Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Yleensä teslalla ollut lähtökohtana kehittää akkua nopeampaan lataukseen,
Teslalla on kyllä latausnopeudet vaan hidastuneet. Model 3 2019 LR:t / perffit lataavat nopeammin kuin uusimmat mallit - ne pystyvät pitämään lähes joka soc%:lla korkeampia latausnopeuksia kuin 2021 mallit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Teslalla on kyllä latausnopeudet vaan hidastuneet. Model 3 2019 LR:t / perffit lataavat nopeammin kuin uusimmat mallit - ne pystyvät pitämään lähes joka soc%:lla korkeampia latausnopeuksia kuin 2021 mallit.
Teslan pitäisi siirtyä 800V tekniikkaan jos haluavat nopeutta.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Olihan tuo rungon paino jo tiedossa että tippuu 237kg verrattuna nykyiseen mikä käsittääkseni johtuu structural battery about 130kg kun poistuu mm. auton pohja ja satku lähtee painosta pois etu ja takaosan yhtenäisellä castingillä verrattuna nykyisiin versioihin.
Onko tämä ihan faktaa? Kuulostaa aika suurelta vähennykseltä näin äkkiseltään, käsittääkseni castingin suurin etu on valmistuksen nopeutuminen, ei materiaalin suuri väheneminen.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Ässänkin piti olla 4680 ja koska homma meni mönkään mentiin vanhalla.

Se että tekevät 2170 structural akuston kuulostaa oudolta.
Ei ne 2170 teekään vaan 4680.
Tuo uuden akun leipominen viivästyi niin se plaid+ vedettiin pois ja onhan teslalla "pakko" ostaa vielä reilu vuosi noita vanhoja 18650 Panasonicilta eli kyllä se plaidiin tulee vaihtumaan ensi vuonna 4680 tod näk.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Onko tämä ihan faktaa? Kuulostaa aika suurelta vähennykseltä näin äkkiseltään, käsittääkseni castingin suurin etu on valmistuksen nopeutuminen, ei materiaalin suuri väheneminen.
Olihan noista castingin painonpudotuksista juttua jo kun tuli takaelementti yhtenä kappaleena. Ainakin noista virallisista Saksan tehtaan papereista käy ilmi painon tiputus.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Näyttää ilmeisesti muuttuvan uusiin malleihin myös jarrulevyt ja ohjaustehostimen ecu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Teslan pitäisi siirtyä 800V tekniikkaan jos haluavat nopeutta.
Ei sillä peak-latauksen nopeudella ole juuri väliä. Paljon enemmän merkitystä olisi sillä, että saisi pidettyä 2.5C latausnopeuden 50-60% SOC:lle asti. Se että nouseeko huippu 240 vai 340kW:hen 1min ajaksi latauksen alussa on ainakin minusta yhdentekevää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Ei ne 2170 teekään vaan 4680.
Tuo uuden akun leipominen viivästyi niin se plaid+ vedettiin pois ja onhan teslalla "pakko" ostaa vielä reilu vuosi noita vanhoja 18650 Panasonicilta eli kyllä se plaidiin tulee vaihtumaan ensi vuonna 4680 tod näk.
Plaid+ vedettiin pois koska Elon sanoi että yli 800km rangea ei tarvita.
En usko että S tulee näkemään 4680 vielä hetkeen. Ekat menee Y, sitten on Semi ja CT mitkä näitä kaipaavat myös.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
638
Veikkaan että ei kauaa... liekkö ne on poistaneet rajat sieltä ja kovempi ääni selittyy sillä että kylmäaine ei saa tarpeeksi lämpöä ulkoilmasta höyrystyäkseen jolloin kompura pumppaa nestettä kaasun sijaan. En keksi tälle muuta syytä ongelmakuvauksien perusteella. Ei tuu kestää pitkään noi ilpit.
Voi olla, ei tässä oikeen tiedä mitä tuolta odottaa. Enskuussa on huolto edelleen, pitänee mainita tuossa jos vaan mahdollista...
Onhan tämän kanssa ollut melkeen alusta asti ihmeteltävää, pari viikkoa auton käyttöönoton jälkeen eka kerran ihmettelin tuota kun 0-kelissä ajon jälkeen piti sellaista aika voimakasta kitinää. Ja se tuli sen aikana kun käväisin kaupassa ~15min ja auto ehti jäähtyä parkkipaikalla, varmaankin ehti sopivasti muodostua jäätä jonnekin joka sitten sen aiheutti.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Ei sillä peak-latauksen nopeudella ole juuri väliä. Paljon enemmän merkitystä olisi sillä, että saisi pidettyä 2.5C latausnopeuden 50-60% SOC:lle asti. Se että nouseeko huippu 240 vai 340kW:hen 1min ajaksi latauksen alussa on ainakin minusta yhdentekevää.
Täysin samaa mieltä. Sen takia odotan 4680 mikä lataa 80% asti 200kw ainakin jos tornihuhuja uskominen tämä siis ei vielä ole fakta.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Tuo Tesla 3 perf konfiguraattorissa puuttuva madallettu jousituksen puuttuminen ihmetyttää että tuleeko sama jousitus jatkossa kaikkiin malleihin vai alkaako se ilmajousitus saapumaan tilalle, ihan vain mietintö.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Olihan noista castingin painonpudotuksista juttua jo kun tuli takaelementti yhtenä kappaleena. Ainakin noista virallisista Saksan tehtaan papereista käy ilmi painon tiputus.
Google oli taas heikko löytämään, mutta Shanghain kohdalla sanottiin että takaosa on "30% reduction". Mutta se tarkoitti siis takaosan palasesta 30%.

En oikein tiedä miten 237kg saadaan pois Model Y:n painosta pelkästään prässäämällä. Jos nyt otetaan esimerkkinä esim. Audi A8, niin sen koko runko painaa yhteensä 241kg. Tuntuu siis kovin oudolta jos yhtäkkiä saataisiin lattiasta ja etuosasta Model Y:ssä kokonainen A8 irroitettua. Tuskin siellä nyt satoja kiloja ylimääräistä painoa nykyäänkään on?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Google oli taas heikko löytämään, mutta Shanghain kohdalla sanottiin että takaosa on "30% reduction". Mutta se tarkoitti siis takaosan palasesta 30%.

En oikein tiedä miten 237kg saadaan pois Model Y:n painosta pelkästään prässäämällä. Jos nyt otetaan esimerkkinä esim. Audi A8, niin sen koko runko painaa yhteensä 241kg. Tuntuu siis kovin oudolta jos yhtäkkiä saataisiin lattiasta ja etuosasta Model Y:ssä kokonainen A8 irroitettua. Tuskin siellä nyt satoja kiloja ylimääräistä painoa nykyäänkään on?
Tuo auto josta tiedot on esituotantoa eli ei välttämättä vastaa myyntiautoa.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Tuo auto josta tiedot on esituotantoa eli ei välttämättä vastaa myyntiautoa.
Epäilen vaan kovasti silti noita numeroita, ei ne esituotannot niin kaukana ole lopullisesta. Muutenhan seuraava Model Y LR painaisi kaikkineen luvattuineen 4680 juttuineen 1200-1300kg. Olisihan se hieno juttu, mut tuntuu et homma on mennyt väärinymmärryksenä joltain uutisartikkelin kirjoittajalta, jossa verrattiin prosenttilukuja koko auton painoon eikä sen yhden kappaleen painoon.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Epäilen vaan kovasti silti noita numeroita, ei ne esituotannot niin kaukana ole lopullisesta. Muutenhan seuraava Model Y LR painaisi kaikkineen luvattuineen 4680 juttuineen 1200-1300kg. Olisihan se hieno juttu, mut tuntuu et homma on mennyt väärinymmärryksenä joltain uutisartikkelin kirjoittajalta, jossa verrattiin prosenttilukuja koko auton painoon eikä sen yhden kappaleen painoon.

Tässä jotain. Tuossa vertaillaan kantavuutta. Ero on siis 170kg. Ehkä se toisen pään castin tiputtaa myös mutta aika kovia lukemia. Tosin tuo kantavuus lienee myös se että autoon saisi 7 paikkaisena joka taas pienentää tuota sen 2x75kg? Jolloin ero tippuu 20kg. Tai sitten MiC autossa on jo muka 7 paikan kantavuus ja MiGistä jätetty pois. Tiedä sitä sitten.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Google oli taas heikko löytämään, mutta Shanghain kohdalla sanottiin että takaosa on "30% reduction". Mutta se tarkoitti siis takaosan palasesta 30%.

En oikein tiedä miten 237kg saadaan pois Model Y:n painosta pelkästään prässäämällä. Jos nyt otetaan esimerkkinä esim. Audi A8, niin sen koko runko painaa yhteensä 241kg. Tuntuu siis kovin oudolta jos yhtäkkiä saataisiin lattiasta ja etuosasta Model Y:ssä kokonainen A8 irroitettua. Tuskin siellä nyt satoja kiloja ylimääräistä painoa nykyäänkään on?
Muistaakseni luin jostain että tuo takaosa painoi ennen 187kg tj. Tosin eipä siinä että siitä 30% paljoa tee plus etuosasta nii oisko about 100kg yhteensä. Ei luulis lattian painavan paljoa kun poistuu välistä ja tilalle tulee akusto, mutta liekö vanhan 2170 jäähdytys ja se ihmeen vaahto poistuu ja siitä 100kg pois? Tuli mieleen tuo 10kg about lähtee jo lead acid batteryn vaihtuminen litium akkuun. Voihan se olla niin kuin tege mainitsi että nuo prototyypin painot eri kuin tuotanto mutta yhtyisin sinun mielipiteeseesi että tuskin nuo esituotanto mallit hirveästi enää oikeasta tuotantoautosta eroaa. Silloin jäisi loogisesti ajateltuna että akku nykyistä selkeästi pienempi kun sehän painaa about 500kg ja jos kerran pärjää vaikka 50-100kg pienemmällä akulla kun energiatiheys parempi että saavutetaan hyvä range. No toivottavasti kohta selkiytyy tämä asia.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
En oikein tiedä miten 237kg saadaan pois Model Y:n painosta pelkästään prässäämällä. Jos nyt otetaan esimerkkinä esim. Audi A8, niin sen koko runko painaa yhteensä 241kg. Tuntuu siis kovin oudolta jos yhtäkkiä saataisiin lattiasta ja etuosasta Model Y:ssä kokonainen A8 irroitettua. Tuskin siellä nyt satoja kiloja ylimääräistä painoa nykyäänkään on?
Tätä mietin itsekkin, kuulostaa prosentuaalisesti täysin uskomattomalta että pelkkä pohjapaneeli painaa lähemmäs 200kg Teslassa.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Tässä jotain. Tuossa vertaillaan kantavuutta. Ero on siis 170kg. Ehkä se toisen pään castin tiputtaa myös mutta aika kovia lukemia. Tosin tuo kantavuus lienee myös se että autoon saisi 7 paikkaisena joka taas pienentää tuota sen 2x75kg? Jolloin ero tippuu 20kg. Tai sitten MiC autossa on jo muka 7 paikan kantavuus ja MiGistä jätetty pois. Tiedä sitä sitten.
Mut eihän kantavuus ole suoraan verrannollinen auton painoon. Varsinkin kun tässä on rakenteellisia muutoksia, niin nehän ovat saattaneet nostaa hyväksyttyä kantavuutta jo itsessään (Teslahan haki hyväksyntämuutoksia näille uusille "malleille" joka tapauksessa).
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Mut eihän kantavuus ole suoraan verrannollinen auton painoon. Varsinkin kun tässä on rakenteellisia muutoksia, niin nehän ovat saattaneet nostaa hyväksyttyä kantavuutta jo itsessään (Teslahan haki hyväksyntämuutoksia näille uusille "malleille" joka tapauksessa).
Onkin mielenkiintoinen kysymys kokonaisuudessaan. Kantavuus = kokonaismassa - omamassa. Näistä omamassa on yksinkertainen eli auton paino nesteet mukaanlukien (90% tankillinen) plus 75kg kuski ja jotain muuta pientä. Kokonaismassa on auton valmistajan itsensä ilmoittama, eihän sitä määrittele oikeastaan mikään (pl. akselipainot tms)

Eli jos Tesla haluaa nostaa autojen kantavuutta niin sehän voi tehdä sen teoriassa ihan vain ilmoittamalla isompi kantavuus ilman yhtään varsinaista muutosta autoon?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 491
Onkin mielenkiintoinen kysymys kokonaisuudessaan. Kantavuus = kokonaismassa - omamassa. Näistä omamassa on yksinkertainen eli auton paino nesteet mukaanlukien (90% tankillinen) plus 75kg kuski ja jotain muuta pientä. Kokonaismassa on auton valmistajan itsensä ilmoittama, eihän sitä määrittele oikeastaan mikään (pl. akselipainot tms)

Eli jos Tesla haluaa nostaa autojen kantavuutta niin sehän voi tehdä sen teoriassa ihan vain ilmoittamalla isompi kantavuus ilman yhtään varsinaista muutosta autoon?
Heitetään ihan mutuna, että esim. Koko Konstruktio pitää muuttua astetta järeämmäksi ts. Hävitään synergia-edut eri mallien väliltä = kokonaiskustannukset kasvaa
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Heitetään ihan mutuna, että esim. Koko Konstruktio pitää muuttua astetta järeämmäksi ts. Hävitään synergia-edut eri mallien väliltä = kokonaiskustannukset kasvaa
Niinhän tässä on tehty, koko rakenne on muuttunut jäykemmäksikin, sehän yksi mainoslauseista Elonilta oli.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Veikkaan että ei kauaa... liekkö ne on poistaneet rajat sieltä ja kovempi ääni selittyy sillä että kylmäaine ei saa tarpeeksi lämpöä ulkoilmasta höyrystyäkseen jolloin kompura pumppaa nestettä kaasun sijaan. En keksi tälle muuta syytä ongelmakuvauksien perusteella. Ei tuu kestää pitkään noi ilpit.
Omat äänikokemukset siis ihan nollakelillä, kyllä tuo kompuran aine niissä lämpötiloissa riittää ja ei ääni nyt siitä johdu. Veikkaan vaan että tehoja nostettu. Mulla oli aikasemmin ongelmana että -5 keleissä lämppäri ei puhaltanut tarpeeksi, nyt puhaltaa.
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
84
Odottelen m3 karvalakkia kiinasta. Nyt muut pohjoismaat ovat saaneet vin mutta suomeen ei ole tainnut tulla vielä infoa? Tuleeko suomen mic-teslat samassa kiintiössä ja laivalla kuin nor-swe autot vai muita reittejä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Odottelen m3 karvalakkia kiinasta. Nyt muut pohjoismaat ovat saaneet vin mutta suomeen ei ole tainnut tulla vielä infoa? Tuleeko suomen mic-teslat samassa kiintiössä ja laivalla kuin nor-swe autot vai muita reittejä?
Samasta tulee, kyllä ne vinin kertoo. Näillä näkymin ne autot saa luovutuksen maaliskuussa täällä Suomessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Kyllä on. Kaikissa Fremontista lähteneissä, ne eivät käsittääkseni kärsi LG:N ja LFP-akkujen hitaammista latausnopeuksista?
Valitettavasti kyllä.

Tesla ottaa akkuja mistä saa ja kun niiden vaihtuvuus on joka toimituserässä, niin vaikea pysyä kartalla mikä toimii mitenkä.

Lisäksi Panasonicilla oli viime talvena coldgate ongelmia kun akku meni liian kylmäksi ja tehot tippui. LGlla ei taas tätä ongelmaa ollut. Tätä paikattiin lämmittämällä akkua enemmän, mikä voi myös yksi syy ILP ongelmiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Uusi Model 3 takaveto 60kWh akulla pääsi Teslabjörnin testissä tänään 404km -2 - -5 asteen pakkasessa 90km/h keskivauhdilla. Pidemmälle Björnin talvikelin 90km/h testissä ei ole päässyt kuin Model 3 long range, Model 3 performance ja Mercedes EQS.
 

Exc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Odottelen m3 karvalakkia kiinasta. Nyt muut pohjoismaat ovat saaneet vin mutta suomeen ei ole tainnut tulla vielä infoa? Tuleeko suomen mic-teslat samassa kiintiössä ja laivalla kuin nor-swe autot vai muita reittejä?
Kyllä minun Y:n arvioitu toimitusaikahaarukka ja VIN tuli Tesla.com, auton tilauswebbisivun lähdekoodeihin viimeisen 48h aikana kun selaimella katsoo ”view source” ja etsii ”VIN” tai LRW alkuista 17 merkin koodia.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Uusi Model 3 takaveto 60kWh akulla pääsi Teslabjörnin testissä tänään 404km -2 - -5 asteen pakkasessa 90km/h keskivauhdilla. Pidemmälle Björnin talvikelin 90km/h testissä ei ole päässyt kuin Model 3 long range, Model 3 performance ja Mercedes EQS.
Varsin kiitettävä tulos. Itse tuskin pääsisin karvalakkimallilla edes kesäkelissä tuota.
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
84
Ai vin on jo näkyvissä? En tosin sellaista itse löydä. Ehkäpä ei ole vielä laitettu tai sitten auto ei olekaan vielä matkalla tänne. Alunperin arvioitu tulo olisi helmikuu mutta eikös kaikki toimitusajat ole kaikkialla venähtäneet?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Uusi Model 3 takaveto 60kWh akulla pääsi Teslabjörnin testissä tänään 404km -2 - -5 asteen pakkasessa 90km/h keskivauhdilla. Pidemmälle Björnin talvikelin 90km/h testissä ei ole päässyt kuin Model 3 long range, Model 3 performance ja Mercedes EQS.
Paljos meni 120kmh testissä? Vissiin livestreamista poimittu kun ei ole vielä excel-tuloksissa listattuna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Paljos meni 120kmh testissä? Vissiin livestreamista poimittu kun ei ole vielä excel-tuloksissa listattuna.
Vähä jäi live striimistä epäselväksi itelle, mutta noin 300km oli se. 19.4kWh/100km oli auton ilmoittama kulutus 120km/h.
 

Exc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Ai vin on jo näkyvissä? En tosin sellaista itse löydä. Ehkäpä ei ole vielä laitettu tai sitten auto ei olekaan vielä matkalla tänne. Alunperin arvioitu tulo olisi helmikuu mutta eikös kaikki toimitusajat ole kaikkialla venähtäneet?
Näkyykö sinulla arvioitu toimitusaika jo?

Minulle VIN ilmestyi lähdekoodiin vasta kun tuo arvioitu toimitusaika tuli näkyviin.

VIN ei näy normaalisti webbisivuilla minulla vielä ainakaan, piti tosiaan kaivella.
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
84
No eipä näy toimitusaikaa. Voi olla ettei auto olekaan vielä tulossa tässä erässä. Teslatilillä ilmoitus että maksa maksu viim 7pvää ennen toimitusta, muuta ei oikein olekaan.
Tuleekohan kohtapuoliin muita laivoja tännepäin? Jospa sitten siinä olisi.
Tiedätkö Exc tuleeko sinun MY uudella akulla ja ryzenillä?
 

Exc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
No eipä näy toimitusaikaa. Voi olla ettei auto olekaan vielä tulossa tässä erässä. Teslatilillä ilmoitus että maksa maksu viim 7pvää ennen toimitusta, muuta ei oikein olekaan.
Tuleekohan kohtapuoliin muita laivoja tännepäin? Jospa sitten siinä olisi.
Tiedätkö Exc tuleeko sinun MY uudella akulla ja ryzenillä?
Joo sitä samaa se näytti minulle myös, nyt vkl muuttui sitten ja tuli arvioitu toimitusaikahaarukka. Sieltä on kai kolme laivaa tulossa Eurooppaa kohti, eka oli menossa pian Suezin kanavalle.

Kysyin päivityksistä ja vastaus oli tämä:

” Viimeisimpien tietojen mukaan uusiin toimitettaviin autoihin tulevat seuraavat päivitykset:
AMD Ryzen prosessori
Li-Ion low voltage akku
Energia tiheempi akku -> isompi range
Pyyhkiöiden lämmitys tuulilasin alareunaan,”

Eli pitäisi… auton VIN:stä voi myös katsoa, että valmistettu 2022 puolella ja huhut on kertonut jo hetken, että Kiinasta tulee uusilla päivityksillä linjalta ulos.

Eli usko on kova, että tulee omaan myös. Tekstari ainakin tuli jo aiemmin tuosta rangen noususta, samalla kun se päivittyi Teslan konfiguraattoriin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706


Videota CTsta. Koko pienentynyt. Tiedä sitten onko uusi proto vai se tuotanto.

Ilmeisesti selviää parin päivän päästä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
Tuli tehtyä ensimmäinen vetokujareissu täältä idästä. 900km menopaluu. Itellä etätyöt ja ilmaisöitä hotelliin niin pidin tän pienenä lomareissuna arjen keskellä. :lol:

Lista seuraavanlainen: Ajovaloumpioissa kosteutta, Lokarin liner repsotti, 12v akku hyytyi kovimmilla pakkasilla, Tukivarsi narisi syksyllä.

Positiiivistä:
- Helppo varaus apsin kautta, jono noin 1kk, (ei kriittisiä juttuja) niin ihan ok.
- Soitettiin viikkoa ennen huoltoaikaa etädiagnoosin osalta ja kyseltiin lisätietoja ja selvitettiin asioita sekä katsottiin livenä auton dataa.
- Työmääräin tuli sovitusti ja takuukeissejä 0€.
- Loaner oli varattu -> vaihdoin uber seteleihin tiskillä ollessa (80e per vrk kun auto huollossa) kun en tarvinnut autoa ja joku muu varmasti tarvitsee kovemmin kuin minä tässä tapauksessa.
- Auto valmistui 1vrk etuajassa kun sitä erikseen pyysin.
- Oli ladattu kuten pyysin.
- Roikkuva rengaskotelo liner oli vaihdettu uuteen ja uudenmalliseen.
- Tukivarret oli rasvattu ja tiivistetty.

Negaa:
- Oli jo ennakolta käytännössä päätetty ettei umpioita vaihdeta vaan pitäisi itse lämmitellä ja odottaa et kosteus poistuu. Ok osittain ymmärrän et lähes ominaisuus led umpioissa, mut osalla on vaihdettu eli missä raja mikä on viallinen ja mikä ei? Mielestäni mulla oli aika extreme case jo.
- 12v akusta ei löydetty vikaa (kun latasin sen itse) ja ei löydetty myöskään syytä miksi jännite oli päässyt alas ja lataus loppunut vaikka auto oli piuhassa. Kommentti oli et pitäs saada diagnoosiin vikatilassa ja tuli pyyntö ottaa minuutilleen aika ylös jos tekee uudelleen et voidaan katsoa logeja.... kun kysyin että eikö vikailmoituksista jää kellonaikaa ylös niin ei kuulemma. :woot: (en usko kyllä tätä kun 2000luvun vagissakin jo jää. EDIT: katsoin vikakoodeja vielä itse niin itse vikaooditekstissä joka jää huoltomääräimeen on ajankohta sekunnilleen o_O). No enivei no big deal, ranger kuulemma kiertää jo idässäkin jos uusii tai nappaan ite uuden akun mätinetistä 60e ja vartin homma laittaa. Kolmosessa sentään 12v akkuvika ei jätä tielle vaan kytkee kaiken dc-dc muuntimen päähän ja rajoittaa ominaisuuksia pienentääkseen kulutusta (kuten esim penkinlämmittimet ei toimi).


Kyselin myös onko huoltoverkoston laajentumisesta hyshystietoa ja koitin lukea naamaa tuloksetta. Kertoili kuitenkin suoraan että tälle autokannalle 2 pistettä on riittämätön ja autokanta tulee vain lisääntymään, ehkä tästä vois päätellä et suunnitteilla on. Jätin toiveeni et saatais vaikka Kuopioon yks niistä uusista pisteistä kun lapinmiehet on tottuneet ajamaan pitempiä siivuja. :rofl2:

Summattuna kommunikaatio oli hyvää, huolto alkoi ajallaan ja valmistui etuajassa luvatusta. Lounerikin olisi onnistunut vaikka foorumin mukaan ilppivikasia pihat täynnä. :tup:
Akun vaihtamattomuudesta jäi vähän paskanmaku suuhun. :beye:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Tuli tehtyä ensimmäinen vetokujareissu täältä idästä. 900km menopaluu. Itellä etätyöt ja ilmaisöitä hotelliin niin pidin tän pienenä lomareissuna arjen keskellä. :lol:

Lista seuraavanlainen: Ajovaloumpioissa kosteutta, Lokarin liner repsotti, 12v akku hyytyi kovimmilla pakkasilla, Tukivarsi narisi syksyllä.

Positiiivistä:
- Helppo varaus apsin kautta, jono noin 1kk, (ei kriittisiä juttuja) niin ihan ok.
- Soitettiin viikkoa ennen huoltoaikaa etädiagnoosin osalta ja kyseltiin lisätietoja ja selvitettiin asioita sekä katsottiin livenä auton dataa.
- Työmääräin tuli sovitusti ja takuukeissejä 0€.
- Loaner oli varattu -> vaihdoin uber seteleihin tiskillä ollessa (80e per vrk kun auto huollossa) kun en tarvinnut autoa ja joku muu varmasti tarvitsee kovemmin kuin minä tässä tapauksessa.
- Auto valmistui 1vrk etuajassa kun sitä erikseen pyysin.
- Oli ladattu kuten pyysin.
- Roikkuva rengaskotelo liner oli vaihdettu uuteen ja uudenmalliseen.
- Tukivarret oli rasvattu ja tiivistetty.

Negaa:
- Oli jo ennakolta käytännössä päätetty ettei umpioita vaihdeta vaan pitäisi itse lämmitellä ja odottaa et kosteus poistuu. Ok osittain ymmärrän et lähes ominaisuus led umpioissa, mut osalla on vaihdettu eli missä raja mikä on viallinen ja mikä ei? Mielestäni mulla oli aika extreme case jo.
- 12v akusta ei löydetty vikaa (kun latasin sen itse) ja ei löydetty myöskään syytä miksi jännite oli päässyt alas ja lataus loppunut vaikka auto oli piuhassa. Kommentti oli et pitäs saada diagnoosiin vikatilassa ja tuli pyyntö ottaa minuutilleen aika ylös jos tekee uudelleen et voidaan katsoa logeja.... kun kysyin että eikö vikailmoituksista jää kellonaikaa ylös niin ei kuulemma. :woot: (en usko kyllä tätä kun 2000luvun vagissakin jo jää). No enivei no big deal, ranger kuulemma kiertää jo idässäkin jos uusii tai nappaan ite uuden akun mätinetistä 60e ja vartin homma laittaa. Kolmosessa sentään 12v akkuvika ei jätä tielle vaan kytkee kaiken dc-dc muuntimen päähän ja rajoittaa ominaisuuksia pienentääkseen kulutusta (kuten esim penkinlämmittimet ei toimi).


Kyselin myös onko huoltoverkoston laajentumisesta hyshystietoa ja koitin lukea naamaa tuloksetta. Kertoili kuitenkin suoraan että tälle autokannalle 2 pistettä on riittämätön ja autokanta tulee vain lisääntymään, ehkä tästä vois päätellä et suunnitteilla on. Jätin toiveeni et saatais vaikka Kuopioon yks niistä uusista pisteistä kun lapinmiehet on tottuneet ajamaan pitempiä siivuja. :rofl2:

Summattuna kommunikaatio oli hyvää, huolto alkoi ajallaan ja valmistui etuajassa luvatusta. Lounerikin olisi onnistunut vaikka foorumin mukaan ilppivikasia pihat täynnä. :tup:
Akun vaihtamattomuudesta jäi vähän paskanmaku suuhun. :beye:
Itellä kans pakkasilla huurtuu jäähän myös sisältä valot, käsittääkseni vähän kaikissa samaa ni ei se vaihto auta edes. Ne vaihtaa vissiin sitten jos on ihan juoksevaa vettä sisällä joka ei ole valunut pois
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
Itellä kans pakkasilla huurtuu jäähän myös sisältä valot, käsittääkseni vähän kaikissa samaa ni ei se vaihto auta edes. Ne vaihtaa vissiin sitten jos on ihan juoksevaa vettä sisällä joka ei ole valunut pois
Tältä näytti omani joku viikko sitten. Nyt nollakelissä toki oli ihan siistin näköinen, pientä kosteutta vain -> ei vaihdettu. Facen puolella ainakin yksi käyttäjä kertoi tehneensä Teslan ohjeen mukaisesti eli auto lämpimään pitkät päällä muutamaksi (tunniksi?) niin kosteus häviää hengitysreiän kautta. Kuulemma saa pari kuukautta ajella sit ihan höyryttä. Pitää koittaa seuraavaksi.

Luultavasti oot oikeassa et vaihtavat vain jos umpion pohjalla on "lätäkkö".


IMG_20211209_192334.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom