Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 117
Tuo on tarkoitus laittaa vähintään 3x16A syötöllä kiinni. Tavalliseen tolppaan tulee yleensä vain yksi vaihe.
Saa tuota yhdelläkin vaiheella ajettua.
Tesla Wall Connector nimi myös viittaa seinäasennukseen.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 039
Itsellä tulee kolmivaihe oman talon tolppaa, mutta ehkä pitää sitten hitsailla omat kiinnitykset.
Vähän sama probleema itsellä edessä eri laturin kanssa. Varmaan laitan jotkut pakoputkikiinnikkeet ja vesivaneria tolppaan kiinni johon sitten ruuvaan laturin kiinni. Kaupalliset tolppakiinnikkeet näyttävät olevan laturikohtaisia, yleismallin kiinnikkeeseen en ole törmännyt.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
694
Heti meni kuohari nenään :)

Vannepainosta, eihän kaikki epätasapaino johdu vanteesta vaan myös renkaasta. Lopullinen rengas&vanne kombon tasapino tietysit näiden kahden summa. Mutta poikkeuksellisen juhlava painorivi ! Positiivistä on se että joku on ainakin todistetusti paneutunut asiaan :)

Mutta joo, ei han priimakunnossa tuo auto. Mutta sitä varten se kuoharipäisään & spottivaloissa auton ympärillä pyörimen ajaa paikkaansa. Viimeinen laadunvarmistus ulkoitettu pulla/kahvi/kuoharipalkalla.
Renkaastahan joo nuo painot johtuu. Ja kun ne ei saa olla enää lyijyä niin väkisin niitä tuppaa tulemaan iso rivi.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
5 613
Renkaastahan joo nuo painot johtuu. Ja kun ne ei saa olla enää lyijyä niin väkisin niitä tuppaa tulemaan iso rivi.
Muutamat kumit tullu vanteille väännettyä ja kertaakaan ei ole tuollaista läjää painoja mennyt. Tuossa on kyseessä kuitenkin Continentalin kumit. Joko kesähessu renkaita laittamassa tai epäkurantit vanteet. Tuollaisia ei kuitenkaan asiakkaalle asti pitäisi koskaan mennä.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 462
Muutamat kumit tullu vanteille väännettyä ja kertaakaan ei ole tuollaista läjää painoja mennyt. Tuossa on kyseessä kuitenkin Continentalin kumit. Joko kesähessu renkaita laittamassa tai epäkurantit vanteet. Tuollaisia ei kuitenkaan asiakkaalle asti pitäisi koskaan mennä.
kuvasta ei valitettavasti käynyt ilmi onko vastakkaisella puolella lähes yhtä paljon painoja :)
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Rengas irti ja kääntää 180astetta vanteella niin lähtee varmasti puolet painoista pois, mutta kivahan se on huudella että kyllä muutkin tekee sutta ja sekundaa! :facepalm:

Teslahan on parantanut laatua vuosien mittaan mikä on hyvä, mutta ei se silti sitä faktaa poista etteikö teslalla pahoja laatuongelmia olisi ollut.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
414
Olisi ehkä pitänyt sanoa 180 astetta…
Joo tuli heti mieleen itsellänikin. Mutta jos noin olisi, sitten olisi kyllä ainakin mennyt tasapainotukset pieleen.

Painoja menee normaalisti 15-30g per rengas.
Menee ja ei mene, riippuu ihan rengas/vanne yhdistelmästä. Eipä tuollaista tule edes mietittyä, ellei paino ala lähentelemään 80g per laita.

Onko muuten tietoa, milloin tuota faceliftiä alkaisi valumaan tännekin? Onko miten toiveajattelua odottaa nykyisten M3 hinnanlaskua talven/alkuvuoden aikana?
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 060
Onko muuten tietoa, milloin tuota faceliftiä alkaisi valumaan tännekin? Onko miten toiveajattelua odottaa nykyisten M3 hinnanlaskua talven/alkuvuoden aikana?
Ei kai mitään virallista. Teslalta kun itse kysyin, niin vastasivat että koeajoautot valuisivat Q4 alussa tänne. Varmaan samassa rytäkässä tulevat ensimmäiset toimituksetkin.
 
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
32
Näinkin voi käydä kun ikkuna ei olekaan laskeutunut ovea avatessa ja laitat oven kiinni. Nyt on karmissa pieni vekki ja takaoven lasi hajalla. Onneksi korjaus tulossa takuun piikkiin.

Onhan tämä pääsääntöisesti oikein toimiva auto. Pyyhkijät ja autopilotin toiminta aiheuttanut täälläkin harmaita hiuksia. Itse käytän vakkarissa current speed moodia, ainakin täällä belgiassa näytön nopeusrajoitukset heittää aivan häränpyllyä kun parhaimmillaan 70 alueella autopilot oli kiihdyttämässä 120 vauhtiin.
 

Liitteet

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Näinkin voi käydä kun ikkuna ei olekaan laskeutunut ovea avatessa ja laitat oven kiinni. Nyt on karmissa pieni vekki ja takaoven lasi hajalla. Onneksi korjaus tulossa takuun piikkiin.

Onhan tämä pääsääntöisesti oikein toimiva auto. Pyyhkijät ja autopilotin toiminta aiheuttanut täälläkin harmaita hiuksia. Itse käytän vakkarissa current speed moodia, ainakin täällä belgiassa näytön nopeusrajoitukset heittää aivan häränpyllyä kun parhaimmillaan 70 alueella autopilot oli kiihdyttämässä 120 vauhtiin.
Onneksi teslassa on tuplalasi, normilasin kanssa tuo olisi tullut jo silmille...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 188
Onneksi teslassa on tuplalasi, normilasin kanssa tuo olisi tullut jo silmille...
Tosin järkevässä autossa olisi karmit eikä noita umpisurkeita karmittomia. Omassakin karmittomat ja ei voi käsittää mikä helvetin aivopieru on laittaa sellaiset, ei ainuttakaan positiivista puolta niissä. Avoauto on ainoa missä ymmärrän.
Bemarin tapauksessa en usko syyn olevan edes ne säästetyt pari metriä peltiä kun halvemmissa malleissa on karmit.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
5 613
Tosin järkevässä autossa olisi karmit eikä noita umpisurkeita karmittomia. Omassakin karmittomat ja ei voi käsittää mikä helvetin aivopieru on laittaa sellaiset, ei ainuttakaan positiivista puolta niissä. Avoauto on ainoa missä ymmärrän.
Bemarin tapauksessa en usko syyn olevan edes ne säästetyt pari metriä peltiä kun halvemmissa malleissa on karmit.
Mulla oli 1-sarjalaisessa (ns. hinnat alkaen karvalakki) karmittomat ovet. Ihan yhtä huonosti tai hyvin, miten sen nyt ottaa ne toimi kuin Teslassa. Pientä vaivaa ja huolenpitoa vaatii tiivisteiden kanssa, jotta toimii läpi talven ilman ongelmia. Onhan se karmiton ovi paljon tyylikkäämmän näköinen ovia avattaessa, mutta muuta hyvää siinä ei sitten olekaan. En usko olevan kyse kustannuksista, vaan auton massan alentamisesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 429
Olisko noilla karmittomilla ikkunoilla etuna vähän pienempi ilmanvastus kun ikkunalinjan saa sileäksi. Ja tosiaan pieni etu painossa. Mutta oikeastaan kaikilla muilla tavoin lienevät huonommat.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 281
Mutta oikeastaan kaikilla muilla tavoin lienevät huonommat.
Meillä täällä pohjoisessa, mutta onko kaliforniahattu ollut tiiviisti päässä näitä suunniteltaessa, jolloin huonoja puolia ei tullut edes mieleen ?
Onko niitä huonoja puolia etelän ihmisille ?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
5 613
Meillä täällä pohjoisessa, mutta onko kaliforniahattu ollut tiiviisti päässä näitä suunniteltaessa, jolloin huonoja puolia ei tullut edes mieleen ?
Onko niitä huonoja puolia etelän ihmisille ?
Eipä oikeastaan? Perinteiseen karmilliseen oveen verrattuna on ikääntyessään vikaherkempi ja tosiaan tuo ikkuna sitten pahimmillaan hajoaa jos siihen tulee vikaa.
 
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
32
Ovihan ei aukea jos lasi ei laskeudu. En oikein ymmärrä miten tuo on edes mahdollista? Jonkun bugin vuoksi lasi nousi ylöspäin oven ollessa auki?
En ollut itse ovenkahvassa kiinni niin en osaa täysin varmaksi sanoa. Todennäköisesti juuri näin että virheellisesti noussut ylös. Käyttäjänä se ja sama eihän tuota väärässä asennossa olevaa ikkunaa edes huomaisi mitenkään oven ollessa auki. Toisaalta kyllä hätäkahvoilla saa oven auki eikä se välttämättä riko lasia vaikka ei laskekaan ikkunaa.

Onneksi teslassa on tuplalasi, normilasin kanssa tuo olisi tullut jo silmille...
Onneksi ei tosiaan hajonnut, itsellä 75% ajoista lapset takapenkillä turvaistuimissa niin tuo tulisi syliin ja silmille.


Yksi mikä vähän huvittaa on kun täälläkin ostellaan acceleration boosteja crediiteillä, itse ajanut paria testiä lukuunottamatta chill mode päällä ja sekin kiihtyy liikaa siihen ettei lasten päät retkahtele takapenkillä. Minkä olen parin kaverin kyydissä olleena huomannut on se että he eivät ole olleet yhtä tehokkaan auton kyydissä muuten kuin kuskin penkillä. Todella epämukavaa etenkin takapenkillä istuessa kun näin tehokkaasta autosta käytetää koko tehorepertuaaria jatkuvasti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
100
Onko teillä Teslassa ohjelmistopäivitykset edistynyt vai normaali tilassa? Kumpi kannattaa valita?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 598
Onko teillä Teslassa ohjelmistopäivitykset edistynyt vai normaali tilassa? Kumpi kannattaa valita?
Edistynyt tilassa pidän. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia. Tosin eihän sitä tiedä jos joskus tulee ongelmallinen softa.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 338
20230922_175616_copy_2000x1500.jpg


Osaako joku kertoa logiikan tuon autopilotin Max nopeuden käytökseen? Ruutuun päivittyy nopeusrajoitus, mutta max nopeus ei päivity. Tätä tapahtuu jatkuvasti niin ylös kuin alaspäin. Välillä mennään 80-alueella 108 kmh ja välillä 100-alueella 87 kmh. Kun sormella painaa tuota nopeusrajoitusta niin Max nopeus päivittyy oikeaksi. Miten helvetissä tuo max nopeus ei päivity, vaikka nopeusrajoitus päivittyy? Kiitos.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
901


Osaako joku kertoa logiikan tuon autopilotin Max nopeuden käytökseen? Ruutuun päivittyy nopeusrajoitus, mutta max nopeus ei päivity. Tätä tapahtuu jatkuvasti niin ylös kuin alaspäin. Välillä mennään 80-alueella 108 kmh ja välillä 100-alueella 87 kmh. Kun sormella painaa tuota nopeusrajoitusta niin Max nopeus päivittyy oikeaksi. Miten helvetissä tuo max nopeus ei päivity, vaikka nopeusrajoitus päivittyy? Kiitos.
En tiedä täysin logiikkaa sen takana, mutta kätevin tapa päivittää autopilotin nopeus oikeaan nopeusrajoitukseen on painaa hellästi muutama sekunti vaihdevipua alaspäin (ei naksaukseen asti).

Välillä ainakin itselläni päivitykset tapahtuvat automaattisesti nopeusrajoituksen vaihtuessa sekä ylös, että alaspäin. Välillä taas joudun käyttää vaihdevipua apuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
125
En tiedä täysin logiikkaa sen takana, mutta kätevin tapa päivittää autopilotin nopeus oikeaan nopeusrajoitukseen on painaa hellästi muutama sekunti vaihdevipua alaspäin (ei naksaukseen asti).

Välillä ainakin itselläni päivitykset tapahtuvat automaattisesti nopeusrajoituksen vaihtuessa sekä ylös, että alaspäin. Välillä taas joudun käyttää vaihdevipua apuna.
Jos ajaa tiellä missä menee monta kaistaa samaan suuntaan ei nopeusrajoitus päivity itsestään, mutta jos auto havaitsee että yksi kaista suuntaansa (ilman välinurtsia tms) niin autosteerin kanssa vaihtaa nopeutta. Tämän takia maantiellä jos tulee erkanemiskaista niin monesti kiihdyttää johonkin ihme nopeuksiin ja muuta. Toki myös välillä keksii nopeusrajoituksen jostain /dev/randomista :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 117
Meneekös nämä takuuseen alle 80tkm ajettuna vai "normaaliin kulumaan"?
Menee takuuseen. Pistin muitakin asioita ison listan.
Jos ajaa tiellä missä menee monta kaistaa samaan suuntaan ei nopeusrajoitus päivity itsestään, mutta jos auto havaitsee että yksi kaista suuntaansa (ilman välinurtsia tms) niin autosteerin kanssa vaihtaa nopeutta. Tämän takia maantiellä jos tulee erkanemiskaista niin monesti kiihdyttää johonkin ihme nopeuksiin ja muuta. Toki myös välillä keksii nopeusrajoituksen jostain /dev/randomista :D
Se myös että jos aktivoi 80km alueella niin se laskee alaspäin ja nostaa myös 80 jos ajaa normaalilla yksikaistaisella. Mutta ei nosta 100 koska AP aktivoitu 80 alueella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
87
Menee takuuseen. Pistin muitakin asioita ison listan.

Se myös että jos aktivoi 80km alueella niin se laskee alaspäin ja nostaa myös 80 jos ajaa normaalilla yksikaistaisella. Mutta ei nosta 100 koska AP aktivoitu 80 alueella.
kannattaako nyt katsastaa vai vuoden päästä jos on sellainen auto ? kohta mittarissa vaihtokuntoinen 80.000 +++ eli vaihdanko nyt vai katsastanko ? onko merkitys ? eli 2024 vai 2023? vm on 2020
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 417
kannattaako nyt katsastaa vai vuoden päästä jos on sellainen auto ? kohta mittarissa vaihtokuntoinen 80.000 +++ eli vaihdanko nyt vai katsastanko ? onko merkitys ? eli 2024 vai 2023? vm on 2020
Mikäs juttu tämä on? Ei kai sitä ennen määräaikaa tarvitse katsastaa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 117
kannattaako nyt katsastaa vai vuoden päästä jos on sellainen auto ? kohta mittarissa vaihtokuntoinen 80.000 +++ eli vaihdanko nyt vai katsastanko ? onko merkitys ? eli 2024 vai 2023? vm on 2020
Jos vaihdat, niin mitä sitä turhaan katsastaa. Toistaiseksi korot on aika korkeat, niin ajattelin tässä katsastaa kun takuuta vielä ja katsotaan jos ensi kesänä vaihtaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 634
Mikäs juttu tämä on? Ei kai sitä ennen määräaikaa tarvitse katsastaa?
Tesla suostuu vaihtamaan esim. alustan osia takuuseen vain jos niistä on konttorilta kehoitus/hylky.

Monet vie leimalle auton ennen takuuajan loppua vaikka leimaa olisi pitkäänkin vielä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 634
Kuulostaa erikoiselta. Hajoaako tuo alusta ihan yleensä vai miksi sitä viedään leimalle?
Ei ole oman käden tietoa, mutta ilmeisesti teslalle ei riitä takuukeissiin omistajan ilmoitus "takapäästä kuuluu jotain kolinaa" vaan asiasta pitää olla konttorilta mustaa valkoisella niin homma menee takuuseen.

Eikä tuossa välttämättä mitään erikoista ole. Takuuehdothan yritys saa määritellä niin kuin haluaa, toki virhevastuu yms on edelleen voimassa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 117
Kuulostaa erikoiselta. Hajoaako tuo alusta ihan yleensä vai miksi sitä viedään leimalle?
Joidenkin mielestä painava auto ja tehot tekevät tästä tämmöisen. Omasta mielestäni on vain säästetty ja menty siitä mistä aita on matalin eli alustaa ei ole rakennettu kunnossa kestämään.
Eihän tuo Model 3 paina kuin vajaa 2 tonnia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 117
Ei ole oman käden tietoa, mutta ilmeisesti teslalle ei riitä takuukeissiin omistajan ilmoitus "takapäästä kuuluu jotain kolinaa" vaan asiasta pitää olla konttorilta mustaa valkoisella niin homma menee takuuseen.

Eikä tuossa välttämättä mitään erikoista ole. Takuuehdothan yritys saa määritellä niin kuin haluaa, toki virhevastuu yms on edelleen voimassa.
Tai huollon tulee pystyä todentamaan/kuulemaan tämä "kolina". Esim. etutukivarret/koiranluut, niin jos ei narinaa kuulu huollossa vaikka itse kuullut sen niin eivät tee mitään.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
58
Minulla narisi etutukivarsi niin takuuseen tuli ilman mutinoita molemmille puolille uudet tukivarret. Ajettu siinä vaiheessa 75 tkm.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 093
Onko muuten tietoa missä hinnoissa noiden vaihtaminen Teslalla liikkuu takuuttomiin autoihin?

Tuli tässä myös tarkasteltua hiukan akun tilannetta lataamalla täyteen -> Ajelua 50 % -> uudelleen täyteen ja näyttäisi, että tuon Model S 90D:n akku kohta 7v vanhana, 150tkm ajettuna ja pääsääntöisesti 50kW+ latureilla ladattuna viimeisen 1,5 vuotta on nyt noin 89 % alkuperäisestä 84,4 kWh:n kapasiteetista, eli ilman merkittävää romahdusta ei liene ensi vuonna päättyvälle akkutakuulle käyttöä.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
5 613
Joidenkin mielestä painava auto ja tehot tekevät tästä tämmöisen. Omasta mielestäni on vain säästetty ja menty siitä mistä aita on matalin eli alustaa ei ole rakennettu kunnossa kestämään.
Eihän tuo Model 3 paina kuin vajaa 2 tonnia.
Voi tulla joillekkin yllätyksenä, mutta nykyautoissa ei ole mitenkään poikkeuksellista jos autossa menee alustan osia vaihtoon alle sata tuhatta ajettuna. Todennäköisesti olet oikeassa, että kyseessä on tietoinen päätös säästää materiaalivahvuuksista kustannusten ja painon eduksi.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
5 613
Kyllä tuo yllättää. Ei ole koskaan tarvinnut alustan osia vaihdella tuollaisilla kilometreillä. Enkä usko että on ollut pelkkää hyvää säkää.
Jos et usko tutustu katsastustilastoon. Sieltä näkee hylkäyksen syyt ja prosentit. Etuakseliston viat taitaa olla yleisin syy hylkäykseen ensimmäisessä leimassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
224 953
Viestejä
3 975 178
Jäsenet
68 025
Uusin jäsen
Tilnu

Hinta.fi

Ylös Bottom