Tesla kehittää omaa tekoälypiiriä Jim Kellerin johdolla

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Kellerillä pitää kiirettä. Eipähän ainakaan luulisi tulevan tylsää, kun pääsee vaihtamaan projektia mielensä mukaan. :D

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Ei varmaan mikään turha jätkä kun näinkin paljon kysyntää alalla.

Luulisi, että Teslalla olisi liian monta rautaa tulessa muutenkin.

Luulisi, että Teslalla olisi liian monta rautaa tulessa muutenkin.
Voisi äkkiseltään kuvitella että Teslalla on pidemmän tähtäimen tarkoituksena nimenomaan kehittää teknologiaa, eikä niinkään rakentaa itse niitä autoja. Ne ovat vain väline näyttää tekniikan toimivuus ja saada se lopulta lisensoitua.

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Voisi äkkiseltään kuvitella että Teslalla on pidemmän tähtäimen tarkoituksena nimenomaan kehittää teknologiaa, eikä niinkään rakentaa itse niitä autoja. Ne ovat vain väline näyttää tekniikan toimivuus ja saada se lopulta lisensoitua.
Juurikin jotain tällaista esim. sitä Teslan sähköautojen ajolinjaa (mootori-voimansiirto-mootorinohjaus) myydään vissiin jo nyt enempi muiden valmistajien sähköautossa kuin mitä Tesla autoja valmistetaan.

Elon Musk: New Onboard Computer AI Chip by Tesla is 10 times faster than NVIDIA. | Geek Dave
Our current hardware, which – I'm a big fan of NVIDIA, they do great stuff. But using a GPU, fundamentally it's an emulation mode, and then you also get choked on the bus. So, the transfer between the GPU and the CPU ends up being one that constrains the system. So, the net effect is we're able to, with the Tesla computer – and we've been like semi-stealth mode basically for the last two to three years on this, but I think it's probably time to let the cat out of the bag because the cat's going to come out of the bag anyway.

But it's an incredible job by Pete and his team to create this, the world's most advanced computer designed specifically for autonomous operation. And there's a rough sort of figure made, whereas the current NVIDIA-based hardware can do 200 frames a second, this is able to do over 2,000 frames a second and with full redundancy and fail-over. So, it's an amazing design and we're going to be looking to increase the size of our chip team and our investment in that as quickly as possible. I think we have some of the best acesin the world, but I think we want to build on that even more.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 196
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom