The Long Dark

Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Eipä näkynyt tästäkään survival-helmestä olevan vielä topikkia, ni nyt on.


Steam:

The Long Dark Steamissä

Päivitystä: Tulossa myös Xbox Onelle ja PS4:selle 1.elokuutahttp://store.steampowered.com/app/305620/?l=finnish


Kotisivu:

http://hinterlandgames.com/






Elikkä, kyseessä on geomagneettisen myrskyn jälkeen tulleisiin arktisiin olosuhteisiin sijoittuva survival-peli, jossa tavoitteena on selviytyä ankarassa talvessa Kanadassa. Peli on Early Access-vaiheessa, mutta kehittyy kokoajan eteenpäin hyvää tahtia, joskin pelissä toistaiseksi on pelattavissa vain vapaa Sandbox-missä voit elää ja selviytyä niin kauan kuin haluat ja kykenet, sekä muutamia haastepelejä. Tarinamodi ei ole vielä julkaistu, kehittäjät painivat sen kimpussa kovaa tahtia, mutta eniten ihmetyttää se, että sen piti jo ilmestyä viimevuonna. Voi olla, että joutuivat tekemään dramaattisia muutoksia siihen, ni päättivät venyttää sen julkaisua vielä pitempään.


Peli on teknisesti semmoinen keskiraskas, pyörii aika hyvin koneella ku koneella. Pieniä teknisiä ongelmia tosin on, mm. VSync kun on pois päältä, ni sisätiloissa peli ampuu suorituskykyn tappiin ja rasittaa konetta turhaan. Jos taas Vsync on päällä, ni suorituskyky ja yskimiset tasaantuvat. Joskus ulkona suorituskyky tippuu aika rajusti esim. lumimyrskyssä, mutta kone ei rasitu sen enempää. Mahdollisesti pelimoottorissa on vielä hiottavaa.


Graafisesti peli on uniikki. Yllättävän raskas joidenkin mielestä ja näyttää vanhalta peliltä, mutta asia ei ole niin: kehittäjät ovat luoneet omanlaisensa graafisen tyylin, joka muistuttaa taidemaalauksia ja peli sisältää hienoja, tunnelmallisia valoefektejä, yms, yms. Ehkä tosin tälläkin saralla hiottavaa riittää.


Itse pelaaminen on tuttua FPS-kontrollointia, hyppiä et tosin voi, mutta se on suunnitteluratkaisu myöskin, koska pelaajalla on 30 kg:n lasti tavaraa selässä, ni ei siinä enää pahemmin hypitä. Pelaaminen kaikenkaikkiaan on ihan ok, taistelumekaniikat tosin kaipaisivat hiomista ja peli on muutenkin erittäin haastava, sun pitää tosissaan miettiä jokaista siirtoa minkä teet ja jos teet väärin, kuolet hyvin äkkiä.



Haastetta riittää kiitettävästi, ku on ne terveydentilamittarit ja realistiset vaikutukset sun elintilaan sään, ruokien ja vaatetuksen vaikutuksesta. Jatkuvalla syötöllä joudut kyllä kyttäilemään niitä mittareita ja tekemään tarvittavia asioita olosi kohentamiseen. Nukkuminen, vaatteiden korjailu ja parempien ylle pukeminen, veden juonti, ruoan syönti ja valmistus sekä reissujen huolellinen suunnittelu ja säätilan seuranta ovat kivoja pelillisiä haasteita ja toteutettu hyvin realistiseen malliin. Koskaan et voi vaan lähteä johonkin juoksemaan, ennenkuin olet tarkistanut mukana olevat tavarat ja terveydentilasi.



Pelissä ei myöskään ole minkäänsortin karttaa, kompassia taikka mitään navigointiin liittyvää, joten tämä yksinään tuo valtavan haasteen ja kentät ovat isoja. Tosin, onhan fanit jo luoneet karttoja tuonne Steam oppaisiin, joten isoimpien ongelmien edessä sieltä voi käydä tarvittaessa lunttaamassa. Pelimaailmassa on selkeitä maamerkkejä, mutta myös vastapainona hyvin paljon samannäköisiä paikkoja, jonka takia noiden maamerkkien tärkeys korostuu, maailmassa on helppo eksyä ja olla hukassa. Myöskään et voi ihan jokapaikasta van kävellä suoraan, vaan joudut etsimään kiertoreittejä ja ne ovat yleensä pitkiä, joten tässätapauksessa myös varovainen eteneminen on tärkeää: liian kauan kun pyörit jossain kartan reunamilla kaukana turvataloista, ni hyvin äkkiä voi tulla kylmä. Pelimaailmoissa puut on sijoitettu erittäin ovelasti, että sinun on hyvin vaikea niiden perusteella välillä havainnoida, että missä olet ja niiden välistä ei missään oikein näe, että missä olet, vaan puiden latvat peittävät näkökenttääsi rinteissä erittäin tehokkaasti, luoden lisää sitä suuntavaiston häiritsemistä.



Villieläinten määrä toistaiseksi on aika suppea, pelissä vastaan tulee korppeja/variksia, jäniksiä, peuroja, susia ja karhuja. Mutta puumat ovat vissiinkin tulossa peliin jossain vaiheessa ja myös hirvistä on ollut puhetta, ynnä muista tavanomaisista pohjolan villieläimistä. Tärkein ominaisuus pelaajalle on kuulo, koska sun pitää jatkuvasti kuunnella ympäristöäsi, että onko siinä mitään elukoita lähettyvillä. Kaikilla eläimillä on myös omanlaisensa kävelyääni, joten ne kyllä oppii erottamaan.



Mutta, pelin suurin haaste on se fakta, että sinulla on vain yksi elämä ja se on permadeath, eli jos kuolet, kyseisen pelisession tallennus poistuu, etkä voi jatkaa sitä edellisestä tallennuspisteestä, vaan joudut aloittamaan alusta. Moni on tätä ratkaisua kritisoinut paljon, mutta minä pidän sitä ovelana vetona, koska tällöin pelaaja ei voi kuolemasta syyttää ketään muuta paitsi itseään, ja tällätavoin jokainen uusi pelikerta sekoittaa pelimaailman uusiksi, joten et voi koskaan löytää samoja tavaroita samoista paikoista.



Loppulauselmana todettakoon, että peli jaksaa viihdyttää niin kauan, kuin löydät uusia asioita ja olet käytännössä kaikki paikat käynyt läpi kaikissa pelin kartoissa. Tosin, joillain se into loppuu jokusen tunnin jälkeen, kun alkaa homma toistamaan itseään, toiset taas ovat pelanneet peliä tuhansia tunteja, ja peräti satoja tunteja vain yhtä pelitallennusta, eli pelin sisäistä selviytymisaikaa on kertynyt yli 1000 tuntia joillain HC-pelaajilla. Tarinamode ja sen mukana tulevat vuodenaika-DLC:t tosin varmasti tuovat lisää sisältöä ja pelattavaa peliin, joten niitä odotellessa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 700
Onko tästä tulossa joskus se jonkinlainen "valmis versio" / story mode? Kun tätähän on pyöritetty early accessin sandboxissa iät ja ajat ja tavallaan kiinnostaisi kokeilla uudestaan... mutta mielellään vasta sitten kun julkaistaan jonkinlainen 1.0.- versio.
 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
205
Vuosi sitten pelasin The Long Darkia paljon ja oli kyllä jo silloin kaikin puolin erinomainen peli tunnelmaltaan! Tuon jälkeen siinä on ilmeisesti päivitetty ainakin inventory-systeemi lähes kokonaan uusiksi ja saatu pelikenttään alue, tai pari lisää. Tarkoitus olisi palata The Long Darkin pariin kunhan tulee pelijonossa sopiva tauko ja fiilis.

Ihan mielenkiinnolla odotan sitä tarinamoodiakin, mutta en kyllä tiedä miten se noin mainion sandboxin jälkeen toimii. Asettanee paineita pelintekijöillekin, joten siinä lienee yksi syy viivästymiselle.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Onko tästä tulossa joskus se jonkinlainen "valmis versio" / story mode? Kun tätähän on pyöritetty early accessin sandboxissa iät ja ajat ja tavallaan kiinnostaisi kokeilla uudestaan... mutta mielellään vasta sitten kun julkaistaan jonkinlainen 1.0.- versio.

Tänävuonna pitäisi ilmestyä vihdoin ja viimein. Ite niitä odottelen ennenkuin tulee kunnolla pelailtua uudelleen, mutta myös noi haastetehtävät ovat tarjonneet hyvää pelattavaa silläaikaa.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
96
Haluisin tähän jonkun sortin coopin. Olisi kiva kaverin kanssa selviytyä, vaikka vähän vaikeampaa kuin yksin niin olisi haastetta enemmän.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Haluisin tähän jonkun sortin coopin. Olisi kiva kaverin kanssa selviytyä, vaikka vähän vaikeampaa kuin yksin niin olisi haastetta enemmän.

Et ole ainut, joka tähän haluisi jonkinsortin moninpelin, mutta pelimekaniikkojen muuttaminen sille pelityylille sopivaksi on aika toivotonta pelin rakenteen vuoksi. Pelissä kuiteskin on tiettyä tahtia etenevä kello, terveydentilamittarit ja nukkuessa edetään ajassa nopeasti. Ongelmaksi muodostuu se, että miten nuo saadaan synkronoitua kahdelle pelaajalle samanaikaisesti, jotta he pysyisivät samassa ajan tilassa kokoajan. Siitä ei tule mitään, jos kaksi pelaajaa eläisivät eri päiviä/eri ajassa, se rikkoisi pelin illuusion aivan totaalisesti , tai jos nukkuva pelaaja joutuisi odottamaan niin kauan, että toinen pelaaja saavuttaisi sen nukkumaan menneen pelaajan ajanjakson. Nukkuminen pelissä on kuiteskin tärkein ominaisuus, mitä pelaajan täytyy tehdä tarpeen mukaan aina.


Ainut tapa, millä tuo voisi toimia on se, että molempien pelaajien pitäisi samalla hetkellä alkaa nukkumaan/tappamaan aikaa ja molempien pelaajien täytyy suostua siihen toisen pyyntöön tehdä näin. Jos toinen pelaaja ei sitä halua tehdä taikka ei tarvitse, ni toinen pelaaja kuolee. Tämä kieltämättä toisi valtavasti syvyyttä pelin pelaamiseen, koska silloin kirjaimellisesti pitäisi tehdä yhteistyötä. Mutta, en näe, että tuo systeemi toimisi kuin vain 2 pelaajalla. Siitä jos on enemmän pelaajia, ni alkaa menemään turhaksi säätämiseksi. Myöskään kehittäjät eivät ole innostuneet luomaan peliin mitään moninpeliä, koska jossain Sandboxissa sen pelaaminen veisi sen mielenkiinnon pois, koska et voisi vapaasti tehdä mitä haluat, vaan joutuisit toisen armoilla olemaan. Tarinamodessa taas Co-Op varmaan veisi aika ison osan siitä jännityksestä veke ja tekisi pelistä liian helpon.

Kaikenkaikkiaan, tämä peli on suunniteltu kunnollinen yksinpeli mielessä.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
96
Et ole ainut, joka tähän haluisi jonkinsortin moninpelin, mutta pelimekaniikkojen muuttaminen sille pelityylille sopivaksi on aika toivotonta pelin rakenteen vuoksi. Pelissä kuiteskin on tiettyä tahtia etenevä kello, terveydentilamittarit ja nukkuessa edetään ajassa nopeasti. Ongelmaksi muodostuu se, että miten nuo saadaan synkronoitua kahdelle pelaajalle samanaikaisesti, jotta he pysyisivät samassa ajan tilassa kokoajan. Siitä ei tule mitään, jos kaksi pelaajaa eläisivät eri päiviä/eri ajassa, se rikkoisi pelin illuusion aivan totaalisesti , tai jos nukkuva pelaaja joutuisi odottamaan niin kauan, että toinen pelaaja saavuttaisi sen nukkumaan menneen pelaajan ajanjakson. Nukkuminen pelissä on kuiteskin tärkein ominaisuus, mitä pelaajan täytyy tehdä tarpeen mukaan aina.


Ainut tapa, millä tuo voisi toimia on se, että molempien pelaajien pitäisi samalla hetkellä alkaa nukkumaan/tappamaan aikaa ja molempien pelaajien täytyy suostua siihen toisen pyyntöön tehdä näin. Jos toinen pelaaja ei sitä halua tehdä taikka ei tarvitse, ni toinen pelaaja kuolee. Tämä kieltämättä toisi valtavasti syvyyttä pelin pelaamiseen, koska silloin kirjaimellisesti pitäisi tehdä yhteistyötä. Mutta, en näe, että tuo systeemi toimisi kuin vain 2 pelaajalla. Siitä jos on enemmän pelaajia, ni alkaa menemään turhaksi säätämiseksi. Myöskään kehittäjät eivät ole innostuneet luomaan peliin mitään moninpeliä, koska jossain Sandboxissa sen pelaaminen veisi sen mielenkiinnon pois, koska et voisi vapaasti tehdä mitä haluat, vaan joutuisit toisen armoilla olemaan. Tarinamodessa taas Co-Op varmaan veisi aika ison osan siitä jännityksestä veke ja tekisi pelistä liian helpon.

Kaikenkaikkiaan, tämä peli on suunniteltu kunnollinen yksinpeli mielessä.
Muistaakseni minecraftissa yön vaihtuminen päiväksi toimi niin, että jokainen pelaaja meni omaan sänkyyn ja jos kaikki olivat sängyssä niin vaihtui aamu. Ja kellonaika menisi hostin mukana. Kaikki ajankuluminen voisi tapahtua juurikin kuvailemallasi tavalla, toisen pitää hyväksyä aikahyppy tai tehdä jotain muuta siinä samalla.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Muistaakseni minecraftissa yön vaihtuminen päiväksi toimi niin, että jokainen pelaaja meni omaan sänkyyn ja jos kaikki olivat sängyssä niin vaihtui aamu. Ja kellonaika menisi hostin mukana. Kaikki ajankuluminen voisi tapahtua juurikin kuvailemallasi tavalla, toisen pitää hyväksyä aikahyppy tai tehdä jotain muuta siinä samalla.

Mutta nimeomaan myös kanssapelaajat pitää pakottaa siihen samaan, koska muuten nukkuva pelaaja joutuisi odottamaan, että muut pelaajat saapuisivat siihen heräämisajankohtaan. Ja itse en haluaisi odottaa 20 min toista pelaajaa, ennenkuin itse voisin jatkaa pelaamista. :D
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
96
Mutta nimeomaan myös kanssapelaajat pitää pakottaa siihen samaan, koska muuten nukkuva pelaaja joutuisi odottamaan, että muut pelaajat saapuisivat siihen heräämisajankohtaan. Ja itse en haluaisi odottaa 20 min toista pelaajaa, ennenkuin itse voisin jatkaa pelaamista. :D

Toimisi coopissa helposti jos pelaisi voipissa. Juurikin siis kavereiden eikä randomien kanssa pelailua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 472
Tähän olisi mukava saada paljon modeja Steamin workshopiin. Parasta olisi, jos kehittäjiltä tulisi jokin karttatyökalu, jolla yhteisö voisi tehdä uusia alueita.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Tuli aloitettua uusi peli. Kävi tuuri ja sain/löysin kiväärin heti ekasta mökistä. Ruokahuolet väheni kummasti. Voi rauhassa kiikuttaa tavaraa "base"-mökkiin ja yrittää selviytyä.
Millä vaikeustasolla pelaat ja mistä kentästä aloitit ? Hyvä tuuri käyny jos heti ekasta mökistä löytyi pyssy, se kun on tärkein saada. Jousipyssyllä ite en oo koskaan ampunu, koska sen käyttö on aivan liian vaikeaksi tehty.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Voyageur / Mystery lake. Camp officen sisältä alkoi peli heti aamulla, ase siististi seinällä. Ei vielä ole viittiny ottaa vaikeampaa tasoa, toi on mulle kivaa "casuaali"pelaamista. Varuillaan saa tuossakin olla, ainakin alussa kun ei ole vaatetta paljoa.

Oliskohan ollu viides uus startti. Aikaisemmat ollu treeniä ja paikkoihin tutustumista. Tälläkin kertaa lähti leiri rakentumaan Coastal highway / Quonset gas stationille. Jostain syystä tykästyny ko. ympäristöön.

Edit: Kirvestä/puukkoa saikin etsiä tällä kertaa hetken. Ase alkoi tuntumaan melko turhalta kun ei löytynyt tikkua millä olis tehny tulet.
Ite Pilgrimillä pääsääntöisesti harjoitellu kenttiä jo useamman sata tuntia, muutama tunti kyllä menny Voyagerinkin parissa, mutta Stalkeriin ei viitsi kajota ja Interloper on taas jo pelaajalle ihan silkkaa tuskaa. Noi haastepelit tullu kaikki tosin pelattua läpi, ja siinä noi vaikeammat vaikeustasot toimii, koska sulla on päämäärä, mitä tehdä, ni tulee automaattisesti kaikki mietittyä huolella. The Hunted, Part One oli erityisesti pirun vaikea pelattava, kokoajan hirveä paine päällä sen takaa jahtaavan karhun takia ja armottoman kylmän sään takia.

Ikinä en oo pyssyä nähny siellä Camp Officen seinällä, mut tikkuja siel on ollu jokakerta. Aika mujuva alku tullu sit sulle, koska yleensä kivääriin löytää kuteja (+ niitä puhdistusssettejä) paljon, ennenkuin itse kivääri löytyy. Sen voin antaa vinkiksi, että jos ammut suden hengiltä siinä jossain majan lähellä, ni se raato pysyy siinä noin viikon, ennenkuin se spawnaa takaisin ja myös muita susia ei paikalle ilmesty. Tuli tämmöinen huomattua joskus aikoinaan siellä bensa-asemalla CH:ssa.


Kirves ja puukko on vähän semmossia, et jos et löydä niitä heti, niitä sit joutuu etsimään monia päiviä. Sieltä uudesta kentästä ML:n naapurista et niitä löydä, se on huonosti varustettu suoalue.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 882
On tätäkin tullut melkein 100h pelattua ja kaikki kartat jo tuttuja ja tietää missä on parhaimmat tavarat tai mistä löytää bunkkerit ym. Tarinaa kaipaisin kovasti että saisi heräteltyä tätäkin uudestaan, nykyään tulee aloitettua uusi peli ja pelattua muutama tunti ja roskiin, vaikeustasona aina helppo koska muilla vaikeustasoilla vituttaa kun sudet hyökkää koko ajan kimppuun.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Nostellaan vähän kun on ollut taas pari päivää intoa pelata saikulla.

Samaa peliä pelailen mistä aikaisemmin olen kertonu. Desolation point on kaluttu melko tyhjäksi. Tavaraa on tullut kannettua varmaan 100kg Coastal highway / Quonset gas stationille. Aikani kuluksi lähdin etsimään tarpeita jousen/nuolien tekemiseen, ja sattui peura sopivasti vastaan. Laaki ja vainaa, lihat ym. talteen ja eteenpäin.
Alkoi helvetillinen lumimyrsky+pakkanen kun samoilin ylhäällä vuorilla, nälkä ja janokin tuli. Ruokaa oli varattuna mukaan mutta näppäilin liian nopeasti hiirellä menemään ja raa-atlihat naamaan. Tottakai repusta oli tyhjennettynä kaikki "ylimääräinen" kuten esim. lääkkeet ruokamyrkytykseen. Kädet ristiin ja ettimään kotiapäin. Matkalla löysin tähystystornin josta toivoin löytäväni lääkkeet ja saada paljon tarvittavaa lepoa samalla.
Vitut, taas roikkuu ase seinällä, ja jonkin verran muuta turhaa keräilin. Nopean tilannearvion jälkeen päätin tiputtaa kaiken roinan torniin, ja raahautua viimeisillä voimilla "tukikohtaan". Onneksi jätin romut sinne, perille päästyä hepun kunto oli enää 15%, jäässä/väsy/nälkä/jano tapissaan. Ruokaa/juomaa/lääkkeet ja 11h unta palloon, jonka jälkeen kävin hakemassa jätetyt romut ja 10kg lihaa jne.
Olipahan vain taas lähellä hengenlähtö. Pitäisi aina pitää tarpeelliset tavarat joukossa. Tuolla reissulla ei ollut edes makuupussia mukana.

Tämä on just tän pelin suola, ku kaikki valinnat mitä teet voi koitua sun kohtaloksi. Riskinotto on aina riskinotto, jos jättää makuupussin ja pyssyt taaksensa, ni kyllä saa korvat ja silmät tarkkana olla ja juosta kokoajan. Mutta voi sitä voitonriemua, kun iskee johonkin jackpotiin ja saa sen roudattua takas päämajaan. :cigar:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 247
Melko pitkään on tullut tämäkin omistettua mutta vasta viime viikolla sain aikaiseksi testatakin. Hyvälle vaikutti, ja meno oli aika brutaalia ainakin näin alkuun. Ekalla yrityksellä eksyin patorakennukseen, jossa jäädyin kuoliaaksi todettuani, ettei missään ollutkaan tulisijaa enkä ehtinyt ajoissa ulos tulta väsäämään. :kippis: Olin nimittäin aika pitkälti laskenut sen varaan, että jossain siellä on oltava tulisija, mutta isosta koosta huolimatta en mistään löytänyt sellaista. Mukavasti tajusin sitten jossain vaiheessa toisella pelikerralla (vaiko sen jälkeen?), että nukkuminen auttaa lämmön kanssa. Pitää ehdottomasti jatkaa pelaamista jossain vaiheessa, mutta nyt taitaa olla taas työn olla muita projekteja sen verran, ettei ihan heti ehdi.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Melko pitkään on tullut tämäkin omistettua mutta vasta viime viikolla sain aikaiseksi testatakin. Hyvälle vaikutti, ja meno oli aika brutaalia ainakin näin alkuun. Ekalla yrityksellä eksyin patorakennukseen, jossa jäädyin kuoliaaksi todettuani, ettei missään ollutkaan tulisijaa enkä ehtinyt ajoissa ulos tulta väsäämään. :kippis: Olin nimittäin aika pitkälti laskenut sen varaan, että jossain siellä on oltava tulisija, mutta isosta koosta huolimatta en mistään löytänyt sellaista. Mukavasti tajusin sitten jossain vaiheessa toisella pelikerralla (vaiko sen jälkeen?), että nukkuminen auttaa lämmön kanssa. Pitää ehdottomasti jatkaa pelaamista jossain vaiheessa, mutta nyt taitaa olla taas työn olla muita projekteja sen verran, ettei ihan heti ehdi.

Siellä padossa sitten luuraa yllätys, joka satavarmasti nostattaa pulssin tuhanteen. :p Ja siellä on tulisija, tynnyri siellä turbiinihallin nurkassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 247
Siellä padossa sitten luuraa yllätys, joka satavarmasti nostattaa pulssin tuhanteen. :p Ja siellä on tulisija, tynnyri siellä turbiinihallin nurkassa.
Löysin yllätyksen toisella pelikerralla. No, oikeastaan kuulin ja epäuskoisena ("eihän sisätiloissa nyt voi olla!?") sitten googlasin, ja poistuin paikalta harvinaisen nopeasti. :D En onnistunut pimeässä ja vähän heikossa hapessa (eli kiireessä) löytämään - vaan pidetään mielessä ensi kertaa varten. Kiitos!
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Löysin yllätyksen toisella pelikerralla. No, oikeastaan kuulin ja epäuskoisena ("eihän sisätiloissa nyt voi olla!?") sitten googlasin, ja poistuin paikalta harvinaisen nopeasti. :D En onnistunut pimeässä ja vähän heikossa hapessa (eli kiireessä) löytämään - vaan pidetään mielessä ensi kertaa varten. Kiitos!

Yleensä itekki vaan tutkin sen padon läpi kerran ja sit en siellä enää käy. Se yllätys voi spawnautua randomilla minne tahansa sinne padolle (tosin, jos se alaosastolle spawnaa, ni sen pitäisi ilmeisesti olla bugi). Soihduilla ja hätäraketeilla pystyy juoksemaan sen ohi, mutta ite meen sinne aina pyssyn kanssa. Myrskylyhdyn kanssa hiivin peremmälle (pelistä myös musiikit nollille, jotta kuulee paremmin), kun havahdun häneen siellä pimeydessä, tiputan lyhdyn maahan ja kajautan kiväärillä hänet nurin.


Se tosin kannattaa muistaa, että hän ja hänen lajitoverinsa spawnautuvat takaisin muutaman päivän kuluessa, joten hyöty on hetkellinen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
89
Mites tutkitte noita alueita? Keräättekö kaikki kamat aina jonnekin "tukikohtaan"? Vai teettekö useamman varastopisteen, joista täydentää inventaariota? Ja sitten kulkee vain tarpeellisten tavaroiden kanssa ja unohtaa muut tukikohtiin? Metallit, nahat, suolenpätkät jne.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Mites tutkitte noita alueita? Keräättekö kaikki kamat aina jonnekin "tukikohtaan"? Vai teettekö useamman varastopisteen, joista täydentää inventaariota? Ja sitten kulkee vain tarpeellisten tavaroiden kanssa ja unohtaa muut tukikohtiin? Metallit, nahat, suolenpätkät jne.

Yleensä tulee valittua yksi taikka pari semmoista kiintopistettä jokaisessa kartassa, joihin sitten jätetään ylimääräistä, hyväkuntoista kamaa talteen, jos pitkillä reissuilla tulee kuljettua niiden kautta. Pidän aina mukana kaikkea kevyttä, huonokuntoista ruokaa, erityisesti patukoita. Syö ne eka pois, ennenku niistä menee päiväys.

Yleensä valitsen parille päivälle tietyn alueen kartasta minkä tutkin läpi, esim. Coastal Highwayssa aina käyn läpi ne saaret ja pilkkimökit, seuraavana päivänä sitten ne rantaviivan majat, jne, jne.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
89
Vähän sama homma mulla, silti otan ehkä liikaa tavaraa mukaan, kun reppu joko täyttyy taas liian nopeasti ja toinen on se, että se alkaa painaa liikaa... varsinkin jos pidemmän matkaa kävelee kerralla.

Noista kartoista vielä. Minusta olisi hyvä jos se henkilö voisi piirtää sinne muistioon karttaa samalla, kun reissaa ympäriinsä. Sillä tavoin ennen muinoin luotiin karttoja :D .. se on minusta pientä huijausta, jos käy kurkkimassa nettiin ladattuja valmiita karttoja :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 472
Vähän sama homma mulla, silti otan ehkä liikaa tavaraa mukaan, kun reppu joko täyttyy taas liian nopeasti ja toinen on se, että se alkaa painaa liikaa... varsinkin jos pidemmän matkaa kävelee kerralla.

Noista kartoista vielä. Minusta olisi hyvä jos se henkilö voisi piirtää sinne muistioon karttaa samalla, kun reissaa ympäriinsä. Sillä tavoin ennen muinoin luotiin karttoja :D .. se on minusta pientä huijausta, jos käy kurkkimassa nettiin ladattuja valmiita karttoja :D
Jonkinlainen kartta olisi kyllä hyvä saada peliin. Se voisi olla aika suurpiirteinen, kun pelissä ei ole vielä edes kompassia. Mitään reaaliaikaista karttaa tuskin tulee, kun se helpottaisi suunnistusta huonossa säässä liian paljon.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
89
Kartan ei tosiaan tarvitsi olla mikään reaaliaikainen. Ja voisi vain päivittyä, kun ottaa "kartan" esille, ikään kuin silloin raapustaisi maamerkit, polut yms paperille. Henkilöllähän on mukana joku muistio, mihin voi kirjoittaa muistiinpanoja. Yritin tekstinä kirjoittaa "karttaa", mutta oli liian hankalaa.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Kehittäjillä on kyllä hyvä syy olla luomatta karttaominaisuuksia peliin selittäen sen tuolla geomagneettisella myrskyllä, joka tosiaankin sotkee kompassin sekä sähkölaitteet. Mutta kynää ja paperia se ei sotke, joten pelissä pitäisi olla automaattinen ominaisuus, että hahmo piirtää semmoista karheaa karttaa muistiinpanoksi ja sitä voi sitten täyttää käymällä niillä ''tyhjillä'' alueilla.


Ite kyllä luntannu karttoja tuolta Steamin oppaista ihan kiitettävästi ja otin ne jopa talteen, mutta kieltämättä ne tekee pelin liian helpoksi. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 472
Ehkä jonkinlaiset vinkit toimisivat paremmin kuin varsinainen kartta. Esimerkiksi Mystely Laken Camp Officessa voisi olla seinällä kartta tai ilmakuva alueesta kesällä, josta voisi spotata ne muutamat vähän piilossa olevat paikat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
135
Jokohan tämä kohta pääsisi early accessista? Nyt on ilmestynyt kotisivulle laskuri, joka näyttää parin viikon päähän.. The Long Dark

Pitkään olen tätä mietiskellyt, ja aika valmis ilmeisesti kaikin puolin on. Early accessit sen sijaan eivät itsessään minua kiinnosta, joten olen tuota virallista julkaisua odotellut.

Steamin sivuilta ongittu teksti muutaman päivän takaa, "There will be one more Sandbox update before Story Mode launches. More details about that update will be available soon. The team continues to be hard at work, creating the best experience we can for you. We appreciate your patience while we do so.

- The Hinterland Team"
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Jokohan tämä kohta pääsisi early accessista? Nyt on ilmestynyt kotisivulle laskuri, joka näyttää parin viikon päähän.. The Long Dark

Kovasti on tämä aina kiinnostanut, ja aika valmis ilmeisesti kaikin puolin on. Early accessit eivät itsessään minua kiinnosta, joten olen tuota virallista julkaisua odotellut.

Steamin sivuilta ongittu teksti muutaman päivän takaa, "There will be one more Sandbox update before Story Mode launches. More details about that update will be available soon. The team continues to be hard at work, creating the best experience we can for you. We appreciate your patience while we do so.

- The Hinterland Team"

Ens kuussa varmaan siirtyy beta-vaiheeseen, kun tuo laskuri nollautuu, en usko, että suoraan julkaisevat. Mut lähellä ollaan, Story Modenhan piti jo vuosi sitten ilmestyä, mutta kehittäjät peruivat puheensa ja jatkoivat työskentelyä. Ties sitte mitä ovat huomanneet ja päättäneet kehittää lisää. En oo pelannu taas muutamaan kuukauteen, horroksessa oltava ja odoteltava nyt seuraavaa päivitystä, edellinenhän tuli jouluna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
135
Ens kuussa varmaan siirtyy beta-vaiheeseen, kun tuo laskuri nollautuu, en usko, että suoraan julkaisevat. Mut lähellä ollaan, Story Modenhan piti jo vuosi sitten ilmestyä, mutta kehittäjät peruivat puheensa ja jatkoivat työskentelyä. Ties sitte mitä ovat huomanneet ja päättäneet kehittää lisää. En oo pelannu taas muutamaan kuukauteen, horroksessa oltava ja odoteltava nyt seuraavaa päivitystä, edellinenhän tuli jouluna.
Okei, en ole pelin kehitystä tiiviisti seurannut kun en sitä tosiaan omista. Eikä steamissa tekijätkään ole enempää paljastaneet mitä tuo laskuri tarkoittaa.

Ymmärsin kuitenkin, että alunperin early accessista sanottiin luovuttavan kun story mode saadaan ulos. Toivottavasti ei ole mikään ikuisuusprojekti tämä peli jos noin pitkän aikaa on venynyt tuo story mode.

Edit: Steamin foorumilta löytyi tekijöiden kirjoitus, puoli tuntia sitten kirjoitettuna:

"As other posters have mentioned, the team is continuing to develop The Long Dark. We have been focusing on Story Mode in the last few months so we can bring the game to full release, but before we do there will be one more Sandbox update.

We also plan to continue supporting the game after the official launch, with more episodes of Story Mode as well as continued improvement of the Sandbox and world."

Vaikuttaisi siis, että tuo laskuri on juurikin tuo sandbox päivitys, ja sen jälkeen julkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Okei, en ole pelin kehitystä tiiviisti seurannut kun en sitä tosiaan omista. Eikä steamissa tekijätkään ole enempää paljastaneet mitä tuo laskuri tarkoittaa.

Ymmärsin kuitenkin, että alunperin early accessista sanottiin luovuttavan kun story mode saadaan ulos. Toivottavasti ei ole mikään ikuisuusprojekti tämä peli jos noin pitkän aikaa on venynyt tuo story mode.

Kyllä tää valmiiksi tulee tänävuonna, kehittäjät ovat kuiteskin pukanneet päivityksiä ulos ihan kelpo tahtiin ja ovat aktiivisia foorumeilla, ne on ne merkit mitkä kertoo paljon. Ja noi päivitykset on aina olleet isoja, viimevuonnakin uudistivat reppu ja pukeutumismenut, peliin tuli 2-3 kenttää ja valaistus/graafista puolta on rukattu paremmaksi. Story Modea vaan kaikki odottelee, mutta tottakai, siinähän se isoin työ on. Eli beta-vaihe on varmastikkin se seuraava askel ensikuussa, en millään pysty uskomaan, että saisivat sen kerralla yskimättä pihalle. Paljon on kuiteskin vielä hiottavaa pelimoottorissakin, ku FPS ampuu katosta läpi sisätiloissa, jos ei ole VSync päällä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
904
Toinen pelikierros, päivä 10 menossa. Pari juttua, mitkä voisi olla pirun jees tässä pelissä on:

Basebuilding - juu, aika basic monessa(kin) survivalissa, mutta sen voisi ehkä toteuttaa jotenkin The Forestin tyylillä? Tai sitten voisi esimerkiksi valoittaa palaneen talon, jota pikkuhiljaa korjailisi esim. oksilla jne.. En tiedä, ehkä?

NPC:t - taikka NPC, esim. joissain taloissa voisi olla ns. sen talon asukas, jonka kanssa voisi käydä kauppaa TAI pahimmillaan hän ei tykkäisi, että menet sinne ja yrittäisi esim. tappaa sinut? Tai sitten, menisit johonkin kämppään ja vaikka yöllä asukas tulisi kotiin, jolloin pitäisi sinua murtovarkaana.. Tiedä sitten, olisiko liian vaikeaa?
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Toinen pelikierros, päivä 10 menossa. Pari juttua, mitkä voisi olla pirun jees tässä pelissä on:

Basebuilding - juu, aika basic monessa(kin) survivalissa, mutta sen voisi ehkä toteuttaa jotenkin The Forestin tyylillä? Tai sitten voisi esimerkiksi valoittaa palaneen talon, jota pikkuhiljaa korjailisi esim. oksilla jne.. En tiedä, ehkä?

NPC:t - taikka NPC, esim. joissain taloissa voisi olla ns. sen talon asukas, jonka kanssa voisi käydä kauppaa TAI pahimmillaan hän ei tykkäisi, että menet sinne ja yrittäisi esim. tappaa sinut? Tai sitten, menisit johonkin kämppään ja vaikka yöllä asukas tulisi kotiin, jolloin pitäisi sinua murtovarkaana.. Tiedä sitten, olisiko liian vaikeaa?
Näitä on ehoteltu ja en suoraa kehittäjien mielipidettä tiedä, mutta ainakin NPC:t pitäisi olla tulossa sandboxiin jossain vaiheessa. Hyviä ideoita noi ehotuksesi on,sopisi hyvin tunnelmaan ja toisi haastetta peliin. Aikainen traileri pelin story modesta vähän viittaili siihen suuntaan, että pelissä sun pitää selvitä myös NPC:eitä vastaan, koska pelimaailmassa on viidakon lait, missä heikoimmat tapetaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
904
Näitä on ehoteltu ja en suoraa kehittäjien mielipidettä tiedä, mutta ainakin NPC:t pitäisi olla tulossa sandboxiin jossain vaiheessa. Hyviä ideoita noi ehotuksesi on,sopisi hyvin tunnelmaan ja toisi haastetta peliin. Aikainen traileri pelin story modesta vähän viittaili siihen suuntaan, että pelissä sun pitää selvitä myös NPC:eitä vastaan, koska pelimaailmassa on viidakon lait, missä heikoimmat tapetaan.
Juu tuo NPC-juttu voisi olla aika kova, löydät kämpän kylmissäsi yms. ja sitten ykskaks joku asukas pistää haulikolla päähän :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
904
Näitä on ehoteltu ja en suoraa kehittäjien mielipidettä tiedä, mutta ainakin NPC:t pitäisi olla tulossa sandboxiin jossain vaiheessa. Hyviä ideoita noi ehotuksesi on,sopisi hyvin tunnelmaan ja toisi haastetta peliin. Aikainen traileri pelin story modesta vähän viittaili siihen suuntaan, että pelissä sun pitää selvitä myös NPC:eitä vastaan, koska pelimaailmassa on viidakon lait, missä heikoimmat tapetaan.
Toinen hauska olisi, jossain metiköissä tms. tulisi muita "selviytyjiä" vastaan, toki Unity moottorina en tiedä miten hyvin saisi toteutettua, esim. jengiä kulkisi samoissa taloissa ja saattaisi vaikka yöpyä samoissa paikoissa :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
904
Pitääkö tuo oikeasti paikkansa, että Mystery Lake olisi paras "mappi" tai siis aloituspaikka aloittelijalle? Miksi musta tuntuu, että jopa Coastal Highway tai Desolation Point ovat parempia - tai sitten mulla on p*ska tuuri? Parhaan - tai siis pisimmän - selviytymisputken olen saanut aloitettuani Coastal Highwaylla. Ja sielläkin pärjäsi pitkään pyörimällä oikeastaan n. 5-10 kilometrin säteestä "kotitalosta". Pelaan toisaalta vielä Pilgrim - vaikeustasolla ihan sen takia, että haluan pääasiassa avata niitä merkkejä (niitä, että kävele 1000km jnejne.) jotta sitten "normimodissa" on helpompaa - huijausta tai ei, en välitä - samalla opin vähän tekniikoita yms. Sanottakoon, olen kuollut 2x Pilgrim-modessa, toisella kertaa hukuin ja toisella karhu.. No, se oli oma vika kun en mennyt suojaan ampumaan sitä.. :D Mutta mielestäni tuo Pilgrim - vaikeustaso on hyvä semmottiseen "mietiskelevään" selviytymiseen, ei siinä(kään) voi jäädä "tuleen makaamaan".
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Mystery Lake on paras kyllä, koska siellä on helppo liikkua, nähdä petoeläimet kaukaa, kelit on miedommat ja sulla on kalastuspaikkoja siinä Camp Officen vieressä, joten ruoka ei lopu. Aloittelijalle ehdoton "must" aloittaa siitä kartasta.

Coastal Highway taas on loottaamisen kannalta paratiisi, mutta ne kolme sutta kun kiertelee sitä bensa-asemaa ympäri, ni ne luo haasteen siihen spottiin. Oikeestaan siellä paras selviytymispaikka on se saari, koska siitä kun kävelet kohti sitä pikkusaarta, vältät järveä kiertelevät sudet + helppo napsia vaikka peura hengiltä + kalastuspaikat.



Ite pelaan kanssa sandboxia Pilgrimillä, koska haluan nauttia pelistä, enkä vain varoa petoja kokoaikaa. Toki, haastetehtävät pelattu läpi ja ei nekään niin vaikeita oo, jahka funtsii suunnitelman. The Hunted I&II oli erittäin jännittäviä, mutta loppupeleissä helppoja, jos pidät vain kovan tahdin yllä. Ite kohtasin ekalla kerralla ekassa osassa sen karhun tasan kerran, silloin alussa. Olin ilmeisesti niin nopea, ettei se karhu kerenny mun perään enää sen jälkeen. :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
904
Mystery Lake on paras kyllä, koska siellä on helppo liikkua, nähdä petoeläimet kaukaa, kelit on miedommat ja sulla on kalastuspaikkoja siinä Camp Officen vieressä, joten ruoka ei lopu. Aloittelijalle ehdoton "must" aloittaa siitä kartasta.

Coastal Highway taas on loottaamisen kannalta paratiisi, mutta ne kolme sutta kun kiertelee sitä bensa-asemaa ympäri, ni ne luo haasteen siihen spottiin. Oikeestaan siellä paras selviytymispaikka on se saari, koska siitä kun kävelet kohti sitä pikkusaarta, vältät järveä kiertelevät sudet + helppo napsia vaikka peura hengiltä + kalastuspaikat.



Ite pelaan kanssa sandboxia Pilgrimillä, koska haluan nauttia pelistä, enkä vain varoa petoja kokoaikaa. Toki, haastetehtävät pelattu läpi ja ei nekään niin vaikeita oo, jahka funtsii suunnitelman. The Hunted I&II oli erittäin jännittäviä, mutta loppupeleissä helppoja, jos pidät vain kovan tahdin yllä. Ite kohtasin ekalla kerralla ekassa osassa sen karhun tasan kerran, silloin alussa. Olin ilmeisesti niin nopea, ettei se karhu kerenny mun perään enää sen jälkeen. :D
Oonkohan missannut jotain, en muistaakseni koskaan ole löytänyt Camp Officeä Mysteryltä? Oon aina pyörinyt siinä padon ja/tai Patorakennuksen vieressä. Täytyy kokeilla uusiksi, tuntuu että aina kun aloitan Mystery Lakeltä spawnaan siihen tähystystornin lähistölle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
135
Oonkohan missannut jotain, en muistaakseni koskaan ole löytänyt Camp Officeä Mysteryltä? Oon aina pyörinyt siinä padon ja/tai Patorakennuksen vieressä. Täytyy kokeilla uusiksi, tuntuu että aina kun aloitan Mystery Lakeltä spawnaan siihen tähystystornin lähistölle.
Muistaakseni se camp office on siinä päätien vierellä silleen alamäessä, se on veden äärellä ja Kanadan lippu on siinä pihalla salossa joten tunnistaa kaukaa.

Se taisi olla juuri toisessa suunnassa padolta päin.

Itellä eka peli menossa nyt muutaman päivän pelauksen jälkeen, ja 20 päivää selvitty voyager vaikeustasolla. Aloitin juuri mystery lakelta ja liikkunut jo coastal highwayn kautta pleasant valleyyn. Tuolta valleystä kannattaa pysyä poissa, nimittäin jatkuvasti on lumimyrsky joten ympäristön katselu ja tuolta pois pääseminenkin tavaroiden kanssa hankalaa..
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Oonkohan missannut jotain, en muistaakseni koskaan ole löytänyt Camp Officeä Mysteryltä? Oon aina pyörinyt siinä padon ja/tai Patorakennuksen vieressä. Täytyy kokeilla uusiksi, tuntuu että aina kun aloitan Mystery Lakeltä spawnaan siihen tähystystornin lähistölle.

Kun poistut padolta sinne etupihalle, näet sen junaradan. Lähe kävelemään sitä pitkin sinne oikealle sillan yli ja jatka matkaa pari kilometriä. Tulet aukiolle ja näet vasemmalla mökin ja järven. Se on Camp Office. :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
904
Muistaakseni se camp office on siinä päätien vierellä silleen alamäessä, se on veden äärellä ja Kanadan lippu on siinä pihalla salossa joten tunnistaa kaukaa.

Se taisi olla juuri toisessa suunnassa padolta päin.

Itellä eka peli menossa nyt muutaman päivän pelauksen jälkeen, ja 20 päivää selvitty voyager vaikeustasolla. Aloitin juuri mystery lakelta ja liikkunut jo coastal highwayn kautta pleasant valleyyn. Tuolta valleystä kannattaa pysyä poissa, nimittäin jatkuvasti on lumimyrsky joten ympäristön katselu ja tuolta pois pääseminenkin tavaroiden kanssa hankalaa..
Mut eikös Valleyssä ole joku maatila tai joku, minne jengi yleensä aina pyrkii? :D

Kun poistut padolta sinne etupihalle, näet sen junaradan. Lähe kävelemään sitä pitkin sinne oikealle sillan yli ja jatka matkaa pari kilometriä. Tulet aukiolle ja näet vasemmalla mökin ja järven. Se on Camp Office. :)
Eli seuraamalla junarataa pitäisi löytyä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
135
Mut eikös Valleyssä ole joku maatila tai joku, minne jengi yleensä aina pyrkii? :D



Eli seuraamalla junarataa pitäisi löytyä?
Itse en ole karttoja katsonut niin en etukäteen tiedä minne tie vie, mutta juuri tuolla maatilalla olen tälläkin hetkellä. Ei ollut niin hyvä paikka kun luulin, valehtelematta aina todella kylmä ja kaksi kertaa päivässä lumimyrsky ja susia paljon. Ei siinä hirveästi paikkoja tutkita tai muuta..

Sekoitin itse päätien ja junaradan kun hämärä muistikuva oli, eli kyllä sitä kun seurailet.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
904
Itse en ole karttoja katsonut niin en etukäteen tiedä minne tie vie, mutta juuri tuolla maatilalla olen tälläkin hetkellä. Ei ollut niin hyvä paikka kun luulin, valehtelematta aina todella kylmä ja kaksi kertaa päivässä lumimyrsky ja susia paljon. Ei siinä hirveästi paikkoja tutkita tai muuta..

Sekoitin itse päätien ja junaradan kun hämärä muistikuva oli, eli kyllä sitä kun seurailet.
Eikö sitten maatilalla ollut luuttia? Noita karttoja olen nopeasti vilkaiisut, mutta ne mitä olen katsonut on niin epäselviä ettei niistä juuri hyötyä ole :D Muuten, voiko noilta ruumiilta löytyä oikeasti jotain hyvää, asetta esim.?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
904
Kyllä, etkä voi tosiaanki erehtyä, kun näet sen Kanadan lipun. :)
Tässä pitäisi ilmeisesti olla jokin flare gun ja noita merkkivalojakin löytyy jonkun verran - onko niillä joku tarkoitus? Olen lukenut jonkun kirjoittavan, että tarpeeksi pitkälle selvittynä sandboxissa(kin) tulisi joku pelastaja? Kannattaako nuita kerätä..?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
135
Eikö sitten maatilalla ollut luuttia? Noita karttoja olen nopeasti vilkaiisut, mutta ne mitä olen katsonut on niin epäselviä ettei niistä juuri hyötyä ole :D Muuten, voiko noilta ruumiilta löytyä oikeasti jotain hyvää, asetta esim.?
Olihan siellä, mutta ei siitä oikein pysyväksi paikaksi taida olla. Pitkät välimatkat joka suuntaan ja ruoka ison työn takana yms. Semmoinen mesta että lootin jälkeen pitää lähteä jatkamaan matkaa. Mitä nyt keskusteluja katsoin, niin vaikeimmilla vaikeustasoilla ei ainakaan mitään järkeä ole majoittua tuonne.

En ole tainnut ruumiilta panoksia arvokkaampaa ainakaan vielä löytää.. joku enemmän pelannut osannee sanoa tarkemmin.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Ruumiilta et löydä asetta, ainoastaan tavaraa ja panoksia. Tosin, ruumiin vieressä joissain paikoissa joskus on ase.

Hätärakettipistoolin löytää vain Timberwolf Mountainin huipulta koneen hylystä, siihen panoksia löytää pitkin pelimaailmaa.

Ja ei, sandbox on loputon, siellä ei kukaan tule sinua pelastamaan. Kyseessä oli yksi haastetehtävä, missä tulee.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
995
Ei taida olla kovin hyvin optimoitu toistaiseksi, kun tyttöystävä valitteli että profiilin koneella tipahtelin tasaisesti 60fps:stä -> 40-50 jossain tietyssä kohtaa, vaikka ruudulla ei ollut oikeastaan mitään ihmeellistä paria ruohonkortta lukuunottamatta. Hyvinpä huomasi kuitenkin tv:n ruudulta tuon eron, vaikka ei käyty edes lähellä 30fps maagista rajaa. Noh, ehkä päivitykset parantaa.

Itseäni ei peli sikäli kiinnosta tippaakaan, mutta hyvinpä tuo on tyttikselle jo 9h kelvannut sandboxia. Ehkä sitten, jos tulee oikeasti mielenkiintoinen tavoitemoodi.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
Ei taida olla kovin hyvin optimoitu toistaiseksi, kun tyttöystävä valitteli että profiilin koneella tipahtelin tasaisesti 60fps:stä -> 40-50 jossain tietyssä kohtaa, vaikka ruudulla ei ollut oikeastaan mitään ihmeellistä paria ruohonkortta lukuunottamatta. Hyvinpä huomasi kuitenkin tv:n ruudulta tuon eron, vaikka ei käyty edes lähellä 30fps maagista rajaa. Noh, ehkä päivitykset parantaa.

Itseäni ei peli sikäli kiinnosta tippaakaan, mutta hyvinpä tuo on tyttikselle jo 9h kelvannut sandboxia. Ehkä sitten, jos tulee oikeasti mielenkiintoinen tavoitemoodi.

Liittyy pelimoottorin optimointiin joo, rankalla lumisateellakin fps dippaa lähelle 30 ja kirkkaalla säällä aina 60. Efektit huonosti optimoituja. Samoiten sisätiloissa Vsync Off, ni alkaa huudattaa näytönohjainta 100 %
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
904
Olihan siellä, mutta ei siitä oikein pysyväksi paikaksi taida olla. Pitkät välimatkat joka suuntaan ja ruoka ison työn takana yms. Semmoinen mesta että lootin jälkeen pitää lähteä jatkamaan matkaa. Mitä nyt keskusteluja katsoin, niin vaikeimmilla vaikeustasoilla ei ainakaan mitään järkeä ole majoittua tuonne.

En ole tainnut ruumiilta panoksia arvokkaampaa ainakaan vielä löytää.. joku enemmän pelannut osannee sanoa tarkemmin.
Juu ei kun ei siinä ympäristössä taida oikein mitään mitä itse kävelin. Ainoa missä mulla on ollut kunnon "base" on siinä rantatiellä bensa-aseman vastapäätä oleva talo, oli laatikot täynnä ruokaa ja yksi boxi täynnä takkapuuta. Monesti tuli vietettyä "koti-iltoja" siellä samalla kun opiskeli kirjoja jne.

Ruumiilta et löydä asetta, ainoastaan tavaraa ja panoksia. Tosin, ruumiin vieressä joissain paikoissa joskus on ase.

Hätärakettipistoolin löytää vain Timberwolf Mountainin huipulta koneen hylystä, siihen panoksia löytää pitkin pelimaailmaa.

Ja ei, sandbox on loputon, siellä ei kukaan tule sinua pelastamaan. Kyseessä oli yksi haastetehtävä, missä tulee.
No hö, olisi hauska jos vaikka 500. päivän kohdalla joku tulisi :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
904
Liittyy pelimoottorin optimointiin joo, rankalla lumisateellakin fps dippaa lähelle 30 ja kirkkaalla säällä aina 60. Efektit huonosti optimoituja. Samoiten sisätiloissa Vsync Off, ni alkaa huudattaa näytönohjainta 100 %
Jaa ei mulla kauheesti pane konetta huutamaan, vaikka Vsync muistaakseni Off.. Liekö, etten pelaa täysillä graffoilla?
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
5 307
No ite pelaan sitä ultralla ja 1080p resolla ja SSAO On. Voi toki olla, että kerkesivät sen jo korjaamaan edellisessä päivityksessä, viimevuonna ainakin vielä teki tuota GPU käyttöasteen nostoa tappiin sisätiloissa, ku Vsync oli pois päältä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
92 857
Viestejä
1 900 603
Jäsenet
39 841
Uusin jäsen
Tipsu94

Hinta.fi

Ylös Bottom