Mitä sillä sirulla ku 4-vuotta wanhatki on nettikäytössä yhtänopeita. Tekeekö joku kännykällä bitcoin/ 3D /fysiikka laskutoimituksia?
Tuolla postauksella todistat lähinnä vain oman pihallaolemisesi.
Bitcoinin mainaamisessa vuosiin ei ole ollut mitään järkeä edes GPUlla, saati sitten CPUlla.
Sen sijaan nettisivut on täynnä javascriptiä, joka on kieli, jossa fundamentaalisesti käytännössä kaikki pyörii yhdessä säikeessä. Nimenomaan nettiselaimessa nykyajan bloattisivuilla ja javascript/html5-pohjaisilla softilla jotka vaan kapseloi selaimen sillä CPU-nopeudella on selvästi väliä.
Ja kännyköillä myös pelataan paljon pelejä, joista yleensä grafiikka piirretään 3D:nä, vaikka itse pelilogiikka olisi 2Dtä.
Omassa android-luurissa, jossa on sekä Cortex A72-ytimiä että Cortex A53-ytimiä huomaa kyllä selvästi kuinka laitteen yleinen jouhevuus esim. jossain facebook-appissa putoaa selvästi kun laittaa laitteen virransäästömoodiin, jossa A72t kytketään pois päältä ja käytetään vain A53ia.
Reso on aivan riittävä, siltä matkalta miltä puhelinta käytetään, niitä pikseleitä ei erota eikä suuremmasta olisi mitään hyötyä.
Suuremmasta määrästä olisi hyötyä vain kahdessa tilanteessa:
1) Siinä että voi kehua idiooteille kavereille, että "minulla on suurempi kuin sinulla". Ja jos tämä on argumentti laitteen valintaan, on itsekin idiootti.
2) Jos puhelinta käyttää puhelinpohjaisissa virtuaalilaseissa, sitä katsellaan lähempää ja tuo reso voi loppua kesken.
2GB rammia oli jo vuonna 2010
Missä?
MItä sillä on väliä koska joku määrä saavutettiin, jos se määrä on nyt ja lähitulevaisuudessa tarpeeksi, ja jos kyse on aivan erilaisista laitteista
Ja DRAMin virkistys on eniten virtaa kuluttava asia laitteen ollessa idlenä. Pienempi muisti auttaa akunkestoon.
Aiemmin valitit akun koosta. Jospa hyvä akunkesto saadaankin sillä, että sitä sähköä haaskataan vähemmän, eikä sillä, että akku on iso.
Ainoa hyvä asia tossa on iso muisti, joka kyllä hoituisi lisämuistipaikalla.
Ei, vaan paras asia tuossa on CPU joka suorituskyvyltään todella paljon parempi kuin minkään android-luurin CPU.
Itse en kuitenkaan ole hankkimassa koska en halua yhden valmistajan suljettua käyttistä ja ekosysteemiä jonka softakaupalla on älyttömät säännöt (esim. emulaattorisoftat kielletty) ja alle vuosi sitten hankin uuden hyvän android-luurin, ei ole ajankohtaista luurin vaihtaminen lähiaikoina.