Tehot loppuvat, mutta missä?

BTA

Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
664
Välillä tuntuu kuin koneesta loppuisi tehot. FPS pysyy kumminkin siedettävänä (+60fps), mutta silti tökkivä ja selvästi viiveinen tuntuma.
Tilanne on siis tämä: Yksi 1080p ruutu pelikäytössä, OBS kaappaa kuvan ja lähettää sitä sisäverkossa NDI:n avulla. (Verkon toiminta korkeimmillaan ollut 130-160Mbps) Tämän lisäksi pyörii Discord jossa pyörii kaverin ruudun-jako-streami.
2x1080p näyttöä ja 1x 21:9 1440p käytössä. AMD 2700x + GTX 1080 + 16GB ram

CPU, GPU eikä vähäiset 16GB ole missään välissä maximissa.

Ideaa mikä tämän ilmiön todella aiheuttaa tässä tai keinoja selvittää tarkemmin? Jostain ne tehot loppuvat. :confused:
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Itellä oli joskus obs kanssa (striimatessa ja tallentaessa jne) ongelmana ihan että kun olivat samalla ssd-levyllä niin siitä ilmeisesti loppu vauhti kesken. Obs asetuksia räpeltämällä sai siedettäväksi mutta korjaantui kokonaan kun laittoi obs tallentamaan eri levylle. Tai sitten auringonpilkut osuivat kohdalleen.
 

BTA

Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
664
Itellä oli joskus obs kanssa (striimatessa ja tallentaessa jne) ongelmana ihan että kun olivat samalla ssd-levyllä niin siitä ilmeisesti loppu vauhti kesken. Obs asetuksia räpeltämällä sai siedettäväksi mutta korjaantui kokonaan kun laittoi obs tallentamaan eri levylle. Tai sitten auringonpilkut osuivat kohdalleen.
Mitä task managerin levyn toimintaa seuratessa en ainakaan ole huomannut näinä hetkinä että SSD:t huutaisi hädässä, mutta eihän tuosta kaikkea toki näe. Olisikohan jotain ohjelmaa jolla SSD:N levyn toimintaa olisi helppo seurata / kirjaisi sen edes hetkeksi talteen. Näkisi mitä siellä oikeasti tapahtuu datamäärien suhteen ym.?
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 278
Olisikohan jotain ohjelmaa jolla SSD:N levyn toimintaa olisi helppo seurata / kirjaisi sen edes hetkeksi talteen, jotta näkisi mitä siellä oikeasti tapahtuu datamäärien suhteen ym.
Kaiken muun hyödyllisen lisäksi HWiNFO:lla pystyy mittaamaan levyjen senhetkistä R/W aktiivisuutta prosenttilukuna sekä MB/s arvona.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Mulla se kyllä huusi leipää ihan task managerin kautta katsottunakin. Pätkiikö sulla siis peli vai lähetys, mulla pätki lähetys/tallenne. Toki mulla meni sillon samalla uusiksi kaikki kovot + windowssi jne niin voi olla että se pätkinyt ssd oli mulla vaan rikki tai wintöötti solmussa tjsp.
 

BTA

Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
664
Mulla se kyllä huusi leipää ihan task managerin kautta katsottunakin. Pätkiikö sulla siis peli vai lähetys, mulla pätki lähetys/tallenne. Toki mulla meni sillon samalla uusiksi kaikki kovot + windowssi jne niin voi olla että se pätkinyt ssd oli mulla vaan rikki tai wintöötti solmussa tjsp.
Lähetysessä on kaikki hyvin, peli siis viiveinen ja tökkiväinen omalla ruudulla.
Kaiken muun hyödyllisen lisäksi HWiNFO:lla pystyy mittaamaan levyjen senhetkistä R/W aktiivisuutta prosenttilukuna sekä MB/s arvona.
Pitää tällä katsoa tarkemmin ensikerralla. Kokeilin ensiksi vain vaikuttaako tuo NDI ajaminen SSD:n käyttöön miten paljon. Tuloksena en edes huomaa mitään eroa sen suhteen. Ainut ero tietenkin ulos menevän datan määrä. Sekin täysin kontrollissa. Harmi ettei ole 32GB RAMeja hyllyllä, joilla voisi suoraan kokeilla helpottaisiko tilannetta :oops:
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 521
Discordkin on aiheittanut väliin pelin tökkimistä, oletko kokeillut ilman?
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 278
Pitää tällä katsoa tarkemmin ensikerralla. Kokeilin ensiksi vain vaikuttaako tuo NDI ajaminen SSD:n käyttöön miten paljon. Tuloksena en edes huomaa mitään eroa sen suhteen. Ainut ero tietenkin ulos menevän datan määrä. Sekin täysin kontrollissa. Harmi ettei ole 32GB RAMeja hyllyllä, joilla voisi suoraan kokeilla helpottaisiko tilannetta :oops:
Onhan OBS säädetty käyttämään NVEC? Helposti kuvittelisin iskevän prossun juntturaan jos on kaksi mahdollisesti HD-laatusta x246 striimiä pyörimässä taustalla pelin lisäksi.
 

BTA

Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
664
Discordkin on aiheittanut väliin pelin tökkimistä, oletko kokeillut ilman?
Auttaa toki kun sen striimin sulkee. Se vain usein tärkeä olla päällä. Yritän selvittää mikä se yksi tekijä tässä on joka sen aiheuttaa :)

Onhan OBS säädetty käyttämään NVEC? Helposti kuvittelisin iskevän prossun juntturaan jos on kaksi mahdollisesti HD-laatusta x246 striimiä pyörimässä taustalla pelin lisäksi.
OBS lähettää siis vain NDI plugin kautta kuvaa sisäverkossa. Kokeilin kauan sitten vaikuttaako recording/streaming asetukset tämän laatuun ja mitään eroa ei ollut. Tämä OBS rasittaa oman mittarin mukaan CPU:ta 6-8%
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 574
Viestejä
4 251 576
Jäsenet
71 345
Uusin jäsen
Suskari

Hinta.fi

Ylös Bottom