Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Mr. MMM oppeja on sen verran tullut tässä 1,5v aikana luetuta, että tasapainoilee aivan hilkulla siinä, että nyt jo maksaa autoilusta ihan liikaa puhumattakaan, että olisi vielä maksamassa enemmän. Pinkasta tai tuloista ei tosiaan ole kiinni vaan siitä, että kun tiedän että siinä ei ole mitään järkeä niin antaakko itselleen luvan tuhlata euroja tollaseen kohteeseen. Ainut millä sitä voi yrittää perustella on, että yrittää tehdä hankintaa joka olisi vähiten tappiollinen ikään kun sellaista nyt voisi tietää vanhaa kallista käytettyä sähköautoa ostaessa. Eikä kaikkien hankintojen aina tartte olla niin järkeviä :).
Word!

Sivistyksessäni on aukko, kun piti googlailla mitä tai kuka Mr. MMM on :D

Mutta itse käytän autoon (huono sijoitus) mahdollisimman vähän rahaa. Auto ei ole statussymboli tms. Olen ylipäätään ajellut aika vaatimattomilla autoilla, vaikka mahdollisuus olisi ostaa paljon parempia.

Mieluummin juurikin sijoitan rahat tai käytän esim harrastuksiin, joissa saan rahalle huomattavasti enemmän vastinetta suhteutettuna elämänlaatuun jne. Auto kun on vain pakollinen liikkumisväline, eikä siihen mielestäni kannata hassata rahaa kuin pakollinen. Ja Tesla tässä yhtälössä kiinnostaa vain sen takia, että on ”edistyksellinen” ja olen aina ollut kiinnostunut tekniikasta ja vimpaimista :lol:

Sitten on tietysti toinen ääripää. Ostetaan +50ke auto ja asutaan kaupungin vuokratalossa tyytyväisenä. Tätä en siis milllään tavalla tuomitse. Jokainen tavallaan. Itse ajelin parikymppisenä tuhannen markan huutokaupasta ostetulla autolla ja laitoin rahani omaan asuntoon.

Mutta summa summarum. Voi olla, että tässä olen vielä Teslan omistaja jossain kohtaa. Tai sitten en. Teen autoiluun liittyvät päätökset 90%laskimella, 10% tunteella. Joo on aika helvetin tylsän kuuloista. Se vain on oma tapa suhtautua autoiluun ja niin luulen sen olevan myös @elmo

Jään siis odottelemaan, että oma elämän filosofian ja Teslan hinnan käyrät kohtaaavat. Ellei sitten joku toinen merkki ehdi siihen väliin.

Nim. tyytyväinen Leaf kuski. ;)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
83
Word!

Sivistyksessäni on aukko, kun piti googlailla mitä tai kuka Mr. MMM on :D

Mutta itse käytän autoon (huono sijoitus) mahdollisimman vähän rahaa. Auto ei ole statussymboli tms. Olen ylipäätään ajellut aika vaatimattomilla autoilla, vaikka mahdollisuus olisi ostaa paljon parempia.

Mieluummin juurikin sijoitan rahat tai käytän esim harrastuksiin, joissa saan rahalle huomattavasti enemmän vastinetta suhteutettuna elämänlaatuun jne. Auto kun on vain pakollinen liikkumisväline, eikä siihen mielestäni kannata hassata rahaa kuin pakollinen. Ja Tesla tässä yhtälössä kiinnostaa vain sen takia, että on ”edistyksellinen” ja olen aina ollut kiinnostunut tekniikasta ja vimpaimista :lol:

Sitten on tietysti toinen ääripää. Ostetaan +50ke auto ja asutaan kaupungin vuokratalossa tyytyväisenä. Tätä en siis milllään tavalla tuomitse. Jokainen tavallaan. Itse ajelin parikymppisenä tuhannen markan huutokaupasta ostetulla autolla ja laitoin rahani omaan asuntoon.

Mutta summa summarum. Voi olla, että tässä olen vielä Teslan omistaja jossain kohtaa. Tai sitten en. Teen autoiluun liittyvät päätökset 90%laskimella, 10% tunteella. Joo on aika helvetin tylsän kuuloista. Se vain on oma tapa suhtautua autoiluun ja niin luulen sen olevan myös @elmo

Jään siis odottelemaan, että oma elämän filosofian ja Teslan hinnan käyrät kohtaaavat. Ellei sitten joku toinen merkki ehdi siihen väliin.

Nim. tyytyväinen Leaf kuski. ;)
Jep Kukin tyylillään. En näe yhteyttä Teslan ja vuokrakämpän kanssa ja veikkaan, että jos joku tekisi tilastoa tulos olisi ehkä toisenlainen...

En itse ainakaan uskaltaisi ajaa X:llä ilman paksua lompakkoa
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
829
Kävin kokeilemassa muutaman vuoden ikäistä Model S-mallia, ja täytyy kyllä nyt todeta, että perinteikkäämmät autot eivät tunnu juuri miltään tämän jälkeen. Auton kiihtyvyys on oma juttunsa, mutta sitäkin enemmän autossa viehätti ajettavuus sekä yleinen laatuvaikutelma. Harmi vain, kun uuden Teslan ostoon ei Pohjolan Albaniassa myönnetä minkäänlaisia tukia, ja käyttöäkin verotetaan varsin ankaralla kädellä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Kävin kokeilemassa muutaman vuoden ikäistä Model S-mallia, ja täytyy kyllä nyt todeta, että perinteikkäämmät autot eivät tunnu juuri miltään tämän jälkeen. Auton kiihtyvyys on oma juttunsa, mutta sitäkin enemmän autossa viehätti ajettavuus sekä yleinen laatuvaikutelma. Harmi vain, kun uuden Teslan ostoon ei Pohjolan Albaniassa myönnetä minkäänlaisia tukia, ja käyttöäkin verotetaan varsin ankaralla kädellä.
Oletko vertaillut saman hintaluokan autoihin vai vanhaan Toyota Yarikseen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Mä olen kanssa ajellut Tesloilla jonkin verran (mm. kerran hollannista tehtaalta P85d:llä + pienempiä reissuja näillä uudemmilla) ja päälimmäisenä itsellä on kyllä ollut enemminkin joka kerran pettymys esim. sen sisustan suhteen.
Joo kulkeehan se ihan kyrpänä mutta mitä sitten? 1000hp autollakin se jatkuva 0-100 pumppaaminen alkaa aika nopeasti puuduttamaan ja jos autolla ei oikein muuta ole tarjota suorituskyvyn puitteissa niin aika tylsä laite loppupeleissä on kyseessä. Ja toisaalta kovemmissa vauhdeissa sitten alkaa hyytyä, niin huono siitä on mitään suurempia kiksejä edes saada. Muutenkin aina hehkutetaan niiden ajettavuutta koska painopiste matalalla... Joo onhan se matalalla mutta kyllähän sen painon nyt tuntee ihan joka tilanteessa paitsi siinä suoraan kiihdyttäessä kun voimaa on. Mielestäni itselleen valehtelee moni Teslakuski ja koittaa puhua valintojansa parhain päin. Toisaalta sitten taas osasyynä saattaa olla sekin että Tesloihin tuntuu innostuvan moni joka ei muutoin autoista ole kiinnostuntu tippaakaan joten vertailukohdat ja lähtötaso sekä myös odotukset on varmasti hyvin erilaisia ja keskittyvät eriasioihin kun tavan "bensalenkkarilla".

Lisäksi jos tuollainen reippaasti yli satkun Model X kitisee ja narisee aivan jokaisesta liikkuvasta saumasta kuin joku vanha neuvostoliiton tekele, ei sekään auta kyllä laatuvaikutelman luomisessa yhtään.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Mä olen kanssa ajellut Tesloilla jonkin verran (mm. kerran hollannista tehtaalta P85d:llä + pienempiä reissuja näillä uudemmilla) ja päälimmäisenä itsellä on kyllä ollut enemminkin joka kerran pettymys esim. sen sisustan suhteen.
Joo kulkeehan se ihan kyrpänä mutta mitä sitten? 1000hp autollakin se jatkuva 0-100 pumppaaminen alkaa aika nopeasti puuduttamaan ja jos autolla ei oikein muuta ole tarjota suorituskyvyn puitteissa niin aika tylsä laite loppupeleissä on kyseessä. Ja toisaalta kovemmissa vauhdeissa sitten alkaa hyytyä, niin huono siitä on mitään suurempia kiksejä edes saada. Muutenkin aina hehkutetaan niiden ajettavuutta koska painopiste matalalla... Joo onhan se matalalla mutta kyllähän sen painon nyt tuntee ihan joka tilanteessa paitsi siinä suoraan kiihdyttäessä kun voimaa on. Mielestäni itselleen valehtelee moni Teslakuski ja koittaa puhua valintojansa parhain päin. Toisaalta sitten taas osasyynä saattaa olla sekin että Tesloihin tuntuu innostuvan moni joka ei muutoin autoista ole kiinnostuntu tippaakaan joten vertailukohdat ja lähtötaso sekä myös odotukset on varmasti hyvin erilaisia ja keskittyvät eriasioihin kun tavan "bensalenkkarilla".

Lisäksi jos tuollainen reippaasti yli satkun Model X kitisee ja narisee aivan jokaisesta liikkuvasta saumasta kuin joku vanha neuvostoliiton tekele, ei sekään auta kyllä laatuvaikutelman luomisessa yhtään.
En itse suuremmin lämpene S:lle, mutta mistä autosta sen ostajan pitäisi olla kiinnostunut ja miksi hänen pitäisi selitellä "valintojansa parhain päin"?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
En tiedä minkä takia kenenkään yli 100k€ autoa ostavan pitäisi erityisesti perustella itselleen valintojansa parhain päin. Eiköhän omat elämän valinnat ole menneet ihan riittävän hyvin heillä. Samaan rahaan saa varmasti paljon muutakin, mutta minkä takia jonkun henkilön pitäisi olla kiinnostuneita muista autoista? En ostaisi itsekään S tai X:ää kun samalla rahalla saisi muutakin, mutta en ole kyllä myöskään kertomassa että ovat valinneet väärin ja että he valehtelevat itselleen kun pitävät kyseisistä autoista.

Henkilöautot välttämättömyyden ulkopuolella on luksusta. Jos ostaa välttämättömyyden takia henkilöauton, joka maksaa yli 20k€ maksaa ylimääräisestä luksuksesta oli se sitten 30k€ tai 120k€. Sen jälkeen kaikki "valehtelevat" valintojansa itselleen parhain päin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
En itse suuremmin lämpene S:lle, mutta mistä autosta sen ostajan pitäisi olla kiinnostunut ja miksi hänen pitäisi selitellä "valintojansa parhain päin"?
Eiköhän juu jokainen valitse sen minkä haluaa (budjetin puitteissa) miksi pitäisi muille selitellä? Jos itselläni olisi paljon rahaa niin ostaisin varmaan Teslan, en siksi että se olisi jotenkin erityisen hyvä autona(voi toki ollakin, en tiedä kun en ole kokeillut) vaan siksi että tykkään kaikista digi vempeleistä ja olisi kiva saada päivityksiä autoonkin netin yli jne. Tietyn auton hankkimiseen voi olla aika monenlaisia syitä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Itse ainakin voin sanoa, että jos rahaa olisi, ostaisin teslan. Ei kiinnosta natiseeko, tai onko joku muu parempi ajettava. Mua kiinnostaa se teknologia siinä, softa, sen päivitykset, kännykkä ohjaukset, autopilot pitkähkö toimintamatka sähkölle jne.

En mä oikein keksi muutakaan sähköautoa minkä edes suostuisin ottamaan, saati ostamaan.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Itse ainakin voin sanoa, että jos rahaa olisi, ostaisin teslan. Ei kiinnosta natiseeko, tai onko joku muu parempi ajettava. Mua kiinnostaa se teknologia siinä, softa, sen päivitykset, kännykkä ohjaukset, autopilot pitkähkö toimintamatka sähkölle jne.

En mä oikein keksi muutakaan sähköautoa minkä edes suostuisin ottamaan, saati ostamaan.
Tässä aika lailla samat ajatukset kun itsellänikin. Ei vois vähempää kiinnostaa nitiseekö joku liitos. Niin paljon paskoja bensavehkeitä omistanu että aina niiden kanssa saa säätää jossain kohtaa ja kierrättää huollossa. Jos on varaa ostaa Tesla niin on varmaan varaa kierrättää sitäkin huollossa yhtä lailla kun niitä bensapaskojakin. Aina toki voi saivarrella hintalaatusuhteista ja ties mistä. Haters gonna hate.. vai miten se meni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 321
Teslalla aika hyvin asiat kun porukka valmiita ostamaan jotain 100k autoja eikä ostajia ilmeisesti voisi vähempää kiinnostaa jos vähän rämisee tai muutenkin rakennettu vähän sinnepäin.
Joku mersu kun tekisi vastaavan ja uusi ässä nitisisi suoraan kaupasta niin voisin kuvitella että ulinaa riittäisi.

Oma mielipide että noin muuten hiljaisessa autossa mikään ei ole ärsyttävämpää kuin että jos siellä sellainen jatkuva nitinä jostain, kolisisi sitten edes ihan kunnolla sen sijaan.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Oma mielipide että noin muuten hiljaisessa autossa mikään ei ole ärsyttävämpää kuin että jos siellä sellainen jatkuva nitinä jostain, kolisisi sitten edes ihan kunnolla sen sijaan.
Tottakai se ärsyttäs ja sitten sen hoitaisi kuntoon. Pointti olikin että ei haittaa vaikka sen joutuisikin hoitamaan kuntoon, vaikka rahalla. Ei suinkaan siten että jäis sitä kuuntelemaan. :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
543
Jos auto nitisee niin sen voi huollattaa Teslalla. Ongelma ratkaistu. Oma Tesla ei nitise, ja jos nitisisi niin veisin huoltoon. Apista löytyy huollon tilaus epätavallisille äänille.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 164
Täällä taas tesla viha elää ja voi hyvin.

On se jännä ku menee väellä tunteisiin.

Meidän S ei kyllä narise tai natise matka-ajossa yhtään. Ainut narina on joskus tiukkaan kantatessa etupenkin nahkoista kun mun 105kiloa painaa penkkiä keskikonsolia vasten. Tuotakaan en kuule jos penkki ei ole just tietyssä kohdassa

Meillä viel lasikatto/ luukku systeemi , ei voi valita.

Mut onhan se jännä ku meille tullaan Välis ihan päiväkodin pihassa muiden vanhempien toimesta sanoo et ”kyllä tuolla rahalla ois uuden Kia:n ceedin voinu vaikka laita” yritä siinä sit olla nauramatta ku eivät pysty käsitä et jotku ei osta autoa heidän ”järki” syillä.

Vittu ajakaa jokaine millä haluu, mulla ollu Prius , Skoda octaviaa, mersua ja isoa bemaria. Kaikissa ollu jotai miksi halunnu ja jotain mikä ärsyttänyt mutta yksikään ei ole aiheuttanut raivoa tai inhoa tai kommentointia yht paljo ku sähköauto.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 321
Täällä taas tesla viha elää ja voi hyvin.

On se jännä ku menee väellä tunteisiin.

Meidän S ei kyllä narise tai natise matka-ajossa yhtään. Ainut narina on joskus tiukkaan kantatessa etupenkin nahkoista kun mun 105kiloa painaa penkkiä keskikonsolia vasten. Tuotakaan en kuule jos penkki ei ole just tietyssä kohdassa

Meillä viel lasikatto/ luukku systeemi , ei voi valita.

Mut onhan se jännä ku meille tullaan Välis ihan päiväkodin pihassa muiden vanhempien toimesta sanoo et ”kyllä tuolla rahalla ois uuden Kia:n ceedin voinu vaikka laita” yritä siinä sit olla nauramatta ku eivät pysty käsitä et jotku ei osta autoa heidän ”järki” syillä.

Vittu ajakaa jokaine millä haluu, mulla ollu Prius , Skoda octaviaa, mersua ja isoa bemaria. Kaikissa ollu jotai miksi halunnu ja jotain mikä ärsyttänyt mutta yksikään ei ole aiheuttanut raivoa tai inhoa tai kommentointia yht paljo ku sähköauto.
Ei kai sitä kukaan vihaa, itseä ainakin vaan ärsyttää että haluaisin model 3 mutta koska omalla rahalla se ollaan ostamassa niin arveluttaa nämä rajut laatuongelmat, mitä ainakin joillain tullut vastaan ja teslan suhtautuminen ilmeisesti on lähinnä että voi voi. (maalit ropisee jne, en todellakaan ala uutta autoa omaan piikkiin mitään kalvottamaan että maalit ei tipu).
Olisi sitten edes tarjolla vaikka model 3 premium mikä maksaisi vähän enemmän ja olisi viimeisen päälle rakennettu. Tää tosin olisi teslan myötyminen laatuongelmiin joten ei ole tapahtumassa.

Tuo kommentointi, lähinnä juuri ceedkuskien ja muiden vastaavien toimesta on ihan arkipäivää ihan plugarillakin ajellessa, tietotaso on tyyliin että kun akku loppuu niin kulutus 20l/100km, akut hajoaa viimeistään 5v ikäisenä ja maksaa 20k, ei voi vetää 3 tonnin traileria jne. Voin kuvitella että täyssähköllä jutut vielä mielenkiintoisempia.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Ei kai sitä kukaan vihaa, itseä ainakin vaan ärsyttää että haluaisin model 3 mutta koska omalla rahalla se ollaan ostamassa niin arveluttaa nämä rajut laatuongelmat, mitä ainakin joillain tullut vastaan ja teslan suhtautuminen ilmeisesti on lähinnä että voi voi. (maalit ropisee jne, en todellakaan ala uutta autoa omaan piikkiin mitään kalvottamaan että maalit ei tipu).
Olisi sitten edes tarjolla vaikka model 3 premium mikä maksaisi vähän enemmän ja olisi viimeisen päälle rakennettu. Tää tosin olisi teslan myötyminen laatuongelmiin joten ei ole tapahtumassa.
Tää on jännä psykologinen juttu. Jos M3 maksais 10k enemmän ja olis priima laatua niin jengi olis ihan innoissaan maksamassa laatuautosta vähän preemiumia. Mut jos auto on 10k edullisempi ja joutuu erikseen sen jälkikäsittelyn maksamaan niin sitten on aivan helvetin liian kallista. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Tää on jännä psykologinen juttu. Jos M3 maksais 10k enemmän ja olis priima laatua niin jengi olis ihan innoissaan maksamassa laatuautosta vähän preemiumia. Mut jos auto on 10k edullisempi ja joutuu erikseen sen jälkikäsittelyn maksamaan niin sitten on aivan helvetin liian kallista. :D
No ei varmaan jälkikäsittely ollut se idea.

Meksikon rajalla tequila krapulainen Jose kasaa autoa teltassa vähän sinnepäin, ja laatuvastaavakin on ottanut hatkat aikoja sitten.

Vs.

Auto valmistetaan tyylliin Bentleyn tuotantolinjalla joka seikka huomioiden, jossain sivistysvaltiossa missä ei ole totuttu huonoon laatuun.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Itse ainakin voin sanoa, että jos rahaa olisi, ostaisin teslan. Ei kiinnosta natiseeko, tai onko joku muu parempi ajettava. Mua kiinnostaa se teknologia siinä, softa, sen päivitykset, kännykkä ohjaukset, autopilot pitkähkö toimintamatka sähkölle jne.

En mä oikein keksi muutakaan sähköautoa minkä edes suostuisin ottamaan, saati ostamaan.
Eli periaatteessa ostaisit Tokmannilta 20 euron duffelin Louis Vuittonin hinnalla... No meitä on moneksi...
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Eli periaatteessa ostaisit Tokmannilta 20 euron duffelin Louis Vuittonin hinnalla... No meitä on moneksi...
On kyllä todella ontuva vertaus.
Teslassa on siellä softan tarjoamalla puolella paljon sellaista mikä on vuosia edellä muita merkkejä. Toisin kuin ainoallakaan Tokmannin tuotteella hinnasta riippumatta.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
On kyllä todella ontuva vertaus.
Teslassa on siellä softan tarjoamalla puolella paljon sellaista mikä on vuosia edellä muita merkkejä. Toisin kuin ainoallakaan Tokmannin tuotteella hinnasta riippumatta.
Mikä on vuosia edellä? Kiinalaiset kopioineet jo ja tehneet paremman. En ymmärrä.

Autolla ajaminen on muutakin, kuin softaaminen. Se on vuosisatojen kokemus ja tietämys alustageometriasta, jota Teslalla ei ole eikä tule olemaankaan. Mersssu on mersssu ja beeänvee on omaa luokkaansa. Softalla sitä et saa kiinni paitsi niiden mielestä, jotka kaikki hoituu päivityksillä. Ne on ihmisiä jotka eivät tiedä autoistaan mitään
 

Anal Digital

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
98
Mikä on vuosia edellä? Kiinalaiset kopioineet jo ja tehneet paremman. En ymmärrä.

Autolla ajaminen on muutakin, kuin softaaminen. Se on vuosisatojen kokemus ja tietämys alustageometriasta, jota Teslalla ei ole eikä tule olemaankaan. Mersssu on mersssu ja beeänvee on omaa luokkaansa. Softalla sitä et saa kiinni paitsi niiden mielestä, jotka kaikki hoituu päivityksillä. Ne on ihmisiä jotka eivät tiedä autoistaan mitään
Mitä kiinalaista parempaa kopiota voin käydä kaupasta ostamassa?

Ja mikähän tässä alustageometriassa on niin perustavaa laatua pielessä? Hirvenväistötestissäkin tehdään ennätys ja ajokäytöstä kehutaan.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Mikä on vuosia edellä? Kiinalaiset kopioineet jo ja tehneet paremman. En ymmärrä.

Autolla ajaminen on muutakin, kuin softaaminen. Se on vuosisatojen kokemus ja tietämys alustageometriasta, jota Teslalla ei ole eikä tule olemaankaan. Mersssu on mersssu ja beeänvee on omaa luokkaansa. Softalla sitä et saa kiinni paitsi niiden mielestä, jotka kaikki hoituu päivityksillä. Ne on ihmisiä jotka eivät tiedä autoistaan mitään
Ja mikä tässä oli ongelma? Kaikkia ei vaan kiinnosta se alusta ja ajettavuus jne. vaan juurikin ne kaikki digi härvelit siinä autossa. Tämä vaan tuntuu olevan automiehille ihan mahdoton yhtälö käsittää, ja osittain juuri tähän kuitenkin teslankin menestys perustuu.

Toiset valitsee auton vaan alustan mukaan ja toiset sitten auton tietokoneiden mukaan. Ei luulisi olevan muilta pois millä perusteella joku muu autonsa ostaa.
 

Anal Digital

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
98
Ja mikä tässä oli ongelma? Kaikkia ei vaan kiinnosta se alusta ja ajettavuus jne. vaan juurikin ne kaikki digi härvelit siinä autossa. Tämä vaan tuntuu olevan automiehille ihan mahdoton yhtälö käsittää, ja osittain juuri tähän kuitenkin teslankin menestys perustuu.

Toiset valitsee auton vaan alustan mukaan ja toiset sitten auton tietokoneiden mukaan. Ei luulisi olevan muilta pois millä perusteella joku muu autonsa ostaa.
Itellä kolmonen taas on nimenomaan tuon ajettavuuden, voimalinjan ja arjen käytännöllisyyden takia. Ja tuohon kokonaisuuteen ei vain löytynyt mitään vastaavaa. Digidigi ja tietokoneet ei juuri kiinnosta, nyt vuoden jälkeen en edes jatkanut premium connectivityä. FM-radio piisaa itelle. Arvostan toki softan ja päivitettävyyden korkealle, koska sieltä tulee parannuksia myös tärkeisiin perusjuttuihin kuten automaattiset tuulilasinpyyhkijät, uusia ajomoodeja jne. Auto käytännössä paranee vanhetessaan mitä ei ole aikaisemmin omassa autoiluhistoriassa tapahtunu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Mikä on vuosia edellä? Kiinalaiset kopioineet jo ja tehneet paremman. En ymmärrä.

Autolla ajaminen on muutakin, kuin softaaminen. Se on vuosisatojen kokemus ja tietämys alustageometriasta, jota Teslalla ei ole eikä tule olemaankaan. Mersssu on mersssu ja beeänvee on omaa luokkaansa. Softalla sitä et saa kiinni paitsi niiden mielestä, jotka kaikki hoituu päivityksillä. Ne on ihmisiä jotka eivät tiedä autoistaan mitään
Luulisi sillä "vuosisatojen" kokemuksella ja tietämyksella löytyvän pikkuhiljaa kilpailija Teslalle myös näiltä mainitsemiltasi saksalaisilta automerkeiltä. Mitä nyt Model Ässän julkkarista 8 vuotta aikaa. Jos haluaisi vastaavilla ominaisuuksilla varustetun sähköauton niin näyttäisi tosiaan siltä, että olisi hankittava se kiinalainen kopio Teslasta, vaikka kummankaan firman perustajat eivät ole vielä keskiajalla ruvenneet miettimään sähköauton rakentamista ja laittamaan tietotaitoa pankkiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Omasta rantistakin huolimatta pakko myöntää että en täysin ymmärrä tätä Teslan ostajakuntaa. Itse kun olen bensalenkkari niin on lähestulkoon mahdotonta käsittää että juuri niillä asioilla (laatuvaikutelma, äänimaailma, ajettavuus, viimeistely) jotka ovat perinteisesti olleet ihan ykköskriteereitä arvokasta autoa ostaessa, ei ole enää niin suurta merkitystä kun ajoneuvo tarjoaa taas niin paljon muita hyviä puolia joita ostajat arvostava. Itselle tämä vertautuu esim siten että uudesta ässämersusta tehtäisiin "afrikka" -special jossa sisusta tehtäisiin vähän "sinne päin" mutta tuotaisiin paljon lisää digitekniikkaa ja isoa näyttöä yms.

Ymmärtänette logiikan. Ymmärrän kyllä miksi joku näitä ostaa, itselle on vain jotenkin ihan järjenvastainen ajatus lyödä rahaa noin paljon autoon joka on kuitenkin perinteisessä mielessä todella keskeneräisen oloinen. Mutta kuten sanottua, meitä on monenlaisia ja ihmiset painottavat eri asioita autoa ostaessa. Itse miettisin jotakin teslan tapaista (jos voisin ylipäätään sen satkun rahaa lyödä autoon kiinni), vasta siinä kohtaa kun se olisi muiden merkkien ja valmistajien tasolla pelkästään autona ja nuo "teslamaisuudet", eli hienot tingeltangelit ja digiominaisuudet olisi lyöty siihen vielä lisäksi. Ei joko-tai.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Luulisi sillä "vuosisatojen" kokemuksella ja tietämyksella löytyvän pikkuhiljaa kilpailija Teslalle myös näiltä mainitsemiltasi saksalaisilta automerkeiltä. Mitä nyt Model Ässän julkkarista 8 vuotta aikaa. Jos haluaisi vastaavilla ominaisuuksilla varustetun sähköauton niin näyttäisi tosiaan siltä, että olisi hankittava se kiinalainen kopio Teslasta, vaikka kummankaan firman perustajat eivät ole vielä keskiajalla ruvenneet miettimään sähköauton rakentamista ja laittamaan tietotaitoa pankkiin.
Kuplaan investointi on aika kallista puuhaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Omasta rantistakin huolimatta pakko myöntää että en täysin ymmärrä tätä Teslan ostajakuntaa. Itse kun olen bensalenkkari niin on lähestulkoon mahdotonta käsittää että juuri niillä asioilla (laatuvaikutelma, äänimaailma, ajettavuus, viimeistely) jotka ovat perinteisesti olleet ihan ykköskriteereitä arvokasta autoa ostaessa, ei ole enää niin suurta merkitystä kun ajoneuvo tarjoaa taas niin paljon muita hyviä puolia joita ostajat arvostava. Itselle tämä vertautuu esim siten että uudesta ässämersusta tehtäisiin "afrikka" -special jossa sisusta tehtäisiin vähän "sinne päin" mutta tuotaisiin paljon lisää digitekniikkaa ja isoa näyttöä yms.

Ymmärtänette logiikan. Ymmärrän kyllä miksi joku näitä ostaa, itselle on vain jotenkin ihan järjenvastainen ajatus lyödä rahaa noin paljon autoon joka on kuitenkin perinteisessä mielessä todella keskeneräisen oloinen. Mutta kuten sanottua, meitä on monenlaisia ja ihmiset painottavat eri asioita autoa ostaessa. Itse miettisin jotakin teslan tapaista (jos voisin ylipäätään sen satkun rahaa lyödä autoon kiinni), vasta siinä kohtaa kun se olisi muiden merkkien ja valmistajien tasolla pelkästään autona ja nuo "teslamaisuudet", eli hienot tingeltangelit ja digiominaisuudet olisi lyöty siihen vielä lisäksi. Ei joko-tai.
Kupla mikä odottaa poksahtamista.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Aika harvalle auto on investointi, mutta kai noita on ihan menestyksekkäästi käytetty takseina. Ainakin paremman latausinfran maissa.
Juuri tuossa myin 10 vuotta sitten uutena itselleni ostetun auton noin 11000€ korkeammalla hinnalla kuin mitä itse siitä maksoin. Tuo oli ihan harkittu ostos silloin myös taloudellisesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
Teslalla aika hyvin asiat kun porukka valmiita ostamaan jotain 100k autoja eikä ostajia ilmeisesti voisi vähempää kiinnostaa jos vähän rämisee tai muutenkin rakennettu vähän sinnepäin.
No jep.. kuhan tulee softapäivitykset ja on iso näyttö, missä turhia appeja :)

Ja mikä tässä oli ongelma? Kaikkia ei vaan kiinnosta se alusta ja ajettavuus jne. vaan juurikin ne kaikki digi härvelit siinä autossa. Tämä vaan tuntuu olevan automiehille ihan mahdoton yhtälö käsittää, ja osittain juuri tähän kuitenkin teslankin menestys perustuu.

Toiset valitsee auton vaan alustan mukaan ja toiset sitten auton tietokoneiden mukaan. Ei luulisi olevan muilta pois millä perusteella joku muu autonsa ostaa.
Jaa a. Kai se on sitten kiva istua paikoillaan olevassa autossa ihmettelemässä sitä digiä.

Eikös aikalailla kaikissq nykyautoissa ole ihan hyvin digiä, ainakin infotaiment puolella, carplayt ym.
Ketä kiinnostaa se mitä näkyvän puolen alla on, kunhan ne vain toimii? (Ei infotaiment puoli)
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
No jep.. kuhan tulee softapäivitykset ja on iso näyttö, missä turhia appeja :)


Jaa a. Kai se on sitten kiva istua paikoillaan olevassa autossa ihmettelemässä sitä digiä.

Eikös aikalailla kaikissq nykyautoissa ole ihan hyvin digiä, ainakin infotaiment puolella, carplayt ym.
Ketä kiinnostaa se mitä näkyvän puolen alla on, kunhan ne vain toimii? (Ei infotaiment puoli)
Monessako autossa esim. autopilot toimii siten, että käyttäjät sanoo ettei ilman sitä enää halua ajella? Montako niistä on sähköautoja? Ja vaikka unohdetaan polttoaine, niin montako niistä on ostettavissa Suomesta Teslan hinnalla?
Tai monessako näet suoraan navissa tarkalleen paljonko sulla on polttoainetta jäljellä, kun saavut tankkaamaan ja pystyt navista laskemaan reitin suoraan sen mukaisesti, että minne on optimaalista mennä. Lähinnä nyt sähköautoilla tietty tämä.
Monessako hallitset kännykällä nopeasti kaiken tarvittavan vaikka aamulla ennen töihin lähtöä, tai jos avaimista loppuu patteri kesken reissun, saat silti kännykällä ovet auki.

Tesla on ihan täynnä pienen pieniä juttuja joista monia on bemarilla, mersulla jne. Mutta läheskään kaikkea samassa paketissa samaan rahaan en ole nähnyt. Enkä varsinkaan sähköisenä.

Tesla tuo autoiluun paljon sitä mitä Apple teki tuodessaan iPhonen. Silloinkin esim Nokia naureskeli ettei kukaan tuollaista halua. Ja nyt kaikki puhelimet pohjautuu ensimmäiseen iPhoneen. Applelta puuttui silloin monia tärkeitä asioita ekassa mallissa, esim 3G.
Tesla on ehkä tyypillinen jenkkiauto, kuten joku Chrysler 300C, ovipahvit repsotti jne laatu ei ollu mun mielestä ”vähän sinnepäin”, vaan se oli juurikin amerikkalaista. Mutta sitten se mitä Tesla tarjoaa onkin sitä samaa mitä Apple tarjosi aikanaan.
Apple loi ihan uudet kohderyhmät puhelimien käyttäjille ja samaa tekee nyt Tesla.
Aika useat ”perinteisen auton kannattajat” on niitä Nokian käyttäjiä ja tuntuu että iso osa Teslaa kokeilleista ja niitä ostaneista on juuri sitä uutta kohderyhmää mitä ei välttämättä autoilu ole ennen niinkään kiinnostanut.

Tästä kun mennään 10-15v eteenpäin, niin voi hyvin olla et Tesla on jo kuollut ja kuopattu, mutta eiköhän iso osa autoilusta pohjaudu silloin juuri tän hetken Tesloihin, kuten puhelimet Applen ekaan iPhoneen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
@mmst1 Kuljettajan ikkuna falskasi enemmän kuin pelkääjän. Ei korjattu koska se oli in the specs koska valmistaja sallii hiukan ääntä sisään.

Mielestäni Autopilot on hiukan kehittyneempi kuin normi VW kaista/adaptiivinen vakkari mutta ei paljoa. Osassa tilanteita AP ei hallitse tilannetta vaan tekee väärää.

Tesla on ihan kiva, että tulee OTA päivityksiä mutta niiden laatu on aivan järkyttävää paskaa. Vaihtelee aivan saakelisti kerta toisensa jälkeen. Ilmeisesti ei heillä ole aikaa testata kunnolla ja pusketaan ulos sen mitä voi. Teslassa on softan kanssa paljon samaa kuin Applessa mutta Apple sentään myi laitteitaan toimivalla softalla.

Nyt Elonin suurin asia softalla näyttäisi olevan saada Teslat tunnistamaan omina ikoneina ruudussa kuin pelkkinä saippuakoteloina. Voi olla, että Tesla olisi paljon pidemmällä autonomisen ajamisen kanssa jos Elon ei pakottaisi pelkkään kamera+tutka komboon. Tai ns. turhiin ominaisuuksiin kuten pieruäänet jne. Tuntuu, että softan osalta on vielä paljon tehtävää ja näkee sitten helpottuuko asiat kun AP on saatu uudelleen kirjoitettua. Syksyllähän se "tulee".

Vielä on paljon puutteita navissakin, että saisi hyödyn irti. Kuten esim. reitin laskeminen välipysähdyksineen.
 

Anal Digital

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
98
Monessako autossa esim. autopilot toimii siten, että käyttäjät sanoo ettei ilman sitä enää halua ajella? Montako niistä on sähköautoja? Ja vaikka unohdetaan polttoaine, niin montako niistä on ostettavissa Suomesta Teslan hinnalla?
Tai monessako näet suoraan navissa tarkalleen paljonko sulla on polttoainetta jäljellä, kun saavut tankkaamaan ja pystyt navista laskemaan reitin suoraan sen mukaisesti, että minne on optimaalista mennä. Lähinnä nyt sähköautoilla tietty tämä.
Monessako hallitset kännykällä nopeasti kaiken tarvittavan vaikka aamulla ennen töihin lähtöä, tai jos avaimista loppuu patteri kesken reissun, saat silti kännykällä ovet auki.

Tesla on ihan täynnä pienen pieniä juttuja joista monia on bemarilla, mersulla jne. Mutta läheskään kaikkea samassa paketissa samaan rahaan en ole nähnyt. Enkä varsinkaan sähköisenä.

Tesla tuo autoiluun paljon sitä mitä Apple teki tuodessaan iPhonen. Silloinkin esim Nokia naureskeli ettei kukaan tuollaista halua. Ja nyt kaikki puhelimet pohjautuu ensimmäiseen iPhoneen. Applelta puuttui silloin monia tärkeitä asioita ekassa mallissa, esim 3G.
Tesla on ehkä tyypillinen jenkkiauto, kuten joku Chrysler 300C, ovipahvit repsotti jne laatu ei ollu mun mielestä ”vähän sinnepäin”, vaan se oli juurikin amerikkalaista. Mutta sitten se mitä Tesla tarjoaa onkin sitä samaa mitä Apple tarjosi aikanaan.
Apple loi ihan uudet kohderyhmät puhelimien käyttäjille ja samaa tekee nyt Tesla.
Aika useat ”perinteisen auton kannattajat” on niitä Nokian käyttäjiä ja tuntuu että iso osa Teslaa kokeilleista ja niitä ostaneista on juuri sitä uutta kohderyhmää mitä ei välttämättä autoilu ole ennen niinkään kiinnostanut.

Tästä kun mennään 10-15v eteenpäin, niin voi hyvin olla et Tesla on jo kuollut ja kuopattu, mutta eiköhän iso osa autoilusta pohjaudu silloin juuri tän hetken Tesloihin, kuten puhelimet Applen ekaan iPhoneen.
Aikalailla näin, tunnen kaks tapausta jossa Model 3 on ensimmäinen auto. Aikaisemmin autoilu ei vain ole innostanut. Mutta sen lisäksi sanoisin että kolmosen myötä Tesla houkuttelee yllättävän paljon noita perinteisiä bensalenkkareita ainakin omassa lähipiirissä. Toki siellä on paljon muutosvastarintaa, mutta yhtälailla on heitä jotka näkevät metsän puilta. Varsinkin jenkkifoorumeilla varsin tyypillinen kirjoittelija on entinen bemaristi. Tälläiseksi itsenikin luen ja 3-sarjan bmw olis varmaan vuosi sitten tullu ostettua jos tätä ei olis.

S/X puolestaan kärsii siitä, että niitä verrataan samaan aikaan urheiluautoihin ja edustusautoihin. Tottakai suuntaan tai toiseen puolensa valinneet perustelevat kantaansa itselleen parhain päin. Ajettavuus on huonoa koska mutkiin ne eivät taitu kuten Porschet, toisaalta se on huonoa koska ei yllä S-mersun kaltaiseen mukavuuteen. Todellisuudessa auto tarjoaa sellaisen kokonaisuuden jota kumpikaan edellämainituista, tai oikeastaan mikään muukaan ei tarjoa. Ja siitä sitten joko tykkää tai ei. Äänekkäimmät huutelijat joka tapauksessa useimmiten eivät ole ikinä kyydissä istuneetkaan. Tosin oon mäkin tälläiseen huuteluun/huumoriin syyllistynyt ainakin reaalimaailmassa. VAG tsi/dsg komboineen on aina yhtä hauska juttu vaikken ikinä oo moista omistanu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
@mmst1
Mielestäni Autopilot on hiukan kehittyneempi kuin normi VW kaista/adaptiivinen vakkari mutta ei paljoa. Osassa tilanteita AP ei hallitse tilannetta vaan tekee väärää.
Samaa itsekin lukenut, että osa pitää esimerkiksi Kian/Hyundain kaista-avustinta parempana kuin Teslan AP:ta, vaikka niissäkin on parantamisen varaa vaikka kuinka. Seatin toteutus kaista-avustimesta on jopa vaarallinen, kun haluaa yhtäkkiä ajaa päin liikenteenjakajaa..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Samaa itsekin lukenut, että osa pitää esimerkiksi Kian/Hyundain kaista-avustinta parempana kuin Teslan AP:ta, vaikka niissäkin on parantamisen varaa vaikka kuinka. Seatin toteutus kaista-avustimesta on jopa vaarallinen, kun haluaa yhtäkkiä ajaa päin liikenteenjakajaa..
Joo näin kuulemma uusissa, ainakin Mii. Itse ajanut VM 2016 4v ja uudet Seatit kanssa koejajoin ja ne toimivat ok.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Samaa itsekin lukenut, että osa pitää esimerkiksi Kian/Hyundain kaista-avustinta parempana kuin Teslan AP:ta, vaikka niissäkin on parantamisen varaa vaikka kuinka. Seatin toteutus kaista-avustimesta on jopa vaarallinen, kun haluaa yhtäkkiä ajaa päin liikenteenjakajaa..
Yhden kameran LKA-järjestelmä ei kyllä ole lähelläkään AP:n toiminnallisuutta. Toimintaperiaate ja tilanteet, joihin järjestelmä voi vastata, ovat aivan erilaiset.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
Monessako autossa esim. autopilot toimii siten, että käyttäjät sanoo ettei ilman sitä enää halua ajella? Montako niistä on sähköautoja? Ja vaikka unohdetaan polttoaine, niin montako niistä on ostettavissa Suomesta Teslan hinnalla?
Tai monessako näet suoraan navissa tarkalleen paljonko sulla on polttoainetta jäljellä, kun saavut tankkaamaan ja pystyt navista laskemaan reitin suoraan sen mukaisesti, että minne on optimaalista mennä. Lähinnä nyt sähköautoilla tietty tämä.
Monessako hallitset kännykällä nopeasti kaiken tarvittavan vaikka aamulla ennen töihin lähtöä, tai jos avaimista loppuu patteri kesken reissun, saat silti kännykällä ovet auki.

Tesla on ihan täynnä pienen pieniä juttuja joista monia on bemarilla, mersulla jne. Mutta läheskään kaikkea samassa paketissa samaan rahaan en ole nähnyt. Enkä varsinkaan sähköisenä.

Tesla tuo autoiluun paljon sitä mitä Apple teki tuodessaan iPhonen. Silloinkin esim Nokia naureskeli ettei kukaan tuollaista halua. Ja nyt kaikki puhelimet pohjautuu ensimmäiseen iPhoneen. Applelta puuttui silloin monia tärkeitä asioita ekassa mallissa, esim 3G.
Tesla on ehkä tyypillinen jenkkiauto, kuten joku Chrysler 300C, ovipahvit repsotti jne laatu ei ollu mun mielestä ”vähän sinnepäin”, vaan se oli juurikin amerikkalaista. Mutta sitten se mitä Tesla tarjoaa onkin sitä samaa mitä Apple tarjosi aikanaan.
Apple loi ihan uudet kohderyhmät puhelimien käyttäjille ja samaa tekee nyt Tesla.
Aika useat ”perinteisen auton kannattajat” on niitä Nokian käyttäjiä ja tuntuu että iso osa Teslaa kokeilleista ja niitä ostaneista on juuri sitä uutta kohderyhmää mitä ei välttämättä autoilu ole ennen niinkään kiinnostanut.

Tästä kun mennään 10-15v eteenpäin, niin voi hyvin olla et Tesla on jo kuollut ja kuopattu, mutta eiköhän iso osa autoilusta pohjaudu silloin juuri tän hetken Tesloihin, kuten puhelimet Applen ekaan iPhoneen.
Osaan ajaa itse, ehkä adaptiivinen vakkari ihan jees, nyt on ihan vaan vakkari.

Näen ajotietokoneesta että pääsen 1000km (kun tankki täynnä), jos matkaa määränpäähän on 400km niin tiedän että pääsen samalla tankilla takaisin kotiin. Yleensä kylläkin kerran kuukaudessa käy tankkaamassa, melko pieni vaiva.

Optimaalisin reitti on se mikä on nopein.

Mulla on joku avain kaukosäätimen sisällä millä ovet saa tarvittaessa auki (muutenkin auto ilmoittaa jos patteri loppumassa). Teslassa vissii välillä jäit auton ulkopuolelle jos auto ei ollu verkossa (no nykyään ei kai enää, betatesti auttanu asiaan)

En tiedä mitä pitäs hallita, aamulla autoon ja ajoon.

Apple toi appstoren ja paremman käyttöliittymän kosketusnäytölle.. Kunnes muutkin sai kehittyä käytettävyyden samalle tasolle/ohi.

Muttajoo sähköautoina ihan hyviä range ja kulutus muun muassa, mutta muut aikamoista hypeä valtaosalle ihmisistä. Vähän kuin Apple paitsi hankinta hinta 50-100x suurempi.
 

Joe

Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
316
Eli periaatteessa ostaisit Tokmannilta 20 euron duffelin Louis Vuittonin hinnalla... No meitä on moneksi...
Niinkun sanottiinkin jo onpa ontuva vertaus. Jos ostat 50k+ teslan ja vertaat sitä saman hintaiseen toiseen autoon niin on se vähän eri kun ostaisit halvan duffelin kolmella tonnilla. Itse toisaalta mielummin hankkisin vaikka kaksi tokmannin duffelia yhden LV:n hinnalla kun hävettäisi kantaa designer tuotetta enemmän kuin tokmannin mainosduffelia. Hävettäisi olla pikamuotimerkin kävelevä promo enemmän kuin perustavarakaupan kävelevä promo.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 321
Monessako autossa esim. autopilot toimii siten, että käyttäjät sanoo ettei ilman sitä enää halua ajella? Montako niistä on sähköautoja? Ja vaikka unohdetaan polttoaine, niin montako niistä on ostettavissa Suomesta Teslan hinnalla?
Tai monessako näet suoraan navissa tarkalleen paljonko sulla on polttoainetta jäljellä, kun saavut tankkaamaan ja pystyt navista laskemaan reitin suoraan sen mukaisesti, että minne on optimaalista mennä. Lähinnä nyt sähköautoilla tietty tämä.
Monessako hallitset kännykällä nopeasti kaiken tarvittavan vaikka aamulla ennen töihin lähtöä, tai jos avaimista loppuu patteri kesken reissun, saat silti kännykällä ovet auki.

Tesla on ihan täynnä pienen pieniä juttuja joista monia on bemarilla, mersulla jne. Mutta läheskään kaikkea samassa paketissa samaan rahaan en ole nähnyt. Enkä varsinkaan sähköisenä.

Tesla tuo autoiluun paljon sitä mitä Apple teki tuodessaan iPhonen. Silloinkin esim Nokia naureskeli ettei kukaan tuollaista halua. Ja nyt kaikki puhelimet pohjautuu ensimmäiseen iPhoneen. Applelta puuttui silloin monia tärkeitä asioita ekassa mallissa, esim 3G.
Tesla on ehkä tyypillinen jenkkiauto, kuten joku Chrysler 300C, ovipahvit repsotti jne laatu ei ollu mun mielestä ”vähän sinnepäin”, vaan se oli juurikin amerikkalaista. Mutta sitten se mitä Tesla tarjoaa onkin sitä samaa mitä Apple tarjosi aikanaan.
Apple loi ihan uudet kohderyhmät puhelimien käyttäjille ja samaa tekee nyt Tesla.
Aika useat ”perinteisen auton kannattajat” on niitä Nokian käyttäjiä ja tuntuu että iso osa Teslaa kokeilleista ja niitä ostaneista on juuri sitä uutta kohderyhmää mitä ei välttämättä autoilu ole ennen niinkään kiinnostanut.

Tästä kun mennään 10-15v eteenpäin, niin voi hyvin olla et Tesla on jo kuollut ja kuopattu, mutta eiköhän iso osa autoilusta pohjaudu silloin juuri tän hetken Tesloihin, kuten puhelimet Applen ekaan iPhoneen.
Nuo kaikki ominaisuudet mitä listasit löytyy jotakuinkin kaikista autoista?
Joku range nyt on polttiksissakin näkynyt jo kymmeniä vuosia. saati sitten että olisi joku ongelma päästä autoon sisään jos kaukosäätimen patteri loppuu, ok tesla on ongelmallinen päästä sisään jos 12v puolelta on virta loppu koska siinä ei ole mekaanista avainta ollenkaan mikä on ihan joka ikisessä muussa autossa.
Alkaenmallin navitkin osaa suositella reitin taloudellisuuden/nopeuden/ruuhkien perusteella ihan miten itse valitsee.

Ei siinä, teslan voimalinja on kieltämättä varsin hieno mutta ei noi muut ominaisuudet nyt mitenkään mullistavia ole.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
No tottakai range näkyy joka autossa, ei se ole pointti... ei jaksa edes jatkaa.
Tämä on oikeasti ihan samaa keskustelua kuin silloin kun se eka iPhone tuli ja jengi piti hulluna kun tilasin sen jenkeistä. ”Perinteisten” omistajat kyllä keksi kaikkeen miten vanha S60 Noksu hoiti saman asian ihan riittävän hyvin. Ja nykyisin kaikilla kosketusnäytölliset luurit..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 321
No tottakai range näkyy joka autossa, ei se ole pointti... ei jaksa edes jatkaa.
Tämä on oikeasti ihan samaa keskustelua kuin silloin kun se eka iPhone tuli ja jengi piti hulluna kun tilasin sen jenkeistä. ”Perinteisten” omistajat kyllä keksi kaikkeen miten vanha S60 Noksu hoiti saman asian ihan riittävän hyvin. Ja nykyisin kaikilla kosketusnäytölliset luurit..
ei kyllä alkuunkaan sama, koska iphone oli aikoinaan oikeasti jotain ihan muuta kaikinpuolin vs vanhat valmistajat, myös laaduntuntu niissä oli varsin premium.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Melkeenpä kaikki uudet Volvot:
-Auto Pilot? Pilot Assist löytyy. Käytännössä voi ajaa sen kanssa, harmi vaan että pakko koskettaa rattia
- Löytyy bensana, dieselinä, bensahybridinä, dieselhybridinä, plugin-hybridinä, sähkönä
- Hinnastot alkaen 37 tonnia, varusteet jos ampuu ns. täyteen niin noin 50 tonnia
- Kaikki näyttää rangen, kaikki osaa neuvoa seuraavalle huoltsikalle tankkaamaan (kysyy haluatko ajaa tänne ja tänne Teboilille esim.)
- Vakiona Volvo on Call jolla hoituu: ovien avaus ja sulkeminen, webaston ajastus tai suorakäynnistys (vakiona sekin), auton etäkäynnistys, täydellinen ajopäiväkirja joka on exportattavissa exceliksi tai csv:ksi, auton yleiset tiedot, kulutustiedot (myös esim. Paljonko sähköllä vs. polttonesteellä
- Lisäksi mukaan kuuluu usb-tikun kokoinen ns. surffiavain joka kestää vettä. Voi siis lukita kamat autoon kun painuu biitsille uimaan

Ja huolto? Sulla on omamekaanikko jonka kanssa voit hoitaa kaiken kasvotusten ja soittaa kun tarvii. Jos on vaikeampia ongelmia paljon niin se muistaa sut jo ulkoa ja homma otetaan vakavasti.
Samat on juu Mesessäkin toki jos miettii A-sarjaa niin se kaikilla herkuilla on siinä 50t paikkeilla.

Mesessä saa erikseen ostella vielä parkkeerauksen ja pari muuta herkkua. Muuten kuten nuo yllämainitut asiat saa vuosimaksulla mikä on ihan järkevä hinta. Taisi olla peruspaketti 39€ vuosi ja kaikki 150€ vuosi.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Nuo kaikki ominaisuudet mitä listasit löytyy jotakuinkin kaikista autoista?
Joku range nyt on polttiksissakin näkynyt jo kymmeniä vuosia. saati sitten että olisi joku ongelma päästä autoon sisään jos kaukosäätimen patteri loppuu, ok tesla on ongelmallinen päästä sisään jos 12v puolelta on virta loppu koska siinä ei ole mekaanista avainta ollenkaan mikä on ihan joka ikisessä muussa autossa.
Alkaenmallin navitkin osaa suositella reitin taloudellisuuden/nopeuden/ruuhkien perusteella ihan miten itse valitsee.

Ei siinä, teslan voimalinja on kieltämättä varsin hieno mutta ei noi muut ominaisuudet nyt mitenkään mullistavia ole.
Kaikista paras on, kun et pääse sisään jos talvella ovenkahvat on lievästi jäässä. No siihenkin Facebookin vannoutineimmilla faneilla oli ratkaisu, että pitää pitää akkukäyttöistä kuumailmapuhallinta aina mukanaan. Ei ollut kuulemma mikään paha rasti. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
No tottakai range näkyy joka autossa, ei se ole pointti... ei jaksa edes jatkaa.
Tämä on oikeasti ihan samaa keskustelua kuin silloin kun se eka iPhone tuli ja jengi piti hulluna kun tilasin sen jenkeistä. ”Perinteisten” omistajat kyllä keksi kaikkeen miten vanha S60 Noksu hoiti saman asian ihan riittävän hyvin. Ja nykyisin kaikilla kosketusnäytölliset luurit..
Paitsi että on ihmisiä jotka pitää esim e90 kommaria tänäkin päivänä paljon parempana puhelimena kuin mitään iPhonea. Ja mulla on kuitenkin iLuurejakin ollut toista kymmentä. Vastaavaa tuotetta en ole vielä löytänyt joka tänä päivänä olisi yhtä toimiva kaikin puolin kuin se oli.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 566
Viestejä
4 166 596
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom