Omasta mielestä 729€ hintainen 12/256Gt malli on paras vaihtoehto. Se tarjoaa mukavasti tallennustilaa ja varmasti riittävästi future-proofia muistinkin suhteen. S23:n ja Zenfone 10:n 256Gt hinnat lähtevät noin 850 eurosta mutta niissä ei tule lisää muistia. Toki se 8Gt riittää tällä hetkellä ihan kaikkeen mutta tulevaisuudesta ei koskaan tiedä, kun Androidin vaatimukset kasvaneet vauhdilla ja AI jyllää
.
Jos miettii Phone (1) ja Phone(2) erotusta just tuolla 12/256Gt speksillä, ei hinta eroa ilman alennuksia ihan hirveästi tule, ja saa varsin hyvää vastinetta rahalle, jos miettii erotusta tyhjiössä. Toki kallis phone(1) on jos ottaa nuo speksit.
Itsellä ollut nyt pari viikkoa phone(2) ajossa, ja olen itse ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Oli vielä 200€ lahjakortti Elisa-kauppaan. Päivitin Samsung Galaxy S10+:sta, eli Exynos lankulla varustettu. Siinähän oli käytössä havaittavissa aina vähän framedroppeja jne, ominaisuus Exynoksessa. Kuumentumista, ajoittain heikkoa akunkestoa...
Mitä tuossa yllä Nothingin softasta on mainintaa, tosissaan kannattaa ottaa selvää mitä on ostamassa. Jos ei softalle anna arvoa, en usko että se koittamalla siitä mihinkään muuttuu. Itselle ollut kyllä varsin mieluisa kokemus. Samsungista -> Phone(2) siirtymä tuntui kun olisi ennen vanhaan työntänyt CyanogenModin puhelimelle. Kaikki bloatti katoaa, ja kaikki vaan toimii. Toki Android on pelkistetty, ja siinä ei ole ylimääräisiä härpäkkeitä, mitä useimmissa Android skineissä nykyään on. Mutta itse tästä tykkään, ei välttämättä sovi kaikille. Yllämainittuun app draveriin (eli se pää-sovellusvalikko) on kyllä vähän kanssa mainintaa, ei ole ihan suosikki, ja oli mielestäni parempi samsungissa. Tässä se on siis ihan vakio androidin sovellusvalikko, ilman mitään hilppeitä. Toivottavasti tulevaisuudessa tulisi kansiot tms. Mutta harvemmin tulee tänne kurkittua, kaikki tarpeellinen on aloitusnäytöllä.
Itse olen kyllä tyyppi, joka mielellään käyttää puhelinta mahdollisimman vähän nykyisin. En siis notku puhelimella TikTokissa 8h päivässä (tai selaa sovellusta ollenkaan). Mutta SoT on keskimäärin sellainen 3-5h. Tällä luurilla pääsenkin helposti kahden päivän akunkestoon. Samsungilla meni kyllä helposti yksi päivä, mutta joskus on pilkun aikaan akku loppunut. En siis myöskään tarvitse sitä uusinta prosessoria, vaan ihan hyvin välttää tuo 8+ gen 1, enkä ole omassa käytössä huomannut tätä viimevuotista lankkua millään tavalla.
Pienen uudelleen kouluttautumisen jälkeen, olen myös oppinut laittamaan puhelimen väärinpäin pöydälle. Puhelinhan menee automaagisesti äänettömälle kun näin tekee, ja mikäli ilmoituksia tulee, niin taakse sitten syttyy valo. Ihan kiva toiminto, muistelisin että jossain vanhassa Samsungissa/HTC:ssa aikanaan ollut samanlainen LED indikaattori, että tässä nyt saa sitten jotain takaisin mitä on vanhoissa puhelimissa ollut.
Kamera ollut kanssa omaan silmään huomattava parannus Samsungiin. Vaikka nothing kamera ei nyt ole tämän vuoden parhain, ei kyseessä ole missään nimessä huono kamera, ja täyttää varmasti minun tarpeeni. Ensimmäistä kertaa selfie kameraa käyttäessäni sain järkyttyä kun Samsungin kauneusfiltteri oli poissa.
Kaikenkaikkiaan olisi varmasti saanut ns. enemmän speksiä rahaa vasten jos olisi ostanut jonkun OnePlussan tai Samsungin räpellyksen. Ei vaan yhtään kiinnostanut lähteä sellaista hankkimaan. Jos kokee olevansa henkeen ja vereen speksi ihminen, tämä puhelin ei todennäköisesti ole sinulle. Samsungistakin halusin eroon kun koitetaan liian kovasti sitoa ekosysteemiin.
Olen itse kuitenkin ollut varsin tyytyväinen kokonaisuuteen, ja tässä ei oikein itselle ole ns. mitään huonoja puolia. Että kaikki on vähintään hyvää, mutta toki parannettavaakin olisi. Itseäni ei juuri kiinnosta tuo IP-luokitus. En tiedä mihin sitä IP-68 luokitusta oikeasti tarvitsee. En ole tiputtamassa puhelinta vessanpönttöön.
Androidkäyttäjänä ei sillein ongelmaa, mutta puhelimen valmiit soittoäänet on kyllä aivan karseita Nothingin omia R2D2 ääniä, joten youtubesta pitää ettiä mieleiset, jos ei noita piippauksia pidä ominaan. Myös puhelimesta lähtee melko rääkäsy latauspiuhan kytkettäessä ja ääni lähteekin melko nopeasti pois käytöstä.
Tästä vielä hauska huomio, itse mietin kun luuria otin käyttöön että kerrankin on hyvät soittoäänet ja viestiäänet puhelimessa vakiona
Yleensä on sellaista skeidaa, että puhelin vaan äänettömälle heti kun ottaa käyttöön, ja ääniä ei enää ikinä päälle. Phone(2):lla olen ääniä jopa välillä pitänyt päällä. Tämä ehkä on hyvä verdict puhelimesta. Joko tykkäät noista Nothingin suunnitteluratkaisuista, tai sitten et. Jälkimmäisessä kohdassa ei varmaan puhelinta kannata hankkia.