Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
276
Roiskeläpät kannattaa aina ottaa, autoon kuin autoon. Joo, joskus on alkuperäiset hieman suolaiset hinnaltaan, mutta kokonaisuutena ihan rusinoita kustannuksissa. Vaikka asuisikin kaupungissa, sielläkin hiekoitetaan ja suolataan talvella.
Yleensä ne tulee jo auton mukana ainakin eteen.

Teslalle on ilmeisesti tärkeämpää muutama kilometri rangeen lisää kuin maalipinnan pysyminen kunnossa.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Myös ruostesuojaus kannattaa harkita jos haluaa että pysyy kunnossa.
Samalla voi äänieristää ja pistää keramisen pinnoitteen maalipinnalle ja pesu helpottuu eikä tarvitse vahata autoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Eka pitäisi saada kumminkin auto maalattua uudelleen ja pitää maalata myös nuo piilossa olevat kokonaan maalaamattomat kohdat.

Sitten voisi alkaa miettimään ruostesuojausta omalla rahalla, kun Teslassa sitä suojausta ei taida pahemmin olla.

Ruostesuojaus kumminkin lopettaa auton takuun. (Teslassa ei ole takuuta :) ).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
Olisipa mielenkiintoinen tilanne, jos joku toimittaja alkaisi tätä asiaa selvittämään vähän kattavammin.

Jos esimerkiksi paljastuisi ( => Eikös ala olla selvää, että näin on. Todisteet vain pöytään. ), että jokaikisestä Model 3:sta uupuu maalit tietyistä paikoista ja että tietyissä paikoissa maalipinta on aina liian pehmeää. Luultavasti silloin myös 'Murican lehdistö alkaisi laajemmaltikin kiinnostua. Jos neuvottelupöydässä olisi koko tietyn värisen autokannan maalipinnan laatu vaikka 50-100 auton otannalla, olisi väitteiden perustus jo varsin vahvalla pohjalla.

Teslahan todennäköisesti jo ongelman tietää, mutta ratkaisumahdollisuudet ovat varsin heikot. Pinkka ei takuulla ole VAGin tai Mersun luokkaa, ja ainut todellinen ratkaisu lienisi takaisinkutsu koko auton purkuun ja maalaukseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Facebookista pätkä, jossa kerrotaan teslan nykyisestä takuukäytännöstä. Mitään ei enää korjata, vaikka eka on voitu vahingossa luvatakin. Näyttövikoja S/X. S 85 "akkuvikoja".

Lainaus:
Eniten itseäni ketuttaa Teslan surkea suhtauminen ongelmiin. Yhtään asiaa ei ole hoidettu. Etuikkuna on edelleen kohta 4kk jälkeen naarmuilla vaikka on jopa luvattu vaihtaa. Hölmönä uskoin fanien ylistystä kuinka Tesla hoitaa ongelmat mukisematta ja sitten totuus on se että ikinä ei ole ollut tällaista kyykytystä ja taistelua minkään muun merkin kanssa. Kerran jouduin Opelilla ärähtämään jälkimarkkinointipäällikölle, mutta takuuhommat hoituivat sen jälkeen mukisematta. Teslalla ei hoidu mikään ja asiakas on aina väärässä. Joko asiat ovat perusteellisesti muuttuneet tai sitten tarinat Tesla fanboy-kulttuurista pitävät täysin paikkaansa. Ehkä kuitenkin tuo ensimmäinen kun S/X omistajiakin nyt vedetään huolella kölin ali näyttövikojen osalta ja monet 85 akkuiset alkavat olla käyttökelvottomia matkantekoon kun Tesla säätelee kapasiteettia ja latausnopeutta miten haluaa.
Olisipa mielenkiintoinen tilanne, jos joku toimittaja alkaisi tätä asiaa selvittämään vähän kattavammin.

Jos esimerkiksi paljastuisi ( => Eikös ala olla selvää, että näin on. Todisteet vain pöytään. ), että jokaikisestä Model 3:sta uupuu maalit tietyistä paikoista ja että tietyissä paikoissa maalipinta on aina liian pehmeää. Luultavasti silloin myös 'Murican lehdistö alkaisi laajemmaltikin kiinnostua. Jos neuvottelupöydässä olisi koko tietyn värisen autokannan maalipinnan laatu vaikka 50-100 auton otannalla, olisi väitteiden perustus jo varsin vahvalla pohjalla.

Teslahan todennäköisesti jo ongelman tietää, mutta ratkaisumahdollisuudet ovat varsin heikot. Pinkka ei takuulla ole VAGin tai Mersun luokkaa, ja ainut todellinen ratkaisu lienisi takaisinkutsu koko auton purkuun ja maalaukseen.
Se on jo korjattu, eli maalia on näkymättömissä paikoissa. Koskee siis noita jo ostettuja autoja.

Paitsi että maalipinta on edelleen jokapaikasta liian pehmeää. Ainakin Model 3.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
Se on jo korjattu, eli maalia on näkymättömissä paikoissa. Koskee siis noita jo ostettuja autoja.

Paitsi että maalipinta on edelleen jokapaikasta liian pehmeää. Ainakin Model 3.
Luonnollisesti.

Ongelmien alkuajankohta oli jo tiedossa, onkos loppuajankohta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Oletin että kaikkien uusien autojen maalipinta on nykyään todella surkeaa, esim oman 8kk/15tkm ajetun Focuksen keula on täynnä maalipinnan rikkoneita kiveniskemiä. Näyttää samalta kuin 10 vuotta vanhan auton keula. :confused:
Tuosta on turha edes lähteä reklamoimaan koska se on "normaalia kulumista" mutta maalin laatu nykyään on vaan paskaa.

Toki, Tesla vetää tässä asiassa kyllä ihan uudet pohjat. :D
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
^ toki tuohon vaikuttaa osaltaan myös oma ajotapa, jos ajaa lähellä edelläajavia, tulee ihan eri tavalla kiveniskemää kuin pitämällä vähän pidempää väliä.

Fordilla ei nyt kuitenkaan ihan pehmein maali ole markkinoilla. Itsellä kyllä edellinen Ford kesti aika hyvin, ei mulla tullut siihen kiveniskemiä kovinkaan monta muutaman vuoden ja 60t aikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
^ toki tuohon vaikuttaa osaltaan myös oma ajotapa, jos ajaa lähellä edelläajavia, tulee ihan eri tavalla kiveniskemää kuin pitämällä vähän pidempää väliä.

Fordilla ei nyt kuitenkaan ihan pehmein maali ole markkinoilla. Itsellä kyllä edellinen Ford kesti aika hyvin, ei mulla tullut siihen kiveniskemiä kovinkaan monta muutaman vuoden ja 60t aikana.
Toki, ja olenkin vaimolle sanonu ettei ajaisi niin lähellä edellämenevää, ärsyttävä ajotyyli josta olen yrittäny lempeästi sanoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Kauheat paineet oli saada Model 3:n hinta alas, mutta eihän se ilmaiseksi onnistu. Tässä sitten tulos?

Onko Model S:stä, X:stä tai vaikka alkuperäisestä Roadsterista kuulunut vastaavaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Onko Model S:stä, X:stä tai vaikka alkuperäisestä Roadsterista kuulunut vastaavaa?
Maali noissa muissakin pehmeä, työnlaatu heikko ja vaihteleva. Suurin ero on muotoilussa, ei nosta kiviä yhtä paljon kylkiin. Ja lisäksi X ja S kaikki pinnat ja kori alumiinia (tai muovia). Ei ruostu.

Model 3 maalaus on kyllä vielä asteen säästeeliäämpi kuin noissa isoissa mun kokemusten mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Noin se taitaa mennä. Ja 3, S ja X tulee ilmeisesti kaikki samasta maalaamosta.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Haaste oikeuteen: Tesla vähensi viallisten akkujen tehoa korjaamisen sijaan - ”Vältteli akkujen korjaus- tai vaihtamisvelvollisuutta”

Ei koske kolmos malleja, mutta tesloja yleensä. Eli viallisia akkuja vain rajoitetaan softapäivityksellä, jotta niitä ei tarvitsisi vaihtaa takuuseen. Hienoa vastuun välttelyä. :D
Tuohan muistuttaa etäisesti sitä Applen tapausta, jossa joidenkin vanhempien laitteiden huipputehoa rajoitettiin jotteivat ne vanhojen akkujen takia yllättäin sammuisi. Tämähän kävi valmistajalle myöhemmin kalliiksi.

Sikäli on juridisesti varsin hankala aihe, sillä akku on kuluva osa ja sen kapasiteetti on jossain määrin teoreettinen. Valmistaja voi haluamallaan tavalla muuttaa maksimikapasiteettia ja kapasiteetti myös alenee akun ikääntyessä.

Ikävähäähän se olisi jos polttoaineella toimivan ajoneuvon ajomatka yllättäen vähenisi 100km ja polttoainetankki pienentyisi 8l valmistajan optimoinnin takia.
 

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
201
Haaste oikeuteen: Tesla vähensi viallisten akkujen tehoa korjaamisen sijaan - ”Vältteli akkujen korjaus- tai vaihtamisvelvollisuutta”

Ei koske kolmos malleja, mutta tesloja yleensä. Eli viallisia akkuja vain rajoitetaan softapäivityksellä, jotta niitä ei tarvitsisi vaihtaa takuuseen. Hienoa vastuun välttelyä. :D
Niin kauan kun rahalla pääsee eroon näistä perseilyistä kun jäävät kiinni, niin kauan tätä tulee tapahtumaan. Hieman korvauksia maksetaan, ja sama jatkuu taas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Tuleekohan Jonin nimi jäämään maailmankirjoihin Teslan kaatajana ;)
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Täytyy kyllä hattua nostaa ap:lle vaivan näöstä, vittuilivat väärälle miehelle:tup:
Tarinan opetus kai on, että jos haluaa v****illa takaisin ihan täpöllä, niin ei kannata tyytyä pelkkään subjektiiviseen volinaan somessa vaan hankkia kiistakysymyksestä objektiivinen, virallinen lausunto tavarantarkastajalta. Tuo "Finnish goods inspection" näyttää uponneen maailmalla kuin kuuma veitsi voihin. :D

Mitä tuollainen tavarantarkastajan lausunto maksaa? Ei varmaan yhtään mitään verrattuna siihen, mitä maaliongelmien korjaaminen tulee maksamaan valmistajalle.:cool:
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Tesla voi tuota käräjöintiä venytellä loputtomiin ja kerkeää jo jonin autosta pellit häviämään, kunnes päätös tulee, jos koko tesla yhtiö on enää pystyssä siinä vaiheessa, mitä vahvasti epäilen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Tesla voi tuota käräjöintiä venytellä loputtomiin ja kerkeää jo jonin autosta pellit häviämään, kunnes päätös tulee, jos koko tesla yhtiö on enää pystyssä siinä vaiheessa, mitä vahvasti epäilen.
Jenkeissä ehkä, mutta mitenköhän menee eurooppaan myydyt? Ei nimittäin mitään käryä miten asia toimii kun enempi vettä välissä.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Ei jumalauta tota maalausta! Enhän minä tiedä auton maalauksesta mitään, mutta jos maalin läpi paistaa pohjamaali, niin, onhan siinä oltava jotain aivan päin persettä?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Ei jumalauta tota maalausta! Enhän minä tiedä auton maalauksesta mitään, mutta jos maalin läpi paistaa pohjamaali, niin, onhan siinä oltava jotain aivan päin persettä?
Liian ohut kerros maalia ei sen kummempaa. Pätee ihan mihin tahansa maalaukseen missä käytetään pohjamaalia. Niin pitkään, kuin pohjamaali pysyy ehjänä niin ei pelti sen läpi ruostu.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
No se verran, minäkin ymmärrän, mutta meinaatko että se on autossa jotenkin hyväksyttävää, että maalia on niin ohut kerros, että pohjamaali paistaa noista ovenkarmeistakin läpi? Kyseessä on kaiken lisäksi helvetin kallis auto.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
No se verran, minäkin ymmärrän, mutta meinaatko että se on autossa jotenkin hyväksyttävää, että maalia on niin ohut kerros, että pohjamaali paistaa noista ovenkarmeistakin läpi? Kyseessä on kaiken lisäksi helvetin kallis auto.
En sanonut missään vaiheessa sen olevan hyväksyttävää. Jopa mun hondassa mikä on 12v vanha on parempi maalipinta. Ei sieltä pohjamaalit paista.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231


Mulle on tulossa jenkkilästä jo tarroja jaettavaksi & liimattavaksi.

Mukavat ihmiset päättivät lahjottaa.



Muuta linkit muotoon http niin kuvat näkyy oikein. Tuo ei ole vielä niin huomiota herättävä, kuin kunnon tekstiteippaus autoon ja varmasti liikenteessä myös herättäisi huomiota vieläkin enemmän. Jos joku kiltti teippaaja vaikka lähtisi tukemaan mielenosoitusta ja mitä enemmän siihen saisi autoja mukaan sen parempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Oman Focuksen ruostesuojauksessa käyttäneenä voinen mainita että ei sielläkään esim lokasuojien pelleissä ollut maalia kuin nimeksi kun sisälokarit poistettiin. Ei nyt ihan paljas pelti paistanu kuten Tesloissa, mutta ei sillä maalikerroksella Fordikaan kehuskelemaan pääse. Eikä tämä koske vain Focusta, kyllä kaikkien uusien autojen maalaustaso on samaa luokkaa. Tuo tieto siis ihmiseltä joka purkaa uusia autoja työkseen ja suojaa niitä.
Voi jokainen arvata miten nykyauto alkaa ruostumaan kun tuonne pääsee kosteus muhimaan, sitten ihmiset pitävät hulluna kun käytän uuden auton ruostesuojauksessa koska: "nykyäänhän on maalit paljon parempia kuin ennen ja galvanoidut pellit" :facepalm:
Itse sain tuosta nyt kuitenkin mielenrauhan koska on aikomus pitää auto ns. "tappiin asti".

Sitten kuulemma suomalaisilla on myös jokin ihmeellinen luulo että Suomeen tuotavat autot suojataan jotenkin tehtaalla paremmin, mistä lie Esson baarista lähteny tuokin huhu. Ei pidä todellakaan paikkaansa, Suomeen tuodaan tismalleen sama auto kuin Espanjaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Rahan tuhlausta mielestäni nykyauton ruostesuojaus, kori kestää ilmankin niin hyvin että menee paaliin aivan muista syistä kuin ruostumisen takia aikanaan. Toki Tesla tässä ehkä markkinoiden ainoa poikkeus.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Sitten kuulemma suomalaisilla on myös jokin ihmeellinen luulo että Suomeen tuotavat autot suojataan jotenkin tehtaalla paremmin, mistä lie Esson baarista lähteny tuokin huhu. Ei pidä todellakaan paikkaansa, Suomeen tuodaan tismalleen sama auto kuin Espanjaan.
Joskus vielä 80-luvulla ihan laki edellytti auton korin ruostesuojausta maahantuonnin yhteydessä, kenties jotkin maahantuojat ovat onnistuneet vääntämään tuon niin että suojaus on tehty jo tehtaalla, jonka takia sitä suomessa tehtävää suojausta ei tarvitnnut enää tehdä, josta on sitten jäänyt joillekin käsitys että kaikki suojattaisiin eri tavalla.

Ainakin joskus on ollut erikseen ns. nordic mallistot joillain valmistajilla, joka on sisältänyt automaattisesti joitain pohjoisille markkinoille tarkoitettuja optioita, kuten hieman tehokkaampi lämmityslaitteen kenno, penkin, ja lasin lämmittimiä, joten miksei tuossa yhteydessä ole mahdollisesti jonkintasoinen suojamassakin autoon suihkautettu..

Sinänsä autovalmistajien välillä on kyllä isoja eroja ruostesuojauksessa. Kerran katsastushallissa oli tilaisuus verrata vierekkäisillä nostureilla olleita saman ikäistä Renault Traficia ja Ford Transitia, ja silmämääräisesti Ford suojaa 10 Transitia sen yhden Renun suojamassoilla. Kyseinen Transit romutettiin ruosteen takia n. 1,5vuotta sitten, Renussa on tällähetkellä kyljissä muutamia pintaruosteita jotka ovat ajettu kiinni johonkin ja raavittua pelti esiin (puskurit, nurkat yms alueethan ovat muovia, niissä ei naarmut ruostu).
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
27
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 145 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata uutena helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
^ mitä vittua, eihän nuo tämän ketjun AP:n ongelmat ole korjattavissa millään roiskeläpillä ja teipeillä pelkän alakerran toimesta. Maalihan on ohuempi kuin immenkalvo ja osasta autoa ne puuttuu täysin.

Jos tavallinen pesu tuottaa järjettömän määrin jälkiä maalipintaan, ei sekään nyt ihan normaalia ole. Joskus opiskeluaikoina tehnyt sen verran automeikkauksia ja sittemmin viimeiset 20v aika ahkerasti omia ja lähipiirin autoja puunaillut, niin jonkinlainen näkemys syntynyt minkälainen on ns. normaali kuluma ja epänormaali kuluma.

Jos neuvona on, että Teslan päälle on pakko pistää kelmu heti uutena, niin aika helvetin lammas pitää olla että hyväksyy sen.

Taisi myös olla niin, että viat oli kirjattu ostohetkellä, mutta kun tuli aika korjata ne, ei mitään enää löytynytkään koneelta. Jännä sattuma. Tesla muuttanut selkeästi muutenkin politiikkaa korjausten suhteen, viallisten osien sanotaan olevan ihan ok ja vaihto maksaa, esim. näyttöjen osalta jotka on tehty ns. kotikäyttöön eivätkä ole mitenkään autojen käyttölämpötiloihin soveltuvia.

Kyllähän AP:ta varmaan vituttaa, itse olisin jo polttopullottanut teslamyymälän tämmöisen kusetuksen ja vittuilun jälkeen. :D (Disclaimer: polttopullotus vain viitteellinen eikä suositeltavaa koska laittomuus).
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 108 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata autonsa helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Onneksi olkoon paskan omistamisesta. Pikkuviat? Salli mun nauraa, tuo on jo sairasta teslalahkoilua, joten jonkun muun pitää ne lääkkeet ottaa. Sama meininki facen sijoituksia koskevissa ryhmissä.

Ja ilmeisen tosissaan porukka puolustelee omaa paskakippoansa vaikka ongelmat todellisia. Jokainen voi käydä tarkastamassa nuo keskustelut ja ilmeisen selvää on se, että ei koslan omistajat tervepäisiä ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Rahan tuhlausta mielestäni nykyauton ruostesuojaus, kori kestää ilmankin niin hyvin että menee paaliin aivan muista syistä kuin ruostumisen takia aikanaan. Toki Tesla tässä ehkä markkinoiden ainoa poikkeus.
Aijaa. Herra ruostesuojaaja puhui sitten varmaan ihan paskaa, kun näin tietävästi Techillä kumottiin sen herran 20 vuoden kokemus auton suojauksesta ja maalipinnan kehittymisestä vuosien varrella. :confused:
Ei aiheesta enempää mun osalta, en ryöstä OP:n ketjua tämän enempää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
^ mitä vittua, eihän nuo tämän ketjun AP:n ongelmat ole korjattavissa millään roiskeläpillä ja teipeillä pelkän alakerran toimesta. Maalihan on ohuempi kuin immenkalvo ja osasta autoa ne puuttuu täysin.

Jos tavallinen pesu tuottaa järjettömän määrin jälkiä maalipintaan, ei sekään nyt ihan normaalia ole. Joskus opiskeluaikoina tehnyt sen verran automeikkauksia ja sittemmin viimeiset 20v aika ahkerasti omia ja lähipiirin autoja puunaillut, niin jonkinlainen näkemys syntynyt minkälainen on ns. normaali kuluma ja epänormaali kuluma.

Jos neuvona on, että Teslan päälle on pakko pistää kelmu heti uutena, niin aika helvetin lammas pitää olla että hyväksyy sen.

Taisi myös olla niin, että viat oli kirjattu ostohetkellä, mutta kun tuli aika korjata ne, ei mitään enää löytynytkään koneelta. Jännä sattuma. Tesla muuttanut selkeästi muutenkin politiikkaa korjausten suhteen, viallisten osien sanotaan olevan ihan ok ja vaihto maksaa, esim. näyttöjen osalta jotka on tehty ns. kotikäyttöön eivätkä ole mitenkään autojen käyttölämpötiloihin soveltuvia.

Kyllähän AP:ta varmaan vituttaa, itse olisin jo polttopullottanut teslamyymälän tämmöisen kusetuksen ja vittuilun jälkeen. :D (Disclaimer: polttopullotus vain viitteellinen eikä suositeltavaa koska laittomuus).
Eiköhän tässä ole kyse siitä että auto on verrattain kallis ja samassa hintaluokessa jopa volkswagen konsernilta saa laadukkaamman auton ja paremman vastaantulon vaikka juuri maaliongelmissa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 108 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata autonsa helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Mene nyt muualle rölläämään siitä. Taidat olla joku teslan työntekijä kuitenkin.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Eiköhän tässä ole kyse siitä että auto on verrattain kallis ja samassa hintaluokessa jopa volkswagen konsernilta saa laadukkaamman auton ja paremman vastaantulon vaikka juuri maaliongelmissa.
Eikä tarvitse mennä edes samaan hintaluokkaan, eihän tuommoista jälkeä ota kukaan vastaan edes 15t euron hintaluokassa ja tuolla liikenteessä on hyvin harvassa paskemmat maalipinnat edes 0-20v vanhoissa autoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Jonin tavasta hoitaa asiaa voi jälkiviisastella ihan miten haluaa, mutta ehdottomasti mies on täysin oikealla asialla ja ansaitsee kaiken tuen!

Tää räjähtää hyvällä mahdollisuudella käsiin uudestaan ensi keväänä, kun katsellaan miten talvi suomen kolmosia kohtelee. Kolme talvea myöhemmin, ottaako edes Tesla tuollaista autoa vaihdossa? Nyt ongelmat vaativat tarkempaa silmää, mutta parin talven kuluttua Jonin rintamaan ilmestyy ihan uusia omistajia, niitä jotka vielä nyt väittävät että "kaikki on ok" ...

Lisäksi nää ongelmat ei ole normaalia, ei edes Teslan kanssa. X tai S eivät kärsi tuollaisesta. Ja kovasti näyttää siltä, että ei edes kaikki kolmoset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 108 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata autonsa helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Muuten vaan pohjamaalit paistaa, kun ei ole muistettu maalata autoa kokonaan. Kyllä tuo on hyvä saada tietoon varsinkin noissa käytetyissä Model kolmosissa. Jonikaan ei ole huomannut katsoa noita vikoja silloin autoa noutaessa. Edes mun 14v fiatissa ei ole tuollaisia maalivikoja kuin Teslassa. Vaikka autot on alunperinkin ihan eri hintaluokasta.

Se että Teslan tuotantoa on nopeutettu, niin tuo kiire nyt kostautuu. Selvästi maalauslinja ei ole pysynyt mukana.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Oli pakko tehdä tännekin tunnukset, olen muissa medioissa seurannut tätä maalikeissiä.

On todella paksua puolustaa vastuistaan luistavaa liikeyritystä.

Maalaustyö on jotain ala-arvoisen alapuolella olevaa, valmistaja väittää kuluman olevan normaalia, syyttää tiesuolaa asiasta (autosta joka on käyttöönotettu vasta keväällä...), onko meikäläinen tiestö syypää siihen ettei autoa ole edes maalattu tehtaalla loppuun asti? Olen lukenut HTT-tavarantarkistusraportin ja se oli karua luettavaa. Asiakkaan rahat kelpaavat ostohetkellä Teslalle mutta kun auton perävalot katoavat myyjän silmistä, kaikki vastuu loppuu siihen?!?!?
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
Ymmärrän täysin Teslan ostaneita. Olen koeajanut ja tykästyin heti. Onhan tuollainen tehokas sähköinen voimalinja ylivoimainen, kun kaikki vääntö ja teho heti tarjolla kun polkimeen koskee, ei vaihteiston viiveitä, ei mitään turhaa meteliä. Polttomoottori on niin alkukantaista sähköön verrattuna. Teslan jälkeen isot sakalaiset premiumit isoilla bensamoottoreillakaan eivät tuntuneet enää miltään.

Mutta ei saa antaa fanituksen sokaista. Ei näin huono viimeistely ole ollut siedettävää autoissa miesmuistiin. Kuinkahan monta dollaria Tesla säästi per auto kun nuukailivat maalissa? Ei olisi kannattanut, tulee kallis pommi ylimaalata autot takuuseen. Vai onko fanitus niin voimakasta, ettei ihmiset reklamoi näistä?

Mielenkiinnolla seuraamme miten käy tämän keissin kanssa, ja miten käy Teslalle yleensä automerkkinä. Tärkeintä on että nyt sähkö on tullut jäädäkseen, mistä kiitos Teslalle. Jos konkurssi uhkaa, niin muita sähköautoja on tulossa kovaa vauhtia markkinoille, ja kyllä Teslan teknologia kelpaa varmasti jollekkin perinteiselle autonvalmistajalle.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
kyllä Teslan teknologia kelpaa varmasti jollekkin perinteiselle autonvalmistajalle.
Teslan teknologia ja perinteisen automerkin kokemus ja tehtaat. Siinä olisi hyvä tulevaisuus.

Tesla joutunut keksimään tehtaiden yms kanssa "pyörän uudelleen", joten sekundaa tulee paljon. Vanhat automerkit taas tekee tasalaatua, oli se sitten halpaa tai premiumia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 659
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom