- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 1 691
Taitaa olla ihan muuta porukkaa, jotka Teslan latauskentillä on tunteet pinnassaJa sit odotellessa kun Tesla-miesten armeija valittaa netissä että joku vitun Skooda oli latauksessa ja ite ei päässyt![]()
Taitaa olla ihan muuta porukkaa, jotka Teslan latauskentillä on tunteet pinnassaJa sit odotellessa kun Tesla-miesten armeija valittaa netissä että joku vitun Skooda oli latauksessa ja ite ei päässyt![]()
Kateelisia koulukiusattuja reppanoita, joiden museoautot sopisi paremmin kierrätykseen, kuin sähköauton latausasemalle.Taitaa olla ihan muuta porukkaa, jotka Teslan latauskentillä on tunteet pinnassa
Kalustosta päätellen jotain jonneja.Taitaa olla ihan muuta porukkaa, jotka Teslan latauskentillä on tunteet pinnassa
![]()
Ainakin se uusin SC oli ainakin tilavampi jos käy näin.Ite en näe mitään ongelmaa muunmerkkisissä lataajisssa, kunhan ei lataa "väärin" . Superchargereissa kun on niin lyhyt johto ja ne on aseteltu niin että auton latausportti on vasemmalla takana, käytännössä siis niissä voi ladata autoja jossa portti vasemmalla takana tai oikealla edessä.
Jos joku lataa autoaan jossa portti oikealla takana, vie tämä auto todellisuudessa kaksi latauspaikkaa kun joutuu parkkeeraamaan väärään ruutuun, se olisi hieman ärsyttävää.
Ei sopisi imagoon ja ensisijaisesti SC on Teslan omille autoille. Nyt vain pitää saada se löysä raha pois.Olisivat nyt edes samalla kun avaavat nuo asemat kaikelle kansalle vaihtaneet nuo latausjohdot vähintään 2x pidempiin malleihin. Uskomatonta perseilyä jatkossa jos jo ennestään kovalla kuormalla olevilla asemilla on poikittain jotain itäautoja viemässä kaksi tai useamman paikan kerralla.
Ei ne ranteenpaksuiset kaapelit ole enää siinä vaiheessa yhtä mukavia käsitellä, jos pituutta on tarpeettomasti. Latauspisteen muotoilukin määrittää rajan kaapelin pituudelle, toki sen design on jo eri keskustelu sinänsä.Olisivat nyt edes samalla kun avaavat nuo asemat kaikelle kansalle vaihtaneet nuo latausjohdot vähintään 2x pidempiin malleihin. Uskomatonta perseilyä jatkossa jos jo ennestään kovalla kuormalla olevilla asemilla on poikittain jotain itäautoja viemässä kaksi tai useamman paikan kerralla.
Niin, no SC muotoilu on lähtökohtaisesti sellainen että kaapelia ikävä liikutella. Kempowerin 150kw mallissa kaapeli on yhtä paksu, mutta tulee yläkautta "jousitettuna" ja on mukava liikutella kummalle puolelle autoa vaan, mutta noh se onkin jo eri keskustelu.Ei ne ranteenpaksuiset kaapelit ole enää siinä vaiheessa yhtä mukavia käsitellä, jos pituutta on tarpeettomasti. Latauspisteen muotoilukin määrittää rajan kaapelin pituudelle, toki sen design on jo eri keskustelu sinänsä.
Kempowerissa nuo on suunniteltu kuten pitääkin, Teslan SC päin persettä.Niin, no SC muotoilu on lähtökohtaisesti sellainen että kaapelia ikävä liikutella. Kempowerin 150kw mallissa kaapeli on yhtä paksu, mutta tulee yläkautta "jousitettuna" ja on mukava liikutella kummalle puolelle autoa vaan, mutta noh se onkin jo eri keskustelu.
Saa tosiaan nähdä tuleeko juhannusruuhkissa jossain laturilla suukopua jos joku sankari koittaa vaikka saksalaista autoa ladata vieden kaksi latauspaikkaa, niissä kun taitaa melkeen kaikissa olla portti eri puolella?
Teslan SC on tehty Tesloille mutta Musk haluaa rahaa niin avasi sen muille.Kempowerissa nuo on suunniteltu kuten pitääkin, Teslan SC päin persettä.
Varmasti totta ollut myös fremontin ja Shanghain tehtaiden kohdalla. Tuskinpa hyvä tilanne kun sijoittaa miljardeja uuteen tehtaaseen ja tuotanto tuhansia. Kyllähän se kiire on saada vuodessa tuotantomäärät ylös että sijoitukset kukoistaa. Tavoite nykyisestä 4.4k kuukaudessa nostaa jopa 10k autoon kuukaudessa vuodenvaihteen paikkeilla, jolloin alkaa sitä profittia tulemaan ja pitkä matka siitä vielä 1kk vuositasolla.Varjoja paratiisissa: Elon Musk paljastaa: Teslan tehtaat tuottavat miljarditappioita
Sori offtopic, mutta mistä ihmeestä tulee kk lyhenteenä miljoonalle? En ole ikinä nähnyt käytettävän tuota muualla. M olisi paljon loogisempi.Varmasti totta ollut myös fremontin ja Shanghain tehtaiden kohdalla. Tuskinpa hyvä tilanne kun sijoittaa miljardeja uuteen tehtaaseen ja tuotanto tuhansia. Kyllähän se kiire on saada vuodessa tuotantomäärät ylös että sijoitukset kukoistaa. Tavoite nykyisestä 4.4k kuukaudessa nostaa jopa 10k autoon kuukaudessa vuodenvaihteen paikkeilla, jolloin alkaa sitä profittia tulemaan ja pitkä matka siitä vielä 1kk vuositasolla.
Ei yhtään mistään. Aivan käsittämätön tapa ilmaista miljoona. Miljardi on vissiin sitten KKK.Sori offtopic, mutta mistä ihmeestä tulee kk lyhenteenä miljoonalle? En ole ikinä nähnyt käytettävän tuota muualla. M olisi paljon loogisempi.
Reilu 20v sitten tuli opittua ei sen vakavampaa. Helpompi kirjoittaa kk kuin m tms. Kilon tietää varmaan osa ja tuhat kiloa on milli.Sori offtopic, mutta mistä ihmeestä tulee kk lyhenteenä miljoonalle? En ole ikinä nähnyt käytettävän tuota muualla. M olisi paljon loogisempi.
Helpompaa kirjoittaa enemmän kuin vähemmän ja vielä käytössä olevalla merkinnällä, eikai siinä.Reilu 20v sitten tuli opittua ei sen vakavampaa. Helpompi kirjoittaa kk kuin m tms. Kilon tietää varmaan osa ja tuhat kiloa on milli.
Kaikki avataan, jos ja kun todetaan et on hyvä ajatus. Nyt kerätään dataa hyöty/haitta jne.Helpompaa kirjoittaa enemmän kuin vähemmän ja vielä käytössä olevalla merkinnällä, eikai siinä.
Aiheeseen, onkohan noilla tarkoituksena availla vaan noita vähemmän käytettyjä SC-paikkoja? Esim. Paimion on aina lähes täynnä Tesloja, eikä vielä ainaakaan ollut listassa.
Toi on vähän erikoinen uutinen, kyseessä siis keväällä avautuneet uudet saksan ja texasin tehtaat jotka eivät kovin montaa autoa ole ulos puskeneet? Jos tehdasinvestointi maksaa useita miljardeja, on kai ihan normaalia ettei se ole vielä maksanut itseään takaisin parin kuukauden ja vasta käynnistymässä olevan tuotannon jälkeen? Tai jos olisi, ni se sitten olisikin uutinen.Varjoja paratiisissa: Elon Musk paljastaa: Teslan tehtaat tuottavat miljarditappioita
Jos nyt kuitenkin pyrittäisiin mahdollisimman selkeään keskusteluun ja käytettäisiin yleisesti käytössä olevia lyhenteitä jotta kaikki ymmärtää mitä tarkoitetaan. Kk on lyhenne kuukaudelle.Reilu 20v sitten tuli opittua ei sen vakavampaa. Helpompi kirjoittaa kk kuin m tms. Kilon tietää varmaan osa ja tuhat kiloa on milli.
Ei itselläkään siis sinällään mitään tuota avaamista vastaan ole, mutta tuota Helsinki-Turku väliä tulee ajeltua, enkä ole saanut aikaiseksi tilattua CCS-päivitystä vielä, niin tuo Paimio on atm ainot pikalaturi missä voin latailla/tarvitsee edes pikalaturia, niin mukavaa mahtua aina lataamaan + sattuu olemaan vielä ilmaiset superitkin. No, jos alkaa olemaan täyttä, niin ongelma toki ratkeaa sillä, että painaa sitä tilaa nappia CCS päivitykselle.Kaikki avataan, jos ja kun todetaan et on hyvä ajatus. Nyt kerätään dataa hyöty/haitta jne.
Uskon kyl et avataan.
Mikä itelle sopii mainiosti vaikka tessu alla.
Ei tarvi yksin dinottajien kans painia![]()
Koko ongelmaa ei olisi jos latausportti olisi kaikissa autoissa leveyssuunnassa keskellä (joko takana tai edessä), eikä jommallakummalla sivulla.Ite en näe mitään ongelmaa muunmerkkisissä lataajisssa, kunhan ei lataa "väärin" . Superchargereissa kun on niin lyhyt johto ja ne on aseteltu niin että auton latausportti on vasemmalla takana, käytännössä siis niissä voi ladata autoja jossa portti vasemmalla takana tai oikealla edessä.
Jos joku lataa autoaan jossa portti oikealla takana, vie tämä auto todellisuudessa kaksi latauspaikkaa kun joutuu parkkeeraamaan väärään ruutuun, se olisi hieman ärsyttävää.
Edessä ja takana ei oikein toimi Suomen olosuhteissa, koska sinne kerääntyy valtavasti kuraa ja lunta talvella. Vähintäänkin latausluukku pitäisi suunnitella aika jykeväksi ja hyvin tiivistetyksi, ja siltikin sitä olisi varmaan vähän ikävä operoida sopivien kelien sattuessa.Koko ongelmaa ei olisi jos latausportti olisi kaikissa autoissa leveyssuunnassa keskellä (joko takana tai edessä), eikä jommallakummalla sivulla.
Samaa mieltä, eihän tuossa formaatissa ole sinänsä mitään uutta ja niitä on jo tehty aikaisemminkin, eikä se formaatti ollut se isoin juttu vaan tabless-akut jotka teoriassa pitäisi sallia selvästi suuremmat latausnopeudet jos olen oikein ymmärtänyt.Henkilökohtainen mielipide on että 4680 oli vain Muskin markkina temppu millä saatiin sumutettua että jotain uutta ja mahtavaa on tulossa vaikka ei oikeasti olekkaan.
Lisäksi DBE maxwellilta = tuotantolinjan kustannus ja pinta-ala murto-osaan. Mutta ei vissiin asiakkaalle vaikuttavia etuja juurikaan.Samaa mieltä, eihän tuossa formaatissa ole sinänsä mitään uutta ja niitä on jo tehty aikaisemminkin, eikä se formaatti ollut se isoin juttu vaan tabless-akut jotka teoriassa pitäisi sallia selvästi suuremmat latausnopeudet jos olen oikein ymmärtänyt.
Paitsi jos nämä globaalit tuotantovaikeudet joskus poistuu ja kilpailu alalla kiristyy, tällöin alhaisemmat tuotantokustannukset hyödyttää kuluttajaa hintakilpailun mahdollistamalla. Nyt toki ei kun kaikki tuotettu menee muutenkin kaupaksi ja pitkällä jonolla.Lisäksi DBE maxwellilta = tuotantolinjan kustannus ja pinta-ala murto-osaan. Mutta ei vissiin asiakkaalle vaikuttavia etuja juurikaan.
Noin itsekin pelkäsin ennalta oman autoni kohdalla (jossa latausportti on keskellä edessä), mutta turhaksi osoittautui pelkoni. Ei se muurautunutkaan umpeen edes pahimmilla loskaa + pakkasta perään keleillä. Ainoa kerta kun hieman joutui avittamaan jäätynyttä latausluukkua auki oli kun se oli ollut yön parkissa ja oli satanut alijäähtynyttä vettä, eli koko auto oli kuorrutettu jäällä.Edessä ja takana ei oikein toimi Suomen olosuhteissa, koska sinne kerääntyy valtavasti kuraa ja lunta talvella. Vähintäänkin latausluukku pitäisi suunnitella aika jykeväksi ja hyvin tiivistetyksi, ja siltikin sitä olisi varmaan vähän ikävä operoida sopivien kelien sattuessa.
Ja latausportti takasivulla saa pakitella vinoparkkiin, ellei hanki jotain super pitkää kaapelia, mitä on mukava käsitellä, niin kaikissa taitaa vähän olla plussaa ja miinusta.Latausluukku keskellä edessä = pitää ajaa mummomaisesti keula edellä ruutuun. Juu ei jatkoon.
Latausluukku takana keskellä = öö, sijoitetaanko takapuskuriin kurapommitukseen? Pienestäkin pususta monen tonnin lasku.
Kylkipuoli on helpompi paikka. Vahinko kyllä valmistajat sijoittavat latausportin ihan mielivaltaisesti vasemmalle tai oikealle. Latausportinhan pitäisi aina olla kuljettajan puolella, koska juuri kukaan muu siihen ei ikinä koske. Silti näin ei ole. Itsellänikin on tulossa Telsan tilalle auto, jossa latausportti on väärällä puolella, ja se tulee ihan varmasti hitsittämään joka kerta kun kiertää pysäköintipaikalla ahtaasti auton persauksen ja pensasaidan välistä tunkemaan johdon toiselle puolelle.
Mitä otit tilalle?Latausluukku keskellä edessä = pitää ajaa mummomaisesti keula edellä ruutuun. Juu ei jatkoon.
Latausluukku takana keskellä = öö, sijoitetaanko takapuskuriin kurapommitukseen? Pienestäkin pususta monen tonnin lasku.
Kylkipuoli on helpompi paikka. Vahinko kyllä valmistajat sijoittavat latausportin ihan mielivaltaisesti vasemmalle tai oikealle. Latausportinhan pitäisi aina olla kuljettajan puolella, koska juuri kukaan muu siihen ei ikinä koske. Silti näin ei ole. Itsellänikin on tulossa Telsan tilalle auto, jossa latausportti on väärällä puolella, ja se tulee ihan varmasti hitsittämään joka kerta kun kiertää pysäköintipaikalla ahtaasti auton persauksen ja pensasaidan välistä tunkemaan johdon toiselle puolelle.
Ioniq 5 AWD premium. Tulee my23-kokoonpanossa joskus ensi vuonna.Mitä otit tilalle?
Tämä auki kaikille ja popparit esille odottamaan sitä ulinaa kun ajelevat ruutuihin miten sattuu. Miksiköhän noita ei ole laitettu yhteen riviin ruutujen väliin niin olisi periaattteessa monikäyttöisempi, ainakin omasta mielestä.Tässä vielä kuvat paikan päältä
Ainakin Paimion kohdalla on ollut eriteltynä ettei esim. 2A ja 2B toimi.Kertooko se mitkä on rikki? Eikö se kerro vain määrän?
Eikö tuohon nyt voi tulla miten päin vaan niin, että se auton lataustöpseli on aina lähellä piuhaa? Jos se hole on autossa takana vasemmalla, niin ajaa vaan etuperin. Jos oikealla takana, niin tulee vastakkaisesta suunnasta.Tämä auki kaikille ja popparit esille odottamaan sitä ulinaa kun ajelevat ruutuihin miten sattuu. Miksiköhän noita ei ole laitettu yhteen riviin ruutujen väliin niin olisi periaattteessa monikäyttöisempi, ainakin omasta mielestä.
Tullut muuten Paimion SC:llä huomattua, että porukka ajelee vaan lataamaan eikä vissiin kurkkaa navista latureiden tietoja ollenkaan kun moni koittaa saada virtaa niistä tolpista mitkä on ilmoitettu olevan rikki.
Varmasti, jos on tyhjää. Kuvitteellinen tilanne, kaikki muut pisteet on käytössä ja lataavat oman ruutunsa tolpasta, paitsi kuvassa oleva etummainen oikealla oleva ruutu, auton latauspiste edessä vasemmalla tai takana oikealla, miten ajat tuohon?Eikö tuohon nyt voi tulla miten päin vaan niin, että se auton lataustöpseli on aina lähellä piuhaa? Jos se hole on autossa takana vasemmalla, niin ajaa vaan etuperin. Jos oikealla takana, niin tulee vastakkaisesta suunnasta.
Aika harvalla ihmisellä on mittavaa kokemusta kaikista noista. AMG:n ja M-autojen jälkeen tuntuma on ihan varmasti huonompi. Ja sitten tietysti jo pelkästään Teslan omassa mallistossa on aika monenlaista autoa. Jos jotain yleistä asiasta nyt voi sanoa, Tesla on muihin sähköautoihin nähden pääsääntöisesti urheilullisempi ja parempi ajettava, mutta varsinaisen urheiluauton tarkkaa tuntumaa tai erityistä elämyksellisyyttä on turha odottaa. Model Y on ymmärtääkseni korimalliinsa nähden miellyttävä ajettava ja alustaltaan napakampi kuin Hyundai ja Kia, joissa on selvästi mukavuuspainotteisempi alusta. Tästä seuraavat myös tavanomaiset haittapuolet. VW-konsernin sähkiksistä ei omaa kokemusta, kun eivät vain kiinnosta yhtään.Mitenkäs te luonnehtisitte teslan ajotuntumaa? Olen ajellut polttomoottoreilla sellaisella historialla että tulotason noustessa tuli huomattua aika valtava ero siitä 1000 markan honda civicistä aina fiat bravan kautta mersun ja bemarin amg- ja m-mallistoihin. Mietityttää kovasti miltähän se ajaminen tuntuu kun se ote ratista voi olla epätarkka rimpula tai miellyttävän tunnokas, ja alusta samoin joko aivan liian löysä viiveellä reagoiva lötkö tai ”urheiluauton” tapainen kovatuntoinen reki.
Olen todella vahvasti sähköautojen puolella seuraavan auton valinnassa. Nykyisin vaan valitettavasti alla hybridi jolla menee sähköllä kaikki arkiajot. Pääomakulut aika pienessä kun auto täysin oma, ei oikein ole käytännön syytä vielä vaihtaa vuosiin. Uudet kesärenkaatkin tuli juuri vaihdettua alle.
Kuitenkin tuota model y olen harkinnut, skoda enyaqin kanssa. Onko model Y:ssä mukautuva alusta vai miten se teidän mielestänne käyttäytyy vaihtelevassa ympäristössä? Ilmeisesti ajettavuudeltaan aika samaa luokkaa tuon skodan kanssa? Entä miten teslat ylipäänsä vertautuvat korealaisiin hyundaihin/kiaan?
Tattista vastauksista,
-Jippu