Testissä Samsung Galaxy Watch5 -älykello

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 202


Diizzel kirjoitti uutisen/artikkelin:
Samsung julkaisi viidennen sukupolven Galaxy Watch -älykellonsa elokuussa. Nyt io-techin testiin on päätynyt perusmallin Galaxy Watch5 44 mm:n kokovaihtoehtona. Uutuuskello tarjoaa monin osin viime vuodesta tutun ominaisuuskattauksen, mutta mukaan on lisätty lämpötila-anturi, entistä vahvempi näytön suojalasi, suurempi akku sekä uusiksi muotoiltu BioActive-sensorikattaus kellon pohjaan. Käyttöjärjestelmänä Watch5:ssä on yhä viime vuonna testatusta Galaxy Watch4 Classicista tuttu WearOS.

Testiartikkelissa otamme selvää, tarjoaako 330 euron hintainen Galaxy Watch5 rahoilleen vastinetta.

Lue artikkeli: Testissä Samsung Galaxy Watch5 -älykello

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Onko 9.8mm paksuus tässä todellinen paksuus vai vain rungon paksuus ilman pulssisensoria?
(monet valmistajat kun sen tuolla huijaustyylillä ilmoittavat).
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
253
Onko sama juttu kuin Galaxy Watch 4:n kanssa, että jos haluaa puhelimella käyttää käänteistä latausta, niin sekin toimii vain Galaxy sarjan puhelimissa kellon kanssa?
 

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 202
Onko 9.8mm paksuus tässä todellinen paksuus vai vain rungon paksuus ilman pulssisensoria?
(monet valmistajat kun sen tuolla huijaustyylillä ilmoittavat).
Juu tuosta mitasta on pulssisensori jätetty pois. Vajaat 12 mm näin silmämääräisesti mittanauhan tarkkuudella näyttäisi olevan kokonaisuudessaan tuo paksuus.

Onko sama juttu kuin Galaxy Watch 4:n kanssa, että jos haluaa puhelimella käyttää käänteistä latausta, niin sekin toimii vain Galaxy sarjan puhelimissa kellon kanssa?
Kappas näyttäisi jotain häikkää olevan. Nothing Phone (1) ja Sony Xperia 1 IV molemmat herättävät eka latausreaktion, mutta sen jälkeen lopettavat latauksen ja yrittävät tehdä jonkinlaista NFC-paritusta ja kello puhuu liikuntalaitteeseen yhdistämisestä.

EDIT: Testailin hieman lisää. Kellossa vaikuttaisi olevan jokin Samsungin oma lataustandardi, joka löytyy tuettuna valmistajan Super Fast Wireless Charger Duo -latausmaton oikealta puolelta, eli oman latauslätkän lisäksi kello kykenee latautumaan myös tuossa. Yhdessäkään muussa mulla käytössä olevassa Qi-laturissa lataaminen ei kuitenkaan onnistunut, eli Qi-standardin virallista langatonta latausta kello ei siis tue.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
253
Aika tyhmää. Mm. gsmarenassa kellojen sanotaan käyttävän QI latausta, samsunging sivuilla mainitaan vain langaton lataus. Muuten hyvä kello, vaikkakin akkukestoa saisi olla enemmän. Mutta niin paljon kaikkia ominaisuuksia käytössä joten en ihmettele.
Hyvä mitata esim. kävelylenkkejä ja uinnin kestoa ja vielä kun joku kello kestäisi saunan, niin hyvä ;)
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 058
Entinen Suunto Spartan kesti hyvin ainakin julkisia saunoja, kunnes ranneke lahosi. Suunto ei myynyt enää uusia ja kiinalainen rannekkeen kopio ei kestänyt kuukauttakaan. Älykelloa tuossa ei ollut muuta kuin notifikaatiot.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
461
Itse olen saunonut galaxy watch 4 kädessä 5-10 kertaa jo että näyttää se kestävän saunomiset.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
106
Itse en sauno omani kanssa, vesihöyry pääsee tunkeutumaan tiivisteistä ja verkoista läpi paljon paremmin kuin nestemäinen vesi

E: Artikkeliin liitttyen positiivista tuo akun koon kasvaminen, 5 pro kiinnostaisi mutta toisaalta menee jo turhan paksuksi omaan makuun. Ainakin kuvista päätellen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.05.2017
Viestejä
128
Mun aktiiviranneke(ei ole varaa kelloihin) Honor Band 6 kestää just ja just saunakerrat. Aluksi kun se oli uus niin se joskus sammui saunassa lämpötilojen takia varmaan mutta ehkä jotain on muutettu firmwareissa. :p
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
3
Tarvitseeko tämmöisessä käytännössä 4G:tä, jos puhelin on kuitenkin lähes aina mukana? Nimim: ei mitään kokemusta älykelloista :D
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
338
Jos hommaa 4G version ja multi-sim niin eikö tämä korvaisi puhelimen osittain esim. ulkoillessa ? Kuitenkin bluetooth-napit löytyy melkein aina takin taskusta.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Jos hommaa 4G version ja multi-sim niin eikö tämä korvaisi puhelimen osittain esim. ulkoillessa ? Kuitenkin bluetooth-napit löytyy melkein aina takin taskusta.
Se kai sen eSim-mahdollisuuden idea osittain onkin, et tarvitse aina puhelinta Bluetooth/Wifi-etäisyydellä.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
223
Miten watch5:ssa toimii happisaturaation mittaus nukkuessa? On minulle tärkeä ominaisuus.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 632
Miten watch5:ssa toimii happisaturaation mittaus nukkuessa? On minulle tärkeä ominaisuus.
Vaikea kuvitella millään älykellolla saavan mitään järkeviä/ luotettavia lukemia jos sormimittareillakin on ongelmia. Jos oikeasti pitää saada niin kokeilisin sormimittaria, niitä on muistaakseni myös bt yhteydellä niin voi lomatalot kännykkään
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 316
Viestejä
4 157 139
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom