- Liittynyt
- 10.11.2018
- Viestejä
- 1 528
Meinaatko ettei ole?Onhan se luotto kova täälläkin kun sanotaan AP aina olevan muita edellä.
Meinaatko ettei ole?Onhan se luotto kova täälläkin kun sanotaan AP aina olevan muita edellä.
Nice. Millä tuon selittää vakuutusyhtiöllePieni hipaisu kun ajetaan pelkällä APlla.
Aika moni journalistinen taho on todennut, että GM Supercruise on parempi. Se todellakin on hands free, mutta samalla huolehtii, ettei kuljettaja tee mitään "Teslamaisuuksia" kuten keskity Netflixiin, meikkaa tai nuku.Meinaatko ettei ole?
Ainakin käytetyissä autoissa ei näytä vaikuttavan hintaan onko fsd ostettu vai ei. Niiden muutaman perusteella mitä on myynnissä näkynyt. Myönnettäköön että itse ostaisin aika varmasti sen vaihtoehdon fsd:llä jos liikkeessä olisi suunnilleen samaan hintaan sillä ja ilman.Tesla on jo vuosia myynyt tuota autopilottia suomessakin 6000-7500e hintaan. Onko tuolle saanut mitään vastinetta rahalle, vai jääkö tuon summan maksaneille tyhjä arpa käteen kun auton vaihto monella tuon ostaneella jo edessä? Käsi ratilla -kaistavahtia ei voi laskea vastineeksi rahalle, mutta onko sillä saanut jotain muuta tuon kaistavahdin lisäksi.
Mitä tuossa nyt oikein tapahtui?Pieni hipaisu kun ajetaan pelkällä APlla.
Jokseenkin noin.Mitä tuossa nyt oikein tapahtui?
Etukulman p-tutka huomasi, että kohta muuten osuu ja auto teki väistöliikkeen, mutta ei tarpeeksi ja perä oikaisi osuen muuriin?
Ei tuo AP3 mitenkään hyvä ole vrt normaaliin kaista-avustimeen + ACC.Meinaatko ettei ole?
Teslan kamerat eivät pysty näkemään ja päättelemään etäisyyksiä kunnolla, varsinkaan kohteita joissa on huono kontrasti tai on liikaa kontrastia (ne ovat kuitenkin vain ihan rajoittuneita halpoja peruskameroita). Tämä siis huolimatta Elonin väitteistä.Etukulman p-tutka huomasi, että kohta muuten osuu ja auto teki väistöliikkeen, mutta ei tarpeeksi ja perä oikaisi osuen muuriin?
Sillä on itseasiassa todella raskasta ajaa, ainakin mielestäni. Olen yrittänyt monesti (huhtikuuhun asti tuo FSD voimassa), mutta se vaan tuntuu liian raskaalta. Siinä siis pitäisi jatkuvasti vastaohjata hieman rattia, tai se alkaa siinä isossa ruudussa vilkuttelemaan sinistä. Toisin sanoen, itse liikenteeseen ei kerkeä keskittyä, kun pitäisi kokoajan silmäillä sivulle päin milloin taas sen mielestä en anna tarpeeksi pieniä ohjausliikkeitä suoralla tiellä. Moottoritiellä joutuu siis tekemään ilman AP:ta vähemmän ohjausliikkeitä kuin AP:n kanssa, mikä ei tee kyllä siitä vehkeestä kovin rentouttavaa. Olisi ollut parempi mainos Teslalle jos olisi jättänyt sen ilmaisen kokeilujakson pois.. kuka tuota nyt kokeilun jälkeen haluaa ostaa 7500€ hintaan.Ei tuo AP3 mitenkään hyvä ole vrt normaaliin kaista-avustimeen + ACC.
Autopilot eli "käsi ratilla kaistavahti" on vakiona. FSD pakettia ei ole euroopassa kannattanut ostaa missään vaiheessa. EAP mikä on taas saatavilla on ihan jees. Jos ei olisi koronaa ja ajelisin entiseen tahtiin niin saattaisin sen ostaa.Tesla on jo vuosia myynyt tuota autopilottia suomessakin 6000-7500e hintaan. Onko tuolle saanut mitään vastinetta rahalle, vai jääkö tuon summan maksaneille tyhjä arpa käteen kun auton vaihto monella tuon ostaneella jo edessä? Käsi ratilla -kaistavahtia ei voi laskea vastineeksi rahalle, mutta onko sillä saanut jotain muuta tuon kaistavahdin lisäksi.
Aika moni journalistinen taho on todennut, että GM Supercruise on parempi. Se todellakin on hands free, mutta samalla huolehtii, ettei kuljettaja tee mitään "Teslamaisuuksia" kuten keskity Netflixiin, meikkaa tai nuku.
Edelleen olen sitä mieltä että AP on paras mitä saa.Ei tuo AP3 mitenkään hyvä ole vrt normaaliin kaista-avustimeen + ACC.
Itse kun pidän kättä ratissa niin luonnollisesti tulee tarpeeksi painoa että ei tarvitse mitään ohjausliikkeitä tehdä. Käsi on siis ratin alaosassa, kyynärpää on käsinojan päällä. Harvoin tulee tarvetta antaa lisää inputtia tuolla asennolla. Koitin havainnollistaa piirtämällä mutta paint taidot ei ole kovin hyvällä tasollaSillä on itseasiassa todella raskasta ajaa, ainakin mielestäni. Olen yrittänyt monesti (huhtikuuhun asti tuo FSD voimassa), mutta se vaan tuntuu liian raskaalta. Siinä siis pitäisi jatkuvasti vastaohjata hieman rattia, tai se alkaa siinä isossa ruudussa vilkuttelemaan sinistä. Toisin sanoen, itse liikenteeseen ei kerkeä keskittyä, kun pitäisi kokoajan silmäillä sivulle päin milloin taas sen mielestä en anna tarpeeksi pieniä ohjausliikkeitä suoralla tiellä. Moottoritiellä joutuu siis tekemään ilman AP:ta vähemmän ohjausliikkeitä kuin AP:n kanssa, mikä ei tee kyllä siitä vehkeestä kovin rentouttavaa. Olisi ollut parempi mainos Teslalle jos olisi jättänyt sen ilmaisen kokeilujakson pois.. kuka tuota nyt kokeilun jälkeen haluaa ostaa 7500€ hintaan.
Tämä, rattia ei tarvi veivata.Autopilot eli "käsi ratilla kaistavahti" on vakiona. FSD pakettia ei ole euroopassa kannattanut ostaa missään vaiheessa. EAP mikä on taas saatavilla on ihan jees. Jos ei olisi koronaa ja ajelisin entiseen tahtiin niin saattaisin sen ostaa.
Edelleen olen sitä mieltä että AP on paras mitä saa.
Consumerreports testin mukaan autopilotissa on paras suorityskyky.
Itse kun pidän kättä ratissa niin luonnollisesti tulee tarpeeksi painoa että ei tarvitse mitään ohjausliikkeitä tehdä. Käsi on siis ratin alaosassa, kyynärpää on käsinojan päällä. Harvoin tulee tarvetta antaa lisää inputtia tuolla asennolla. Koitin havainnollistaa piirtämällä mutta paint taidot ei ole kovin hyvällä tasolla
Jos leijutat kättä kevyesti ratin pinnalla niin teetät itsellesi turhaa työtä.
Ei riitä asento, millä perinteisesti ajan autoa ja ohjaan sitä moottoritiellä (eli aikalailla sama kuin tuo hieno Picassosi). Ei kelpaa AP:lle, vaatii erikseen sitä prkleen nytkyttämistä.Itse kun pidän kättä ratissa niin luonnollisesti tulee tarpeeksi painoa että ei tarvitse mitään ohjausliikkeitä tehdä. Käsi on siis ratin alaosassa, kyynärpää on käsinojan päällä. Harvoin tulee tarvetta antaa lisää inputtia tuolla asennolla.
Osta siihen sellainen pikku mötikkä.Ei riitä asento, millä perinteisesti ajan autoa ja ohjaan sitä moottoritiellä (eli aikalailla sama kuin tuo hieno Picassosi). Ei kelpaa AP:lle, vaatii erikseen sitä prkleen nytkyttämistä.
Niissä on se ongelma kun AP vetää jonnekin seinään koska "toi on varmaan moottoritie". Ehkä mä vaan odotan huhtikuuhun ja FSD katoaa lopullisesti mun autoista.Osta siihen sellainen pikku mötikkä.
NoA on aika hidas kun lähdetään ohittamaan autoa ja saat olla nopea kun sinun pitää erikseen nykäistä että olet varma ohituksesta.Oikea käsi klo neljässä roikotan kevyesti. Rattia ei tarvitse kääntää. Perus-ap:llä ongelma on lähinnä se, että ohitettavia on yleensä melko tiuhaan ja silloin on otettava itse ohjat. EAP ja FSD hanskaisivat tämän, mutta rahalle ei täällä saa oikein vastinetta.
Mikäs juttu tämä FSD kokeilujakso on?Sillä on itseasiassa todella raskasta ajaa, ainakin mielestäni. Olen yrittänyt monesti (huhtikuuhun asti tuo FSD voimassa), mutta se vaan tuntuu liian raskaalta. Siinä siis pitäisi jatkuvasti vastaohjata hieman rattia, tai se alkaa siinä isossa ruudussa vilkuttelemaan sinistä. Toisin sanoen, itse liikenteeseen ei kerkeä keskittyä, kun pitäisi kokoajan silmäillä sivulle päin milloin taas sen mielestä en anna tarpeeksi pieniä ohjausliikkeitä suoralla tiellä. Moottoritiellä joutuu siis tekemään ilman AP:ta vähemmän ohjausliikkeitä kuin AP:n kanssa, mikä ei tee kyllä siitä vehkeestä kovin rentouttavaa. Olisi ollut parempi mainos Teslalle jos olisi jättänyt sen ilmaisen kokeilujakson pois.. kuka tuota nyt kokeilun jälkeen haluaa ostaa 7500€ hintaan.
Kikka myydä autoja. Jos tykkää voi ottaa kk maksulla tai ostaa.Mikäs juttu tämä FSD kokeilujakso on?
Niin mutta onko sellainen saatavilla?Kikka myydä autoja. Jos tykkää voi ottaa kk maksulla tai ostaa.
Liittynee tähän.Niin mutta onko sellainen saatavilla?
Eli loppuvuodesta ostettuihin autoihin saa tosiaan tuon kolmeksi kuukaudeksi. Mutta, tämän uutisen perusteella tuota voisi ruveta vuokraamaan ihan muutenkin:Mikäs juttu tämä FSD kokeilujakso on?
Osta 6kk käytetty niin siinä on tuet mukana. Jos asuisin Saksassa niin ostaisin siellä kaupassa noita uusina kerran viikossa ja ajaisin itse Suomeen 6kk jälkeen ja myisin heti satamassa huutokaupalla ennen paluumatkaa.Tesla näköjään laskenu model 3 hintoja ainaki saksassa ja ranskassa reilu kuukausi sitten. Voisiko saada halvemmalla tilaamalla teslan jotenkin saksan kautta, mitä kaikkia sääntöjä noissa on? Toki pitää maksaa autoverot suomeen, mutta ei ne sähköautoissa paljoa ole. Standard Range Plus näyttäisi olevan 40k saksassa, eli aika reilusti suomea halvempi. Ja tämä 40k on ilmeisesti hinta ennen paikallisia hankintatukia, niitä toki ulkomaalainen ei varmaan saa.
Tai sitten odottelee pari vuotta kun käytettyjen hinnat laskevat saksassa ja tuo semmosen
Kk takaperin laskivat Suomesss tonnilla ja nyt nostivat takaisin.Näytti Tesla nostaneen ainakin Model 3 LR ja P-mallien hintaa tonnilla.
Eli Euroopan kalleimpiin kuulunut Model 3 tais just ottaa ykkösposition?
Saksan laskurissa kannattaa huomioida että siinä on 3000€ ale heti mikä tulee autotehtailta. Se pitää lisätä hintaan.Tesla näköjään laskenu model 3 hintoja ainaki saksassa ja ranskassa reilu kuukausi sitten. Voisiko saada halvemmalla tilaamalla teslan jotenkin saksan kautta, mitä kaikkia sääntöjä noissa on? Toki pitää maksaa autoverot suomeen, mutta ei ne sähköautoissa paljoa ole. Standard Range Plus näyttäisi olevan 40k saksassa, eli aika reilusti suomea halvempi. Ja tämä 40k on ilmeisesti hinta ennen paikallisia hankintatukia, niitä toki ulkomaalainen ei varmaan saa.
Tai sitten odottelee pari vuotta kun käytettyjen hinnat laskevat saksassa ja tuo semmosen
Hmm, eli 43k suomalaiselle plus autovero, 6kk seisotus ja 6000km ajo (ettei mee alv) ja rahti päälle, tai itse ajelu. Ehkä järkevämpää on katsella nimenomaan niitä käytettyjä myöhemmin, pakostihan käytettyjen hinnat laskevat kun tesla saa puskettua tarpeeksi noita valtion tukemia model 3 saksan markkinoille. Käytetyn tuomisessahan ei muuta ihmeelistä ole kuin autovero suomeen ja se ei ole kun reilun tonnin.Kk takaperin laskivat Suomesss tonnilla ja nyt nostivat takaisin.
Saksan laskurissa kannattaa huomioida että siinä on 3000€ ale heti mikä tulee autotehtailta. Se pitää lisätä hintaan.
Juuri näin. Kyllähän sieltä niitä tuodaan jo nyt. Riippuen Saksan hinnasta kyllähän siinä säästää vaikka ottaisi jonkun firman hakemaan.Hmm, eli 43k suomalaiselle plus autovero, 6kk seisotus ja 6000km ajo (ettei mee alv) ja rahti päälle, tai itse ajelu. Ehkä järkevämpää on katsella nimenomaan niitä käytettyjä myöhemmin, pakostihan käytettyjen hinnat laskevat kun tesla saa puskettua tarpeeksi noita valtion tukemia model 3 saksan markkinoille. Käytetyn tuomisessahan ei muuta ihmeelistä ole kuin autovero suomeen ja se ei ole kun reilun tonnin.
Mukavinta olisi tietysti kun laskisivat hintoja suomessakin, ilmeisesti olisi varaa. Toki kilpailutilanteen mukaan mennään, saksassa on myös esim. volkkarin sähköautot suomea niin paljon halvempia että tesla kokee sielä kovempaa kilpailua ja hintapainetta. Suomessa Model 3 oli myydyin sähköauto jo nykyisillä hinnoillaan.Juuri näin. Kyllähän sieltä niitä tuodaan jo nyt. Riippuen Saksan hinnasta kyllähän siinä säästää vaikka ottaisi jonkun firman hakemaan.
Oli niillä hetken pieni ale. Tosin nyt on tullut paljon muitakin 50-60k luokkaan Suomessa mutta mitkään ei oikein ole samaa mallia kuin M3. Eli suoranaisesti kilpailua ei ole.Mukavinta olisi tietysti kun laskisivat hintoja suomessakin, ilmeisesti olisi varaa. Toki kilpailutilanteen mukaan mennään, saksassa on myös esim. volkkarin sähköautot suomea niin paljon halvempia että tesla kokee sielä kovempaa kilpailua ja hintapainetta. Suomessa Model 3 oli myydyin sähköauto jo nykyisillä hinnoillaan.
Tuskin jos koko autoa ei ole edes julkaistu.Kiinan "M2" luultavasti kohta on jo testeissä katuajossa.
CT on julkaistu ööö... viime vai toissa vuonna. Sitten onkin ollut hiljaisempaa.Tuskin jos koko autoa ei ole edes julkaistu.
ööö... miten se liittyy Model kakkoseen?CT on julkaistu ööö... viime vai toissa vuonna. Sitten onkin ollut hiljaisempaa.
No jos sekin jää johonkin konsepti vaiheeseen, tai kuten CT, julkaistaan ja otetaan varausmassit pois. Intiassahan oli tai on se M3 case missä autosta on maksettu etumaksu, tosin autoja ei ilmeisesti ikinä saa. Eikä rahojakaan takaisin.ööö... miten se liittyy Model kakkoseen?
Meinaat että julkaistaan eka ja sen jälkeen vasta koeajetaan testiversiot?Tuskin jos koko autoa ei ole edes julkaistu.
Et taida olla pahemmin seurannut tätä autotehtailija Muskia?Meinaat että julkaistaan eka ja sen jälkeen vasta koeajetaan testiversiot?
En. Koen sellaisen aika häiritseväksi käytökseksi.Et taida olla pahemmin seurannut tätä autotehtailija Muskia?
Ei pitänyt. Alusta asti on ollut "Late 2021"CT piti tulla jo
En kyllä muista että yhtään mallia olisi missään ollut julkisesti näkyvillä ennen julkaisua. Autoja on alkanut näkymään katuajossa vasta julkaisun jälkeen.Meinaat että julkaistaan eka ja sen jälkeen vasta koeajetaan testiversiot?
No ehkä sitä voi kutsua karmaksi että joku vihdoinkin kusetti Intialaisia.Intiassahan oli tai on se M3 case missä autosta on maksettu etumaksu, tosin autoja ei ilmeisesti ikinä saa. Eikä rahojakaan takaisin.
Se on aina hyvä lähtökohta osallistua keskusteluunNyt on kyllä pakko myöntää etten edes ole kuullut M2 mallista, kun en en näitä niin aktiivisesti seuraa
Totta, intialaisia on hyvä syy kusettaa. Kiitos heille, puhelin pakko pitää äänettömällä suurimman osan ajasta.En kyllä muista että yhtään mallia olisi missään ollut julkisesti näkyvillä ennen julkaisua. Autoja on alkanut näkymään katuajossa vasta julkaisun jälkeen.
No ehkä sitä voi kutsua karmaksi että joku vihdoinkin kusetti Intialaisia.
Se on aina hyvä lähtökohta osallistua keskusteluun
Ihme juttu. Mitenköhän ois vakuutus?
Sun mielestä ei ole mitään outoa, että "uusi" auto syttyy tuleen ja valmistaja/maahantuoja ei vastaa yhtään mitään?Ihme juttu. Mitenköhän ois vakuutus?
Itse olen nähnyt kahden M3 Bemarin palavan - pitäisikö huolestua?Toihan on vielä M3 mikä on enemmän pelottavampaa.
Edellinen M3 paloi Kiinassa tammikuun lopussa.
Olivatko ne uusia?Itse olen nähnyt kahden M3 Bemarin palavan - pitäisikö huolestua?
Osta vähän käytetty niin ei tarvitse arpoa? Liekkö kellään kristallipalloa mikä näyttää, että mitä saat kouraasi tehtaalta kaukana tulevaisuudessa.Vähän miettinyt Teslan hankintaa mutta mikä on laatu nyt on tällä hetkellä? Uskaltaako ostaa vai onko ihan rimpuloita?