Testissä Apple iPhone 12 mini

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Lähinnä mietin, että jos puhelimeen ei pääse enää käsiksi, niin kaikki tieto on mennyttä backup:t mukaan lukien.
Tänään Google antoi varoittavan esimerkin siitä, että jos tiedot ovat muualla (esim. pilvessä) kuin itsellä, et enää 100-varmasti tiedä saatko ne sieltä silloin kun haluat. Muistelen, että joskus olisi ollut tapauksia, joissa tiedot olisvat pilvitallentimelta kadonneet?

4k 60fps videoiden muistikortille tallentaminen vähentää paljon myös sitä netin yli tapahtuvaa data-liikennettä ja siten estää/vähentää verkkojen ylikuormitusta.
Eihän ne backupit mihinkään katoa, vaikka puhelimeen ei pääsisikään enää käsiksi :hmm:
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Eihän ne backupit mihinkään katoa, vaikka puhelimeen ei pääsisikään enää käsiksi :hmm:
En tiedä mitä toi backup tallentaa ja mihin, mutta jos ovat vain siellä puhelimessa. Ne eivät mieltä lämmitä siinä vaiheessa, jos puhelin rikkoutuu niin ettei sinne enää pääse.

Jos tarkoitat, että ne pitää omalle tietokoneelle itse tallentaa. Niin epäilen, että heitä jotka noin eivät tee on paljon.
Jos taas viittaat sinne pilveen tallentamista. Tiedot ovat 3-osapuolen hallussa, kaikki eivät sitä halua. Varsinkaan yksityisiä videoitaan yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 946
En tiedä mitä toi backup tallentaa ja mihin, mutta jos ovat vain siellä puhelimessa. Ne eivät mieltä lämmitä siinä vaiheessa, jos puhelin rikkoutuu niin ettei sinne enää pääse.

Jos tarkoitat, että ne pitää omalle tietokoneelle itse tallentaa. Niin epäilen, että heitä jotka noin eivät tee on paljon.
Jos taas viittaat sinne pilveen tallentamista. Tiedot ovat 3-osapuolen hallussa, kaikki eivät sitä halua. Varsinkaan yksityisiä videoitaan yms.
Jos on kauheasti ongelmia siinä miten jonkun valmistajan laitteet on suunniteltu toimimaan, niin kannattaa varmaan katsella sitten niiden valmistajien laitteita jotka tukevat sitä omaa käyttöparadigmaa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Jos on kauheasti ongelmia siinä miten jonkun valmistajan laitteet on suunniteltu toimimaan, niin kannattaa varmaan katsella sitten niiden valmistajien laitteita jotka tukevat sitä omaa käyttöparadigmaa.
Minun kommentit liittyvät pitkälti siihen onko muistikortti tarpeellinen vai ei. Puhelimella onko se Android vai iPhone ei ole ainakaan minulle mitään eryistä merkitystä (oletan, että molempien tallentamat videot voidaan siirtää tietokoneelle, muistikortilla se on vaan minusta mukavampaa ja omalla tavallaan turvallisenpaan, ja pitemmillä lomareisuilla kätevämpää).

Jos olen ymmärtänyt oikein toi backup "toimiakseen" vaatii sen "pilveen" tai " erillisen siirtämisen tietokoneelle". Niissä tapauksissa kun puhelinta ei enää saada toimimaan (järkevillä kuluilla). Ja tältä osin ongelma ollee yhteinen kaikilla puhelimilla? Oletan, että ton backup:n voi tallentaa myös sille muistikortille? Jos niin sen tekeminen on ehkä hivenen helpompaa?, kun siinä ei tarvita tekohetkellä teitokonetta tai "nettiyhteyttä"

Henkilöhohtaisesti pidän vanhasta Nokiasta näitä älypuhelimia enemmän, ovat pienikokoisia ja niillä voi laittaa tekstiviestejä ja soittaa niitä puheluja. Valitettavasti tarvitsen myös sen kameran ja näytön, jolla ohjata muita kameroitani.
Kaikkea ei voi aina saada mieleisekseen, mutta puutteista voi toki kommentoida :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
En tiedä mitä toi backup tallentaa ja mihin, mutta jos ovat vain siellä puhelimessa. Ne eivät mieltä lämmitä siinä vaiheessa, jos puhelin rikkoutuu niin ettei sinne enää pääse.

Jos tarkoitat, että ne pitää omalle tietokoneelle itse tallentaa. Niin epäilen, että heitä jotka noin eivät tee on paljon.
Jos taas viittaat sinne pilveen tallentamista. Tiedot ovat 3-osapuolen hallussa, kaikki eivät sitä halua. Varsinkaan yksityisiä videoitaan yms.
Eihän puhelimen backupin tallentaminen puhelimeen itseensä ole millään tavalla järkevää, tai edes loogista? Edelleen: backupit menevät joko lokaalisti omalle koneellesi tai pilveen. Eiköhän tuo ole ihan vakiomenettely valmistajasta ja käyttöjärjestelmästä riippumatta.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Eihän puhelimen backupin tallentaminen puhelimeen itseensä ole millään tavalla järkevää, tai edes loogista? Edelleen: backupit menevät joko lokaalisti omalle koneellesi tai pilveen. Eiköhän tuo ole ihan vakiomenettely valmistajasta ja käyttöjärjestelmästä riippumatta.
Eikö niitä siis voi muistikortille tallentaa? Androideissakaan?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 463
Jos taas viittaat sinne pilveen tallentamista. Tiedot ovat 3-osapuolen hallussa, kaikki eivät sitä halua. Varsinkaan yksityisiä videoitaan yms.
Suhteellisen merkityksetöntä olla tuosta huolissaan varsinkin, jos käytät Googlen Androidia, jossa käytännössä luovutat kaikki tietosi Googlelle eteenpäin myytäväksi vastineeksi "ilmaisesta" käyttöjärjestelmästä.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Suhteellisen merkityksetöntä olla tuosta huolissaan varsinkin, jos käytät Googlen Androidia, jossa käytännössä luovutat kaikki tietosi Googlelle eteenpäin myytäväksi vastineeksi "ilmaisesta" käyttöjärjestelmästä.
Monelle näin, mutta eikös se ole ihan positiivista, jos edes videodensa osalta saa itse päättää ovatko ne julkisia vai ei?
Uskon, että datan maksullisuuden takia operaattorit eivät niitä sieltä muistikortilta eteenpäin ilman käyttäjän pyyntöä laita.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 463
Monelle näin, mutta eikös se ole ihan positiivista, jos edes videodensa osalta saa itse päättää ovatko ne julkisia vai ei?
Uskon, että datan maksullisuuden takia operaattorit eivät niitä sieltä muistikortilta eteenpäin ilman käyttäjän pyyntöä laita.
Öö.. operaattorilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että laitteen (Google tilin) käyttöön otettuasi kaikki datasi on Googlen käytettävissä, mukaanlukien ne omat lomakuvat muistikortilla.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Öö.. operaattorilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että laitteen (Google tilin) käyttöön otettuasi kaikki datasi on Googlen käytettävissä, mukaanlukien ne omat lomakuvat muistikortilla.
Oletko sitä mieltä, että Google lataa minun laskuun muistikortilla olevat esim. 250Gt videot, vaan sillä luvallla, että olen hyväksynyt Google tilin käytön, tuntuisi oudolta?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 463
Oletko sitä mieltä, että Google lataa minun laskuun muistikortilla olevat esim. 250Gt videot, vaan sillä luvallla, että olen hyväksynyt Google tilin käytön, tuntuisi oudolta?
Kaiken metatiedon keräävät kyllä. Mutta menee jo ohi aiheen. Kannattanee käyttää laitetta, joka ei ole verkossa jos on huolissaan datansa leviämisestä. Pilvestä pois oleminen kun ei sitä takaa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Kaiken metatiedon keräävät kyllä. Mutta menee jo ohi aiheen. Kannattanee käyttää laitetta, joka ei ole verkossa jos on huolissaan datansa leviämisestä. Pilvestä pois oleminen kun ei sitä takaa.
Kyllähän tämä liittyy muistikortin käytön "hyötyihin". Tarkoitatko "Meta datalla" kuvausaikaa ja valotusaukkoa ja kellon aikaa jne, mutta ei sitä varsinaista muistikortilla olevan videon sisältöä?

En usko, että Pilvessä oleminenkaan vähentää huolta, muilta osin kuin, että itsekin ainakin useimmiten saa videonsa käyttöön.
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
992
Nyt menee kyllä tosiaan ihan ohi aiheen, mutta kerrompa vain että itsellä menee puhelimesta kuvat ja videot backupina pilveen ja pilvestä menee vielä kopio tietyin väliajoin ulkoiselle kovalevylle joten luulisin että ovat tallessa riittävän hyvin. Arvelen että kuitenkin tänä päivänä suurin osa luurilla kuvaajista nappasee kuvan, lähettää sen whatsapilla jollekin jonka jälkeen ne jäävät unholaan ja hukkuvat muiden kuvien joukkoon eikä niitä kukaan seuraavana päivänä kaipaa.

Myöskin tuttavapiirissä käynyt useamman kerran niin että se muistikortti on sieltä leiponut jossa kaikki filut on ollut, eikä tietenkään backuppeja missään kuin että kännystä olisi pimentynyt näyttö tai piirikortti ja ne olis olleet siellä luurin omassa muistissa. Varmempi se pilvi on kuin sd-kortti.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 264
Applella järkevintä käyttää icloudin pilveä. Kuvat menee sinne automaattisesti ja tilan loppuessa kännykkä poistaa täysversioita puhelimesta. Tämä toimii 99% käyttäjille täydellisesti. Itse tosin käytän Onedrivea tällä hetkellä Windows koneen takia. Poistan puhelimesta välillä alkuperäiset, kun ovat ladanneet pilveen. Sieltä upin välillä kovalevylle kuvia. Muistikortit on menneisyyttä, en ole käyttänyt sellaista Nokian älypuhelinten jälkeen.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Myöskin tuttavapiirissä käynyt useamman kerran niin että se muistikortti on sieltä leiponut jossa kaikki filut on ollut, eikä tietenkään backuppeja missään kuin että kännystä olisi pimentynyt näyttö tai piirikortti ja ne olis olleet siellä luurin omassa muistissa. Varmempi se pilvi on kuin sd-kortti.
Olen ymmärtänyt niin, käyttäjä voi itse päättää mitä sinne muistikortille tallentaa, minulla menee sinne videot ja kuvat
muuhun riittää minulla 24Gt vaikka sitä on käytössä 128Gt (tehokäyttäjät erikseen). Jos muistikortti menee "sekaisin" niin siihen on kuvanpalautusohjelmia tietokoneille, jolla pitäisi saada kaikki videot takaisin joiden päälle ei ole kirjoittettu. Puhelin numerot kun vielä tallettaa paperille niin on jo aika hyvällä mallilla :) .
Muistikortit ovat jo niin halpoja, että tärkeimmät voi jättää niille "varmuuskopioon".

Minusta parasta on, että kukin voi valita mikä itselle tuntuu sopivan ja mihin uskoo voivansa luottaa. Siksi pidän "muistikorttien puolta"
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 264
Olen ymmärtänyt niin, käyttäjä voi itse päättää mitä sinne muistikortille tallentaa, minulla menee sinne videot ja kuvat
muuhun riittää minulla 24Gt vaikka sitä on käytössä 128Gt (tehokäyttäjät erikseen). Jos muistikortti menee "sekaisin" niin siihen on kuvanpalautusohjelmia tietokoneille, jolla pitäisi saada kaikki videot takaisin joiden päälle ei ole kirjoittettu. Puhelin numerot kun vielä tallettaa paperille niin on jo aika hyvällä mallilla :) .
Muistikortit ovat jo niin halpoja, että tärkeimmät voi jättää niille "varmuuskopioon".

Minusta parasta on, että kukin voi valita mikä itselle tuntuu sopivan ja mihin uskoo voivansa luottaa. Siksi pidän "muistikorttien puolta"
Muistikortiltahan ne kuvat on sitten tosi näppärä laittaa cd-levylle turvaan. ;)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 562
Viestejä
4 166 462
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom