Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 858
Joo oli menny koko asian julkistus iteltä ohi, ilmeisesti kuukausi sitten tesla ilmotellu asiasta. Marraskuun jälkeen vastaanotetut saa ilmeisesti paketin ilmaisena päivityksenä, ja jatkossa myös halvimmasta model 3 löytyy vakiona sekä lämmitetyt takapenkit että lämmitetty ratti. Kävin katselemassa niin Long Rangesta oli poistettu maininta näistä ambient valoista mikä ennen sivuilla oli, onkohan tesla tarjoamassa jalkatilan valoja myös kaikkiin kun eivät asiasta enää mainitse?
Tai sitten on joku komponenttipula ja näitä ei tule laisinkaan.
LR oli yhdessä vaiheessa ovikoteloiden valot myös jätetty pois mutta sitten tekivät paluun myöhemmin. Taisi olla jotain viime vuoden puolella olevia kokoonpanoja. Sama kuin, että himmentyvät peilit olivat poissa hetken ja sitten tekivät paluun.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 953
Amerikassa on primitiiviset lait vielä ajovalojen suhteen. Lieköhän teslan kotimarkkinan nihkeys osaltaan tiettyjen asioiden takana aka. mihin käytetään rajalliset r&d resurssit. Ehkä toi bidenin paketti mahdollistaa fiksummat valot autoihin amerikassa(kin).

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
799
Oletteko huomanneet model 3:n uudessa 2021.40.X päivityksessä on muutettu nelivedon käyttäytymistä liukkaalla? Väitän että tunnen eron ja sudittaa takapäätä aiempaa vähemmän eli voimaa on edessä enemmän. Samalla parantunut pidon tunne ja vetää penkkiin vähän rajummin. Regeniä on myös jossain kohtaa vuotta parannettu ja liukkaallakaan ei juuri irtoa tiestä. Hyviä ja kaivattuja päivityksiä.
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
84
Täällä on tainnut olla aika vähän keskustelua m3 karvalakin rangen kasvusta 500km:iin. Aika tervetullut muutos vaikka kiihtyvyys hiukan heikentyykin.
Viime talvena lfp:lla taisi olla vaikeuksia kylmälataamisen kanssa. Onko nyt tullut kovien pakkasten myötä käytännön kokemuksia lataustehojen suhteen, tilanne kohentunut viime talvesta?
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
914
Täällä on tainnut olla aika vähän keskustelua m3 karvalakin rangen kasvusta 500km:iin. Aika tervetullut muutos vaikka kiihtyvyys hiukan heikentyykin.
Viime talvena lfp:lla taisi olla vaikeuksia kylmälataamisen kanssa. Onko nyt tullut kovien pakkasten myötä käytännön kokemuksia lataustehojen suhteen, tilanne kohentunut viime talvesta?
Lataus on kyllä nopeaa jos menee esilämmityksen kanssa paikalle, eli navigoi sinne superchargerille ja auto lämmittää itsensä automaattisesti. Tällöin päästään helposti yli 100kw lahausnopeuksiin. Jos taas kylmiltään menee niin kyllä siinä hetki ladatessa menee että akku lämpee ja lukemat nousee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 006
Lataus on kyllä nopeaa jos menee esilämmityksen kanssa paikalle, eli navigoi sinne superchargerille ja auto lämmittää itsensä automaattisesti. Tällöin päästään helposti yli 100kw lahausnopeuksiin. Jos taas kylmiltään menee niin kyllä siinä hetki ladatessa menee että akku lämpee ja lukemat nousee.
Kartalle on ilmestynyt uusimmassa softapäivityksessä vissiin myös muita latureita, joten nykyisin voi navigoida monille random-latureillekin ja saada pakotettua sen avulla esilämmityksen päälle.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 167
Täällä on tainnut olla aika vähän keskustelua m3 karvalakin rangen kasvusta 500km:iin. Aika tervetullut muutos vaikka kiihtyvyys hiukan heikentyykin.
Viime talvena lfp:lla taisi olla vaikeuksia kylmälataamisen kanssa. Onko nyt tullut kovien pakkasten myötä käytännön kokemuksia lataustehojen suhteen, tilanne kohentunut viime talvesta?
ILP autoissa on softassa joku bugi, hurjasti raporttia facessa jotta ei lämpene välillä kabiini ja välillä taas tarkenee liikaakin. Kovilla pakkasilla esiintyy tuo ongelma.
 
Liittynyt
14.02.2021
Viestejä
49
Kartalle on ilmestynyt uusimmassa softapäivityksessä vissiin myös muita latureita, joten nykyisin voi navigoida monille random-latureillekin ja saada pakotettua sen avulla esilämmityksen päälle.
On tää kyllä käsittämätöntä ettei vieläkään saa akun lämmitystä manuaalisesti päälle tai pois vaan täytyy kikkailla ties miten. Lisäks hieman ärsyttää joka vuosi muuttuvat lämmitysperiaatteet ilman ilmoituksia. Tai no onhan noita cold weather improvements päivityksiä tullu mutta ois ihan kiva tietää mitä päivityksissä konkreettisesti on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 006
On tää kyllä käsittämätöntä ettei vieläkään saa akun lämmitystä manuaalisesti päälle tai pois vaan täytyy kikkailla ties miten. Lisäks hieman ärsyttää joka vuosi muuttuvat lämmitysperiaatteet ilman ilmoituksia. Tai no onhan noita cold weather improvements päivityksiä tullu mutta ois ihan kiva tietää mitä päivityksissä konkreettisesti on.
Teslassa nyt sentään saa edes jotenkin sen lämmityksen joskus päälle. Monissa muissa autoissa se ei onnistu alkuunkaan. Sen lisäksi olisi vielä hyvä tietää se akun lämpötila... On kyllä tosiaan aika surkeaa, että tuollaisia varten pitää a) osata säätää jonkun OBD-lukijan + kännykän kanssa + b) toivoa että autovalmistaja osaa tarjota jonkun kikka6:sen jolla lämmöt saa päälle.

Sinänsä ei tarvitsisi olla erikseen lämmitys ja jäähdytysnappia akulle, vaan voisi olla vaan yleinen "prepare for fast charging" nappi, jonka voi pistää päälle ja joka tarpeen mukaan joko lämmittää tai jäähdyttää akkua riippuen siitä, että mikä on akun lämpötila nyt vs. ulkolämpötila? Ja tietty jos lämpötila on jo valmiiksi optimisektorissa, niin ei tarvitse tehdä mitään.
 
Liittynyt
14.02.2021
Viestejä
49
Teslassa nyt sentään saa edes jotenkin sen lämmityksen joskus päälle. Monissa muissa autoissa se ei onnistu alkuunkaan. Sen lisäksi olisi vielä hyvä tietää se akun lämpötila... On kyllä tosiaan aika surkeaa, että tuollaisia varten pitää a) osata säätää jonkun OBD-lukijan + kännykän kanssa + b) toivoa että autovalmistaja osaa tarjota jonkun kikka6:sen jolla lämmöt saa päälle.

Sinänsä ei tarvitsisi olla erikseen lämmitys ja jäähdytysnappia akulle, vaan voisi olla vaan yleinen "prepare for fast charging" nappi, jonka voi pistää päälle ja joka tarpeen mukaan joko lämmittää tai jäähdyttää akkua riippuen siitä, että mikä on akun lämpötila nyt vs. ulkolämpötila? Ja tietty jos lämpötila on jo valmiiksi optimisektorissa, niin ei tarvitse tehdä mitään.
Joo eipä sen nii väliä miten tuo nappi ois nimetty, mutta yhtäkaikki hieman ärsyttää teslan ja muskin kalifornialähtöisyys näissä ratkaisuissa sekä se, että käyttäjille ei tarjota mitään tietoa siitä miten systeemit toimivat. No itsellä löytyy tuo obd-lukija että saahan nuo tuolta kaivettua ulos ja onneksi sentään on keinoja kikkailla akun lämmitys päälle, tosin yhtä monesti sen haluais saada pois päältä. Battery heater on/off ois itelle se yksinkertasin ja paras ratkasu. Toki se silti sais olla mukana noissa muskin automaatioissa, mutta ihan aina ei ajatukset mee yks yhteen siitä mikä ois tarpeellista. Jäähdytyksen osalta tesla ei muutenkaan päästä akkua niin kuumaksi että sitä tarvitsisi jäähdyttää ennen laturille menoa.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
En oo ihan varma mistä puhut, mutta meidän M3 lämpiää oikein mukavasti ja tehokkaasti
Ainakin ILP-vehkeissä on aika monessa ongelmia, taitaa olla talven puhutuin aihe tällä hetkellä. Model 3 ei ole kyllä koskaan mukavasti lämmennyt, sieltä tulee aina hieman mitä sattuu riippuen softaversiosta, välillä paahtuu samassa asteessa ja välillä ei. Yleensähän se välillä puhaltaa lujaa, sitten himmenee, sitten tajuaa et pitäis varmaan taas lämmittää ja sitä rataa.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Joo eipä sen nii väliä miten tuo nappi ois nimetty, mutta yhtäkaikki hieman ärsyttää teslan ja muskin kalifornialähtöisyys näissä ratkaisuissa sekä se, että käyttäjille ei tarjota mitään tietoa siitä miten systeemit toimivat. No itsellä löytyy tuo obd-lukija että saahan nuo tuolta kaivettua ulos ja onneksi sentään on keinoja kikkailla akun lämmitys päälle, tosin yhtä monesti sen haluais saada pois päältä. Battery heater on/off ois itelle se yksinkertasin ja paras ratkasu. Toki se silti sais olla mukana noissa muskin automaatioissa, mutta ihan aina ei ajatukset mee yks yhteen siitä mikä ois tarpeellista. Jäähdytyksen osalta tesla ei muutenkaan päästä akkua niin kuumaksi että sitä tarvitsisi jäähdyttää ennen laturille menoa.
Hyvä ajatus, mutta autot on suunniteltava idiootteja silmällä pitäen.
 
Liittynyt
14.02.2021
Viestejä
49
Hyvä ajatus, mutta autot on suunniteltava idiootteja silmällä pitäen.
Toki, siksi automaatio pysyköön taustalla eikä noin oleellista asiaa kuin akun lämpötilan hallinta jätetä vain idiooteille. Tosin se idiootti saattaa olla myös siellä koodauspuolella.

Ja samalla ajattelutavalla musk vois seuraavaks ottaa manuaaliset lasien lämmittimet pois ettei idiootit käytä väärin.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Onko joku päässyt joka on ajanut vanhemmalla SR+ mallilla kokeilemaan tuota uutta 6,1sec kiihtyvyydellä olevaa karvalakkia? Huomaako käytännön eroa?

Onko tuo LR raketti verrattuna tuohon Standard rangeen käytännössä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
93
Uudet valot ei ainakaan suoraan mainittuna.
Uudet valothan tuli M3:een jo joskus 2020 lopussa tai tämän vuoden alussa, ja ne ovat ainakin omasta mielestäni jo varsin hyvät. Jotain spekulointejahan on ollut siitä että nykyisiin valoihin saattaisi olla tulevaisuudessa tulossa softapäivityksillä adaptiivisuutta yms. hienouksia.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 232
On toki, uudesta 2170 akusta (perf-mallissa). Onhan se nyt jo selvää ollut pidempään ettei 4680-akkupakettia hetkeen tule.
Hetki lyö! No joo eikös tuo "uusi" 2170 LG 82kwh akku oo jo ollut noissa kolmosissa käytössä minkä myötä range 638.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Sattuuko joku tietämään saako nykyään tuota Model 3 karvalakkimallia vetokoukulla niin, että saa sen hankintatuen vielä leivottua mukaan?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 858
Sattuuko joku tietämään saako nykyään tuota Model 3 karvalakkimallia vetokoukulla niin, että saa sen hankintatuen vielä leivottua mukaan?
Jos et muuta ota, niin pitäisi mennä alle 50t€. Joka tapauksessa jos sen koukun haluat, niin sinun pitää soittaa tai käydä paikan päällä tekemässä tuo lisäys tilaukseen.
Jos soitat, niin saat heti vastauksen, että mikä on yhteishinta ja jääkö koukun kanssa tuon 50 alle.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
301
Jos et muuta ota, niin pitäisi mennä alle 50t€. Joka tapauksessa jos sen koukun haluat, niin sinun pitää soittaa tai käydä paikan päällä tekemässä tuo lisäys tilaukseen.
Jos soitat, niin saat heti vastauksen, että mikä on yhteishinta ja jääkö koukun kanssa tuon 50 alle.
Onko tuo muuttunut sitten marraskuun? Nimittäin silloin se ei mennyt karvalakissa (vain talvirenkaat) tuon tuen alle. Meni siis muutaman kympin ylitse
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
835
Onko Teslalla niin, ettei uudesta autosta saa tingattua pienintäkään alennusta? Normaalistihan autosta saa semmoisen 5-7% pois kun hetken neuvottelee. Tai vaihtoehtoisesti jonkin lisävarusteen "kaupan päälle" eli ilman lisähintaa. Eli tuommoisella alennuksella koukun voisi sisällyttää mukaan? Vai onko niin, että auto on pakko tilata netistä ja siellähän hinta on tietenkin se, mitä laskuri näyttää?
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Onko Teslalla niin, ettei uudesta autosta saa tingattua pienintäkään alennusta? Normaalistihan autosta saa semmoisen 5-7% pois kun hetken neuvottelee. Tai vaihtoehtoisesti jonkin lisävarusteen "kaupan päälle" eli ilman lisähintaa. Eli tuommoisella alennuksella koukun voisi sisällyttää mukaan? Vai onko niin, että auto on pakko tilata netistä ja siellähän hinta on tietenkin se, mitä laskuri näyttää?
Ei voi tinkiä, ainakin tämä oli tilanne marraskuussa kun joku oli koukkua yrittänyt saada mukaan ja hinta ylittyi tyyliin kympeillä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
301
Ei voi tinkiä, ainakin tämä oli tilanne marraskuussa kun joku oli koukkua yrittänyt saada mukaan ja hinta ylittyi tyyliin kympeillä.
Meikäläinen sitä lokakuussa tilatessa kyselin mutta en lähtenyt tuosta sen ihmeemmin tinkaamaan että en osaa sanoa olisiko onnistunut, pihassa kuitenkin diesel krematorio sitten vetelyyn. Mutta noin muuten hinnat on kyllä ne mitä siellä netissä lukee kun sieltä ne tilataan. Jos en väärin muista niin tuo koukku ei mennyt kuin tyyliin 30-40e ylitse tuesta että varmaan sen kanssa voisi sitä ota tai jätä korttia kokeilla.

Onneksi alkaa pahimmat pakkaset väistymään, paikallaan jaksaa ILP puhaltaa lämpöä mutta yli 50km/h vauhdeissa alkaa olemaan lämmitys penkinlämmittimien varassa o_O

Onko kukaan muuten onnistunut löytämään pelkkiä liitimiä tuonne tietokoneelle, audio ulostuloille. Tarkoituksena aktiivi 3-tie etupää ja mahdollisimman siististi tarvitsisi vedellä vahvistimelle sitten tuolta ja takaisin se 12 piuhaa. En viitsi noita enable inactive speaker johtoja tilailla pelkästään liittimien takia.
Kovasti koitin myös tutkia eri foorumeita että olisiko tuolla kojelaudan sisällä yms mitään sopivaa tilaa asentaa pienehkö vahvistin (match up7), jäisi pirusti lyhyemmäksi johdotus versus vahvistin takakontin puolella. Frunkin ympäristö nyt on mahdollinen mutta taitaa olla hieman liian altis kosteudelle yms ja lopulta varmaan helpompi tuo takaosaston ympäristö.
Olisi audio romut valmiina asennettavaksi mutta suunnittelu pahasti kesken.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
835
Meikäläinen sitä lokakuussa tilatessa kyselin mutta en lähtenyt tuosta sen ihmeemmin tinkaamaan että en osaa sanoa olisiko onnistunut, pihassa kuitenkin diesel krematorio sitten vetelyyn. Mutta noin muuten hinnat on kyllä ne mitä siellä netissä lukee kun sieltä ne tilataan. Jos en väärin muista niin tuo koukku ei mennyt kuin tyyliin 30-40e ylitse tuesta että varmaan sen kanssa voisi sitä ota tai jätä korttia kokeilla.

Onneksi alkaa pahimmat pakkaset väistymään, paikallaan jaksaa ILP puhaltaa lämpöä mutta yli 50km/h vauhdeissa alkaa olemaan lämmitys penkinlämmittimien varassa o_O

Onko kukaan muuten onnistunut löytämään pelkkiä liitimiä tuonne tietokoneelle, audio ulostuloille. Tarkoituksena aktiivi 3-tie etupää ja mahdollisimman siististi tarvitsisi vedellä vahvistimelle sitten tuolta ja takaisin se 12 piuhaa. En viitsi noita enable inactive speaker johtoja tilailla pelkästään liittimien takia.
Kovasti koitin myös tutkia eri foorumeita että olisiko tuolla kojelaudan sisällä yms mitään sopivaa tilaa asentaa pienehkö vahvistin (match up7), jäisi pirusti lyhyemmäksi johdotus versus vahvistin takakontin puolella. Frunkin ympäristö nyt on mahdollinen mutta taitaa olla hieman liian altis kosteudelle yms ja lopulta varmaan helpompi tuo takaosaston ympäristö.
Olisi audio romut valmiina asennettavaksi mutta suunnittelu pahasti kesken.
Totta puhuen en ole omaakaan koukkua kyllä pahemmin käytellyt tässä 5 vuoden omistuksen aikana, että se ei itselle olisi katastrofi. Lähinnä pyöräteline olisi kiva, kun sähköpyörä ei oikein painonsa puolesta sovi katolle. Tai lähinnä sen nostaminen sinne on oma juttunsa.

Onko uudemmissa kolmosissa siis pelkkä ILP eikä mitään lisälämmitystä koville pakkasille? ILPin hyötysuhde kun taitaa laskea aika nopeasti kun mennään pakkasen puolelle, joten teho voi äkkiä jossain 15 asteen pakkasessa jäädä vajaaksi. Kylmemmistä keleistä puhumattakaan. Nykyisessä bensakulkineessa ei tarvitse palella, vaikka olikin tässä nämä lähemmäs 20 asteen pakkaset. Öljyt kylläkin jäi sataan asteeseen kesän 115 asteen sijaan, mikä sitten nostaa hieman kulutusta. Eli ihan täysin ilmaiseksi ei lämpö polttiksessakaan tule, vaikka lisäys onkin pienempi sähköautoon verrattuna.

Miten ajattelit hoitaa vahvistimen sähkösyötön? Omaan bemarin kolmoseen asensin saman vahvistimen ja laitoin sen suosiolla OEM kiinnikkeillä konttiin, kun sieltä sai näppärästi sähköt akulta. Pidin helpompana vetää pitkät, mutta ohuet audiokaapelit, kuin viedä paksuja sähkökaapeleita pitkin autoa. Audiokaapeli ainakin omassa tapauksessa mahtui johtokouruihin eli ei tarvinnut edes tehdä mitään patentteja sen suhteen. Head unitin takana on kyllä melkoinen johtohässäkkä, kun sinne on nyt lisätty vahvarin piuhat ja vielä Carplay purkki johtoineen :D

Teslan kojelaudan takaosaa en tunne eli en tiedä onko siellä vastaavaa koloa tarjolla vai onko kontti ainoa vaihtoehto. Omassa oli kyllä sopiva tila myös keskikonsolin ja hanskalokeron välissä, mihin asensin hetkeksi MMI purkin, jolla sai etukameran ja screen mirrorin lisättyä. (Tämä siis oli ennen kuin tuo Carplay oli saatavilla.) Eli ei muuta kuin kojelautaa purkamaan ja tutkimaan mahtuisiko vahvari johonkin koloon.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 858
Onko tuo muuttunut sitten marraskuun? Nimittäin silloin se ei mennyt karvalakissa (vain talvirenkaat) tuon tuen alle. Meni siis muutaman kympin ylitse
Sitten ei ole muuttunut ja karvalakkeihin ei saa koukkua.
Hain enemmän sitä että sinne pitää soittaa kuitenkin että asia etenee.
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
84
Onkohan tuo koukku jotenkin hankala jos sitä ei haluta myydä? 30€ ylitykselle (50k€) tulee 2000€ lisämaksu tuen menetyksen takia eli aika kallis koukku?!?
Itse tilasin karvalakin joka jää just alle 50k€. Teslatilillä on käsirahamaksu odottamassa maksua. Siinä ei vain ole mainintaa 2000€ valtion tuesta. Haetaanko se sitten erikseen kaupanteon yhteydessä? Luulin että se olisi laitettu automaattisesti käsirahamaksuun.
Onkohan uutta 60kwh m3 vielä toimitettu suomeen?
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 232
Hinnoittelu ja valinnaiset varusteet viimeistellään toimituksen lähestyessä. Saat ilmoituksen tilauksen viimeistelemisestä, kun lopullinen hinta ja valinnaiset varusteet julkaistaan.
Aika mielenkiintoisesti ilmoitettu s/x konfiguraattorissa, liekö tulossa se 850 km plaid+? Aikaisemmin oli pitkät vuoden toimitusaika arviot, mutta painetta alkaa tulemaan muilta valmistajilta rangen suhteen niin luulis tulevan ens vuonna se alkuperäinen plaid+. Reilun vuoden sisällä paljon eri sähköautoja tulee noin 650 km wltp rangella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Hinnoittelu ja valinnaiset varusteet viimeistellään toimituksen lähestyessä. Saat ilmoituksen tilauksen viimeistelemisestä, kun lopullinen hinta ja valinnaiset varusteet julkaistaan.
Aika mielenkiintoisesti ilmoitettu s/x konfiguraattorissa, liekö tulossa se 850 km plaid+? Aikaisemmin oli pitkät vuoden toimitusaika arviot, mutta painetta alkaa tulemaan muilta valmistajilta rangen suhteen niin luulis tulevan ens vuonna se alkuperäinen plaid+. Reilun vuoden sisällä paljon eri sähköautoja tulee noin 650 km wltp rangella.
Pohjois Amerikassa saa tilattua ja muualla ei. Mahtaa olla jotain toimitusvaikeuksia. S ja X siis.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 858
Onkohan tuo koukku jotenkin hankala jos sitä ei haluta myydä? 30€ ylitykselle (50k€) tulee 2000€ lisämaksu tuen menetyksen takia eli aika kallis koukku?!?
Itse tilasin karvalakin joka jää just alle 50k€. Teslatilillä on käsirahamaksu odottamassa maksua. Siinä ei vain ole mainintaa 2000€ valtion tuesta. Haetaanko se sitten erikseen kaupanteon yhteydessä? Luulin että se olisi laitettu automaattisesti käsirahamaksuun.
Onkohan uutta 60kwh m3 vielä toimitettu suomeen?
Koukku ei ehkä ole hankala mutta Tesla ei anna alennuksia ja koukku nähdään heillä enemmän Y ja X autojen osana kuin sedanin.
Tuo valtiontuki otetaan käsirahasta pois. Tesla hoitaa sen työn eli jos otan käsirahan 10k, niin maksat 8k jne.
Vielä ei ole uusia akun omaavia malleja tullut. Voi tulla nyt vuoden lopussa tai sitten ensi vuoden alussa.

Hinnoittelu ja valinnaiset varusteet viimeistellään toimituksen lähestyessä. Saat ilmoituksen tilauksen viimeistelemisestä, kun lopullinen hinta ja valinnaiset varusteet julkaistaan.
Aika mielenkiintoisesti ilmoitettu s/x konfiguraattorissa, liekö tulossa se 850 km plaid+? Aikaisemmin oli pitkät vuoden toimitusaika arviot, mutta painetta alkaa tulemaan muilta valmistajilta rangen suhteen niin luulis tulevan ens vuonna se alkuperäinen plaid+. Reilun vuoden sisällä paljon eri sähköautoja tulee noin 650 km wltp rangella.
Elon sanoi, että Plaid+ ei tule koska ei tarvita niin suurta rangea. Todellisuudessa syy on, että 4680 projekti kusi ja sitä ei ole vielä saatu kunnolla testattua tai koska lie edes tuotantoon.
Katsotaan koska pyörtää päätöksensä.

Netissä on ollut juttua, että Eurooppaan uudet S ja X tulevat joskus kesällä, jos siis tulee.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 232
Koukku ei ehkä ole hankala mutta Tesla ei anna alennuksia ja koukku nähdään heillä enemmän Y ja X autojen osana kuin sedanin.
Tuo valtiontuki otetaan käsirahasta pois. Tesla hoitaa sen työn eli jos otan käsirahan 10k, niin maksat 8k jne.
Vielä ei ole uusia akun omaavia malleja tullut. Voi tulla nyt vuoden lopussa tai sitten ensi vuoden alussa.


Elon sanoi, että Plaid+ ei tule koska ei tarvita niin suurta rangea. Todellisuudessa syy on, että 4680 projekti kusi ja sitä ei ole vielä saatu kunnolla testattua tai koska lie edes tuotantoon.
Katsotaan koska pyörtää päätöksensä.

Netissä on ollut juttua, että Eurooppaan uudet S ja X tulevat joskus kesällä, jos siis tulee.
Jep niin näyttää venyvän ja paukkuvan 4680 projekti, ilmeisesti uus Road map tammikuussa julki. Katsotaan mikä siirtyy hamaan tulevaisuuteen...
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
914
Erikoisia nuo ILP-ongelmat, itellä on auto lämmennyt ja pysynyt lämpimänä jopa noissa yli -20c pakkasissa. Akkua toki mennyt ikävästi. Onkohan tuossakin jotain satunnaisuutta mukana?
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 232
Erikoisia nuo ILP-ongelmat, itellä on auto lämmennyt ja pysynyt lämpimänä jopa noissa yli -20c pakkasissa. Akkua toki mennyt ikävästi. Onkohan tuossakin jotain satunnaisuutta mukana?
Ite ainakin luin foorumilta että ollu antureissa vikaa. Onks jollain y malli ollu ajossa yli 20 pakkasella ja kokemuksia huonoista lämmöistä?
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 232
Tuon mukaan olis lämmitetyt ikkunanpyyhkijät tulossa 3/y myös Berliinin tekeleisiin
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 858
Tuon mukaan olis lämmitetyt ikkunanpyyhkijät tulossa 3/y myös Berliinin tekeleisiin
Aikaisemmin nämä ovat olleet muistaakseni X mallissa mutta myöhemmin se lämmityselementti tuli sinne tuulilasin alareunaan, että kun pyyhkijät ovat siellä, niin sulavat.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 790
Onkos täällä mietteitä / tyrmäyksiä käytetyn vanhemman Teslan hankintaan liittyen. Pääasiassa siis mielessä pyörinyt nettiauto halvimmat Model s 60 tai 85kwh akulla. 150tkm tietämissä olevia 2014 malleja on jonkin verran reilulla 30k€ tarjolla.

Onko näissä jotain selkeitä ongelmallia / kalliita tiedossa olevia ongelmia vai onko parempi vaan odottaa uudempia alempaan hintaluokkaan.

Esim.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 538
Minkähänlaisella aikataululla nämä muutokset "perinteisesti" ovat tulleet malleihin. Vähän mietityttää, että ehtiikö toukokuussa suomeen tuleviin Model 3:siin uudet MCU:t ynnä muut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 858
Minkähänlaisella aikataululla nämä muutokset "perinteisesti" ovat tulleet malleihin. Vähän mietityttää, että ehtiikö toukokuussa suomeen tuleviin Model 3:siin uudet MCU:t ynnä muut.
Kukaan ei tiedä. Ne voi olla nyt seuraavassa. Varmaa on että perf mallit saa nämä ensin muihin valuu hiljalleen.

Ainut mistä näkee on Teslan sivut ja kun tekee omaa autoa, niin näkyy ne mitä saa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 858
Onkos täällä mietteitä / tyrmäyksiä käytetyn vanhemman Teslan hankintaan liittyen. Pääasiassa siis mielessä pyörinyt nettiauto halvimmat Model s 60 tai 85kwh akulla. 150tkm tietämissä olevia 2014 malleja on jonkin verran reilulla 30k€ tarjolla.

Onko näissä jotain selkeitä ongelmallia / kalliita tiedossa olevia ongelmia vai onko parempi vaan odottaa uudempia alempaan hintaluokkaan.

Esim.
85 on mennyt akkuja eli jos akkua ei ole vaihdettu kannattaa olla takuut voimassa.
Pääosin mitä hajoaa on oven kahvat ja alusta. Muutaman satasen osia jos itse voi korjata.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 790
Kuoleekos nuo akut syklimäärään vai satunnaisiin kennovikoihin? 60kwh ollut jostain syystä parempi akku vaikka voisi luulla pienemmän akun joutuneen kovemmilla esim purkuvirtojen suhteen. Onko noin vanhoissa mitään järkeviä takuita enää voimassa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 410
Viestejä
4 194 516
Jäsenet
70 728
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom