Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
ja sitä ei voi tehdä suoraan tehtaalta syystä että?
Varmaan syy on se että lötköä tiivistettä ei voi asentaa robotilla vaan tarvittaisiin ihminen -> linjan hidastuminen -> kustannuksia. Samalla sitten toisten mainitsema asia että härmän tiet on merkittävästi äänekkäämmät kuin 99% muusta maailmasta joten näille 99% ihmisistä ei tällä ole suurtakaan merkitystä.

Meluasia on muutenkin aika subjektiivinen. Itse vaihdoin diesel seatista teslaan ja Seatillakin tuli rullattua satatonnia vaikka melu oli varmaan moninkertainen teslaan nähden. 19LR on varmaan uusia äänekkäämpi, mutta ei sitä mitenkään voi sanoa kovaääniseksi - imo. Jos pienellä ropeltamisella saan pari desibeliä vielä pois niin plussaa. :) Ylipäätään olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen autoon ja talvikin meni täysin ongelmitta täällä idässä ja aina lähdettiin taivasalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Nyt olisi Ahvenanmaalla edullisesti 2014 Tesla myytävänä tee-se-itse henkiselle sähköautoilijalle. Etuaisa on vähän mutkalla, muuten taitaa olla ok.

Båthuset i Mariehamn Ab KP 2565141-6 myy purettu 2014 Tesla Model S, Maarianhamina - Huutokaupat.com
Jos haluaa mielenterveys ongelmia itselleen nii siitä vaan ostamaan. Korkeintaan peltoautoksi saa kasattua ja sittenkään ei taida olla kuin kallis kukkaruukku kun 7 vuotta sitten tuotu maahan nii akku kuollut tyhjyydessään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
952
ja sitä ei voi tehdä suoraan tehtaalta syystä että?
Tesla nyt on auto jossa kaikki "turha" tehdään mahdollisimman halvalla, äänieristys sopii siihen kuvioon vähän huonosti. Kaipa siellä on jotain laskelmia tehty, että aika harva jättää auton ostamatta tuon takia, eli se on kuitenkin kannattavaa.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Jos haluaa mielenterveys ongelmia itselleen nii siitä vaan ostamaan. Korkeintaan peltoautoksi saa kasattua ja sittenkään ei taida olla kuin kallis kukkaruukku kun 7 vuotta sitten tuotu maahan nii akku kuollut tyhjyydessään.
Ihan hyvä aloituspakkaus jos meinaa tekniikkaswappia johonkin vehkeeseen. Akku tosin suurin kysymysmerkki ...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Jos sä käyt desibelimittarin kanssa teslassa ja muissa kilpailevissa sähköautoissa, ni ei niissä juuri eroa ole. Oletko muuten koskaan edes ajanut teslalla kun tarvitset "harjoitusta sähköajoon", vai huuteletko vain tyhjänpäiväisyyksiä ketjuun?
Kyllä niissä on aika merkittäviäkin eroja mekkalassa eri mallien välillä. Tai rengastushan siinä pääosassa. Model3 performancen mitä käynyt paristi koeajamassa renkaat nyt ei varsinaisesti ole ihan optimit suomen paskatiestölle.
täyssähhkö on joo uusi juttu, plugarilla menty toistaiseksi kun uusia täyssähköjä nyt vaan ei saa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Jos sä käyt desibelimittarin kanssa teslassa ja muissa kilpailevissa sähköautoissa, ni ei niissä juuri eroa ole. Oletko muuten koskaan edes ajanut teslalla kun tarvitset "harjoitusta sähköajoon", vai huuteletko vain tyhjänpäiväisyyksiä ketjuun?
On eroja, huomaa aika nopeasti erot Teslan ja esim. ID4:n välillä. Uskoisin että i4 ja muut Bemarit ja Mersut on tässä suhteessa vieläkin parempia.

Renkaat toki vaikuttaa kaikissa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
On eroja, huomaa aika nopeasti erot Teslan ja esim. ID4:n välillä. Uskoisin että i4 ja muut Bemarit ja Mersut on tässä suhteessa vieläkin parempia.

Renkaat toki vaikuttaa kaikissa.
Vaikka desibelit voi olla samoja niin se miten eristys tehty vaikuttaa paljon asiaan. Osa saa sen melun miellyttävämmäksi.

Mersua en ole käynyt ajamassa mutta i4 hiljaisempi M3P verrattuna, ID4 myös hiljainen ja paljon mukavampi ajaa. Kia EV6 oli meni aika samaan kastiin. Polestar 2 oli myös aika voimakas.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Onhan se vähä huvittavaa kun Tesloissa (Model 3, Model Y) on sama melutaso kuin VW e-Upissa.

Harmi kun ei ole samat renkaat joka testissä. Kuitenkin aika hyviä eroja eri renkailla ja rengasprofiilillakin saa mukavampaa vaikutusta ja noista kun ei vielä tiedä onko tieosuus samassa kunnossa eri vuosina ja onko edes sama tienpätkä?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Alkanut kuulua huhuja tulevasta 100kWh akusta Model 3:n. Jos tulee kohta niin odotettavissa käytettyjen LR mallien hinnanpudotus?
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
84
Tuollahan paukkuisi range 700km luokkaan. Mielestäni järkevämpää olisi kehittää mammuttiakkujen sijaan latausnopeutta.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Alkanut kuulua huhuja tulevasta 100kWh akusta Model 3:n. Jos tulee kohta niin odotettavissa käytettyjen LR mallien hinnanpudotus?
Onhan sitä huhua ollut pari vuotta. Uskoisin että tuo noin 85kwh akku maksimi mitä tulee olemaan 3/y, koska tuo 4680 kehittyy energiatiheydeltään vuosia eteenpäin samanlailla kuin 18650 ja 2170. Toivottavasti viikon parin sisään kuluttajille saapuu nuo uudet akut y malleihin, ainakin oli joitain toimitusaikoja saaneet viikon päähän jenkeissä. Uuden akun tuotanto Teksasissa vielä lastenkengissä muutaman kuukauden.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Tuollahan paukkuisi range 700km luokkaan. Mielestäni järkevämpää olisi kehittää mammuttiakkujen sijaan latausnopeutta.
Tietysti jos akku olisi pieni vaikka 200km range ja lataus minuutissa täyteen, mutta kyllä semmoisella 600-800 rangen akulla hyvin pärjää jos imasee vaikka 50% akkuun virtaa 15min?
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Eikö 4680 tuonut 14% lisää energiatiheyttä vrt 2170? Eli nykyiseen 82.5kwh kokoisesta akusta tulisi 94kwh
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Eikö 4680 tuonut 14% lisää energiatiheyttä vrt 2170? Eli nykyiseen 82.5kwh kokoisesta akusta tulisi 94kwh
Se Teslan vertailu oli tehty saman kokoiseen akkupakettiin 2170 vs 4680.

Jos puhumme tästä

Mutta sitä ei tiedetä tekeekö Tesla yhtä isoja akkupaketteja 4680 vai ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Harmi kun ei ole samat renkaat joka testissä. Kuitenkin aika hyviä eroja eri renkailla ja rengasprofiilillakin saa mukavampaa vaikutusta ja noista kun ei vielä tiedä onko tieosuus samassa kunnossa eri vuosina ja onko edes sama tienpätkä?
Ei renkaita voi standardoida kun eri autoihin on pakko laittaa eri renkaat. Nuo Mii:n 175/65-14:set ei mene millään Model Y:hyn tai ID4:seen ja päinvastoin, jotain 255/45-19:sia ei vaan saa Mii:hin, joten pakko kait sen on testata eri renkailla?
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Ei renkaita voi standardoida kun eri autoihin on pakko laittaa eri renkaat. Nuo Mii:n 175/65-14:set ei mene millään Model Y:hyn tai ID4:seen ja päinvastoin, jotain 255/45-19:sia ei vaan saa Mii:hin, joten pakko kait sen on testata eri renkailla?
Toki. Tuossa lähinnä kiinnitti huomiota Pirelli vs Nokian renkaat ja aina pitää kriittisesti suhtautua testiin kun suoritetaan eri vuosina/kuukausina puhumattakaan tien laadusta ja onko leivottu juuri bitumit. Esimerkiksi akustisesti rengasmelua vaimentavat Michelinin ensiasennus renkaiden jälkeen voi jotkut linglongit tuntua äänekkäiltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Ärsyttää kyllä aika paljon, kun Tesla on tehnyt auton ostamisesta niin vaikeaa. Voit tilata sokkona ja toivoa että saat jotain haluamaasi, mutta mitään varmuutta varustelusta et saa. Ja vailla nettisivulla jotain tilatessa lukisikin, niin tilanne saattaa hyvin muuttua toimitukseen mennessä.

Haluat matriisivalot? No teslan tapauksessa et voi tietää mitä saat. Etkä saa valita tai vaikuttaa asiaan. Haluat sähköpenkit muistilla kumpaankin etupenkkiin? No et voi tietää riittääkö osia vaiko ei, voi olla että säätyvä ristiselän tuki tulee tai ei tule. Usb-c latauspistokkeet? Voi olla, että pitää jälkiasentaa toimituksen jälkeen.

Haluat eroon vaihtoautosta? Vaiva pitää nähdä itse.

No, kaipa tuo on sitten se syy, että Teslat ovat niin halpoja suhteessa kilpailijoihin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Ärsyttää kyllä aika paljon, kun Tesla on tehnyt auton ostamisesta niin vaikeaa. Voit tilata sokkona ja toivoa että saat jotain haluamaasi, mutta mitään varmuutta varustelusta et saa. Ja vailla nettisivulla jotain tilatessa lukisikin, niin tilanne saattaa hyvin muuttua toimitukseen mennessä.

Haluat matriisivalot? No teslan tapauksessa et voi tietää mitä saat. Etkä saa valita tai vaikuttaa asiaan. Haluat sähköpenkit muistilla kumpaankin etupenkkiin? No et voi tietää riittääkö osia vaiko ei, voi olla että säätyvä ristiselän tuki tulee tai ei tule. Usb-c latauspistokkeet? Voi olla, että pitää jälkiasentaa toimituksen jälkeen.

Haluat eroon vaihtoautosta? Vaiva pitää nähdä itse.

No, kaipa tuo on sitten se syy, että Teslat ovat niin halpoja suhteessa kilpailijoihin.
Tämä antaa myös Teslalle vapaammat kädet toimittaa autoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Ärsyttää kyllä aika paljon, kun Tesla on tehnyt auton ostamisesta niin vaikeaa. Voit tilata sokkona ja toivoa että saat jotain haluamaasi, mutta mitään varmuutta varustelusta et saa. Ja vailla nettisivulla jotain tilatessa lukisikin, niin tilanne saattaa hyvin muuttua toimitukseen mennessä.

Haluat matriisivalot? No teslan tapauksessa et voi tietää mitä saat. Etkä saa valita tai vaikuttaa asiaan. Haluat sähköpenkit muistilla kumpaankin etupenkkiin? No et voi tietää riittääkö osia vaiko ei, voi olla että säätyvä ristiselän tuki tulee tai ei tule. Usb-c latauspistokkeet? Voi olla, että pitää jälkiasentaa toimituksen jälkeen.

Haluat eroon vaihtoautosta? Vaiva pitää nähdä itse.

No, kaipa tuo on sitten se syy, että Teslat ovat niin halpoja suhteessa kilpailijoihin.
Tavallaan ikävää, mutta bisneksen kannalta selvästi kannattavaa toimintaa kun autoja menee niin paljon kaupaksi näin. Jos pitäisi väkisin kiinni varusteista niin sitten ei välttämättä saisi toimitettua mitään kun komponentit loppu.

Vaihtoautojen ottaminen vastaan kanssa vaatisi paljon tilaa/henkilökuntaa jne. resursseja ja kun firman tarkoitus on myydä omia uusia autojaan niin tommoset hommat ei ole kannattavaa varmaankaan. Toki joku saattaa jättää ostamatta, mutta siinä hävinnee vähemmän kun siinä että pyörittäisi jotain vaihtoauto systeemiä.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
En kyllä ymmärrä miten joku voi tilata 50-70k esineen tietämättä mitä saa?

Noh meitä on moneen junaan.
Kyllähän tämä koskettaa nykysähköautoja. Ei oikein tiedä mitä ota päivityksellä saa ominaisuuksia, tai et tiedä oikein latausnopeuksia tai saatikka akun kulumista ajansaatossa. Tesloissa aika hyvä retrofit jos häiritsee jokin entinen osan puute tai haluaa tulevaisuuden osaksi päivittää.
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Kyllähän tämä koskettaa nykysähköautoja. Ei oikein tiedä mitä ota päivityksellä saa ominaisuuksia, tai et tiedä oikein latausnopeuksia tai saatikka akun kulumista ajansaatossa. Tesloissa aika hyvä retrofit jos häiritsee jokin entinen osan puute tai haluaa tulevaisuuden osaksi päivittää.
Minä nyt puhuin ihan fyysisistä elementeistä. Valoista, sisustuksesta, akku tekniikasta jne...

Omituista touhua kyllä minusta. Siis en vaan ymmärrä miten joku sietää tuommoista. Ehkä en vaan ymmärrä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Saahan sen tilauksen peruttua ilman kustannuksia, jos toimitettu auto ei kelpaa. Teslan tilauksessa kun ei sitoudu yhtään mihinkään, vaan tilauksen voi peruuttaa koska vaan. Teslan tilaushan on lähinnä panttimaksu, jolla saat paikan automallin toimitusjonossa. Panttimaksun saa takaisin, jos jonosta saatua autoa ei haluakaan tai ei jonossa jaksa odotella.

Onhan toi selkeämpi tapa Teslan tapauksessa kun joka vuosi autojen ominaisuudet hieman muuttuvat. Jotain ominaisuuksia tulee lisää ja jotain lähtee.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Saahan sen tilauksen peruttua ilman kustannuksia, jos toimitettu auto ei kelpaa. Teslan tilauksessa kun ei sitoudu yhtään mihinkään, vaan tilauksen voi peruuttaa koska vaan. Teslan tilaushan on lähinnä panttimaksu, jolla saat paikan automallin toimitusjonossa. Panttimaksun saa takaisin, jos jonosta saatua autoa ei haluakaan tai ei jonossa jaksa odotella.

Onhan toi selkeämpi tapa Teslan tapauksessa kun joka vuosi autojen ominaisuudet hieman muuttuvat. Jotain ominaisuuksia tulee lisää ja jotain lähtee.
Jep. Makuasioita tietysti tykkääkö että auto päivittyy jatkuvasti ja häkeltyy kun ei saa juuri sitä minkä tilasi, mutta kyllä tämä sähköautojen kehitys niin nopeaa että perinteisetkin merkit alkaneet päivittää sähköautoja 1-3 vuoden välein entisen 4 vuoden sijaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Jep. Makuasioita tietysti tykkääkö että auto päivittyy jatkuvasti ja häkeltyy kun ei saa juuri sitä minkä tilasi, mutta kyllä tämä sähköautojen kehitys niin nopeaa että perinteisetkin merkit alkaneet päivittää sähköautoja 1-3 vuoden välein entisen 4 vuoden sijaan.
Päivittyvyydestä OTAna ihan kivaa mutta nyt uusin 2022.12.3.2 tuonut todella paljon bugeja. Sentry ei toimi aina koska ei osaa avata USB muistia, vakkari ja AP lopettaa toimintansa virheen x takia.

Teslalta tulee hyviä että huonoja muutoksia ja mitään palautekanavaa ei ole mistä saisi äänensä kuuleviin korviin. Tiedä onko muillakaan mutta ainakin perustoiminnot toimivat aina.
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Saahan sen tilauksen peruttua ilman kustannuksia, jos toimitettu auto ei kelpaa. Teslan tilauksessa kun ei sitoudu yhtään mihinkään, vaan tilauksen voi peruuttaa koska vaan. Teslan tilaushan on lähinnä panttimaksu, jolla saat paikan automallin toimitusjonossa. Panttimaksun saa takaisin, jos jonosta saatua autoa ei haluakaan tai ei jonossa jaksa odotella.

Onhan toi selkeämpi tapa Teslan tapauksessa kun joka vuosi autojen ominaisuudet hieman muuttuvat. Jotain ominaisuuksia tulee lisää ja jotain lähtee.
Sehän siinä on että odotat autoa puoli vuotta ja se saapuu. Sitten voit ihmetellä että mitäs tässä on.

Ikävämpi ruveta perumaan tilausta kun tarviis nyt jonkun auton kuitenkin.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Päivittyvyydestä OTAna ihan kivaa mutta nyt uusin 2022.12.3.2 tuonut todella paljon bugeja. Sentry ei toimi aina koska ei osaa avata USB muistia, vakkari ja AP lopettaa toimintansa virheen x takia.

Teslalta tulee hyviä että huonoja muutoksia ja mitään palautekanavaa ei ole mistä saisi äänensä kuuleviin korviin. Tiedä onko muillakaan mutta ainakin perustoiminnot toimivat aina.
Tuon on kyllä totta. Kaksi askelta eteenpäin ja välillä yks taakse. Koko softaparannus härdelli on kyllä kakkaa jo ihan ATK puolelta asti. Kaikki pragaa kännyköissä, tietokoneissa ja nykyään autoissa. Olisi tietysti mukava jokin stable release teslassa ja optiona "haluan uhmata hermoni" versio.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Tuon on kyllä totta. Kaksi askelta eteenpäin ja välillä yks taakse. Koko softaparannus härdelli on kyllä kakkaa jo ihan ATK puolelta asti. Kaikki pragaa kännyköissä, tietokoneissa ja nykyään autoissa. Olisi tietysti mukava jokin stable release teslassa ja optiona "haluan uhmata hermoni" versio.
Onhan siellä optio tälle.
Mutta kun stabletkin on bugisia.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Päivittyvyydestä OTAna ihan kivaa mutta nyt uusin 2022.12.3.2 tuonut todella paljon bugeja. Sentry ei toimi aina koska ei osaa avata USB muistia
Just ihmettelinki että onko voinu usb tikku hajota ku sama ongelma. Formatointi autto hetkeks ja sit hajos taas
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Näkeekö Teslasta jostain edellisen latauksen tiedot, kWh määrän jne? En ole löytänyt kuin sen + XX km latauksen aikana, mutten muuta, voi tietenkin olla ihan user errorkin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Näkeekö Teslasta jostain edellisen latauksen tiedot, kWh määrän jne? En ole löytänyt kuin sen + XX km latauksen aikana, mutten muuta, voi tietenkin olla ihan user errorkin.
Charge Stats näyttää appsista. Muuta ei ole.
Ellei käytä kolmannen osapuolen softaa kuten Teslamate/Teslafi.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Charge Stats näyttää appsista. Muuta ei ole.
Ellei käytä kolmannen osapuolen softaa kuten Teslamate/Teslafi.
Okei, appsiin en olekkaan vielä tutustunut kun auton lisäys tilille kesken, heittää erroria eikä Teslalta ole vielä vastattu. Mutta täytynee aloittaa sieltä sitten loggaus kun saa kuntoon.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Okei, appsiin en olekkaan vielä tutustunut kun auton lisäys tilille kesken, heittää erroria eikä Teslalta ole vielä vastattu. Mutta täytynee aloittaa sieltä sitten loggaus kun saa kuntoon.
Jos teet sen netin kautta sitä ja pyytää nimeämään auton niin nimeä ja ota paritkin kahvit tai odottele tunti pari. Pidä toki sivu auki. Palvelimet päivittää sen nimimuutoksen todella hitaasti.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Jos teet sen netin kautta sitä ja pyytää nimeämään auton niin nimeä ja ota paritkin kahvit tai odottele tunti pari. Pidä toki sivu auki. Palvelimet päivittää sen nimimuutoksen todella hitaasti.
En pääse edes noin pitkälle, antaa errorin jo VIN:in syötössä, autoliikkeen myyjän mukaan (eli puhui varmaan pskaa) tuo tekee randomisti tuota ja ottamalla yhteyttä Teslaan niin lisäävät kuulemman manuaalisesti sitten tilille.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
En pääse edes noin pitkälle, antaa errorin jo VIN:in syötössä, autoliikkeen myyjän mukaan (eli puhui varmaan pskaa) tuo tekee randomisti tuota ja ottamalla yhteyttä Teslaan niin lisäävät kuulemman manuaalisesti sitten tilille.
Kannattaa soittaa sinne Roadsideen ne osaa jeesaa. Teslan SC ei noita tee laisinkaan.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177

Parametri, jonka Tesla on ilmoittanut ECE-homologaatioasiakirjoissa MY LR :lle , jossa on takamoottorin "hiusneulakäämitys" verrattuna aikaisempiin "langankäämitys" -versioihin, on ajokunnossa oleva sisäinen melu hiuksen verran alhaisempi (-2dB). Tuon lisäksi mm. 1% energiatehokkaampi verrattuna entiseen moottoriin. Näin niitä päivityksiä tulee, mistä ei kuluttaja tiedä.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
En ainakaan tuolla videolla löytänyt mainintaa hiljaisuudesta.
Joo bongasin tuon hiljaisuuden Italian foorumilta. Saksan foorumilla oli juttua että hieman vähemmän tehoa, mutta pitkä ikäisempi moottori ja tietysti Teslan kannalta halvempi tuottaa.
Edit: lisätty lähteet
Motori Hairpin Winding
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Joo bongasin tuon hiljaisuuden Italian foorumilta. Saksan foorumilla oli juttua että hieman vähemmän tehoa, mutta pitkä ikäisempi moottori ja tietysti Teslan kannalta halvempi tuottaa.
Sitä hiljaisuutta tuskin huomaa kukaan, rengasmelu nousee sähkömoottorien ohi jo hyvin hiljaisella nopeudella
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Sitä hiljaisuutta tuskin huomaa kukaan, rengasmelu nousee sähkömoottorien ohi jo hyvin hiljaisella nopeudella
Varmastikin näin. Renkailla saa paljon pienennettyä melua ja äänieristämällä. Tietysti sähkömoottorin vinkuminen eri taajuudella voi pistää korvaan rengasmelun ohitse.
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
509
Se hiljasuus varmaan tulee olevinaan siitä sähkömoottorin staattorirakenteen muutoksesta, jos oikein käsitin mikä tämä hairpin oikein oli, niin idea on siis muuttaa staattorikäämit pyörölankakäämeistä muotokupariin, eli ei enää kieputeta kymmeniä pyöreitä langanpätkiä, vaan maltillisempi määrä tietyn profiilin olevaa litteää kuparia. Tällä se hukkatila pyöreiden lankojen välissä pienenee/poistuu, ja siitä käämistä ja sen vaatimasta urasta voidaan tehdä pienempiä, joka toisaalta vaikuttaa ääneen, mutta kuten aiemmin todettua niin itsekin pidän sitä melko mitättömänä, kun nykyisinkään ainakaan ohiajomelussa Tesloista ei moottorin ääntä kauheasti kuulu
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Sähkömoottorin ujellus on kiva ääni, Porsche Taycanissa tämä on tajuttu ja siinä ne äänet kuuluu varmasti ihan tarkoituksellakin ihan rehdisti sisälle. Samoin tosin Outlanderissa, mutta siinä se menee varmasti tahattomuuden piikkiin. Sitten on tietysti myös niitä autoja joissa se ääni tulee kaiuttimesta, onneksi ne saa pois.

Ymmärrän kyllä että Tesla haluaa moottoreista mahdollisimman hiljaiset, ei siinäkään tavoitteessa mitään huonoa ole sinänsä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 365
Viestejä
4 158 508
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom