- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 8 707
Eipä autoa saanut tänään ulos. Aamulla vein auton ulos ja sanoivat, että koko päivä menee. Saisin sitten iltapäivällä sen vielä ulos. Lupasivat soitella asiasta.
Soittoa ei kuulunut ja itse sitten otin yhteyttä myöhemmin iltapäivällä, että kerkeäisin sen vielä hakemaan sieltä pois, jos sen saa. Ilmoittivat sitten, että ei saa tänään mutta en tiedä saanko huomennakaan. Pitää kysyä huomenna iltapäivällä, jos vaikka saisi sen sitten pois, elleivät soittele tai laita viestiä.
Ennen viikonloppua sain listan mitä ovat tekemässä ja ainoastaan yksi kohta eli umpioiden säätämisestä halusivat korvauksen. Ilmoitin, että tätä työtä ei tehdä ellei se mene takuunalaisena työnä. Vielä siis epäselvää mikä on lopputulos koska siihen ei ole vastattu. Tiedä sitten miten aikovat maalata ne kohdat joissa pohjamaali näkyy. Eihän ne nyt ns. näy ellei niitä tiedä tai jaksa välittää mutta omasta mielestäni tuntuu siltä, että on ainakin kohtuullista vaatia maalit joka puolelle kun niistä on maksettu.
Sijaisautoksi sain Model S Long Rangen, valkoisen sisusta. Sivujen mukaan 102000€ auto.
Samoja "vikoja" näyttäisi olevan tässäkin kuin M3:ssa. Maalit on vähän miten sattuu ja eikä joka paikkaan se ole mennyt eli pohjamaali joko paistaa tai sitten väritys on vaaleansininen. Lisäksi huomasin, että kuskinpuolen ikkuna ei myöskään ole tiivis ja suhinee kuten M3:ssa. Tosin pelkääjän puolella ei ongelmaa ole, eikä myöskään ole M3:ssa. Lisäksi huomasin, että vaikka takakonttia kiertää iso ja paksu tiiviste, niin tämä vuotaa alhaalta ja päästää lukkoihin ja kädensijoihin vedet. Sistustus on ihan ok ja siellä ei pahempaa sanottavaa kuin, että kuskin ovipaneeli ei ole kunnolla kiinni tai klipsi rikki. Varmaankin klipsi rikki tai jotain välissä kun ei pienellä painamisella mene kohdalleen. Paneelit ovat myös miten sattuu ja osa aika paljonkin. M3:ssa en näin suuria eroja nähnyt tai huomannut. En toki sitä viivottimella mitannut, vaan se on riittänyt, että ne ovat silmiin ok.
Onhan jokaisessa autossa nuo omat ongelmansa mutta en nyt silti ihan S:sta tätä olisi odottanut, että siellä on vastaavat viat. Hinnallisesti eroa on 30000€ about. Teslalla ei ainakaan raha ratkaise laatua, vaan enemmänkin se on siihen tekniikkaan sijoittaminen.
Ajettavuudeltaan S on myös ihan toimiva, enemmän auto sisältä ja ulkoa kuin M3. Tulee sellainen mersufiilis. Onhan siinä ainakin viikset mersusta. Tilaa on vaikka muille jakaa ja kyllähän tuollakin ajaa. Hiukan näkyvyyttä ehkä häiritsee, että nokka on pitkä ja sitä on vaikea hahmottaa ja M3:n verrattuna näkyvyys eripuolille ei ehkä ole samalla tasolla. Paksummat palkit jne.
Softasta voisi vielä sanoa pari sanaa. Muutaman kiesin ajelin Kehää pitkin ja siellä tuntuu karttadata olevan vähän mitä sattuu. Välillä 80 alueella tipahtaa 60 mutta ylöspäin ei osaa nostaa kunnes itse asettaa uudelleen nopeuden. Autopilot toimii ihan kivasti mutta ei sen paremmin kuin 3:ssa.
Spotify jumittelee kuten 3:ssa. Aamulla kuuntelin radiota toimi ihan kivasti, sitten iltapäivällä kun ajelin kotia päin, niin Spotify toimi hetken kunnes ei enää toiminut, kirjautui ulos ja eikä suostunut enää menemään sisään. Käytössä Teslan oma account tälle autolle. Sen jälkeen myöhemmin kun auto seisoi hetken ja käytiin katselemassa miltä auto tuntuu, niin Spotify toimi taas kuin ei mitään ongelmia olisi ollutkaan.
Soittoa ei kuulunut ja itse sitten otin yhteyttä myöhemmin iltapäivällä, että kerkeäisin sen vielä hakemaan sieltä pois, jos sen saa. Ilmoittivat sitten, että ei saa tänään mutta en tiedä saanko huomennakaan. Pitää kysyä huomenna iltapäivällä, jos vaikka saisi sen sitten pois, elleivät soittele tai laita viestiä.
Ennen viikonloppua sain listan mitä ovat tekemässä ja ainoastaan yksi kohta eli umpioiden säätämisestä halusivat korvauksen. Ilmoitin, että tätä työtä ei tehdä ellei se mene takuunalaisena työnä. Vielä siis epäselvää mikä on lopputulos koska siihen ei ole vastattu. Tiedä sitten miten aikovat maalata ne kohdat joissa pohjamaali näkyy. Eihän ne nyt ns. näy ellei niitä tiedä tai jaksa välittää mutta omasta mielestäni tuntuu siltä, että on ainakin kohtuullista vaatia maalit joka puolelle kun niistä on maksettu.
Sijaisautoksi sain Model S Long Rangen, valkoisen sisusta. Sivujen mukaan 102000€ auto.
Samoja "vikoja" näyttäisi olevan tässäkin kuin M3:ssa. Maalit on vähän miten sattuu ja eikä joka paikkaan se ole mennyt eli pohjamaali joko paistaa tai sitten väritys on vaaleansininen. Lisäksi huomasin, että kuskinpuolen ikkuna ei myöskään ole tiivis ja suhinee kuten M3:ssa. Tosin pelkääjän puolella ei ongelmaa ole, eikä myöskään ole M3:ssa. Lisäksi huomasin, että vaikka takakonttia kiertää iso ja paksu tiiviste, niin tämä vuotaa alhaalta ja päästää lukkoihin ja kädensijoihin vedet. Sistustus on ihan ok ja siellä ei pahempaa sanottavaa kuin, että kuskin ovipaneeli ei ole kunnolla kiinni tai klipsi rikki. Varmaankin klipsi rikki tai jotain välissä kun ei pienellä painamisella mene kohdalleen. Paneelit ovat myös miten sattuu ja osa aika paljonkin. M3:ssa en näin suuria eroja nähnyt tai huomannut. En toki sitä viivottimella mitannut, vaan se on riittänyt, että ne ovat silmiin ok.
Onhan jokaisessa autossa nuo omat ongelmansa mutta en nyt silti ihan S:sta tätä olisi odottanut, että siellä on vastaavat viat. Hinnallisesti eroa on 30000€ about. Teslalla ei ainakaan raha ratkaise laatua, vaan enemmänkin se on siihen tekniikkaan sijoittaminen.
Ajettavuudeltaan S on myös ihan toimiva, enemmän auto sisältä ja ulkoa kuin M3. Tulee sellainen mersufiilis. Onhan siinä ainakin viikset mersusta. Tilaa on vaikka muille jakaa ja kyllähän tuollakin ajaa. Hiukan näkyvyyttä ehkä häiritsee, että nokka on pitkä ja sitä on vaikea hahmottaa ja M3:n verrattuna näkyvyys eripuolille ei ehkä ole samalla tasolla. Paksummat palkit jne.
Softasta voisi vielä sanoa pari sanaa. Muutaman kiesin ajelin Kehää pitkin ja siellä tuntuu karttadata olevan vähän mitä sattuu. Välillä 80 alueella tipahtaa 60 mutta ylöspäin ei osaa nostaa kunnes itse asettaa uudelleen nopeuden. Autopilot toimii ihan kivasti mutta ei sen paremmin kuin 3:ssa.
Spotify jumittelee kuten 3:ssa. Aamulla kuuntelin radiota toimi ihan kivasti, sitten iltapäivällä kun ajelin kotia päin, niin Spotify toimi hetken kunnes ei enää toiminut, kirjautui ulos ja eikä suostunut enää menemään sisään. Käytössä Teslan oma account tälle autolle. Sen jälkeen myöhemmin kun auto seisoi hetken ja käytiin katselemassa miltä auto tuntuu, niin Spotify toimi taas kuin ei mitään ongelmia olisi ollutkaan.
Viimeksi muokattu: