Testissä Asus ROG Phone 6 Pro -pelipuhelin

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271


Juha Kokkonen kirjoitti uutisen/artikkelin:
Maanantaina julkaisimme testiartikkelin pienikokoisesta Asus Zenfone 9:stä ja nyt vuorossa on toinen ääripää samalta valmistajalta - ROG Phone 6 Pro -pelipuhelin 6,78-tuumaisella näytöllä. 1349 euron hintaisen laitteen erikoisuuksiin lukeutuu mm. 165 hertsin näyttö, ultraäänitekniikkaa käyttävät olkapainikkeet, kaksi USB-C-liitäntää, takakuorinäyttö, kuulokeliitäntä, eteenpäin suunnatut kookkaat stereokaiuttimet, poikkeuksellisen laajat suorituskykysäädöt sekä suuri 6000 mAh akku.

Lue artikkeli: Testissä Asus ROG Phone 6 Pro -pelipuhelin

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Kuinka tämä vertautuu Pocon F4 GT puhelimeen?

Molemmat näistä lasketaan ns, pelipuhelimiksi.

Itse en anna juurikaan kännykän kameralle arvoa, joten minulle on vain plussaa jos siitä on karsittu ominaisuuksia pois.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271
Kuinka tämä vertautuu Pocon F4 GT puhelimeen?

Molemmat näistä lasketaan ns, pelipuhelimiksi.

Itse en anna juurikaan kännykän kameralle arvoa, joten minulle on vain plussaa jos siitä on karsittu ominaisuuksia pois.
Poco F4 GT:tä taitaa saada tällä hetkellä tarjouksessa 599 eurolla, joten eihän tämä ROG Phone toki hintaan verrattuna pärjää sille mitenkään. Teknisiä ominaisuuksia rinnatusten vertailtaessa Asus on melkeinpä kaikessa parempi, poislukien olkanäppäinten tuntuma. Pocolla sitten parempi softatuki. Kyllä itse rahani noista ennemmin Pocoon laittaisin, Asus on yksinkertaisesti liian kallis.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Kuinka tämä vertautuu Pocon F4 GT puhelimeen?

Molemmat näistä lasketaan ns, pelipuhelimiksi.

Itse en anna juurikaan kännykän kameralle arvoa, joten minulle on vain plussaa jos siitä on karsittu ominaisuuksia pois.
Jos puhtaasti pelipuhelinta hakee, niin henk. koht. ottaisin ennemmin Snapdragon 8+ gen 1 piirillä varustetun laitteen (mm. OP10T, jos olkapainikkeille ei ole tarvetta). SD8+ gen 1 on valmistettu TSMC:n prosessilla ja käy paljon viileämpänä kuin Samsungilla prosessilla valmistettu edeltäjä (ei-plus malli).

Xiaomi 12 Pro ja 12s Pro tarjoavat aika hyvän vertailun näiden piirien välillä, kun ovat lähes identtiset puhelimet järjestelmäpiiriä lukuunottamatta. 12s Pro tarjoaa yli 10% parempaa suorituskykyä kuin 12 Pro ja pelikokemus on parempi.


Lisäksi Samsungin prosessilla varustetut lippulaivapiirit vievät virtaa huomattavasti enemmän pelatessa, niin akku ei oikein kestä pitkiä sessioita.
On paper, the Poco F4 GT is a smartphone made for gaming - and in this category, it offers a worse long-term performance compared to its gaming competitors. Unlike "true" gaming smartphones such as the Nubia RedMagic 7 or the Asus ROG Phone 5s Pro, the Poco F4 GT lacks an integrated or attachable fan, leading to serious consequences. Aside from the considerable heat development on the surfaces, the high core temperatures result in inconsistent performance and throttling of the Snapdragon 8 Gen 1. As our gaming tests show, this can be particularly troublesome in HFR titles - here, the Asus ROG Phone 5 offers a much more consistent performance at frame rates in excess of 100 FPS.

Although with a capacity of 4700 mAh, the battery is sufficiently dimensioned for the 6.67-inch AMOLED display with a resolution of 2400 x 1080 pixels, the Poco F4 GT is not exactly energy efficient due to the heat development. Thus, we advise against gaming sessions without a power bank.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271
Jos puhtaasti pelipuhelinta hakee, niin henk. koht. ottaisin ennemmin Snapdragon 8+ gen 1 piirillä varustetun laitteen (mm. OP10T, jos olkapainikkeille ei ole tarvetta). SD8+ gen 1 on valmistettu TSMC:n prosessilla ja käy paljon viileämpänä kuin Samsungilla prosessilla valmistettu edeltäjä (ei-plus malli).

Xiaomi 12 Pro ja 12s Pro tarjoavat aika hyvän vertailun näiden piirien välillä, kun ovat lähes identtiset puhelimet järjestelmäpiiriä lukuunottamatta. 12s Pro tarjoaa yli 10% parempaa suorituskykyä kuin 12 Pro ja pelikokemus on parempi.


Lisäksi Samsungin prosessilla varustetut lippulaivapiirit vievät virtaa huomattavasti enemmän pelatessa, niin akku ei oikein kestä pitkiä sessioita.
Ottaminen ja ostaminen on kaksi eri asiaa :smile: Jos rahalla ei ole väliä, niin sitten ilman muuta ROG - kuten artikkelissakin mainitsin, kyseessä lienee tämän hetken paras pelipuhelin. Itse lähdin yllä siitä olettamasta, että puhelimesta pitää maksaa omasta taskusta. Ei se Poco F4 GT kuitenkaan pelikäytössä niin merkittävän huonosti suoriudu, ettäkö Asus olisi 400 euron lisähinnan veroinen, puhumattakaan Pro-mallin yli kaksinkertaisesta hinnasta.

Se on toki täysin totta, että 8+ gen 1 -piiri käyttäytyy rasituksessa kaikin puolin fiksummin.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Ottaminen ja ostaminen on kaksi eri asiaa :smile: Jos rahalla ei ole väliä, niin sitten ilman muuta ROG - kuten artikkelissakin mainitsin, kyseessä lienee tämän hetken paras pelipuhelin. Itse lähdin yllä siitä olettamasta, että puhelimesta pitää maksaa omasta taskusta. Ei se Poco F4 GT kuitenkaan pelikäytössä niin merkittävän huonosti suoriudu, ettäkö Asus olisi 400 euron lisähinnan veroinen, puhumattakaan Pro-mallin yli kaksinkertaisesta hinnasta.

Se on toki täysin totta, että 8+ gen 1 -piiri käyttäytyy rasituksessa kaikin puolin fiksummin.
Joo, en minä yli tonnin ROG Phonea tarjonnutkaan vaihtoehdoksi vaan 800€ OnePlus 10T mallia. Lisäksi SD8+ gen 1 laitteita on varmaan tulossa enemmänkin markkinoille lähiaikoina. Esim. Redmi K50 Ultra saattaa tulla globaalisti saataville lokakuussa Xiaomi 12T Pro mallina.
Omalta kohdalta voin kuitenkin todeta, että kuumana käyvää luuria on todella epämiellyttävä käyttää varsinkin pelatessa. Sen takia laittaisin vaikka sen 200€ extraa luuriin.
 
Liittynyt
04.04.2021
Viestejä
106
Jos olisin pelipuhelinta hankkimassa, RedMagic 7S Pro olisi nro1. Myös Realme GT Neo 3 Dimensity 8100 piirisarjalla on hyvä mutta turhan kallis suorituskykyyn nähden Suomihinnoilla. Jos alelaarista löytyy loppuvuodesta niin siinäkin on vaihtoehto.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271
Joo, en minä yli tonnin ROG Phonea tarjonnutkaan vaihtoehdoksi vaan 800€ OnePlus 10T mallia. Lisäksi SD8+ gen 1 laitteita on varmaan tulossa enemmänkin markkinoille lähiaikoina. Esim. Redmi K50 Ultra saattaa tulla globaalisti saataville lokakuussa Xiaomi 12T Pro mallina.
Omalta kohdalta voin kuitenkin todeta, että kuumana käyvää luuria on todella epämiellyttävä käyttää varsinkin pelatessa. Sen takia laittaisin vaikka sen 200€ extraa luuriin.
Omien kokemusten mukaan ROG Phone 6 Pro tuntuu pelatessa kädessä suunnilleen yhtä lämpimältä/kuumalta kuin Poco F4 Pro.
Jos olisin pelipuhelinta hankkimassa, RedMagic 7S Pro olisi nro1. Myös Realme GT Neo 3 Dimensity 8100 piirisarjalla on hyvä mutta turhan kallis suorituskykyyn nähden Suomihinnoilla. Jos alelaarista löytyy loppuvuodesta niin siinäkin on vaihtoehto.
Meidän aiemmin testaamien laitteiden perusteella Red Magicin puhelimissa on ollut softapuoli niin kuraa, etten koskisi niihin ihan jo sen vuoksi. Paperilla kivoja speksejä, mutta kokonaisuutena laite ei kovin toimiva. Toki jos softalla ei ole niin merkitystä, niin sitten kannattanee huomioida.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 631
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom