Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
Jep, mutta jos tuotantoon siirtämistä ei ollut vielä ennen julkaisua riittävästi ajateltu, huolimatta luvatusta aikataulusta (ja tilausvarausten avaamisesta), niin se kertoo kieltämättä firman asenteesta...

Tiedä häntä minkälainen auto sieltä tulee ulos... muistuttaako luvattua ja mitä ominaisuuksia siinä on tai ei ole.
2019 varmasti oli tiedossa covid pandemia sekä komponenttipula... nämähän ei ole lieventäviä asianhaaroja? Jos piirejä ei riittänyt edes olemassa olevien mallien tuotantoon niin vielä olisi pitänyt puskea uutta mallia? Eiköhän firma kuin firma yritä maksimoida voittonsa / tuotantonsa ja tässä ympäristössä CT:n puskeminen eteenpäin on varmasti ollut oikea ratkaisu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 164
2019 varmasti oli tiedossa covid pandemia sekä komponenttipula... nämähän ei ole lieventäviä asianhaaroja? Jos piirejä ei riittänyt edes olemassa olevien mallien tuotantoon niin vielä olisi pitänyt puskea uutta mallia? Eiköhän firma kuin firma yritä maksimoida voittonsa / tuotantonsa ja tässä ympäristössä CT:n puskeminen eteenpäin on varmasti ollut oikea ratkaisu.
Ei ku se on paha Tesla, mihinkää ei voi olla normaali syytä vaan pakko se on olla ilkeyttä tai osaamattomuutta tai huumehissa tehty tms.. öhötystä riittää ja silti tessu myy kaiken mitä valmiiksi saa. Köyhien kateus on joskus foorumeilla melkoista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
801
Yhdestä käsin tehdystä konseptiautosta on aika pitkä matka siihen, että on tehtaassa tuotantolinja puskemassa massatuotantomallia ulos.
Konseptiauto on normaalisti jotakin ihan muuta kuin tuotantomalli. Nimikin jos viittaa siihen, esitellään konseptia. CT:tä ei esitelty konseptina, vaan uutena automallina.
Tässä esimerkki konseptista:

Ei ku se on paha Tesla, mihinkää ei voi olla normaali syytä vaan pakko se on olla ilkeyttä tai osaamattomuutta tai huumehissa tehty tms.. öhötystä riittää ja silti tessu myy kaiken mitä valmiiksi saa. Köyhien kateus on joskus foorumeilla melkoista.
Jos nyt verrataan vaikka tuon Lightningin 11 kuukauden kestoon julkaisusta valmistukseen vs CT:n noin neljää vuotta, niin siitä covidistahan on selvästi kyse. Persaukiset vaan huutelee ja heittelee pöpöjä Muskin päälle.

On tietty fiksua ottaa faneiltaan korotonta lainaa, ei siinä mitään.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Jos olisin tiennyt tämän niin olisin kyllä ottanut sitten jonkun muun värisenä vaikka että ois saanu auton 6-9kk aikasemmin.
Tuskin värillä on väliä mutta performance tullee nopeammin kun sr+. Plaidinkin saisi paljon nopeammin kuin karvalakki model S:n.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 556
Tuskin värillä on väliä mutta performance tullee nopeammin kun sr+. Plaidinkin saisi paljon nopeammin kuin karvalakki model S:n.
Värillä on väliä. Käyt vaikka itse toteamassa teslan sivuilta. Itse asiassa aivan sama minkä lisävarusteen otat niin toimitusaika lyhenee. Tesla selvästi priorisoi tilauksia. Täysin karvalakki Model 3 RWD on priorisoinnissa häntäpäässä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Värillä on väliä. Käyt vaikka itse toteamassa teslan sivuilta. Itse asiassa aivan sama minkä lisävarusteen otat niin toimitusaika lyhenee. Tesla selvästi priorisoi tilauksia. Täysin karvalakki Model 3 RWD on priorisoinnissa häntäpäässä.
Jos nyt katsoo niin otti sitten normi vanteet tai 19” niin rwd ja lr on tammi-maaliskuu 2023. Vain Performancessa saa nopeammin kun se ei ole niin haluttu.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 556
Jos nyt katsoo niin otti sitten normi vanteet tai 19” niin rwd ja lr on tammi-maaliskuu 2023. Vain Performancessa saa nopeammin kun se ei ole niin haluttu.
Esim nyt: täysin karvalakki hinnat alkaen model 3 rwd huhti-kesäkuu 2023. Vaihdat värin siniseks pomppaa tammi-maaliskuulle.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Tuskin ainakaan lyhyellä (1-2v) kun sähköautojen kysyntä/tarjonta on isosti poissa tasapainosta.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
206
Tuskin ainakaan lyhyellä (1-2v) kun sähköautojen kysyntä/tarjonta on isosti poissa tasapainosta.
Oma veikkaus olisi, että tapahtuu kyllä teslan osalta nopeammin; nettiautossa kuitenkin yli 400 model 3:sta myynnissä, joka on näin uudelle mallille todella paljon suhteessa uusien myyntimäärään.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
738
Autofirmat tuo niitä saksasta jatkuvalla syötöllä ja myy muutaman tonnin voitolla. Siksi niitä tuodaan niin suuria määriä kun on "varma nakki" saada myytyä
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
206
Autofirmat tuo niitä saksasta jatkuvalla syötöllä ja myy muutaman tonnin voitolla. Siksi niitä tuodaan niin suuria määriä kun on "varma nakki" saada myytyä
"Varma nakki" jäänee nähtäväksi; model 3:ia myyty suomessa vain ~2800 ja käytettynä myynnissä olevien määrä on kuitenkin kasvanut merkittävästi nopeammin kuin muilla samanikäisillä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 556
"Varma nakki" jäänee nähtäväksi; model 3:ia myyty suomessa vain ~2800 ja käytettynä myynnissä olevien määrä on kuitenkin kasvanut merkittävästi nopeammin kuin muilla samanikäisillä.
Eikai niitä uusia myydä kun ei niitä saada tänne. Ja en itse periaatesyistä maksa käytetystä autosta uuden hintaa tai jopa enemmän.

T. Tammikuusta lähtien tilauksessa model 3.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
206
Eikai niitä uusia myydä kun ei niitä saada tänne. Ja en itse periaatesyistä maksa käytetystä autosta uuden hintaa tai jopa enemmän.

T. Tammikuusta lähtien tilauksessa model 3.
Todistit kuitenkin pointtini. Itsekään en periaatesyistä maksa käytetystä uutta enempää niin on vaikea nähdä miten käytetyt model 3:t myisivät yli uuden hinnan noissa määrissä mitä niitä nyt on käytettynä myynnissä ja määrä jatkaa lisääntymistään, joten markkina ei vaikuttaisi olevan tasapainossa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 817
Todistit kuitenkin pointtini. Itsekään en periaatesyistä maksa käytetystä uutta enempää niin on vaikea nähdä miten käytetyt model 3:t myisivät yli uuden hinnan noissa määrissä mitä niitä nyt on käytettynä myynnissä ja määrä jatkaa lisääntymistään, joten markkina ei vaikuttaisi olevan tasapainossa.
Ne ostaa käytetyn, jotka haluaa auton ns. heti. Komponenttipula on muuttanut maailmaa monella tavalla. Jossain vaiheessa tilanne normalisoituu, mutta se hetki ei ole vielä tapahtunut.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
738
Aika nopeasti ne on tähän asti liikkuneet. Nytkin pikavilauksella iso osa nettiauton ilmoituksista näyttäisi olevan 24h tai 72h sisään tulleita. Kyllä niiden tuonti sitten vähenee jos myynti alkaa sakkaamaan.
2019 tuotiin 207 käytettyä teslaa, 2020 424, 2021 1578 ja 2022 tähän mennessä jo 2323.
Eli eiköhän ne liiku vielä hyvin.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
206
Ne ostaa käytetyn, jotka haluaa auton ns. heti. Komponenttipula on muuttanut maailmaa monella tavalla. Jossain vaiheessa tilanne normalisoituu, mutta se hetki ei ole vielä tapahtunut.
En mitään muuta ole väittänytkään. Oma veikkaus siis oli, että käytettyjen teslojen hinnat tulee tasaantumaan nopeammin koska tarjontaa on enemmän kuin muilla sähkömalleilla ainakin Suomen markkinoilla.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
206
Aika nopeasti ne on tähän asti liikkuneet. Nytkin pikavilauksella iso osa nettiauton ilmoituksista näyttäisi olevan 24h tai 72h sisään tulleita. Kyllä niiden tuonti sitten vähenee jos myynti alkaa sakkaamaan.
2019 tuotiin 207 käytettyä teslaa, 2020 424, 2021 1578 ja 2022 tähän mennessä jo 2323.
Eli eiköhän ne liiku vielä hyvin.
Nuo "24H" ja "72H" leimat liittyvät ilmoituksen päivityksiin ja monet autokauppiaat päivittelevät jotain triviaaleja juttuja (todennäköisesti jopa automatisoidusti) että ilmoitukset näyttävät tuoreilta.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
738
Itse näen että tarjonnan rajallisuudesta johtuen teslojen markkina on vielä aika yleiseurooppalainen. Suomen hinnat laskee sitten kun saksan, jossa taas hinnat laskee vasta kun muualla Euroopassa kysyntä sakkaa. Saksan päätös pienentää sähköautotukia ei nopeuta tätä muutosta.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
738
Nuo "24H" ja "72H" leimat liittyvät ilmoituksen päivityksiin ja monet autokauppiaat päivittelevät jotain triviaaleja juttuja (todennäköisesti jopa automatisoidusti) että ilmoitukset näyttävät tuoreilta.
Ok tuota en hoksannutkaan,ei tule nettiautoa hirveästi vilkuiltua enää kun on Tesla alla :x3:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
966
Oma veikkaus siis oli, että käytettyjen teslojen hinnat tulee tasaantumaan nopeammin koska tarjontaa on enemmän kuin muilla sähkömalleilla ainakin Suomen markkinoilla.
Hinnoitteluun vaikuttaa tarjonnan lisäksi kysyntä, joten pelkän tarjonnan perusteella on tilannetta hieman vaikea arvioida.
En tiedä mitä tarkoitat hintojen tasaantumisella, mutta oma veikkaukseni on, että sähköautot tulevat pitämään hintansa paremmin kuin polttisautot historiallisesti. Tämä ei tietenkään tarkoita, että käytetty maksaisi enemmän kuin uusi, mutta vuotuinen arvonalenema voi olla joitain prosenttiyksikköjä alempi kuin mihin polttiksilla on totuttu.

Tässä aiempaa analyysiäni aiheesta: Yleistä keskustelua sähköautoista
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
461
Aika nopeasti ne on tähän asti liikkuneet. Nytkin pikavilauksella iso osa nettiauton ilmoituksista näyttäisi olevan 24h tai 72h sisään tulleita. Kyllä niiden tuonti sitten vähenee jos myynti alkaa sakkaamaan.
2019 tuotiin 207 käytettyä teslaa, 2020 424, 2021 1578 ja 2022 tähän mennessä jo 2323.
Eli eiköhän ne liiku vielä hyvin.
Liikkuuko nämä vai uusitaanko vain ilmoituksia?
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
738
Siihen peilattuna että autovexin kautta model kolmosesta maksetaan lähes uuden hinta autoliikkeen toimesta niin kuvittelisin että liikkuvat. Ei ne hyväntekeväisyyttä tee
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
206
Hinnoitteluun vaikuttaa tarjonnan lisäksi kysyntä, joten pelkän tarjonnan perusteella on tilannetta hieman vaikea arvioida.
En tiedä mitä tarkoitat hintojen tasaantumisella, mutta oma veikkaukseni on, että sähköautot tulevat pitämään hintansa paremmin kuin polttisautot historiallisesti. Tämä ei tietenkään tarkoita, että käytetty maksaisi enemmän kuin uusi, mutta vuotuinen arvonalenema voi olla joitain prosenttiyksikköjä alempi kuin mihin polttiksilla on totuttu.

Tässä aiempaa analyysiäni aiheesta: Yleistä keskustelua sähköautoista
Lähinnä siis kyseenalaistin juuri tätä nykyistä yli uuden hinnan olevaa käytettyjen hintatasoa ja että se ei tulisi muuttumaan 1-2 vuoteen. Ja Teslojen toimitusajat on ehkä tesla-mittapuulla pitkiä, mutta tuollainen 6-9kk toimitusaika on ainakin oman kokemuksen pohjalta ollut autotoimitukselle aika normaali jo ennen komponenttipulaa. Tähän kun yhdistää sen, että myynnissä olevien käytettyjen teslojen määrä on kasvussa, niin henkilökohtaisesti on tosi vaikea nähdä että tämä hintataso olisi kestävällä pohjalla jos uusien tuotanto kuitenkin on nyt palautumassa ja jo ylittämässä Q1 tason.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
829
Ensikokemukseni sähköautolla ajamisesta on peräisin reilun kahden vuoden takaa, eli ajoin tuolloin Model S:llä. Sen jälkeen olen ehtinyt jo kokeilemaan melkein kaikkia perheluokan sähkiksiä. Mitkään näistä eivät kuitenkaan ole vastanneet sitä, mitä Model S kykeni tarjoamaan, joten harkinnassa olisi vaihto ehkä parin vuoden ikäiseen Model S:ään, mutta vanhemmatkin autot voivat käydä kyseeseen. Akkutakuu on näissä pitkä, mutta hyvä olisi, mikäli autossa olisi vielä muutakin takuuta jäljellä ainakin ensi vuoden loppuun asti.

Mitä tulee laatuun ja luotettavuuteen, niin onko muilla tarkempaa tietoa siitä, kuinka laadukkaita vuosimallien 2020-2021 Model ässät ovat, verrattuna aikaisempiin vuosimalleihin sekä myös Model 3:een, jolla olen ehtinyt ajamaan runsaan 8000 kilsan matkan ilman ongelmia. Nettiauton pikaisen tarkastelun perusteella akkuja on ilmeisesti vaihdeltu lähinnä vain Model S 85:een, mutta harvemmin tai ei juuri koskaan 100:een, jota siis harkitsen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 164
Mulla oli 12/2015 S joka oli jo paljo parempi ku 2014 vuonna tehty mitä ensin kokeilin. Sit nykynen 5/2018 on myös iso harppaus tuosta 2015 vuotisesta. Melu, yleinen laatuvaikutelma kabiinissa.
2020 vehkeet mitä nähny on ehkä myös piirun parempia, raven mallien kehittyneempi alusta on makea.

85 akkujen jälkeen tullu 90 paketti on aika varma ja 100 päkki vielä parempi.

(100kw paketti löytyy myös raven malleista)

Suosittelen 100D tai sit raven longrange mallia.

CPO takuulla oleva jos haluaa et yleistakuu on voimassa about kaikelle.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Tämän olettaisi tiputtavan käytettyjen hintoja, kun uusille Elon on jo vihjaillut hinnan laskemisesta ja nyt ranget kasvaa myös.

2021 käytetyt SR+ ovat kalliimpia kuin uutena, vaikka 2022 mallissa oli vajaa 10% isompi akku (55kwh->60kwh). Tämä toki johtuu myös siitä että samalla kun akku kasvoi, kasvoi myös hinta samoihin aikoihin reippaasti. Katotaan nyt siis meinaako tesla tuoda 10% isomman akun joihinkin malleihin samaan hintaan, vaiko nouseeko uuden hinta taas samalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 339
Mina en olisi erityisen huolissani sahkoautojen hinnan laskusta koska kysynta tulee ainakin seuraavat 5 vuotta olemaan suurempi kuin akkujen tuotanto.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 817
Alle linkattuna ja myös spoilerin sisällä 10.69 FSD Betan uudet ominaisuudet. Hanskaa nyt vasemmalle kääntymisen missä joutuu käyttämään tien keskustaa oikealle tulevan liikenteen väistämiseen/odottamiseen. Näyttää toimivan ainakin youtube-videoiden pohjalta melko hyvin. Olikohan coock:in testeissa 9/10 yritystä joka onnistui ilman ongelmia.

Elonin puheiden pohjalta 69.2 softaversio voi olla juttu ja sen julkaisussa fsd:n hinta nousee. 69.2 on versio mikä menee kaikille betaan osallistuville. 69.0 meni 1000:lle testaajalle, 69.1 ensi viikolla ja 69.2 myöhemmin.

ByMaria Merano
Posted on August 21, 2022
Tesla released FSD Beta 10.69 to the first round of testers over the weekend. Read v.10.69’s release notes below to check out the latest improvements.

STAY IN YOUR LANES
  • Added a new “deep lane guidance” module to the Vector Lanes neural network which fuses features extracted from the video streams with coarse map data, i.e. lane counts and lane connectivites. This architecture achieves a 44% lower error rate on lane topology compared to the previous model, enabling smoother control before lanes and their connectivities becomes visually apparent. This provides a way to make every Autopilot drive as good as someone driving their own commute, yet in a sufficiently general way that adapts for road changes.
NOTHING LIKE SMOOTH DRIVING
  • Improved overall driving smoothness, without sacrificing latency, through better modeling of system and actuation latency in trajectory planning. Trajectory planner now independently accounts for latency from steering commands to actual steering actuation, as well as acceleration and brake commands to actuation. This results in a trajectory that is a more accurate model of how the vehicle would drive. This allows better downstream controller tracking and smoothness while also allowing a more accurate response during harsh manevuers.
  • Increased smoothness for protected right turns by improving the association of traffic lights with slip lanes vs yield signs with slip lanes. This reduces false slowdowns when there are no relevant objects present and also improves yielding position when they are present.
  • Reduced false slowdowns near crosswalks. This was done with improved understanding of pedestrian and bicyclist intent based on their motion.
  • Enabled creeping for visibility at any intersection where objects might cross ego’s path, regardless of presence of traffic controls.
  • Improved accuracy of stopping position in critical scenarios with crossing objects, by allowing dynamic resolution in trajectory optimization to focus more on areas where finer control is essential.
  • Reduced latency when starting from a stop by accounting for lead vehicle jerk.
CHUCK’S LEFT TURN
  • Improved unprotected left turns with more appropriate speed profile when approaching and exiting median crossover regions, in the presence of high speed cross traffic (“Chuck Cook style” unprotected left turns). This was done by allowing optimizable initial jerk, to mimic the harsh pedal press by a human, when required to go in front of high speed objects. Also improved lateral profile approaching such safety regions to allow for better pose that aligns well for exiting the region. Finally, improved interaction with objects that are entering or waiting inside the median crossover region with better modeling of their future intent.
SAFETY IS NUMBER 1
  • Added control for arbitrary low-speed moving volumes from Occupancy Network. This also enables finer control for more precise object shapes that cannot be easily represented by a cuboid primitive. This required predicting velocity at every 3D voxel. We may now control for slow-moving UFOs.
  • Made speed profile more comfortable when creeping for visibility, to allow for smoother stops when protecting for potentially occluded objects.
  • Improved speed when entering highway by better handling of upcoming map speed changes, which increases the confidence of merging onto the highway.
  • Enabled faster identification of red light runners by evaluating their current kinematic state against their expected braking profile.
TESLA FSD “BRAIN” IMPROVEMENTS
  • Upgraded Occupancy Network to use video instead of images from single time step. This temporal context allows the network to be robust to temporary occlusions and enables prediction of occupancy flow. Also, improved ground truth with semantics-driven outlier rejection, hard example mining, and increasing the dataset size by 2.4x.
  • Upgraded to a new two-stage architecture to produce object kinematics (e.g. velocity, acceleration, yaw rate) where network compute is allocated O(objects) instead of O(space). This improved velocity estimates for far away crossing vehicles by 20%, while using one tenth of the compute.
  • Improved geometry error of ego-relevant lanes by 34% and crossing lanes by 21% with a full Vector Lanes neural network update. Information bottlenecks in the network architecture were eliminated by increasing the size of the per-camera feature extractors, video modules, internals of the autoregressive decoder, and by adding a hard attention mechanism which greatly improved the fine position of lanes.
  • Improved recall of animals by 34% by doubling the size of the auto-labeled training set.
  • Increased recall of forking lanes by 36% by having topological tokens participate in the attention operations of the autoregressive decoder and by increasing the loss applied to fork tokens during training.
  • Improved velocity error for pedestrians and bicyclists by 17%, especially when ego is making a turn, by improving the onboard trajectory estimation used as input to the neural network.
  • Improved recall of object detection, eliminating 26% of missing detections for far away crossing vehicles by tuning the loss function used during training and improving label quality.
  • Improved object future path prediction in scenarios with high yaw rate by incorporating yaw rate and lateral motion into the likelihood estimation. This helps with objects turning into or away from ego’s lane, especially in intersections or cut-in scenarios.

Yksi iso juttu taitaa olla 10.69:ssa miten maailmasta tehdään 3d-voxelimaailma ja miten kaikki ei tunnistetutkin esteet/kappaleet saadaan tuonne voxelimaailmaan toteutettua+liikuteltua. Spoilerin sisällä video aikaleimalla siihen miltä auton generoima 3d-ympäristö näyttää(occupancy network).


edit. Katsoin jotain 1.5h edestä fsd 10.69 videoita tuubista. Positiivista on, että about kaikki mun suosikki fsd tubettajat ovat saaneet tuon 10.69 version käyttöön. Toiminnallisuudesta mun kommentti on, että tuntuu tuo toimivan paljon paremmin kuin wanhat versiot. Mutta ei edelleenkään ole täydellinen. Jos haluaa niin voihan tuon edelleen ihan paskaksi haukkua tai sitten voi nähdä huomattavia parannuksia verrattuna vanhaan. Paljon perspektiivistä kiinni miten tuon 69.0 version ottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Odotan toimivaa valo- ja pyyhkijäautomatiikkaa. Unohtamatta parkkeerausta.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Luulis, et se olis vaan kameraohjelmiston päivitys. Valot/HW on jo.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
Ei ole kuulunut mitään. En kyllä pidättele henkeä että tulisi edes ensi vuonna. Mikäänhän ei suoraan estä tuoda rajoitettuna mutta L2 tasoisensa ehkä hiukan läppä.
Näkisin että ensin saadaan uuteen stackkiin perustuva AP ja sitten avataan ominaisuuksia kun lait sen sallii. Vanha legacy stack lopetataan että voidaan resurssit sen tukemisesta siirtää muualle.
Paras arvaus ajankohdasta AP päivitykseen EUlle/kaikkialle on varmaan joskus FSD wide releasen jälkeen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Näkisin että ensin saadaan uuteen stackkiin perustuva AP ja sitten avataan ominaisuuksia kun lait sen sallii. Vanha legacy stack lopetataan että voidaan resurssit sen tukemisesta siirtää muualle.
Paras arvaus ajankohdasta AP päivitykseen EUlle/kaikkialle on varmaan joskus FSD wide releasen jälkeen.
Jaa a. Kovasti ne puhuu one stackista ja silti vielä vaan ei ole oikeasti mitään. Hyvä jos jouluksi saadaan valoautomatiikka tai pyyhkijät.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Sandy käy läpi 4680 paketin.


Ihan mukavaa tietoa muttta Sandy tuntuu olevan kuten Biden. Puhuu mitä sattuu ja eikä tunnu oikein tietävän asioitakaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 947
NMC kemiallisissa akuissa ainoa kiinnostava asia on lopulta se, että miten se heijastuu auton hintaan. Jos se näkyy vain Teslan suurempina katteina ja olemattomana huollettavuutena, niin se ei ainakaan omakohtaisesti lisää ostohaluja yhtään.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Teslaan Vantaan huolto, viestin perusteella tuolla on joku lounge, onko joku käynyt?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Tesla alkaa vanhemmista autoista disabloimaan tutkaa. Kaikista tulee Tesla Vision autoja.


Lisäksi nyt uusista Model Y autoista on poistettu Tilt/Intrusion sensori eli ns. varashälytin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
Tesla alkaa vanhemmista autoista disabloimaan tutkaa. Kaikista tulee Tesla Vision autoja.

Tämä ihan odotuksien mukaisesti, autoja ruvetaan siirtämään uuteen Vision NN stackkiin että legacyn tukeminen voidaan lopettaa. Toivottavasti saadaan ennen talvea ja toivottavasti auttaa vakkarin päälläpysymiseen lumisateessa. Ehdottomasti suurin ongelma on ollut tutkan blokkautuminen ja siten täysmanuaaliin pakotus Imo.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Tämä ihan odotuksien mukaisesti, autoja ruvetaan siirtämään uuteen Vision NN stackkiin että legacyn tukeminen voidaan lopettaa. Toivottavasti saadaan ennen talvea ja toivottavasti auttaa vakkarin päälläpysymiseen lumisateessa. Ehdottomasti suurin ongelma on ollut tutkan blokkautuminen ja siten täysmanuaaliin pakotus Imo.
Pelkään vaan pahinta…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
Saattaa olla jo wanha, mutta yllätyin kyllä kovasti Teslan umpisurkeasta hätäjärrutuskyvystä ao. videossa.


Videon perusteella toivottavasti "täysin itsestään ajava" ei ihan hetkeen ajele kovin itsenäisesti.

Olen hieman hätäjarrutustekniikasta kyllä hieman pihalla, mutta luulin tuollaisen kaman olevan aika hyvälle tasolle hiottua jo huomattavasti tyhmemmissäkin autoissa. Itse en ole seurannut käytännössä kovin montaa sekuntia FSD videoita netistä, joten mikä videossa oikeastaan menee pieleen paremmin aiheeseen tutustuneiden mielestä ja mitähän Tesla voi tosiaan asialle tehdä? Kuitenkin kohta jo lähestytään varmaan kymmentä vuotta, kun samanlaisista tapauksista alettiin selvitä eri tekniikalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
En muista oliko tästä videosta eri kuvakulmaa että tunnistaako auto tuon ihmiseksi vai ei.

Tesla poisti tutkan ja kaikki tehdään kameralla. Jos kamera ei tunnista estettä ei hätäjarrutuskaan toimi.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 817
Saattaa olla jo wanha, mutta yllätyin kyllä kovasti Teslan umpisurkeasta hätäjärrutuskyvystä ao. videossa.
Tämä tais olla jonkinsortin uutisankka ja ehkä tarkoitushakuista mustamaalausta. Ainakaan FSD-beta ei tuollaista törmäystä toistanut.Tosin niitä videoita sitten poistettiin youtubesta, kun googlen mielestä ei ollut soveliasta tehdä videoita, joissa yritetään ajaa lasta imitoivan nuken/lasten päälle: Tesla owner tests Autopilot FSD with real kid

Toisissa uutisissa fordin mustang mach-e 2023 mallin hinta nousee 3k$-11k$. On se inflaatio vaan piru. Tesla ei todellakaan ollut yksin hinnanostonsa kanssa

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Takavetoinen Model Y tullut juuri myyntiin.
430km WLTP ja hinta alle 60k.

Kaikkia värejä saa ja toimitus marras-tammi 2023.
Taitaa tulla Kiinasta.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 582
Takavetoinen Model Y tullut juuri myyntiin.
430km WLTP ja hinta alle 60k.

Kaikkia värejä saa ja toimitus marras-tammi 2023.
Taitaa tulla Kiinasta.
Oho mielenkiintoista. 455 km näytti olevan pienemmillä vanteilla. Kiihtyvyys 6,9 s Teslaksi aika hidas mutta toki pärjää loistavasti arjessa. Hinta huomattavasti mukavampi kuin nelivedossa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 573
Viestejä
4 166 703
Jäsenet
70 424
Uusin jäsen
SPMaakari

Hinta.fi

Ylös Bottom