytää ja asentaa köysi jotta voit laskeutua sinne alas. Alhaalla on myös luola jossa voi nukkua jotta saa energiaa kivuta köysi ylös (junanvaunussa jossa Flare gun löytyy on myös emergency stim jonka avulla saa hetkeksi maksimienergiat ja pystyy nousemaan takaisin ylös.
     
    Viimeksi muokattu: 23.10.2019
  16. perato

    perato

    Viestejä:
    3 269
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Ehkä tämä "spawnien" tietäminen oli yks syy miks ei tuo interloper jaksanut sit kiinnostaa ku muutaman yrityksen, meni vähän pitkäveteiseksi "rogueliteksi" jossa kuitenki piti sit tietää paikat ja käydä hakeen ne jotku esineet. Interloperissa käsittääkseni olosuhteet huononee koko ajan, sää huononee ja eläimet vähenee jatkuvasti. Stalkerilla ite päädyin sit lopulta pelaamaan, joitakin pieniä nurinoita lukuunottamatta koin sillä pelikokemuksen kaikista mielekkäimmäksi tasapainoltaan selviytymisen ja maailman tutkimisen välimaastossa. Muutaman kerran oli henki löyhällä viimisessäkin pelissä jossa oli jo kertynyt kokemusta tarinan muodossa. Kerran meinasin heittää jo hanskat tiskiin ku karhu ajo nurkkaan, mut sitte vaan kaikki tavarat pois, kalliota ylös ja kynsitulilla seuraavaan päivään, puolikuolleena takas mökille pariksi päiväksi palautumaan. Tää on oikeesti niitä harvoja pelejä, missä eksyminenki tuntu eksymiseltä. Kaikista kartoista huolimatta kävi useaankin otteeseen niin, että olin menossa johonkin ja en löytänyt huonontuneen sään vuoksi, lopulta seuraavana päivänä totesin olleeni jossain ihan toisessa ilmansuunnassa.
     
  17. Tarjoushaukka

    Tarjoushaukka

    Viestejä:
    100
    Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Olen aikoinaan päässyt kakkosepisodin läpi ja nyt kolmosen julkaisun jälkeen en nähnyt mitään kohtaa, josta olisi päässyt jatkamaan suoraan siihen. Älkää vaan sanoko, että pitää aloittaa uudestaan alusta, kun 1-2 on niin pitkiä. Peli on Steamissa.
     
  18. oppilas84

    oppilas84

    Viestejä:
    600
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Since you are playing as Astrid, you aren’t continuing your same playthrough or save from Episode Two. So, we decided to just unlock the three episodes for existing and new players, so that if people prefer, they can start by jumping directly into Astrid’s story in Episode Three, and then go back and play the first two Episodes.

    There may be some minor spoilers for the earlier episodes, but in general we think this flow can work. We still recommend new players go through the episodes in order, but this way you have the choice!
     
    Haisuli tykkää tästä.
  19. jultsu

    jultsu

    Viestejä:
    1 081
    Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    Lahjoitin aikoinaan (vuonna 2013) Kickstarteriin 20 dollaria tämän pelin kehittämiseen, ja sillä irtosi jokin digitaalinen lataus tuohon peliin. En vaan ikinä mielestäni saanut mitään latauslinkkiä / steamkoodia, eikä nyt viikko sitten Hinterlandille lähettämään sähköpostitiedusteluunkaan ole vastattu, nyt kun vihdoin ja viimein "olisi aikaa" kokeilla tätä peliä.

    Eihän täällä olisi ketään muuta vastaavalla historialla joka tietäisi / muistaisi sanoa miten tuo Kickstarter-homma hoidettiin?
     
  20. IsoLuumu

    IsoLuumu

    Viestejä:
    838
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Eikö tuolla kickstartterin sivulle kirjautuessa löydy mitään?
     
  21. karik134

    karik134

    Viestejä:
    635
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Joo no kyllä ne tarvittavat työkalut löytää myös ihan tutkimalla tietyt kartat kunnolla. Itsekään en muista tarkkaan tiettyjä spawneja että mistä löytyy hacksaw ja bedroll jos heavy hammer löytyi täältä jne.

    Kannattaa pelata Voyager vaikeustasoa niin että et saa käyttää oikeita puukkoja, kirveitä, aseita jotka löydät (ehkä jousta+nuolia saat käyttää jos sellaiset löydät) vaan sun on käytävä takomassa ne improvisoidut puukko+kirves ja lisää nuolenkärkiä. Tuon jälkeen voi vaikka pelata Custom Interloperia ilman Cabin Feveriä niin vähän helpottuu kun voi odotella tarvittaessa parempaa säätä jos vain on ruokaa jne.

    Tässä reitti jotka tutkimalla pitäisi ne löytyä kaikki

    (Interloper vaikeustaso)

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
    Viimeksi muokattu: 28.10.2019