NUC:t ala mini-pc:t ovat vuosi vuodelta yleisempiä pöytäkoneita nykypäivä.
Mutta normaalisti ne ovat olleet joko hitaita tai älyttömän kalliita.
Kiinan markkinoilta saa mini-pc:tä jo alle 100€:lla. Mutta niistä ja kalliimmistakin löytyy yleisesti joku 2-4 ydin Intel Atom prossu (jotka Intel viimevuonna nimesi ovelasti Celeron ja Pentium tuotteiksi), 2GB muistia ja 16-64GB eMMC SSD.
Joka nyt riittää jotenkin perus toimisto käyttöön ja nettisurffailuun. Mutta ei oikeastaan muuhun.
Sitten tässä törmäsin Aliexpressissä markkinoiden halvimmaksi Broadwell Core I3 mini-pc:ksi mainostettuun koneeseen. Pienen tutkimusten jälkeen tuli huomattua että tätä konetta myytiin monilla eri nimillä ja eri varustepaketein.
CPU vaihtoehdot lähti 4-ydin Celeroneista (ne Atom CPU:t) ja päätty Skylake Core i3:n. Muistin määrän ja SSD:n koon sai myös itse päättää.
Mutta itseäni kiinnosti tämä Broadwell Core i3 malli ilman muistia ja SSD:tä jolla oli hintaa 135€.
Ostoni jälkeen myyjä oli lähettänyt kysymyksen että postilla vai DHL Expressillä. Mutta en tätä huomannut ajoissa joten se lähti DHL:llä matkaan. Mikä tarkoitti että piti maksaa DHL:lle tullauksesta 20€ + ALV:t joka oli yhteensä 53€.
Mutta kone kyllä sitten saapuikin kolmessa päivässä Kiinasta kotiovelle.
Koneen laatikko ei voisi olla yhtään tylsempi, mutta väliäkös sillä kun itse tuote on se tärkeä juttu.
Laatikon oli sisältä hyvin pehmustettu ja muutenkin pakattu.
Ja laatikossa tuli:
-Itse mini-pc
-Liteonin 12v 5A virtalähde
-Valkoinen HDMI-johto
-Valkoinen jalusta että koneen saa pystyyn halutessaan.
-2kpl valkoisia Wifi-anteenneja
-Ruuvit 2.5” SSD/kovalevyä varten
-SATA virta ja DATA-johdot 2.5” SSD/kovalevylle
-Ajuri DVD
-Takuu kortti
LiteOnin virtalähde yllätti kun odotin jotain halpaa kiina romua.
Mutta normaalisti ne ovat olleet joko hitaita tai älyttömän kalliita.
Kiinan markkinoilta saa mini-pc:tä jo alle 100€:lla. Mutta niistä ja kalliimmistakin löytyy yleisesti joku 2-4 ydin Intel Atom prossu (jotka Intel viimevuonna nimesi ovelasti Celeron ja Pentium tuotteiksi), 2GB muistia ja 16-64GB eMMC SSD.
Joka nyt riittää jotenkin perus toimisto käyttöön ja nettisurffailuun. Mutta ei oikeastaan muuhun.
Sitten tässä törmäsin Aliexpressissä markkinoiden halvimmaksi Broadwell Core I3 mini-pc:ksi mainostettuun koneeseen. Pienen tutkimusten jälkeen tuli huomattua että tätä konetta myytiin monilla eri nimillä ja eri varustepaketein.
CPU vaihtoehdot lähti 4-ydin Celeroneista (ne Atom CPU:t) ja päätty Skylake Core i3:n. Muistin määrän ja SSD:n koon sai myös itse päättää.
Mutta itseäni kiinnosti tämä Broadwell Core i3 malli ilman muistia ja SSD:tä jolla oli hintaa 135€.
Ostoni jälkeen myyjä oli lähettänyt kysymyksen että postilla vai DHL Expressillä. Mutta en tätä huomannut ajoissa joten se lähti DHL:llä matkaan. Mikä tarkoitti että piti maksaa DHL:lle tullauksesta 20€ + ALV:t joka oli yhteensä 53€.
Mutta kone kyllä sitten saapuikin kolmessa päivässä Kiinasta kotiovelle.
Koneen laatikko ei voisi olla yhtään tylsempi, mutta väliäkös sillä kun itse tuote on se tärkeä juttu.
Laatikon oli sisältä hyvin pehmustettu ja muutenkin pakattu.
Ja laatikossa tuli:
-Itse mini-pc
-Liteonin 12v 5A virtalähde
-Valkoinen HDMI-johto
-Valkoinen jalusta että koneen saa pystyyn halutessaan.
-2kpl valkoisia Wifi-anteenneja
-Ruuvit 2.5” SSD/kovalevyä varten
-SATA virta ja DATA-johdot 2.5” SSD/kovalevylle
-Ajuri DVD
-Takuu kortti
LiteOnin virtalähde yllätti kun odotin jotain halpaa kiina romua.
Viimeksi muokattu: