Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Sähkövastuksellisessa näemmä häviää Matrix-valotkin.
Miten lie menee yli 80tkm ajetut pumpulliset ilman perustakuuta kaupaksi. :hmm: Itse an ainakaan sellaista uskaltaisi ostaa.
 
Sähkövastuksellisessa näemmä häviää Matrix-valotkin.
Miten lie menee yli 80tkm ajetut pumpulliset ilman perustakuuta kaupaksi. :hmm: Itse an ainakaan sellaista uskaltaisi ostaa.
En itsekään. Tesla ei tule yhtään vastaan ja ei noudata kuluttajansuojalakia. Ihan järjetöntä olisi uusia monen tonnin lämpöpumppuja uudestaan ja uudestaan omaan laskuun.
 
Sähkövastuksellisessa näemmä häviää Matrix-valotkin.
Miten lie menee yli 80tkm ajetut pumpulliset ilman perustakuuta kaupaksi. :hmm: Itse an ainakaan sellaista uskaltaisi ostaa.

Noh, onneksi Teslan hinta on säästöt huomioiden muutaman tonnin halvempi aina, niin johan sillä erotuksella sitten lämpöpumppuja, superpulloja™, supermonistoja™ ja muita super™asioita korjauttaa.

Jännä muuten että kuluttajaviranomaiset ei ole puuttuneet edelleenkään tuohon harhaanjohtavaan hinnoitteluesimerkkiin, kun samalla logiikalla voitaisiin alkaa myymään vaikka telkkareitakin "säästöt huomioiden".
 
En ole katsonut noita ässiä aikaisemmin, mutta nyt satuin vilkaisemaan tuolta Teslan sivuilta, eli tarjolla olisi muutama esittelyauto mielestäni ihan hyvällä alella, kun ottaa km-määrän huomioon:
31 km ajettu, 80 990 € (normihinta 101 090 €)
29 km ajettu, 82 950 € (normihinta 103 540 €)
25 km ajettu Plaid, 94 270 € (normihinta 117 690 €)

Edullisin Plaid olisi nettiautossa 97 490 €, mutta sillä on ajettu jo 31 tkm, ja on jo vuoden vanha auto. Halvin vuosimallin 2023 perus-S näyttäisi maksavan 77 800 euroa, mutta sillä onkin pudoteltu jo 61 tkm.

Edit: Yllä olevat esittelyautot näyttäisivät olevan kuitenkin vuosimallin 2023 autoja, kun takuut päättyvät niissä vuonna 2027.
 
En itsekään. Tesla ei tule yhtään vastaan ja ei noudata kuluttajansuojalakia. Ihan järjetöntä olisi uusia monen tonnin lämpöpumppuja uudestaan ja uudestaan omaan laskuun.
Miten se ei noudata sitä? Onko kulri antanut Teslalle langettavan päätöksen?
 
Noh, onneksi Teslan hinta on säästöt huomioiden muutaman tonnin halvempi aina, niin johan sillä erotuksella sitten lämpöpumppuja, superpulloja™, supermonistoja™ ja muita super™asioita korjauttaa.

Jännä muuten että kuluttajaviranomaiset ei ole puuttuneet edelleenkään tuohon harhaanjohtavaan hinnoitteluesimerkkiin, kun samalla logiikalla voitaisiin alkaa myymään vaikka telkkareitakin "säästöt huomioiden".
KKV on muutenkin ihan lapamato kun asioita pitäisi tehdä. Selkeissä asioissa vaan vitkastella kun voisi suoraan haastaa oikeuteen.

En itsekään. Tesla ei tule yhtään vastaan ja ei noudata kuluttajansuojalakia. Ihan järjetöntä olisi uusia monen tonnin lämpöpumppuja uudestaan ja uudestaan omaan laskuun.
Tällä kaverilla mennyt 4 kertaa pumppu.
KKV sai tammikuussa tehdyn reklamaation käsiteltyä ja ei suosittele kaupanpurkua vaikka toistuva vika ja korjaukset eivät ole toimineet.

Jopa KKV pyörtää omat esimerkkinsä.
Kaupan purkaminen on yleensä viimeinen virheen hyvityskeino. Jotta kaupan purku voi tulla kyseeseen virheen on oltava vähäistä suurempi. Esimerkiksi saman vian toistuvat ja tuloksettomat korjausyritykset voivat johtaa purkuoikeuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuohon teslan lämpöpumppu "katastrofiin" löytynyt mitään yhteistä nimittäjää? Hajoileeko ne vain suomessa vai liittyykö kova pakkanen siihen eli Norjassa/ruotsissa/Kanadassa luulisi olevan myös melkoinen vuori Teslan lämpöpumppuja rikki vai onko teiden materiaali semmoista suomessa että hajoittaa? Vähän niin kuin se juttu miten tietty maantien materiaali katkoi jakopään hihnat autoista.
 
Onko tuohon teslan lämpöpumppu "katastrofiin" löytynyt mitään yhteistä nimittäjää? Hajoileeko ne vain suomessa vai liittyykö kova pakkanen siihen eli Norjassa/ruotsissa/Kanadassa luulisi olevan myös melkoinen vuori Teslan lämpöpumppuja rikki vai onko teiden materiaali semmoista suomessa että hajoittaa? Vähän niin kuin se juttu miten tietty maantien materiaali katkoi jakopään hihnat autoista.
Ei kai tuonne järjestelmään mene mitään sisään mistään, joten tuskin ainakaan tien materiaali vaikuttaa? Lämpötila/ilmankosteus varmaan ne ympäristö olosuhteet mitkä vaikuttaa jos vaikuttaa? Mutta luulisin, että ainakin ruotsissa mennään aika samoissa kun suomessa ja tuskin Kanadassakaan juuri eroa näissä?
 
Onko tuohon teslan lämpöpumppu "katastrofiin" löytynyt mitään yhteistä nimittäjää? Hajoileeko ne vain suomessa vai liittyykö kova pakkanen siihen eli Norjassa/ruotsissa/Kanadassa luulisi olevan myös melkoinen vuori Teslan lämpöpumppuja rikki vai onko teiden materiaali semmoista suomessa että hajoittaa? Vähän niin kuin se juttu miten tietty maantien materiaali katkoi jakopään hihnat autoista.
Tossa joitain epäilyjä mikä voisi aiheuttaa:



Eli jotkin muoviosat ilmeisesti ei kestä pakkasta...
 
Muistan lukeneeni jostakin, että oliko ehkä vaikutusta myös sillä, jos ilmastointia pitää jatkuvasti auto-asetuksella? Itse en ole pitänyt. On kestänyt jopa lähes neljänkympin pakkasissa, mutta enemmänkin olen tavoitellut matalampaa kulutusta kuin vältellyt lp-ongelmia.
 
Ei silti käy kauheasti järkeen, että osassa autoissa lahoaa useita kertoja ja toisissa ei hajoa ollenkaan.
Veikkaisin että käyttö vaikuttaa tähän jonkin verran. Onhan se luontevaa että jos joka aamu vetää lumisen auton pakkasesta sulaksi niin se kuormittaa mitä tahansa vehettä enemmän ku lämpimästä tallista lähteminen. Tämä viidennellä pumpulla ajelija ainakin videoiden perusteella pitää autoja ulkona taivasalla. Ei sillä etteikö sen pitäisi tuommaista kestää.

Varmaan kaikille lämmitysjärjestelmille voi laskea jonkun "x starttia -20" minkä ne elinikänsä aikana kestää. Joillakin niitä tulee enemmän, joillakin vähemmän. Mutta ei sen kuukaudessa-parissa pitäisi silti mennä, joku muu on siinä autossa vialla.
 
Tämä viidennellä pumpulla ajelija ainakin videoiden perusteella pitää autoja ulkona taivasalla. Ei sillä etteikö sen pitäisi tuommaista kestää.

Eiköhän heittoarviona 90% autoista ole ulkosalla eikä muilla merkeillä näitä porsineita ilppejä ole lähellekkään samassa suhteessa kuin Teslalla.
 
Eiköhän heittoarviona 90% autoista ole ulkosalla eikä muilla merkeillä näitä porsineita ilppejä ole lähellekkään samassa suhteessa kuin Teslalla.

Aika isolta prosentilta kuulostaa kun puhutaan +50ke autoista. Kyllähän isossa osassa kerrostaloissa asuvillakin on joku plussalla oleva parkkihalli joka on vähän talliin verrattavissa. Varsinkin paremmissa kohteissa usein sellainen on. Sitten taas autokatoskin auttaa esim. lumen osalta, ei tartte niin kauan pitää päällä sitä sulatusta.

Puhut aika tarkasti tuosta "lähellekään samassa suhteessa". Onko sulla jotain Facebook-ryhmiä tarkempaa dataa tästä kun noin osaat sanoa? Luulisi että tästä puhuttaisiin enemmän uutisissakin jos tämä noin isoa osaa koskettava asia on. Nyt uutisissa on pyörinyt lähinnä ymmärtääkseni se yksi kulrin tapaus ja sitten Facebook-ryhmissä on se yksi jolla on mennyt monta pumppua. Ja aina joitain kommentteja tulee, että on mennyt pumppu. Autoja on kuitenkin myyty iha julmettu määrä Suomessa. Jossain Facebook-ryhmän kyselyssä taisi olla kaikista vastaajista jotain 10-15% ongelmaisia ja otanta nyt ei kuvaa koko Suomen kantaa mitenkään. Siellä on varmasti käyttäjinä niitä jotka ongelmia kokevat enemmän, eli siitäkään ei voi vetää johtopäätöksiä ongelman vaikuttavuudesta.

Tuntuisi, että media vetäisi kunnolla uutista siitä, että euroopan myydyin sähköauto on ihan susi. Toinen asia mikä tuli mieleen, on autoliikkeet. Minkälainen käytettyjen autojen autoliike haluaisi roudata Saksasta tänne autoja, joissa olisi myös autoliikkeiden tuntema lähes varma vika lämpöpumpun osalta? Sehän olisi kauhea riski. Ja silti niitä tänne roudataan jatkuvasti, jos Nettiautoa käy selaamassa.

Ja edelleen sanon, että tämä pitää Teslan osalta hoitaa kuntoon eikä minulla ole mitään tarvetta tämmöistä asiaa peitellä piiloon, mutta Facebook-ryhmistä tai nettikeskusteluista ei voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä. Tähän voi vielä vaikuttaa sekin, että muistaakseni jossain tutkimuksessa Teslan ostajat olivat keski-iältään selvästi muita perinnemerkkejä nuorempia, joka lisää alttiutta nettikirjoitteluun. Sori etten tähän jaksa nyt kaivaa lähdettä, mutta ei tämä olekaan tämän viestin pääpointti.
 
Viimeksi muokattu:
Lähinnähän tässä on kaksi selkeää seikkaa. Ilmapumppuja hajoaa ja se on kallis osa. Tesla ei tule takuun ulkopuolella korjaamaan yhtään mitään omaan piikkiin, olisi vika sitten virhevastuun piirissä tai ei.

Olennaisin käytetyn ostajalle on oikeastaan, ettei toimivasta korjauksesta ole tietoa.
 
Veikkaisin että käyttö vaikuttaa tähän jonkin verran. Onhan se luontevaa että jos joka aamu vetää lumisen auton pakkasesta sulaksi niin se kuormittaa mitä tahansa vehettä enemmän ku lämpimästä tallista lähteminen. Tämä viidennellä pumpulla ajelija ainakin videoiden perusteella pitää autoja ulkona taivasalla. Ei sillä etteikö sen pitäisi tuommaista kestää.

Varmaan kaikille lämmitysjärjestelmille voi laskea jonkun "x starttia -20" minkä ne elinikänsä aikana kestää. Joillakin niitä tulee enemmän, joillakin vähemmän. Mutta ei sen kuukaudessa-parissa pitäisi silti mennä, joku muu on siinä autossa vialla.
Jos olisi kyse mitoitusongelmasta, noita hajoaisi pohjois-suomessa käytännössä kaikilta toistuvasti ja etelä-suomessa ei juuri keltään.

Ongelma on aivan varmasti joku toinen, tuossa selityksessä ei ole mitään tolkkua.
 
On Kanadassa ainakin ollut vuonna 2022 iso hajoamisriski.

Toki näitä on vaikea saada tietoon koska Tesla ei jaa kolmannelle osapuolelle mitään dataa ja foorumien kautta ei tavoita kaikkia omistajia.
Edit. Jotain tietoa Norjasta.

USAn yksittäistapaus mutta pari mainintaa, että muillakin hajonnut.

Ensi talvi kertoo, että onko ongelmaa korjattu vaiko jatkuuko sama show.
 
Jos olisi kyse mitoitusongelmasta, noita hajoaisi pohjois-suomessa käytännössä kaikilta toistuvasti ja etelä-suomessa ei juuri keltään.

Ongelma on aivan varmasti joku toinen, tuossa selityksessä ei ole mitään tolkkua.
Silti jotain merkitystä lämpötiloilla on pakko olla, koska noita rikkoutumisia raportoidaan lähinnä vain maista kuten Suomi, Norja, Kanada ja jenkeissäkin pohjoisimmista osavaltioista.
 
Jos olisi kyse mitoitusongelmasta, noita hajoaisi pohjois-suomessa käytännössä kaikilta toistuvasti ja etelä-suomessa ei juuri keltään.

Ongelma on aivan varmasti joku toinen, tuossa selityksessä ei ole mitään tolkkua.
Mä en henk. koht tiedä ketään jolla olisi mennyt, mutta mielestäni fabon ryhmissä ei ainakaan mitenkään korostunut pohjoinen suomi näissä. Sellainen mulla pisti silmään, että niillä joilla mennyt, niin on sitten voinut mennä peräkkäin montakin. Tuo kuulostaisi siltä, että on korjattu seurausta eikä itse ongelmaa ja että joissain yksilöissä sinne järjestelmään pääsee jotain paskaa, jota ei olla saatu pois osien vaihdollakaan.
 
Kehitys kehittyy. Ajoin tänään haamusuosikkitieni Mikkeli-Juva motarin ja vähän petyin, kun auto yritti hiljentää ainoastaan kerran (sen liittymähässäkän kohdalla, josta kääntyy mm. Juvan Nesteelle). Mikkelin päässä tietä taitaa nopeusrajoituksetkin olla karttadatassa ainakin vähän sinne päin. Juvan päässä edelleen päin persettä (50 kun pitäisi olla 100). Sanoisin, että vielä vuosi sitten tossa oli n. 5 paikkaa, jossa auto pelkäsi liian kovia nopeuksia. Tämän vuoden aikana en ole tuota vakkarilla/autopilotilla jaksanut sen vuoksi edes kokeilla ennen kun tänään innostuin ja ilokseni huomasin, että parempaan on menty.
 
Teslan brändiuskollisuus edelleen paras: US automotive brand loyalty rates show positive shift

The industry's brand loyalty rate through June stands at 52.5%, reflecting a 1.9 percentage-point improvement over the same period in 2023, marking the first year-over-year increase since 2020.


Among individual brands, Tesla continues its run as the leader in brand loyalty with a rate of 67.8% for the first half of 2024. While all Tesla models retain more than 60% of their previous owners, the Model 3 remains the leader in the brand's lineup with a loyalty rate of 72.1%.

"Tesla has historically been a brand with strong loyal ties among their consumer base, despite a limited product portfolio," said Palomarez. "Changes in BEV prioritization among other OEMs, along with Tesla's directive to cut pricing when needed, has kept households from defecting."
 
Silti jotain merkitystä lämpötiloilla on pakko olla, koska noita rikkoutumisia raportoidaan lähinnä vain maista kuten Suomi, Norja, Kanada ja jenkeissäkin pohjoisimmista osavaltioista.
Lämpöpumppu kait joutuu aika paljon kovemmalle rasitukselle lämmitys kuin jäähdytys käytössä.

Eiköhän noissa teslan lämpöpumpuissa ole ollut enemmän kuin vain yksi syy rikkoutumiselle. Eka oli softa ja anturi vikaa. Sitten MIG MY:issä oli oma ongelmansa kun hajosivat muutama kilsa luovutuksesta, huonolaatusta osaa osatoimittajalta?

Kolmas syy lienee ihan se että kylmäainetta on joko jo tehtaalla laitettu liian vähän tai järjestelmässä on vuoto. Vähäinen kylmäaine sitten särkee kompressorin.
 
Se että samasta autosta porsii monta kertaa putkeen haiskahtaisi mielestäni kontaminaatiolta systeemissä.
Haisee siltä että Teslan huolto ei osaa korjata juurisyytä - jos ILP:n hajoamisen syynä on kierron kontaminaatio, pitää kierto putsata samalla kun vaihdetaan pumppu.
 
Haisee siltä että Teslan huolto ei osaa korjata juurisyytä - jos ILP:n hajoamisen syynä on kierron kontaminaatio, pitää kierto putsata samalla kun vaihdetaan pumppu.
Jos ongelma olisi likaa järjestelmessä, luulisi silloin pumppujen hajoavan myös kesällä. Nyt niitä porsii vain talvella lämmityskautena.
 
Lämpöpumppu kait joutuu aika paljon kovemmalle rasitukselle lämmitys kuin jäähdytys käytössä.

Eiköhän noissa teslan lämpöpumpuissa ole ollut enemmän kuin vain yksi syy rikkoutumiselle. Eka oli softa ja anturi vikaa. Sitten MIG MY:issä oli oma ongelmansa kun hajosivat muutama kilsa luovutuksesta, huonolaatusta osaa osatoimittajalta?

Kolmas syy lienee ihan se että kylmäainetta on joko jo tehtaalla laitettu liian vähän tai järjestelmässä on vuoto. Vähäinen kylmäaine sitten särkee kompressorin.
Onhan noita otantoja ollut vuosien varrella, että pari prossaa olisi hajonnut lämpimissä maissa ja pohjolan olosuhteissa sitten 12-14% väliin eli varmaan iso merkitys jos asuu Suomessa.

Joku tubettaja oli ainakin kokenut automaatilla yhtäkkiä puhaltimen isonevan ja alkavan huutamaan kuin hyeena ja vaihtoi manuaalille, mutta uskaltaa automaattia edelleen käyttää eli periaatteessa varmaan softa työntää liikaa kierroksia ja tuommoisessa tilanteessa jos ei kuluttaja reagoi esim auton ulkopuolella niin voisi hajottaa ilpin?

Yksi varmaan mielenkiintoisin tilastoa muuttava tekijä on eri ilp revisioneiden hajoamiset, mitkä hajoavat vuosien varrella eri aikoina. Tuntuu kuitenkin olleen alkuvaiheessa ekat pari talvea se pahin suma ja uusimmissa malleissa viime talvena jo lievempi ilmiö. Tuoreimmat revisionit kykenee erottamaan noilla Highland/juniper malleilla ja pystyy seuraamaan lähivuosina niistä mitenkä kriittinen osa on kyseessä kuluttajille.
 
Tuosta "sumastakin" vaikea ottaa selvää, kun samalla myös huoltokapasiteetti on kasvanut. Talvi/kevät 2022 tais olla se pahin aika, kun autot seisoivat kuukausikaupalla huollon pihassa. Rikkinäisiä autoja (käytännössä vain model 3) oli varmasti prosentuaalisesti paljon suhteessa paljonko autoja oli ajossa, mutta sumaa osittain pahensi riittämätön huoltokapasiteetti ja varaosien saatavuus
 
Tuosta "sumastakin" vaikea ottaa selvää, kun samalla myös huoltokapasiteetti on kasvanut. Talvi/kevät 2022 tais olla se pahin aika, kun autot seisoivat kuukausikaupalla huollon pihassa. Rikkinäisiä autoja (käytännössä vain model 3) oli varmasti prosentuaalisesti paljon suhteessa paljonko autoja oli ajossa, mutta sumaa osittain pahensi riittämätön huoltokapasiteetti ja varaosien saatavuus
Tesloja taitaa olla yhteensä jo noin 25 000, ja huoltopisteitä löytyy vain muutama, niin ei se mikään ihme ole, jos jonkun Vetokujan parkkipaikka ei oikein riitä uusille ja huollettaville autoille.
 
Tesloja taitaa olla yhteensä jo noin 25 000, ja huoltopisteitä löytyy vain muutama, niin ei se mikään ihme ole, jos jonkun Vetokujan parkkipaikka ei oikein riitä uusille ja huollettaville autoille.
Uusien autojen myynti on kesällä siirtynyt Petikkoon.
 
Semmoista juttua mietin, kun keksin katsoa rekisteröintistatsit kun ne saa nopeasti kaivettua Trafin sivuilta.

Tuosta kun katsoi kaikki MEBbiläiset niin saldo 15580 kappaletta ja M-Y & M-3 yhteensä 12616 kappaletta.

Montako tapausta tai uutisiin päässyttä tapausta on VW-konsernin MEB-lämmitys/ilp yms osalta? Veikkaan nolla vs. kauanko jo Teslan osalta on ollut juttua octovalvesta. Noita kun jo omasta piiristäkin paukkui yhdellä jo ennen viime talvea (1/4 autoista).

Ja vastaavasti montako foorumihuutelua/sanomista on kuulunut Teslan jäätyilevistä latausliittimien lukituksista vs. MEBbiläiset ja siinäkin varsinkin Audit (joita ei ole kuin 16,6% kaikista MEBeistä). Veikkaan, että taas tuossa Audin hankkijat ovat kovempia kitisemään julkisesti kun voisi kuvitella, että saisivat premiumimpaa. Mutta toisaalta näissäkään ei päästä uutisiin kun ovat hoituneet kohtalaisen ongelmitta takuuseen tai pienillä kuluilla vs. octovalve.
 
Semmoista juttua mietin, kun keksin katsoa rekisteröintistatsit kun ne saa nopeasti kaivettua Trafin sivuilta.

Tuosta kun katsoi kaikki MEBbiläiset niin saldo 15580 kappaletta ja M-Y & M-3 yhteensä 12616 kappaletta.

Montako tapausta tai uutisiin päässyttä tapausta on VW-konsernin MEB-lämmitys/ilp yms osalta? Veikkaan nolla vs. kauanko jo Teslan osalta on ollut juttua octovalvesta. Noita kun jo omasta piiristäkin paukkui yhdellä jo ennen viime talvea (1/4 autoista).

Ja vastaavasti montako foorumihuutelua/sanomista on kuulunut Teslan jäätyilevistä latausliittimien lukituksista vs. MEBbiläiset ja siinäkin varsinkin Audit (joita ei ole kuin 16,6% kaikista MEBeistä). Veikkaan, että taas tuossa Audin hankkijat ovat kovempia kitisemään julkisesti kun voisi kuvitella, että saisivat premiumimpaa. Mutta toisaalta näissäkään ei päästä uutisiin kun ovat hoituneet kohtalaisen ongelmitta takuuseen tai pienillä kuluilla vs. octovalve.
En tiedä mitä yrität sanoa. Se on sanomattakin selvää, että lämpöpumppuja on mennyt kohtuullisen paljon. Lisäksi kun kyseessä on käytännössä ajon estävä vika (toisin kuin jäätyvä latausliittimen lukitus), niin näistä myös napistaan aika paljon herkemmin.
 
Teslan brändiuskollisuus edelleen paras: US automotive brand loyalty rates show positive shift

The industry's brand loyalty rate through June stands at 52.5%, reflecting a 1.9 percentage-point improvement over the same period in 2023, marking the first year-over-year increase since 2020.


Among individual brands, Tesla continues its run as the leader in brand loyalty with a rate of 67.8% for the first half of 2024. While all Tesla models retain more than 60% of their previous owners, the Model 3 remains the leader in the brand's lineup with a loyalty rate of 72.1%.

"Tesla has historically been a brand with strong loyal ties among their consumer base, despite a limited product portfolio," said Palomarez. "Changes in BEV prioritization among other OEMs, along with Tesla's directive to cut pricing when needed, has kept households from defecting."

Iltalehden jutusta, varmaan tuon lähdetutkimuksenkin saa jostain kaivettua, mutta:

Erikoista kyllä, asiakastyytyväisyydellä mitattuna Teslalla ei mene yhtä ruusuisesti. J.D. Powerin viimeaikaisessa tutkimuksessa aiemmin korkea tyytyväisyys on laskenut jo hieman keskiarvon alle samalla, kun tyytyväisyys muiden valmistajien autoja kohtaan on noussut.


Jokainen voi sitten tehdä omat analyysinsä syistä miksi tyytyväisyys laskee vaikka merkkiuskollisuus nousee.
 
En tiedä mitä yrität sanoa. Se on sanomattakin selvää, että lämpöpumppuja on mennyt kohtuullisen paljon. Lisäksi kun kyseessä on käytännössä ajon estävä vika (toisin kuin jäätyvä latausliittimen lukitus), niin näistä myös napistaan aika paljon herkemmin.

No, yritin vain avata sitä kun tässä threadissa juuri hiljattain oli tullut kommenttia ehkä vähän vähätellen, että ei tiedä kuinka paljon oikeasti noita on mennyt vs. millainen käyttäjäkunta ja uutisointikynnys.

Ja voin ihan omakohtaisesti kertoa, että latausliittimen lukituksen jäätyminen on ajon estävä vika aika hätäseen vielä vaikeissa olosuhteissa matkassa.
 
Iltalehden jutusta, varmaan tuon lähdetutkimuksenkin saa jostain kaivettua, mutta:




Jokainen voi sitten tehdä omat analyysinsä syistä miksi tyytyväisyys laskee vaikka merkkiuskollisuus nousee.
Tuosta on hankala tehdä mitään analyysia, kun ei tiedä niitä lukemia eikä prosenttimuutoksia. Hyvän uutisen saa, kun on pudonnut 0,1% keskiarvon alle, jos vaikka Ferrarin omistajien tyytyväisyys on kärjessä noussut, jonka kanssa Tesla ei kilpaile. :)
 
Nyt kun on ollut jo noita pimeitä iltoja, niin en ole kertaakaan joutunut kärsimään Teslan häikäisevistä valoista vaikka aiemmin se oli ihan "jokapäiväinen" ilmiö. Olisko ne vihdoin matrix-päivityksellä saaneet paskansa kuntoon :think: Kehä 3:lla valitettavasti näin taas yhden rattivilkullisen yrittävän liittymään vasen-eiku-oikea kombolla. Meni samantien liittymään, niin ei tarvitse epäilevien tuomaiden alkaa vänkäämään menikö vilkku vääriin vai ei.
 
Se on sanomattakin selvää, että lämpöpumppuja on mennyt kohtuullisen paljon. Lisäksi kun kyseessä on käytännössä ajon estävä vika (toisin kuin jäätyvä latausliittimen lukitus), niin näistä myös napistaan aika paljon herkemmin.

Suurimmalle osalle on sanomatta selvää mutta kyllähän tässäkin ketjussa löytyy niitä sankareita jotka kyseenalaistaa tätä.

Mielenkiintoista miten oikeuscasessa käy, Tesla on yleensä nämä sopineet oikeuden ulkopuolella tiukoilla salassapidoilla jotta virallisesti ei tarvitse mitään ongelmia myöntää, toki onpa Euroopasta niitäkin esimerkkejä että Tesla ei oikeuskäsittelyyn tullut edes paikalle ja hävisi siten.
 
Nyt kun on ollut jo noita pimeitä iltoja, niin en ole kertaakaan joutunut kärsimään Teslan häikäisevistä valoista vaikka aiemmin se oli ihan "jokapäiväinen" ilmiö. Olisko ne vihdoin matrix-päivityksellä saaneet paskansa kuntoon :think: Kehä 3:lla valitettavasti näin taas yhden rattivilkullisen yrittävän liittymään vasen-eiku-oikea kombolla. Meni samantien liittymään, niin ei tarvitse epäilevien tuomaiden alkaa vänkäämään menikö vilkku vääriin vai ei.

Rattivilkut taitaa olla aika monilla merkeillä jo käytössä, kun näitä tasaisin väliajoin näkee merkistä riippumatta.
 
Tuo eurooppaan tullut M3 performance ei nyt vissiin oikein suorita. Vähemmän tehoja kuin jenkkien mallissa ja akun varaus vaikuttaa selkeästi suorituskykyyn.
 
Tuo eurooppaan tullut M3 performance ei nyt vissiin oikein suorita. Vähemmän tehoja kuin jenkkien mallissa ja akun varaus vaikuttaa selkeästi suorituskykyyn.
Joo, kritiikkiä satelee ja hyvä niin. Onhan se edelleen erittäin ripeä auto verrattuna melkein mihin tahansa kilpailijaan hinta huomioiden. Ja parannusta vanhaan perffiin on muilla osa-alueilla. Mutta kyllä itseänikin risoo että täällä saadaan merkittävästi laiskempi auto kuin jenkeissä, samaan tyyliin kuin esimerkiksi Samsung usein julkaisee omalla huonommalla piirillä olevia puhelimia osalle maailmaa (mukaanlukien EU).

Ilmeisesti tosin tuo suorituskyvyn putoaminen varauksen myötä ei ole uutta, vaan tapahtuu myös vanhassa perffissä. Ainakin näin todetaan IL:n linkkaamassa dyno-testissä. Björnin videolla 3 Performancen suorituskyvyn putoaminen on tosin ihan linjassa muihin autoihin tai hyvää tasoa, toki suurin osa testatuista ei ole performance-malleja tai ratatilaa sisältäviä autoja, joten ehkä sellaiselta olisi syytä odottaa enemmän. Uudesta jenkkiversiosta en löydä vastaavia testejä.


 
Onko näiden teslojen moottoreiden vääntöjä kerrottu jossain ? Nettisivuila ei taida olla mainintaa niistä.
 
Jos lähtis traktoreiden kanssan viivalle plaidilla......
No ei vaan, ei oo plaidia mutta puhdas uteliaisuus on, että onko sähkömoottoreiden välillä eroja tässä ?
 
Nyt kun on ollut jo noita pimeitä iltoja, niin en ole kertaakaan joutunut kärsimään Teslan häikäisevistä valoista vaikka aiemmin se oli ihan "jokapäiväinen" ilmiö. Olisko ne vihdoin matrix-päivityksellä saaneet paskansa kuntoon :think: Kehä 3:lla valitettavasti näin taas yhden rattivilkullisen yrittävän liittymään vasen-eiku-oikea kombolla. Meni samantien liittymään, niin ei tarvitse epäilevien tuomaiden alkaa vänkäämään menikö vilkku vääriin vai ei.
Ihmettelin itsekin nyt viikolla että omassakin m3-19 autossa on pysynyt valot paikallaan vaikka vuosi pari sitten sai jatkuvasti säätää alaspäin. Varmasti jotain korjattu softassa.
 
Ihmettelin itsekin nyt viikolla että omassakin m3-19 autossa on pysynyt valot paikallaan vaikka vuosi pari sitten sai jatkuvasti säätää alaspäin. Varmasti jotain korjattu softassa.
Mä en taas vielä nyt ekojen pimeiden kelienkään jälkeen keksi miksi noista matrixeista jaksettiin vauhkota. Aika nollalisäarvon päivitys ja yksi helvetin kallis osa lisää.
 
Mä en taas vielä nyt ekojen pimeiden kelienkään jälkeen keksi miksi noista matrixeista jaksettiin vauhkota. Aika nollalisäarvon päivitys ja yksi helvetin kallis osa lisää.
Ei tule sitä pimeää hetkeä kun auto tulee vastaan ja valoautomatiikka on laittanut pitkät pois liian aikaisin tai ei ole vielä kerennyt laittaa pitkiä takaisin. Näkee kaarteeseen pidemmälle. Paljon turvallisempaa siis. Miten tuota ei voi ymmärtää?
 
Vähän tarkempi säätö sais tässäkin olla eli pienempi tummennussektori valonlähteen ympärille. Ja valoa enemmän, nyt varsinkin huomaa syysyössä kuinka laajalle :thumbsup: valokeila yltää, mutta sen valotehossa :thumbsdown: on vielä toivomisen varaa. (Huono se ei ole, mutta...)

Plus viime talven kokemuksella umpiot jäätyy sisältä, jolloin :thumbsdown::thumbsdown: tilanne perseestä, häikäisee muita eikä näytä paskakaan, etkä mitään voi.
 
Ei tule sitä pimeää hetkeä kun auto tulee vastaan ja valoautomatiikka on laittanut pitkät pois liian aikaisin tai ei ole vielä kerennyt laittaa pitkiä takaisin. Näkee kaarteeseen pidemmälle. Paljon turvallisempaa siis. Miten tuota ei voi ymmärtää?
En huomaa eroa. Mulla ei ollut ongelmia valojen kanssa ennen noita, joten päivitys ei tuonut mitään sellaista jonka noteeraisin parannuksena. Ylipäänsä tässä reippaan 1,5v aikana auto saanut yhden päivityksen, josta oli jotakin iloa, ja se oli off-nappi pyyhkimiin. Muuten nämä on olleet aika jonninjoutavia silmäkarkkipäivityksiä tai jotain ui:n tuunailuita. Puhelimen appi on tainnut kehittyä enemmän.
 
En huomaa eroa. Mulla ei ollut ongelmia valojen kanssa ennen noita, joten päivitys ei tuonut mitään sellaista jonka noteeraisin parannuksena. Ylipäänsä tässä reippaan 1,5v aikana auto saanut yhden päivityksen, josta oli jotakin iloa, ja se oli off-nappi pyyhkimiin. Muuten nämä on olleet aika jonninjoutavia silmäkarkkipäivityksiä tai jotain ui:n tuunailuita. Puhelimen appi on tainnut kehittyä enemmän.
Ennen matriisivaloja automaatti pitkät menivät vasta kauan sen jälkeen päälle kun ohittava auto oli jo mennyt. Tuo oli aika huono homma minusta. Nyt kun on matriisit niin mitään tällaista ongelmaa ei ole kun pitkät eivät mene edes pois.

Onhan tämä nyt todella selvä parannus.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 589
Viestejä
4 440 539
Jäsenet
73 576
Uusin jäsen
pexlo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom