Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Kannattaa huomioida, että Dacian/Renaultin kokemus autoista lasketaan vuosikymmenissä ja ne ovat pitkän linjan valmistajia. Teslan on teknologiapaja joka on vain päättänyt ruveta valmistamaan autoja ilman mitään kokemusta teollisesta sarjatuotannosta.
Tesla on perustettu 2003, se on suunnitellut jo kolme massatuotantomallia (S, X, 3) jotka on tuotettu yhdessä ja samassa kokoonpanotehtaassa, ja firmalla on yli 40 000 työntekijää. Eli kaiken järjen mukaan Teslan pitäisi jo osata kaikki tarvittava. En osta ollenkaan näitä Musk, fanbois & co väitteitä että 'Teslaa pitää ymmärtää, se on pieni, se on startup, pitää antaa vähän anteeksi, maailmaahan tässä pelastetaan...'. Se on suuri pörssiyritys joka teki jo yli 20 mrd dollaria liikevaihtoa 2018.

Alussa se toki oli tuota, pieni teknologiapaja joka teki Lotuksen rungolle sähköautoja. Siitä on tultu jo pitkä tie.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Kannattaa huomioida, että Dacian/Renaultin kokemus autoista lasketaan vuosikymmenissä ja ne ovat pitkän linjan valmistajia. Teslan on teknologiapaja joka on vain päättänyt ruveta valmistamaan autoja ilman mitään kokemusta teollisesta sarjatuotannosta.
Kyllä tuo vielä S mallin aikaan on ihan asialliselta näyttänyt laadun tarkkailuineen.

 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Mitä ammattiryhmän palstoja olen seurannut niin Teslat on hiljalleen hävinneet ammattiliikenteestä, vaikka niitä alkuun tuli sinne sun tänne kovalla hypellä.

Autot käy lavetilla turhan usein ja osien/korjauksien saatavuus tökkii, takuu on olematon eikä pikalatauspisteitä oikein vielä suomesta löydy pidempää matkan taittamista varten. Älkääkä esitelkö superchargereita, ei toimi ammattiliikenteelle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 046
Kun tuota Teslan tuotantoa katsoo niin jotenkin jää sähläämisen meininki. Tuossa Elon puhuu, että pitää tehostaa ja nopeuttaa kokoonpanoa. Ilmeisesti se on tehty jättämällä mm. niitä koritulppia laittamatta paikalleen.

Teslan tehtaasta



Jos verrokkina pidetään vaikka kymppitonnin Daciaa niin homma näyttää mielestäni ammattimaisemmalta

Ei noita videoita vertaamalla voi verrata sitä tuotannon "ammattimaisuutta". Ehkä tuo Dacian tehdas on hieman väljempi, mutta sitäkään ei voi kovin varmasti sanoa, koska varsinaista Teslan tuotantolinjaa tuossa videossa ei oikein näe.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Ei noita videoita vertaamalla voi verrata sitä tuotannon "ammattimaisuutta". Ehkä tuo Dacian tehdas on hieman väljempi, mutta sitäkään ei voi kovin varmasti sanoa, koska varsinaista Teslan tuotantolinjaa tuossa videossa ei oikein näe.
No kai tässä oli tarkoitus tuoda esille vain se, että ero kymppitonnin ja sadan tonnin auton valmistuksessa näy välttämättä mitenkään ainakaan negatiivisessa valossa.

Ja onhan tuo Teslan kokoonpano aivan luokatonta jos kortulpista lähtien puuttuu osia. Mitä puuttunee sieltä minne ei näe? Ei se telttakaan valmistuspaikkana kuulosta kauhean mairittelevalta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 046
No kai tässä oli tarkoitus tuoda esille vain se, että ero kymppitonnin ja sadan tonnin auton valmistuksessa näy välttämättä mitenkään ainakaan negatiivisessa valossa.
Eipä kai missään hintaluokassa liukuhihnalla valmistettavien autojen valmistusmetodissa mitään merkittävää eroa ole.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Tesla on perustettu 2003, se on suunnitellut jo kolme massatuotantomallia (S, X, 3) jotka on tuotettu yhdessä ja samassa kokoonpanotehtaassa, ja firmalla on yli 40 000 työntekijää. Eli kaiken järjen mukaan Teslan pitäisi jo osata kaikki tarvittava.
Ei autojen valmistusta opi kymmenessä vuodessa jos siitä ei ole mitään kokemusta. Pelkkä toimivan tuotantolinjan pystyttäminen, suunnittelu ja protojen koeistus vie tuon ajan. Monilla sadan vuoden historian omaavilla firmoilla meni ensimmäiset vuosikymmenet vain räpiköidessä ja ehkä viimeiset 20 vuotta ovat olleet ns. toimivaa tavaraa kaikken paskamallien jälkeen. Jos autojen valmistus olisi yhtä helppoa kuin innovointi olisi Applella ollut jo 80-luvulta lähtien oma automerkki.

edit: Sekin pitää muistaa, että jenkkiautojen valmistus on aina ollut "vähän sinne päin" mitä tulee materiaaleihin ja osien sovitukseen. Se ei haittaa kun ostetaan halvalla käytettyä muskeliautoa tai full size sedaneita, mutta on käsittämätöntä miten ihmiset kuvittelevat juuri tämän yhden pajan jotenkin eroavan laadultaan GM:n tai Chryslerin kaltaisista jäteistä jotka ovat myyneet autojaan sata vuotta.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
5
Kehottaisin mustan väristä autoa hankkivan miettimään värivalintaa vielä toisen kerran. Musta on kaikkein vaikein väri saada pysymään siistinä.

Harrastuksena olen myllyttänyt omia ja vähän muidenkin autoja kesäisin noin kymmenen vuoden ajan. Teslajonin videoita kun katselee niin tekee oikein pahaa miltä käytännössä uusi maali näyttää. Voi vain kuvitella miltä erittäin pehmeäpintaiset mustat Teslat näyttää harjakonepestyinä muutaman vuoden päästä. Toki valkoinen tai muu vaalea väri ei Tesloja pelasta, mutta ei ainakaan näyttäisi niin pahalta.

Jos kahden ampärin pesutekniikat, vaahdottimet ja myllytyskoneet tai auton pito yleensä ei kiinnosta, niin ei kyllä kannata mustaa autoa ottaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Hävytöntä on kyllä tuon Teslan takuupolitiikka. Autoalalla on kyllä yleisesti tapana vaihtaa vialliset osat takuuseen enempiä kyselemättä auton takuun aikana.

Tämä on Teslan mukaan normaalia:

EU-alueella takuuaikakaan ei riitä. Jollekin auton näytölle voi olettaa helposti vähintään kahdeksan vuoden elinikää, jos ei suoraan viittätoista.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Kunpa Tesla olisi lähtenyt jonkun ison valmistajan kanssa kimppaan 15v sitten. Ottanut jonkun GM:n valmiista alustoista, kaikki nippelit ja nappelit miljoonapussista mistä ne kaivetaan kaikkiin muihinkin malleihin ja lisännyt vain omat moottorit, voimansiirrot ja muut siihen päälle. Nyt oltaisiin jo varmasti hyvin lähellä sitä edullista kansan sähköautoa ja laatukin ehkä aavistuksen parempi. Luultavasti kummankin firman talous olisi myös hiukan toisella tolalla kuin nyt.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
edit: Sekin pitää muistaa, että jenkkiautojen valmistus on aina ollut "vähän sinne päin" mitä tulee materiaaleihin ja osien sovitukseen. Se ei haittaa kun ostetaan halvalla käytettyä muskeliautoa tai full size sedaneita, mutta on käsittämätöntä miten ihmiset kuvittelevat juuri tämän yhden pajan jotenkin eroavan laadultaan GM:n tai Chryslerin kaltaisista jäteistä jotka ovat myyneet autojaan sata vuotta.
Mulla on ollut niin monta GM:n autoa (valtaosa Pohjois-Amerikassa koottuja) etten voi yhtyä tuohon väitteeseen. Ikinä en ole törmännyt näihin Teslan kaltaisiin ongelmiin niiden kanssa. Varsinkaan maalin kanssa, ja on ollut myös useita mustia tai metallihohto-mustia GM:n autoja. Osien sovituskin on ollut OK, varsinkin mitä uudemmasta autosta on ollut kyse. Ja kun lasketaan faijan ja broidin autot mukaan, on noita GM:n amerikkalaisia ollut lähipiirissä melkoinen määrä.

Materiaalit on myös olleet pääosin kestäviä, esim. 90-luvun Scotchgard-käsiteltyjä paksuja plyysejä en saanut penkkejä käyttämällä koskaan puhki, tosin en kyllä myöskään ole mikään laarditakapuoli :) Nehän nyt rikkoo vaikka kivipenkitkin...

Eikä voi aivan yleistää että jenkit sitä tai japsit tätä tai saksalaiset tuota. Firmoissa on eroja, kultaisella 80-luvulla esim. Mitsu ratsasti selvästi Toyotan maineella, vaikka Mitsujen laatu ei ollut lähelläkään Tojoa, mutta kun "se on japanilainen..."

Mun näkökulmasta olisikin siis väärin olettaa että Tesla pystyisi nyky-GM:n laatuun. Chrysleristä en sano mitään, kun ei ole itsellä tai lähipiirissä ollut yhtäkään sellaista (vanhoja harraste-autoja ei lasketa...).
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Puuh. Alkaa keittää. Lista ongelmista pitenee.

Nyt mun etupenkin kiinnikkeet klappaa ja ristiseläntuen säädöt on rikki kuljettajan puolelta.

Toisella kaverilla myös samat ongelmat.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10163738-9999.pdf
Sentään vielä ovet aukeaa ja pysyy kiinni? :) Tää oli mulle uutta, että ovetkin voi avata väärin:

"Make sure passengers know the correct way to open your Model 3 doors to prevent damage from occurring"

Esim. Cadillac ELR:ssä on myös sähköisillä napeilla oven avaus, mutta ei ELR mene rikki jos käyttää manuaalikahvaa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Sentään vielä ovet aukeaa ja pysyy kiinni? :) Tää oli mulle uutta, että ovetkin voi avata väärin:

"Make sure passengers know the correct way to open your Model 3 doors to prevent damage from occurring"

Esim. Cadillac ELR:ssä on myös sähköisillä napeilla oven avaus, mutta ei ELR mene rikki jos käyttää manuaalikahvaa :D
Yhden tutun vanhahkossa coupe mersusssa lasit liikkui jonkun millin ovea avatessa ja suljettaessa. Ei siinä mitään erillisiä nappeja ollut tai tarvittu. Ja sillä varsin huolettomalla käyttäjällä, jos omistaisi Teslan niin auto olisi alle vuodessa melkoisessa kunnossa.

Tossa joku aika sitten oli uutisen tynkä missä joku nainen oli pöllinyt jenkeissä Model S:n ja jonkinlaisen takaa-ajon jälkeen akku loppui motarilla. Uutisesta ei oikein selvinnyt oliko ovetkin niin lukossa ettei niitä saanut auki virran puutteen takia tai muusta siihen liittyvästä syystä. Mutta sheriffit pisti sivuikkunan paskaksi että sai akan ulos sieltä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Mulla on ollut niin monta GM:n autoa (valtaosa Pohjois-Amerikassa koottuja) etten voi yhtyä tuohon väitteeseen. Ikinä en ole törmännyt näihin Teslan kaltaisiin ongelmiin niiden kanssa. Varsinkaan maalin kanssa, ja on ollut myös useita mustia tai metallihohto-mustia GM:n autoja. Osien sovituskin on ollut OK, varsinkin mitä uudemmasta autosta on ollut kyse. Ja kun lasketaan faijan ja broidin autot mukaan, on noita GM:n amerikkalaisia ollut lähipiirissä melkoinen määrä.
Niin mullakin, 60-luvun Buickista 2000-luvun Chrysleriin asti. Lähinnä siis puhun joko full size tai luxury sedan segmenteistä. Eihän noita isoja jenkki-sedaneita ole Suomeen edes tuotu moniin vuosiin, niin kovin tuoreista kokemuksista ei voi olla kyse. Moni alamerkki on myös lakkautettu 2000-luvulla.

En tarkoittanut laadulla maalia tai ruostetta, vaan yleistä laatuvaikutelmaa mikä autoissa on kun siellä sisällä istuu. Lähes kaikissa noissa on esim. muovilistojen sovitukset sisällä mitä sattuu ja sitä klappia löytyy vähän sieltä sun täältä. Esim Ponussa (-95) Chevyssä (-96, -01) ja Chryslerissä (-04) oli ajovalojen sovitukset mitä sattuu ja mm. konepellin reunassa eri kokoista rakoa (samoja juttuja siis kuin Teslassa). Yhdessä farkussa oli sisäovien "kromilistat" muovia joista lähti se kromiteippi rispaantumaan irti ja tämä siis vuonna -89 kun auto oli ehkä 2-3 vuotta vanha. Lisäksi kun niitä sisustan osia lähtee purkamaan ja irrottelemaan huomaa, että äänieristyksessäkin on usein vedetty aika linjat suoriksi. Ongelma tässä on se, että nämä $20-30k autot maksavat suomessa saman 50-60ke mitä vastaava BMW tai Mersu, eli kilpailevat samoista ostajista vaikka esim. ajettavuus, melutaso ja alusta ovat selkeästi puolet halvemmasta autosta. Evät voi siis mitenkään laadullisesti pärjätä, mutta kun niitä muutaman vuoden ikäisinä saa jo halvalla alkaa se sopiva hinta/laatusuhde löytymään.

Firmoissa on eroja, kultaisella 80-luvulla esim. Mitsu ratsasti selvästi Toyotan maineella, vaikka Mitsujen laatu ei ollut lähelläkään Tojoa, mutta kun "se on japanilainen..."
Mulla oli kesäautona joskus -91 Sigma ja se oli kyllä yksi parhaista japseista alustaltaan ja ajettavuudeltaan mitä 20 vuoden aikana ajoin. Kulki kun kiskoilla vielä 200 km/h jälkeenkin. Ei tullut vastaavaa "ahaa" elämystä kyllä Camrylla...

Mun näkökulmasta olisikin siis väärin olettaa että Tesla pystyisi nyky-GM:n laatuun. Chrysleristä en sano mitään, kun ei ole itsellä tai lähipiirissä ollut yhtäkään sellaista (vanhoja harraste-autoja ei lasketa...).
Omien kokemusten mukaan kaikki isot jenkkivalmistajat on aika pitkälti samanlaisia mitä tulee kokoonpanon laatuun, ihan jees kun puhutaan niistä 20-30ke autoista, mutta ei todellakaan enää tuplahintaan. En lähde tässä nyt erittelemään eri moottori ja vaihteistomallien kestävyyttä tai tyyppivikoja koska niissä löytyy vähän joka valmistajan kohdalla omat juttunsa. Tesla toki tässä hännänhuippuna koska vasta opettelee autojen valmistusta. Taitaa vaan rahat loppua ennen kuin hommaan saadaan joku tolkku.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Juridisesti olisi toki mielenkiintoista kuulla kuinka iso vastuu auton vastaanottotilanteessa lankeaa ostajalle, joka hyväksyy auton sellaisenaan kuin se on ja reklamoi jälkikäteen. Periaatteessa luulisi, että valmistaja on itsensä suojannut tehokkaasti tämänkaltaisilta toimenpiteiltä kun pistää nimensä paperiin auton luovutustilanteessa.

Itsekin useamman uuden auton ostaneena olen bongannutkin vasta kuukausien jälkeen jonkun kohdan jota on korjauskynällä korjattu. Todennäköisesti vaurio oli tullut auton huolinnan yhteydessä. Asiasta ei myyjän kanssa pystynyt enää keskustelemaan jälkikäteen, vetäytyivät vastuusta.

Nyt kun aikaa on jo kulunut ja tapauksia tullut lisää alkaa olla selvää, ettei T aio reagoida asiaan mitenkään ilman oikeuden päätöstä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Ainakin tuo videon punainen Tesla ei kyllä vakuuta maalipinnaltaan. Minulla on CLK mersu jossa on parempi maalipinta ja se on sentään 20v vanha kohta. Miltäköhän Tesla mahtaa näyttää 20v päästä jos jälki on tuollaista jo uutena.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Mites kun tuossa videossa sanotaan, että näitä samoja vikoja näkyy kaikissa uusissa autoissa ja ei ole mitenkään Teslan yksinoikeus?
Ne mitä tuossa videossa on teipattuna lähtee myllyttämällä pois ja löytyy toki muistakin autoista. Mutta puuttuvaa maalia ei varmasti löydy muista tai puuttuvia korikiinnikkeitä.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Videolla sanottiin, että muissakin on vikoja? Joo, toki maalivikoja on monissa uusissa autoissa. Yleensä ne on appelsiinipintaa, roskia maalin joukossa, naarmuja, valumia yms. Tätä Model 3:n keissiä lukuunottamatta en ole *ikinä* bongannut kokonaan puuttuvaa maalia vaikkapa ovien alta, ovien saranoista, luukkujen saranoista...

Saatika että maali on niin heikkoa, pehmeää ja ohutta että muutamassa viikossa tulee mittavia vaurioita yksinkertaisesti ajamalla autolla asvaltilla... Ja esim. Mersun, Fordin ja Mazdan joidenkin vuosien takaiset ongelmat korikitin ja maalin pysyvyyden kanssa eivät ilmenneet tuliteristä autoista, vaan useinmiten ensimmäisen talven jälkeen vasta. Ne oli kuitenkin muistettu ja viitsitty maalata kauttaaltaan tehtaalla...
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Juridisesti olisi toki mielenkiintoista kuulla kuinka iso vastuu auton vastaanottotilanteessa lankeaa ostajalle, joka hyväksyy auton sellaisenaan kuin se on ja reklamoi jälkikäteen. Periaatteessa luulisi, että valmistaja on itsensä suojannut tehokkaasti tämänkaltaisilta toimenpiteiltä kun pistää nimensä paperiin auton luovutustilanteessa.
Ei niin minkäänlaista vastuuta, eikä valmistajalla ole keinoja suojautua (ts. vetäytyä vastuusta), ainakaan Suomessa. Kuluttajansuojalain mukaan asiakkaan on reklamoitava virheestä vain "kohtuullisessa ajassa", vaikka virhe ilmenisikin vasta luovutuksen jälkeen. Virhevastuuta ei voi vähentää edes sopimuksella, vaan laki on pakottava.

Jos tavarassa ilmenee virhe alle 6 kuukautta vaaranvastuun siirtymisen (eli käytännössä luovutuksen) jälkeen, oletetaan virheen olleen tavarassa jo ennen luovutusta, ellei myyjä osoita toisin. Myöhemminkin ilmenevät virheet ovat virhevastuun piirissä, jos ne ovat olleet tavarassa ennen luovutusta, mutta myöhemmin näyttövastuu siirtyy kuluttajalle.

Takuu on sitten vielä asia erikseen: sillä voidaan vielä laajentaa myyjän ja valmistajan vastuuta tavaran huonontumisesta, vaikka se olisi ollut virheetön luovutushetkellä.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Maalauslinjastoa on syytäkin uusia ja laajentaa... Mutta miksi sen piti tulla näin myöhään? Amatöörit...

Tuo lakan alta näkyvä RAIDER (?) on kyllä kans varsinainen rimanalitus, siihen on varmaan riittänyt rasvainen sormi...
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
I agree. Onko Tesla ja/tai Musk lähestynyt sinua vieläkään asian tiimoilta sovittelevaan sävyyn?
Onko Teslalla enää oikeastaan syytä mihinkään sovitteluun? Casesta on tullut globaalisti tunnettu, joten siltä osin vahinko on jo tapahtunut, ellei kaapissa ole lisää luurankoja. Muhkea sovitteluratkaisu vain kannustaisi kaikkia muitakin vaatimaan samaa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Poistin juuri toiseen kertaan toistakymmentä viestiä offtopicia. Ketjun aihe on Model 3 tyyppiviat, muu yleinen sähköautokeskustelu yms hoidetaan jossain muussa ketjussa! Seuraavista lähiaikoina tulevista offtopiceista tulee suoraan varoitus.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Niin, DURR on oman mainoksensa mukaan toimittanut 13000 maalausrobottia. Ohjelmoinnista siis tosiaan täytyy olla kyse. Lyhemmät liikeradat ja vähemmän maalia jne.

Ja osa noista maalivioista esim. saranoiden ympärillä on aika outoja. Esim tässä:
sarana.jpg


Oven puolella olevassa kiinnikeraudassa on maalia, mutta siinä ympärillä itse ovessa ei ole.

Vaan luulisi että myös itse kiinnikkeestä puuttuis maalit miltei kokonaan jos on ollut maalatessa ovessa kiinni, mutta ei puutu. Ja jos se ei maalatessa ole ollut tuossa paikallaan, miksi senkin kohdalta puuttuu pintamaalia...? Tahallaan siis ohjelmoitu robotti jättämään maali siitä kohtaa ovea pois, kun kiinnikerauta peittää (tai on peittävinään) ton kohdan!?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Niin, DURR on oman mainoksensa mukaan toimittanut 13000 maalausrobottia. Ohjelmoinnista siis tosiaan täytyy olla kyse. Lyhemmät liikeradat ja vähemmän maalia jne.

Ja osa noista maalivioista esim. saranoiden ympärillä on aika outoja. Esim tässä:


Oven puolella olevassa kiinnikeraudassa on maalia, mutta siinä ympärillä itse ovessa ei ole.

Vaan luulisi että myös itse kiinnikkeestä puuttuis maalit miltei kokonaan jos on ollut maalatessa ovessa kiinni, mutta ei puutu. Ja jos se ei maalatessa ole ollut tuossa paikallaan, miksi senkin kohdalta puuttuu pintamaalia...? Tahallaan siis ohjelmoitu robotti jättämään maali siitä kohtaa ovea pois, kun kiinnikerauta peittää (tai on peittävinään) ton kohdan!?
Kyllä ne ovet/luukut on maalatessa paikoillaan autotehtaalla. Robotti avaa ne ovet/luukut maalausprosesissa ja osaa suihkia maalit oikeisiin paikkoihin jos laitteet vaan toimivat.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Yleensä ne onkin paikallaan kuten totesit, esim. helmiäisvärit olisi vaikea saada näyttämään samalta korin ja luukkujen osalta jos ne maalattaisiin erikseen. Ennen vanhaan maalattiin enemmänkin noita erillään, tai ovet roikkuivat kyllä samalla maalauslinjalla mutta eivät autossa kiinni... Toisessa mustan Model 3:n kuvassa "konepellin" sarana taas näyttää siltä että maalisuihku on tullut vasemmalta ja oikea puoli on jäänyt ilman väriä. Tuo oven saranan kohta vaan näyttää mun silmään oudolta...
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
641
Niin, DURR on oman mainoksensa mukaan toimittanut 13000 maalausrobottia. Ohjelmoinnista siis tosiaan täytyy olla kyse. Lyhemmät liikeradat ja vähemmän maalia jne.

Ja osa noista maalivioista esim. saranoiden ympärillä on aika outoja. Esim tässä:


Oven puolella olevassa kiinnikeraudassa on maalia, mutta siinä ympärillä itse ovessa ei ole.

Vaan luulisi että myös itse kiinnikkeestä puuttuis maalit miltei kokonaan jos on ollut maalatessa ovessa kiinni, mutta ei puutu. Ja jos se ei maalatessa ole ollut tuossa paikallaan, miksi senkin kohdalta puuttuu pintamaalia...? Tahallaan siis ohjelmoitu robotti jättämään maali siitä kohtaa ovea pois, kun kiinnikerauta peittää (tai on peittävinään) ton kohdan!?
Kävi mielessä sekin ettei staattista sähköä ole otettu huomioon.

Maalaus näyttää jokseenkin samalta kuin yrittäisit harrastepaineilmamaaliruiskulla saada maalattua ilmavirran estäen maalin menon kaikkialle pyörteillessään. Ongelma jota ei samall tavalla ole ilmattomilla suurpaineruiskuilla joissa suuttimesta tulee pelkästään maalia. Joita kuitenkin olettaisi olevan noi maalamon ruiskut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
187
Jospa siellä on tietoisesti jätetty tietyt paikat maalaamatta, että autoja saadaan nopeammin läpi kokoonpanolinjalta. Laadunvalvonnan pitäisi puuttua noihin mutta kun autot ovat jo maailmalla asiakkailla niin eiköhän koko maaligate ole tietoisesti tehty.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Laadunvalvonnan pitäisi puuttua noihin mutta kun autot ovat jo maailmalla asiakkailla niin eiköhän koko maaligate ole tietoisesti tehty.
Todennäköisesti siellä on jokainen auto saanut 99 korjauskohtaa ja joku pomo (Elon?) hiiltynyt ja käskenyt korjauttaa vain kriittisimmät viat. Laadunvalvonta ei tietenkään ole tykännyt ja eiköhän sielläkin ovi ole käynyt.

Eli Tesla tosiaan toimittaa tieten tahtoen noita viallisia ja toivoo vain myyvänsä riittävästi ennen konkurssia. Ei tuollainen muuten selity yhtään millään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Zemppiä vaan jatkossa, sitä tarvitaan (ja ehkä pari jaksuhalia). Hienoa, että olet nämä asiat tuonut esiin näin aktiivisesti. Ei uuden auton kanssa pitäisi missään tapauksessa joutua tällaisista maaliongelmista kärsimään oli se valmistaja kuka tahansa, tuo jälki on aivan luokatonta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Huh sentään, oma saksalainen jolla paahdettu ~100tkm kolmosmotaria ja yhteensä kohta 200tkm 8v aikana on ottanut melkoisesti kiveniskemiä sähkönsiniseen helmiäisväriinsä, mutta ei paljon ressaa kun miettii tätä kalifornialaistekelettä... Tässä mennään kyllä erään toisen kalifornialaisfirman jalanjäljillä laadun, fanikunnan ja brändi-imagon kanssa turhankin paljon käsi kädessä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
300
Onhan tuo maali ihan järkyttävää. Juuri heitetty keraaminen pinnoite 6 vuotta vanhaan bmw autoon ja ei siitä nyt herranjumala mitään hiekkapuhallus jälkeä vieläkään löydy. Maalia on tietysti irtoillut konepellin reunasta yms. mutta niin on tuulilasissakin n. 5 reikää, eli kiviä on tullut kovaa. Pienellä, nimenomaan pienellä myllytyksellä kyljet aivan priimaa ja kilometrejä se 140tkm...
Miltähän tuo tesla näyttää samoilla kilometreillä, voi ruoste jo oikeasti kukkia kun pohjat on tuota tasoa. Ainakin lakkapinta on todella pehmeää kun ottaa naarmuja vastaan, tesla kuitenkin hinnoiteltu premium autoksi niin oletushan olisi sitä myös korin osalta.

Omiin ajosuoritteisiin tesla sopisi oikein hyvin mutta pakko katsella mitä tulevan pitää, mieluummin ajellaan polttiksella hetki ja katsotaan että saako täys sähköisiin laatua miltä merkeiltä....
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
641
No jos tuosta koittaa jotain positiivista hakea niin kolmosen hyvä kuntoisia käytettyjä akkuja tulee jossain vaiheessa olemaan ylitarjonta. Kori kun ruostuu alta ja muutenkin tekniikka lahoaa pikavauhtia. Niin voi saada halpoja powerwalleja niistä kun kolmas osapuoli tekee vaan suoraan plug&play palikat jolla helppo kytkeä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 470
Viestejä
4 163 201
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom