"Ensinnäkin tuollaisen testaaminen kestäisi pitkään ja veisi kaikesta huolimatta aikaa ja keskittymistä muilta töiltä. Ei ehkä ajatuksena tunnu vaikealta pistää testi pyörimään pari kertaa päivässä ja kirjata tulokset ylös, mutta kun sitä olisi tarkoitus tehdä se 500 kertaa joka päivä muiden ensisijaisten töiden ohella, niin… Nytkin parhaillaan ajan Galaxy S9:n akkutestejä tuossa muiden töiden aikana ja kyllä ne vähän huomiota tarvitsevat ja vaikuttavat päivän aikatauluihin."
Niinhän se on, mutta se reaaliaika jäänee aika lyhyeksi jos tuohon on uhrata yksi puhelin. Tekee esim. paperille aina merkinnän kun laittaa "pelin pyörimään/akun latautumaan" tuon tehnee helposti minuutissa? => 600kertaan kuluu max n. 6-8tuntia. Usealle akulle tehtynä tosiaa aivan turhan työläs tehdä. Mutta tehtynä aina kun aikaa/intoa löytyy?, eikä se haitaa vaikka kestäisi parikin vuotta. Pääasia, että testin tekijään voidaan luottaa.
Sais ainakin tietoa mitä tietty litium-akku kestää latauskertoja tuollaisella tyhjäksi-täyteen-tyhjäksi menetelmällä. Itse uskon, että erot nykyaikaisten litium-akkujen kesken eivät olisi suuria? Jos tekee tuon kestoaikakuvauksen siitä voinee päätellä jotain lyhyemmälläkin latauskerroilla. Olettaen, että muutokset ilmenevät esim. jo 120 latauskerran jälkeen?
Tiedä sitten voisiko "foorumilaisia" jotka käyttävät puhelintaan paljon saada talkoisiin mukaan?
GS9 sai GFXBenchmarkin Manhattan-akkutestistä runsaan neljän tunnin ajan, eli tuota luokkaa voinee akunkeston olettaa olevan hieman näyttävämmillä peleillä.
Useimmille riittävän pitkä aika. Ahkeralle pelaajalle aika kallis "pelikone", jos reilun vuoden jälkeen akkuremontiin joutuu. Ehkä siihen joku 200-300 € riittää?
Nojoo, vitsivitsi, mutta kyllä itse näen asian niin, että jos vähänkin tärkeämpää tai hienompaa videota nykyään kuvaillaan, niin se sitten leikataan joka tapauksessa osista kasaan, eikä kuvata kymmeniä minuutteja 4K:ta putkeen. Ja muutenkin laadukkaan sisällön kuvaaminen on aika aktiivista touhua, johon videon katkaiseminen kuuluu osana. Jotain "valvontanauhaa" kuvattaessa luulisi Full HD:nkin kelpaavan hyvin.
On joskus tullut, olosuhdeiden pakosta, kuvattua yhdellä videokameralla 20min pätkiäkin, kun kohde ei pitänyt mitään taukoa. => kamera-ajoa tuli paljon , älkää ampuko minua
ääniä ei voinut leikata pois. Mm. sen tähden kiinnostaa noi vakausominaisuudetkin. Minulle 3min paikallaan olevan kameran kuvaa on jo yleensä selvästi liikaa. Puhelinta voinee käyttää ns. kakkoskamerana (pärjää yllättävän hyvin hämärässä) ja aina tulee tilanteita, joissa muuta ei ole käyttettävissä.
Toi 50fps on huomattavasti parempi (kuin 25fps) nopean liikkeen (esim. bändien soitto) toistoon. Kuinka nopeasti voi ton GS9 laittaa uudestaan kuvaamaan 4K 50fps kun tuo 5 minuuttia tulee täyteen.