Testissä Samsung Galaxy A53

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205


Diizzel kirjoitti uutisen/artikkelin:
io-techin tuoreimmassa artikkelissa tutustutaan Samsungin viimeisimpään Galaxy A5x-sarjalaiseen eli Galaxy A53:een. Uutuuspuhelin tarjoaa viime vuoden Galaxy A52s:ää muistuttavan ulkonäön ja identtisen kameraraudan sekä näytön, mutta vaihtaa Snapdragon-järjestelmäpiirin valmistajan omaan Exynokseen ja kasvattaa akun koon 5000 mAh:iin. Samalla tosin on luovuttu myös 3,5 mm:n kuulokeliitännästä.

Testiartikkelissa tutustumme Samsung Galaxy A53:een viikon ympärivuorokautisten käyttökokemusten pohjalta.

Lue artikkeli: Testissä Samsung Galaxy A53

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
330

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205
Vai onko päivitystuki tuo vielä parempi?
Hyvä huomio! Artikkelia korjattu. Eli päivityslupaus näille uusille A53-malleille on tosiaan S22-mallistosta tutut 4 suurta Android-päivitystä ja 5 vuoden tietoturvakorjaukset, mikä on samalla Android-markkinoiden paras lupaus.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
283
Kaikinpuolin viime vuoden a52s 5g on parempi vaihtoehto verrattuna tähän. Itse päädyin päivittämään Oneplus 3T -> a52s 5g, ja ihan hyvä luuriha tuo on.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
772
Niin... itse arvostan akkukestoa ja kameraa, mitkä tässä tuntuvat olevan hyvin kohdallaan. Harmi kun kuulokeliitäntä on kuopattu, mutta onneksi SD kortti vielä löytyy.

Vaikka en puhelimella pelaa, niin tässä hintaluokassa pitisi jo nopeutta saada ja hidastelut vie hermot. Mutta mitenhän lagaava tuo oikeasti on, vai sellaista mitä ei oikeasti edes havaitse?
 

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205
Niin... itse arvostan akkukestoa ja kameraa, mitkä tässä tuntuvat olevan hyvin kohdallaan. Harmi kun kuulokeliitäntä on kuopattu, mutta onneksi SD kortti vielä löytyy.

Vaikka en puhelimella pelaa, niin tässä hintaluokassa pitisi jo nopeutta saada ja hidastelut vie hermot. Mutta mitenhän lagaava tuo oikeasti on, vai sellaista mitä ei oikeasti edes havaitse?
Käyttökokemus hidastelee jonkin verran enemmän kuin kovimmilla kilpailijoilla tässä keskihintaluokassa on ollut tapana. Se, onko tuo hidastelu häiritsevää, riippuu kuitenkin vahvasti siitä, mihin käyttäjä itse on tottunut ja ei se puhelimesta lähtökohtaisesti käyttökelvotonta tee.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 652
Kaikinpuolin viime vuoden a52s 5g on parempi vaihtoehto verrattuna tähän. Itse päädyin päivittämään Oneplus 3T -> a52s 5g, ja ihan hyvä luuriha tuo on.
Lyhyempi tuki softapäivitysten osalta. Ja akunkesto huonompi kun on enemmän kuluttava prosessori. Plus ei ole IP67 luokitusta. Jos aikoo käyttää samaa kännyä seuraavat 5 vuotta niin a52s ei ole hyvä valinta.
 

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205
Lyhyempi tuki softapäivitysten osalta. Ja akunkesto huonompi kun on enemmän kuluttava prosessori. Plus ei ole IP67 luokitusta. Jos aikoo käyttää samaa kännyä seuraavat 5 vuotta niin a52s ei ole hyvä valinta.
Juu softapäivityksiä A52s tulee saamaan vähemmän aikaa, sillä alun perinkin sen päivityslupaus on pykälän heikompi 3 suurta päivitystä ja 4 vuoden tietoturvakorjaukset, minkä lisäksi yksi suurista päivityksistä on kyseisessä laitteessa mennyt Android 12 -päivitykseen. Myös akku on tosiaan pykälän suurempi tässä uutuudessa, kuten artikkelissakin mainitaan. IP67-luokitus löytyy kuitenkin myös Galaxy A52s:stä, eli se ei ole vain A53:n ominaisuus.

Lisäksi A52s on tosiaan, kuten artikkelissa mainittu, tehokkaampi ja tällä hetkellä selvästi halvempi, joten sillä on etunsa. Lisäksi A52s tulee kuitenkin yhä saamaan kaksi Android-päivitystä ja tietoturvakorjauksia reilut 3 vuotta, joten ei sekään hetkessä käsiin vanhene.

Jos puhelinta kuitenkin haluaa käyttää seuraavat 5 vuotta ja päivitystuki on ykköskriteeri, on A53:n päivitystuki ihan yleisestikin Androideissa vertaansa vailla yhdessä kalliimpien S22-mallien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Wintikka

Make ATK Great Again
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
269
Eipä yhtään kaduta A52S 5g 300 e hinnalla. Mitähän lienee ollut Samsungin mielessä, kun uudempi versio on kalliimpi ja huonompi?!
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Eipä yhtään kaduta A52S 5g 300 e hinnalla. Mitähän lienee ollut Samsungin mielessä, kun uudempi versio on kalliimpi ja huonompi?!
Jos tästä olisi tehty huomattavasti parempi kuin A52s -mallista, niin olisi mennyt kenties jo liian lähelle S-sarjaa. Liikkumavaraa on aika vähän, selkeitä parannuskohteita enää lähinnä järjestelmäpiiri ja kamera. e. Näyttö, akku ja lataus, päivitykset jne. kaikki jo samalla/melkein samalla tasolla.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Hyvä, kun en tätä jäänyt odottelemaan, vaan ostin puolisolle A52s:n. Jotenkin vaikea edes ymmärtää, miksi on tällainen "päivitys" edes julkaistu. Eiköhän tuosta sitten tule seuraavaksi A54, josta on otettu muistikorttipaikka pois, niin noudattaa samaa logiikkaa Samsungin muiden julkaisujen kanssa.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Uusien puhelinten sekava käytäntö senkun jatkuu.
Tuodaan uusia malleja heikommalla raudalla ja hinta sama tai korkeampi mitä edellinen sukupolvi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
330
Järjestelmäpiiri taidettu valita budjetti edellä, että sama piiri saatu nyt myös Galaxy A33:een. Ja tuo varmasti osaltaan mahdollistaa ennätyspitkän päivitystuen molempiin malleihin.
 
Liittynyt
20.11.2019
Viestejä
11
Vaikuttaa muuten melko ok:lta, mutta hinnan pitäisi olla n. 300 €, jotta olisi houkutteleva. OVH 450 €:lla löytyy parempia vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
615
On kyllä harmillista tuo miniplugin harvinaistuminen. Olen siis huomaavinani, että 3,5 mm:n ääniliitäntä on alkanut katoamaan nyt myös alemman tason luureista? Minun kohdalla ajatellen, toisaalta, mulla kun on ollut puhelin, jossa liitäntä löytyy, niin olen seitsemän vuoden aikana käyttänyt ääniliitäntää - mitä, oisikohan kahdeksan kertaa? Joten kylläpä sen puuttumisenkin kanssa pärjännee...?

Sinänänsä huolestuttuva suunta sen sijaan lienee muistikorttipaikan poisjättäminen. Jos puhelimessa on vaikka 128 gigaa levytilaa, tuntuu se toki isolta. Mutta ootapas vain, jos kuvaat korkealaatuista videota, niin eipä olekaan enää paljon. Eikö se kuitenkin olisi viisainta se korttipaikka laittaa siihen laitteeseen?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 666
Viestejä
4 188 184
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom