Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Ei se ole pyörän keksimisestä uudelleen johtuvaa, samaa tuotantolinjateknologiaa käyttävät kuin kaikki muutkin.

Kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot vaan ovat käytössä, että saadaan toimitettua autoja mahdollisimman paljon asiakkaille, kassavirta ei meinaa millään pysyä plussalla ja Wall Street vaatii samalla nousevia myyntilukuja.

Joten tuotantolinjat pidetään niin nopeana kuin voidaan, mutta valitettavasti maalauslinjasto on iso tulppa jota on vaikea saada nopeammaksi. TeslaJonikin on havainnut aivan identtisiä vikoja noissa autoissa, eli robotit käyttävät vähemmän maalia ja lyhempiä liikeratoja että saadaan autoja linjalta ulos...

Teslahan on VÄHENTÄNYT takuukorjauksiin käytettäviä varoja budjetissaan vaikka autoja on kappalemääräisesti myyty ennätysmäärät monta kvartaalia, ja kun muistetaan tämän kaltaiset uutiset: Musk to review all of Tesla's expenses in new cost-cutting plan
"That is why, going forward, all expenses of any kind anywhere in the world, including parts, salary, travel expenses, rent, literally every payment that leaves our bank account must (be) reviewed," Musk said."
Kuluja yritetään pitää alhaalla keinolla millä hyvänsä.

Eihän tuollaisia maalivikaisia- ja puutteellisia autoja ole KUKAAN voinut olla huomaamatta tuotantoprosessin aikana, eikä niitä ole voinut olla huomaamatta kukaan Vetokujallakaan Suomen Teslalla. Tämä on siten nähdäkseni aivan tahallinen, laskelmoitu teko myydä asiakkaille kaikki autot niiden kunnosta riippumatta. Pääasia että saavat asiakkailta rahat pois. Ei näin selviä vikoja voi kukaan kieltäytyä korjaamasta kuluttajasuojalain virhevastuuta rikkoen, ellei sitä ole määrätty joko Euroopan pääkonttorista tai Fremontista asti.

Pisteenä i:n päälle varsinkin USA:ssa Teslan huolto-organisaatio on kaaoksessa, kun siellä hukutaan korjattavien autojen määrään. Automyynti on noussut ennätykseen mutta huollon kapasiteetti ei riitä, ja kun asiakaspalvelustakin on säästetty, ei huoltoihin saa suoraan edes puhelimitse enää yhteyttä...
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Kyllä se etenee, sulle tulee kohtalotovereita koko ajan lisää jotka ottavat yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, asia alkaa tulemaan pinnalle. Euroopassa on yhteistyötä kys. instansseilla EU tasolle saakka, se vaan ottaa oman aikansa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
No kyllä se aikalailla turhaa on.
Ei nykyautot ruostu enää samalla lailla kuin menneinä vuosikymmeninä
Toki tämäkin riippuu autosta(peltikorisistakin). Vaikka olenkin liian nuori muistamaan ihan ikiaikaisia ruostepommeja, muistan paljon 80-luvun autoja jotka olivat yli 20-vuotiaina Suomessa koko ikänsä käytettyinä aivan ruosteettomia. Useimmat kasaripaskathan olivat aika mätiä. Jos taas katsoo vaikka tänä päivänä noin 20-vuotiaita paljon haukuttuja volkkareita, niin enimmäkseenhän ne eivät näytä merkkiä siitä että meinaisivatkaan ruostua. Toisaalta taas vähän uudemmat 6-sarjan Mazdat alkoivat olla läpimätiä jo vuosia sitten.

Tuskin vuosimallissa 2019 on mitään tasaista linjaa. Voisin kuitenkin arvata, että taso ei ole heikentynyt 20 vuoden takaisesta.

Teslan 60-85 vitun tuhannen "halpismalli" näyttää tuoreeltaan merkkejä siitä, että saattaa lahota pahastikin. Tietenkään huono maali ei vielä tarkoita sitä, että mätäneminen olisi ihan ensikatsastuksessa läpiruostuneena hylätyn Fiatin tasoa, mutta ilman rakenteellista ruostevauriotakin on kallis luksusauto aika äkkiä arvoton, kun maalit hilseilevät pois.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
Voisin kuitenkin arvata, että taso ei ole heikentynyt 20 vuoden takaisesta.
Tämän tiedämme varmuudella vasta vuosien päästä, mutta ruotsalainen Vi Bilägare autolehti on tehnyt vakuuttavan tuntuisia tutkimuksia automallien korirakenteista jo vuosia:

Rost | Vi Bilägare

Jos yhtään katsoo tuloksia, niin taso on mennyt monella merkillä rajusti huonommaksi. Esimerkiksi Volvo oli aikanaan paras ja sai vähintään 4/5 tai usein jopa 5/5 tuloksia, mutta nyt vain 3/5 ja Ooppelit menee ohi selvästi paremmilla pisteillä.

Lähes jokaisen auton kohdalla, pisteistä riippumatta, lukee että tällaisenaan kori ei kestä Ruotsin talvea ja suolausta joten auto kaipaa välittömästi ruostesuojauksen pohjaan ja koteloihin.
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
641
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 145 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata uutena helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Jollei Tesla kerran hoida vaan pakko tavarantarkastajien ja median avulla asia hoitaa. Ongelmahan ei varsinaisesti ole että tullut maanantaikappaleita vaan ettei niitä korjata asiallisesti. Suojakalvot sun muut ei korjaa sitä ongelmaa että pintamaali puuttuu ja pohjamaali näkyy läpi. Eikä huonoja osien sovituksia jotka raapii maalit pois.

Bannaus teslaryhmistä taas kertoo tuota tarinaansa kyseisistä rinki *unkkaajista. Sitä voi kukin miettiä kuinka ohkaisella pohjalla se tyytyväisyys on jollei kritiikkiä kestä tuotteesta.
 

Ahr

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Bannaus teslaryhmistä taas kertoo tuota tarinaansa kyseisistä rinki *unkkaajista. Sitä voi kukin miettiä kuinka ohkaisella pohjalla se tyytyväisyys on jollei kritiikkiä kestä tuotteesta.
#FakeNews

Näemmä Teslajonikin käynyt tykkäämässä kommentistasi, eikä ole viitsinyt korjata tätä. Hän on kuitenkin postaillut pari tuntia sitten Facebookin "Tesla Model 3 Owners Club Finland"-ryhmässä aloittamaansa maaliketjuun.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 145 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata uutena helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Noin paljonko pelottaa romujesi tuleva arvon romahtaminen? Otan osaa, että olet erehtynyt kaksi tälläistä sätöstä ostamaan. En kuitenkaan hyväksy sitä, että yrität vaientaa niitä jotka avoimesti kertovat luokattomasta laadusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
#FakeNews

Näemmä Teslajonikin käynyt tykkäämässä kommentistasi, eikä ole viitsinyt korjata tätä. Hän on kuitenkin postaillut pari tuntia sitten Facebookin "Tesla Model 3 Owners Club Finland"-ryhmässä aloittamaansa maaliketjuun.
Tesla Joni taitaa olla kumminkin paikan moderaattori, niin tuskin siitä mitään porttikieltoa tulee?

Joku toinen Tesla ryhmä taitaa olla sitten osittain se virallisempi "Tesla Club Finland ry". Sieltä löytyy suoraan myynnin yhteystiedot ja muut hommelit myynninedistämistä varten. :)

Tesla clubissa on 3557 jäsentä.
Ja tuossa toisessa (Model 3) 1315 jäsentä.

Epävirallisemman ryhmän kuvaus.
Ryhmä Tesla Model 3 omistajille, ennakkovarauksen tehneille ja autosta muuten kiinnostuneille. Vain Tesla Model 3 -aiheiset keskustelut. Mainostaminen ryhmässä on kielletty ilman ylläpidon antamaa lupaa.
 

Ahr

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Tesla Joni taitaa olla kumminkin paikan moderaattori, niin tuskin siitä mitään porttikieltoa tulee?

Joku toinen Tesla ryhmä taitaa olla sitten osittain se virallisempi "Tesla Club Finland ry". Sieltä löytyy suoraan myynnin yhteystiedot ja muut hommelit myynninedistämistä varten. :)
Näyttäisi tuolla virallisellakin puolella olevan Jonin "Tesla Model 3 ja sen maaliongelmat"-ketju, johon hän on tänäänkin postaillut. Vaikka hänen autonsa maaliongelmat ovatkin todella ikävä juttu, ketään ei kuitenkaan kiinnosta nähdä joka päivä kyseisellä sivulla kymmentä uutta threadia aiheesta ja siksi ne muut threadit käsittääkseni lukitaan.

Edit: puolista tähänkin threadiin postaajista puuttuu enää juttujensa lopusta "SpaceX launches are just special effects! $TSLAQ" ja sopisitte täydellisesti Twitteriin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Näyttäisi tuolla virallisellakin puolella olevan Jonin "Tesla Model 3 ja sen maaliongelmat"-ketju, johon hän on tänäänkin postaillut. Vaikka hänen autonsa maaliongelmat ovatkin todella ikävä juttu, ketään ei kuitenkaan kiinnosta nähdä joka päivä kyseisellä sivulla kymmentä uutta threadia aiheesta ja siksi ne muut threadit käsittääkseni lukitaan.
Kyllä ainakin minua kiinnostaa että miten tämä asia ratkeaa. Jotakin se Teslan minusta kuuluisi tehdä.

Aika vähän mitään mielenkiintoista nyt lähiaikoina on ollutkaan.

Ainakaan mun Facebook ei näytä oikeastaan mitään maalijuttuja, että ei niitä kyllä pitäisi paljoa olla. Ainakin muutamassa Model kolmessa on huonot maalit ja toivottavasti porukka tutkii nyt kunnolla.

Syyksi on kerrottu se, että tieto ei pirstaloidu eri ketjuihin. Se vaan että Facebook näyttää vain uudet ketjut, niin eihän noita maalijuttuja näy sitten ollenkaan. :) Toisaalta ei ole mitään uuttakaan, koska Tesla ei vastaa mitään.
 

Ahr

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Kyllä ainakin minua kiinnostaa että miten tämä asia ratkeaa. Jotakin se Teslan minusta kuuluisi tehdä.

Aika vähän mitään mielenkiintoista nyt lähiaikoina on ollutkaan.

Ainakaan mun Facebook ei näytä oikeastaan mitään maalijuttuja, että ei niitä kyllä pitäisi paljoa olla. Ainakin muutamassa Model kolmessa on huonot maalit ja toivottavasti porukka tutkii nyt kunnolla.

Syyksi on kerrottu se, että tieto ei pirstaloidu eri ketjuihin. Se vaan että Facebook näyttää vain uudet ketjut, niin eihän noita maalijuttuja näy sitten ollenkaan. :) Toisaalta ei ole mitään uuttakaan, koska Tesla ei vastaa mitään.
Jep. Toivotaan, että korjaisivat vialliset autot.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Jep. Toivotaan, että korjaisivat vialliset autot.
En usko, että vapaehtoisesti tekevät yhtään mitään. Voivat kyllä jotain nimellistä hyvitystä tarjota. Joku joukkokanne jos menee läpi niin sitten tietysti tilanne muuttuu. Mieluiten velvoittaisin valmistajan keräämään nuo asiakkailta pois ja maksamaan kauppasumman kokonaisuudessaan takaisin. Volkswagenilla on tästä Yhdysvalloissa kokemusta.

Valitettavasti oikeusprosessit valituksineen tulee kestämään vuosia, joten siinä monella lahoaa Tesla pihaan ennen päätöstä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
Kyllähän tämä aihe on kenelle tahansa Teslan osalta ihan ykköskysymys, joten olisi kyllä harmillista, jos tämä asia uppoaisi muihin vähemmän tärkeiden joukkon.

Kuitenkin automerkillä kuin automerkillä suuren investoinnin kokoluokan vuoksi se jälkimarkkinoinnin toimivuus on kaikki kaikessa. Teslan osalta lähes kaikki kuulemani sekä viittaa totaaliseen kaaokseen ja olemattomaan laatuun huollon, takuukäsittelyn sekä kaikkineen asiakaspalvelun osalta. Ei hyvällä tuotteella tee mitään, jos on lotottava jo tehtaalta ulos sattumalta hyvin tehty yksilö. Ja tämä kyseinen yksilö ei edes saa sattua esimerkiksi hajoamaan, koska joko palvelua ei saa tai sen laatu on huono.

Ei ainakaan allekirjoittanutta auta, jos vaikka 90% Model 3:n omistajista saa hyvän ja toimivan yksilön, jos on yleensä mahdollista, että omalle kohdalle tulee se 10%. Ei tule suorastaan kyllä mieleenkään ostaa koko mallia tuollaisilla riskiasteilla.

Ja kuin kirsikkana kakun päällä Tesla kilpailee useimmiten hintaluokaltaan Porche -luokassa, eikä missään perus perhefarkku -luokassa.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Moottori-lehden artikkelia tänään lueskelin ja pistin merkille seuraavan virkkeen

Koeajoyksilöstä löytää pohjamaalia saranoiden vierestä, ja paikoin sisusta nitisee kuin vanhassa avoautossa. Tuulensuhinoitakin kuuluu varsin paljon.

Koeajo: Tesla Model 3 Performance – se on vain auto

Kyseinen yksilö on sininen, joten sekään ei ole välttynyt maalausongelmalta. Varmaankin teslafaneilla on näillekkin "ominaisuuksille" joku hieno selitys. Yksittäistapaus varmaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
Jonin auto pitäisi kyllä Teslan ottaa varaosa-autoksi ja laittaa pojalle uusi kaara alle. Mutta olisi kyllä mukava tietää miten laaja ongelma tässä on kyseessä, mutta ainakaan Jonin ongelman kaltaisesti se ei kaikkia autoja koske.
Uutiset tietysti unohtaa asian mainita klikkiensä perässä (ja Joni huomion - minkä toisaalta ymmärrän kyllä).


Mikäli tätä ketjua ja muuta seurantaa sekä tutkimusraporttia oikein luin niin jäsentelisin ja tiivistäisin näin:


1) Yksilön viat / laatu. Todennäköisesti joku pienehkö prosentti autokannasta. Ostaja voi nämä pääosin havaita ennenkuin lunastaa auton. Nämä tulisi joka tapauksessa takuuseen hoitaa mukisematta.
Valtaosa autoista on kuitenkin maalin ja kasauksen osalta virheettömiä, nämä eivät vaan pidä meteliä asiasta!

- Maalin paksuus
- Maalaamattomat paikat
- Maalivirheet
- Kasausvirheet

Lakan pehmeys vähän ymmärtääkseni auki, taitaa olla speksissä tai lähellä pääosin ja osittain lakan tyypistä johtuva "ominaisuus". Sanotaan nyt että pehmeäkö enivei, mutta vaikuttaa lähinnä naarmuherkkyyteen.
(Vaikuttaneeko että Tesla toimittaa autojaan huomattavasti tehokkaammin mitä perinteiset valmistajat ja lakka ei ole vielä saavuttanut lopullista kovuuttaan kun on asiakkaan käsissä?) (mutu)


2) Design ongelmat. Koskevat kaikkia M3 autoja. Tämä on suurin yksittäinen syy kiveniskemiin yms.
- Renkaan ulkonema korista -> heittää tiestä irtoavaa ainesta lokasuojan metallireunaan ja auton kylkeen. Mikään maali ei kestä kivi- ja hiekkapuhallutusta.
Huomatkaa ero esim Skodan läpättömiin autoihin missä rengas on kokonaan lokasuojakourussa ja kaikki renkaasta lentävä tavara osuu helman alla olevaan muovilistaan!
upload_2019-8-13_0-42-49.png
(Tarkastusraportista lainattua.)


Tässä Esimerkki normaalista kulumisesta autossa missä on virheetön maali. Jälkiä on, muttei mitään Jonin auton kaltaista. 28t km ajettu talvea, soraa, suolaa yms.



Teslan tulisi tunnistaa design ongelma, asentaa uusiin autoihin läpät ja tarjota ratkaisua jo autonsaostaneille (Goodwilliä tai vähintään nollakate korjaus eli minimissään roiskeläpät)

-------------------

Nopeasti kalkuloiden jos oletetaan että noita uudelleen maalattavia autoja olisi vaikka Jonin esittämä n. 25 000kpl ja kustannus maalista olisi noin 4000e/ auto (riippuen maasta mutta ka) niin kokonaiskustannus n.100 milj. euroa. Tämä jaettuna parille-kolmelle kvartaalille niin ei pitäisi paljoa painaa Teslan pussissa saati vaikuttaa osakekurssiin. Tämä investointi Teslan kyllä ehdottomasti kannattaisi tehdä. Model Y:ssä tuo kivenheittodesign on muuten jo korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 054
Jonin auto pitäisi kyllä Teslan ottaa varaosa-autoksi ja laittaa pojalle uusi kaara alle.
.....



Teslan tulisi tunnistaa design ongelma, asentaa uusiin autoihin läpät ja tarjota ratkaisua jo autonsaostaneille (Goodwilliä tai vähintään nollakate korjaus eli minimissään roiskeläpät)

-------------------
Kuvitellaanpa tilanne; Teslan omistaja menee Teslan huoltoon:

-Terve
-mmm... terve
-ostin Teslan noin kk sitten ja nyt olisi pieniä ongelmia
-mmm... millaisia?
-maalipinta tuntuu rapistuvan pois vähän joka puolelta
-mmm... se on normaalia kulumista
-ei se mielestäni tämän hintaluokan autossa voi tällaista olla, auto on käytännössä uusi, 2000km ajettu
-mmm...mistä se maali on kulunut pois?
-puskurista, kyljistä, konepelliltä eli vähän joka puolelta
-mmm... no jotta saadaan teidät tyytyväiseksi asiakkaaksi, niin varataan autolle aika huoltoon
-hienoa! maalaatte siiis auton uudelleen, kiitos!
-mmm, ei, ei... asennetaan maksutta kuraläpät, sopiiko jos tuotte auton ensi viikolla
 
Viimeksi muokattu:

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
(Vaikuttaneeko että Tesla toimittaa autojaan huomattavasti tehokkaammin mitä perinteiset valmistajat ja lakka ei ole vielä saavuttanut lopullista kovuuttaan kun on asiakkaan käsissä?) (mutu)
Tarkoittaako tehokkaammin laatua tarkastamatta ja virheistä välittämättä? Perinteiset merkit puskee päivässä ulos saman mitä Tesla viikossa ja mutuna paljon pienemmällä toleranssilla.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Tässä Esimerkki normaalista kulumisesta autossa missä on virheetön maali. Jälkiä on, muttei mitään Jonin auton kaltaista. 28t km ajettu talvea, soraa, suolaa yms.
Mikä nyt sitten on kenestäkin normaalia, mutta ei käytännössä mikään muu merkki edes tuollaiseen kuntoon mene alle 28k ajettuna ja vuoden vanhana. Varmasti laatu on vaihtelevaa, mutta jos tuo on hyvä yksilö, niin sitten se kyllä vaihtelee surkeaan ja katastrofaalisen surkean välillä. Kuten täällä on moni jo sanonut, niin moni auto on maalipinnaltaan paremmassa kunnossa kun sillä on ajettu 10+ vuotta ja 300k talvessa, sorassa ja suolassa. 28k ajettuna jokunen kiveniskemä keulassa on toki normaalia, mutta ei se, että koko maalipinta on naarmuilla saati sitten selkeät ruosteongelmat.

Kuraläpät voi lieventää ongelmaa, mutta ei ilman niitäkään maalin tuolla tavalla pitäisi kulua. Varsinkin kun osa vaurioista ei ole siellä "hiekkapuhallusalueella", plus että kyllä moni muukin auto kylkeen kuraa heitää.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Suurin ongelma tuossa videon kamppeessa lienee vähän sinne päin asennetut panelit, levottoman kokoiset raot ovien ja takapaksin saumoissa aiheuttavat sen, että tuota paskaa kertyy ja lopulta ruostetta alkaa puskemaan. Korostuu tietysti alueilla missä suolataan ja joskus hiekkaakin lentää. Eihän tuo maali ja auton kunto ole lähelläkään virheetöntä kun huomioi hintatason ja ajetun määrän, mutta lienee jossain määrin hyväksyttävissä kun suhteuttaa vaikkapa Jonin yksilön ongelmiin.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Mä voin ottaa tuossa joku päivä kuvia maailman suurimmasta autotehtaasta ulos tulleesta Hyundai i10:stä. Ajoneuvo maksoi uutena 11 000€ ja on suunnilleen saman ikäinen kuin TeslaJonin ajoneuvo.

The world's largest automobile manufacturing plant in Ulsan, South Korea, produces over 1.6 million vehicles annually. Source: Hyundai Motor Company - Wikipedia
Olettaisin, että tuossa ajoneuvossa pitäisi olla paljon laatuongelmia kun on noin kova tohina tehdä autoja ja auton hinta on noin alhainen. Katsotaan mitä selviää.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
120
Toivotan menestystä Teslajonille tähän hankkeeseen!

Yleisellä tasolla täytyy sanoa, että Suomen kuluttajasuoja on heikolla tasolla. Kuluttajaviranomaiset antavat päätöksiä, mutta yritysten ei ole pakko noudattaa niitä. Ennen kaikkea meiltä puuttuu toimiva joukkokannemahdollisuus. Se puuttuu siksi, että yritykset osasivat lobata oikein omalta kannaltaan.

Itseänikin kiinnostaisi T3, mutta jos meno on tuollaista, niin jää haaveeksi toistaiseksi. Yhtiönä Tesla on näköjään uponnut syvemmälle kuin luulin ja se saa miettimään miten sen käy. Perusongelma kaiken taustalla on se, että sijoittajien pitää aina saada osuutensa. Tai ainakin suursijoittajien...

Ennustan, että Joni saa parhaimmillaan yksittäistapauksena korvauksen tavalla tai toisella ja siihen liitetään NDA. Jokainen siis saa Suomessa ja ehkä muuallakin tapella yksittäin, jos jaksaa. Oikeuteen meno on aina arpapeliä ja siinä voi hävitä kaiken.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Lisäksi on oikeusturvavakuutus. Pidän kuitenkin äärimmäisen epätodennäköisenä, että tuosta jäisi TeslaJonille luu käteen, kun on tavarantarkastajan lausunto.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
(Vaikuttaneeko että Tesla toimittaa autojaan huomattavasti tehokkaammin mitä perinteiset valmistajat ja lakka ei ole vielä saavuttanut lopullista kovuuttaan kun on asiakkaan käsissä?) (mutu)
Teslat tulee laivalla jenkeistä missä menee niin kauan että ostamalla minkä tahansa eurooppalaisen auton se on ollut jo pitkään ajossa ennenkuin tesla on edes euroopassa niin tämä ei ainakaan voi olla syy.
(esim oma auto näköjään n. 2vk siitä kun rullannut tehtaalta ulos saksassa oli kilvissä suomessa).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 007
Ennen kaikkea meiltä puuttuu joukkokannemahdollisuus. Se puuttuu siksi, että yritykset osasivat lobata oikein omalta kannaltaan.
OT mutta ei puutu. Toki se on rajattu niin, että kanteen voi nostaa vain kuluttaja-asiamies.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Enpä ollut aiemmin vielä tätä ketjua lukenut, mutta nyt sattui silmiini. Propsit Jonille siitä että olet jaksanut ottaa asian esille ja taistella brändiuskovaisia vastaan. Vastassa on varmasti paljon hihhuleita joilla on Tesla-lasit päässä ja pysyy.

--------

Mä voin ottaa tuossa joku päivä kuvia maailman suurimmasta autotehtaasta ulos tulleesta Hyundai i10:stä. Ajoneuvo maksoi uutena 11 000€ ja on suunnilleen saman ikäinen kuin TeslaJonin ajoneuvo.



Olettaisin, että tuossa ajoneuvossa pitäisi olla paljon laatuongelmia kun on noin kova tohina tehdä autoja ja auton hinta on noin alhainen. Katsotaan mitä selviää.
Tämä. Miten ihmeessä sen hinnan pitäisi korreloida tuolla tavoin? :D Siis ihan aiheellista siitä asiasta on valittaa, mutta ajatus siitä että tietyn hintaluokan tavarassa ei ole tietynlaisia vikoja, on typeryyttä, ellei sitten mennä oikeasti design-tavaraan ja kautta linjan käsityönä tehtäviin tuotteisiin.

Ihan itse, omaa tahtoaan sen auton on arvottanut sen hintaiseksi että siitä on kokenut olevan järkevää maksaa tietty summa. Kerta toisensa jälkeen joutuu työelämässäkin asiakkaille valitettavasti toteamaan, ettei tuotteen ovh-hinta korreloi laadun kanssa kuin ehkä korkeintaan käänteisesti.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Tulevat tarvittaessa tapauskohtaisesti avustamaan jos kuluttajariitalautakunnan päätöstä ei noudateta ( eli haaste oikeuteen ) ja KKV hoitaa lakiavun.
:)
Itse olen odottanut Kuluttajariitalautakunnalta LG Electronicsia vastaan nostamaani ratkaisua päätöstä pian 2 vuotta, melkoinen jono tuntuu olevan. Kyselin asiani perään niin epäilivät saavansa tosin käsiteltyä ennen kuin 2 vuotta tulee täyteen.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
120
Tietääkseni tilanne ei ole kehittynyt tästä Mitä kuluttaja voi tehdä, jos yritys ei noudata kuluttajariitalautakunnan päätöstä? mitenkään. Tarve kyllä olisi, itselläkin on valitus odottamassa käsittelyä. Tapaus Caruna.

Nämä voi niputtaa kaikki samaan eli pelote yrityksille on vähän niin ja näin. Siksi kirjoitin aiemmin, että hyvä jos yksittäiset henkilöt saavat jotain erikseen sovittuja korvauksia.
Vai onko joillakin tietoa 20/80% säännön muuttumisesta paremmaksi? Luvun pitäisi olla lähempänä 100%, sekä kuluttajariitakäsittelyjä paljon vähemmän, jos pelote aidosti toimisi.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Jonin auto pitäisi kyllä Teslan ottaa varaosa-autoksi ja laittaa pojalle uusi kaara alle. Mutta olisi kyllä mukava tietää miten laaja ongelma tässä on kyseessä, mutta ainakaan Jonin ongelman kaltaisesti se ei kaikkia autoja koske.
Uutiset tietysti unohtaa asian mainita klikkiensä perässä (ja Joni huomion - minkä toisaalta ymmärrän kyllä).


Mikäli tätä ketjua ja muuta seurantaa sekä tutkimusraporttia oikein luin niin jäsentelisin ja tiivistäisin näin:


1) Yksilön viat / laatu. Todennäköisesti joku pienehkö prosentti autokannasta. Ostaja voi nämä pääosin havaita ennenkuin lunastaa auton. Nämä tulisi joka tapauksessa takuuseen hoitaa mukisematta.
Valtaosa autoista on kuitenkin maalin ja kasauksen osalta virheettömiä, nämä eivät vaan pidä meteliä asiasta!

- Maalin paksuus
- Maalaamattomat paikat
- Maalivirheet
- Kasausvirheet

Lakan pehmeys vähän ymmärtääkseni auki, taitaa olla speksissä tai lähellä pääosin ja osittain lakan tyypistä johtuva "ominaisuus". Sanotaan nyt että pehmeäkö enivei, mutta vaikuttaa lähinnä naarmuherkkyyteen.
(Vaikuttaneeko että Tesla toimittaa autojaan huomattavasti tehokkaammin mitä perinteiset valmistajat ja lakka ei ole vielä saavuttanut lopullista kovuuttaan kun on asiakkaan käsissä?) (mutu)


2) Design ongelmat. Koskevat kaikkia M3 autoja. Tämä on suurin yksittäinen syy kiveniskemiin yms.
- Renkaan ulkonema korista -> heittää tiestä irtoavaa ainesta lokasuojan metallireunaan ja auton kylkeen. Mikään maali ei kestä kivi- ja hiekkapuhallutusta.
Huomatkaa ero esim Skodan läpättömiin autoihin missä rengas on kokonaan lokasuojakourussa ja kaikki renkaasta lentävä tavara osuu helman alla olevaan muovilistaan!
(Tarkastusraportista lainattua.)


Tässä Esimerkki normaalista kulumisesta autossa missä on virheetön maali. Jälkiä on, muttei mitään Jonin auton kaltaista. 28t km ajettu talvea, soraa, suolaa yms.



Teslan tulisi tunnistaa design ongelma, asentaa uusiin autoihin läpät ja tarjota ratkaisua jo autonsaostaneille (Goodwilliä tai vähintään nollakate korjaus eli minimissään roiskeläpät)

-------------------

Nopeasti kalkuloiden jos oletetaan että noita uudelleen maalattavia autoja olisi vaikka Jonin esittämä n. 25 000kpl ja kustannus maalista olisi noin 4000e/ auto (riippuen maasta mutta ka) niin kokonaiskustannus n.100 milj. euroa. Tämä jaettuna parille-kolmelle kvartaalille niin ei pitäisi paljoa painaa Teslan pussissa saati vaikuttaa osakekurssiin. Tämä investointi Teslan kyllä ehdottomasti kannattaisi tehdä. Model Y:ssä tuo kivenheittodesign on muuten jo korjattu.

Noh, muilla valmistajilla etenkin italialaisilla esim. Maserati, Alfa romeo on ollu iät ja ajat kokispullomuotoja eli huomattavasti radikaalimpia, kuin Koslassa ja ne eivät näytä 10 vuotta hiekkamyrskyssä olleilta.

Miten ne kuraläpät auttaa jos autot on päin vittu maalattu ympäriinsä. Tai siihen, että koripaneelit on asentanut TööMees Virosta korillisen Sakua nauttineena?

Teslan kassa on tyhjä. Jo tuollainen kustannus haittaa entisestään talousvaikeudessa olevaa hikipaja.

Ilmeisesti nyt koitetaan vaan pumpata apinoita jotta elon muski voi painella avaruussukkulalla marssiin polttelemaan pilveä ja vetämään kokkelia maalari Josen perskannikoista.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Hienoa toimintaa @TeslaJoni :n toimesta. Myrskyä päin, vaikka vähän pärskeitä lentääkin. :tup:

Viimeisimmän tiedon mukaan lähiplaneettojen tulevat esilennot edistyvät suunnitelmien mukaisesti. Muskin mukaan lähitulevaisuuden lennoille valitut pilotit ja matkustajat ovat valittu pohjoismaista ja ilmoitetaan valituille lähiaikona.

Muskin mukaan polttoaineen ja sen riittävyyden aiheuttama laskennallinen epäselvyys tuotannon sekä sijoittajien välillä aiheuttaa aavistuksen verran toleranssia, joka on hänen mielestään kuitenkin hyväksyttävissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 692
Mä arvaan että tämä case tulee hautautumaan pikkuhiljaa jonnekin internetin syövereihin. Olettavasti saavat linjaston jossain vaiheessa kuntoon (tai ovat jo saaneet) joten kokonaisautomäärä jää suht pieneksi ja tästäkin porukasta hihavakiolta reilusti yli 50% ei vaan kiinnosta. Kiinnostuneista ½ tulee olemaan myynyt autonsa ennenkuin joku päätös tulee. Muut lukijat unohtavat jutun 2-5 vuotta kestävän mahdollisen rosisreissun aikana. Arvaisin että innokkaimmat oikeudenhakijat tullaan maksamaan hiljaiseksi...

Ei sillä että ylläolevia oikein olisi, mutta näin se vaan tuppaa menemään niin kauan kuin kantajina on ihmisiä jolle rahalla on jotain merkitystä, eri asia olisi jos joku miljardööri päättäisi että katsoo kortit todella loppuun kun 100ke kuluja ei tunnu missään...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Eikös tässä olla kuluttaja-asiamiestä ottamassa mukaan tapaukseen. Tällöinhän KKV viimekädessä haastaa firman oikeuteen eikä mikään yksityinen taho, mikäli todetaan, että tuote on ollut virheellinen ja sitä ei suostuta korjaamaan.

Ylipäätänsä täällä meillä Suomessa ei toimi oikeudenkäynti ihan samalla tavalla kuin Amerikassa. Oikeudenkäynti riita-asiassa ei kestä 2-5 vuotta, ketään ei makseta hiljaiseksi (varsinkaan Kilpailuvirastoa, jos tuo siihen menee) ja ei ole mitään lautamiehistöä jotka päättää pärstäkertoimella asioista. Jos kuluttajaviranomainen haastaa firman oikeuteen niin siinä ei myöskään tule tuotteen ostaneelle mitään oikeudenkäyntikuluja, paitsi mitä nyt tulonmenetyksiä todisteluista tulee.

Vähän epäilen myöskään, että ½ Suomessa 80k€ auton ostaneista vaan "unohtaa asian" :rofl: tai myy auton parin vuoden sisään -30k€ upealla arvonalenemisella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 692
Kuluttaja-asiamies ei välttämättä lähde mukaan, toisaalta se voi myös vain avustaa (tai siis olla tekemättä mitäänkään tai nostaa ryhmäkanteen) Kuluttajan avustaminen oikeudessa. Se on myös maailmanlaajuisesti ihan sama mitä kourallinen ihmisiä Suomessa tekee. Itse tiedän tällä hetkellä yhden riita-asian (ei koske tuotetta eikä liity kuluttajansuojaan mitenkään) jota on käsitelty nyt jo 2,5v ilman että se on mennyt edes istuntoon asti vielä. Tuosta sitten hovit ja KO:t päälle niin kyllä siinä odottavan aika pitkäksi tulee...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Yksittäisiä Tesla omistajia ottaa päähän? Lisäksi pelätään että uudet laturit perutaan, mutta ei kai nyt sellaista kumminkaan.

Voihan tuo myynti vähän olla jäissä, kun uutisointia on riittänyt. Oli myös verrattu Mersun ja Fordin vanhoihin takuukorjauksiin.

Toivottavasti siis ruostuu oikein pahasti, niin Teslan olisi pakko ruveta maalaustöihin ja takuukorjaamaan. :) Nyt kun autot on vielä tosi uusia. Facebookista pari pätkää:

"Parashan tässä on se, että osaavat vielä jäädyttää nuo superit tänne tämän loputtoman kohkaamisen takia. En yllättyisi, miksi ne tänne mitään asentelisi jos tuo vaikuttaa oikeasti myyntiin?
Minulta myös kysytään (tai siis minulle vittuillaan) maalista liki päivittäin. Toivottavasti saitte etua hoitaa tämä mediassa eikä oikeuden kautta. Me muut maksetaan tästä ihan saletisti aika kova hinta."

"Mielestäni kyse ei ole niinkään itse maalista vaan siitä miten valmistaja hoitaa takuut ja reklamaatiot."
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Kommentoin tätä myös toisaalle, mutta tänne myös: Törmäsin tähän ketjuun Teslan omalla foorumilla.

"Took delivery of a 2018 Red Model 3 All Wheel Drive on October 14th. During initial inspection I noted many of the hinges - doors & trunks - were missing paint. My delivery specialist responded with "the robotics must not have been calibrated correctly" and said they could take care of this and for me to contact Service."

Tuossa tapaukssa saranoiden maalipuutteet olivat Teslan mielestä vikoja, jotka tulee korjata!

"Perhaps my expectations were too high but one assumes that before a $65K car is delivered an inspection would have noted and corrected prior to delivery. Instead, it now becomes MY issue to resolve as there is no "ownership"/ responsibility within Tesla."

Tämä on koko ajan ihmetyttänyt, eikö Tesla itse tarkista autoja ennen luovutusta ollenkaan? Toisin sanoen Vetokuja seuraa täysin Fremontista käsin määrättyä toimintamallia. Asiakkaalta on tärkeää vain saada rahat pois äkkiä.

"Upon arriving at the Service Center, I was told I would be without my car for at least 3 to 4 weeks as every door and both trunk lids needed to be removed to repaint the hinges! This seems absurd especially when I questioned the Service Advisor regarding time - his response was there were MANY ahead of me."

Kas kas, työruuhkaa korjauksissa. Missä kohtaa käytäntö on muuttunut, että väitetään umpisurkean maalaustyön olevan normaalia?? Vai ovatko EU-asiakkaat ö-luokkaa joista ei tarvitse huolehtia?

Ks. Multiple Hinges Missing Paint! | Tesla
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
45
Tämä on koko ajan ihmetyttänyt, eikö Tesla itse tarkista autoja ennen luovutusta ollenkaan? Toisin sanoen Vetokuja seuraa täysin Fremontista käsin määrättyä toimintamallia. Asiakkaalta on tärkeää vain saada rahat pois äkkiä.
Eikös Mr. Musk antanut kenkää kokeneille laaduntarkkailijoille, koska niille piti maksaa melko korkeaa palkka? Tilalle otettiin työntekijöitä, joilla ei ollut hajuakaan mitä piti tehdä - jos ylipäätään otettiin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
"Parashan tässä on se, että osaavat vielä jäädyttää nuo superit tänne tämän loputtoman kohkaamisen takia. En yllättyisi, miksi ne tänne mitään asentelisi jos tuo vaikuttaa oikeasti myyntiin?
Minulta myös kysytään (tai siis minulle vittuillaan) maalista liki päivittäin. Toivottavasti saitte etua hoitaa tämä mediassa eikä oikeuden kautta. Me muut maksetaan tästä ihan saletisti aika kova hinta."
Noihin lauseisiin tiivistyy se keskiverto Tesla-omistajan ajatusmaailma. "Minä, Minä, Minä!". Redditissäkin on ties kuinka monta kultin jäsentä jotka aina sanoivat kaikista ongelmista, että yksittäistapaus ja Tesla hoitaa kuntoon. Kunnes se "yksittäistapaus" tapahtui omalle kohdalle ja huoltoon saa ajan 3kk päähän ja auton on sitten pajalla toiset 3kk kun ei saa osia. Noin kärjistetysti.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
TeslaJonin ja kohtalotoverien tapauksessa autoja ei edes suostuta korjaamaan! Ei vaikka vielä edellisenä syksynä tuon linkin mukaan vähäisempiäkin maalivikoja korjattiin, mitä nyt oli kovasti huollossa ruuhkaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Noihin lauseisiin tiivistyy se keskiverto Tesla-omistajan ajatusmaailma. "Minä, Minä, Minä!". Redditissäkin on ties kuinka monta kultin jäsentä jotka aina sanoivat kaikista ongelmista, että yksittäistapaus ja Tesla hoitaa kuntoon. Kunnes se "yksittäistapaus" tapahtui omalle kohdalle ja huoltoon saa ajan 3kk päähän ja auton on sitten pajalla toiset 3kk kun ei saa osia. Noin kärjistetysti.
Minä en ainakaan haluaisi kuulua siihen joukkoon, joka vaatii Teslalta, että laittakaa auto kuntoon. Ei olisi kivaa. Tesla taitaa olla hankalimmasta päästä autotehtaita.

Jep. Tuo lainaamani juttu olikin saanut 11 peukutusta, eli kärkipäätä. Tuossa on vedetty sitten kommentointi vähän leikiksi ja siinäkin 9 peukutusta.

Kyllä tuo maaliasia ja myös huonosti koottu auto olisi syytä korjata. Ei oikein ideaa ostaa tuollaista romua. (Teslan omistajan mielestä kaikkein huipuinta autoa)

"Vastaat vaan parilla ylisanalauseella samalla mitalla sen enempää miettimättä. Että paras auto mitä olet koskaan nähnyt, paras talvella ja pitkillä matkoilla, et ymmärrä miksi muita autoja enää myydään, näyttää muut tehtaat olevan menossa konkkaan kun eivät pysty samaan, on se kurja kun jossain joutui ajamaan perinneautolla vielä. Tai kysyy onko katsonut oman auton pohjassa maalia."

Samaa mieltä. :) "Mutta eikös sitä sanota myös että "All publicity is good publicity”."
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Eikös Mr. Musk antanut kenkää kokeneille laaduntarkkailijoille, koska niille piti maksaa melko korkeaa palkka? Tilalle otettiin työntekijöitä, joilla ei ollut hajuakaan mitä piti tehdä - jos ylipäätään otettiin.
Tuotantolinjalta taidettiin tosiaan vähentää mm. QA-henkilöstöä muiden muassa. Mutta lisäksi myöskään Suomen päässä ei näemmä hääviä tarkastusta tehdä. Kun kerran tuollaiset autot menevät sukkana koko organisaation läpi asiakkaalle asti...
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
Toivottavasti siis ruostuu oikein pahasti, niin Teslan olisi pakko ruveta maalaustöihin ja takuukorjaamaan. :)
Ongelmahan tässä on se, ettei näitä saa korjattua "hyviksi". Jos vaan hiotaan ruosteet pois ja maalia päälle, niin kyllä se ruoste sieltä alta tulee pian takaisin. Koko kori pitäisi purkaa osiin, hiekkapuhaltaa ja sähkösinkitä uudelleen, koska se galvanointi pitää pellin ehjänä.

On nimittäin kokemusta noista ruostekorjauksista. Olen tehnyt itse (yrittänyt tehdä) vuosikausia ja välillä teettänyt ammattimaalaamoissa, mutta aina se puskee kukkasta parin talven jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Ongelmahan tässä on se, ettei näitä saa korjattua "hyviksi". Jos vaan hiotaan ruosteet pois ja maalia päälle, niin kyllä se ruoste sieltä alta tulee pian takaisin. Koko kori pitäisi purkaa osiin, hiekkapuhaltaa ja sähkösinkitä uudelleen, koska se galvanointi pitää pellin ehjänä.

On nimittäin kokemusta noista ruostekorjauksista. Olen tehnyt itse (yrittänyt tehdä) vuosikausia ja välillä teettänyt ammattimaalaamoissa, mutta aina se puskee kukkasta parin talven jälkeen.
Näinhän se on, kuten aiemminkin olen sanonut, niin ei se vahaamalla ja teippaamalla parane tai muilla valohoidoilla. Kokonaan se pitää purkaa ja aloittaa alusta uudestaan. Siinä sitä on valmistajalle haastetta.

Tai oikeastaan epäonnistuneet yksilöt pitäisi lunastaa takaisin, joko rahalla tai toimittamalla uusi kunnolla tehty kärry entisen tilalle. Mutta milläs ne niitä teltoissa yhtäkkiä alkaisi tekemään kunnolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Tuotantolinjalta taidettiin tosiaan vähentää mm. QA-henkilöstöä muiden muassa. Mutta lisäksi myöskään Suomen päässä ei näemmä hääviä tarkastusta tehdä. Kun kerran tuollaiset autot menevät sukkana koko organisaation läpi asiakkaalle asti...
Suomen päädyssä ei ole koskaan tehty mitään laaduntarkkailua tai -kontrollia. Semmosta kuraa sieltä on läpi puskettu vuosien aikana äXiä ja äSsiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Noi vekottimet kun olis kunnolla tehtyjä niin kolmosta olisi voinut seuraavaksi autoksi vaikka harkita etenkin kun taloyhtiöltä tuli vihreätä valoa sähkisten lataukselle. Mutta ei nyt oikeesti rahaa viitsi maksaa jostain samaratason rotiskosta.

Näyttäisi olevan täysin luokattomia jopa amerikkalaisiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Mutta ei nyt oikeesti rahaa viitsi maksaa jostain samaratason rotiskosta.
Samaraa valmistettiin myös Uudenkaupungin autotehtaassa jonkun aikaa. Laatu parani huomattavasti ja oli lähtökohtaan nähden ainakin vähän parempi olemukseltaan. Se kokeilu tosin kaatui hintaan, kun ei käynyt kaupaksi kalliimmalla hinnalla.
Itsellä kokemuksia aito(ryssä)Samarasta x monta, ja yhdestä EuroSamarasta, eron kyllä huomasi:cool:

yksikään noista ei ollut oma
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Onkohan tämä ollut jo?

"Kumpi on kuvassa 320.000 km nähnyt suomen teitä volvo v50 ilman kuraläppiä? Ja kumpi 2000 kilsaa kesärenkailla nähnyt suomen teitä tesla model 3 ilman kuraläppiä?"

66580291_10219605762077783_6839783286290513920_o.jpg


Täytyisi oikeastaan ottaa vertailukuva omasta vanhasta autostakin, kun siinäkään ei ole roiskeläppiä (fiat "laatua").

Taitaa olla tuo oikea kuva tessukka.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 343
Viestejä
4 157 885
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom