TeleWell EA510v6 -ongelma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
290
Minulla on kesällä ostettu TeleWell EA510v6 -modeemi. Sisällä on ohjelmisto 2.52d12. Viimeisen parin viikon aikana modeemi on alkanut oireilla niin, että yhtäkkiä nopeudet laskee pariin megaan (Telian nopeustestin mukaan) ja muutaman tunnin kuluttua nopeus nousee noin 10 megaan.

Tein Telialle vikailmoituksen ja sieltä neuvottiin kaikki perus-boottaukset jne. Modeemi kätteli n. 99 megaa eikä Telian suuntaan esiintynyt virheilyä.

Boottaukset eivät auttaneet, mutta modeemin totaaliresetointi kylläkin. Sen jälkeen netti toimi kunnolla tähän päivään asti, jolloin ongelma alkoi taas. Sama ongelmakuvaus toistui tänään ja samat toimenpiteet korjasivat tilanteen ennalleen.

Modeemin asetuksiin on tehdasasetuksien poikkeuksena vain SSID ja WLANin salasana.

Onko modeemi hajoamassa vai mistä voisi olla kysymys? Muilla vastaavia ongelmia ilmennyt?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 135
Minkälainen kuorma sillä purkilla on? Tarkoitan siis laitteiden määrää (LAN/WLAN) sekä ihan liikenteen määrää.
Nämä yhdistelmä purkit kun on vähän kyseenalaisia vakauden suhteen varsinkin jos on reitittävänä ja on myös WLAN käytössä sekä "normaalia" enemmän sitä kuormaa.
Kokeilisin huvin vuoksi jättää WLANin pois päältä joksikin aikaa ja katsoa jatkuuko ongelma.

Tai jos on jokin muu reititin toosa kaapissa keräämässä pölyä niin kokeile heittää TeleHelvetti siltaavaksi ja se pölyinen purkki sen perään hoitamaan reititystä ja WLANia väliaikaisesti.
Näin ainakin näkisit onko se pelkkä modeemi puoli kunnossa.

Olisi varmaan myös hyödyllistä jos keräisit itse logeja siitä verkkoyhteyden kunnosta.
Yhtenä esimerkkinä Windows tietokoneelle on Loggger niminen sovellus jonka tarkoitus on riipaista nopeustesti tasaisin väliajoin. (Toisena esimerkkinä speedtest-cli ja sille skripti)
Free Download Speed Test Logger for Windows (Kyllä, on vähän how you doing näköinen softa mutta toimii)
PingPlotter myös hyvä keräämään dataa "reitin varrelta", Professional version kahden viikon trial pitäisi olla tarpeeksi pitkä.
Graphical Traceroute Software | PingPlotter
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
634
Sopinee tämän otsikon alle. Mulla on siis reitittimenä Asuksen N56U, joka hoitaa hommansa hienosti. Nyt olisi ajatus jatkaa verkkoa ja liittää tämän telewell EA510v6 ethernet-kaapelilla niin, että sen sekä lan porttien ja wifin kautta liitetyt laitteet olisi edelleen Asuksen jakamassa verkossa. Mulla on joskus ollut tämä siltaavana yhden lan portin osalta, mutta pitäisi siis saada kaikki hakemaan osoitteen Asukselta?
En ole mikään expertti näissä jutuissa. Onko access point se juttu mitä pitäisi yrittää vai bridge vai jotain muuta?

Muoks. No bridge modeen sai laitettua kaikki lan portit ja wifin ja tekee mitä halusin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
634
Sopinee tämän otsikon alle. Mulla on siis reitittimenä Asuksen N56U, joka hoitaa hommansa hienosti. Nyt olisi ajatus jatkaa verkkoa ja liittää tämän telewell EA510v6 ethernet-kaapelilla niin, että sen sekä lan porttien ja wifin kautta liitetyt laitteet olisi edelleen Asuksen jakamassa verkossa. Mulla on joskus ollut tämä siltaavana yhden lan portin osalta, mutta pitäisi siis saada kaikki hakemaan osoitteen Asukselta?
En ole mikään expertti näissä jutuissa. Onko access point se juttu mitä pitäisi yrittää vai bridge vai jotain muuta?

Muoks. No bridge modeen sai laitettua kaikki lan portit ja wifin ja tekee mitä halusin.
No eipä kovin kumoista ole. Kerran päivässä lakkaa yhteydet toimimasta niin LANin puolella kuin WLANin puolella ja joutuu boottaamaan tämä Telewellin. Koitanpa vielä ilman wifiä, kun tämä joskus toimi siltaavana ADSL modeemina ihan luotettavasti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 685
Viestejä
4 318 848
Jäsenet
72 091
Uusin jäsen
NNTTPP

Hinta.fi

Ylös Bottom