Televisioiden ja isojen näyttöjen muuttokuljetus

Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Moi

Onko jollain jotain lifehackia tällaiseen ongelmaan?
23", 27", 49" sekä 65" tuumaiset pitäisi siirtää 500km ja etenkin nuo isommat ahistaa.

Mietin jo, että pykään vanhoista lavoista jonkilaiset kehykset ja vesa mountin kiinnityksistä kiinni.
Googlettelin myös muuttolaatikoita ja löysinkin TV-koon vaihtoehtoja, jotka sinällään voisivat toimia tarkoitukseen tiettyä varovaisuutta noudattaen.
En vaan muista, että kuinka arvokkaita olivat...mistä sais kohtuuhintaan? kokemuksia?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
456
Vaakaan vain jos lcd. Muistaa alapuolelta tukea ja suojata se näyttöpuoli.
Mites muuten, kun ainakin omissa Sonyissä on laatikoissa ollut varoitukset, että ei saa laittaa vaakaan? Voiko jotain mennä rikki? Ihan toinen asia on toki, että saa olla melkoinen rekka, että tila riittää, jos on vaikka pari 65” töllöä mukana.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Nykyajan TV:t on suunniteltu niin, että niiden rakenteiden paino lepää tasapainotettuna tietyillä rakenteilla niiden ollessa pystyasennossa. Kun TV on vaaka-asennossa, niitä tukirakenteita ei ole ja näyttö altistuu vääntymiselle sekä rikkoutumiselle. Kuljetuksen aiheuttavat värähtelyt lisäävät rikkoutumisriskiä koska näytön keskiosaa ei ole tuettu sitä varten.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Itse olen aina tuonut televisiot ihan missä asennossa lystää. Vaakana ei saanut tuoda plasmoja, koska neste liikkui.

Lcd näytöt ja telkkarit on kulkenut vaakana kyllä jos tarve on ollut. 65" tuli 250km päästä vaakana. Omassa paketissa ja pari ulkopanelin pätkää tuki sitä alapuolelta.

Ostopaikan powerissa oli telkkareita ihan miten päin sattuu varastossa, että ei se nyt ihan justiinsa ole.

Muistaa maalaisjärjen ja kunnon tuennan, niin pärjää pitkälle :tup:
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Itse olen aina tuonut televisiot ihan missä asennossa lystää. Vaakana ei saanut tuoda plasmoja, koska neste liikkui.

Lcd näytöt ja telkkarit on kulkenut vaakana kyllä jos tarve on ollut. 65" tuli 250km päästä vaakana. Omassa paketissa ja pari ulkopanelin pätkää tuki sitä alapuolelta.

Ostopaikan powerissa oli telkkareita ihan miten päin sattuu varastossa, että ei se nyt ihan justiinsa ole.

Muistaa maalaisjärjen ja kunnon tuennan, niin pärjää pitkälle :tup:
Niin sinulla on ollut oma pakkaus ja oletettavasti sisällä olevat styroksituet. Silloinhan sen voi periaatteessa kuljettaa miten päin tahansa, koska se on tuettu oikein. Sama homma Powerin varaston kanssa. Ne on tuettuna omassa laatikossaan.

Mutta jos ilman laatikkoa kuljettaa, niin en vaakatasossa kuljettaisi.

Osittain tästä johtuen olen aina säilyttänyt telkkarin alkuperäisen laatikon varastossa.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Niin sinulla on ollut oma pakkaus ja oletettavasti sisällä olevat styroksituet. Silloinhan sen voi periaatteessa kuljettaa miten päin tahansa, koska se on tuettu oikein. Sama homma Powerin varaston kanssa. Ne on tuettuna omassa laatikossaan.

Mutta jos ilman laatikkoa kuljettaa, niin en vaakatasossa kuljettaisi.

Osittain tästä johtuen olen aina säilyttänyt telkkarin alkuperäisen laatikon varastossa.
Kyllä, ja hätävarana menee ilman laatikkoa. Monet television mennyt välillä näyttö alas, välillä näyttö ylös, välillä pystyssä peitto pehmusteena ja auton takapenkillä turvavöissä. Ei ole yksikään mennyt vielä rikki.

Paras on pitää se oma paketti ja pystyssä. Hätävarana menee mitenpäin vain :tup:
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 811
Itse olen aina tuonut televisiot ihan missä asennossa lystää. Vaakana ei saanut tuoda plasmoja, koska neste liikkui.
Mä luulin että syy oli se, et esim. kuoppaan ajaessa vaakana oleva plasman lasi saattais räpsähtää palasiksi. Mun 50" plasmatv ainakin painaa ohjekirjan mukaan ~44kg jalustan kanssa. Kannoin sen just olkkarista makkariin ja välipysähdyksen se sai tehdä vaakana sängyllä ennenkuin nostin hyllyn päälle. Kuva pysyi paikallaan eikä valunut mihinkään :D

Olisko tuo 43" telkkari ollu speksien mukaan 8kg. Hiukan inhimillisempi siirrellä yksin :)

Monitoreita on tullut raahattua laneille esim. laittamalla kaksi naamatusten jolloin paneelit ei pääse koskettamaan mihinkään. Suojausta voi tehdä vaikka teippaamalla iso pahvi siihen paneelin eteen sen varalta että matkan aikana jokin pääsisi naarmuttamaan näyttöä - näin kävi kaverille muutossa ja kieltämättä silmistä näki että sisällä kiehui.

Paljonkohan Matkahuolto ottais, jos laittais trukkilavalle telkkarin (+jotain muuta roinaa) ja se tulis ovelta ovelle kuskattuna kuorma-autolla? Suojaa sen paneelin pahvilla ja kietoo koko komeuden vaikka vanhaan lakanaan pölysuojaksi, lopuksi koko paketin ympäri muovikelmua ettei se leviä ennen määränpäätä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Muutaman kymmenen telkkarin otannalla sanoisin että voi kuljettaa ihan miten huvittaa kunhan ei paneelia vasten paina. Korjatessakin noita tullu pyöriteltyä miten päin vaan, ilman kuoria ja about joka kulmassa johonkin nojaten. Yksikään ei ole koskaan hajonnut. En nyt sano, etteikö voisi hajota, mutta ite en oo kauheasti pelännyt. Kulutustavaraa muutenkin. Mut kaiketi hintaluokka määrää riskitason. Ite en lähtökohtaisesti tonnin ruutuja osta juuri siitä syystä ettei vituttaisi jos jotain menee mönkään.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Etolasta tai vastaavasta saa vaahtomuovia kohtuuhinnalla (tai tuhoaa vaahtomuovipatjan), johon voi telkun kääriä ja sitten voi kuljettaa vaakatasossakin, jos on tasainen alusta missä se voi olla. Pystyasennossa minä kyllä kuljettaisin, niin ei tarvitse paneelia niin suojata, kunhan jotain vaimennusta alle laittaa, niin ei ota niin helposti tärskyjä vastaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
65" LCD meni omalla jalustalla, kuplamuoviin käärittynä ja remmillä seinään tuettuna muuttokuorman mukana.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Käyt jostakin paikallisesta kodinkonemyymälästä pyytämässä muutaman television pahvilaatikon ja kasan niiden styroksikehikoita ja askartelet niistä sopivat suojat. Biltemasta saa kuplamuovia kaveriksi, jos on tarvetta. Ei kannata tehdä tuosta liian vaikeaa muutenkaan, eivät ne niin herkkiä ole kuin voisi kuvitella, paitsi tietenkin naarmuuntumisen osalta. Todennäköisesti se 65-tuumainen on rakenteellsiesti heiveröisin, eli panokset siihen. Alle 30-tuumaiset nyt eivät kummoisia suojia tarvitse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Ainakin tuo 65" oled on niin ohkanen, että siinä en uskaltaisi antaa yhtään painoa sille paneeli osuudelle tai niiden kulmille. Kaikki aikaisemmat lcd töllöt ja tietokoneennäytöt on kyllä niin tukevarakenteisia, että ihan sama miten niitä 'heittelee'. Jos ei ole oled niin siellä on varmaan koko töllön lajunen muovikehikko mihin on survottu taustavalot jotta kestänee paremmin. Jalusta irti ja takapenkille, jos mahtuu ovista. Kuljettaisin myös farkun takan lappeeltaan jos siihen saa tasaisen alustan alle (joku levy) ettei tule epätasaisesti kuormaa johonkin kulmaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Itse olen yksittäiset pelkän tv:n siirtelyt suorittanut vaakatasossa, mutta muuttohommissa aina pystyssä ihan vaan tilankäytön takia. Samoin alkuperäiset pakkaukset ja styroksit olen pyrkinyt säilyttämään kun niiden kanssa tv on ihan riittävän tuettu niin ihan sama miten päin sitä kuskaa.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Ainakin tuo 65" oled on niin ohkanen, että siinä en uskaltaisi antaa yhtään painoa sille paneeli osuudelle tai niiden kulmille. Kaikki aikaisemmat lcd töllöt ja tietokoneennäytöt on kyllä niin tukevarakenteisia, että ihan sama miten niitä 'heittelee'. Jos ei ole oled niin siellä on varmaan koko töllön lajunen muovikehikko mihin on survottu taustavalot jotta kestänee paremmin. Jalusta irti ja takapenkille, jos mahtuu ovista. Kuljettaisin myös farkun takan lappeeltaan jos siihen saa tasaisen alustan alle (joku levy) ettei tule epätasaisesti kuormaa johonkin kulmaan.
Samaa mietin tossa yks päivä juuri. Vanha 60" LCD pitäis tässä kuskata toiseen paikkaan, ja aika huoletta ajattelin sen omalla farkulla roudata, onhan se ennenkin muuttoja kestänyt. Mutta sen tilalle tullut 65" OLED on ihan eri eläin, jos/kun tarvii joskus viedä jonnekin, kehykset on ihan olemattomat...Onneksi säästin sen laatikon ja materiaalit.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 445
Oikeastaan ainoa pahviloota jonka olen aina säilyttänyt on television ja näyttöjen laatikot styrokseineen. Niin paljon kätevämpi muutossa kuljettaa kun on oikea laatikko sille. Muutossa tosin on täytetty nykyisen 50" plasman laatikko kaikella muullakin tilpehöörillä ettei mene yhtään tilaa hukkaan. :D
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
185
Alkuperäiset laatikot ja styroksit on tietty paras mutta ison telkkarin laatikon säilytys vie pirusti tilaa ja jos on vielä useampi telkkari ja näyttö. Itellä on tollanen OLED joka on niin ohkanen ettei kyllä tiedä miten kestää ilman kunnon tuentaa muutossa, vanhemmat LCD:t on paljon tukevamman oloisia. Tietokoneen näytöt menee melkein miten vaan kunhan ei pinta naarmuunnu.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Alkuperäiset laatikot ja styroksit on tietty paras mutta ison telkkarin laatikon säilytys vie pirusti tilaa ja jos on vielä useampi telkkari ja näyttö. Itellä on tollanen OLED joka on niin ohkanen ettei kyllä tiedä miten kestää ilman kunnon tuentaa muutossa, vanhemmat LCD:t on paljon tukevamman oloisia. Tietokoneen näytöt menee melkein miten vaan kunhan ei pinta naarmuunnu.
Häkkivarastoonhan se menee näppärästi jotenkin päin seinää vasten.
Tai käy hakemassa jostain paikallisesta kodinkoneliikkestä sopivan kokoisen tyhjän lootan, kun aika tulee. On myös huomattavasti mukavampi muuttaa siinä paketissaan ja ei tarvitse pelätä paneelin puolesta samalla tavalla.

Toki LCD ja OLED-vehkeet on kävelyä puistossa vanhoihin CRT-masiinoihin verratuna, kun PC:n näytötkin painoi monta kymmentä kiloa. Nykyään monitorit siirtyy vaikka kainalossa lyhyitä matkoja ja telkuissa paino on pienin ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Onkohan kuinka paha kuljettaa 75" TV:tä vaakatasossa auton peräluukussa, jos sen tukee tyynyillä ja muulla pehmeällä?
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Onkohan kuinka paha kuljettaa 75" TV:tä vaakatasossa auton peräluukussa, jos sen tukee tyynyillä ja muulla pehmeällä?
Arpapeliä. Yhden 65" panelin saanut noin hajalle. Tuurilla voi pysyä ehjänä, kannattaa kuitenkin pahimpia monttuja ja lumikasoja väistellä. Jos sais edes jonkun verran kulmittain sen niin sekin paljon parempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Mä oon tunkenut pakussa muiden kalusteiden väliin, vähän peittoo suojaksi. Toisella kertaa tuli ihan makuullaan patjan päällä kun oli sen verran tilaa...
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Minkä auton konttiin mahtuu peräluukkuun 75" tv?
Farmari penkit kaadettuna. 1693 x 978 mm tv:n mitat

Arpapeliä. Yhden 65" panelin saanut noin hajalle. Tuurilla voi pysyä ehjänä, kannattaa kuitenkin pahimpia monttuja ja lumikasoja väistellä. Jos sais edes jonkun verran kulmittain sen niin sekin paljon parempi.
Vähän kulmittain meinattiin laittaa ja sitten taakse jotain pehmustetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 093
Minkä auton konttiin mahtuu peräluukkuun 75" tv?
Opel Astra G farkkuun mahtuu ilman pahvilaatikkoa Samsungin ja Sonyn uudet 85" sekä LG:n 86". Pyöräkoteloiden väli on 111 cm ja pituutta saa ratin- ja penkinsäädöillä järjestymään 193-197 cm. Esim. Skoda Octavialla ja Superbilla jää leveyden takia tekemättä. Pohjalle kannattaa laittaa patja.

Joskus toin Astralla Stockalta maailmankartan, mikä oli 127 * 180 cm. Taulu oli vinossa niin, että kuskin takana kartta oli lattiassa ja toinen reuna ylhäällä katossa. Tuo 127 cm leveys on sellainen, että harvaan farkkuun sopii peräluukusta sisään, ja jos sopiikin, niin ylempi nurkka ottaa takalasiin kiinni estäen peräluukun sulkemisen.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 690
Kuukauden päästä pitäisi muuttaa 450km matka ja mukaan lähtee 65" LG E8 oled. Alkuperäistä laatikkoa ei tietenkään ole tallessa eli mitenkä tämä kannattaisi hoitaa? Muuttofirma hoitaa huonekalujen yms. siirron mutta mietin että kuskaisin itse tuon, farmarin kyytiin sopisi vaaka-tasossa.

Toinen vaihtoehto että pakkaan tarpeeksi hyvin (miten?) ettei muuttofirmakaan saa tuota rikki ja sopii pakuun pystyasennossa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Kuukauden päästä pitäisi muuttaa 450km matka ja mukaan lähtee 65" LG E8 oled. Alkuperäistä laatikkoa ei tietenkään ole tallessa eli mitenkä tämä kannattaisi hoitaa? Muuttofirma hoitaa huonekalujen yms. siirron mutta mietin että kuskaisin itse tuon, farmarin kyytiin sopisi vaaka-tasossa.

Toinen vaihtoehto että pakkaan tarpeeksi hyvin (miten?) ettei muuttofirmakaan saa tuota rikki ja sopii pakuun pystyasennossa.
Ostaa rullan ainakin kuplamuovia Kuplamuovi 1200 mm 15 m 4 mm
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 833
Kaikista helpoin (ja halvin), vedät sen tv:n päälle vaikka pussilakanan, sen jälkeen koosta riippuen 2-3 peittoa ympärille ja kutistemuovilla/elmukelmulla koko komeus tiiviiseen nippuun. Jos mahdollista kuljettaa pystyssä niin vielä parempi, sitten vaan jätät sen jalan niin että siinä on pelkkä lakana/kelmu ympärillä.

Mutta tuollaisena tiiviinä kelmutettuna pakettina kestää kyllä nostella/pyöritellä miten vaan vaikka 85" ruutua, kun ei näyttö pääse notkahtamaan. Supervarovainen laittaa vielä lakanan ja peiton väliin pahvin/levyn jakamaan näytölle tulevaa painetta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 326
Viestejä
4 198 162
Jäsenet
70 891
Uusin jäsen
Rupsu

Hinta.fi

Ylös Bottom