- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 8 707
Nythän on julkaistu 4.1 appi ja uusi SW missä FSD beta -nappi. Nyt porukka ajelee kiltisti että saisi FSDn käyttöönsä. Katsotaan koska ensimmäinen tallaaja saa.
Toivottavasti ei euroopassa ikinä. Sen verran paskasti näyttää toimivan.Nythän on julkaistu 4.1 appi ja uusi SW missä FSD beta -nappi. Nyt porukka ajelee kiltisti että saisi FSDn käyttöönsä. Katsotaan koska ensimmäinen tallaaja saa.
Ja tuo vielä että jaetaan omat ajot ja muut Teslalle mitään sen ajattelematta. Jos FSD menee tuohon niin nyt ajetaan kiltisti ja sen jälkeen miten halutaan. Toki ovat pidättäneet oikeuden poistaa beta jos mokailee.Toivottavasti ei euroopassa ikinä. Sen verran paskasti näyttää toimivan.
Eikös se pitänyt olla rekisteröity ennen/jälkeen 1.10. ettei se tilaaminen varmaan enää vaikuta asiaan.Osaako täällä joku arvioida, paljonko tuo ajoneuvoveron korotus vaikuttaa vuositasolla esimerkiksi Tesla Model 3 SR+:nää tai Longe Range -malliin? Nyt taitaisi vielä syyskuun puolella olla järkevää tehdä tilaus.
Kukaan ei tiedä. Selviää vasta sitten 1.10. jälkeen mitkä on hinnat.Osaako täällä joku arvioida, paljonko tuo ajoneuvoveron korotus vaikuttaa vuositasolla esimerkiksi Tesla Model 3 SR+:nää tai Longe Range -malliin? Nyt taitaisi vielä syyskuun puolella olla järkevää tehdä tilaus.
Näin tosiaan vaikutti olevan asia. Ilmeisesti tarkoitus on jyvittää tuo autoveron poiston vaikutus useammalle vuodelle ajoneuvoveron korotuksena. Näin ollen siis varsinaista rahallista hyötyä - pl. hankintahinnan alennus - ei pitkällä tähtäimellä tulisi.Kukaan ei tiedä. Selviää vasta sitten 1.10. jälkeen mitkä on hinnat.
Tässä mietin siis Teslan olemassa olevaa varastoa, jonka tarjonta näyttikin olevan tällä hetkellä ymmärrettävästi vähissä.Eikös se pitänyt olla rekisteröity ennen/jälkeen 1.10. ettei se tilaaminen varmaan enää vaikuta asiaan.
Käyttöliittymä, joka on säilynyt suht samanlaisena sata vuotta, ei voi olla huono. Ratti, polkimet, viikset, vaihdekeppi, mittaristo -yhdistelmässä on varmaan paljon historian painolastia, mutta onhan sen pakko olla myös erittäin hyvä. Pientä hienosäätöä ja jotain irtiottoja tehdään välillä, mutta valtavirraksi ei ole oikein vielä muuttunut kuin se, että vaihdekepistä on automaatin myötä tullut etenevässä määrin vapaammin suunniteltava.Ei kovin yllättävää sanoisin. Tuossa on lähdetty kopioimaan ratti jostain formuloista ymmärtämättä miksi se toimii niissä, eli ohjaus on niin nopea ettei otetta tarvitse koskaan muuttaa. Teslassa ei ole läheskään tarpeeksi nopea ohjaus siihen.
Jos olemassaolevasta varastosta ostat ni melkeen tänään, käsiraha heti maksuun ja rekisteröinti ylihuomiselle. Kantsii tosin soittaa teslalle etukäteen kerkeekö ne, teoriassa mahollista.Näin tosiaan vaikutti olevan asia. Ilmeisesti tarkoitus on jyvittää tuo autoveron poiston vaikutus useammalle vuodelle ajoneuvoveron korotuksena. Näin ollen siis varsinaista rahallista hyötyä - pl. hankintahinnan alennus - ei pitkällä tähtäimellä tulisi.
Tässä mietin siis Teslan olemassa olevaa varastoa, jonka tarjonta näyttikin olevan tällä hetkellä ymmärrettävästi vähissä.
Saksasta tulee Model y:tä ehken Q4 pieniä määriä, Q1 paremmin. Model 3:set (ja Y:t) tulee tällä hetkellä Kiinan tehtaalta ja niiden osalta on todettu laadun olevan hieman Jenkkejä edellä. Kannattaa Tesla laadussa muistaa että vain ne kellä on jotain metelöi ja ne tuhannet ja sadat tuhannet millä on ok eivät paljon netissä itke. Itselläkin 2019 M3 ja ei moitittavaa kasauslaadussa - tai muussakaan. Tällä hetkellä huomioitava lähinnä huollon jonot, mutta siihen on tulossa parannusta lähiaikoina. Clubin puolella tais olla juttua että pari uutta huoltopistettä työnalla ja tuloillaan kun autokanta kasvaa.Alkaa nykyinen auto käydä turhan kalliiksi pitää, 25tkm/v ja kulutus 10l/100km. Duunissa voin ladata ilmaiseksi.
Onkohan Teslan laatu parantunut eli uskaltaako kolmosta tilata? Koskas Saksan tehtasta alkaa pukkaa autoa?
Model 3 laatu on myöskin mielestäni parantunut 2021 faceliftin myötä viimeistään, kävin kesällä koeajamassa niin paljon eri vuosimallien malleja että en usko olevan pelkkää placeboa. Jostain maalin kovuudesta en tiedä, mutta yleinen laatuvaikutelma on jo jees. Itsellä huomenna Model 3 luovutus, päätin ostaa uutenaAlkaa nykyinen auto käydä turhan kalliiksi pitää, 25tkm/v ja kulutus 10l/100km. Duunissa voin ladata ilmaiseksi.
Onkohan Teslan laatu parantunut eli uskaltaako kolmosta tilata? Koskas Saksan tehtasta alkaa pukkaa autoa?
Riippuu koska ostaa. Nyt saat enää varastosta olevia. Jouluksi taitaa nyt saada mallista riippuen.Kuinka pitkä oli toimitusaika? Varasin koeajon.
Tilasin tuossa reilu viikko sitten, marras/joulukuun taitteeseen näillä näkymin seuraava erä. Vielä ei ole tarkkaa toimituspäivää ilmoitettu itselle. Sivut tietysti näyttävät vielä marraskuuta itselleKuinka pitkä oli toimitusaika? Varasin koeajon.
Varastosta tilasin ite matkalla olevan ni oli toimitusaika 2vk kun kerkesin syyskuun erään. Näähän tulee tälleen kvartaalittain, eli joulukuussa seuraava eräKuinka pitkä oli toimitusaika? Varasin koeajon.
Ei ole ei (näköjään tää foorumisofta aina välillä unohtaa kertoa ties mistä threadista uudet viestit). Muilla valmistajillahan on kyllä 360 kameramallinnuksia ollut ties kuinka pitkään, mutta Teslahan ei tuota tue.Eikä teslalla ole 8 kameraa ja ympärinäkymä? Ainakin mä käsitin ai-päivän esityksistä, että se niiden iso FSD innovaatio oli kameroiden fuusioiminen yhdeksi 360 virtuaalikameraksi.
En tiiä, mutta ite tilasin(kk sitten) uuden sr+ kolmosen. Kiinasta tulevissa on ollut laatu kohdillaan, ja uusi akusto kiinnostelee kanssa kun ei ole niin nirso sen lataamisen kanssa. Eli manuaalinkin mukaan vähintään kerran viikossa pitäisi vedellä 100%, vaikka ei sitä tarvitsekkaan. Noh katellaan mitä tulee Oma käyttö lähinnä kaupunkia, ja mökkille ajoa 10-15tkm/vuosi, sekä lasten kuskaamista harrastuksiin.Alkaa nykyinen auto käydä turhan kalliiksi pitää, 25tkm/v ja kulutus 10l/100km. Duunissa voin ladata ilmaiseksi.
Onkohan Teslan laatu parantunut eli uskaltaako kolmosta tilata? Koskas Saksan tehtasta alkaa pukkaa autoa?
Osarifirma hakee auton pois?Miten homma toimii jos makselee tilattua teslaa osarilla ja tulot tippuu ettei olekaan varaa niitä maksella?
Oliko käytetty termi pielessä? Tarkoitan suoraan teslan sivuilta ostoa osamaksulla.Osarifirma hakee auton pois?
Teslahan ei tuota osaria tarjoa vaan sen tarjoa kolmannen osapuolen firma, autohan on heidän omistama kunnes se on maksettu. Maksaja on vain käyttäjä.Oliko käytetty termi pielessä? Tarkoitan suoraan teslan sivuilta ostoa osamaksulla.
No sitten palataan aiempaan kysymykseen. Mitä käy jos vaikka olisin maksanut jo puolet ja sitten loput ei onnistuisikaan? Jotenkin en usko että osittain maksamani auto vaan häviää pihasta ja siinä kaikki.Teslahan ei tuota osaria tarjoa vaan sen tarjoa kolmannen osapuolen firma, autohan on heidän omistama kunnes se on maksettu. Maksaja on vain käyttäjä.
Ensin tulee viestiä, että mikä juttu ja muistutukset. Sitten perintä, oikeuskeissi ja sitten voivat hakea auton pois.No sitten palataan aiempaan kysymykseen. Mitä käy jos vaikka olisin masanut jo puolet ja sitten loput ei onnistuisikaan? Jotenkin en usko että osittain maksamani auto vaan häviää pihasta ja siinä kaikki.
Oikeuskeissi?Ensin tulee viestiä, että mikä juttu ja muistutukset. Sitten perintä, oikeuskeissi ja sitten voivat hakea auton pois.
Se on Suomessa oleva tapa, että saa haasteen, joka oikeuttaa myyjän hakemaan auton pois ja ostaja saa maksuhäiriömerkinnän.Oikeuskeissi?
Jos ei sitä olisi varaa pitää niin tietenkin vaan antaisin siinä kohtaa auton takaisin. Mikä tämä oikeuskeissin funktio tässä kuviossa mahtaa olla?
Ok. Kuulostaisi pirusti järkevämmältä tuollaisessa kohtaa että ottaisivat vaan auton takaisin ja palauttaisivat siitä maksetut rahat - arvonalenema ja vaikka se mitä liisaukseen olisi mennyt.Se on Suomessa oleva tapa, että saa haasteen, joka oikeuttaa myyjän hakemaan auton pois ja ostaja saa maksuhäiriömerkinnän.
Jos jätät osarin maksamatta, niin et siitä mitään rahoja saa takaisin. Saat vain laskun perään, että nämä pitää maksaa ja tässä korot päälle.Ok. Kuulostaisi pirusti järkevämmältä tuollaisessa kohtaa että ottaisivat vaan auton takaisin ja palauttaisivat siitä maksetut rahat - arvonalenema ja vaikka se mitä liisaukseen olisi mennyt.
Ehkei kannata sitten ostaa teslaa jos tiedät että juuri sen kanssa on tämmöinen menetelmä käytössä.
Siinä olisikin jännä paikka kun plaidista olisi maksamatta enää viimeinen erä ja se jäisi satasen vajaaksi, niin menettäisi kaikki siihen asti maksamansa rahat.Jos jätät osarin maksamatta, niin et siitä mitään rahoja saa takaisin. Saat vain laskun perään, että nämä pitää maksaa ja tässä korot päälle.
Tässä esim. Santanderin ja kohta 10.
Osamaksurahoituksen sopimusehdot | Santander Consumer Finance - Santander
Täältä löydät Santander osamaksurahoituksen ajantasaiset sopimusehdot.www.santanderconsumer.fi
Joo, jos ei osarien maksut nappaa niin eteenpäinhän se menee. Yks tapaus tulee mieleen, ostettu vähän liian kallis auto. Se sitten kännissä huhujen mukaan mettään, korjattu kuntoon. Liikettä ei kiinnostanut ostaa millään hintaan mällättyä myytäväksi, huutokaupoille meni ulosoton toimesta.Jos jätät osarin maksamatta, niin et siitä mitään rahoja saa takaisin. Saat vain laskun perään, että nämä pitää maksaa ja tässä korot päälle.
Tässä esim. Santanderin ja kohta 10.
Osamaksurahoituksen sopimusehdot | Santander Consumer Finance - Santander
Täältä löydät Santander osamaksurahoituksen ajantasaiset sopimusehdot.www.santanderconsumer.fi
Joo. Jos tulee ongelmia maksuissa, niin yhteyttä rahoitukseen ja yrittää sopia jotain, muuten se on heippa vaan.Siinä olisikin jännä paikka kun plaidista olisi maksamatta enää viimeinen erä ja se jäisi satasen vajaaksi, niin menettäisi kaikki siihen asti maksamansa rahat.
Oletkohan ymmärtänyt asian itse ihan nappiin?
Tämmöistä se on. Miksi heidän pitäisi palauttaa rahat jos et pysty maksamaan laskuja? He ovat kuitenkin rahoittaneet oston ja ostaneet auton, jota osarinottaja maksaa heille takaisin.Siinä olisikin jännä paikka kun plaidista olisi maksamatta enää viimeinen erä ja se jäisi satasen vajaaksi, niin menettäisi kaikki siihen asti maksamansa rahat.
Oletkohan ymmärtänyt asian itse ihan nappiin?
Kiitoksia, tämä oli hyödyllinen vastaus. Kiinnostaa toki että päteekö juurikin myös Teslan sivuilta saatavalla sopparilla.Jos rahat ei riitä osamaksun maksamiseen, niin lienee yleensä mahdollista sopia rahoitusyhtiön kanssa, että auto myydään. Tällöin rahoitusyhtiö saa auton myynnistä sen osuuden, mikä lainasta on jäljellä ja loput jää itselle. Toki tämä pitää tehdä ajoissa kun näyttää siltä, että autoa ei ole enää varaa pitää.
https://autobotti.fi/artikkeli/rahoitetun-auton-myynti
Rahoituksen ehdot selviävät sopimuksesta, ei rahoituksen myöntäjällä ole useinkaan mitään hinkua ottaa jotain autoja itselleen.Ok. Kuulostaisi pirusti järkevämmältä tuollaisessa kohtaa että ottaisivat vaan auton takaisin ja palauttaisivat siitä maksetut rahat - arvonalenema ja vaikka se mitä liisaukseen olisi mennyt.
Ehkei kannata sitten ostaa teslaa jos tiedät että juuri sen kanssa on tämmöinen menetelmä käytössä.
Muutenkin luulisi halvemmaksi vaihtoehdoksi sen että kävisin vaan itse palauttamassa auton tai oikeuttaisin hakemaan sen.
Outoa meininkiä.
Leasing-sopimuksesta joutuu maksamaa suht ison sopimussakon, jos sopimus puretaan kesken sopimuskauden. Eli leasing-sopimuksen purku voi tulla paljon kalliimmaksi kuin se, että on ottanut auton rahoituksella ja myy sen käypään hintaan. Mutta tämä tietysti riippuu leasing-sopimuksesta, että miten purku on siellä määritelty. Tässä yksi esimerkki (NF Fleet, Nordea):Leasing soppari olisi varmaankin parempi sinulle niin aina voisi sitten palauttaa auton jos ei olekkaan varaa maksaa tai ei muuten halua autoa pitää. Tuossa kun et milloinkaan omista sitä autoa vaan tavallaan vuokraat sitä.
Ehkei kannata ostaa mitään sellaista jota ei ole varaa maksaa. Autokuumeen puraistessa ja taseen näyttäessä nollaa suosittelen Teslan sijasta kääntymään vaikka Dacian puoleen:Ehkei kannata sitten ostaa teslaa jos tiedät että juuri sen kanssa on tämmöinen menetelmä käytössä.
Muutenkin luulisi halvemmaksi vaihtoehdoksi sen että kävisin vaan itse palauttamassa auton tai oikeuttaisin hakemaan sen.
Outoa meininkiä.
Saattaa kyllä olla että jos on tesla mielessä niin tuolla ei autokuume lähde mihinkään.Ehkei kannata ostaa mitään sellaista jota ei ole varaa maksaa. Autokuumeen puraistessa ja taseen näyttäessä nollaa suosittelen Teslan sijasta kääntymään vaikka Dacian puoleen:
Dacia - Suomen järkevin automallisto 3v takuulla - Dacia.fi
Dacian järkihintainen mallisto: Sandero, Duster ja jopa 7-paikkainen Jogger. Kaikilla uusilla Dacioilla on 3 vuoden tai 100 000km takuu.www.dacia.fi
Osamaksuyritys ei saa hakea autoa sinulta pois ilman oikeusviranomaisen päätöstä, aivan kuten et saa hakea itse tavaraa jonka joku varasti sinulta. Sen takia mennään pidemmän kautta. Lopulta auto varmasti myydään osamaksuyrityksen toimesta. Mutta osamaksusopimuksessa et omista autoa, se on sen osamaksuyrityksen omistama, sinulla on vain hallintaoikeus siihen.Ok. Kuulostaisi pirusti järkevämmältä tuollaisessa kohtaa että ottaisivat vaan auton takaisin ja palauttaisivat siitä maksetut rahat - arvonalenema ja vaikka se mitä liisaukseen olisi mennyt.
Kuvaa?Onko Teslojen (model 3?) takavaloissa jonkunlainen tyyppivika? Nyt kun illat alkaneet pimentymään niin kiinnitin huomiota että todella monessa palaa tuosta kaksiosaisesta valosta vain takaluukussa oleva osa ja vähintään toinen rungonpuoleinen valo on pimeänä.
Ei ole tullu vastaan ainakaan facen tesla ryhmässä.Onko Teslojen (model 3?) takavaloissa jonkunlainen tyyppivika? Nyt kun illat alkaneet pimentymään niin kiinnitin huomiota että todella monessa palaa tuosta kaksiosaisesta valosta vain takaluukussa oleva osa ja vähintään toinen rungonpuoleinen valo on pimeänä.
Kenelle sä sen auton palauttaisit? Sen auton omistaa DNB Auto Finance ja Tesla on heiltä myyntisumman jo saanut aikaa sitten. Samalla tavalla toimii ihan kaikki autorahoitukset. Jos haluat lopettaa rahoituksen kesken, pitää auto myydä parhaaksi katsomallesi taholle ja katsoa riittääkö myyntihinta kuittaamaan lainan. Jos ei riitä, ni tulee loppulasku perään. Jos taas myyntihinta on velkaa suurempi, saat loput omaan käteen.Ok. Kuulostaisi pirusti järkevämmältä tuollaisessa kohtaa että ottaisivat vaan auton takaisin ja palauttaisivat siitä maksetut rahat - arvonalenema ja vaikka se mitä liisaukseen olisi mennyt.
Ehkei kannata sitten ostaa teslaa jos tiedät että juuri sen kanssa on tämmöinen menetelmä käytössä.
Muutenkin luulisi halvemmaksi vaihtoehdoksi sen että kävisin vaan itse palauttamassa auton tai oikeuttaisin hakemaan sen.
Outoa meininkiä.
Kyllä. Ja jos olet itsellesi plaidin hommannut, niin kannattaa nyt niin miettiä se auto että on rahaa muuhunkin elämiseen. Noilla sun löhtötiedoilla en lähtisi vielä autokaupoille, vaan miettisin mihin on varaa ja koottaisiin ymmärtää kuinka maksut toimii.Siinä olisikin jännä paikka kun plaidista olisi maksamatta enää viimeinen erä ja se jäisi satasen vajaaksi, niin menettäisi kaikki siihen asti maksamansa rahat.
Oletkohan ymmärtänyt asian itse ihan nappiin?
Enpä ole huomannut. Pitää tutkailla. Voihan se olla että kosteutta ja ongelmia. Ei sinällään yllätä. Yleensä on tuo takavalo kosteuden peittämänä.Ei ole kuvaa tapauksista, mutta bongasin ensimmäisellä kerralla kaksi teslaa liikenteessä. Toisessa paloi molemmilla puolilla pelkästään kuvan ympyröity lyhempi punainen valo ja toisessa ongelmana oli vain toinen reuna. Eilen näin taas liikenteessä auton, jossa toisella puolella paloi pelkästään tuo ympyröity lyhyt lediviiva.
Lähtökohtaisesti on selvää että auto (ja mikä tahansa iso ostos) pitää aina ostaa siten, että autoon ja elämiseen yleisesti on varaa.Kyllä. Ja jos olet itsellesi plaidin hommannut, niin kannattaa nyt niin miettiä se auto että on rahaa muuhunkin elämiseen. Noilla sun löhtötiedoilla en lähtisi vielä autokaupoille, vaan miettisin mihin on varaa ja koottaisiin ymmärtää kuinka maksut toimii.
Tämä.Lähtökohtaisesti on selvää että auto (ja mikä tahansa iso ostos) pitää aina ostaa siten, että autoon ja elämiseen yleisesti on varaa.
Mutta se ei silti muuta sitä, että on etukäteen syytä selvittää mitä tapahtuu jos asiat lähtevät elämässä syystä tai toisesta luisumaan huonoon suuntaan jonkin täysin odottamattoman tapahtuman seurauksena. Eli se, että nyt on varaa ei tarkoita sitä, että kannattaa lepsusti laittaa nimet sellaiseen sopimuslappuun, josta ei pääse hätätilanteessa järkevästi eroon. Siksi nämä asiat on hyvä selvittää etukäteen, että varasuunnitelma on olemassa jos asiat menee pieleen.
Niin, siksi sitä ei kannata mutuilla täältä foorumilta vaan kysyä suoraan yhtiöstä mistä on rahoituksen ottamassa. Jokaisella on omat tavat toimia erilaisissa tilanteissa, ja vastauksessa viittasinkin siihen että kysyjällä ei ollut ilmeisesti mitään hajua koko rahoituskuviosta jolloin entistä tarkemmin kannattaa selvittää asioita muualta(rahoitusyhtiöltä) kuin internetin foorumilta. Jos työ ja tulot on epävarmoja, niin kannattaako silloin lähtökohtaisesti edes harkita rahoitusyhtiön kautta 50 000€ autoa?Lähtökohtaisesti on selvää että auto (ja mikä tahansa iso ostos) pitää aina ostaa siten, että autoon ja elämiseen yleisesti on varaa.
Mutta se ei silti muuta sitä, että on etukäteen syytä selvittää mitä tapahtuu jos asiat lähtevät elämässä syystä tai toisesta luisumaan huonoon suuntaan jonkin täysin odottamattoman tapahtuman seurauksena. Eli se, että nyt on varaa ei tarkoita sitä, että kannattaa lepsusti laittaa nimet sellaiseen sopimuslappuun, josta ei pääse hätätilanteessa järkevästi eroon. Siksi nämä asiat on hyvä selvittää etukäteen, että varasuunnitelma on olemassa jos asiat menee pieleen.