Testissä Asus ROG Zephyrus G14 -pelikannettava (2022)

mehari

Mehumies
Ylläpidon jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373


Sampsa kirjoitti uutisen/artikkelin:
Tutustumme artikkelissa Asuksen uuteen vuoden 2022 -versioon pienikokoisesta Zephyrus G14 -pelikannettavasta, jossa on käytössä AMD:n uusi Rembrandt-koodinimellinen Ryzen 9 6900HS -mobiiliprosessori ja sen kaverina Radeon RX 6800S -mobiilinäytönohjain. 14-tuumaisen kannettavan QHD-resoluution näyttö tukee 120 hertsin virkistystaajuutta ja sisuksissa on 32 gigatavua DDR5-keskusmuistia ja teratavun kokoinen M.2 SSD. Artikkelissa on mukana on katsaus ominaisuuksiin, suorituskykyyn, lämpötiloihin, melutasoon, tehonkulutukseen ja akkukestoon.

Lue artikkeli: Testissä Asus ROG Zephyrus G14 -pelikannettava (2022)

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
225
Mun mielestä noi komponentit vaan menee jotenkin hukkaan noin pienen näytön kanssa.

Toki voit kytkee tohon erillisen näytön mutta ei ehkä nyt mikään järkevin vaihtoehto.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
247
Itse ostin vain tehokkaan läppärin missä thunderbolt liitin. Laitoin näytönohjaimen telakalla koneeseen. Toimii ihan ok, kait tämä pelikoneen ja läppärin asian ajaa.
Samaa mieltä tuosta, että peliläppärit sellaisenaan huutaa ja kuumenee, mutta jos ei käytä läpppärin omaa gputa pelaamiseen niin hiljaisia ovat.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Mun mielestä koko peliläppäri on aika turhake. Mulla oli aikoinaan kunnon useamman tonnin maksava "peli"läppäri. Kyllähän sillä jotain pelaili, mutta tuulettimien ääni oli infernaalinen ja läppäri kuumeni oikein kunnolla. On se vaan niin paljon mukavampaa pelailla kunnon vehkeillä.

Tosiaan voihan tohon pistää erillisen näytön ja näppäimistön ja hiiren jne jne, mutta eikö samalla vaivalla jo osta kunnon pelikoneen.

No, ehkä mä en vaan ymmärrä peliläppärien mahtavuutta.
Paljon matkustavalle peliläppäri on suuren ilon lähde. Junassa , hotellissa, mökillä sadepäivänä jne. Peliläppärillä onnistuu myös matkakuvien ja -videoiden editointi perusläppäriä mukavammin. Eikä sitä tarvitse kaikkein tehokkainta ja äänekkäintä valita, jossakin 1500€ hintaluokassakin ero muutaman sadan euron perusläppäriin on varsin huikea.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
Mulla on tällähetkellä peliläppäri ja siinä on sekä hyvät että huonot puolet. Mukava kun voi napata koneen reppuun ja pelailla missä lystää, esim. kaverin luokse lanittaan tai lomareissulla vaikka mökin terassilla. Mutta varjopuolina sitten tuo tuuletinmeteli ja pieni näyttö. Satunnaiseen kynärinpeluuseen ihan passeli ja 1080p resolla kaikki muukin pyörii (5600 + 3060). Itselläni konsolit on nykyään the juttu, niin tällä kompromissilla sain kuitenkin pari neliötä tilaa kämppään vs. pc-nurkka. On noille käyttäjäkuntansa.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 436
Hieman liian pieni näyttö että olisi ostamisen arvoinen muuten ei olsi huono vaihtoehto.
intelin 12700H suorittimella olevat mallit tulevat kohta saataville mitä on parempi vaihtoehto jos haluaa suorituskykyisen vaihtoehdon.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
552
Hieman liian pieni näyttö että olisi ostamisen arvoinen muuten ei olsi huono vaihtoehto.
intelin 12700H suorittimella olevat mallit tulevat kohta saataville mitä on parempi vaihtoehto jos haluaa suorituskykyisen vaihtoehdon.
Meinaakko että 12700H tuo PELIsuorituskykyyn ison loikan?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Heh... eiköhän nuo tosiaan liene pelinopeuksiltaan aika lähellä toisiaan. Peliläppärissä virran kulutus on paljon merkittävämpää. Jos CPU syö paljon virtaa, niin sitä riittää vähemmän GPU:lle ja päinvastoin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 051
Viestejä
4 193 781
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom