The Elder Scrolls V: Skyrim

Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
664
Arkistointi on paras asia Nexusin historiassa. Nyt ei modintekijät voi poistaa vaikka kriittistä modia jollekkin toiselle modille minkä milloinkin syyn takia, kuten esim. Arthmoor. Täytyy vain toivoa, että seuraavan UOP:n haltija on joku muu.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
323
Tuo Collections oli kyllä Nexukselta moka.Tuon takia tekijät eivät voineet poistaa modejaan. Osa modeista muutti muille sivuille ennen kuin tietty aika oli mennyt umpeen. Nyt sitten onkin kiva metsästää niitä modeja eri sivustoilta. Itsekkin poistin modit nexuksesta, en halunnut menettää niiden hallinta oikeutta.
Enpä ole tuota tiennyt.
..Toki oikeudet modiin pitäisi aina olla tekijällä mutta tuo collectionsin perimmäinen idea on mielestäni hyvä.. Vaikka onhan niitä modpackeja joissain peleissä ollut jo ennen tuotakin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Eikö collection ole vähän kuin wabbajack eli asentaa ja konffaa tietyt modit? Ei kai se oikeuksia mitenkään omi?

Paitsi osa porukasta perinteisen herkkiksiä aina poistamassa kaiken oman kun vaikka joku harmittaa...
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
664
Eikö collection ole vähän kuin wabbajack eli asentaa ja konffaa tietyt modit? Ei kai se oikeuksia mitenkään omi?

Paitsi osa porukasta perinteisen herkkiksiä aina poistamassa kaiken oman kun vaikka joku harmittaa...
Jep, ainoa mitä collections toi mukanaan oli tuo arkistointi. Eli upattuja moditiedostoja voi vain arkistoida, mutta alkuperäistä latauslinkkiä ei voi poistaa. Näin collectionit eivät rikkoudu, kun yksi modintekijä päättää poistaa modin. Tuosta arkistoinnista on ollut jo vaikka kuinka hyötyä, esim. Ukrainan sodan johdosta. Ja UOP:n voi edelleen ladata SE:lle vaikka Arthmoor päätti, ettei SE:tä enään ole. Näitä on vaikka mitä, mutta hauskin oli se Trumpin vastustaja, joka lopetti modaamisen ja poisti kaikki kohtuu suositut modit protestina Trumpin voitolle. o_O
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 099
Vaikka kyllä kannatan ajatusta että modin tekijä saa poistaa modinsa jos niin haluaa mutta ymmärtäisin enemmän jos porukka valittaa ette modi toimi tai siinä on bugeja/ulisee muuten vain niin poistaa mutta en minkään poliittisen tai vastaavan takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 072
Näitä on vaikka mitä, mutta hauskin oli se Trumpin vastustaja, joka lopetti modaamisen ja poisti kaikki kohtuu suositut modit protestina Trumpin voitolle. o_O
Tämä oli kyllä absurdi keissi, muistan sen. Minua tässä harmittaa eniten se, että kyseinen henkilö oli tekemässä isoa tehtävämodia (oli modin pääkehittäjä) ja tuon keissin takia kyseinen modi ei koskaan nähnyt päivänvaloa. Kyseessä oli Mannimarco-aiheinen modi ja se olisi ollut kooltaan virallisen DLC:n veroinen, oli ymmärtääkseni myös melkein valmis. Kehittäjän kasetti vain ei kestänyt Trumpin voittoa ja paljon hyvää katosi lopullisesti bittiavaruuteen.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
66
Tämä oli kyllä absurdi keissi, muistan sen. Minua tässä harmittaa eniten se, että kyseinen henkilö oli tekemässä isoa tehtävämodia (oli modin pääkehittäjä) ja tuon keissin takia kyseinen modi ei koskaan nähnyt päivänvaloa. Kyseessä oli Mannimarco-aiheinen modi ja se olisi ollut kooltaan virallisen DLC:n veroinen, oli ymmärtääkseni myös melkein valmis. Kehittäjän kasetti vain ei kestänyt Trumpin voittoa ja paljon hyvää katosi lopullisesti bittiavaruuteen.
Oho. Itsekin odotin tuota modia, enkä tiennyt tästä mitään. Typerintä noissa traumojen laukaisemissa kostotoimissa on se, että luultavasti juuri sellaiset ihmiset kärsivät johon tekijäkin itse kuuluu ja toiseksi kukaan ei koskaan saa tietää mitä tapahtui. Siis protesti valuu täysin hukkaan. En usko että kukaan trumppanaattorin oikeasti tunteva ihminen edes tietää mikä tuo on, saati että se poistettiin. Minäkään en ikinä olisi tiennyt, että trumpetin takia Mannimarco-DLC-modi poistettiin, ellet olisi kertonut sitä tässä. Tosi iso harmi. En tykkää trumpista yhtään, mutta häntä paljon enemmän vihaan kiristystä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Drama queen -meininki. Modiyhteisön pitäisi nimenomaan olla yhteisö, jossa rakennetaan toisten työn päälle ja opitaan toisilta. Koko homman perustus romahtaa jos primadonnat kiukustuu milloin mistäkin moderointipäätöksestä ja vetää screw you guys 'm going home ja vaatii viedä kaiken tekemänsä mukanaan.

TOS:in pitäisi olla selkeä tällaisen osalta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
3 825
Tämä oli kyllä absurdi keissi, muistan sen. Minua tässä harmittaa eniten se, että kyseinen henkilö oli tekemässä isoa tehtävämodia (oli modin pääkehittäjä) ja tuon keissin takia kyseinen modi ei koskaan nähnyt päivänvaloa. Kyseessä oli Mannimarco-aiheinen modi ja se olisi ollut kooltaan virallisen DLC:n veroinen, oli ymmärtääkseni myös melkein valmis. Kehittäjän kasetti vain ei kestänyt Trumpin voittoa ja paljon hyvää katosi lopullisesti bittiavaruuteen.
Noita primadonnia on kyllä reilusti modaajissa. SkySA modaaja esimerkiksi meni redditiin suoltamaan aivan järjetöntä toksista *askaa siitä että miksi ihmiset eivät arvosta hänen työtään samalla haukkuen suurinpiirtein kaikki homppeleiksi yms. Ja sen jälkeen hän pahastui kun porukka vihastui siitä toksisesta roskasta mitä hän sinne suolti, jonka takia hän sitten meni poistamaan osan modeistaan.
Ylläripylläri jos menet haukkumaan koko kommuunia samalla vaatien että sinua pitäisi palvoa jumalana niin kommuuni sitten vastaa samalla mitalla takaisin.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
426
No niin menin asentamaan tekstuurimodin tohon adult and immersive collectioniin ja sekasinhan se meni.

Osaakohan se hakia noi modit sieltä latauskansiosta jos asentaa sen uudestaan? Ei kyllä jaksasi yksitellen enää naputella niitä.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
323
No niin menin asentamaan tekstuurimodin tohon adult and immersive collectioniin ja sekasinhan se meni.

Osaakohan se hakia noi modit sieltä latauskansiosta jos asentaa sen uudestaan? Ei kyllä jaksasi yksitellen enää naputella niitä.
Jos käytät Vortexia niin laitat vaan sen tekstuurimodin pois päältä/poistat, sitten Purge ja Deploy kertaalleen?
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
426
Jos käytät Vortexia niin laitat vaan sen tekstuurimodin pois päältä/poistat, sitten Purge ja Deploy kertaalleen?
Jaa se olikin noi helppoa :geek:.

Mikähän tohon juoksuanimaatioon nyt sitten tuli? Juoksee käsiä roikottaen ja kyyryssä.

Oon sitä FNIS pluginia ajellut mutta ei vaikuta mitään.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
426
Joo oli ja nyt kun säätelin lisää niin nythän se on rikki koko paska.

Muistu mieleen taas miksi lopetti skyrimin modailun aikanaan.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
664
Juu, mutta tykkään completionistina lähes täydestä LotD:sta. AE:ta varten on kokonaan uusi sali.

Sain AE-modilistan valmiiksi. Samat vajaa 400 modia, mutta plugarien määrä nousi 700:sta lähes tuhanteen. Huvittava määrä pätsejä, LotD 250, JKs 200, Lux 120. Näille ei löytynyt sopivaa vastinetta: SSE Fixes, Improved Camera, Start on Save ja Better Telekinesis.
No niin lähes täysi SE->AE konversio saavutettu kun Improved Camera on vihdoin julkaistu uudelleenkoodauksen jälkeen AE:lle (myös SE). Samoin Start on Save. SSE Fixes on käytännössä ympätty noihin muihin modeihin, SSE Engine Fixes, Bug Fixes jne. Better Telekinesis tuskin tulee päivittymään kun nojaa .Net Frameworkiin jota ei tulla päivittämään, mutta eiköhän ilman sitä pysty elämään. Ja niille joita asia kiinnostaa, LL-modit suurimmaksi osaksi on myös päivitetty AE:lle.

Improved Camera AE
Improved Camera SE
Start on Save
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 099
Vielä ne yrittää mutta tänä perjantaina:

The team working on Skyrim Together Reborn, which is intended to replace the old multiplayer mod Skyrim Together, has announced it will be released on Friday, July 8 at 4pm GMT(opens in new tab). And it won't be a beta release either, but a full version 1.0.


Development of Skyrim Together was essentially rebooted in 2019, with the codebase being restructured following the revelation that it used code from the Skyrim Script Extender without permission. Since then, new modders have come on board and progress has picked up in the last year, with the aim of releasing a version compatible with Skyrim Anniversary Edition.

The video above, uploaded in May, shows five players adventuring together in synchronization. The host handles all the talking to NPCs, with quest progression updating for all players. PvP is possible, though disabled by default, and pausing in inventory menus is also disabled. It's not without bugs, of course, and at one point in the video they discover more than one of them can sit down in the same chair, but still: it works.

The Together Team notes, "The mod won't be perfect. It will occasionally crash, some quests will break, there will be bugs. This is not fixable. This is just the reality of making a multiplayer mod instead of having a massive studio like Bethesda make a multiplayer game. Still, it's playable, it's fun, and it's a lot better than the old Skyrim Together mod, which was the goal of Reborn."

While compatibility with other mods hasn't been tested, that information will be collected on Github(opens in new tab), and anyone can report whether a given mod does or doesn't work. According to the FAQ(opens in new tab), "our official stance is that, for the best, most stable experience, you should not install other mods. You still absolutely can, and our mod also automatically loads SKSE if you have it installed, but we cannot make any guarantees that these mods won't cause stability issues, play nice with our systems, or that their features will sync. This is up to your discretion. We consider Creation Club mods to fall under this same category, including the Anniversary Upgrade mod pack."

Skyrim Together Reborn won't support Skyrim VR, versions of Skyrim prior to Special Edition 1.6, or the Game Pass version. The Together Team's co-op mod for Fallout 4, while it hasn't been canceled, does only have one developer still working on it, so don't hold your breath there. When Skyrim Together Reborn goes live, installation instructions will be posted on the wiki(opens in new tab).
"
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 099

Jos muistan oikein, en ole ikinä löytänyt noita kaikkia kiviä.


Tämän kohdalla yleensä vain juoksen koko mapin loppuun ja tapan sen vihollisen lopussa, saatan käyttää TGM että pääsen mahd nopeasti läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 072
Jos muistan oikein, en ole ikinä löytänyt noita kaikkia kiviä.
Suurin osa kivistä on loogisissa ja helposti löydettävissä olevissa paikoissa. Muutama kivi on luolastoissa ja pari kiveä vaatii tiettyihin ryhmittymiin liittymistä. Yksi noista luolista on ilman map markeria, koska se on poistumistie Thalmor-lähetystöstä, kivi siirrettiin alunperin sinne, ettei pääjuonta tarvitse edetä kiven keräämiseksi.

Legacy of the Dragonbornia käyttäessä tuo tehtävä kannattaa tehdä useasta syystä vaikka onkin urakka. Ensinnäkin museon kivikokoelmaa on todella vaikea kerätä kokonaan ilman tehtävästä saatavaa "Prowler's Profit" -kykyä, koska osa kivistä on muuten todella harvinaisia. Toisekseen ylimääräiset kivet dumppaamalla turvatalon myyntikärryyn voi generoida kymppitonneja rahaa kerralla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 099
En mä muistaakseni koskaan ole niitä ettinykkään mutta oiskohan vähän yli 10 ollut mitä löytänyt matkan varrelta.
Tuohonkin olisi se modi minkä avustuksella tulisi map marker tai jos haluaisi olla todella laiska niin console commandilla mutta ehkä joskus jonkun pelikerran siunaan vain noiden löytämiselle ja musitaakseni tuosta sai Steam saavuksen auki(?)

Toi tehtävä saisi olla vain siellä Misc osastolla, hermostuttaa aina kun kauhee läjä tehtäviä avoinaisena siinä tehtävä listalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 652
Mitens nyt Xbox Series X:llä, jos anniversary-dlc hankittuna niin tarvitseeko modeja enää? Ja jos niin mitä niistä?(ei mitään peliä vaikeuttavia, en pidä haasteesta millään tavalla). Mutta miten esim se aiemmin "pakkoasennettavana" pidetty kaiken fixaava modi, tarvitaanko sitä enää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 072
Epävirallinen Pätsi on edelleen "pakollinen". Se Anniversary-delsupaketti on vain lisäsisältöä, ei se korjaa mitään bugeja. Kaikki tuhannet bugit, mitkä ovat SE-versiossa, ovat yhä mukana AE-versiossa.

Logiikan käyttö on suositeltavaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
371
Tämän kohdalla yleensä vain juoksen koko mapin loppuun ja tapan sen vihollisen lopussa, saatan käyttää TGM että pääsen mahd nopeasti läpi.
Ei muuta kuin kunnon boosti drinkki Destructive Taikoihin ja Flame Cloak kerran vikan luolaston alussa. Sitten voikin kävellä kuolleen loppuvihun luokse.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
664
Alkaa LOOTin exponentiaalisesti skaalautuvan järjestysajan huomata tuhannen plugarin jälkeen, 3600:lla menee n. 10 minuuttia.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
66


Nyt voit ostaa Skyrim special editonin tai AE:n gog:iin, aikasemmin oli saatavilla vain Mirrowind ja Oblivion.

Käsittääkseni modit pitäisi toimia tässäkin samanlailla kuten steam versiossa.
Ohhohohhhohohohh! Nyt se vihdoin tapahtui mitä olen odottanut 10 vuotta. Ostin samantien Special Editionin. Toimiikohan SKSE, vai pitääkö niiden tehdä erikseen GOG-versio.

Edit: näköjään on jo olemassa AE:n GOG-versio, jota suositellaan myös SE:n kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 099

Can I manage my mods with Vortex?
Yes. We're just about to release Vortex 1.6.12 which includes automatic detection of the GOG version and will allow you to manage your mods, plugins and saved games like any other edition of the game. Other modding tools may require an update (see the bottom of this post).

Does this version work with Skyrim Script Extender (SKSE)?
We have ensured that the Silverlock team behind SKSE have been a part of the conversation leading up to the release and GOG has generously given them early access to the build, so you can expect a GOG-compatible SKSE release in the next few days.

Do all existing mods work with the GOG version?
Most mods that do not require SKSE will work correctly at launch. However, due to some changes to remove the Bethesda.net and Creation Club menus, mods that alter the game UI (specifically the main menu and pause menu) may need to be updated before they are compatible.

Can I transfer my saved games over?
Yes. You can move your saved games from any other version into the GOG build by copying the saves folder from "My Documents\My Games\Skyrim Special Edition\Saves" to "My Documents\My Games\Skyrim Special Edition GOG\Saves". Keep in mind that if you're playing with mods it's not a good idea to move over mid-save but if you do make sure you have all the same mods installed to the GOG version.


"

Tässä varmaan tärkeimmät infot.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 099
Ei taida muuten onnistua skse käynnistäminen galaxyn kautta kuten steamissa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 462
Ei taida muuten onnistua skse käynnistäminen galaxyn kautta kuten steamissa?
En ole kokeillut, kun en omista peliä GOG:issa, mutta tämä saattaisi ehkä toimia: Manage installation -> Configure... -> Features -> Launch parameters -> Custom executables / arguments -> Add another executable / arguments -> Default executable. Toinen mahdollisesti toimiva ratkaisu voisi olla Skyrimin .exen korvaaminen symlinkillä SKSE:hen, mutta siinä on ehkä joitain kysymysmerkkejä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 099
En ole kokeillut, kun en omista peliä GOG:issa, mutta tämä saattaisi ehkä toimia: Manage installation -> Configure... -> Features -> Launch parameters -> Custom executables / arguments -> Add another executable / arguments -> Default executable. Toinen mahdollisesti toimiva ratkaisu voisi olla Skyrimin .exen korvaaminen symlinkillä SKSE:hen, mutta siinä on ehkä joitain kysymysmerkkejä.
Kokeilin tälläistä vinkkiä minkä löisin netistä elikkä SKSElauncher.exen vaihtaa skyrimlauncher nimelle ja päinvastoin tai minkä nimen koskaan laittakaan skyrimlauncer.exen nimeksi mutta sitten GOG galaxy käynnistää pelin.

Mutta ei minun ongelmat siihen loppunut ja refundasin pelin koska Galaxyn overlay ei toiminut pelin kanssa ja eikä saavutukset, ainoa mitä se osasi oli että tallentaa peliaikaa, toki luulin että tämä johtui jotenkin tuosta SKSE jutusta mutta ihan vanilannakaan ei osanut.

Siinä sitten tunti tai pari hakaksin päätäni sienään mutta löysin netistä vinkin että MSI afterburn voisi aiheuttaa sitä.

No suljen MSI afterburnin niin peli alkaa kaatuilemaan kuin tullaan siihen Betsehda kohtaan.
Minä siinä taas raaputan päätäni että vahingossako minä jonkun masteria vaativan modin disalboinut ja tässäkin meni pieni hetkensä no sitten käynnistin pelin vahingossa ilman gog ja mitäs kummaa, pelihän toimii.

No sitten luulin että se oli joku tietokoneen mysteerejä osa 10 homma ja käynnistän pelin Gog Galaxyn kautta. No sitten taas perkele kaatuu Betsehda logon kohdalla.

Myönnän että tässä kohtaan aloin jo irvistämään mutta päätin bootata koneen->Käynnistän pelin gog kautta ja perkele peli taas toimii mutta Overlay ja saavutukset eivät toimi, sitten muistin että minullahan on MSI afterburner tullut taas päälle kun käynnistin koneen uudestaan, suljen MSI afterin niin peli taas kaatuu siinä Betsehda logossa.... en tiennyt että pitäskö oikeasti itkeä vai nauraa siinä kohtaan.

Aikani yritin mutta en saanut peliä kuitenkaan toimimaan Gog galaxyn kanssa niin kuin olisin halunut niin päätin refundata, joskus 30pv päivän ehkä maksavat takaisin.

Joskus nuorempana olisin jaksanut alkaa windowsia alkaa asentelee uusiksi ja alkaa oikeasti päivän projetkiin ongelman selvittämiseksi mutta olen liian vanha laiska siihen pas*kaan :geek:

Edit: Tarkennan muuten sen verran että tuo MSI afterburnerin kytkeminen pois vaikuttaa siihen että mä kerkeen nähdä vilauksen Galaxyn overlaysta oikeassa alareunasta välillä ennen kuin peli kaatuu, jotenkin tuo ongelma on yhteydessä tuohon overlay ominaisuuteen.

Edit2: Kokeilin muuten Firewatchissa Gog galaxyn overlayta niin tosiaan MSI afterbuner jotenkin estää sen käytön mutta suljin sen niin alkoi rokkamaan mutta tällä kertaa peli ei kaatunut kuten teki Skyrimin kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 099
Best skyrim tweak award goes to:

1667661695179.png


Vuosi kaudet olen käyttänyt bashed patchia mutta en ole koskaan käyttänyt kuin timescale twiikkia(10) mutta tuokin on todella hyödyllinen varsinkin kun whiterun on koti/pääkaupunki(sanokoon Solitude fanit mitä tahansa!) niin tulee korvista ulos kun ne huutelevat, nytten pitää lähes törmätä niihin että sanovat jotain.

No more!:
1667663137294.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 072
Itse olen jo vuodet käyttänyt "To Your Face" -skriptilaajenninplugia, jonka avulla NPC:t ei huutele pelaajalle, ellei katso suoraan NPC:tä kohti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 072
Tuo plugi ei muistaakseni vaikuta reaktioetäisyyksiin ollenkaan. Ainostaan katsesuunnalla on merkitystä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 099
Tuo plugi ei muistaakseni vaikuta reaktioetäisyyksiin ollenkaan. Ainostaan katsesuunnalla on merkitystä.
Jos Bashed patchin ja tuon saisi yhdistettyä jotenkin että ne reagoivat vasta kun katsot niitä päin ja olet pari askelleen päässä, nytten kirjamellisesti tuo minun arvo on niin alhaalla että pitää törmätä lähes ennen kuin ne reagoivat.

Skyrim Vanillana ne huutelee torin toiselta laidalta... tai se tuntuu vain siltä
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
83
Pelaako muuten kukaan tätä enää ilman modeja? Ite ruvennut taas pelaamaan, ja meni monta tuntia etsiessä ja asentaessa vaikka kuinka montaa eri modia. Ei tätä vaan pysty vanillana enää pelaamaan.
Itseasiassa mie pelaan. Olen toki modeja kokeillut. Mutta peli löytyy ps4:lle ja pc:llä. Tykkään tahkoo vanillana tätä peliä, jotku modit toki auttanu. en oo kauheasti ny pelaillu. Kuten sanoin ni toistan vielä. PElaan vanillana :D
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
219
Itseasiassa mie pelaan. Olen toki modeja kokeillut. Mutta peli löytyy ps4:lle ja pc:llä. Tykkään tahkoo vanillana tätä peliä, jotku modit toki auttanu. en oo kauheasti ny pelaillu. Kuten sanoin ni toistan vielä. PElaan vanillana :D
Pelaan melkein ilman modeja, sen vähän mitä pelaan. Käytössä on vain carryweight modi (20x tai jotain sinnepäin), joka toki on aika iso apu vanillaan verrattuna, voi lootata tavaraa mielin määrin juoksematta koko aikaa kauppiaden luona.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
866
smart harvest toimii jälleen :joy:

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 099
Laitettaas tänne mitä modeja itse olen alkanut nykyisin käyttämään:

TrueHUD tekee sen mitä olen kauan halunut, siitä että näkee vihujen ja omien healthit hahmojen päällä ja Bossilla sitten oma iso hela palkki, suosittelen MCMHelperiä niin pääsee vielä custoimaan lisää omaa silmää mielyttäväksi.

Audio overhaul luo erilaisen fiiliksen peliin äänipuolella ja tämä kannattaa sijoittaa latausjärjestyksessä mahdolisismman ylös että toimii oikein ja säämodit muut vasta sen jälkeen, itselläni oli satunaista looppia äänissä niin tuolla se korjantui ja tämähän vaatii sitten Sound Record Distributor plugin ja SSE Engine fixit.

Ulkoasu modeista olen tullut lopulliseen lopputulokseen omalla kohdallani että Cathedral Weathers and Seasons+Luminosity Lighting Overhaul+Happy Little Trees+Skyrim is Windy+Cathedral Landscapes ja SKyland tai Noble(+SMIM) tekstuurit ovat paras yhdistelmä.

Sitten otettaan taistelumodit, itse olen yhdistänyt Skyrim Revampmedin ja Combat evoledin toisiinsa, sitten mausteena on OBIS joka lisää uusia bandit variaatioita ja sitten morebandits campin joka nimensä mukaisesti tuo uusia camppeja.

Mikä tekee tästä sen mielenkiintoisen on tuo Revamp ja Evoled yhdistelmä jotka yhdessä tuovat paremman AI vihuille ja että osaavat myös parantaa itsensä tai käyttää erilaisia taikoja ylipäätänsä, vampyyrit osaavat käyttää näkymöttämyyttä ja Falmerit myös ja Banditeissakin on jotain luokkia ketkä osaavat tuon ja viholliset ovat paljon aggressiivisempia ja tappavampia.

Ja eikä tuossa vielä kaikki, sitten itse legendaarinen Deadly Dragon ja Gaint force of nature joka tekee noista Skyrmin isoista jättiläisistä oikeaisti sellaisia ettei pari bandittia laita niitä nippuun, itseasiassa Whiterunin ylpeys, companius on hätää kärsimässä pelin alussa sen Giantin kanssa ja ovat knockout kun Dovahkin saapuu paikalle pelastaa tilanteen(Jos saapuu!)
koska vihuista tulee oikeasit todella vaaralisia ja bandittejakin on ybertasosia niin suosittelen Protect your People nimistä modia joka siis yli 800 npc hahmoa laittaa protect listauksen alle elikkä eivät ole tapettavissa muiden kuin pelaajan toimesta, kannattaa silti varoa ettei oma nuoli lennä niitä päin tai sitten tulitaikoja heittele kun joku on lähistöllä.

Tuohon Giant modiin vielä, niin siihen suosittelen ehdottomasti Dynamic Collision Adjustment nimistä modia joka korjaa sen ongelman että jos Gianteista tulee isompia kuin vanilla niin se korjaa tai parantaa huomattavasti sitä hit boxia elikkä voit ampua isompaa giantia kupolliin ja pelirekisteröi sen osumana, ilman sitä se menee vain läpi ja giantin pää on pelin mielestä jossain mahan korkeudella kuten se oikeasti olisi vanilana.

ja tuo samainen modi myös tekee sen mahdolliseseksi että jos pelaaja on kyykyssä niin se voi mennä oikeasti sellaisista paikoista mistä sen pitäisi kyykyssä mahtuakin:

1669828094704.png


Kommenteista toisin luin että peliä kun ei olla suunniteltu tuolle ja jossain tehtävissä voi hiippailla joiden asioiden ali mistä ei muuten pääsisi ja siten menisit sellaista reittiä pitkin mikä voi rikkoa questin koska olet ohittanut jonkun edellisen hitmarkin.

Taisteluista sitten AI:n kehittämiseen(Ei taistelu AI) joten itse olen tykästynyt AI overhaul, tiedän että on olemassa toinen vastaavalainen modi Immersion AI tai joku sellainen mutta omalle kohdalleni paljon parempi yhteensopivuus oman modilistan kanssa tulee tuon AI overhaulin kanssa koska siinä saa pätsit JK's jutuille(JK's Skyrim ja ne erilaiset JK
's:n kauppa+dragonreach modit jne)

Kuitenkin tuolla saadaan vähän enemmän eloa kaupunkeihin etteivät npc vain toljota paikallaan ja tekevät erilaisia juttuja.

JK'S Skyrmista päästään sitten Capital Whiterun Expansion pakettiin joka tuo uusia npc hahmoja ja tehtäviä whiterun alueelle ja tällä on myös yhteensopivuus pätsit JK's modien kanssa.

Seuraaja modeista voisin ottaa tämän esille elikkä Relationship Dialogue Overhaul ja oikeastaan tämä modi on jo siitä pakollinen siitä syystä että se vähentää Mjollin dialogia huomattavasti, Mjoll jo vanillana essential ja tehokas tankki ranged pelaajan vastapainoksi mutta sillä kirjammelisesti soi se sama levy taukoamatta ja eikä sitä saa muuten hiljaiseksi, RDO modi vähentää Mjollin dialogin määrää ja muutenkin sitten vaikuttaa yleisesti moniin eri hahmoihin, toisin muiden hahmojen kohdalla taitaa lisätä dialogia!

Sitten varsinaiseen helmeen jonka olen löytänyt tänä syksynä elikkä Lucien, toisin kuin muut seuraaja modit yleensä, Lucien ei ole mikään sankari ja eikä varsinkaan pelin alussa ja yhdessä Dragonbonin kanssa he kehittyvät ja tulevat paremiksi ja erityisesti isointa plussaa pakko antaa ääninäyttelijälle ja käsikirjoittajalle että Lucienista tulee paljon itsevarmempi ja kehittyy mitä enenmmän hän seikkailee Dragonbonin kanssa.

Muut seuraaja modit ovat jo valmiina sankareita ja vain statsit kehittyvät kuten jo vanilla seuraajien kanssa.

AFT:tä mä sitten käytän vanilla seuraajien kanssa, minulla yleensä Lydia ja Lucien mukana remmissä pelin alussa ja sitten kun Riften tulee ajnkohtaiseksi ja Mjoll antaa sen miekka hakutehtävänsä ja saan suoritettua sen niin laitan Lydian vahtimaan breezehomea ja Mjoll tulee Lydian paikalle opastamaan Lucieta.

NPC hahmojen ulkoasu modeista käytän tälläistä kuin Diversity - A Character Overhaul ja Bijin Wifes, NPCs ja Warmaidens yhdysteilmää ja tässä kohtaa on todellakin väliä latausjärjestyksellä elikkä minun tapauksessani Diveristy muokkaa kaikkien hahmojen ulkoasua vanilasta paremaksi ja jos haluat että Bijin muokkaukset voittavat niin sinun täytyy ladata ne vasta Diveristyn jälkeen:

1669829768786.png


Mutta siltikään Diveristy ei saa olla kovin keskellä tai varsinkaan ylhäällä sinun latausjärjestystä jonne sen Lootti tunkee vaan mielellään alas koska sitten ei tule vastaan mustanaama bugi tai ainakin omalla kohdalla sellainen tuli ja modin tekijäkin suosittelen modien sijoittamista alas.

itseasiassa minulla on NPC hahmojen muokkaukset aika alhaalla, ainoastaan alemmaksi menee enään Realisticwater ja Bashed batsit.

1669830184274.png

Mitäs muuta, no tuossahan tuo oli elikkä Orbinator tuo mielenkiintoisia kykyjä peliin vs vanilla kykypuu ja ehkä joskus maininut tästä aikasemmin mutta jos haluat niistä bountyeista palkitsevempia niin "Perks and more golds" modi auttaa tuossa.

Palkkiot taisi mennä jotenkin että Banditista yksi perkki ja 300 golds, Giantista yksi perkki ja 500 golds ja loharista kaksi perkkiä ja 1000 goldia.


ja sitten meinasin unohtaa nämä kaksi pakollista modia elikkä Immersivel encounters ja Timings everything.

Encounters tuo uusia tapahtumia peliin, osa on custom ääninäytelty jopa ja timings everything korjaa pelin melkein isomman ongelman elikkä sä saat itse määrätä milloin eri questit alkavat ja minua oikeasti harmittaa miten alussa vanilana DLC tulevat mukaan, sinä voit tasolla 10 mennä jo miraakin kanssa mitteleöimään?

Oikei ymmärärn miksi tuo on tehty että kauppa kävisi koska et joutunut pelaa hahmoasi kovin pitkälle saakka että pääsit uuden kontentin kimppuun mutta minulla on seuraavat vaatimukset laitettu:
Heartfire alkaa vasta tasolla 20 kun vanilana se on 9
Dawnguard alkaa tasolla 35 ja Dragonborn vasta tasolla 50 ja kuin pääquesti linja on suoritettu, molemat taisi näistä alkaa siinä tasolla 10 vanilana jos muistan oikein.

Sitten tuolla Timings everything modilla pääset ajoittamaan muidenkin tehtävien alkamisaikaa ja sitten loharin ilmestymis todenäkäisyyttää ja monta päivää välissä.

Muita modeja on Convenient Carriages joka todellakin jees jos et käytä fast travelia vaan haluat matkustaa vaunujen tahtiin "immersio" ja toinen immersio tuova modi on Laudry joka tuo siis kuivaavat lakanat ja vaatteet peliin, ei mikään pakollinen vaan lähinnä kevyt ja fiilistelevä modi.

Weapon ja armor modeista käytössä tällä hetkellä Lore weapon Exanpsion, Thane weapon reborn, Barbarien steelarmor, Armor Variants Expansion, talous housecarl ja Guards armor replacer+Housecarl replacer. Imperiaaleille sitten Civil War Faction Variety and Gear Overhaul.

Nuo vaati sitten ainakin vähintään bashed patchin että tulevat peliin mukaan, itse käytin vuosia immersion armors ja weapons modeja koska molemat lisäsivät yhdessä niin paljon mutta niihinkin vain kyllästyi ja sitten piti etsimällä etsiä uutta lookkia.

Luonnollisesti sitten "pakolliset" unoffical pätsit pelille ja Annivesary setille, SKYUI ja sitten ohjain modi jos pelaa ohjaimella joka lisää että saat ristikkoon kahdeksan pikavalintaa aseille taiolle jne jne ja että pääset mappiin, taitopuuhun tai varusteisiin yhdellä näppäin yhdistelmällä jopa screenshotin voit vetää RB+RT yhdistelmällä

Jotain tästä varmaan jäi puuttumaan mutta nuo taisivat olla uusia löytöjä tältä syksyltä mutta se mikä tärkeintä että peli pysyy pystyssä ja eikä pahemmin bugeile ja mielytää omaa kokemusta

SSEmergedi ja Bashed patchilla varmaan asiansa tässäkin, bashed patch erityisesti silloin pakollinen jos käytät weapon/armor modeja jolloin viimeinen voittaa ilman bashed patchia:

" The problem with mods and leveled lists is that only one mod can change a particular leveled list. Imagine you have a mod which adds new weapons. The mod changes the leveled list for bandit equipment to include the new weapons. Fine, right? So far, yes. But say you have a second mod that changes bandits to have more arrows. The second mod changes the same equipment leveled list for bandits that the first one does. So, normally, you can only have one or the other, depending on the load order of your mods. If the weapons mod is last, bandits will have the new weapons, but not more arrows. If the arrow mod is last, bandits will have more arrows, but not the new weapons. See? What Wrye Bash does is look at both mods, sees that they're changing the same leveled list, and merges those changes, putting them into the bashed patch. That way you get both the new weapons, and more arrows. That's also why the bashed patch always has to be low in the load order, so its merged changes will take effect. "

Edit: tästä tuli aika pitkä viesti mutta unohdin lanters of skyrim 2 joka tuo tunnelmaa varsin iltaisin yöllä likkkuessa
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
186 143
Viestejä
3 388 218
Jäsenet
60 718
Uusin jäsen
arkar

Hinta.fi

Ylös Bottom