Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
542
Ite en näe mitään ongelmaa muunmerkkisissä lataajisssa, kunhan ei lataa "väärin" . Superchargereissa kun on niin lyhyt johto ja ne on aseteltu niin että auton latausportti on vasemmalla takana, käytännössä siis niissä voi ladata autoja jossa portti vasemmalla takana tai oikealla edessä.

Jos joku lataa autoaan jossa portti oikealla takana, vie tämä auto todellisuudessa kaksi latauspaikkaa kun joutuu parkkeeraamaan väärään ruutuun, se olisi hieman ärsyttävää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 706
Ite en näe mitään ongelmaa muunmerkkisissä lataajisssa, kunhan ei lataa "väärin" . Superchargereissa kun on niin lyhyt johto ja ne on aseteltu niin että auton latausportti on vasemmalla takana, käytännössä siis niissä voi ladata autoja jossa portti vasemmalla takana tai oikealla edessä.

Jos joku lataa autoaan jossa portti oikealla takana, vie tämä auto todellisuudessa kaksi latauspaikkaa kun joutuu parkkeeraamaan väärään ruutuun, se olisi hieman ärsyttävää.
Ainakin se uusin SC oli ainakin tilavampi jos käy näin.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
3 243
Olisivat nyt edes samalla kun avaavat nuo asemat kaikelle kansalle vaihtaneet nuo latausjohdot vähintään 2x pidempiin malleihin. Uskomatonta perseilyä jatkossa jos jo ennestään kovalla kuormalla olevilla asemilla on poikittain jotain itäautoja viemässä kaksi tai useamman paikan kerralla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 706
Olisivat nyt edes samalla kun avaavat nuo asemat kaikelle kansalle vaihtaneet nuo latausjohdot vähintään 2x pidempiin malleihin. Uskomatonta perseilyä jatkossa jos jo ennestään kovalla kuormalla olevilla asemilla on poikittain jotain itäautoja viemässä kaksi tai useamman paikan kerralla.
Ei sopisi imagoon ja ensisijaisesti SC on Teslan omille autoille. Nyt vain pitää saada se löysä raha pois.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 665
Olisivat nyt edes samalla kun avaavat nuo asemat kaikelle kansalle vaihtaneet nuo latausjohdot vähintään 2x pidempiin malleihin. Uskomatonta perseilyä jatkossa jos jo ennestään kovalla kuormalla olevilla asemilla on poikittain jotain itäautoja viemässä kaksi tai useamman paikan kerralla.
Ei ne ranteenpaksuiset kaapelit ole enää siinä vaiheessa yhtä mukavia käsitellä, jos pituutta on tarpeettomasti. Latauspisteen muotoilukin määrittää rajan kaapelin pituudelle, toki sen design on jo eri keskustelu sinänsä.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
542
Ei ne ranteenpaksuiset kaapelit ole enää siinä vaiheessa yhtä mukavia käsitellä, jos pituutta on tarpeettomasti. Latauspisteen muotoilukin määrittää rajan kaapelin pituudelle, toki sen design on jo eri keskustelu sinänsä.
Niin, no SC muotoilu on lähtökohtaisesti sellainen että kaapelia ikävä liikutella. Kempowerin 150kw mallissa kaapeli on yhtä paksu, mutta tulee yläkautta "jousitettuna" ja on mukava liikutella kummalle puolelle autoa vaan, mutta noh se onkin jo eri keskustelu.

Saa tosiaan nähdä tuleeko juhannusruuhkissa jossain laturilla suukopua jos joku sankari koittaa vaikka saksalaista autoa ladata vieden kaksi latauspaikkaa, niissä kun taitaa melkeen kaikissa olla portti eri puolella?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
3 243
Niin, no SC muotoilu on lähtökohtaisesti sellainen että kaapelia ikävä liikutella. Kempowerin 150kw mallissa kaapeli on yhtä paksu, mutta tulee yläkautta "jousitettuna" ja on mukava liikutella kummalle puolelle autoa vaan, mutta noh se onkin jo eri keskustelu.

Saa tosiaan nähdä tuleeko juhannusruuhkissa jossain laturilla suukopua jos joku sankari koittaa vaikka saksalaista autoa ladata vieden kaksi latauspaikkaa, niissä kun taitaa melkeen kaikissa olla portti eri puolella?
Kempowerissa nuo on suunniteltu kuten pitääkin, Teslan SC päin persettä.
 

Mariini

Team Android
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 893
On se Tesloille sopiva, muiden valmistajien latausporttien sijainti taas ei ole välttämättä SC sopiva. :whistling:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 706
Tuntuu ihan normaalilta, että lasketaan hypeä ja sitten tullaan "isoilla" numeroilla kun kvartaali loppuu niin ulos. Saadaan boostattua osaketta.

Mutta myös "virallista" tietoa.
CT on viimeistelty ja tuotanto alkaa mid 2023.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
427
Varmasti totta ollut myös fremontin ja Shanghain tehtaiden kohdalla. Tuskinpa hyvä tilanne kun sijoittaa miljardeja uuteen tehtaaseen ja tuotanto tuhansia. Kyllähän se kiire on saada vuodessa tuotantomäärät ylös että sijoitukset kukoistaa. Tavoite nykyisestä 4.4k kuukaudessa nostaa jopa 10k autoon kuukaudessa vuodenvaihteen paikkeilla, jolloin alkaa sitä profittia tulemaan ja pitkä matka siitä vielä 1kk vuositasolla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
921
Varmasti totta ollut myös fremontin ja Shanghain tehtaiden kohdalla. Tuskinpa hyvä tilanne kun sijoittaa miljardeja uuteen tehtaaseen ja tuotanto tuhansia. Kyllähän se kiire on saada vuodessa tuotantomäärät ylös että sijoitukset kukoistaa. Tavoite nykyisestä 4.4k kuukaudessa nostaa jopa 10k autoon kuukaudessa vuodenvaihteen paikkeilla, jolloin alkaa sitä profittia tulemaan ja pitkä matka siitä vielä 1kk vuositasolla.
Sori offtopic, mutta mistä ihmeestä tulee kk lyhenteenä miljoonalle? En ole ikinä nähnyt käytettävän tuota muualla. M olisi paljon loogisempi.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
427
Sori offtopic, mutta mistä ihmeestä tulee kk lyhenteenä miljoonalle? En ole ikinä nähnyt käytettävän tuota muualla. M olisi paljon loogisempi.
Reilu 20v sitten tuli opittua ei sen vakavampaa. Helpompi kirjoittaa kk kuin m tms. Kilon tietää varmaan osa ja tuhat kiloa on milli.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
634
Reilu 20v sitten tuli opittua ei sen vakavampaa. Helpompi kirjoittaa kk kuin m tms. Kilon tietää varmaan osa ja tuhat kiloa on milli.
Helpompaa kirjoittaa enemmän kuin vähemmän ja vielä käytössä olevalla merkinnällä, eikai siinä.

Aiheeseen, onkohan noilla tarkoituksena availla vaan noita vähemmän käytettyjä SC-paikkoja? Esim. Paimion on aina lähes täynnä Tesloja, eikä vielä ainaakaan ollut listassa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 823
Helpompaa kirjoittaa enemmän kuin vähemmän ja vielä käytössä olevalla merkinnällä, eikai siinä.

Aiheeseen, onkohan noilla tarkoituksena availla vaan noita vähemmän käytettyjä SC-paikkoja? Esim. Paimion on aina lähes täynnä Tesloja, eikä vielä ainaakaan ollut listassa.
Kaikki avataan, jos ja kun todetaan et on hyvä ajatus. Nyt kerätään dataa hyöty/haitta jne.

Uskon kyl et avataan.
Mikä itelle sopii mainiosti vaikka tessu alla.
Ei tarvi yksin dinottajien kans painia :D
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
542
Toi on vähän erikoinen uutinen, kyseessä siis keväällä avautuneet uudet saksan ja texasin tehtaat jotka eivät kovin montaa autoa ole ulos puskeneet? Jos tehdasinvestointi maksaa useita miljardeja, on kai ihan normaalia ettei se ole vielä maksanut itseään takaisin parin kuukauden ja vasta käynnistymässä olevan tuotannon jälkeen? Tai jos olisi, ni se sitten olisikin uutinen.
 

Juha Kokkonen

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 050
Reilu 20v sitten tuli opittua ei sen vakavampaa. Helpompi kirjoittaa kk kuin m tms. Kilon tietää varmaan osa ja tuhat kiloa on milli.
Jos nyt kuitenkin pyrittäisiin mahdollisimman selkeään keskusteluun ja käytettäisiin yleisesti käytössä olevia lyhenteitä jotta kaikki ymmärtää mitä tarkoitetaan. Kk on lyhenne kuukaudelle.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
634
Kaikki avataan, jos ja kun todetaan et on hyvä ajatus. Nyt kerätään dataa hyöty/haitta jne.

Uskon kyl et avataan.
Mikä itelle sopii mainiosti vaikka tessu alla.
Ei tarvi yksin dinottajien kans painia :D
Ei itselläkään siis sinällään mitään tuota avaamista vastaan ole, mutta tuota Helsinki-Turku väliä tulee ajeltua, enkä ole saanut aikaiseksi tilattua CCS-päivitystä vielä, niin tuo Paimio on atm ainot pikalaturi missä voin latailla/tarvitsee edes pikalaturia, niin mukavaa mahtua aina lataamaan + sattuu olemaan vielä ilmaiset superitkin. No, jos alkaa olemaan täyttä, niin ongelma toki ratkeaa sillä, että painaa sitä tilaa nappia CCS päivitykselle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
517
Tuli muuten ensimmäistä kertaa vedettyä pidempi siivu Model3 LR:lla eilen - 1063km / 13h. Menoa hidasti kuskit, auto oli pääosin valmiina ennen ihmisiä vaikka vedettiin koko setti eväillä ja termarikahvilla. Reitti oli Narvik - Joensuu ja latauksissa ei ollut minkäänlaista valittamista. :tup: Jos joku miettii että soveltuuko pitkään matkaan niin kyllä - penkkejä joudun kehumaan vielä että ei puutunut ahteri yhtään matkan aikana. Reisitukea saisi toki olla enemmän mutta ei se ongelma ollut. :hmm:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 706
On siinä vielä pitkä matka että täyttää sen hypen. Kiinalainen CATL lupaillut jo paljon parempaa ensi vuodeksi.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
504
Ite en näe mitään ongelmaa muunmerkkisissä lataajisssa, kunhan ei lataa "väärin" . Superchargereissa kun on niin lyhyt johto ja ne on aseteltu niin että auton latausportti on vasemmalla takana, käytännössä siis niissä voi ladata autoja jossa portti vasemmalla takana tai oikealla edessä.

Jos joku lataa autoaan jossa portti oikealla takana, vie tämä auto todellisuudessa kaksi latauspaikkaa kun joutuu parkkeeraamaan väärään ruutuun, se olisi hieman ärsyttävää.
Koko ongelmaa ei olisi jos latausportti olisi kaikissa autoissa leveyssuunnassa keskellä (joko takana tai edessä), eikä jommallakummalla sivulla.

Tämän siitä saa kun joidenkin valmistajien mielestä järkevin paikka on vasemmalla ja joidenkin mielestä oikealla. Samaa arpomista tietty oli aina polttomoottoriautojen kanssa, aasialaisten autojen mielestä tankkausluukun piti olla vasemmalla ja euro (ja jenkki?) autoissa oikealla, ja sitten arpomaan bensa-asemalla mistä suunnasta ajaa vapaalle tankkauspisteelle.

Kaikkein pahin pakkaa sekoittava on Toyotan uusi sähkis (BZG43-R2D2-3CPO vai mikä sen nimi oli) jossa latausportti on muistaakseni vasemmalla sivupeilin kohdalla, ja muistaakseni jossain sähköpakussa latausportti on pituussuunnassa melko keskellä sivulla. Niitä varsinkin lienee kiva alkaa sijoitella pikalatauspaikoille, joista jotkut ovat tuollaisia SC-kaltaisia sivuhärdellejä, ja jotkut mihin on tarkoitus mennä keula tai perä edellä. Eiiiih...
 

j.l

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
285
Koko ongelmaa ei olisi jos latausportti olisi kaikissa autoissa leveyssuunnassa keskellä (joko takana tai edessä), eikä jommallakummalla sivulla.
Edessä ja takana ei oikein toimi Suomen olosuhteissa, koska sinne kerääntyy valtavasti kuraa ja lunta talvella. Vähintäänkin latausluukku pitäisi suunnitella aika jykeväksi ja hyvin tiivistetyksi, ja siltikin sitä olisi varmaan vähän ikävä operoida sopivien kelien sattuessa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
2 310
Henkilökohtainen mielipide on että 4680 oli vain Muskin markkina temppu millä saatiin sumutettua että jotain uutta ja mahtavaa on tulossa vaikka ei oikeasti olekkaan.
Samaa mieltä, eihän tuossa formaatissa ole sinänsä mitään uutta ja niitä on jo tehty aikaisemminkin, eikä se formaatti ollut se isoin juttu vaan tabless-akut jotka teoriassa pitäisi sallia selvästi suuremmat latausnopeudet jos olen oikein ymmärtänyt.

Mutta se oli markkinointitemppu siinä missä FSD ja tämä uusi robottikuvio.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
517
Samaa mieltä, eihän tuossa formaatissa ole sinänsä mitään uutta ja niitä on jo tehty aikaisemminkin, eikä se formaatti ollut se isoin juttu vaan tabless-akut jotka teoriassa pitäisi sallia selvästi suuremmat latausnopeudet jos olen oikein ymmärtänyt.
Lisäksi DBE maxwellilta = tuotantolinjan kustannus ja pinta-ala murto-osaan. Mutta ei vissiin asiakkaalle vaikuttavia etuja juurikaan.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
542
Lisäksi DBE maxwellilta = tuotantolinjan kustannus ja pinta-ala murto-osaan. Mutta ei vissiin asiakkaalle vaikuttavia etuja juurikaan.
Paitsi jos nämä globaalit tuotantovaikeudet joskus poistuu ja kilpailu alalla kiristyy, tällöin alhaisemmat tuotantokustannukset hyödyttää kuluttajaa hintakilpailun mahdollistamalla. Nyt toki ei kun kaikki tuotettu menee muutenkin kaupaksi ja pitkällä jonolla.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
504
Edessä ja takana ei oikein toimi Suomen olosuhteissa, koska sinne kerääntyy valtavasti kuraa ja lunta talvella. Vähintäänkin latausluukku pitäisi suunnitella aika jykeväksi ja hyvin tiivistetyksi, ja siltikin sitä olisi varmaan vähän ikävä operoida sopivien kelien sattuessa.
Noin itsekin pelkäsin ennalta oman autoni kohdalla (jossa latausportti on keskellä edessä), mutta turhaksi osoittautui pelkoni. Ei se muurautunutkaan umpeen edes pahimmilla loskaa + pakkasta perään keleillä. Ainoa kerta kun hieman joutui avittamaan jäätynyttä latausluukkua auki oli kun se oli ollut yön parkissa ja oli satanut alijäähtynyttä vettä, eli koko auto oli kuorrutettu jäällä.

Toki latausporteissa voi olla eroja tuossa suhteessa, minulla on kokemusta vain yhdestä.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 231
Latausluukku keskellä edessä = pitää ajaa mummomaisesti keula edellä ruutuun. Juu ei jatkoon.
Latausluukku takana keskellä = öö, sijoitetaanko takapuskuriin kurapommitukseen? Pienestäkin pususta monen tonnin lasku.

Kylkipuoli on helpompi paikka. Vahinko kyllä valmistajat sijoittavat latausportin ihan mielivaltaisesti vasemmalle tai oikealle. Latausportinhan pitäisi aina olla kuljettajan puolella, koska juuri kukaan muu siihen ei ikinä koske. Silti näin ei ole. Itsellänikin on tulossa Telsan tilalle auto, jossa latausportti on väärällä puolella, ja se tulee ihan varmasti hitsittämään joka kerta kun kiertää pysäköintipaikalla ahtaasti auton persauksen ja pensasaidan välistä tunkemaan johdon toiselle puolelle.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
634
Latausluukku keskellä edessä = pitää ajaa mummomaisesti keula edellä ruutuun. Juu ei jatkoon.
Latausluukku takana keskellä = öö, sijoitetaanko takapuskuriin kurapommitukseen? Pienestäkin pususta monen tonnin lasku.

Kylkipuoli on helpompi paikka. Vahinko kyllä valmistajat sijoittavat latausportin ihan mielivaltaisesti vasemmalle tai oikealle. Latausportinhan pitäisi aina olla kuljettajan puolella, koska juuri kukaan muu siihen ei ikinä koske. Silti näin ei ole. Itsellänikin on tulossa Telsan tilalle auto, jossa latausportti on väärällä puolella, ja se tulee ihan varmasti hitsittämään joka kerta kun kiertää pysäköintipaikalla ahtaasti auton persauksen ja pensasaidan välistä tunkemaan johdon toiselle puolelle.
Ja latausportti takasivulla saa pakitella vinoparkkiin, ellei hanki jotain super pitkää kaapelia, mitä on mukava käsitellä, niin kaikissa taitaa vähän olla plussaa ja miinusta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 706
Latausluukku keskellä edessä = pitää ajaa mummomaisesti keula edellä ruutuun. Juu ei jatkoon.
Latausluukku takana keskellä = öö, sijoitetaanko takapuskuriin kurapommitukseen? Pienestäkin pususta monen tonnin lasku.

Kylkipuoli on helpompi paikka. Vahinko kyllä valmistajat sijoittavat latausportin ihan mielivaltaisesti vasemmalle tai oikealle. Latausportinhan pitäisi aina olla kuljettajan puolella, koska juuri kukaan muu siihen ei ikinä koske. Silti näin ei ole. Itsellänikin on tulossa Telsan tilalle auto, jossa latausportti on väärällä puolella, ja se tulee ihan varmasti hitsittämään joka kerta kun kiertää pysäköintipaikalla ahtaasti auton persauksen ja pensasaidan välistä tunkemaan johdon toiselle puolelle.
Mitä otit tilalle?
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
1 758
Jyväskylässä Keljon supercharger latauspiste nyt luultavasti käytettävissä. Työmaaesteet purettu ympäriltä pois ja ainaskin valot palaa latauspisteissä. Ei vaan ole autoa millä testata että onko softapuolelta aktivoitu. En tuota löytänyt vielä Teslan omalta kartalta latauspistetäppänä mutta valojen päälläolo viittais siihen että on aktivoitu. Muistaakseni parisen päivää sitten joku Teslalta luultavasti oli tekemässä käyttöönottoa kun tesla oli tasasuuntauslaitteiston vieressä ja luukut oli niissä avoinna.

Pitkänmatkalaisille en anna mitään takeita noiden käytettävyydestä jos akut melkein tyhjänä ja tarviis päästä lataamaan mutta jos jollakulla on seudulla auto millä käydä testaa niin vois käydä kokeilee ja vahvistaa että toimivatko. 8 autolle paikat asemalla ja sijainti Keljon Citymarket.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
634
Tässä vielä kuvat paikan päältä
Tämä auki kaikille ja popparit esille odottamaan sitä ulinaa kun ajelevat ruutuihin miten sattuu. Miksiköhän noita ei ole laitettu yhteen riviin ruutujen väliin niin olisi periaattteessa monikäyttöisempi, ainakin omasta mielestä.

Tullut muuten Paimion SC:llä huomattua, että porukka ajelee vaan lataamaan eikä vissiin kurkkaa navista latureiden tietoja ollenkaan kun moni koittaa saada virtaa niistä tolpista mitkä on ilmoitettu olevan rikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 905
Tämä auki kaikille ja popparit esille odottamaan sitä ulinaa kun ajelevat ruutuihin miten sattuu. Miksiköhän noita ei ole laitettu yhteen riviin ruutujen väliin niin olisi periaattteessa monikäyttöisempi, ainakin omasta mielestä.

Tullut muuten Paimion SC:llä huomattua, että porukka ajelee vaan lataamaan eikä vissiin kurkkaa navista latureiden tietoja ollenkaan kun moni koittaa saada virtaa niistä tolpista mitkä on ilmoitettu olevan rikki.
Eikö tuohon nyt voi tulla miten päin vaan niin, että se auton lataustöpseli on aina lähellä piuhaa? Jos se hole on autossa takana vasemmalla, niin ajaa vaan etuperin. Jos oikealla takana, niin tulee vastakkaisesta suunnasta.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
634
Eikö tuohon nyt voi tulla miten päin vaan niin, että se auton lataustöpseli on aina lähellä piuhaa? Jos se hole on autossa takana vasemmalla, niin ajaa vaan etuperin. Jos oikealla takana, niin tulee vastakkaisesta suunnasta.
Varmasti, jos on tyhjää. Kuvitteellinen tilanne, kaikki muut pisteet on käytössä ja lataavat oman ruutunsa tolpasta, paitsi kuvassa oleva etummainen oikealla oleva ruutu, auton latauspiste edessä vasemmalla tai takana oikealla, miten ajat tuohon?
 
Liittynyt
03.01.2022
Viestejä
35
Mitenkäs te luonnehtisitte teslan ajotuntumaa? Olen ajellut polttomoottoreilla sellaisella historialla että tulotason noustessa tuli huomattua aika valtava ero siitä 1000 markan honda civicistä aina fiat bravan kautta mersun ja bemarin amg- ja m-mallistoihin. Mietityttää kovasti miltähän se ajaminen tuntuu kun se ote ratista voi olla epätarkka rimpula tai miellyttävän tunnokas, ja alusta samoin joko aivan liian löysä viiveellä reagoiva lötkö tai ”urheiluauton” tapainen kovatuntoinen reki.

Olen todella vahvasti sähköautojen puolella seuraavan auton valinnassa. Nykyisin vaan valitettavasti alla hybridi jolla menee sähköllä kaikki arkiajot. Pääomakulut aika pienessä kun auto täysin oma, ei oikein ole käytännön syytä vielä vaihtaa vuosiin. Uudet kesärenkaatkin tuli juuri vaihdettua alle.

Kuitenkin tuota model y olen harkinnut, skoda enyaqin kanssa. Onko model Y:ssä mukautuva alusta vai miten se teidän mielestänne käyttäytyy vaihtelevassa ympäristössä? Ilmeisesti ajettavuudeltaan aika samaa luokkaa tuon skodan kanssa? Entä miten teslat ylipäänsä vertautuvat korealaisiin hyundaihin/kiaan?

Tattista vastauksista,
-Jippu
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 231
Mitenkäs te luonnehtisitte teslan ajotuntumaa? Olen ajellut polttomoottoreilla sellaisella historialla että tulotason noustessa tuli huomattua aika valtava ero siitä 1000 markan honda civicistä aina fiat bravan kautta mersun ja bemarin amg- ja m-mallistoihin. Mietityttää kovasti miltähän se ajaminen tuntuu kun se ote ratista voi olla epätarkka rimpula tai miellyttävän tunnokas, ja alusta samoin joko aivan liian löysä viiveellä reagoiva lötkö tai ”urheiluauton” tapainen kovatuntoinen reki.

Olen todella vahvasti sähköautojen puolella seuraavan auton valinnassa. Nykyisin vaan valitettavasti alla hybridi jolla menee sähköllä kaikki arkiajot. Pääomakulut aika pienessä kun auto täysin oma, ei oikein ole käytännön syytä vielä vaihtaa vuosiin. Uudet kesärenkaatkin tuli juuri vaihdettua alle.

Kuitenkin tuota model y olen harkinnut, skoda enyaqin kanssa. Onko model Y:ssä mukautuva alusta vai miten se teidän mielestänne käyttäytyy vaihtelevassa ympäristössä? Ilmeisesti ajettavuudeltaan aika samaa luokkaa tuon skodan kanssa? Entä miten teslat ylipäänsä vertautuvat korealaisiin hyundaihin/kiaan?

Tattista vastauksista,
-Jippu
Aika harvalla ihmisellä on mittavaa kokemusta kaikista noista. AMG:n ja M-autojen jälkeen tuntuma on ihan varmasti huonompi. Ja sitten tietysti jo pelkästään Teslan omassa mallistossa on aika monenlaista autoa. Jos jotain yleistä asiasta nyt voi sanoa, Tesla on muihin sähköautoihin nähden pääsääntöisesti urheilullisempi ja parempi ajettava, mutta varsinaisen urheiluauton tarkkaa tuntumaa tai erityistä elämyksellisyyttä on turha odottaa. Model Y on ymmärtääkseni korimalliinsa nähden miellyttävä ajettava ja alustaltaan napakampi kuin Hyundai ja Kia, joissa on selvästi mukavuuspainotteisempi alusta. Tästä seuraavat myös tavanomaiset haittapuolet. VW-konsernin sähkiksistä ei omaa kokemusta, kun eivät vain kiinnosta yhtään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
174 603
Viestejä
3 219 571
Jäsenet
58 472
Uusin jäsen
Jale

Hinta.fi

Ylös Bottom