Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
724
Kysytääs nyt näin kevyesti, mulla on tollanen muutamia vuosia vanha Radon ja siinä on CS-HG50, 10-speed pakka takana. Inner bearing: Shimano Deore BB-ES25 113mm (73mm BSA)
Yhtään tehokkaampaa napamoottoria ei taida oikein saada mahtumaan taakse (jostain syystä kiinnostaisi enemmän)? Näin ainakin ymmärsin, kun viimeksi katselin noita.
Bafang sitten taitaakin jo mennä aika heittämällä. Saako tuon pelaamaan riittävän hyvin tuolla 10 pakalla vai onko ketju ihan solmussa?
Tulee ajettua lähinnä kauniina kesäpäivinä, niin vähän turhaa haaveilua, mutta kiinnostaisi silti sähköistää.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
cube acid osat.PNG

Omassa pyörässä sama takapakka ja sama keskiö ja bbs02 asentui helposti. Ketjulinja tietenkin riippuu rungon geometriasta, mutta itsellä se ainakin on hyvä ja pystyn helposti käyttämään kaikkia vaihteita. Maastopyörään suosittelen keskiömoottoria napamoottin sijasta, itsellä on yksi keskiömoottorillinen ja toinen napamoottorilla oleva sähköpyörä. Se napamoottori tekee pyörästä ikävän takapainoisen, vaikka itselläni on vain pieni 500W geared hub moottori. Varsinkin joku isompi ja tehokkaampi napamoottori tekee erittäin takapainoisen pyörästä, jolloin se sopii lähinnä asfalttiajoon.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Tulikin ongelma tuon cuben ams sähköistyksessä, keskiö on pf24/pf41 tyyppiä ja 80-90mm leveä eikä tuo entinen moottori luonnollisestikaan käy.

Onko kellään kokemuksia tällaisesta jatkopalasta tai jäänyt moista ylimääräiseksi?


Toinen vaihtoehto olisi myydä tuo nykyinen sähkäri pois ja tilata uusi 100mm bbshd paketti+lekkie ratas+adapterit pf24 keskiölle(tai sorvaan itse) hintaa vaan tulee reilusti.

Tai myyn kaikki pois ja ostan "oikean" sähkärin.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Tulikin ongelma tuon cuben ams sähköistyksessä, keskiö on pf24/pf41 tyyppiä ja 80-90mm leveä eikä tuo entinen moottori luonnollisestikaan käy.

Onko kellään kokemuksia tällaisesta jatkopalasta tai jäänyt moista ylimääräiseksi?


Toinen vaihtoehto olisi myydä tuo nykyinen sähkäri pois ja tilata uusi 100mm bbshd paketti+lekkie ratas+adapterit pf24 keskiölle(tai sorvaan itse) hintaa vaan tulee reilusti.

Tai myyn kaikki pois ja ostan "oikean" sähkärin.
Aika kalliit jatkopalat. Uutta sähköpyörää joutuisit venaamaan kuukausia tällä hetkellä, kun niiden saatavuus melkoisen heikko. Yksi voisi olla, että myyt Cuben pois ja ostaisit vain paremmin yhteensopivan pyörän?
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271
Bafang BBS02B taitaa olla se suosituin moottori tällä hetkellä, mut entäs akku+laturi? ja mistä? Laadukkaat kennot menee isomman kapasiteetin edelle, suurin osa ajoista kuitenkin alle 50km matkoja.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Pswpower taitaa ainakin myydä noita samsungin kennoilla olevia akkuja. Itselläni on aliexpressistä tilattu hailong 48/17,5ah akku ja sen sisältä löytyi samsungit.


Aika kalliit jatkopalat. Uutta sähköpyörää joutuisit venaamaan kuukausia tällä hetkellä, kun niiden saatavuus melkoisen heikko. Yksi voisi olla, että myyt Cuben pois ja ostaisit vain paremmin yhteensopivan pyörän?
Jatkopaloille+(valmiille)sovitteille jne hintaa tulisi 350€ mikä on kohtuu suolainen. Perhana kun tuo cube istuu omiin käsiin melko hyvin niin ei ihan heti viitsisi sitä poiskaan hävittää...pitää pähkäillä mitä tuon kanssa tekee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Pswpower taitaa ainakin myydä noita samsungin kennoilla olevia akkuja. Itselläni on aliexpressistä tilattu hailong 48/17,5ah akku ja sen sisältä löytyi samsungit.




Jatkopaloille+(valmiille)sovitteille jne hintaa tulisi 350€ mikä on kohtuu suolainen. Perhana kun tuo cube istuu omiin käsiin melko hyvin niin ei ihan heti viitsisi sitä poiskaan hävittää...pitää pähkäillä mitä tuon kanssa tekee.
Tuosta vanhasta sähköfillarista voisit saada ihan hyvin rahaa, jos laitat bbs02 kiinni ja akun, varmaan +1000€. Sillä saisi kustannettua sitten tuon bbshd:n ja uuden akun, n. 600€ taitaa olla kaikkinensa toi bbshd 100mm yhteensopiva.

Em3v:n akut vaikuttavat laadukkailta, mutta checkoutissa näyttää toimituskulut olevan n. 150e. Noin saman verran oli rahti greenbikekitissä.

Onko ajat kovat vai mistä noin kovat toimituskulut?
Kovat ajat, rahdin hinta on tällä hetkellä aika pilvissä.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Em3v:n akut vaikuttavat laadukkailta, mutta checkoutissa näyttää toimituskulut olevan n. 150e. Noin saman verran oli rahti greenbikekitissä.

Onko ajat kovat vai mistä noin kovat toimituskulut?
Pswpowerilla näkyy olevan ilmaiset toimituskulut Suomeen, 5-10 days via DHL.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271
Pswpowerilla näkyy olevan ilmaiset toimituskulut Suomeen, 5-10 days via DHL.
Amazonilta löyty muutamia palautteita, missä viallisen akun saaneet on jääneet vaille refundia tai uutta akkua. Asiakaspalvelukaan ei oo saanu hirveesti kehuja. Pitänee vielä vähän tutkia.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Onko fatbiken 100mm keskiöön muita varteenotettavia moottoreita kuin bbshd?
Tsdz2 moottoriin saa jatkokappaleen jolla saa jatkettua 100mm keskiölle sopivaksi.

Myös tällaisia on tarjolla.


Omaan cubeni muutokseen liittyen, kävin sorvuuttamassa 90x40,9x33,5 käikäleen (hinnaksi tuli 10€) sovitteeksi jotta saisin mallailtua ketjulinjaa jne. Onhan tuo ketjulinja hurja mutta pahempiakin on nähty.

Tilannetta saa parannettua kun laittaa lekkien 42 hampaisen rattaan ja mahdollisesti hieman lyhentää tuota keskiön ulkonevaa osaa, tämän jälkeen tosin paluuta luomupyöräksi ei ole.

Homma vaikuttaisi onnistuvan jatkeella ja paremmalla rattaalla.

Kuvassa myös itse pyörä jos joku sattuu samanlaisen muutosta harkitsemaan.
 

Liitteet

Liittynyt
06.03.2021
Viestejä
2
Ilman kaskoa ifillä liikennevakuutus noin 91 euroa. Muistaakseni 82 maksaa itsellä, koska on muitakin vakuutuksia ifillä.
Mitä pitää sanoa, että saa vakuutuksen tuohon hintaan?
Just tarjosivat ifiltä 199 euroa/vuosi. Varmistin vielä että onhan L1e-A eikä mopon vakuutus, mutta oli kuulema ihan toiselta asiantuntijalta varmistanut että tuollainen pitää olla (kun moottorissa tehoja 750W).
(EDIT: nyt kun paperia tavaan, niin kyllä siellä esiintyy sana "mopovakuutus". Perhanakun on vaikeaa...)

OP/Pohjola olisi tarjonnut >200euroa /vuosi hintaan.
Aika arvokasta...
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Mitä pitää sanoa, että saa vakuutuksen tuohon hintaan?
Just tarjosivat ifiltä 199 euroa/vuosi. Varmistin vielä että onhan L1e-A eikä mopon vakuutus, mutta oli kuulema ihan toiselta asiantuntijalta varmistanut että tuollainen pitää olla (kun moottorissa tehoja 750W).
(EDIT: nyt kun paperia tavaan, niin kyllä siellä esiintyy sana "mopovakuutus". Perhanakun on vaikeaa...)

OP/Pohjola olisi tarjonnut >200euroa /vuosi hintaan.
Aika arvokasta...
Puhelimessa minä pyysin tarjouksen. Ei osannut heti kyllä sanoa hinta, mutta kertoi varmistavansa asian ja soittavan uudestaan. Ja kyseessä siis pelkkä liikennevakuutus, ei kaskoa.
Screenshot_2021-03-27 Omat vakuutukset If Omat sivut.png


edit. itsellä siis 1000w Bafangi. Teho oli vakuutusmyyjän tiedossa kun tarjouksen teki. Sitä se selvittelikin aluksi, että minkälainen vakuutus pitää olla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Mulla sama reilu 80e/vuosi liikennevakuutus ifillä pyörässä josss on bafang bbs02 750w moottori.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
724
Laitetaas nyt vaikka tänne. Rockshock XC32 vuotaa ilmat pihalle. Service manual jo löytyikin.
Tuosta paketista taitaa löytyä kaikki tarvittavat huoltoon. En ihan viitsisi 10ml takia ostaa tuota öljyä. Voisko sinne laittaa vaikka moottoriöljyä tai ns. ompelukoneöljyä? Noh ajattelin laittaa kuitenkin :hmm:
Tilaisitteko jostain muualta, mistä?
Edit: Näköjään noita tiivistesettejä onkin vähän erilaisia. Pitänee tutkia.

 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
En ihan viitsisi 10ml takia ostaa tuota öljyä. Voisko sinne laittaa vaikka moottoriöljyä tai ns. ompelukoneöljyä? Noh ajattelin laittaa kuitenkin
Laittaisin kyllä itse ihan siihen tarkoitettua öljyä. Tuostahan saat myös compression damberiin vaihdettua öljyt. Sinne taitaa mennä 80-110ml riippuen mallista.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271
Laitetaas nyt vaikka tänne. Rockshock XC32 vuotaa ilmat pihalle. Service manual jo löytyikin.
Tuosta paketista taitaa löytyä kaikki tarvittavat huoltoon. En ihan viitsisi 10ml takia ostaa tuota öljyä. Voisko sinne laittaa vaikka moottoriöljyä tai ns. ompelukoneöljyä? Noh ajattelin laittaa kuitenkin :hmm:
Tilaisitteko jostain muualta, mistä?
Edit: Näköjään noita tiivistesettejä onkin vähän erilaisia. Pitänee tutkia.

Paluuvaimennuksen puolelle kun laitat liian jäykät öljyt, niin saat suorilta jäykän keulan.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Kuinkas varovainen pitää olla, kun pesää pyörää? Kokemuksia bbs02 tai bbshd käyttäjiltä? Mietin vain, että ei tule vahingossa aiheutettua mitään oikosulkuja tai muuten tuhottua osia.

Tässä tämän kesän menopeli, Scott subcross 2017 runko, jossa bafang bbshd.
Smart samit ovat kyllä hyvät jokapaikan renkaat, rullailee hyvin asfaltilla(myös hiljaiset) ja hiekkateillä/maastossa pääsee hyvin eteenpäin.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
255
Pitkän mietiskelyn jälkeen tilasin fatbikeen bbshd ja 52v 17.5Ah akun.

Otin pienemmällä bafangin 42t rattaalla joka ainakin näyttää aika paljon paremmalta mitä vakio 46t. Rattaat tulee kuitenkin olee varmasti aika kovilla kun luomuna edessä on 22t polkuajossa.

Oletteko käyttäneet bafangeissa noita jarru- taikka vaihdesensoreita? Ulkomaisissa keskusteluissa jakaa mielipiteitä. Aikaisemmin oli tsdz2 toisessa pyörässä ja siinä ei ollut tarvetta sensoreihin, mutta tuli kuitenkin tavaksi polkea aika hissukseen vaihtaessa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Pitkän mietiskelyn jälkeen tilasin fatbikeen bbshd ja 52v 17.5Ah akun.

Otin pienemmällä bafangin 42t rattaalla joka ainakin näyttää aika paljon paremmalta mitä vakio 46t. Rattaat tulee kuitenkin olee varmasti aika kovilla kun luomuna edessä on 22t polkuajossa.

Oletteko käyttäneet bafangeissa noita jarru- taikka vaihdesensoreita? Ulkomaisissa keskusteluissa jakaa mielipiteitä. Aikaisemmin oli tsdz2 toisessa pyörässä ja siinä ei ollut tarvetta sensoreihin, mutta tuli kuitenkin tavaksi polkea aika hissukseen vaihtaessa.
Itsellä on molemmat käytössä ja sanoisin, että ainakin vaihdesensori on pakollinen, jos et halua katkoa ketjujasi tai pistää takapakkaa useasti vaihtoon. Varsinkin kun on BBSHD kyseessä, josta lähtee yli 2kW tehoa. Jarrusensorit tulee yleensä paketin mukana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Mulla on vaihde sensori bbs02 koneessa kiinni jarru sensori on vähän turha ei se pyörä mihinkään liiku jos jarrua painaa vaikka olis täys veto päällä.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
173
Kuinkas varovainen pitää olla, kun pesää pyörää? Kokemuksia bbs02 tai bbshd käyttäjiltä? Mietin vain, että ei tule vahingossa aiheutettua mitään oikosulkuja tai muuten tuhottua osia.


Smart samit ovat kyllä hyvät jokapaikan renkaat, rullailee hyvin asfaltilla(myös hiljaiset) ja hiekkateillä/maastossa pääsee hyvin eteenpäin.
Itse olen ihan puutarhaletkulla kastellut kauttaaltaan fillarin ja pesuaineet perään, vähän näyttänyt harjaa ja huuhdellut. Sitten hyvä kuivaus ja hyvä tulee. Kyllä siellä motissa on tiivisteet, ettei sinne vesi suoraan pääse, mutta ei kannata muutenkaan laakereihin yms suoraan suihkutella.

Nämä renkaat ovat kyllä yllättäneet positiivisesti, todella hyvin rullaa ja ovat pehmeet ajaa 29" koko ja 2,1 tuumaset. Renkaat myös speksattu 50km/h vauhteihn, johon tuolla BBSHD:lla pääsee suht helposti. Tosin entisiin 29" 1,6 tuumasiin verrattuna, vähän poistaa huippuja leveämpi rengas.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
173
Pitkän mietiskelyn jälkeen tilasin fatbikeen bbshd ja 52v 17.5Ah akun.

Otin pienemmällä bafangin 42t rattaalla joka ainakin näyttää aika paljon paremmalta mitä vakio 46t. Rattaat tulee kuitenkin olee varmasti aika kovilla kun luomuna edessä on 22t polkuajossa.

Oletteko käyttäneet bafangeissa noita jarru- taikka vaihdesensoreita? Ulkomaisissa keskusteluissa jakaa mielipiteitä. Aikaisemmin oli tsdz2 toisessa pyörässä ja siinä ei ollut tarvetta sensoreihin, mutta tuli kuitenkin tavaksi polkea aika hissukseen vaihtaessa.
Itsellä myös 52v versio ja 16 Ah akku.

Itse vaihdoin myös vakion tilalle Luna eclipse 42T, saa vähän paremman offsetin vakioon verrattuna, myös kiihtyvyys parempi.

Alkuun oli kiinni vaihdesensori, mutta poistin sen koska jökitti vaihtamista. Otin myös tuon poljin tunnistuksen pois, eli fillari liikkuu sähköllä vain tuosta kaasukahvasta, jos siis en käännä kaasua niin fillari on ihan normaali polkupyörä. Eli jos on tarvetta vaihtaa vaihteita, lopetan vaan hetkeksi kaasun kääntämisen ja muutama polkasu niin uusi vaihde on päällä ja sitten taas kaasu pohjaan :D Itsellä on 8 lehtinen takapakka ja ajan pääsääntöisesti 5-6 vaihteella, koska bbshd tuottaa niin hyvät väännöt niin pienempiä vaihteita ei juuri tarvitse. Ei myöskään ole käytössä jarrusensoreita, koska mitä järkeä antaa kaasua ja jarrtuttaa samaa aikaa? enhän tee niin autollakaan. Kahdella ketjulla ajan ja mittailen säännöllisesti venymistä. Myös viikkottain putsaan ketjun ja öljyän.

ps. kun on jäykkäperänen fillari niin tuo satulaputki jossa on jousto on myös todella hyvä.
Osta Suntour SP17-NCX parallelogram suspension seat post | ROSE Bikes
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455


Suosittelen ohjelmointikaapelin hankkimista Bafangin keskiömoottoreiden kanssa(n. 10€). Saa muutettua melkoisesti moottorin käyttäytymistä ja tehtyä siitä sellaisen, mistä itse pitää. Esimerkiksi itselläni oli tuo bbs02 alunperin ohjelmoitu siten, että katkaisi avustuksen, kun mentiin tietyn km/h rajan ylitse, mikä pisti ärsyttämään matalemmilla avustustasoilla. Nyt avustaa 1-9 jatkuvasti ja n. 10% korotuksin paljonko moottori saa virtaa.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271


Suosittelen ohjelmointikaapelin hankkimista Bafangin keskiömoottoreiden kanssa(n. 10€). Saa muutettua melkoisesti moottorin käyttäytymistä ja tehtyä siitä sellaisen, mistä itse pitää. Esimerkiksi itselläni oli tuo bbs02 alunperin ohjelmoitu siten, että katkaisi avustuksen, kun mentiin tietyn km/h rajan ylitse, mikä pisti ärsyttämään matalemmilla avustustasoilla. Nyt avustaa 1-9 jatkuvasti ja n. 10% korotuksin paljonko moottori saa virtaa.
Miten tuo vakio-ohjelma toimii? Avustustason mukaan vaihtuu samalla nopeuskin?
Piuha tulee kiinasta sitten kun ehtii ja viikonloppuna pitäs muuten osien puolesta olla pyörä ajokunnossa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Miten tuo vakio-ohjelma toimii? Avustustason mukaan vaihtuu samalla nopeuskin?
Piuha tulee kiinasta sitten kun ehtii ja viikonloppuna pitäs muuten osien puolesta olla pyörä ajokunnossa.
Riippuu ihan myyjästä ja millaiset asetukset se on sinne laittanut. Voi olla ihan mitä vain maan ja taivaan väliltä.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Täältä lisäneuvoja&vinkkejä. Myös valmiita ohjelmia, valitsee niistä itselle sopivimman. Itselle laitoin em3evin tekemän.


Itseänikin ärsyttää tuo avustuksen katkaisu tietyn nopeuden jälkeen. Mitä kohtaa muutit ja miten tarkalleen?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Täältä lisäneuvoja&vinkkejä. Myös valmiita ohjelmia, valitsee niistä itselle sopivimman. Itselle laitoin em3evin tekemän.


Itseänikin ärsyttää tuo avustuksen katkaisu tietyn nopeuden jälkeen. Mitä kohtaa muutit ja miten tarkalleen?
Itsellä on Keplerin asetukset eli ei nopeusrajoituksia, vaan rajoittaa vain moottorin tehoja PAS(PAS 1 10% virtaa, PAS 2 20% virtaa jne.) asetuksen mukaan. Toimii paremmin kun on pyöräilemässä kavereiden kanssa ja nopeus ei pysy tasaisesti samana jatkuvasti, niin moottori ei mene ärsyttävästi on-off riippuen nopeudesta. Vastaa mielestäni parhaiten ns. normaalia pyöräilyä toi ja toimii kaupungissa paremmin.

E:
Tuli vedettyä vähän lisää testilenkkiä näillä keplerin asetuksilla. Tuntuu homma enemmän pyöräilyltä kuin mopoilulta ja akun kulutus pieneni tämän myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Multa löytyy pihalta vanha ehkä -70 luvulta oleva jopon runko. Tämä on sen verran rujossa kunnossa että entisöintiin siitä ei ole. Viimeiset 15v sillä on pari kertaa poljettu ympäri kylää kaljaa kitaten. Runkoon on hitsattu kiinni kylmälaukkutelineet mihin mahtuu 4x24 tölkkiä, grillimakkaraa ja lihaa. Päälle yleensä vedetty mustekaloilla grilli ja stereot.
Vehje on ihan mahdoton polkea, koska kaikki paino on takana, pienikin voima niin keulii ympäri yms.

Nyt tuli koronan takia mieleen että kesällä voisi taas heittää vuorokauden kierroksen kaverien kanssa.
Viimeinen haaveri mikä pyörälle kävi oli että leikkimökki kaatui pyörän päälle. Takavanne on 90 asteen kulmassa. Tämä jopo on vielä niitä vanhempia missä vanteet eivät ole standardikokoiset. Eli renkaita ei löydy helpolla, mutta ei myöskään uutta vannetta.

Idea juolahtikin mieleen, että mitä jos hommaisia napamoottorilla varustetun vanteen ja ihan peruskamat. Voimaa saisi olla, ei haittaa kuminpoltto, mutta nopeutta ei tarvita. Sallittu 25km/h on enemmän kuin tarpeeksi.
Miten tässä nyt kannattaisi edetä jotta kustannukset pysyisivät hallinnassa ja tehoa saisi esim 1kw tai enemmän?

20" vanne jo varmistaa että nopeutta ei paljoa kerry. Mutta mikä olisi paras, virittäminenkin sopii jos sillä saa lisää kiihtyvyyttä.
Eli onko halvempaa hommata joku pienelle jännitteelle 500w moottori ja ajaa sitä esim 48v akulla ja ohjaimella? Ei taida pienellä jännitteellä olla 1000w moottoreita?
48v akku on varmaan helpoin/halvin tapa.

Onko joku muu miettinyt vastaavaa typeryyttä? Eli kuinka toteuttaa mahdollisimman halvalla kaljankuljetusta max 25km/h?
Mitä suosittelette että hinta pysyisi kurissa? Mulla on yksi laadukas akkupaketti himassa, mitä ei voi enää sähköpyörässä käyttää. Akun elektroniikassa oli joku suojapiiri ja kun purin sen niin antaa nyt vikakoodina että akku on purettu ja sitä ei saa enää käyttöön. Eli tästä voin siirtää kennot uuteen akkuun. Koitin kiertää lentorahtisääntöjä kun en muuten saanut sähköpyörää muuttokuormassa tuotua. Eli purin akun, siirsin pc:n apuvirtalähteisiin ja toin käsimatkatavaroissa. Ikävä yllätys tulikin suomessa kun kasasin akun ja meni hylkytilaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Toi 70-luvun jopo on hieman eri tekoa. Painaa kuin synti. Olen mä sillä itsekkin useita metrejä loikkinut hyppyreistä yms. pienenä. Eli toi runko on jo testattu kestäväksi. Enkä usko että takanapamoottorilla edes tuollaista ongelmaa tulisi. Kevenee suorastaan kun kiihdyttää...
Ostettu siis muistaakseni -88 vuonna poliisihuutokaupasta. Taisi maksaa 5mk ja runkonumero viilattu pois.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Vanha kahdesta levystä prässätty Jopo on aivan eri asia, kuin nämä uudet leikki Jopot. Varmasti kestää Wanhus, jos ei murtumia ole rungossa.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271
Onko muilla ollu ongelmia tuon BBS02b motin kanssa? Pedal assistantilla pätkii moottoria kokoajan on/off, sama millä avustuksella ja vauhdilla ajaa.
Käsikaasulla sit kulkee niinkun pitääkin. Joku säätö pielessä? Kaapeliakaan kun ei vielä oo niin ei pääse tarkemmin tutkimaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Onko muilla ollu ongelmia tuon BBS02b motin kanssa? Pedal assistantilla pätkii moottoria kokoajan on/off, sama millä avustuksella ja vauhdilla ajaa.
Käsikaasulla sit kulkee niinkun pitääkin. Joku säätö pielessä? Kaapeliakaan kun ei vielä oo niin ei pääse tarkemmin tutkimaan.
Mulla meni poljin tunnistin anturi moottorin sisältä rikki. Välillä toimi ja välillä pätki kasi kaasu toimi normaalisti.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Onko muilla ollu ongelmia tuon BBS02b motin kanssa? Pedal assistantilla pätkii moottoria kokoajan on/off, sama millä avustuksella ja vauhdilla ajaa.
Käsikaasulla sit kulkee niinkun pitääkin. Joku säätö pielessä? Kaapeliakaan kun ei vielä oo niin ei pääse tarkemmin tutkimaan.
Muutaman kympin maksaa uusi pedal assist sensor.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271
Muutaman kympin maksaa uusi pedal assist sensor.
Hyvä kyllä että näihin löytyy varaosaa. Pitää ensin kysellä myyjältä, jos ois muutakin kun perävalotakuu.

Tuo tosiaan menee on/off 1s sykleissä kun pas on käytössä. Uusi moottori.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Oon tässä hieronut kauppoja sähkösetistä ja Vector Typhoon tulisi rungoksi ja moottorina Risunmotor napamoottori Sabvotonin 100A controllerina.

Tuosta setistä puuttuu etupyörä/kiekko. Millasta kiekkoa ja rengasta suosittelette? Tulis maantie/hiekkatiekäyttöön ja tarvittaessa myös metsässä voisi ajella.

Takarengas siis "mp" malli 19", eli koko vastaisi jotain 26" fillarirengasta? Keula on 110mm DNM USD8

Vai suoraan 19" mp mallin rengas tuplalevyillä? Tuota sais alista ~300USD, mutta jänskättää et millon tulee...
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
255
Aloin asentelemaan tuota bafangia fatbikeeni mutta tuli työkalujen kanssa ongelmaa.

En alussa oikein tiennyt miten pyörän keskiö lähtee oikeaoppisesti irti joten päädyin modaamaan tuota bafangin mukana tullutta avainta rälläköimällä sen auki joka osoittautui täysin turhaksi operaatioissa, kammet sain sentään opiskelun jälkeen irti. Ja nyt ei ainakaan tolla avaimella lähde tuo raceface keskiö auki jonka mutteri näyttäisi olevan melkeen sama kun bafangeissa, molemmissa 44mm ulkohalkaisia ja 16 pykälää. Bafangissa urat on vähän kapeampia. Moottorin mukana tullut avain menee kyllä raceface uriin mutta on hieman väljä, ja niin on myös hieman väljä bafangin mutterissakin. Modattu avain on nyt siis päästä auki ja siinä on 12 pykälää jäljellä.

Ehjällä bafangin avaimella saattaisi aueta tai ei? Pitäis kuitenkin saada uusi avain ja mielellään sellainen jolla saa ensin racefacen irti ja sen jälkeen bafangin moottorin asennettua. Paikallisista kivijalka liikkeistä ei löytynyt mitään. Nettikaupoissakin on paljon eioota ja hidasta toimitusta.

Oisko täälä jollain myydä sopiva avain? voisin noutaa Kälviä, kokkola, kaustinen alueelta tai nopea postitus.

Parktool ehdottaa tälläsiä
16 external notches44–45 mm OD42.7 mm ODBBT-69.2, BBT-19.2, BBT-9
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Lähteekö auki jos naputtelet vasaralla ja tampilla uran kohdalta tai laadukkailla vittumaisilla pihdeillä.

Noilla konsteilla ainakin itse olen saanut auottua ja kiristeltyä tuota bafangin mutteria.

Bafangia kiristäessä kannattaa myös laittaa vaikka tippa lukkoliimaa ja napakka isku tampin kanssa mutteriin, tahtoo muuten löystyä melko herkästi.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
255
Lähteekö auki jos naputtelet vasaralla ja tampilla uran kohdalta tai laadukkailla vittumaisilla pihdeillä.

Noilla konsteilla ainakin itse olen saanut auottua ja kiristeltyä tuota bafangin mutteria.

Bafangia kiristäessä kannattaa myös laittaa vaikka tippa lukkoliimaa ja napakka isku tampin kanssa mutteriin, tahtoo muuten löystyä melko herkästi.
Joo aikani tuskailtua keksin lämmittää hiustenkuivaajalla ja sitten naputtelin hiljalleen keskiön auki.

Sit tuli taas ongelma eli moottori ei meinannut mennä sisään, pistin putken ympärille hiomapaperia ja tunnin verran hioin keskiötä isommaksi. Sain viimein menemään moottorin sisään mutta nyt tais tulla lopullinen ongelma. Moottori ottaa ketjun puolelta taka-akseli kiinni ja jää noin sentin irti, toisella puolella ei saa sitä ensimmäistä mutteria ollenkaan paikoilleen, runkoa varten voisi kiristää suoraan mutta ketjulinja on jokatapauksessa surkea eli aivan linjassa uloimman rattaan kanssa. Silloin ei varmaan voi käyttää kun muutamaa vaihdetta?

Kannattaskohan tämän pyörän kanssa luovuttaa vai onko vinkkejä? YouTubessa näyttää kyllä olevan espanjankielinen video jossa tähän Stevens monsteriin on laitettu bbshd.

Jos tuolle ketjulinjalle saisi järkevän ratkaisun niin tietysti vaihtoehtona ois vaihtaa tuo 100mm bbshd 120mm versioon.

Edit: tuli lähdettyä soitellen sotaan ja nyt harmittaa.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271
Lekkie Bling Ring on näissä perinteinen tapa korjata ketjulinjaa.
Onko kukaan muuten löytäny vaihtoehtoisia(lue halvempia) rattaita BBS02:lle? BCD104 ja 130 adaptereita löytyy mutta ne on suoria, jolloin ketjulinja kyllä kusee liikaa.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Joo aikani tuskailtua keksin lämmittää hiustenkuivaajalla ja sitten naputtelin hiljalleen keskiön auki.

Sit tuli taas ongelma eli moottori ei meinannut mennä sisään, pistin putken ympärille hiomapaperia ja tunnin verran hioin keskiötä isommaksi. Sain viimein menemään moottorin sisään mutta nyt tais tulla lopullinen ongelma. Moottori ottaa ketjun puolelta taka-akseli kiinni ja jää noin sentin irti, toisella puolella ei saa sitä ensimmäistä mutteria ollenkaan paikoilleen, runkoa varten voisi kiristää suoraan mutta ketjulinja on jokatapauksessa surkea eli aivan linjassa uloimman rattaan kanssa. Silloin ei varmaan voi käyttää kun muutamaa vaihdetta?

Kannattaskohan tämän pyörän kanssa luovuttaa vai onko vinkkejä? YouTubessa näyttää kyllä olevan espanjankielinen video jossa tähän Stevens monsteriin on laitettu bbshd.

Jos tuolle ketjulinjalle saisi järkevän ratkaisun niin tietysti vaihtoehtona ois vaihtaa tuo 100mm bbshd 120mm versioon.

Edit: tuli lähdettyä soitellen sotaan ja nyt harmittaa.
Väliholkilla ja 40+hampaisella lekkiellä saa moottorin ja keskiön välistä tyhjän raon pois ja ketjulinjan toimivaksi, siis jos tuo moottori sopii nyt olemaan tuossa.

Mutteri on kuitenkin kierteelleen mennyt niin vahvalla lukkoliimalla sen saa pysymään ilman tuota toista lukitusmutteria.

Seuraava ongelmasi onkin sitten vasen poljin joka suorana tulee ottamaan kiinni takahaarukkaan, tarvitset ulospäin tuovat poljinvarret.

Itselleni jouduin tilaamaan moottorin jatkokappaleen 68mm->100mm ja lekkien 40 hampaisen rattaan. Ihanan kallista köyhälle, vaatii myös askartelua ja prässin tuon jatkokappaleen laitto.
 

Liitteet

Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Joo aikani tuskailtua keksin lämmittää hiustenkuivaajalla ja sitten naputtelin hiljalleen keskiön auki.

Sit tuli taas ongelma eli moottori ei meinannut mennä sisään, pistin putken ympärille hiomapaperia ja tunnin verran hioin keskiötä isommaksi. Sain viimein menemään moottorin sisään mutta nyt tais tulla lopullinen ongelma. Moottori ottaa ketjun puolelta taka-akseli kiinni ja jää noin sentin irti, toisella puolella ei saa sitä ensimmäistä mutteria ollenkaan paikoilleen, runkoa varten voisi kiristää suoraan mutta ketjulinja on jokatapauksessa surkea eli aivan linjassa uloimman rattaan kanssa. Silloin ei varmaan voi käyttää kun muutamaa vaihdetta?

Kannattaskohan tämän pyörän kanssa luovuttaa vai onko vinkkejä? YouTubessa näyttää kyllä olevan espanjankielinen video jossa tähän Stevens monsteriin on laitettu bbshd.

Jos tuolle ketjulinjalle saisi järkevän ratkaisun niin tietysti vaihtoehtona ois vaihtaa tuo 100mm bbshd 120mm versioon.

Edit: tuli lähdettyä soitellen sotaan ja nyt harmittaa.
Ei sitä ulointa bafangin rinkulaa tarvitse laittaa. Siis tuota mikä sinulla toisessa kuvassa on kädessä.

Ei se itselläkään ollut paikoillaan, koska moottori jäi samalla tavalla hieman irti ketjun puolelta.

Hyvin se kuitenkin kesti talven ajelut.

Omasta piti poistaa 4 pienintä vaihdetta käytöstä, koska ketjulinja oli niin huono. Mutta eipä kyllä kilowatin moottorilla ollut muutenkaan käytössä, kuin 4 suurinta vaihdetta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 495
Viestejä
4 164 268
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom