Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Latausluukku keskellä edessä = pitää ajaa mummomaisesti keula edellä ruutuun. Juu ei jatkoon.
Latausluukku takana keskellä = öö, sijoitetaanko takapuskuriin kurapommitukseen? Pienestäkin pususta monen tonnin lasku.

Kylkipuoli on helpompi paikka. Vahinko kyllä valmistajat sijoittavat latausportin ihan mielivaltaisesti vasemmalle tai oikealle. Latausportinhan pitäisi aina olla kuljettajan puolella, koska juuri kukaan muu siihen ei ikinä koske. Silti näin ei ole. Itsellänikin on tulossa Telsan tilalle auto, jossa latausportti on väärällä puolella, ja se tulee ihan varmasti hitsittämään joka kerta kun kiertää pysäköintipaikalla ahtaasti auton persauksen ja pensasaidan välistä tunkemaan johdon toiselle puolelle.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Latausluukku keskellä edessä = pitää ajaa mummomaisesti keula edellä ruutuun. Juu ei jatkoon.
Latausluukku takana keskellä = öö, sijoitetaanko takapuskuriin kurapommitukseen? Pienestäkin pususta monen tonnin lasku.

Kylkipuoli on helpompi paikka. Vahinko kyllä valmistajat sijoittavat latausportin ihan mielivaltaisesti vasemmalle tai oikealle. Latausportinhan pitäisi aina olla kuljettajan puolella, koska juuri kukaan muu siihen ei ikinä koske. Silti näin ei ole. Itsellänikin on tulossa Telsan tilalle auto, jossa latausportti on väärällä puolella, ja se tulee ihan varmasti hitsittämään joka kerta kun kiertää pysäköintipaikalla ahtaasti auton persauksen ja pensasaidan välistä tunkemaan johdon toiselle puolelle.
Ja latausportti takasivulla saa pakitella vinoparkkiin, ellei hanki jotain super pitkää kaapelia, mitä on mukava käsitellä, niin kaikissa taitaa vähän olla plussaa ja miinusta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Latausluukku keskellä edessä = pitää ajaa mummomaisesti keula edellä ruutuun. Juu ei jatkoon.
Latausluukku takana keskellä = öö, sijoitetaanko takapuskuriin kurapommitukseen? Pienestäkin pususta monen tonnin lasku.

Kylkipuoli on helpompi paikka. Vahinko kyllä valmistajat sijoittavat latausportin ihan mielivaltaisesti vasemmalle tai oikealle. Latausportinhan pitäisi aina olla kuljettajan puolella, koska juuri kukaan muu siihen ei ikinä koske. Silti näin ei ole. Itsellänikin on tulossa Telsan tilalle auto, jossa latausportti on väärällä puolella, ja se tulee ihan varmasti hitsittämään joka kerta kun kiertää pysäköintipaikalla ahtaasti auton persauksen ja pensasaidan välistä tunkemaan johdon toiselle puolelle.
Mitä otit tilalle?
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Jyväskylässä Keljon supercharger latauspiste nyt luultavasti käytettävissä. Työmaaesteet purettu ympäriltä pois ja ainaskin valot palaa latauspisteissä. Ei vaan ole autoa millä testata että onko softapuolelta aktivoitu. En tuota löytänyt vielä Teslan omalta kartalta latauspistetäppänä mutta valojen päälläolo viittais siihen että on aktivoitu. Muistaakseni parisen päivää sitten joku Teslalta luultavasti oli tekemässä käyttöönottoa kun tesla oli tasasuuntauslaitteiston vieressä ja luukut oli niissä avoinna.

Pitkänmatkalaisille en anna mitään takeita noiden käytettävyydestä jos akut melkein tyhjänä ja tarviis päästä lataamaan mutta jos jollakulla on seudulla auto millä käydä testaa niin vois käydä kokeilee ja vahvistaa että toimivatko. 8 autolle paikat asemalla ja sijainti Keljon Citymarket.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Tässä vielä kuvat paikan päältä
Tämä auki kaikille ja popparit esille odottamaan sitä ulinaa kun ajelevat ruutuihin miten sattuu. Miksiköhän noita ei ole laitettu yhteen riviin ruutujen väliin niin olisi periaattteessa monikäyttöisempi, ainakin omasta mielestä.

Tullut muuten Paimion SC:llä huomattua, että porukka ajelee vaan lataamaan eikä vissiin kurkkaa navista latureiden tietoja ollenkaan kun moni koittaa saada virtaa niistä tolpista mitkä on ilmoitettu olevan rikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Tämä auki kaikille ja popparit esille odottamaan sitä ulinaa kun ajelevat ruutuihin miten sattuu. Miksiköhän noita ei ole laitettu yhteen riviin ruutujen väliin niin olisi periaattteessa monikäyttöisempi, ainakin omasta mielestä.

Tullut muuten Paimion SC:llä huomattua, että porukka ajelee vaan lataamaan eikä vissiin kurkkaa navista latureiden tietoja ollenkaan kun moni koittaa saada virtaa niistä tolpista mitkä on ilmoitettu olevan rikki.
Eikö tuohon nyt voi tulla miten päin vaan niin, että se auton lataustöpseli on aina lähellä piuhaa? Jos se hole on autossa takana vasemmalla, niin ajaa vaan etuperin. Jos oikealla takana, niin tulee vastakkaisesta suunnasta.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Eikö tuohon nyt voi tulla miten päin vaan niin, että se auton lataustöpseli on aina lähellä piuhaa? Jos se hole on autossa takana vasemmalla, niin ajaa vaan etuperin. Jos oikealla takana, niin tulee vastakkaisesta suunnasta.
Varmasti, jos on tyhjää. Kuvitteellinen tilanne, kaikki muut pisteet on käytössä ja lataavat oman ruutunsa tolpasta, paitsi kuvassa oleva etummainen oikealla oleva ruutu, auton latauspiste edessä vasemmalla tai takana oikealla, miten ajat tuohon?
 
Liittynyt
03.01.2022
Viestejä
58
Mitenkäs te luonnehtisitte teslan ajotuntumaa? Olen ajellut polttomoottoreilla sellaisella historialla että tulotason noustessa tuli huomattua aika valtava ero siitä 1000 markan honda civicistä aina fiat bravan kautta mersun ja bemarin amg- ja m-mallistoihin. Mietityttää kovasti miltähän se ajaminen tuntuu kun se ote ratista voi olla epätarkka rimpula tai miellyttävän tunnokas, ja alusta samoin joko aivan liian löysä viiveellä reagoiva lötkö tai ”urheiluauton” tapainen kovatuntoinen reki.

Olen todella vahvasti sähköautojen puolella seuraavan auton valinnassa. Nykyisin vaan valitettavasti alla hybridi jolla menee sähköllä kaikki arkiajot. Pääomakulut aika pienessä kun auto täysin oma, ei oikein ole käytännön syytä vielä vaihtaa vuosiin. Uudet kesärenkaatkin tuli juuri vaihdettua alle.

Kuitenkin tuota model y olen harkinnut, skoda enyaqin kanssa. Onko model Y:ssä mukautuva alusta vai miten se teidän mielestänne käyttäytyy vaihtelevassa ympäristössä? Ilmeisesti ajettavuudeltaan aika samaa luokkaa tuon skodan kanssa? Entä miten teslat ylipäänsä vertautuvat korealaisiin hyundaihin/kiaan?

Tattista vastauksista,
-Jippu
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Mitenkäs te luonnehtisitte teslan ajotuntumaa? Olen ajellut polttomoottoreilla sellaisella historialla että tulotason noustessa tuli huomattua aika valtava ero siitä 1000 markan honda civicistä aina fiat bravan kautta mersun ja bemarin amg- ja m-mallistoihin. Mietityttää kovasti miltähän se ajaminen tuntuu kun se ote ratista voi olla epätarkka rimpula tai miellyttävän tunnokas, ja alusta samoin joko aivan liian löysä viiveellä reagoiva lötkö tai ”urheiluauton” tapainen kovatuntoinen reki.

Olen todella vahvasti sähköautojen puolella seuraavan auton valinnassa. Nykyisin vaan valitettavasti alla hybridi jolla menee sähköllä kaikki arkiajot. Pääomakulut aika pienessä kun auto täysin oma, ei oikein ole käytännön syytä vielä vaihtaa vuosiin. Uudet kesärenkaatkin tuli juuri vaihdettua alle.

Kuitenkin tuota model y olen harkinnut, skoda enyaqin kanssa. Onko model Y:ssä mukautuva alusta vai miten se teidän mielestänne käyttäytyy vaihtelevassa ympäristössä? Ilmeisesti ajettavuudeltaan aika samaa luokkaa tuon skodan kanssa? Entä miten teslat ylipäänsä vertautuvat korealaisiin hyundaihin/kiaan?

Tattista vastauksista,
-Jippu
Aika harvalla ihmisellä on mittavaa kokemusta kaikista noista. AMG:n ja M-autojen jälkeen tuntuma on ihan varmasti huonompi. Ja sitten tietysti jo pelkästään Teslan omassa mallistossa on aika monenlaista autoa. Jos jotain yleistä asiasta nyt voi sanoa, Tesla on muihin sähköautoihin nähden pääsääntöisesti urheilullisempi ja parempi ajettava, mutta varsinaisen urheiluauton tarkkaa tuntumaa tai erityistä elämyksellisyyttä on turha odottaa. Model Y on ymmärtääkseni korimalliinsa nähden miellyttävä ajettava ja alustaltaan napakampi kuin Hyundai ja Kia, joissa on selvästi mukavuuspainotteisempi alusta. Tästä seuraavat myös tavanomaiset haittapuolet. VW-konsernin sähkiksistä ei omaa kokemusta, kun eivät vain kiinnosta yhtään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
VW ID 4 on hyvä arki/perhe auto ja varmaan Skodakin. Skodaa en ole ajanut mutta hiukan sporttisempi.

Yta pitäisi käydä koeajamassa kun Saksan alustaa on kehuttu mutta saavat vasta heinäkuun lopussa elokuun alussa koeajoautot.

Mitään mukautuva alustaa ei 3/Y tarjoa. Perffit on aika tiukka alustaltaan. S/X tarjoavat sitten säätöjä alustan osalta kun ovat ilmalla.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 459
Aika harvalla ihmisellä on mittavaa kokemusta kaikista noista. AMG:n ja M-autojen jälkeen tuntuma on ihan varmasti huonompi. Ja sitten tietysti jo pelkästään Teslan omassa mallistossa on aika monenlaista autoa. Jos jotain yleistä asiasta nyt voi sanoa, Tesla on muihin sähköautoihin nähden pääsääntöisesti urheilullisempi ja parempi ajettava, mutta varsinaisen urheiluauton tarkkaa tuntumaa tai erityistä elämyksellisyyttä on turha odottaa. Model Y on ymmärtääkseni korimalliinsa nähden miellyttävä ajettava ja alustaltaan napakampi kuin Hyundai ja Kia, joissa on selvästi mukavuuspainotteisempi alusta. Tästä seuraavat myös tavanomaiset haittapuolet. VW-konsernin sähkiksistä ei omaa kokemusta, kun eivät vain kiinnosta yhtään.
Omasta mielestä Model 3 LR ajotuntuma on ihan hyvä. Y:ssä kuulemma huonompi mutta ei ole omakohtaista kokemusta. Model 3 verrattuna BMW F11 adaptiivisella alustalla ja Eibachin jousilla niin BMW on paljon parempi. Ioniq 5 on tuntumaltaan huonoin mitä olen sähköautoja ajanut. EV6 oli vähän parempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Mitenkäs te luonnehtisitte teslan ajotuntumaa? Olen ajellut polttomoottoreilla sellaisella historialla että tulotason noustessa tuli huomattua aika valtava ero siitä 1000 markan honda civicistä aina fiat bravan kautta mersun ja bemarin amg- ja m-mallistoihin. Mietityttää kovasti miltähän se ajaminen tuntuu kun se ote ratista voi olla epätarkka rimpula tai miellyttävän tunnokas, ja alusta samoin joko aivan liian löysä viiveellä reagoiva lötkö tai ”urheiluauton” tapainen kovatuntoinen reki.

Olen todella vahvasti sähköautojen puolella seuraavan auton valinnassa. Nykyisin vaan valitettavasti alla hybridi jolla menee sähköllä kaikki arkiajot. Pääomakulut aika pienessä kun auto täysin oma, ei oikein ole käytännön syytä vielä vaihtaa vuosiin. Uudet kesärenkaatkin tuli juuri vaihdettua alle.

Kuitenkin tuota model y olen harkinnut, skoda enyaqin kanssa. Onko model Y:ssä mukautuva alusta vai miten se teidän mielestänne käyttäytyy vaihtelevassa ympäristössä? Ilmeisesti ajettavuudeltaan aika samaa luokkaa tuon skodan kanssa? Entä miten teslat ylipäänsä vertautuvat korealaisiin hyundaihin/kiaan?

Tattista vastauksista,
-Jippu
Kannattaa käydä suosiolla koeajoilla. Y:n alustaa ei oikein kukaan ole kehunut - Berliinin mallit ovat vissiin jo vähän parempia.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Teslalla on taipumus tehdä autonsa pirun koviksi, vaikkei niillä radalle oikein asiaa ole, perffit lyö tämän arkikäytössä sitten jo ihan läskiksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
Teslalla on taipumus tehdä autonsa pirun koviksi, vaikkei niillä radalle oikein asiaa ole, perffit lyö tämän arkikäytössä sitten jo ihan läskiksi.
Varmaan tässä on osin takana myös pakko tehojen takia. Aikamoinen keikkulauta olis jos noilla väännöillä ja menoilla olis lötkö alusta. Omakin boost LR3 nostaa reilusti keulaa kun polkasee.
 
Liittynyt
09.11.2017
Viestejä
75
Kolmonen on mielestäni erittäin hyvä ajaa kunnon asfaltilla ja kaupungissa. Jos erehtyy soratielle tai vanhalle möykkyiselle maantielle, niin meno muuttuu melko pomppivaksi. Alusta on siis kova.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Pohjoisempaan palvelupiste.
Tesla laajenee Ouluun! ☀

Kevään 2023 aikana avaamme kokonaisvaltaisen Tesla Centerin Ouluun osoitteeseen Kallisenkaarre 5. Centerin avulla voimme parantaa asiakaskokemusta entisestään ja vastata Tesla-autojen suureen kysyntään Oulun alueella ja laajemmin Suomessa.

Tesla Center tarjoaa kätevästi nykyisille ja uusille asiakkaillemme koeajoa malleillamme tarjoten samalla myynnin, huollon ja toimituksen, kaikki saman katon alla parhaan kokemuksen saavuttamiseksi.

Lisää Mobile Service -autoja
Mobile Service jatkaa tänä vuonna kasvuaan vastaamaan kysyntää ja tavoitteena on kattaa pian koko Suomi. Tällä hetkellä Mobile Service -asentajat palvelevat sekä Turussa että Oulussa sekä useissa muissa kaupungeissa ympäri Suomen.

Lisäksi uudet Tesla Centerit kasvattavat huoltokapasiteettia noin 50 %, toimittavat autoja ja tarjoavat koeajoja uudelle SUV Model Y ja Model 3:lle, jotka yhdessä tekevät Teslasta tämän vuoden myydyimmän sähköautomerkin Suomessa.

Lainattu FB ryhmästä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Mielenkiintoinen on rakenne, ja aika kompaktin näköinen. Melko villiä että penkit tippuvat pois akun mukana. Aika näyttänee miten tuo sitten toimii loppukäyttäjän kannalta. Korjattavuus taitaa olla 0.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Mielenkiintoinen on rakenne, ja aika kompaktin näköinen. Melko villiä että penkit tippuvat pois akun mukana. Aika näyttänee miten tuo sitten toimii loppukäyttäjän kannalta. Korjattavuus taitaa olla 0.
Joo akkupaketti todennäköisesti pitää repiä auki kuten videossa sanoivat.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 808
Muskhan jo toppuutteli munroen hypettelyä. En jaksa kaivaa suoraa linkkiä, mutta ulkomuistista musk sanoi, että "rakenneakku vaikuttaa oikealta ratkaisulta, mutta optimoinnit ovat tekemättä"

Kai idea rakenneakussa/4680:ssa on, että akut kestäisivät auton iän. Se on sitten toinen kysymys kestääkö ne oikeasti. Varmasti vikaprosentti on jotain muuta kuin nolla. Hajoaako akuista 1%, 5% vai 100% vain aika näyttää. Kai siellä on jonkinlainen määrä redundanssia/... ettei kaikki viat johda rma/vaihda akusto prosessiin.

Latausnopeus näyttää olevan kohdallaan
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
Meneeko akku vaihtoon jos penkki hajoaa?
Ei tietenkään, penkit on samoilla kiinnikkeillä ja samat kuin nykyautoissa. Keskikonsolin irroitusta Munrokin esitteli, kiinni kiskolla ja 2 ruuvilla.

Muskhan jo toppuutteli munroen hypettelyä. En jaksa kaivaa suoraa linkkiä, mutta ulkomuistista musk sanoi, että "rakenneakku vaikuttaa oikealta ratkaisulta, mutta optimoinnit ovat tekemättä"

Kai idea rakenneakussa/4680:ssa on, että akut kestäisivät auton iän. Se on sitten toinen kysymys kestääkö ne oikeasti. Varmasti vikaprosentti on jotain muuta kuin nolla. Hajoaako akuista 1%, 5% vai 100% vain aika näyttää. Kai siellä on jonkinlainen määrä redundanssia/... ettei kaikki viat johda rma/vaihda akusto prosessiin.
Musk viittaa varmasti siihen että v.1 nyt tuotannossa ja siitä löytyy varmasti optimointia prosessi ja kustannusmielessä.
1% akuista vaihtoon olisi jo melko iso katastrofi. Teslalla on kuitenkin aika hyvä track record akkujen kanssa. Ensimmäisissä model s akuissa on ollut ongelmia (etenkin 85kwh), mutta niistäkin on päästy uudemmissa ja etenkin model 3/y akkupaketti on ollut erittäin luotettava - ei ole syytä epäillä etteikö uusi 4680 paketti olisi myöskin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 339
Ei tietenkään, penkit on samoilla kiinnikkeillä ja samat kuin nykyautoissa. Keskikonsolin irroitusta Munrokin esitteli, kiinni kiskolla ja 2 ruuvilla.
Niin kai se nyt on sitten jotenkin erikoista etta akkupaketissa on kiinnikkeita sisustan osille ja akku on osa runkoa mutta paljonkohan tuo nyt mahtaa oikeasti saastaa painossa? Kun jotenkin tuntuu ettei tuo integraatio nyt ihan kauheasti saasta.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Niin kai se nyt on sitten jotenkin erikoista etta akkupaketissa on kiinnikkeita sisustan osille ja akku on osa runkoa mutta paljonkohan tuo nyt mahtaa oikeasti saastaa painossa? Kun jotenkin tuntuu ettei tuo integraatio nyt ihan kauheasti saasta.
Tätä on aika moni kysynyt jo pidemmän aikaa, mikä on todellinen painonsäästö. Itselle ei ole ainakaan vielä auennut täysin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Eikös tuo latausnopeus ole aivan normaali?
Pitäisi enemmänkin nähdä latauskäyrä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 808
Niin kai se nyt on sitten jotenkin erikoista etta akkupaketissa on kiinnikkeita sisustan osille ja akku on osa runkoa mutta paljonkohan tuo nyt mahtaa oikeasti saastaa painossa? Kun jotenkin tuntuu ettei tuo integraatio nyt ihan kauheasti saasta.
Ainakin sen munroen purkuvideon mukaan toi teslan akkupaketti painaisi vähemmän kuin puolet siitä mitä muissa autoissa samankapasiteettinen akkupaketti painaa. Eivät ihan täysin tienneet painoa, kun eivät olleet saaneet penkkejä yms. irti vielä. Jossain vaiheessa saadaan paremmat numerot.

Toinen etu on painopisteen alhaisuus ja rungon jäykkyys.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Eivät taineet mitään lukuja näyttää? Jotkut ovat laskeneet että 4680 ja 2170 ero olisi vain 20kg. Näitä on ollut Redditissä että TFFlla.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Valmistuksen nopeus/rakenteiden yksinkertaisuus tuossa valussa kaiketi on se pääpointti, ei painonsäästö, toki sitäkin hiukan saavutetaan.

Isoja kokonaisuuksia, helpompi/halvempi niputtaa > sarjatuotannon kustannukset alas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Eikös tuo latausnopeus ole aivan normaali?
Pitäisi enemmänkin nähdä latauskäyrä.
Minusta tuo näyttää karkeasti samalta kuin vanhan sukupolven malli. Jos ramp-up alussa on aavistuksen nopeampi, niin se ei kyllä montaa sekuntia vaikuta kokonaisaikaan.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 808
Eivät taineet mitään lukuja näyttää? Jotkut ovat laskeneet että 4680 ja 2170 ero olisi vain 20kg. Näitä on ollut Redditissä että TFFlla.
Onko tuossa numerossa mukana se, että structural batteryn kanssa ei tule erillistä pohjaa autoon vai pelkkä ero akkukennojen painossa?
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Mites Y LR menee, onko se tuolla valutekniikalla kasattu;
- lähinnä jos tilaa elokuussa, toimitus menee uudelle vuodelle. Shanghain tehdas tekee, oliko niillä gigapress?
- Tessun mallivuosi vaihtuu kalenterivuosittain(?) toisin kuin muilla, joten tammikuulla tuotantoon menevä saa uuden vuoden tekniikkapäivitykset?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Mites Y LR menee, onko se tuolla valutekniikalla kasattu;
- lähinnä jos tilaa elokuussa, toimitus menee uudelle vuodelle. Shanghain tehdas tekee, oliko niillä gigapress?
- Tessun mallivuosi vaihtuu kalenterivuosittain(?) toisin kuin muilla, joten tammikuulla tuotantoon menevä saa uuden vuoden tekniikkapäivitykset?
Internetissä kiertää juttua, että Berliniin tehdas on seisokissa pari viikkoa kun uudelleenkonfiguroivat linjastoja. Puhetta olisi, että Y LR:ää alkaa tulla loppuvuodesta myös sieltä. Mitä pidempään viivyttelee tilauksen kanssa, sitä todennäköisemmin auto tulee Berliinistä. Jossain vaiheessa kait niitä structural batteryitäkin tulee berliinistä, mutta nähtäväksi jää, että koska.

Onko sillä mitään väliä, on sitten eri juttu. Teslasta ei oikein voi tietää etukäteen, että mitä varusteita siihen autoonsa saa ja koska tulee jotain päivityksiä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 808
Valmistuksen nopeus/rakenteiden yksinkertaisuus tuossa valussa kaiketi on se pääpointti, ei painonsäästö, toki sitäkin hiukan saavutetaan.

Isoja kokonaisuuksia, helpompi/halvempi niputtaa > sarjatuotannon kustannukset alas.
Kokonaisuus lienee se pääpointti. Yksittäiset asiat ovat vähemmän kuin kokonaisuus. Painokin vaikuttaa paljon valmistuskustannuksiin(materiaalit) ja toisaalta lisäpaino vaatii enemmän energiaa autolla ajaessa. Kaikenkaikkiaan tuollainen rakenneakku vaikuttaisi olevan oikea ratkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
455
Tämän vuoden päivitykset ( Ryzen, Tuplalasit, Li-Ion 12v akku, Suurempi kantavuus jne) mielestäni tulivat kaikki kerralla joulukuussa. Oma Y tehty tammikuussa ja siinä ne on, edellisen kvartterin toimituksissa ei
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Tämän vuoden päivitykset ( Ryzen, Tuplalasit, Li-Ion 12v akku, Suurempi kantavuus jne) mielestäni tulivat kaikki kerralla joulukuussa. Oma Y tehty tammikuussa ja siinä ne on, edellisen kvartterin toimituksissa ei
Onko sun auto kiinasta vaiko Fremontista? Kun tehtaita on useita, niin tuo varmaan vähän vaihtelee, että milloin missäkin tehtaassa on uusi malli linjalla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
455
Onko sun auto kiinasta vaiko Fremontista? Kun tehtaita on useita, niin tuo varmaan vähän vaihtelee, että milloin missäkin tehtaassa on uusi malli linjalla.
Kiinasta. Ei Suomeen muualta Y:ä ole tullutkaan pl. Berliiniin performancet nyt keväällä
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
448
Heh. Eilen Model3:n hälytin pärähti päälle neljä kertaa ilman näkyvää syytä. Kaksi viimeistä kertaa tulivat 10 minuutin välein. Kun menin laittamaan hälytintä kokonaan pois niin selvisi syyllinenkin. Kojelaudalla pyrähteli kärpänen... Tuon kun olin hätistänyt ulos niin hälytyksetkin loppuivat.

Ohjeista ei ainakaan selvinnyt millä tuon herkkyyttä saisi huononnettua vaikka niin että nyrkkiä pienemmät liikkujat eivät sitä laukaisisi. Neuvoja otan mielelläni vastaan.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Heh. Eilen Model3:n hälytin pärähti päälle neljä kertaa ilman näkyvää syytä. Kaksi viimeistä kertaa tulivat 10 minuutin välein. Kun menin laittamaan hälytintä kokonaan pois niin selvisi syyllinenkin. Kojelaudalla pyrähteli kärpänen... Tuon kun olin hätistänyt ulos niin hälytyksetkin loppuivat.

Ohjeista ei ainakaan selvinnyt millä tuon herkkyyttä saisi huononnettua vaikka niin että nyrkkiä pienemmät liikkujat eivät sitä laukaisisi. Neuvoja otan mielelläni vastaan.
Aika jännä, ei siinä autossa mitään liiketunnistinta pitäisi sisällä olla. Käyttääköhän se sitä sisäkameraa hälyytyksiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Mikä on uusin ja pisimmällä rangella oleva tesla jossa ilmaiset super charger lataukset? Joku 2016 malli?

Onko mitään mikä veisi ilmaiset lataukset pois? Eli jos joutuu vaihtamaan akut ja moottorit ja tietokoneet jne niin säilyykö ilmaiset lataukset kuitenkin?

Tässä vaan laskeskelen ja koitan perustella itselleni miksi vaihtaisin dieselin teslaan ja jos saisi ladattua ilmaiseksi ajot seuraavat 15-20 vuotta esim. Niin oletettavasti olisi aika kannattavaa. Tai kai tuollaista S teslaa saa pidettyä ajossa paljon pidempäänkin, alumiinikori jne. Ei kai tuossa ole mitään mitä ei saisi korjattua?

Tietysti menee pieleen jos tesla nuo ilmaiset lataukset jollain verukkeella poistaakin taikka menee vaikka konkurssiin 10v päästä tms.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 434
Viestejä
4 161 554
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom