Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Nythän on julkaistu 4.1 appi ja uusi SW missä FSD beta -nappi. Nyt porukka ajelee kiltisti että saisi FSDn käyttöönsä. Katsotaan koska ensimmäinen tallaaja saa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Toivottavasti ei euroopassa ikinä. Sen verran paskasti näyttää toimivan.
Ja tuo vielä että jaetaan omat ajot ja muut Teslalle mitään sen ajattelematta. Jos FSD menee tuohon niin nyt ajetaan kiltisti ja sen jälkeen miten halutaan. Toki ovat pidättäneet oikeuden poistaa beta jos mokailee.

Pitkä on vielä matka siihen kuka saa FSDn ekana ulos.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
70
Osaako täällä joku arvioida, paljonko tuo ajoneuvoveron korotus vaikuttaa vuositasolla esimerkiksi Tesla Model 3 SR+:nää tai Longe Range -malliin? Nyt taitaisi vielä syyskuun puolella olla järkevää tehdä tilaus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
723
Osaako täällä joku arvioida, paljonko tuo ajoneuvoveron korotus vaikuttaa vuositasolla esimerkiksi Tesla Model 3 SR+:nää tai Longe Range -malliin? Nyt taitaisi vielä syyskuun puolella olla järkevää tehdä tilaus.
Eikös se pitänyt olla rekisteröity ennen/jälkeen 1.10. ettei se tilaaminen varmaan enää vaikuta asiaan.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
70
Kukaan ei tiedä. Selviää vasta sitten 1.10. jälkeen mitkä on hinnat.
Näin tosiaan vaikutti olevan asia. Ilmeisesti tarkoitus on jyvittää tuo autoveron poiston vaikutus useammalle vuodelle ajoneuvoveron korotuksena. Näin ollen siis varsinaista rahallista hyötyä - pl. hankintahinnan alennus - ei pitkällä tähtäimellä tulisi.

Eikös se pitänyt olla rekisteröity ennen/jälkeen 1.10. ettei se tilaaminen varmaan enää vaikuta asiaan.
Tässä mietin siis Teslan olemassa olevaa varastoa, jonka tarjonta näyttikin olevan tällä hetkellä ymmärrettävästi vähissä.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 356
Ei kovin yllättävää sanoisin. Tuossa on lähdetty kopioimaan ratti jostain formuloista ymmärtämättä miksi se toimii niissä, eli ohjaus on niin nopea ettei otetta tarvitse koskaan muuttaa. Teslassa ei ole läheskään tarpeeksi nopea ohjaus siihen.
Käyttöliittymä, joka on säilynyt suht samanlaisena sata vuotta, ei voi olla huono. Ratti, polkimet, viikset, vaihdekeppi, mittaristo -yhdistelmässä on varmaan paljon historian painolastia, mutta onhan sen pakko olla myös erittäin hyvä. Pientä hienosäätöä ja jotain irtiottoja tehdään välillä, mutta valtavirraksi ei ole oikein vielä muuttunut kuin se, että vaihdekepistä on automaatin myötä tullut etenevässä määrin vapaammin suunniteltava.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Näin tosiaan vaikutti olevan asia. Ilmeisesti tarkoitus on jyvittää tuo autoveron poiston vaikutus useammalle vuodelle ajoneuvoveron korotuksena. Näin ollen siis varsinaista rahallista hyötyä - pl. hankintahinnan alennus - ei pitkällä tähtäimellä tulisi.



Tässä mietin siis Teslan olemassa olevaa varastoa, jonka tarjonta näyttikin olevan tällä hetkellä ymmärrettävästi vähissä.
Jos olemassaolevasta varastosta ostat ni melkeen tänään, käsiraha heti maksuun ja rekisteröinti ylihuomiselle. Kantsii tosin soittaa teslalle etukäteen kerkeekö ne, teoriassa mahollista.

Tuo ajoneuvovero korottuu niin, että se maksaa 20 vuodessa menetetyn autoveron takaisin kokonaiskertymää laskettaessa. Mutta emme vielä tiedä miten se jakautuu eri autojen kesken, muuttuuko laskentaperusteet jne. Olettaisin että demarihallitus haluaa eniten nostaa veroa juuri kalliimmilla autoilla :)
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
28
Alkaa nykyinen auto käydä turhan kalliiksi pitää, 25tkm/v ja kulutus 10l/100km. Duunissa voin ladata ilmaiseksi.
Onkohan Teslan laatu parantunut eli uskaltaako kolmosta tilata? Koskas Saksan tehtasta alkaa pukkaa autoa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
Alkaa nykyinen auto käydä turhan kalliiksi pitää, 25tkm/v ja kulutus 10l/100km. Duunissa voin ladata ilmaiseksi.
Onkohan Teslan laatu parantunut eli uskaltaako kolmosta tilata? Koskas Saksan tehtasta alkaa pukkaa autoa?
Saksasta tulee Model y:tä ehken Q4 pieniä määriä, Q1 paremmin. Model 3:set (ja Y:t) tulee tällä hetkellä Kiinan tehtaalta ja niiden osalta on todettu laadun olevan hieman Jenkkejä edellä. Kannattaa Tesla laadussa muistaa että vain ne kellä on jotain metelöi ja ne tuhannet ja sadat tuhannet millä on ok eivät paljon netissä itke. Itselläkin 2019 M3 ja ei moitittavaa kasauslaadussa - tai muussakaan. Tällä hetkellä huomioitava lähinnä huollon jonot, mutta siihen on tulossa parannusta lähiaikoina. Clubin puolella tais olla juttua että pari uutta huoltopistettä työnalla ja tuloillaan kun autokanta kasvaa.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Alkaa nykyinen auto käydä turhan kalliiksi pitää, 25tkm/v ja kulutus 10l/100km. Duunissa voin ladata ilmaiseksi.
Onkohan Teslan laatu parantunut eli uskaltaako kolmosta tilata? Koskas Saksan tehtasta alkaa pukkaa autoa?
Model 3 laatu on myöskin mielestäni parantunut 2021 faceliftin myötä viimeistään, kävin kesällä koeajamassa niin paljon eri vuosimallien malleja että en usko olevan pelkkää placeboa. Jostain maalin kovuudesta en tiedä, mutta yleinen laatuvaikutelma on jo jees. Itsellä huomenna Model 3 luovutus, päätin ostaa uutena
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
300
Kuinka pitkä oli toimitusaika? Varasin koeajon.
Tilasin tuossa reilu viikko sitten, marras/joulukuun taitteeseen näillä näkymin seuraava erä. Vielä ei ole tarkkaa toimituspäivää ilmoitettu itselle. Sivut tietysti näyttävät vielä marraskuuta itselle :)

Mutta oli tämä facelift jo ihan kohtuullisen hiljainen. 19" rengastuksella oli samana päivänä koeajettua Enyaqia huomattavasti hiljaisempi, sanoisin että aika samaa tasoa kuin bmw 3 sarja rengasmelun osalta
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Eikä teslalla ole 8 kameraa ja ympärinäkymä? Ainakin mä käsitin ai-päivän esityksistä, että se niiden iso FSD innovaatio oli kameroiden fuusioiminen yhdeksi 360 virtuaalikameraksi.
Ei ole ei (näköjään tää foorumisofta aina välillä unohtaa kertoa ties mistä threadista uudet viestit). Muilla valmistajillahan on kyllä 360 kameramallinnuksia ollut ties kuinka pitkään, mutta Teslahan ei tuota tue.

Siihen on kyllä ihan raudallinenkin syy, Model 3 ei näe etupuskurien vasemmalle ja oikealle ollenkaan. Etukamera näkee kyllä eteenpäin, mutta ne sivulla olevat kamerat on liian kaukana, eli tuohon tulee blind spot. Sen näkee siitäkin kun Model 3 yrittää FSD:llä mennä kohti risteystä, se joutuu menemään todella pitkälle sinne risteykseen (jos siinä on jotain edessä) jotta se näkee sivuille. Eli se ei kykene auton keulan kohdalta näkemään ollenkaan sivuille. Se on aika valtava puute näkökyvyssä.

Mitä taas tulee kameroiden laatuun, niin kuten jo aiemminkin postasin, ne ovat surkeata kuraa pienillä sensoreilla. Niiden kyky erotella kirkkaita ja harmaita alueita samaan aikaan on todella heikko, eivätkä ne ota paljoakaan valoa sisään. Vastaavat siis jotain muutaman vuoden ikäistä 50€ puhelinta kamerasensorien osalta. Jokainen tietää miten hyvää kuvaa sellaisesta saa. Linssien osalta taitaa myös kyseessä olla kiinteä tarkennus, eli kamerat eivät näe tarkasti koko alueelle (joko näkevät heikosti kaikkialle, tai hyvin vain yhteen kohtaan).

Paljon on siis raudassakin vielä petrattavaa. Kyllähän sen noista Teslan depth-mapeistakin näkee (joita autosta on saatu irti greenin toimesta), ettei ennustaminen kovinkaan pitkälle etäisyyksien suhteen onnistu luotettavasti, vaan siellä on selvästi puutteita tietyillä alueilla. Sillan alikulku voi pysyä haasteellisena vielä pitkään jos muuten on kirkasta, kameran erottelukyky kun loppuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
29
Alkaa nykyinen auto käydä turhan kalliiksi pitää, 25tkm/v ja kulutus 10l/100km. Duunissa voin ladata ilmaiseksi.
Onkohan Teslan laatu parantunut eli uskaltaako kolmosta tilata? Koskas Saksan tehtasta alkaa pukkaa autoa?
En tiiä, mutta ite tilasin(kk sitten) uuden sr+ kolmosen. Kiinasta tulevissa on ollut laatu kohdillaan, ja uusi akusto kiinnostelee kanssa kun ei ole niin nirso sen lataamisen kanssa. Eli manuaalinkin mukaan vähintään kerran viikossa pitäisi vedellä 100%, vaikka ei sitä tarvitsekkaan. Noh katellaan mitä tulee :rofl2: Oma käyttö lähinnä kaupunkia, ja mökkille ajoa 10-15tkm/vuosi, sekä lasten kuskaamista harrastuksiin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Miten homma toimii jos makselee tilattua teslaa osarilla ja tulot tippuu ettei olekaan varaa niitä maksella?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Teslahan ei tuota osaria tarjoa vaan sen tarjoa kolmannen osapuolen firma, autohan on heidän omistama kunnes se on maksettu. Maksaja on vain käyttäjä.
No sitten palataan aiempaan kysymykseen. Mitä käy jos vaikka olisin maksanut jo puolet ja sitten loput ei onnistuisikaan? Jotenkin en usko että osittain maksamani auto vaan häviää pihasta ja siinä kaikki.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
No sitten palataan aiempaan kysymykseen. Mitä käy jos vaikka olisin masanut jo puolet ja sitten loput ei onnistuisikaan? Jotenkin en usko että osittain maksamani auto vaan häviää pihasta ja siinä kaikki.
Ensin tulee viestiä, että mikä juttu ja muistutukset. Sitten perintä, oikeuskeissi ja sitten voivat hakea auton pois.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Ensin tulee viestiä, että mikä juttu ja muistutukset. Sitten perintä, oikeuskeissi ja sitten voivat hakea auton pois.
Oikeuskeissi?

Jos ei sitä olisi varaa pitää niin tietenkin vaan antaisin siinä kohtaa auton takaisin. Mikä tämä oikeuskeissin funktio tässä kuviossa mahtaa olla?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Oikeuskeissi?

Jos ei sitä olisi varaa pitää niin tietenkin vaan antaisin siinä kohtaa auton takaisin. Mikä tämä oikeuskeissin funktio tässä kuviossa mahtaa olla?
Se on Suomessa oleva tapa, että saa haasteen, joka oikeuttaa myyjän hakemaan auton pois ja ostaja saa maksuhäiriömerkinnän.

Edit.

Tosin voi olla sopimuspapereissa myös tämä teksti
myyjä on pidättänyt itselleen joko
oikeuden esineen takaisin ottamiseen, jos ostaja laiminlyö hänelle sopimuksesta johtuvan velvollisuuden täyttämisen (takaisinottoehto), tai
omistusoikeuden esineeseen siihen asti, kun koko kauppahinta tai ainakin määrätty osa esineen luovuttamisen jälkeen erääntyvistä maksueristä on suoritettu (omistuksenpidätysehto)

Eli tuon perusteella voisivat hakea auton vain pois.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Se on Suomessa oleva tapa, että saa haasteen, joka oikeuttaa myyjän hakemaan auton pois ja ostaja saa maksuhäiriömerkinnän.
Ok. Kuulostaisi pirusti järkevämmältä tuollaisessa kohtaa että ottaisivat vaan auton takaisin ja palauttaisivat siitä maksetut rahat - arvonalenema ja vaikka se mitä liisaukseen olisi mennyt.

Ehkei kannata sitten ostaa teslaa jos tiedät että juuri sen kanssa on tämmöinen menetelmä käytössä.

Muutenkin luulisi halvemmaksi vaihtoehdoksi sen että kävisin vaan itse palauttamassa auton tai oikeuttaisin hakemaan sen.

Outoa meininkiä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Ok. Kuulostaisi pirusti järkevämmältä tuollaisessa kohtaa että ottaisivat vaan auton takaisin ja palauttaisivat siitä maksetut rahat - arvonalenema ja vaikka se mitä liisaukseen olisi mennyt.

Ehkei kannata sitten ostaa teslaa jos tiedät että juuri sen kanssa on tämmöinen menetelmä käytössä.
Jos jätät osarin maksamatta, niin et siitä mitään rahoja saa takaisin. Saat vain laskun perään, että nämä pitää maksaa ja tässä korot päälle.
Tässä esim. Santanderin ja kohta 10.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Jos jätät osarin maksamatta, niin et siitä mitään rahoja saa takaisin. Saat vain laskun perään, että nämä pitää maksaa ja tässä korot päälle.
Tässä esim. Santanderin ja kohta 10.
Siinä olisikin jännä paikka kun plaidista olisi maksamatta enää viimeinen erä ja se jäisi satasen vajaaksi, niin menettäisi kaikki siihen asti maksamansa rahat.

Oletkohan ymmärtänyt asian itse ihan nappiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Jos jätät osarin maksamatta, niin et siitä mitään rahoja saa takaisin. Saat vain laskun perään, että nämä pitää maksaa ja tässä korot päälle.
Tässä esim. Santanderin ja kohta 10.
Joo, jos ei osarien maksut nappaa niin eteenpäinhän se menee. Yks tapaus tulee mieleen, ostettu vähän liian kallis auto. Se sitten kännissä huhujen mukaan mettään, korjattu kuntoon. Liikettä ei kiinnostanut ostaa millään hintaan mällättyä myytäväksi, huutokaupoille meni ulosoton toimesta.

Siinä olisikin jännä paikka kun plaidista olisi maksamatta enää viimeinen erä ja se jäisi satasen vajaaksi, niin menettäisi kaikki siihen asti maksamansa rahat.

Oletkohan ymmärtänyt asian itse ihan nappiin?
Joo. Jos tulee ongelmia maksuissa, niin yhteyttä rahoitukseen ja yrittää sopia jotain, muuten se on heippa vaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Siinä olisikin jännä paikka kun plaidista olisi maksamatta enää viimeinen erä ja se jäisi satasen vajaaksi, niin menettäisi kaikki siihen asti maksamansa rahat.

Oletkohan ymmärtänyt asian itse ihan nappiin?
Tämmöistä se on. Miksi heidän pitäisi palauttaa rahat jos et pysty maksamaan laskuja? He ovat kuitenkin rahoittaneet oston ja ostaneet auton, jota osarinottaja maksaa heille takaisin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Jos rahat ei riitä osamaksun maksamiseen, niin lienee yleensä mahdollista sopia rahoitusyhtiön kanssa, että auto myydään. Tällöin rahoitusyhtiö saa auton myynnistä sen osuuden, mikä lainasta on jäljellä ja loput jää itselle. Toki tämä pitää tehdä ajoissa kun näyttää siltä, että autoa ei ole enää varaa pitää.

https://autobotti.fi/artikkeli/rahoitetun-auton-myynti
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Jos rahat ei riitä osamaksun maksamiseen, niin lienee yleensä mahdollista sopia rahoitusyhtiön kanssa, että auto myydään. Tällöin rahoitusyhtiö saa auton myynnistä sen osuuden, mikä lainasta on jäljellä ja loput jää itselle. Toki tämä pitää tehdä ajoissa kun näyttää siltä, että autoa ei ole enää varaa pitää.

https://autobotti.fi/artikkeli/rahoitetun-auton-myynti
Kiitoksia, tämä oli hyödyllinen vastaus. Kiinnostaa toki että päteekö juurikin myös Teslan sivuilta saatavalla sopparilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Ok. Kuulostaisi pirusti järkevämmältä tuollaisessa kohtaa että ottaisivat vaan auton takaisin ja palauttaisivat siitä maksetut rahat - arvonalenema ja vaikka se mitä liisaukseen olisi mennyt.

Ehkei kannata sitten ostaa teslaa jos tiedät että juuri sen kanssa on tämmöinen menetelmä käytössä.

Muutenkin luulisi halvemmaksi vaihtoehdoksi sen että kävisin vaan itse palauttamassa auton tai oikeuttaisin hakemaan sen.

Outoa meininkiä.
Rahoituksen ehdot selviävät sopimuksesta, ei rahoituksen myöntäjällä ole useinkaan mitään hinkua ottaa jotain autoja itselleen.

Leasing soppari olisi varmaankin parempi sinulle niin aina voisi sitten palauttaa auton jos ei olekkaan varaa maksaa tai ei muuten halua autoa pitää. Tuossa kun et milloinkaan omista sitä autoa vaan tavallaan vuokraat sitä. Toki tämä on usein kalliimpi tapa koska vuokraajan pitää ottaa autoja takaisin ja keksiä niille jotain muuta käyttöä kun taas myyjän osalta homma on taputeltu kun auto on myyty eikä tarvitse ottaa sitä koskaan enää takaisin riesaksi.

Rahoitus ja auto ei liity toisiinsa välttämättä ollenkaan, rahoitus on vaan laina jonka vakuutena voisi olla jotain muutakin kun se auto. Auto toki vielä helppo tapaus kun sen voi palauttaa, mutta jos otat lainaa vaikka kylpyhuoneremonttiin ja et voi maksaa niin paha palauttaa niitä laattoja ja hanoja jotka on jo asennettu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Leasing soppari olisi varmaankin parempi sinulle niin aina voisi sitten palauttaa auton jos ei olekkaan varaa maksaa tai ei muuten halua autoa pitää. Tuossa kun et milloinkaan omista sitä autoa vaan tavallaan vuokraat sitä.
Leasing-sopimuksesta joutuu maksamaa suht ison sopimussakon, jos sopimus puretaan kesken sopimuskauden. Eli leasing-sopimuksen purku voi tulla paljon kalliimmaksi kuin se, että on ottanut auton rahoituksella ja myy sen käypään hintaan. Mutta tämä tietysti riippuu leasing-sopimuksesta, että miten purku on siellä määritelty. Tässä yksi esimerkki (NF Fleet, Nordea):

Jos sopimus puretaan ennen sovitun vuokra-ajan päättymistä mukaan lukien mahdollinen sopimuksen jatkoaika, vuokralleottaja sitoutuu maksamaan yhtiölle koituvat menetykset seuraavasti:

a)
purkumaksu, joka on kolmekymmentä (30) prosenttia ajoneuvon palautuspäivän ja sopimuskauden päättymispäivän välisestä verollisesta vuokrasta. Korvaus on kuitenkin aina vähintään kolmen (3) kuukauden vuokraa vastaava summa;
b) mahdollisen ylikilometrikorvauksen, joka lasketaan vertaamalla ajettua kilometrimäärää sopimuksen mukaiseen kokonaiskilometrimäärään suhteessa kuluneeseen sopimusaikaan; ja
c) mahdollisen ajoneuvon kunnostuskorvauksen, joka on aiheutunut ajoneuvon saattamisesta sen ikää ja ajokilometrimäärää vastaavaan kuntoon (ks. palautustarkastusopas)
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
463
Ehkei kannata sitten ostaa teslaa jos tiedät että juuri sen kanssa on tämmöinen menetelmä käytössä.

Muutenkin luulisi halvemmaksi vaihtoehdoksi sen että kävisin vaan itse palauttamassa auton tai oikeuttaisin hakemaan sen.

Outoa meininkiä.
Ehkei kannata ostaa mitään sellaista jota ei ole varaa maksaa. Autokuumeen puraistessa ja taseen näyttäessä nollaa suosittelen Teslan sijasta kääntymään vaikka Dacian puoleen:
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 459
Ehkei kannata ostaa mitään sellaista jota ei ole varaa maksaa. Autokuumeen puraistessa ja taseen näyttäessä nollaa suosittelen Teslan sijasta kääntymään vaikka Dacian puoleen:
Saattaa kyllä olla että jos on tesla mielessä niin tuolla ei autokuume lähde mihinkään.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Ok. Kuulostaisi pirusti järkevämmältä tuollaisessa kohtaa että ottaisivat vaan auton takaisin ja palauttaisivat siitä maksetut rahat - arvonalenema ja vaikka se mitä liisaukseen olisi mennyt.
Osamaksuyritys ei saa hakea autoa sinulta pois ilman oikeusviranomaisen päätöstä, aivan kuten et saa hakea itse tavaraa jonka joku varasti sinulta. Sen takia mennään pidemmän kautta. Lopulta auto varmasti myydään osamaksuyrityksen toimesta. Mutta osamaksusopimuksessa et omista autoa, se on sen osamaksuyrityksen omistama, sinulla on vain hallintaoikeus siihen.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
224
Onko Teslojen (model 3?) takavaloissa jonkunlainen tyyppivika? Nyt kun illat alkaneet pimentymään niin kiinnitin huomiota että todella monessa palaa tuosta kaksiosaisesta valosta vain takaluukussa oleva osa ja vähintään toinen rungonpuoleinen valo on pimeänä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Onko Teslojen (model 3?) takavaloissa jonkunlainen tyyppivika? Nyt kun illat alkaneet pimentymään niin kiinnitin huomiota että todella monessa palaa tuosta kaksiosaisesta valosta vain takaluukussa oleva osa ja vähintään toinen rungonpuoleinen valo on pimeänä.
Ei ole tullu vastaan ainakaan facen tesla ryhmässä.

Kuvaa ni viisastuu?
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
224
Ei ole kuvaa tapauksista, mutta bongasin ensimmäisellä kerralla kaksi teslaa liikenteessä. Toisessa paloi molemmilla puolilla pelkästään kuvan ympyröity lyhempi punainen valo ja toisessa ongelmana oli vain toinen reuna. Eilen näin taas liikenteessä auton, jossa toisella puolella paloi pelkästään tuo ympyröity lyhyt lediviiva.
tesla.png
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Ok. Kuulostaisi pirusti järkevämmältä tuollaisessa kohtaa että ottaisivat vaan auton takaisin ja palauttaisivat siitä maksetut rahat - arvonalenema ja vaikka se mitä liisaukseen olisi mennyt.

Ehkei kannata sitten ostaa teslaa jos tiedät että juuri sen kanssa on tämmöinen menetelmä käytössä.

Muutenkin luulisi halvemmaksi vaihtoehdoksi sen että kävisin vaan itse palauttamassa auton tai oikeuttaisin hakemaan sen.

Outoa meininkiä.
Kenelle sä sen auton palauttaisit? Sen auton omistaa DNB Auto Finance ja Tesla on heiltä myyntisumman jo saanut aikaa sitten. Samalla tavalla toimii ihan kaikki autorahoitukset. Jos haluat lopettaa rahoituksen kesken, pitää auto myydä parhaaksi katsomallesi taholle ja katsoa riittääkö myyntihinta kuittaamaan lainan. Jos ei riitä, ni tulee loppulasku perään. Jos taas myyntihinta on velkaa suurempi, saat loput omaan käteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
29
Siinä olisikin jännä paikka kun plaidista olisi maksamatta enää viimeinen erä ja se jäisi satasen vajaaksi, niin menettäisi kaikki siihen asti maksamansa rahat.

Oletkohan ymmärtänyt asian itse ihan nappiin?
Kyllä. Ja jos olet itsellesi plaidin hommannut, niin kannattaa nyt niin miettiä se auto että on rahaa muuhunkin elämiseen. Noilla sun löhtötiedoilla en lähtisi vielä autokaupoille, vaan miettisin mihin on varaa ja koottaisiin ymmärtää kuinka maksut toimii.
Näitä voi myös tiedustella rahoitusyhtiöiden aspasta, niin saat aina tiukkaa faktaa pöytään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Ei ole kuvaa tapauksista, mutta bongasin ensimmäisellä kerralla kaksi teslaa liikenteessä. Toisessa paloi molemmilla puolilla pelkästään kuvan ympyröity lyhempi punainen valo ja toisessa ongelmana oli vain toinen reuna. Eilen näin taas liikenteessä auton, jossa toisella puolella paloi pelkästään tuo ympyröity lyhyt lediviiva.
Enpä ole huomannut. Pitää tutkailla. Voihan se olla että kosteutta ja ongelmia. Ei sinällään yllätä. Yleensä on tuo takavalo kosteuden peittämänä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Kyllä. Ja jos olet itsellesi plaidin hommannut, niin kannattaa nyt niin miettiä se auto että on rahaa muuhunkin elämiseen. Noilla sun löhtötiedoilla en lähtisi vielä autokaupoille, vaan miettisin mihin on varaa ja koottaisiin ymmärtää kuinka maksut toimii.
Lähtökohtaisesti on selvää että auto (ja mikä tahansa iso ostos) pitää aina ostaa siten, että autoon ja elämiseen yleisesti on varaa.

Mutta se ei silti muuta sitä, että on etukäteen syytä selvittää mitä tapahtuu jos asiat lähtevät elämässä syystä tai toisesta luisumaan huonoon suuntaan jonkin täysin odottamattoman tapahtuman seurauksena. Eli se, että nyt on varaa ei tarkoita sitä, että kannattaa lepsusti laittaa nimet sellaiseen sopimuslappuun, josta ei pääse hätätilanteessa järkevästi eroon. Siksi nämä asiat on hyvä selvittää etukäteen, että varasuunnitelma on olemassa jos asiat menee pieleen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Lähtökohtaisesti on selvää että auto (ja mikä tahansa iso ostos) pitää aina ostaa siten, että autoon ja elämiseen yleisesti on varaa.

Mutta se ei silti muuta sitä, että on etukäteen syytä selvittää mitä tapahtuu jos asiat lähtevät elämässä syystä tai toisesta luisumaan huonoon suuntaan jonkin täysin odottamattoman tapahtuman seurauksena. Eli se, että nyt on varaa ei tarkoita sitä, että kannattaa lepsusti laittaa nimet sellaiseen sopimuslappuun, josta ei pääse hätätilanteessa järkevästi eroon. Siksi nämä asiat on hyvä selvittää etukäteen, että varasuunnitelma on olemassa jos asiat menee pieleen.
Tämä.

Oma plääni on et myös tyttömyyden koittaessa pirssiä pitää pystyä lyhentää. Ja muutenkin ainakin ny se 6-12kk pitäs pärjätä vaikka duuni loppus , eli puskuria pitää olla ja erä ei saa olla sellainen et heti kippaa jos talous notkahtaa.

Riskit pitää minimoida, ei toki tarkoita että pientä riskiä ei voi ota. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
29
Lähtökohtaisesti on selvää että auto (ja mikä tahansa iso ostos) pitää aina ostaa siten, että autoon ja elämiseen yleisesti on varaa.

Mutta se ei silti muuta sitä, että on etukäteen syytä selvittää mitä tapahtuu jos asiat lähtevät elämässä syystä tai toisesta luisumaan huonoon suuntaan jonkin täysin odottamattoman tapahtuman seurauksena. Eli se, että nyt on varaa ei tarkoita sitä, että kannattaa lepsusti laittaa nimet sellaiseen sopimuslappuun, josta ei pääse hätätilanteessa järkevästi eroon. Siksi nämä asiat on hyvä selvittää etukäteen, että varasuunnitelma on olemassa jos asiat menee pieleen.
Niin, siksi sitä ei kannata mutuilla täältä foorumilta vaan kysyä suoraan yhtiöstä mistä on rahoituksen ottamassa. Jokaisella on omat tavat toimia erilaisissa tilanteissa, ja vastauksessa viittasinkin siihen että kysyjällä ei ollut ilmeisesti mitään hajua koko rahoituskuviosta jolloin entistä tarkemmin kannattaa selvittää asioita muualta(rahoitusyhtiöltä) kuin internetin foorumilta. Jos työ ja tulot on epävarmoja, niin kannattaako silloin lähtökohtaisesti edes harkita rahoitusyhtiön kautta 50 000€ autoa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 478
Viestejä
4 163 584
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom