Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Teslahan lupasi julkaista V14 Liten kesäkuun lopussa, sitten varmaan lienee tuolle joku hyväksyntäprosessi vielä?
Mutta nyt jos ostat kk-maksullisen paketin, niin ominaisuudet saat heti käyttöön. Eiköhän Tesla ole tähänkin jo varautunut kun puskenut näitä isompia päivityksiä autoon odottamaan missä FSD on jo mutta vain aktivointi puuttuu.
Toki jos odottaa hetken, niin Tesla tiputtaa sen ilmaisen kuukauden.
 
Teslahan lupasi julkaista V14 Liten kesäkuun lopussa, sitten varmaan lienee tuolle joku hyväksyntäprosessi vielä?
Mutta nyt jos ostat kk-maksullisen paketin, niin ominaisuudet saat heti käyttöön. Eiköhän Tesla ole tähänkin jo varautunut kun puskenut näitä isompia päivityksiä autoon odottamaan missä FSD on jo mutta vain aktivointi puuttuu.
Toki jos odottaa hetken, niin Tesla tiputtaa sen ilmaisen kuukauden.
En teslan lupausten kanssa pidättele hengitystä. Tuohon päälle se, että vaikka kesällä tulisi fsd lite amerikkaan tarjolle niin EU:ssa tuskin hyväksyvät heti käyttöön sitä. Nykyisen FSD:n kanssa 1.5v tesla tunkannut EU:ssa ja vain parissa maassa sallittu. Täyden fsd:nkin kanssa viranomaisten tarvii hyväksyä päivitykset EU:ssa niin tesla ei voi amerikkatyyliin vain puskea uutta softaa viikottain autoihin.
 
Tuli käytyä koeajamassa tuommonen model 3, onko nuo tosiaan noin säikkyjä pyöräilijöitä kohtaan? Normaali kaksikaistainen maantie, ensimmäisen kohdalla nyt voin jotenkin hyväksyä hidastamisen kun pyöräilijä meni samaan suuntaan pientareen reunassa ja vastaan tuli auto. Toisessa kohtaa taas vastaan tuli kaksi pyöräilijää rinnakkain, lähempänä ollut pyöräilijä ei ollut edes oman kaistansa puolen välin yli ja silti auto jarrutteli melko voimakkaasti. Ja nämä tapahtu pelkällä vakkarilla, autopilotista en äkkiseltään tykännyt eikä se tuolla pienemmillä teillä oikein toiminutkaan.
 
Tuli käytyä koeajamassa tuommonen model 3, onko nuo tosiaan noin säikkyjä pyöräilijöitä kohtaan? Normaali kaksikaistainen maantie, ensimmäisen kohdalla nyt voin jotenkin hyväksyä hidastamisen kun pyöräilijä meni samaan suuntaan pientareen reunassa ja vastaan tuli auto. Toisessa kohtaa taas vastaan tuli kaksi pyöräilijää rinnakkain, lähempänä ollut pyöräilijä ei ollut edes oman kaistansa puolen välin yli ja silti auto jarrutteli melko voimakkaasti. Ja nämä tapahtu pelkällä vakkarilla, autopilotista en äkkiseltään tykännyt eikä se tuolla pienemmillä teillä oikein toiminutkaan.
Joo, ei se säikky ole mutta varovainen, hidastaa todella paljon ohitukseen. Sama AP:lla.
 
Kyllä se vaan noin on, että jalka kaasulle tai valmiina painamaan sitä kun tulee kevyttä liikennettä. Osaa tehdä vauhdin hidastuksen aika "dramaattisesti" jostain syystä.
 
On se säikky kevyelle liikenteelle kun vaikka MEB:biin vertaa, samoin poikki kaistasi vasemmalle kääntyvä vastaantulija saa reaktioita paljon aiemmin Teslalla kuin VW & Ford.
 
Otin kokeiluun fw3 fsd paketin kun tuli kk maksulliseksi, ei säikkynyt pyöräilijöitä, tosin ei niitä samalla kaistalla pahemmin ollutkaan tms, ihan jees toimi kaistan vaihdot motarilla, parkkiin ajelee ihan hyvin (tasku parkki kokeilematta vielä ja summon).
Ihan jees kokemukset, mutta jos hinta on 99€/kk, niin pitää se fsd täysi saada, tai lite alennuksella, toi nykyinen on ehkä 40-50€/kk arvoinen.
 
Otin kokeiluun fw3 fsd paketin kun tuli kk maksulliseksi, ei säikkynyt pyöräilijöitä, tosin ei niitä samalla kaistalla pahemmin ollutkaan tms, ihan jees toimi kaistan vaihdot motarilla, parkkiin ajelee ihan hyvin (tasku parkki kokeilematta vielä ja summon).
Ihan jees kokemukset, mutta jos hinta on 99€/kk, niin pitää se fsd täysi saada, tai lite alennuksella, toi nykyinen on ehkä 40-50€/kk arvoinen.
En kyllä maksaisi tuosta nykyisestä yhtään mitään, eihän siinä ole kuin kaistanvaihto, parkkeeraus, liikennevaloista lähtö ja joku dumb summon mikä toimii milloin toimii.
 
Antaako toi maksullinen tilaus nyt siis mahdollisuuden käyttää kuitenkin sitä parempaa fsd softaa eli ei koukkaile levennyksissä tai kaarreavustin hidasta suoralla tiellä?
 
Antaako toi maksullinen tilaus nyt siis mahdollisuuden käyttää kuitenkin sitä parempaa fsd softaa eli ei koukkaile levennyksissä tai kaarreavustin hidasta suoralla tiellä?
Ei, ihan sama autopilot kuin ilmaisessakin. On vaan lisänä ne muutama muu toiminto kuten parkkeeraus, kaistaanvaihto ja automaattinen valoista lähtö.
 
Toimiikohan miten tuo matalajänniteakun lataus / valvonta uusissa Model 3:ssa, uskaltaako esim. huoletta käyttää matkajääkaappia ilman pelkoa että akku menee tyhjäksi? Sehän on aika pieni kapasiteetiltaan, joku 6-7Ah ilmeisesti mutta jos auto kokoajan sen tilaa tarkkailee ja lataa kun USB ja 12v liitännät on käytössä niin ei luulisi olevan ongelmaa kunhan vaan korkeajänniteakuissa on virtaa?

Edit: 5A näyttäisi olevan tuollaisen jääkaapin maksimi virranotto, luulisi sen laturin vähintään sillä akkua lataavan?
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaa, sieltä asetuksista vaan laittaa sen valinna päälle, että pysyy USB:t virrassa.

Mut kaikki matkajääkaapit ei toimi Teslan 16V kanssa.
 
Ilman suurempia runoilujakin voisi asian ilmaista, mutta yleensä täällä menee hiekkaa pöksyihin.

"Ei."
 
Jos Teslassa on litium pienjänniteakku niin ne taisi olla 16V. Tässäkin säikeessä useita ihmettelyitä kun on kompura tjsp sanonut kaput hetkosen kuluttua autoon kytkemisestä.
 
Tuokin 16v ja 12v vähän vaihtelee sen mukaan mikä auto on, Tesla on palannut osittain takaisin jo 12v.
 
No jopas, ei näköjään kannata olettaa mitään :D Noh, tuo jääkaappi mitä katselin näyttää käyttävän 12/24V joten sen kohdalla ei liene ongelmaa.
 
Toimiikohan miten tuo matalajänniteakun lataus / valvonta uusissa Model 3:ssa, uskaltaako esim. huoletta käyttää matkajääkaappia ilman pelkoa että akku menee tyhjäksi? Sehän on aika pieni kapasiteetiltaan, joku 6-7Ah ilmeisesti mutta jos auto kokoajan sen tilaa tarkkailee ja lataa kun USB ja 12v liitännät on käytössä niin ei luulisi olevan ongelmaa kunhan vaan korkeajänniteakuissa on virtaa?

Edit: 5A näyttäisi olevan tuollaisen jääkaapin maksimi virranotto, luulisi sen laturin vähintään sillä akkua lataavan?
Itse käyttänyt Frezzer Pro:ta onnistuneesti muutamilla kesäretkillä vanhemman mallisella 16v akullisella Model 3:lla.

Sellainen huomio, että tuo valinta "Pidä lisälaitteiden virta käytössä" täytyy olla valittuna ja se tarkoittaa samalla sitä, että auto pysyy hereillä ja kuluttaa sen 200-300 W pysyvästi. Eli ei huolta pikkuakun riittävyydestä, mutta isoakku kuluu sellaiset 5-10% päivävauhtia, vaikka itse kaappi veisikin vain kymmenesosan tuosta.
 
Googletetussa ohjeessa mainitaan 12/24 v DC, jännite vahti kolmetasoinen, joka ilmeisesti katkaisee 24v käytöllä 21,3 voltissa. ihan pikaisella ohjevilasulla ei mainittu 12/24 valintaa, ja mainitaan DC invertteri kompressori, eli potenttiaalia voisi olla, mutta voi toki olla älykäs tunnistaan 12v vai 24v syöttö....
 
Jos on takakontissa tupakinsytytinliitin, niin mittaa sen paljonko tulee jänöä.
Oman kolmosen keskikonsolin liittimestä antoi 15.7v.
 
Jos on takakontissa tupakinsytytinliitin, niin mittaa sen paljonko tulee jänöä.
Oman kolmosen keskikonsolin liittimestä antoi 15.7v.
Ei ole Model 3:ssa takakontissa liitintä, keskikonsolista tuli 15,5v kun mittasin. Noh luotetaan että tuo Frezzer Pro 25l toimii, Torz:kin sanoi ongelmitta käyttäneensä ja lisäksi Frezzerillä erityisestä Tesla Model Y:n lokeroon suunniteltu jääkaappi olemassa mikä myös merkinnällä "12/24V" niin luotetaan että ovat ottaneet huomioon kaikissa malleissaan.
 
Viimeksi muokattu:
pesin oven välejä ja panin merkille, että 2020 model 3:ssa ei ole liimasaumoja missään ovissa pl. takaluukun kansi eikä sekään ympäri. Nuohan tulee ruostumaan hetkessä kauhean näköiseksi, en muista yhtään autoa missä ei olisi saumoja liimattu..
 
pesin oven välejä ja panin merkille, että 2020 model 3:ssa ei ole liimasaumoja missään ovissa pl. takaluukun kansi eikä sekään ympäri. Nuohan tulee ruostumaan hetkessä kauhean näköiseksi, en muista yhtään autoa missä ei olisi saumoja liimattu..
Mikäs osa noista on muuten alumiinia.. uloin "pelti" vaan?
 
Terve. Onko täällä käyty Teslalla uusimassa etuakselin ylätukivarsia, ja miten Teslalla suhtaudutaan takuuseen näiden suhteen? Kyseessä 6/2021 model3 perf. Taka-akselilta uusittiin 4v täystakuuseen kuuluvana juuri ennen takuun umpeutumista.
 
Terve. Onko täällä käyty Teslalla uusimassa etuakselin ylätukivarsia, ja miten Teslalla suhtaudutaan takuuseen näiden suhteen? Kyseessä 6/2021 model3 perf. Taka-akselilta uusittiin 4v täystakuuseen kuuluvana juuri ennen takuun umpeutumista.
Itelle vaihdettiin takuun jälkeen osien hinnalla etuylätukivarret. Toki olihan siellä sitten kaikki tukivarret ja takaapuslat aivan valmiina joten kallisreissu siitä tuli. Tukivarret ja puslat on kyllä Model 3:sessa aivan kulutustavaraa.
 
Näkeekös jostain uusien superchargereiden aikataulua, eli koska aukeaa jne.?

Seinäjoella oli Ideaparkin pihalle jo ilmestynyt laturippömpeleitä, mutta mietin koska asentavat ne.
 
saako tuota kaistanvaihtokameraa säädettyä siten, että olisi vähän viivettä, kuva saisi sammua pikku viiveellä eikä heti kun vilkku loppuu?
 

AY-liike hävis naapurimaassa.
Vaikea voittaa kun teslan työntekijöitä ei AY hommat kiinnostaneet. Jos olis teslan työntekijät lähteneet lakkoon mukaan tai hiekoittaneet sen sijaan että etsivät porsaanreikiä pakotteista niin tesla olisi taipunut nopeasti.
 

AY-liike hävis naapurimaassa.
Tai sitten vaan kusevat lisää Teslan muroihin. Työntekijät hetkeksi takas niin saa väliaikaisjärjestelyt sekaisin ja sit taas mennään..
 
Reilu neljä kuukautta ja 21tkm kesti yhteinen matka M-Y LR AWD:lla (pre-fl 10/24). Kaipaamaan jään mobiiliapin monipuolisuutta ja viiveettömyyttä sekä mobiiliavainta. Jälkimmäisestä vähän sama fiilis kuin aikanaan sai ensimmäisen auton ilmastoinnilla tai nelivedolla niin vasta tällöin tiettyjä juttuja osasi kaipaa.

Ajoon tuli takaisin id.7 ja sitä oli ehtinyt unohtaakin kuinka omaan fiilikseen voi ollakin parempi ergonomia, matskut ja ajettavuus. Jännästi vielä katse hakeutuu sivuun nopeusmittariin vaikka edessä olisi suoraan hudi. Sen verran pitkään ehti ajella Y:lla, että ei sitä enää välittänyt melutasosta sekä sirinöistä ja räminöistä - nyt tuntuu, että ajelisi ässämersulla kun istuu "syvällä" hiljaisuudessa kun taas M-Y jälkikäteen olisi kuin paavin lasikuutiokoppi. Toinen omaan silmään toimivampi juttu nyt on infotainment. Ei tarvitse tihrustella näytöstä kaikkea mahdollista pienellä fontilla ruutu täynnä kampetta. Muuten mitään eroa jouhevuuden ja ruudunpäivityksen kanssa ei ole.

Siltikin kun huomioi hintatason niin kyllähän M-Y on hintaisekseen todella ok. Nyt liisarin verotusarvo pomppasi nimittäin melkein 200e kuussa niin yhtäkkiä ei se Tesla nyt niin huonolta tunnukkaan.
 
kuvittelin, että on helppo löytää vanne tai rengassarja Model 3:een, mutta eipä lopulta helposti löydy, vieläpä kun pitää saada oikeilla rengaspaine antureilla, 433mhz vanha malli. Luulisi, että moni vaihtaa aero vanteita isompiin mutta eipä niitä ole niin paljon tarjolla. Photon vanne mietityttää sopisiko se mutta niissä ainakaan ei ole oikeita antureita valmiina. Auton mukana tuli 18" kitkat ilman vanteita enkä ala yksillä vanteilla pulaamaan.
 
kuvittelin, että on helppo löytää vanne tai rengassarja Model 3:een, mutta eipä lopulta helposti löydy, vieläpä kun pitää saada oikeilla rengaspaine antureilla, 433mhz vanha malli. Luulisi, että moni vaihtaa aero vanteita isompiin mutta eipä niitä ole niin paljon tarjolla. Photon vanne mietityttää sopisiko se mutta niissä ainakaan ei ole oikeita antureita valmiina. Auton mukana tuli 18" kitkat ilman vanteita enkä ala yksillä vanteilla pulaamaan.
Minkälaista vanne settiä kaipaat? Mulla ylimääräisenä yks 20 talvikumeilla ja bt antureilla -22 kolmosen alta, kumit voi ottaa veke jos pelkät vanteet kiinnostaa.
 
Minkälaista vanne settiä kaipaat? Mulla ylimääräisenä yks 20 talvikumeilla ja bt antureilla -22 kolmosen alta, kumit voi ottaa veke jos pelkät vanteet kiinnostaa.
kiitos viestistä. Haen vain 18" settiä, koska kumit on valmiina ja muutenkin en voisi kuvitella tähän isompia vanteita, jousitusmukavuus on niin huono.
 
kiitos viestistä. Haen vain 18" settiä, koska kumit on valmiina ja muutenkin en voisi kuvitella tähän isompia vanteita, jousitusmukavuus on niin huono.
Missä päin vaikutat? Askosaari hoisi mulle vanteet Tampereella nopeasti kun muualla tuli vaan eioota ja tilausten perumisia.
 
Missä päin vaikutat? Askosaari hoisi mulle vanteet Tampereella nopeasti kun muualla tuli vaan eioota ja tilausten perumisia.
pk seudulta katsellut, toria selattu mutta usein vanteet on jossain oulussa ja kokemuksesta en osta näkemättä ja mieluiten rengasliikkeessä testaten, ettei saa jotain kieroja tapauksia. Koko lyhyt kesä tässä aikaa katsella, mutta arvaan jo nyt, että syksyllä paniikki tulee väistämättä.
 
Merkillistä et auto tarjoaa nyt jo kuukausimaksullista fsd vaikka se ei omassa autossa toimi kun on hw3.
Varmaan tukee sitä orkkis euro fsd:tä eli autopilot parilla lisämausteella, joka on täysin eri juttu kuin tuo fsd supervised.

Eli siis nämä kikkareet:
Automaattiohjaus, liikennettä havainnoiva vakionopeudensäädin, kaistanvaihto, navigointi automaattiohjauksella, Dumb Summon, Actually Smart Summon, Autopark sekä liikennevalojen ja stop-merkkien tunnistus.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 178
Viestejä
5 243 071
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom