The Last of Us Part 2 (PS4)

Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
740
Minä antaisin siinä noin 5-6/10


Pelissähän Abby oli se voittaja joka sai kostonsa ja oli se oikea voittaja
No niin, no...
Oliko sittenkään? Voisi kysyä oliko tuossa kukaan varsinainen voittaja. Ja mikä se sellainen voittaja on, oliko se joku amok-juoksu ja kumpi saa enempi päänahkoja ja bosseja niitattua?

Jos tuommoista miettii, niin esittäisin kyllä, että sulta on menny juonen pointti vähän ohi. Voishan se voittaja olla se, joka onnistuu luopumaan kostosta ja väkivallan kierteestä? Tosin Elliekin sitte menetti uusperheensä, kun lähti kostoa viemään loppuun. Tarina ei tietty kerro, mitä lopun jälkeen tapahtuisi.

Ja tarviiko jotain voittajaa nyt yleensä etsiä, aikamoisia menetyksiä kumpikin koki. Pitääkö sen olla vaan toinen? Sen tietysti ymmärtää, että sympatiat voi olla toisen puolella.
[/spoileri]
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
206
Huomautus - keskustellaan ketjun aiheesta, ei toisista käyttäjistä
Tiettyjen nickkien ristiretki jatkuu ilmeisesti. Suurin osa eräänkin käyttäjän viesteistä on viime aikoina tullut vain ja ainoastaan tähän ketjuun :rofl2: no se offtopicista

Olen kyllä tykännyt pelistä ihan älyttömästi, harmittavasti vain aikaa ei ole päivässä niin paljoa, mutta pikku hiljaa tuota nyt pelailen. 10h vasta takana. Soundtrack ehkä vähän pliisu paikoitellen, mutta siihen ne mutinat jää osaltani. Ai niin ja tietysti se vielä, että pirun vaikea osua keneenkään, mutta siihen syy löytyy ohjaimen ja sohvan välistä :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
No niin, no...
Oliko sittenkään? Voisi kysyä oliko tuossa kukaan varsinainen voittaja. Ja mikä se sellainen voittaja on, oliko se joku amok-juoksu ja kumpi saa enempi päänahkoja ja bosseja niitattua?

Jos tuommoista miettii, niin esittäisin kyllä, että sulta on menny juonen pointti vähän ohi. Voishan se voittaja olla se, joka onnistuu luopumaan kostosta ja väkivallan kierteestä? Tosin Elliekin sitte menetti uusperheensä, kun lähti kostoa viemään loppuun. Tarina ei tietty kerro, mitä lopun jälkeen tapahtuisi.

Ja tarviiko jotain voittajaa nyt yleensä etsiä, aikamoisia menetyksiä kumpikin koki. Pitääkö sen olla vaan toinen? Sen tietysti ymmärtää, että sympatiat voi olla toisen puolella.
[/spoileri]
Abby sai kostonsa kun peli pyöri koston ympärillä ja ellie menetti kaiken
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Kiukkuinen lapsi itkee, kun on liikaa naisia pelissä.


 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Taisit ymmärtää täysin väärin mitä tässä ajattiin takaa
Ei tuossa jää paljon tulkinnan varaa.
Hänen mielestään Naughty Dog jätti Ellien henkiin vain sen takia, että on nainen ja että Naughty Dogilla olisi jokin agenda miehiä vastaan. Eihän tuosta muusta ole kyse. AngryJoen lempihahmo tapettiin pois pelistä ja se riitti näköjään gamergate-höpinän puolelle kääntymiseen.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
740
Abby sai kostonsa kun peli pyöri koston ympärillä ja ellie menetti kaiken
Hm, Abbykö ei menettänyt kaikkea? Ellie lahtas lähes kokonaan sen possen (ja muut kuoli muutoin), siitä tuli rintamakarkuri, se hirtettiin ja laitettiin 'ristille' ja ois kuollut, ellei joku muu ois tullu pelastamaan jne. Plus, se menetti isänsä jo ykkösosassa. Aika samalla viivalla Ellien kanssa. En noista voittajaa pysty valitsemaan.

Aika moni vinkuu tästä pelistä, koska suosikki eli toksinen VHM Joel-patriarkki lahdataan ja joutuu vielä murhaaja Abbyä pelaamaan. Toisaalta voi kysyä, että jos ei olis Joel murhattu, niin mikä kostotarina tästä sitten saatais aikaseksi? Ainoa toinen vaihtoehto on Ellie, olisiko ollut parempi?

Käsikirjoittajat valitsi näin, ja heillä on se oikeus. Pelaajilla on sitten oikeus olla tykkäämättä. Sääli jos antaa pelikokemuksen pilata omilla asenteillaan. Ehkä tarina on vähän turhan vaikea keskivertopelaajalle sisäistää, koska se esittää hieman epämukavia kysymyksiä, jos antaa itsensä hieman ajatella asiaa. Jos vaan tykkää toiminnasta ja tappomeiningistä, niin juoni tulee ikävästi tielle. Itse pidän siitä, että joissain peleissä pelaajaa ei päästetä ihan helpolla ja että tarinatkin vaatii vähän funtsimista, empatiaa yms. Jälleen RDR2:n mainitsen. Kyllä nää aina Skyrimit ja Falloutit noin pääjuoneltaan päihittää. Ehkä ei aina ihan osu 100% mutta edes yritetään jotain kunnianhimoisempaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Ei tuossa jää paljon tulkinnan varaa.
Hänen mielestään Naughty Dog jätti Ellien henkiin vain sen takia, että on nainen ja että Naughty Dogilla olisi jokin agenda miehiä vastaan. Eihän tuosta muusta ole kyse. AngryJoen lempihahmo tapettiin pois pelistä ja se riitti näköjään gamergate-höpinän puolelle kääntymiseen.
Ylättäen ellie and dina molemmat selvisi elossa

kuten esim tässä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Näillä naisilla on näitä läheltä piti tilanteita koko ajan mutta aina joku pelastaa ne ;)
Niijoo, tämä kautta aikain paljon käytetty dramaturginen keino lisätä jännitystä on nyt jokin agenda, vai?

--mode-edit: korjattu spoiler-tagi
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Ei vaan kuten Joe sanoi arvostelussa niin tarina on vain hemmetin huonosti kirjoitettu
Eihän tuo nyt taas liity mitenkään naisiin? Koeta nyt pysyä keskustelun ytimessä kiinni. AngryJoe itki oletetun agendan perään tuossa linkkaamassani videossa. Siinä ei ole kyse, onko tarina kirjoitettu huonosti vai ei. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Eihän tuo nyt taas liity mitenkään naisiin? Koeta nyt pysyä keskustelun ytimessä kiinni. AngryJoe itki oletetun agendan perään tuossa linkkaamassani videossa. Siinä ei ole kyse, onko tarina kirjoitettu huonosti vai ei. :)
Niin irrotat yhden jutun sieltä ja muutat sen sopimaan omaan agendaasi
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Niin irrotat yhden jutun sieltä ja muutat sen sopimaan omaan agendaasi
AngryJoe ihan itse esittelee omat ajatuksensa tuossa videolla. En ole irrottanut asioita mistään. Kappas kummaa AngryJoe sopivasti leikkasi tuon agendaitkunsa arvosteluvideosta, vaikka sama kohtaus näytetään, koska tajusi, ettei se auta hänen asiaansa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
610
Vasta itse aloittamassa tätä peliä. Mikä vaikein vaikeustaso missä voi vielä käyttää tätä kuuntelua/"tutkaa" mikä ominaisuus oli ykkösosassakin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Vasta itse aloittamassa tätä peliä. Mikä vaikein vaikeustaso missä voi vielä käyttää tätä kuuntelua/"tutkaa" mikä ominaisuus oli ykkösosassakin?
Käsittääkseni tässä sitä voi käyttää millä tahansa vaikeustasolla toisin kuin ykkösosassa. Veikkaan että tuo päätös tehtiin niiden koirien takia, koska niiden vainua on vaikeampi väistellä ilman tuota kykyä, jos haluaa stealthinä mennä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Käsittääkseni tässä sitä voi käyttää millä tahansa vaikeustasolla toisin kuin ykkösosassa. Veikkaan että tuo päätös tehtiin niiden koirien takia, koska niiden vainua on vaikeampi väistellä ilman tuota kykyä, jos haluaa stealthinä mennä.
Tulee vähän nuo uudet Star Wars elokuvat myös mieleen kun kaikki jotka kritisoi elokuvia oli myös muka naisten vihaajia
 

Intel Core

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.07.2020
Viestejä
242
Mielenkiintoinen peli, mutta kun ei PC:lle niin antaa olla, katsonut paljon videoita ja näyttää kyllä hyvältä, mutta konsolia kun ei omista, sillä ei osaa pelata niin parempi antaa olla.
Pleikka 4pro ja näyttää kyllä hienolta 4k telkkarissa, mutta olisihan tämä varmasti hienomman näköinen todellisena 4k ja 60fps ja pyörisi paremmin tietokoneella ja pelattavuus olisi kyllä parempi hiirellä ja näppäimistöllä. Ei konsoli silti tätä peliä pilaa, myyntiä se ehkä hieman vähentää.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Jos on joku nettikriitikko kenen mielipiteelle en paljoa arvoa anna, on se Angry Joe. Katsokaa hyvät ihmiset muitakin. Hirveän yllättävää että hän kaikista ihmisistä on vihainen pelistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Jos on joku nettikriitikko kenen mielipiteelle en paljoa arvoa anna, on se Angry Joe. Katsokaa hyvät ihmiset muitakin. Hirveän yllättävää että hän kaikista ihmisistä on vihainen pelistä.
Enimmäinen peli sai 10/10 ja ei muuta kuin kehuja samalta mieheltä



Kuka noin sanoo? Jos joku noin sanoo, niin ei ole sen parempi kuin nuo gamergate-tyypit.
Niin ohjaaja kuin näyttelijä esim

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
740
Tulee vähän nuo uudet Star Wars elokuvat myös mieleen kun kaikki jotka kritisoi elokuvia oli myös muka naisten vihaajia
Uudet Star Wars elokuvat sais olla vaikka täynnä puhuvia jättikyrpiä, eikä niistä sittenkään saa edes keskinkertaisia.

En ymmärrä TLOU2:n kohdalla tota sukupuoliulinaa muutenkaan, jörnitään siinä ihan heterostikin. Mitä sitten?
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 067


AJ:lle ei uponnut. Aika kovaa kritiikkiä käsikirjoituksesta ja suosikkihahmojen käsittelystä.
Sen enempää ottamatta kantaa itse arvostelun sisältöön, niin vähän häiritsee arvostelu jossa on spoilereita. Onko arvostelusta mainittavaa hyötyä, jos sen voi katsoa vasta kun pelin on pelannut? Siinä vaiheessa olen jo itse muodostanut pelistä mielipiteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Sen enempää ottamatta kantaa itse arvostelun sisältöön, niin vähän häiritsee arvostelu jossa on spoilereita. Onko arvostelusta mainittavaa hyötyä, jos sen voi katsoa vasta kun pelin on pelannut? Siinä vaiheessa olen jo itse muodostanut pelistä mielipiteen.
Kyllähän se kertoo arvostelijan taidoista, mikäli spoilereita on pakko tunkea. Kuitenkin kaikki vähänkin enemmän arvostelevat osaavat tehdä ilman.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Meinasin kyllä TLOU2, kun tässä ketjussa ollaan.

En itsekään pitänyt noista uusimmista SW-elokuvista kokonaisuutena. Ja en kyllä löytänyt quotea, jossa ohjaaja tai näyttelijä sanoisi noin, mutta jätetään tuo offtopic pois tästä ketjusta.
Vastasin vain sinun kymysykseen joten turha valittaa mistään OT
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Vastasin vain sinun kymysykseen joten turha valittaa mistään OT
Joo sori, näköjään kysyin vähän epäselvästi. Mutta olikos TLOU2:n liittyen siis tällaisia merkittäviä tapauksia? Tässä ketjussa ainakin ne ihmiset, jotka ovat pelin pelanneet läpi, ovat kritisoineet ihan järkevästi asioista, enkä ole tuollaista "TLOU2:sta kritisointi == naisten vihaaja" -yhteyttä huomannut tehtävän perusteettomasti.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Joo sori, näköjään kysyin vähän epäselvästi. Mutta olikos TLOU2:n liittyen siis tällaisia merkittäviä tapauksia? Tässä ketjussa ainakin ne ihmiset, jotka ovat pelin pelanneet läpi, ovat kritisoineet ihan järkevästi asioista, enkä ole tuollaista "TLOU2:sta kritisointi == naisten vihaaja" -yhteyttä huomannut tehtävän perusteettomasti.
Tämmönen tapaus on.
r/TheLastOfUs2 - IGN employee has resorted to middle school-level virgin-shaming tactics to defend TLOU2. These people are children.

Angryjoekin taisi tästä mainita videossaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Angry Joella on erittäin hyviä pointteja videollaan, myönnettäkööt. Luojankiitos olin liian vastaanottavainen kaiken kanssa, kun itse läpäisin pelin ja sain jo sävärini.

Videopelikulttuuri lienee aika hyvissä kantimissa, kun tätäkin voi paskaksi kutsua.
Tämä peli on todellakin makuasioita.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Eihän tuossa puhuta naisten vihaamisesta. Tuo tyyppi näköjään pitää joitakin ihmisiä epäkypsinä, mutta eipä tosiaan itsekään käsittele asioita kypsästi.
Ei ollut naisvihasta kyse, mutta kuitenkin kritiikkiä antavien mollausta isomman korporaation työntekijältä.
Naisvihasta tämän pelin osalta taitavat ulista lähinnä youtuben kommentoijat. En ole ainakaan nähnyt kenenkään Sonyn tai Naughty Dogin työntekijän haukkuneen peliä kritisoineita. Jotenkin mulla oli mielikuva että Neil Durckmann olisi jotain haukkunut, mutta en googlella mitään löytänyt, joten varmaan vaan omia harhojani. :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
En ole ainakaan nähnyt kenenkään Sonyn tai Naughty Dogin työntekijän haukkuneen peliä kritisoineita. Jotenkin mulla oli mielikuva että Neil Durckmann olisi jotain haukkunut, mutta en googlella mitään löytänyt, joten varmaan vaan omia harhojani. :D
Ottamatta muuhun keskusteluun kantaa:

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Ei ollut naisvihasta kyse, mutta kuitenkin kritiikkiä antavien mollausta isomman korporaation työntekijältä.
Naisvihasta tämän pelin osalta taitavat ulista lähinnä youtuben kommentoijat. En ole ainakaan nähnyt kenenkään Sonyn tai Naughty Dogin työntekijän haukkuneen peliä kritisoineita. Jotenkin mulla oli mielikuva että Neil Durckmann olisi jotain haukkunut, mutta en googlella mitään löytänyt, joten varmaan vaan omia harhojani. :D
En yhtään ihmettelisi, vaikka ihmiset levittelisivät valheita siitä, mitä Druckmann on sanonut. Druckmann on avoimesti puhunut alusta lähtien, että kaikki eivät tule tykkäämään tästä pelistä, ja tiedostaa että ihmisillä on erilaisia näkemyksiä pelistä. Mutta osa tuosta gamergate-osastosta, joka lähettelee muun muassa tappouhkauksia hänelle ja näyttelijöille, saa varmaan funtsimaan jos minkälaista asiaa. Aika käsittämätöntä miten videopeli saa nuo joukot noin äänekkääksi ja vihaiseksi. Ja jotkut noista AngryJoen jutuista isolle yleisölle vain ruokkivat tuota sairasta ihmisryhmää.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
47
Angry Joe meni spoilaamaan itsensä vuodetulla juonella ja haukkui pelin jo silloin. Nyt pelin juoni onkin sitten hänen mielestään ennalta arvattava.

Itse sain pelin loppuun viime yönä, ja mielestäni peli oli erinomainen lähes kaikin puolin. Monelta osin jopa parempi kuin ykkönen, joka on yksi kaikkien aikojen suosikkejani. Tästä uudesta olin onnistunut pysymään spoilaantumatta täysin, ja pysyin myös poissa foorumeilta, jossa usein saarnataan omaa agendaa laput silmillä, pahimmillaan jopa peliä pelaamatta.

Tarina ei ollut sellainen mitä odotin ja jopa toivoin, vaan Naughty Dog ei selvästikään lähtenyt tekemään helppoa ja turvallista ratkaisua, joka miellyttäisi mahdollisimman montaa. Pelin läpäisyn jälkeen on helppo ymmärtää, miksi peli herättää niin voimakkaita tunteita puolesta ja vastaan. Omalla kohdalla koin, että sain pelata ainutlaatuisen kokemuksen, jossa tuli useaan otteeseen mietittyä omaa suhtautumistani ja sen muuttumista suhteessa tiettyihin henkilöihin ja asioihin. En myöskään kokenut loppupuoliskon asioiden esittämistapaa "pakkotuputukseksi", vaan vain eri perspektiiviksi, josta jokainen muodostaa oman käsityksensä varsin vapaasti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
165
Huomautus - keskustellaan aiheesta, ei toisista käyttäjistä
Tuo @The Nameless One tuskin on edes pelannut kyseistä peliä, sen verran xbox fani on kyseessä.. Onneksi huomenna itse pääsee kyseisen pelin pariin, ykkönen ainakin ollut yksi parhaimpia pelejä
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
51
Huhhuh, vajaat 26 tuntia siinä meni. Enpä muista, että olisi koskaan mikään peli jättänyt tämmösiä fiiliksiä!

Tykkäsin kyllä kovasti joka hetkestä! Loppua venytettiin ehkä vähän turhan pitkäksi, mutta kyllä tämä minun kirjoissa ihan täyden kympin peliksi menee ja on ykkösosan kanssa kokonaisuutena parhaimpia pelejä koskaan.

Ymmärrän kyllä täysin jos juoniratkaisut eivät kaikille ykkösosan faneille uppoa, mutta tätä SJW-/feminismi-öyhötystä en vain sitten millään käsitä... Ei kyllä itseäni häirinnyt pelissä mikään näihin teemoihin liittyvä vaikka seminuivaksi tolkun ihmiseksi itseni miellänkin. Varsinaisia juonispoilereita onnistuin onneksi välttelemään, mutta ennakkoulinoiden ja muiden kitinöiden perusteella odottelin paaaaljon räikeämpää poliittista otetta ja kannanottoa. Paljon melua tyhjästä.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478


AJ:lle ei uponnut. Aika kovaa kritiikkiä käsikirjoituksesta ja suosikkihahmojen käsittelystä.

Samat fiilikset Joen kanssa. Ei missään nimessä 0:n arvonen mutta tarinan ja käsikirjotuksen takia ei läheskään 10. Toki jos jollekkin tarina jne upposi niin kivat heille, mutta ei sitä tarvii perustella tai nostaa pointteja että muut ovat muka "väärin ymmärtäneet"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Todella hitaasti tullut itsellä pelattua kyllä tätä RL kiireiden ja yleisen väsymyksen takia. Day 2 alkoi juuri ja peliaikaa ehkä 7-8h.

Ei nyt varsinaisesti ole iskenyt samalla tavalla, kuin ensimmäinen osa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Huhhuh, vajaat 26 tuntia siinä meni. Enpä muista, että olisi koskaan mikään peli jättänyt tämmösiä fiiliksiä!

Tykkäsin kyllä kovasti joka hetkestä! Loppua venytettiin ehkä vähän turhan pitkäksi, mutta kyllä tämä minun kirjoissa ihan täyden kympin peliksi menee ja on ykkösosan kanssa kokonaisuutena parhaimpia pelejä koskaan.

Ymmärrän kyllä täysin jos juoniratkaisut eivät kaikille ykkösosan faneille uppoa, mutta tätä SJW-/feminismi-öyhötystä en vain sitten millään käsitä... Ei kyllä itseäni häirinnyt pelissä mikään näihin teemoihin liittyvä vaikka seminuivaksi tolkun ihmiseksi itseni miellänkin. Varsinaisia juonispoilereita onnistuin onneksi välttelemään, mutta ennakkoulinoiden ja muiden kitinöiden perusteella odottelin paaaaljon räikeämpää poliittista otetta ja kannanottoa. Paljon melua tyhjästä.
Itsehän jännitin viimeiselle sekunnille asti että mikä se poliittinen tai yhteiskunnallinen kannanotto oikein on mistä "kaikki" suuttuivat. Piti sitten lukea jälkeenpäin ne keskustelut ja vuodot ja

syy oli ilmeisesti vain se että tytöt pussailivat ja näytetiin vähän nusi-nusi aktia ilman esileikkiä ja niistä pahastuttiin. Tai näin itse ymmärsin.

Yletön väkivallan ihannointi on jees (Doom, Quake, Battlefield, jne) mutta nusi-nusin vilautus on iso ei! :D
 
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
470
Olen myös pelin läpi pelanneena ihmetellyt että mistä tässä nyt on taas suututtu ja pahoitettu mieliä. Jos nyt naisten välinen pussailu tai tai nusu-nusu aiheuttaa mielipahaa niin heille suosittelen että menkää pelaamaan niitä Super Marioja ei ne ikä rajat siellä kotelon kyljessä huvikseen ole. Muutenkin samaa sukupuolta olevien henkilöiden suhteista on viime vuosina lässytetty ihan riittävästi, nyt kun sitä pelissä on tarjolla niin kyllähän siitä nyt sitten mieli pahoittuu:rofl:

Itse pelistä tykkäsin mutta juoni ei oikein napannut kunnolla missään vaiheessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 759
Olen myös pelin läpi pelanneena ihmetellyt että mistä tässä nyt on taas suututtu ja pahoitettu mieliä. Jos nyt naisten välinen pussailu tai tai nusu-nusu aiheuttaa mielipahaa niin heille suosittelen että menkää pelaamaan niitä Super Marioja ei ne ikä rajat siellä kotelon kyljessä huvikseen ole. Muutenkin samaa sukupuolta olevien henkilöiden suhteista on viime vuosina lässytetty ihan riittävästi, nyt kun sitä pelissä on tarjolla niin kyllähän siitä nyt sitten mieli pahoittuu:rofl:

Itse pelistä tykkäsin mutta juoni ei oikein napannut kunnolla missään vaiheessa.
Sama, eilen pelasin pelin läpi ja olihan tämä hyvä peli, siitä ei pääse mihinkään, mutta jotenki tarina jäi vähän pinnalliseksi eikä imaissut kunnolla mukaan, odotin tätä lähes koko pelin ajan, mutta ei sitä vaan tullut. Tästä syystä en kymppiä tälle itse antaisi, varmaan 9:n.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
125
Pelasin juuri Last Of Us 2 läpi ja pari (2) trophyä uupuu, joita ei saa ilman New Game+, mutta en tiedä kykeneekö tätä enää pelaamaan. Vaikeustasona "Hard" oli liiankin helppo - olisi pitänyt pelata vaikeimmalla. Myönnettäköön, että pelasin erään ohjeen mukaan (vähän alun jälkeen), jotta löysin kaikki Artifactit, Journal Entries, Trading Cards ja muut. Ilman ohjetta (walktrough) näitä on lähes mahdoton löytää, koska osa on piilotettu suhteellisen hyvin.

Juonesta on sanottava, että AJ arvostelu on varsin osuva. Last of Us 2 on näyttävin peli on mitä PS4 on nähty, mutta juoni... ja puolet pelistä... Tämän jälkeen en enää odottele mitään Last of Us 3.

Last of Us 2 saa minulta 6-7/10. Kutonen tulee teknisestä laadusta - ja muutamasta varsin näyttävästä kohtauksesta. Ehkä +1 (7) voi antaa juonesta, mutta 7/10 yli ei kykene antamaan pisteitä.

Alla vähän omaa arviota pelistä, osa spoileriksi katsottavia asioita. Ja linkki läpipeluuohjeeseen, josta löytyy _kaikki_.

Itse jätin pelin päiväksi telakalle, kun pelissä joutuu yhtäkkiä väkisin pelaamaan Abbyllä ja tälle annetaan lähes paremmat kamat kuin Ellielle (jopa tehtäviä). Lähes armottoman vitutuksen jälkeen jatkoin pelailua vain nähdäkseni miten Last of Us 2 loppuu.

Last of Us 2 alussa Abby esitellään lähes vastenmielisenä Joelin (edellisen pelin päähahmo) murhaajana/kiduttajana. Kesken pelin vihollishahmo nostetaan pelattavaksi hahmoksi ja tälle annetaan 10-15h edestä tehtäviä - miksi ?! Miten ihmeessä kukaan voi samaistua tuntemattomaan, mieheltä näyttävään naishahmoon ja tämän tuntemattomiin/turhiin kavereihin - varsinkin, kun on jahdannut tätä puolet pelistä?

Abby ei hahmona juuri parane vaikka paljastetaan, että Joel tappoi Abbyn isän - Abbyn isähän oli tappamassa Ellietä _mahdollisen_ rokotteen/lääkkeen saamiseksi. Naughty Dog yrittää herättää pelaajien myötätuntoa Abbylle, kun Abby joutuu parin Scar-pennun pelastamaksi ja "suojelee" näitä vastapalvelukseksi.

Abbysta kertoo kaiken pelin keskellä oleva kohtaus, jossa Abby aikoo tappaa tajuttoman Dinan vaikka kuulee, että Dina on raskaana - ainoastaan Lev (toinen Scareista) estää tämän. Itse ennen ko. kohtausta annoin Ellien tappaa Abbyn useamman kerran - sääli vain, että et pääse pelissä eteenpäin, jos NPC (Ellie) tappaa sinut "kesken" pelin.

---
Se on sanottava, että jos ei välitä/ymmärrä juonesta ja haluaa vain ammuskella ja mättää turpaan tartunnan saaneita niin siihen Abby on hyvä hahmo (AJ mainitsi asiasta arvostelussaan).
---
+ On suhteellisen epäuskottavaa, että Joel antaisi tappaa itsensä niin helposti mitä pelissä esitetään - puhutaan kuitenkin kaiken nähneestä veteraanista, joka ei luota ulkopuolisiin (Last of Us 1). Itse olisin halunnut pelata Joelilla Abbya/Abbyn jengiä vastaan heti alussa, sen jälkeen, kun Abby ampuu tätä haulikolla.

+ Pelin lopussa ei anneta mahdollisuutta tappaa Abbya, vaan Ellie päästää tämän pakoon?! On kyllä viimeinen naula pelin arkkuun.

Last of Us 2 - Walktrough:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
51
Last of Us 2 alussa Abby esitellään lähes vastenmielisenä Joelin (edellisen pelin päähahmo) murhaajana/kiduttajana. Kesken pelin vihollishahmo nostetaan pelattavaksi hahmoksi ja tälle annetaan 10-15h edestä tehtäviä - miksi ?! Miten ihmeessä kukaan voi samaistua tuntemattomaan, mieheltä näyttävään naishahmoon ja tämän tuntemattomiin/turhiin kavereihin - varsinkin, kun on jahdannut tätä puolet pelistä?
Itse taas pidin erityisesti Abbyllä pelaamisesta ja jossain määrin kyllä pystyin Abbyynkin samaistumaan. Pelasin TLOU1:n läpi tässä vasta ihan kuukausi pari takaperin (eli en ollut odotellut tarinan jatkumista seitsemää vuotta, kuten monet superfanit) ja siinä itseäni jäi häiritsemään suuresti se, että ehkä rokote olisi tosiaan voinut pelastaa maailman - ja jälkeenpäin ajatellen puolet minusta olisi jopa voinut Ellien tieteen alttarille uhratakin. Sitten kun tarinassa tuotiin esiin, että Abby olikin päälääkärin (jonka btw TLOU1:ssä liekinheittimellä kylmästi grillasin) tytär, sain näin ollen ammennettua omassa ajatusmaailmassa oikeutusta myös Abbyn motiiville. Fiilikset oli läpi pelin todella ristiriitaiset ja välillä jopa raskaan raastavat, mutta silleen hyvällä tavalla. Vähän erilaiset kiksit tästä sai kuin peleistä yleensä. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Itse jätin pelin päiväksi telakalle, kun pelissä joutuu yhtäkkiä väkisin pelaamaan Abbyllä ja tälle annetaan lähes paremmat kamat kuin Ellielle (jopa tehtäviä). Lähes armottoman vitutuksen jälkeen jatkoin pelailua vain nähdäkseni miten Last of Us 2 loppuu.

Last of Us 2 alussa Abby esitellään lähes vastenmielisenä Joelin (edellisen pelin päähahmo) murhaajana/kiduttajana. Kesken pelin vihollishahmo nostetaan pelattavaksi hahmoksi ja tälle annetaan 10-15h edestä tehtäviä - miksi ?! Miten ihmeessä kukaan voi samaistua tuntemattomaan, mieheltä näyttävään naishahmoon ja tämän tuntemattomiin/turhiin kavereihin - varsinkin, kun on jahdannut tätä puolet pelistä?

Abby ei hahmona juuri parane vaikka paljastetaan, että Joel tappoi Abbyn isän - Abbyn isähän oli tappamassa Ellietä _mahdollisen_ rokotteen/lääkkeen saamiseksi. Naughty Dog yrittää herättää pelaajien myötätuntoa Abbylle, kun Abby joutuu parin Scar-pennun pelastamaksi ja "suojelee" näitä vastapalvelukseksi.
Minun mielestä tuo oli juuri mahtavaa että ensin saatiin pelaajalle (minulle) oikein syljettävän inhoreaktio kun Abbyn ohjaimiin pääsi, mutta pelin edetessä ihmeellisesti hahmo pääsi aika syvälle kun vain antoi. Loppupeleissä kun alkoi miettimään niin kaikkien "sankari" Joel yhdestä näkökulmasta oli kylmäverinen ja sadistinen murhaaja joka tappoi satoja ihmisiä jotka yrittivät vain pelastaa maailmaa.

Lopulta en halunnut että Abby kuolee ja sympatiat oli enemmän Abbyn, kuin toisen sadistisen ja kylmäverisen murhaajan (Ellien) puolella. :)

Hyvin kirjoitettu. Vaatii kyllä sen että "antautuu pelille".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 353
Viestejä
4 158 155
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom