Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ai niinkuin jos auto ”vetelee” kiihdytyksessä, jos teho vaikka kolminkertaistetaan, auto ei vetele sen enempää?
Mutta en jaksa väitellä oftopikkia, sovitaan että olet oikeassa :thumbsup:
Jos tesla on suunniteltu niille 20" vanteille, ei se ole hyvä ajaa 18"

Jos se litranen octavia on suunniteltu 16" ei se ole hyvä ajaa 20"

Mikä tuossa oli niin vaikeaa ymmärtää? :facepalm:

Yleensä tehokkaissa autoissa on jäykemmät puslat, jousitus ja matalaprofiili renkaat jolla vetely saadaan kuriin oikean alustageometrian kanssa.
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
547
Jos tesla on suunniteltu niille 20" vanteille, ei se ole hyvä ajaa 18"

Jos se litranen octavia on suunniteltu 16" ei se ole hyvä ajaa 20"

Mikä tuossa oli niin vaikeaa ymmärtää? :facepalm:

Yleensä tehokkaissa autoissa on jäykemmät puslat, jousitus ja matalaprofiili renkaat jolla vetely saadaan kuriin oikean alustageometrian kanssa.
Kyllähän me ollaan ihan samaa mieltä asiasta, jos geometria yms muuttuu niin on huono ajaa, suuntaan tai toiseen.
tarkoitan sitä, jos tehoa on paljon enemmin, niin tehoa käyttäessä ne huonot ominaisuudet korostuvat enemmin.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
IF:llä menee kaskosta mutta bonukset ei tipu.
Meneekö jossain yhtiössä kaskosta korvatusta lasivahingosta bonukset? Tämähän kuulostaa harvinaisen erikoiselta, sillä bonusjärjestelmän ajatuksena on rokottaa jos on syypää korvaustapahtumaan. Joku toisesta autosta lentävä kivi on aika vaikea katsoa itse aiheutetuksi samaan tapaan kuin parkkihallissa pylvääseen peruuttaminen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 144
Oliko siis 18" Model Y LR vanteille/renkaille jotain virallista speksiä jossain? Ilmeisesti 235/55/R18 ainakin kävisi jollain vannekombolla? Teslan konfiguraattori tarjoaa nyt Nokian R3 kitkoja. Noissa Teslan renkaissa tulee varmaan painesensorit hinnassa mukana?
Uusien Teslojen mukana tulee R5 ei R3 vaikka niin tuolla sivulla lukeekin. Eivät vain saa päivitettyä oikeaa tietoa tuonne.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 936
Meneekö jossain yhtiössä kaskosta korvatusta lasivahingosta bonukset? Tämähän kuulostaa harvinaisen erikoiselta, sillä bonusjärjestelmän ajatuksena on rokottaa jos on syypää korvaustapahtumaan. Joku toisesta autosta lentävä kivi on aika vaikea katsoa itse aiheutetuksi samaan tapaan kuin parkkihallissa pylvääseen peruuttaminen.
Enpä osaa sen tarkemmin sanoa, tuossa vaan oli että ne bonukset ei tosiaan tipu kuten tuossa aikaisemmin joku sanoi että jos ei mene lasiturvasta (tämän katon osalta) niin menisi bonukset.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Enpä osaa sen tarkemmin sanoa, tuossa vaan oli että ne bonukset ei tosiaan tipu kuten tuossa aikaisemmin joku sanoi että jos ei mene lasiturvasta (tämän katon osalta) niin menisi bonukset.
Olisipa kiva tietää jos jossakin menee, niin tietäisi kiertää sellaisen yhtiön jatkossa kaukaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 144
Meneekö jossain yhtiössä kaskosta korvatusta lasivahingosta bonukset? Tämähän kuulostaa harvinaisen erikoiselta, sillä bonusjärjestelmän ajatuksena on rokottaa jos on syypää korvaustapahtumaan. Joku toisesta autosta lentävä kivi on aika vaikea katsoa itse aiheutetuksi samaan tapaan kuin parkkihallissa pylvääseen peruuttaminen.
Siis meneehän bonukset kaikista kaskoista, jos ei ole erillistä lasiturvaa, jonka ideana on juuri tuo ettei sitä lasia korvata kaskon puolelta. Lisäksi osassa kaskoista bonukset eivät mene vielä ensimmäisestä vahingosta. Lasikaton osalta taas osassa vakuutuksista se korvataan lasiturvasta ja osassa kaskosta jolloin korvauksella on bonusvaikutus.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 936
IF:n kaveri siis laittoi näin kun kysyin vielä tuosta Y:n panoraamakatosta:

" Auton lasikatto korvataan kaskovakuutuksesta. Korvaus ei tiputa bonuksia. "
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Siis meneehän bonukset kaikista kaskoista, jos ei ole erillistä lasiturvaa, jonka ideana on juuri tuo ettei sitä lasia korvata kaskon puolelta. Lisäksi osassa kaskoista bonukset eivät mene vielä ensimmäisestä vahingosta. Lasikaton osalta taas osassa vakuutuksista se korvataan lasiturvasta ja osassa kaskosta jolloin korvauksella on bonusvaikutus.
Tämä riippuu täysin sopimusasiakirjaan kirjatuista ehdoista. Osa vahingoista ei aiheuta bonusmenetystä, jos katsotaan ettei vahinko ole syntynyt suoraan omistajan omasta myötävaikutuksesta tai suojeluehdon laiminlyönnistä. Joidenkin yhtiöiden mukaan lasivakuutus kattaa vain tuulilasin, toiset yhtiöt taas korvaavat siitä kaikki lasit tai tuulilasin ja sivulasit. Ihanan simppeliä.


Toisin kuin If, vakuutusyhtiö Pohjola ei kuitenkaan tiputa vakuutuksenottajan bonuksia, kun auton vahinko johtuu sääolosuhteista.

- Toinen tyyppivahinko, jonka takia bonukset eivät tipu, on auton päälle kaatunut puu, Reinikka kertoo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Vakuutuksessa vaikuttaa kaikkein eniten postinumero (tietysti bonareiden jälkeen). Maaseudulla asuville lienee noin 700€/vuosi ja 00xx0 postinumerolla 1300 € Teslan liikennevakuutus ja täyskasko yhteensä. Ikäkin vaikuttaa varmaan jotain.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
IF:n kaveri siis laittoi näin kun kysyin vielä tuosta Y:n panoraamakatosta:

" Auton lasikatto korvataan kaskovakuutuksesta. Korvaus ei tiputa bonuksia. "
Eli toisin sanoen. Lasiturvaa ei tarvita lasikaton korvaamiseen ja bonukset ei tipu. Tämä tiedoksi esim. nimimerkille @burmanm.

edit. Toki vain yhden vakuutusyhtiön linja, mutta eipä nämä toisistaan yleensä paljoa eroa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Eli toisin sanoen. Lasiturvaa ei tarvita lasikaton korvaamiseen ja bonukset ei tipu. Tämä tiedoksi esim. nimimerkille @burmanm.

edit. Toki vain yhden vakuutusyhtiön linja, mutta eipä nämä toisistaan yleensä paljoa eroa.
Tuo on iffin linjaus. Muilla ei ole näin välttämättä. Mutta montako kertaa ne korvaa kaskosta?
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
431
Eikö kasko-bonukset saa takaisin vaihtamalla yhtiötä? Eli ajat tolppaan, korjaat kaskoon ja bonukset tippuvat -> vaihdat yhtiötä ja taas täysillä mennään.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Ai *kasko* vai? Vahvasti epäilen.
Nyt kun tuon sanoit, niin tosiaan enpä ole varma miten kaskovakuutukset menevät sillä sekoitin tämän liikennevakuutuksen bonuksiin, jotka siirtyvät yhtiöstä toiseen. Kaskovakutuuksissa ei tosiaan taida tälläistä systeemiä olla, joten täydet saanee vaihtamalla yhtiötä? Joku viisaampi korjatkoon.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
431
Liikennevakuutus siirtyy joo, mutta meillä oli pitkään firman halli tolppaviidakko ja useampi niihin täräytti. Ne kenellä kasko-bonukset tippuivat tekivät tätä vaihtoa ja taas oli täydet. Siinä kaskon hinta vaan pompsahtaa mukavasti, jos siitä alkaa prossat pudota. Tästä on jokunen vuosi, mutta luultavasti sama toimii edelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
Nyt olisi taas iso kasa LR Y:tä saatavissa nopealla toimituksella. Suurin osa tosin Ghent:ssä varastossa mutta löytyy mm metallinpunaista muutama kappale. Onko nämä jotain vanhempaa erää kun monesta näyttää puuttuvan maininta vetokoukusta.
Nyt enää yksi sininen LR ja myös ilman vetokoukkua.

RWD malleja sitten löytyy pikkasen enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Nyt kun tuon sanoit, niin tosiaan enpä ole varma miten kaskovakuutukset menevät sillä sekoitin tämän liikennevakuutuksen bonuksiin, jotka siirtyvät yhtiöstä toiseen. Kaskovakutuuksissa ei tosiaan taida tälläistä systeemiä olla, joten täydet saanee vaihtamalla yhtiötä? Joku viisaampi korjatkoon.
Liikennevakuutuksen tilanteen ne pystyy tarkastamaan ja tällä voi olla vaikutusta tarjottavaan kaskoon. Mutta mitään kasko-bonuksien rekisteriä en kyllä tiedä olevan. Kilpailuetuhan se niille on tarjota isoja %-lukuja, laittavat sitten vaan sen ei-alennetun hinnan kovemmaksi kolariherkälle kuskille...
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 936
Löytyykö jostain listausta mitkä kaikki asetukset tallentuvat Teslassa käyttäjäprofiileihin? Vai tallentuuko sinne ihan kaikki?

Ilmeisesti kuskin penkin ristiseläntuen säätö ei tallennu toisin kuin muut penkin säädöt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
Löytyykö jostain listausta mitkä kaikki asetukset tallentuvat Teslassa käyttäjäprofiileihin? Vai tallentuuko sinne ihan kaikki?

Ilmeisesti kuskin penkin ristiseläntuen säätö ei tallennu toisin kuin muut penkin säädöt.
Varmaan ratin korkeus ja etäisyys on tallentuisi myös?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Löytyykö jostain listausta mitkä kaikki asetukset tallentuvat Teslassa käyttäjäprofiileihin? Vai tallentuuko sinne ihan kaikki?
Ei tuosta taida ihan kovin tarkkaa listausta olla. Tässä jonkinlainen karkea listaus mitä tallentuu:
  • Penkin, peilien ja ratin säädöt
  • Autopilotin ja ajamisen asetukset
  • Valojen asetukset
  • Ilmastointilaitteen säädöt
  • Navigoidut osoitteet ja suosikit, media ja datan jakamisen asetukset.
  • Näytön asetukset (kirkkaus ja teema?)
 
Liittynyt
28.12.2020
Viestejä
233
Ei tuosta taida ihan kovin tarkkaa listausta olla. Tässä jonkinlainen karkea listaus mitä tallentuu:
  • Penkin, peilien ja ratin säädöt
  • Autopilotin ja ajamisen asetukset
  • Valojen asetukset
  • Ilmastointilaitteen säädöt
  • Navigoidut osoitteet ja suosikit, media ja datan jakamisen asetukset.
  • Näytön asetukset (kirkkaus ja teema?)
Lisätään ainakin sentry asetukset listaan.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 555
79084F59-BCBF-45A5-8B5B-872665465C72.jpeg
Vahva suositus laitattaa kuvan mukaiset suojakalvot edelleen model 3:siin. Hiukan harmittaa kun en laittanut välittömästi kun auton sain, nyt jo 3kk auton saannista on jo tullut kuvassa kalvotettuun kohtaan kiveniskuja vaikka en hiekkateillä ajakkaan (pkseudulla). Muutenkin ihan käsittämättömiin kohtiin mm. Etuoviin alas tullut kiven iskuja?
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
431
Model Y:ssä on tuossa valmiina (ruma) kalvo. Varmaan tulisi vedetty PPF etuosa + ovet, mutta suurin osa ei tietenkään halua näihin investoida.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
Model Y:ssä on tuossa valmiina (ruma) kalvo. Varmaan tulisi vedetty PPF etuosa + ovet, mutta suurin osa ei tietenkään halua näihin investoida.
Hyvä uutinen. Ei mielestäni kovin ruma kun en sitä edes teslan liikkeessä tai koeajolla huomannut, enkä huomaa nytkään kun googlen kuvahausta katselen kuvia Y:stä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
431
Hyvä uutinen. Ei mielestäni kovin ruma kun en sitä edes teslan liikkeessä tai koeajolla huomannut, enkä huomaa nytkään kun googlen kuvahausta katselen kuvia Y:stä.
Joo toki ei ole tavalliselle autoilijalle ruma kuka ei harrasta detailing hommia ja käyttää esim. automaattipesuja jne. Itseä siinä häiritsee kun kalvon reunat ovat selkeästi keskellä oven pintaa eikä reunoissa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
966
Muutenkin ihan käsittämättömiin kohtiin mm. Etuoviin alas tullut kiven iskuja?
Joo toki ei ole tavalliselle autoilijalle ruma kuka ei harrasta detailing hommia ja käyttää esim. automaattipesuja jne. Itseä siinä häiritsee kun kalvon reunat ovat selkeästi keskellä oven pintaa eikä reunoissa.
Mitä jutellut ja lueskellut, niin Model 3:n tärkein juttu on asentaa ns. kiinakuraläpät eteen ja taakse (esim. Vempele). Vakioläpät ovat huonot. Tämän lisäksi kannattaa panostaa helmojen ja ovien alareunojen PPF-kalvoihin, jos haluaa välttää mainittuja kiveniskuja.

Itse asennutin em. läpät ja PPF:t heti auton ostettuani ja vaikka harrastankin detailing hommia ja pesen autoni käsin, niin nuo autooni laitetut PPF:t ei kyllä hyppää silmille kuin vasta hyvin läheltä tarkasteltuna. Helmakotelon PPF onkin kyllä fiksummin laitettu kuin tuo Teslan oma.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
92
Mitä jutellut ja lueskellut, niin Model 3:n tärkein juttu on asentaa ns. kiinakuraläpät eteen ja taakse (esim. Vempele). Vakioläpät ovat huonot. Tämän lisäksi kannattaa panostaa helmojen ja ovien alareunojen PPF-kalvoihin, jos haluaa välttää mainittuja kiveniskuja.

Itse asennutin em. läpät ja PPF:t heti auton ostettuani ja vaikka harrastankin detailing hommia ja pesen autoni käsin, niin nuo autooni laitetut PPF:t ei kyllä hyppää silmille kuin vasta hyvin läheltä tarkasteltuna. Helmakotelon PPF onkin kyllä fiksummin laitettu kuin tuo Teslan oma.
Alkuperäiset pienet roiskeläpät edessä on riittävät, jos laittaa kylkiin alhaalta-oven pokkaukseen asti PPF ja takapuskurin takakulmat myös.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
92
@Markkanen Model Y:ssä varmaankin sama ongelma?
2022-2023 Y:hyn ei tarvitse viritellä mitään kalvoja tai roiskeläppiä. Alahelmat ja lokasuojan reunat on maalaamatonta muovia ja eturoiskeläpät riittävän isot lärpäkkeet. Takaoven ja lokasuojan välinen alue on valmiiksi kalvotettu. Vanhemmissa alkupään autoissa kannattaa tarkastaa onko niissä pienemmät roiskeläpät kuin nykyään tai puuttuuko ne kokonaan, jos on tuonti auto.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
2022-2023 Y:hyn ei tarvitse viritellä mitään kalvoja tai roiskeläppiä. Alahelmat ja lokasuojan reunat on maalaamatonta muovia ja eturoiskeläpät riittävän isot lärpäkkeet. Takaoven ja lokasuojan välinen alue on valmiiksi kalvotettu. Vanhemmissa alkupään autoissa kannattaa tarkastaa onko niissä pienemmät roiskeläpät kuin nykyään tai puuttuuko ne kokonaan, jos on tuonti auto.
Vähän aiheesta ohi, mutta tarviikos näissä uusissa kolmosessa ja yyssä enää myöskään rasvailla kahvoja ja oven tiivisteitä, mikäli haluaa optimaalisen toiminnan talvella? Vai pärjääkö ilmankin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
966
Alkuperäiset pienet roiskeläpät edessä on riittävät, jos laittaa kylkiin alhaalta-oven pokkaukseen asti PPF ja takapuskurin takakulmat myös.
En noita kyllä itse riittäviksi kutsuisi, vaikka varmaan paremmat kuin ei mitään. Alla verrattuna vakio ja sen jälkeen nämä "kiinaläpät".

 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Vähän aiheesta ohi, mutta tarviikos näissä uusissa kolmosessa ja yyssä enää myöskään rasvailla kahvoja ja oven tiivisteitä, mikäli haluaa optimaalisen toiminnan talvella? Vai pärjääkö ilmankin.
Kyllä ainakin netissä olevassa käyttöohjeessa oli nimenomaan mainuttu WD-40 suihkutus. Itse kyllä jos Teslan ostan niin uhmaan tätä ja suihkutan CRC 5-56:ta sinne, kun se on monikäyttöisempää.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 345
Melkoista puuhaa. Muistelisin nähneeni jotain videoita muilta valmistajilta tuotantolinjalta niin niissähän usein jollain pulttikoneella ajetaan pultit/mutterit momenttiin mikä dokumentoi/valokuvaa asennusvaiheet samalla. Onko Teslalla homma sen varassa et mitä Miguel sattuu muistamaan työhön opastukselta?

 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Vähän aiheesta ohi, mutta tarviikos näissä uusissa kolmosessa ja yyssä enää myöskään rasvailla kahvoja ja oven tiivisteitä, mikäli haluaa optimaalisen toiminnan talvella? Vai pärjääkö ilmankin.
Ovenkahvoihin WD-40 ja tiivisteisiin kumi ja muovihoitoa (ei silikonia). Tärkein on oman kokemuksen mukaan vahata ovenpielet ja sisäpuolen pellit niin ei jäädy ovet (tiivisteet) kiinni.

GUID-6C540224-CB3E-40C0-A23C-A5665BEE59F2-online-en-US.png

IMG_5787.jpg


Tuo dmn mainitsema CRC käy myös aivan yhtä hyvin. Kyllä ne varmaan kohtuullisen hyvin toimii ilman huoltoakin, mutta itse kun olen noita hoitanut niin ei ole ovet jäätyneet tai temppuilleet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2022
Viestejä
309
Ovien lukkojen yms. öljyäminen aseöljyllä ja noiden tiivisteiden hoitaminenhan on ihan perinteistä suomalaista valmistautumista talveen autonhoidollisesti. Itse tosiaan en moista ole juuri koskaan laiskana miehenä tehnyt...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 734
Melkoista puuhaa. Muistelisin nähneeni jotain videoita muilta valmistajilta tuotantolinjalta niin niissähän usein jollain pulttikoneella ajetaan pultit/mutterit momenttiin mikä dokumentoi/valokuvaa asennusvaiheet samalla. Onko Teslalla homma sen varassa et mitä Miguel sattuu muistamaan työhön opastukselta?

Älyvääntimiä noissa kriittisessä paikoissa kai yleensä käytetään. Mittaa kierrokset, momentikäyrän yms. ja ilmoittaa jos kiinnitys ei mennyt kuin suunniteltu.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Melkoista puuhaa. Muistelisin nähneeni jotain videoita muilta valmistajilta tuotantolinjalta niin niissähän usein jollain pulttikoneella ajetaan pultit/mutterit momenttiin mikä dokumentoi/valokuvaa asennusvaiheet samalla. Onko Teslalla homma sen varassa et mitä Miguel sattuu muistamaan työhön opastukselta?

Näin ne otsikot taas revitään kun YHDESTÄ autosta on väitetysti ohjauspyörä irronnut. :hmm:
Teslan automaation määrä kokoonpanossa on edellä muita valmistajia. Juuri tästä komponentista on paha sanoa, mutta tulee mieleen myös se mahdollisuus että rattia olisi käytetty irti syystä tai toisesta (esim. huomattu nahkaverhoilussa valmistusvirhe) ja jätetty kiristämättä tämän jälkeen.

Tekevälle sattuu:



Tuollainen ohjauspyörä ei kiinnitystavastaan johtuen kerrasta irtoa, vaan siinä alkaa tuntumaan klappia ennen lopullista irtoamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
Vähän aiheesta ohi, mutta tarviikos näissä uusissa kolmosessa ja yyssä enää myöskään rasvailla kahvoja ja oven tiivisteitä, mikäli haluaa optimaalisen toiminnan talvella? Vai pärjääkö ilmankin.
Tiivisteille en ole tehnyt itse mitään. Mitä nyt lumia voinut pyyhkiä joskus kuskin ovesta. Enkä myöskään kahvoille ole tehnyt mitään. Kahvat kyllä saattaa sopivalla säällä jäätyä, mutta hyvin on siltikin kaikki ovet auenneet. Kolmosessa ja Yyssä on ilmeisesti samanlaiset kahvat.

Onhan noita huolto-ohjeita olemassa, mutta ei ole vielä tarvinnut. Ehkä lasikaton päältä olisi hyvä poistaa lumet lumiharjalla, niin se lumi ei pääsisi jäätymään katolle. En ole sitäkään kyllä muistanut tehdä ja katolla onkin hieman jäätä. Kotona on kyllä autokatos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Näin ne otsikot taas revitään kun YHDESTÄ autosta on väitetysti ohjauspyörä irronnut. :hmm:
Teslan automaation määrä kokoonpanossa on edellä muita valmistajia. Juuri tästä komponentista on paha sanoa, mutta tulee mieleen myös se mahdollisuus että rattia olisi käytetty irti syystä tai toisesta (esim. huomattu nahkaverhoilussa valmistusvirhe) ja jätetty kiristämättä tämän jälkeen.
Onhan tuo nyt iso ongelma, jos kokoonpanon QC on sen verran hallelujaa tasoa, että samanlainen tapahtuma pääsee lyhyen ajan sisällä tapahtumaan uusiksi. Lainaamassasi uutisessa oli linkki siihen edelliseen tapaukseen. Prosessissa on selkeästi vika, joka jättää mahdollisuuden kriittisen osan kokoonpanon asennuksen epäonnistumiseen. Se, että muillakin jää ratti käteen ei ole varsinaisesti lieventävä asianhaara. Testa ei taida edes tehdä recallia asiasta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
Testi alkaa olemaan loppumaisillaan


MS näytti vetävän pisimmän korren kohtuu isollakin erolla.
Pikku Teslan (3) ennätyskin meni rikki.

"Klo 19.05: Tesla Model S saavutti uuden ennätyksen talvitestissä: yksikään auto ei ole aiemmin päässyt näin pitkälle. Tesla taittoi matkaa kaikkiaan 530 kilometriä. Model S peittosi edellisen ennätyksen, Model 3:n yhdeksällä kilometrillä."

https://moottori.fi/wp-content/uploads/2023/02/Tesla-Model-S.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
Yllättävän tasaista kuitenkin. Olisin kuvitellut, että Teslat olisi vienyt kevyesti.
Mersu ja BMW ei olleet kauhean hyviä.

Näyttikin olevan kolme Teslaa. Eli X Plaid taisi päästä toiseksi pisimmälle.

Y RWD, pienemmällä akulla oli se kolmas Tesla. Long range olisi ollut 565 wltp:llä.
Tesla Model Y 2WD455 wltp
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Mersu ja BMW ei olleet kauhean hyviä.
BMW i4 takavetoisena on kyllä hyvä kulutukseltaan ja matkan tekoon. Muutenhan noi kärkipään autot ovat siellä lähinnä sen takia kun on iso akku, ei sen takia että kulutusta olisi jotenkin optimoitu talvikelissä (Model S ja i4 poikkeuksia kärkipäässä).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
BMW i4 takavetoisena on kyllä hyvä kulutukseltaan ja matkan tekoon. Muutenhan noi kärkipään autot ovat siellä lähinnä sen takia kun on iso akku, ei sen takia että kulutusta olisi jotenkin optimoitu talvikelissä (Model S ja i4 poikkeuksia kärkipäässä).
I4 on kyllä aika hyvä tosiaan. Auto on matala, kuten Model S tai Model 3.

Silti möhkö Tesla (X Plaid) päihitti tuon i4:n, joka oli vähän yllättävää.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 442
Viestejä
4 161 900
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom