- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 8 117
Ei Teslan navi osaa kuin omat laturit.Ei taida ABC:n laturit olla sellaisia mitkä Teslan navi tunnistaa latureiksi... eli tajuaa lämmitellä akkua. En ole kyllä pitkään aikaan itse muille kun SC:lle navigoinut
Ei Teslan navi osaa kuin omat laturit.Ei taida ABC:n laturit olla sellaisia mitkä Teslan navi tunnistaa latureiksi... eli tajuaa lämmitellä akkua. En ole kyllä pitkään aikaan itse muille kun SC:lle navigoinut
Kyllä se muutkin laturit löytää ja niille voi navigoida. Automaattisessa reitityksessä se ei niitä "tajua" (lue: halua ehdottaa).Ei Teslan navi osaa kuin omat laturit.
Tuo on tarkoitus laittaa vähintään 3x16A syötöllä kiinni. Tavalliseen tolppaan tulee yleensä vain yksi vaihe.Saako tuota mitenkään asennettua perinteiseen lämmitystolppaan jollain adapterilla tai levyllä?
Itsellä tulee kolmivaihe oman talon tolppaa, mutta ehkä pitää sitten hitsailla omat kiinnitykset.Tuo on tarkoitus laittaa vähintään 3x16A syötöllä kiinni. Tavalliseen tolppaan tulee yleensä vain yksi vaihe.
Saa tuota yhdelläkin vaiheella ajettua.Tuo on tarkoitus laittaa vähintään 3x16A syötöllä kiinni. Tavalliseen tolppaan tulee yleensä vain yksi vaihe.
Vähän sama probleema itsellä edessä eri laturin kanssa. Varmaan laitan jotkut pakoputkikiinnikkeet ja vesivaneria tolppaan kiinni johon sitten ruuvaan laturin kiinni. Kaupalliset tolppakiinnikkeet näyttävät olevan laturikohtaisia, yleismallin kiinnikkeeseen en ole törmännyt.Itsellä tulee kolmivaihe oman talon tolppaa, mutta ehkä pitää sitten hitsailla omat kiinnitykset.
Renkaastahan joo nuo painot johtuu. Ja kun ne ei saa olla enää lyijyä niin väkisin niitä tuppaa tulemaan iso rivi.Heti meni kuohari nenään
Vannepainosta, eihän kaikki epätasapaino johdu vanteesta vaan myös renkaasta. Lopullinen rengas&vanne kombon tasapino tietysit näiden kahden summa. Mutta poikkeuksellisen juhlava painorivi ! Positiivistä on se että joku on ainakin todistetusti paneutunut asiaan
Mutta joo, ei han priimakunnossa tuo auto. Mutta sitä varten se kuoharipäisään & spottivaloissa auton ympärillä pyörimen ajaa paikkaansa. Viimeinen laadunvarmistus ulkoitettu pulla/kahvi/kuoharipalkalla.
Muutamat kumit tullu vanteille väännettyä ja kertaakaan ei ole tuollaista läjää painoja mennyt. Tuossa on kyseessä kuitenkin Continentalin kumit. Joko kesähessu renkaita laittamassa tai epäkurantit vanteet. Tuollaisia ei kuitenkaan asiakkaalle asti pitäisi koskaan mennä.Renkaastahan joo nuo painot johtuu. Ja kun ne ei saa olla enää lyijyä niin väkisin niitä tuppaa tulemaan iso rivi.
kuvasta ei valitettavasti käynyt ilmi onko vastakkaisella puolella lähes yhtä paljon painojaMuutamat kumit tullu vanteille väännettyä ja kertaakaan ei ole tuollaista läjää painoja mennyt. Tuossa on kyseessä kuitenkin Continentalin kumit. Joko kesähessu renkaita laittamassa tai epäkurantit vanteet. Tuollaisia ei kuitenkaan asiakkaalle asti pitäisi koskaan mennä.
Näkyy siinä. 45g puolien puolella ja 40g ulkolaidalla. Totuus: tuollainen määrä punttia ei ole edes paljoa.kuvasta ei valitettavasti käynyt ilmi onko vastakkaisella puolella lähes yhtä paljon painoja![]()
Olisi ehkä pitänyt sanoa 180 astetta…Näkyy siinä. 45g puolien puolella ja 40g ulkolaidalla. Totuus: tuollainen määrä punttia ei ole edes paljoa.
Painoja menee normaalisti 15-30g per rengas.Näkyy siinä. 45g puolien puolella ja 40g ulkolaidalla. Totuus: tuollainen määrä punttia ei ole edes paljoa.
Joo tuli heti mieleen itsellänikin. Mutta jos noin olisi, sitten olisi kyllä ainakin mennyt tasapainotukset pieleen.Olisi ehkä pitänyt sanoa 180 astetta…
Menee ja ei mene, riippuu ihan rengas/vanne yhdistelmästä. Eipä tuollaista tule edes mietittyä, ellei paino ala lähentelemään 80g per laita.Painoja menee normaalisti 15-30g per rengas.
Ei kai mitään virallista. Teslalta kun itse kysyin, niin vastasivat että koeajoautot valuisivat Q4 alussa tänne. Varmaan samassa rytäkässä tulevat ensimmäiset toimituksetkin.Onko muuten tietoa, milloin tuota faceliftiä alkaisi valumaan tännekin? Onko miten toiveajattelua odottaa nykyisten M3 hinnanlaskua talven/alkuvuoden aikana?
Ovihan ei aukea jos lasi ei laskeudu. En oikein ymmärrä miten tuo on edes mahdollista? Jonkun bugin vuoksi lasi nousi ylöspäin oven ollessa auki?Näinkin voi käydä kun ikkuna ei olekaan laskeutunut ovea avatessa ja laitat oven kiinni.
Onneksi teslassa on tuplalasi, normilasin kanssa tuo olisi tullut jo silmille...Näinkin voi käydä kun ikkuna ei olekaan laskeutunut ovea avatessa ja laitat oven kiinni. Nyt on karmissa pieni vekki ja takaoven lasi hajalla. Onneksi korjaus tulossa takuun piikkiin.
Onhan tämä pääsääntöisesti oikein toimiva auto. Pyyhkijät ja autopilotin toiminta aiheuttanut täälläkin harmaita hiuksia. Itse käytän vakkarissa current speed moodia, ainakin täällä belgiassa näytön nopeusrajoitukset heittää aivan häränpyllyä kun parhaimmillaan 70 alueella autopilot oli kiihdyttämässä 120 vauhtiin.
Tosin järkevässä autossa olisi karmit eikä noita umpisurkeita karmittomia. Omassakin karmittomat ja ei voi käsittää mikä helvetin aivopieru on laittaa sellaiset, ei ainuttakaan positiivista puolta niissä. Avoauto on ainoa missä ymmärrän.Onneksi teslassa on tuplalasi, normilasin kanssa tuo olisi tullut jo silmille...
Mulla oli 1-sarjalaisessa (ns. hinnat alkaen karvalakki) karmittomat ovet. Ihan yhtä huonosti tai hyvin, miten sen nyt ottaa ne toimi kuin Teslassa. Pientä vaivaa ja huolenpitoa vaatii tiivisteiden kanssa, jotta toimii läpi talven ilman ongelmia. Onhan se karmiton ovi paljon tyylikkäämmän näköinen ovia avattaessa, mutta muuta hyvää siinä ei sitten olekaan. En usko olevan kyse kustannuksista, vaan auton massan alentamisesta.Tosin järkevässä autossa olisi karmit eikä noita umpisurkeita karmittomia. Omassakin karmittomat ja ei voi käsittää mikä helvetin aivopieru on laittaa sellaiset, ei ainuttakaan positiivista puolta niissä. Avoauto on ainoa missä ymmärrän.
Bemarin tapauksessa en usko syyn olevan edes ne säästetyt pari metriä peltiä kun halvemmissa malleissa on karmit.
Meillä täällä pohjoisessa, mutta onko kaliforniahattu ollut tiiviisti päässä näitä suunniteltaessa, jolloin huonoja puolia ei tullut edes mieleen ?Mutta oikeastaan kaikilla muilla tavoin lienevät huonommat.
Eipä oikeastaan? Perinteiseen karmilliseen oveen verrattuna on ikääntyessään vikaherkempi ja tosiaan tuo ikkuna sitten pahimmillaan hajoaa jos siihen tulee vikaa.Meillä täällä pohjoisessa, mutta onko kaliforniahattu ollut tiiviisti päässä näitä suunniteltaessa, jolloin huonoja puolia ei tullut edes mieleen ?
Onko niitä huonoja puolia etelän ihmisille ?
En ollut itse ovenkahvassa kiinni niin en osaa täysin varmaksi sanoa. Todennäköisesti juuri näin että virheellisesti noussut ylös. Käyttäjänä se ja sama eihän tuota väärässä asennossa olevaa ikkunaa edes huomaisi mitenkään oven ollessa auki. Toisaalta kyllä hätäkahvoilla saa oven auki eikä se välttämättä riko lasia vaikka ei laskekaan ikkunaa.Ovihan ei aukea jos lasi ei laskeudu. En oikein ymmärrä miten tuo on edes mahdollista? Jonkun bugin vuoksi lasi nousi ylöspäin oven ollessa auki?
Onneksi ei tosiaan hajonnut, itsellä 75% ajoista lapset takapenkillä turvaistuimissa niin tuo tulisi syliin ja silmille.Onneksi teslassa on tuplalasi, normilasin kanssa tuo olisi tullut jo silmille...
Jos haluat uusimman niin edistynyt. Muuten tulee vain muutaman kerran vuodessa.Onko teillä Teslassa ohjelmistopäivitykset edistynyt vai normaali tilassa? Kumpi kannattaa valita?
Edistynyt tilassa pidän. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia. Tosin eihän sitä tiedä jos joskus tulee ongelmallinen softa.Onko teillä Teslassa ohjelmistopäivitykset edistynyt vai normaali tilassa? Kumpi kannattaa valita?
Eikun tikettiä vetämään.Sain käyty katsastuksessa. Muuten auto ok mutta molemmat puolet takas valskaa. Hylky tuli ja autolla noin 76k mittarissa.
Meneekös nämä takuuseen alle 80tkm ajettuna vai "normaaliin kulumaan"?Sain käyty katsastuksessa. Muuten auto ok mutta molemmat puolet takaa valskaa. Hylky tuli ja autolla noin 76k mittarissa.
En tiedä täysin logiikkaa sen takana, mutta kätevin tapa päivittää autopilotin nopeus oikeaan nopeusrajoitukseen on painaa hellästi muutama sekunti vaihdevipua alaspäin (ei naksaukseen asti).
Osaako joku kertoa logiikan tuon autopilotin Max nopeuden käytökseen? Ruutuun päivittyy nopeusrajoitus, mutta max nopeus ei päivity. Tätä tapahtuu jatkuvasti niin ylös kuin alaspäin. Välillä mennään 80-alueella 108 kmh ja välillä 100-alueella 87 kmh. Kun sormella painaa tuota nopeusrajoitusta niin Max nopeus päivittyy oikeaksi. Miten helvetissä tuo max nopeus ei päivity, vaikka nopeusrajoitus päivittyy? Kiitos.
Jos ajaa tiellä missä menee monta kaistaa samaan suuntaan ei nopeusrajoitus päivity itsestään, mutta jos auto havaitsee että yksi kaista suuntaansa (ilman välinurtsia tms) niin autosteerin kanssa vaihtaa nopeutta. Tämän takia maantiellä jos tulee erkanemiskaista niin monesti kiihdyttää johonkin ihme nopeuksiin ja muuta. Toki myös välillä keksii nopeusrajoituksen jostain /dev/randomistaEn tiedä täysin logiikkaa sen takana, mutta kätevin tapa päivittää autopilotin nopeus oikeaan nopeusrajoitukseen on painaa hellästi muutama sekunti vaihdevipua alaspäin (ei naksaukseen asti).
Välillä ainakin itselläni päivitykset tapahtuvat automaattisesti nopeusrajoituksen vaihtuessa sekä ylös, että alaspäin. Välillä taas joudun käyttää vaihdevipua apuna.
Menee takuuseen. Pistin muitakin asioita ison listan.Meneekös nämä takuuseen alle 80tkm ajettuna vai "normaaliin kulumaan"?
Se myös että jos aktivoi 80km alueella niin se laskee alaspäin ja nostaa myös 80 jos ajaa normaalilla yksikaistaisella. Mutta ei nosta 100 koska AP aktivoitu 80 alueella.Jos ajaa tiellä missä menee monta kaistaa samaan suuntaan ei nopeusrajoitus päivity itsestään, mutta jos auto havaitsee että yksi kaista suuntaansa (ilman välinurtsia tms) niin autosteerin kanssa vaihtaa nopeutta. Tämän takia maantiellä jos tulee erkanemiskaista niin monesti kiihdyttää johonkin ihme nopeuksiin ja muuta. Toki myös välillä keksii nopeusrajoituksen jostain /dev/randomista![]()
kannattaako nyt katsastaa vai vuoden päästä jos on sellainen auto ? kohta mittarissa vaihtokuntoinen 80.000 +++ eli vaihdanko nyt vai katsastanko ? onko merkitys ? eli 2024 vai 2023? vm on 2020Menee takuuseen. Pistin muitakin asioita ison listan.
Se myös että jos aktivoi 80km alueella niin se laskee alaspäin ja nostaa myös 80 jos ajaa normaalilla yksikaistaisella. Mutta ei nosta 100 koska AP aktivoitu 80 alueella.
Mikäs juttu tämä on? Ei kai sitä ennen määräaikaa tarvitse katsastaa?kannattaako nyt katsastaa vai vuoden päästä jos on sellainen auto ? kohta mittarissa vaihtokuntoinen 80.000 +++ eli vaihdanko nyt vai katsastanko ? onko merkitys ? eli 2024 vai 2023? vm on 2020
Jos vaihdat, niin mitä sitä turhaan katsastaa. Toistaiseksi korot on aika korkeat, niin ajattelin tässä katsastaa kun takuuta vielä ja katsotaan jos ensi kesänä vaihtaisi.kannattaako nyt katsastaa vai vuoden päästä jos on sellainen auto ? kohta mittarissa vaihtokuntoinen 80.000 +++ eli vaihdanko nyt vai katsastanko ? onko merkitys ? eli 2024 vai 2023? vm on 2020
Tesla suostuu vaihtamaan esim. alustan osia takuuseen vain jos niistä on konttorilta kehoitus/hylky.Mikäs juttu tämä on? Ei kai sitä ennen määräaikaa tarvitse katsastaa?
Kuulostaa erikoiselta. Hajoaako tuo alusta ihan yleensä vai miksi sitä viedään leimalle?Tesla suostuu vaihtamaan esim. alustan osia takuuseen vain jos niistä on konttorilta kehoitus/hylky.
Monet vie leimalle auton ennen takuuajan loppua vaikka leimaa olisi pitkäänkin vielä.
Ei ole oman käden tietoa, mutta ilmeisesti teslalle ei riitä takuukeissiin omistajan ilmoitus "takapäästä kuuluu jotain kolinaa" vaan asiasta pitää olla konttorilta mustaa valkoisella niin homma menee takuuseen.Kuulostaa erikoiselta. Hajoaako tuo alusta ihan yleensä vai miksi sitä viedään leimalle?
Joidenkin mielestä painava auto ja tehot tekevät tästä tämmöisen. Omasta mielestäni on vain säästetty ja menty siitä mistä aita on matalin eli alustaa ei ole rakennettu kunnossa kestämään.Kuulostaa erikoiselta. Hajoaako tuo alusta ihan yleensä vai miksi sitä viedään leimalle?
Tai huollon tulee pystyä todentamaan/kuulemaan tämä "kolina". Esim. etutukivarret/koiranluut, niin jos ei narinaa kuulu huollossa vaikka itse kuullut sen niin eivät tee mitään.Ei ole oman käden tietoa, mutta ilmeisesti teslalle ei riitä takuukeissiin omistajan ilmoitus "takapäästä kuuluu jotain kolinaa" vaan asiasta pitää olla konttorilta mustaa valkoisella niin homma menee takuuseen.
Eikä tuossa välttämättä mitään erikoista ole. Takuuehdothan yritys saa määritellä niin kuin haluaa, toki virhevastuu yms on edelleen voimassa.
Voi tulla joillekkin yllätyksenä, mutta nykyautoissa ei ole mitenkään poikkeuksellista jos autossa menee alustan osia vaihtoon alle sata tuhatta ajettuna. Todennäköisesti olet oikeassa, että kyseessä on tietoinen päätös säästää materiaalivahvuuksista kustannusten ja painon eduksi.Joidenkin mielestä painava auto ja tehot tekevät tästä tämmöisen. Omasta mielestäni on vain säästetty ja menty siitä mistä aita on matalin eli alustaa ei ole rakennettu kunnossa kestämään.
Eihän tuo Model 3 paina kuin vajaa 2 tonnia.
Kyllä tuo yllättää. Ei ole koskaan tarvinnut alustan osia vaihdella tuollaisilla kilometreillä. Enkä usko että on ollut pelkkää hyvää säkää.Voi tulla joillekkin yllätyksenä, mutta nykyautoissa ei ole mitenkään poikkeuksellista jos autossa menee alustan osia vaihtoon alle sata tuhatta ajettuna. T
Jos et usko tutustu katsastustilastoon. Sieltä näkee hylkäyksen syyt ja prosentit. Etuakseliston viat taitaa olla yleisin syy hylkäykseen ensimmäisessä leimassa.Kyllä tuo yllättää. Ei ole koskaan tarvinnut alustan osia vaihdella tuollaisilla kilometreillä. Enkä usko että on ollut pelkkää hyvää säkää.