Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Kerroinpahan vaan mielipiteeni, tämä asia tällä selvä.
Jos luet tämän ketjun aloitusviestin, niin huomaat että tämä erillinen ketju on nimenomaan tarkoitettu myös näistä 10kW ”fillareista” keskustelemiseen, jotka voivat minun puolestani muistuttaa ulkonäöltään vaikka avaruusalusta.

Näistäkin fillareista löytyy tieliikennelaillinen ajotila, jota käytetään suunnilleen yhtä usein kuin autoilija ajaa alle suurimman sallitun nopeuden, eli harvoin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Mikäs olisi hyvä paketti tuolta greenbikekit sivuilta ? Jäykkäperä maasturi kyseessä 500w katsoin mutta 750w on vain kymppejä eroa olisiko se järkevämpi?
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Itse ainakin ottaisin 750w kun eihän noilla tosiaan ole kuin 20$ hintaeroa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Juu ei ole manaatin pyörä tuo. Tuttu mies tuon omistaja.
 
Viimeksi muokattu:

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Ihan mielenkiinnosta tarkoitatko samaan runkoon pohjautuvia vai mites? Alkoi kiinnostaa kun Vantaalta tulee tunnettua muutamia tehokkaiden pyörien omistajia.
Tarkoitan sen tyylisiä pyöriä missä QS205 tai QS273 ja Enduro Ebike, Stealth tai Cyklon -tyylinen runko (iso ylä-alaputken välinen akkusäiliö rungon keskellä). Yksi Cyklon (ei Manaatti) on tullut Vantaalla vastaan. Päälle 2-3 toisen tyyppistä runkoa. Manaatilla on pelkkä Sur-Ron tällä hetkellä, joten kyseessä ei voi olla hän.
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Ok kiitos selvennyksestä. Itse tunnen tosiaan tämän kuvassa näkyvän pyörän omistajan, siinä mottina QS273. Muilla kavereilla, jotka asuu vantaalla on tehokkaita pyöriä 5-15kW, mutta esim mxun 3k moteilla jne. Runkoina osalla esim vectrorin typhoon jne (toki vectorin myymät rungot on Eleekin valmistamia) Manaatin sur-ron on tiedossa, vaikka sitä en ole livenä nähnyt. Hänen vanhaa pyörää tullut nähtyä livenä muutamaan otteeseen. Ja kaveria tavannut sen pari kertaa. Ihan fiksu kaveri livenä, videoilla sitten taas eri meininki.
Meikäläinen kävi pikaisesti testaamassa Manaatin Sur-Ronia. Ihan hauska peli. Vääntöä löytyy. Ongelma on se että 180 cm on kuskin maksimipituus. Yli sen tulee Honda Monkey -fiilis.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Tänään tuli pienellä porukalla käytyä noin 4-5h rälläämässä metsäisiä reittejä (sipoonkorvessa jne). Mukana tehokkaampia pyöriä, kuin sitten vähän vähemmän tehokkaita, mutta eipä sillä niin väliä. Yksikään pyörä ei kaupan hyllyltä valmiina napattu, vaan kaikki joko itse sähköistetty tai koottu rungosta liikkeelle lähtien. Kesäisin kokoonpano yleensä tuplat tuosta ainakin.
 
Viimeksi muokattu:

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Tänään tuli pienellä porukalla käytyä noin 4-5h rälläämässä metsäisiä reittejä (sipoonkorvessa jne). Mukana tehokkaampia pyöriä, kuin sitten vähän vähemmän, mutta eipä sillä niin väliä. Yksikään pyörä ei kaupan hyllyltä valmiina napattu, vaan kaikki joko itse sähköistetty tai koottu rungosta liikkeelle lähtien. Kesäisin kokoonpano yleensä tuplat tuosta ainakin.
Mahtuuko joskus mukaan?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Tänään tuli pienellä porukalla käytyä noin 4-5h rälläämässä metsäisiä reittejä (sipoonkorvessa jne). Mukana tehokkaampia pyöriä, kuin sitten vähän vähemmän tehokkaita, mutta eipä sillä niin väliä. Yksikään pyörä ei kaupan hyllyltä valmiina napattu, vaan kaikki joko itse sähköistetty tai koottu rungosta liikkeelle lähtien. Kesäisin kokoonpano yleensä tuplat tuosta ainakin.
Eikö toi takanapamoottori ole aika huono maastossa? Ainakin mitä omalla takanapamoottorisella ajellut, niin turhan takapainoiselta tuntuu.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Eikö toi takanapamoottori ole aika huono maastossa? Ainakin mitä omalla takanapamoottorisella ajellut, niin turhan takapainoiselta tuntuu.
Eihän se sinne maastoon ideaalein ole. Mutta kyllä siellä pärjää napamotillakin ihan hienosti. Itsellä ei ole tiloja kuin kahdelle fillarille, ja molemmat on sähköläskejä napamoteilla, niin ei voi oikein keskiömotti pyörää tehdä. Ja pyörällä tulee ajettua työmatkat jne (satomäki - vuosaari) joka päivä ympäri vuoden. Kilsoja tulee se noin 12-14 000 km per vuosi. Joten napamotit säästää voimansiirtoa, ja napamotin mahdollistama variable regen (jarrutus energian talteenotto, eli moottorijarrutus) säästää jarrupaloja.

Ennen tuota regenin käyttämistä, mulla meni Maguran MT5 jarrujen palat vaihtoon 3-4 viikon välein, kun kuluivat loppuun. Ei siis ihan ilmaista niiden vaihtaminen tuota tahtia (ja se vitutus kun Maguraan piti vaihtaa palat irrottamalla satula ja keskittää uusiksi jne.) Nyt jarruina muutenkin Hope Tech 3 V4, jolloin palojen vaihtokin on juhlaa (juuri vkl vaihdoin ekan kerran palat. takana yli 9000km, eli viime heinäkuulta tähän vkl) Pieni ero kulumisessa, koska regen niin hiton hyödyllinen.

Toki jos ois tilaa enemmän niin oishan se jees rakentaa joku kiva keskiömottivehje, mutta näillä mennään toistaiseksi.
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Eihän se sinne maastoon ideaalein ole. Mutta kyllä siellä pärjää napamotillakin ihan hienosti. Itsellä ei ole tiloja kuin kahdelle fillarille, ja molemmat on sähköläskejä napamoteilla, niin ei voi oikein keskiömotti pyörää tehdä. Ja pyörällä tulee ajettua työmatkat jne (satomäki - vuosaari) joka päivä ympäri vuoden. Kilsoja tulee se noin 12-14 000 km per vuosi. Joten napamotit säästää voimansiirtoa, ja napamotin mahdollistama variable regen (jarrutus energian talteenotto, eli moottorijarrutus) säästää jarrupaloja.

Ennen tuota regenin käyttämistä, mulla meni Maguran MT5 jarrujen palat vaihtoon 3-4 viikon välein, kun kuluivat loppuun. Ei siis ihan ilmaista niiden vaihtaminen tuota tahtia (ja se vitutus kun Maguraan piti vaihtaa palat irrottamalla satula ja keskittää uusiksi jne.) Nyt jarruina muutenkin Hope Tech 3 V4, jolloin palojen vaihtokin on juhlaa (juuri vkl vaihdoin ekan kerran palat. takana yli 9000km, eli viime heinäkuulta tähän vkl) Pieni ero kulumisessa, koska regen niin hiton hyödyllinen.

Toki jos ois tilaa enemmän niin oishan se jees rakentaa joku kiva keskiömottivehje, mutta näillä mennään toistaiseksi.
Bafang Ultra vaatii huoltoa 5000 km kohdalla. Koko moottori pitää purkaa ja vaihtaa kytkin ja laakerit. Tämä siis jos halutaan se 99,99% toimintavarmuus.

Itsellä tulee nyt täyteen alkuperäisillä laakereilla 5000 ja vaihto edessä ensi kesänä. Tarkoitus pistää länsimaiset laakerit tilalle, niin loppuu se armoton mouruna.

Ketju pitää vaihtaa 700 km välein. Takapakalla pääsee tonnin tai vähän päälle.

Eli se takamoottori on kyllä tuohon ajoon se paras valinta.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Melkoisen suuri parannus tämä keskiömoottori verrattuna takanapamoottoriin. Pyörä on paljon kevyemmän ja tasapainoisemman tuntuinen. Lisäksi polkeminen tuntuu paljon luonnollisemmalta. Itse nastoittamani Suomi tyres wxc300 57-622 iso parannus lumisella kelillä verrattuna schwalben Marathon wintereihin 50-622. Näillä nappularenkailla pääsee hyvin syvemmässäkin lumessa menemään ilman, että alkaa etu- tai peräpää heittelemään.

IMG_20210310_012309.jpg
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Melkoisen suuri parannus tämä keskiömoottori verrattuna takanapamoottoriin. Pyörä on paljon kevyemmän ja tasapainoisemman tuntuinen. Lisäksi polkeminen tuntuu paljon luonnollisemmalta. Itse nastoittamani Suomi tyres wxc300 57-622 iso parannus lumisella kelillä verrattuna schwalben Marathon wintereihin 50-622. Näillä nappularenkailla pääsee hyvin syvemmässäkin lumessa menemään ilman, että alkaa etu- tai peräpää heittelemään.

Se on jännä miten riippuu aina pohjasta ja tilanteesta, mikä rengas toimii. Pyöräteillä fättirengas ei ole ikinä paras, vaikka lunta olisi paljonkin. Kovalla ja tasaisella pohjalla pito saavutetaan leikkaamalla puuterin läpi. Sitten taas hangilla tai lumisessa metsässä tilanne kääntyy täysin päinvastaiseksi. Pito saavutetaan kellumalla fättirenkaalla pehmeän kerroksen päällä. Silikaattikumi ja reilu kuviointi tuo vetopidon.

Freyltä tuli nyt uuden 70 km/h mallin speksit. Kyseessä on eräänlainen tekninen konseptimalli, eikä mikään massatuotantopyörä. 36 kiloinen hiilikuitu-alumiininen endurolaitos kyseessä. Aletaan jo lähestymään endurokevytmoottoripyörää käyttötarkoitukseltaan. Tulee kyllä olemaan ketjut ja takapakat kovilla...

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.12.2018
Viestejä
15
Tuskin saavat tuota Freyn uutta mallia tämän vuoden puolella asiakkaille. Sen verran haastavaa tuntuu olevan uusien tilausten tekeminen, kun puolet osista on "unavailable" tämän koronan ja tarvikkeiden saatavuuden takia. Valmistusaika arviolta 120päivää nyt ja perään toimitus...
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Millaista sähkömaastopyörää suosittelisitte alle 2000e luokassa, ympärivuotiseen käyttöön? Tehoa sais löytyä vähintään se 1000w ja mielellään isolla akkulla.
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Millaista sähkömaastopyörää suosittelisitte alle 2000e luokassa, ympärivuotiseen käyttöön? Tehoa sais löytyä vähintään se 1000w ja mielellään isolla akkulla.
Valmiina voi olla vaikea löytää mitään tuohon hintaan. Frey HT1000 nousee jo 2700€ tienoille. Budjetti on sen verran tiukka, että sanoisin BBSHD ja käytetty, etujousitettu fatbiken runko. Tällä ajelisi kivasti kesät ja talvet, niin tiellä kuin maastossakin. Lumella menee ilman nastarenkaitakin.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Millaista sähkömaastopyörää suosittelisitte alle 2000e luokassa, ympärivuotiseen käyttöön? Tehoa sais löytyä vähintään se 1000w ja mielellään isolla akkulla.
Kuten @Samiii mainitsi, niin tuolla budjetilla varmaan parasta itse koota. Esimerkiksi BBSHD kitti n. 850 Wh akulla kustantaa n. 900€. Tähän sitten 1000€ tai alle maastopyörä. Uutena jäykkäperäisiä löytää laadukkaita tuohon hintaan ja jos täysjoustoa haluaa, niin parempi katsella käytettyjä.
 
Liittynyt
17.12.2018
Viestejä
15
Valmiina voi olla vaikea löytää mitään tuohon hintaan. Frey HT1000 nousee jo 2700€ tienoille. Budjetti on sen verran tiukka, että sanoisin BBSHD ja käytetty, etujousitettu fatbiken runko. Tällä ajelisi kivasti kesät ja talvet, niin tiellä kuin maastossakin. Lumella menee ilman nastarenkaitakin.
Jep pari viikkoa sitten HT1000 oli 2290usd ja sea transportation 450usd + verot/satamamaksut yms... Ja toimitus on vain satamaan (hki). Käytännössä täytynee ostaa joltain ups/dhl/jne kuljetus ja tullaus vielä satamasta eteenpäin.

edit: Eli tuo 2700€ voi olla aika tarkka, jollei satu isoja ongelmia tullin kanssa.

Tuohon 2000€ hintaluokkaan tuskin pääsee noilla spekseillä muuten kuin itse kasaamalla tai ostamalla valmiin käytetyn
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Moi

Onko suositella jotain 500w-1000w settiä missä riittäs akkukapasiteetti ajella ~300km päivässä (miedoimmalla asetuksella esim 250w tms.).
Ois tarkoitus ajella kesällä pitkiä päivämatkoja kun nykysellä perus vehkeellä 250w ei pääse kuin 100km (30km/h) keskinopeudella.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Bilteman xtrailin seuraajaksi löytyi fillaritorilta cube ams 120 pro ja heti tulikin pikku ongelma vastaan...tiukkaa tekee:nb:

Piti näyttää hieman kuumailmapuhallinta kuorelle että sai sopimaan, iskarin joutuu irrottamaan jos haluaa akun irti:beye:
 

Liitteet

Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Moi

Onko suositella jotain 500w-1000w settiä missä riittäs akkukapasiteetti ajella ~300km päivässä (miedoimmalla asetuksella esim 250w tms.).
Ois tarkoitus ajella kesällä pitkiä päivämatkoja kun nykysellä perus vehkeellä 250w ei pääse kuin 100km (30km/h) keskinopeudella.
Kuinka iso akku siinä nyt on? Karkeasti ajateltuna, niin hommaat 3 kertaa isomman akun kuin mitä sinulla nyt on. Joku tsdz2 keskiömoottori voimamomentti tunnustuksella voisi sopia sinun käyttöösi. Riippuen paljonko itse poljet esimerkiksi n. 5-10Wh/km moottorin kulutuksella tarvitsisit noin 1500-3000Wh:n akun päästäksesi 300km.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Kuinka iso akku siinä nyt on? Karkeasti ajateltuna, niin hommaat 3 kertaa isomman akun kuin mitä sinulla nyt on. Joku tsdz2 keskiömoottori voimamomentti tunnustuksella voisi sopia sinun käyttöösi. Riippuen paljonko itse poljet esimerkiksi n. 5-10Wh/km moottorin kulutuksella tarvitsisit noin 1500-3000Wh:n akun päästäksesi 300km.
No nyt on 17Ah / 612wh. Toki varmaan nyt vähän energiapihiyttä tullu 4 vuoden aikana kun silloin tuon nykyisen hommasin. Mutta ainakin jäisi varaa jo uudessa ois sitten 1800wh. Saattaa kyllä toki aika raskas olla tuolla kapasiteetillä tuo pyörä.
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Bilteman xtrailin seuraajaksi löytyi fillaritorilta cube ams 120 pro ja heti tulikin pikku ongelma vastaan...tiukkaa tekee:nb:

Piti näyttää hieman kuumailmapuhallinta kuorelle että sai sopimaan, iskarin joutuu irrottamaan jos haluaa akun irti:beye:
Kaikelta tältä vaivalta olisit säästynyt kääntämällä iskarin toisin päin ja akkukin olisi mukavasti irrotettavissa. 10 minuutin homma, mutta kun aina pitää tehdä vaikeimman kautta.

Molemmissa iskarin päiden lenkeissä on sama paksuus. Prikat ja pulttiputki vaihdetaan ilmakannun päästä männän päähän ja sama toisin päin. Ilmakannu tulee lukkovipuineen taakse ja akkua vasten on pelkkä ohut mäntä.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Kaikelta tältä vaivalta olisit säästynyt kääntämällä iskarin toisin päin ja akkukin olisi mukavasti irrotettavissa. 10 minuutin homma, mutta kun aina pitää tehdä vaikeimman kautta.

Molemmissa iskarin päiden lenkeissä on sama paksuus. Prikat ja pulttiputki vaihdetaan ilmakannun päästä männän päähän ja sama toisin päin. Ilmakannu tulee lukkovipuineen taakse ja akkua vasten on pelkkä ohut mäntä.
Sait minut tuntemaan itseni juuri täysidiootiksi mutta erittäin iso kiitos siitä:D

Tekee melkein mieli pahoinpidellä itsensä etten tuota tajunnut, pitääpä käännellä iskari ja jatkaa rakentelua.

Isot kiitokset tosiaan tuosta vinkistä!
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Sait minut tuntemaan itseni juuri täysidiootiksi mutta erittäin iso kiitos siitä:D

Tekee melkein mieli pahoinpidellä itsensä etten tuota tajunnut, pitääpä käännellä iskari ja jatkaa rakentelua.

Isot kiitokset tosiaan tuosta vinkistä!
Monta kertaa miettinyt asioita puhki ja sitten päätynyt johonkin ratkaisuun kunnes kaveri kysyy että miksi et laittanut näin? :sori:

Aina sitä ei itse osaa nähdä asiaa ja ulkopuolinen tajuaa sen heti...
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Tuli asennettua sähköpyörään vilkut (tangonpää vilkut), kun alkoi kyllästyttämään työmatkoilla jne aina olla käsi ojossa joka risteyksessä / käännöksessä jne. Onhan nuo nyt hiton kätevät, mitä muutama viikko tullut käyteltyä.

Vilkkujen "käyttökytkimet" on jarrukahvoissa, eli kahvan eteenpäin työntö aktivoi sen puolen vilkun. Lyhyt (alle 750ms) painallus aktivoi 5 sekunnin ajastetun vilkutuksen. Pidempi kuin tuo 750ms "painallus" (työntö) aktivoi vilkun päälle kunnes se kuitataaan pois joko saman tai toisen puolen kahvaa työntämällä. Täytyy sanoa, että jarrukahvoihin asennettuna toimii kuin ajatus ja aina kätevästi saatavilla. Lisäksi toki takajarrukahvassa on variable regen säätö ennenkuin takapalat ottaa kiinni.

Lisäksi pyörästä löytyy tietenkin edestä Lupinen SL X valo 45km/h malli Lupine Lighting Systems - E-Bike lights • SL X • SL X (45km / h), eli automaattiset päiväajovalot, lyhyet ja napista erikseen aktivoitavat pitkät valot. StVZO standardin mukaiset eli lyhyet ei häikäise vastaantulijoita. Takaalta löytyy lisäksi takavalo + jarruvalo. Kaikki saa virtansa pyörän ajoakulta, joten ei tarvi huolehtia, että valojen akku esim jäänyt lataamatta tms. Valot aina mukana ja päällä.

Vilkut on malliltaan tuollaiset, tarkoitettu siis moottoripyöriin, mutta asentuu hienosti myös sähköpyöriin. mo.blaze disc LED Lenkerendenblinker

Tuossa lyhyt video vilkuista:
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
94
Tässä ketjussa on selkeästi enemmän kokemusta noista Aliexpressin Bafangeista ja muista vastaavista. Postasin tuohon tieliikennekelpoisten pyörien ketjuun ideana sähköistää nykyinen jäykkäkeulainen "fitness" hybridipyörä kaupunkiajoon. Tarkoitus on pitää pyörä tieliikennekelpoisena, tai nyt lähelle sitä, niin ei välttämättä osu ihan tämän ketjun ydinaiheeseen, mutta miten hyvin esimerkiksi 250W tai 350W kuljettaa arkiajossa, riittävästi asfaltille vai jääkö vain paha mieli? Onko nuo Bafangit rajoitettu suoraan siihen 25km/h vakioina eli tarviiko sitä ohjelmointikaapelia tilata erikseen? Hypoteettisesti tietenkin suljetulla moottoriurheiluradalla tällaisella pyörällä voisi kulkea myös yli 25km/h, eikä haittaa vaikka vähän saa itsekin polkea, mutta onko esimerkiksi 30-35km/h saavutettavissa pienemmillä tehoilla? Kyllähän pyörä kulkee lihasvoimillakin tasamaalla tuon verran, mutta sitten saa varautua kohteessa vaatteiden vaihtoon, minkä välttäminen onkin ensisijainen syy sähköistykselle.

Esimerkkejä mitä harkitsin tilaavani, kyseiseltä myyjältä olikin ketjussa kokemuksia, eli luultavasti ihan perille asti tulee. 250W, 350W, joista molemmat kulkevat tuolla samalla BBS01B nimellä, mutta toisessa on mainittu myös tuo 8Fun-merkki. Maallikolle epäselvää mitä eroa, jos mitään :confused:. Ilmeisesti nuo runkoakut voivat aiheuttaa asennuksessa ongelmia, kuten ketjussa aikaisemmilla sivulla olikin erilaisia patentteja. Nuo Hailongmallit ovat kuitenkin runkoon lukittavia (?) eli kauppareissun ajaksi uskaltaa jättää pyörään kiinni kunhan lukitsee sen rungosta kiinteästi.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Sait minut tuntemaan itseni juuri täysidiootiksi mutta erittäin iso kiitos siitä:D

Tekee melkein mieli pahoinpidellä itsensä etten tuota tajunnut, pitääpä käännellä iskari ja jatkaa rakentelua.

Isot kiitokset tosiaan tuosta vinkistä!
Eipä onnistunut kääntämällä, erittäin lähelle mahtuu mutta ei kuitenkaan.

Säädöt alapuolella->ilmaventtiili ottaa linkkuun
Säädöt yläpuolella->nupit ottaa runkoon
 

Liitteet

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Eipä onnistunut kääntämällä, erittäin lähelle mahtuu mutta ei kuitenkaan.

Säädöt alapuolella->ilmaventtiili ottaa linkkuun
Säädöt yläpuolella->nupit ottaa runkoon
Poista tuo lukkovipu. Se on yleensä yhdellä kusikololla kiinni. Sähköpyörän kanssa ei sitä tarvita mihinkään. Sen sijaan mahdollisuus irrottaa akku on paljon tärkeämpi.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tässä ketjussa on selkeästi enemmän kokemusta noista Aliexpressin Bafangeista ja muista vastaavista. Postasin tuohon tieliikennekelpoisten pyörien ketjuun ideana sähköistää nykyinen jäykkäkeulainen "fitness" hybridipyörä kaupunkiajoon. Tarkoitus on pitää pyörä tieliikennekelpoisena, tai nyt lähelle sitä, niin ei välttämättä osu ihan tämän ketjun ydinaiheeseen, mutta miten hyvin esimerkiksi 250W tai 350W kuljettaa arkiajossa, riittävästi asfaltille vai jääkö vain paha mieli? Onko nuo Bafangit rajoitettu suoraan siihen 25km/h vakioina eli tarviiko sitä ohjelmointikaapelia tilata erikseen? Hypoteettisesti tietenkin suljetulla moottoriurheiluradalla tällaisella pyörällä voisi kulkea myös yli 25km/h, eikä haittaa vaikka vähän saa itsekin polkea, mutta onko esimerkiksi 30-35km/h saavutettavissa pienemmillä tehoilla? Kyllähän pyörä kulkee lihasvoimillakin tasamaalla tuon verran, mutta sitten saa varautua kohteessa vaatteiden vaihtoon, minkä välttäminen onkin ensisijainen syy sähköistykselle.

Esimerkkejä mitä harkitsin tilaavani, kyseiseltä myyjältä olikin ketjussa kokemuksia, eli luultavasti ihan perille asti tulee. 250W, 350W, joista molemmat kulkevat tuolla samalla BBS01B nimellä, mutta toisessa on mainittu myös tuo 8Fun-merkki. Maallikolle epäselvää mitä eroa, jos mitään :confused:. Ilmeisesti nuo runkoakut voivat aiheuttaa asennuksessa ongelmia, kuten ketjussa aikaisemmilla sivulla olikin erilaisia patentteja. Nuo Hailongmallit ovat kuitenkin runkoon lukittavia (?) eli kauppareissun ajaksi uskaltaa jättää pyörään kiinni kunhan lukitsee sen rungosta kiinteästi.
250w jaksaa kiskoa sinne 30km/h ilman polkemista tasaisella(toki kuskin paino vaikuttaa). 35km/h on sellainen normi matkavauhti itsellä tasasella ja siinä vauhdissa sähkömoottoria ei kyllä enää huomaa, sitten se hyöty tulee taas esiin kun tulee ylämäki tai vastatuuli ja nopeus alkaa putoamaan niin taas siinä 30 korvilla jaksaa avustaa niin hyvin ettei vauhti juuri sen alle putoa, ellei ole oikeasti jyrkkä mäki.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
370
Kannattaa tilata Aliexpressistä joltain myyjältä, joka lähettää EU varastostaan noi, niin ei tule tulleja tai alveja.
Jotkut myyjät myyvät lisähintaan DPD tai XDP toimitusta jolla tulee tullin ohi, mm polkupyörän rungot, painavat napamoottorit.. ns. sellers shipping method
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Meneekö pahasti metsään jos tilais nämä osat:



Ja osaisko kukaan arvioida kuinka pitkää matkaa tuolla 48V 21Ah akulla pääsee, minkä kokoinen hammasratas eteen ja kannattaako valita brake lever vai brake sensor?

Jaaah, onko vielä jotain mitä muuta kannattaisi tilata samalla?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Itse tilasin kanssa tuolta Greenenergyltä tosin bbs02 ja tuli alle viikossa perille. Näyttönä voin suositella ainakin tätä 500C, joka itsellä on käytössä. Mukavan pieni ja huomaamaton, mutta näkee selkeästi kaiken tarvittavan. Akku kannattaa tilata uudemmalla Hailongin kotelolla, missä reikiä alas asti, niin paljon helpompaa kiinnittää runkoon esimerkiksi:

Itsellä on Chamriderilta akku ja toiminut nyt hyvin n. 5kk. Suosittu paikka akkutilauksille on ebike battery, motors and conversion kits jotka käyttävät ainakin todistetusti laadukkaita akkukennoja, mutta hintaa toki sitten vähän enemmän.

Jaaah, onko vielä jotain mitä muuta kannattaisi tilata samalla?
Vaihdetunnistin kannattaa tilata tai oikeastaan melko pakollinen, jos et halua tuhota ketjujasi ja rattaita nopealla tahdilla: 7.99US $ 20% OFF|Shift Sensor for Bafang E Bike BBS01 BBS02 BBSHD Mid Drive Motor Gear Sensor Three Core Waterproof Connector 24CM Cable|sensor sensor|sensored motorsensor gear - AliExpress
Jos haluat muokata moottorin asetuksia kannattaa tilata ohjelmointikaapeli: 12.99US $ 20% OFF|eBike USB Programming Cable for 8fun / Bafang BBS01 BBS02 BBS03 BBSHD Mid Drive / Center Electric Bike Motor Programmed Cable|Electric Bicycle Accessories| - AliExpress

Joku älykäs laturi, joka pysäyttää akun latauksen n. 80% voi olla harkitsemisen arvoinen akun iän kannalta, jos kiinnostaa optimointi: E-Bike Battery Guide
1615981442696.png



Ja osaisko kukaan arvioida kuinka pitkää matkaa tuolla 48V 21Ah akulla pääsee, minkä kokoinen hammasratas eteen ja kannattaako valita brake lever vai brake sensor?
Valitse brake sensor, jos sinulla hydrauliset jarrut muuten lever. Eturattaan koko riippuu millaiseen ajoon tulee ja kannattaa varmistaa minkä kokoinen pyörään mahtuu. Itse olen pitänyt tuosta 48 hampaisesta rattaasta tasamaalla, kun saa paljon monipuolisemmin käytettyä keskivaiheilla olevia vaihteita eikä vain muutamaa ylintä.

Ja osaisko kukaan arvioida kuinka pitkää matkaa tuolla 48V 21Ah akulla pääsee.
Akku kestää mitä vain parista kymmenestä kilometristä yli sataan riippuen millaiseen pyörään tulee, paljonko itse poljet, millaisessa maastossa menet ja kuinka lujaa. Jossain +40km/h vauhdeissa kaasutellen akku kuluu todella nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Joku älykäs laturi, joka pysäyttää akun latauksen n. 80% voi olla harkitsemisen arvoinen akun iän kannalta, jos kiinnostaa optimointi: E-Bike Battery Guide
1615981442696.png
Jos ajaa tiettyä (työ)matkaa niin älykkään laturin sijasta voi myös käyttää 5€ ajastinta. Eli ajastaa 15min tarkkuudella latauksen niin ettei akku pääse täyteen ennen kuin laturin virta katkaistaan.
 
Liittynyt
06.03.2021
Viestejä
2
Mistäs olette hommanneet liikennevakuutuksia max 1000W pyöriinne ja mitä kustantaa?
Parista paikasta pyysin tarjouksen alkuviikosta mutta kovin ovat hitaita vastaamaan...

Nyt kun tuli toinen sähköläski askarreltua (tylsä 750W napamoottorisetti, Greenergy, Saksan varastosta, viikossa perillä), ajattelin että voisi tuon vakuuttaakin, jos vaikka tulee enemmän urbaanissa ympäristössä ajeltua (toinen pyörä on käytännössä kesät mökillä, tarkoitus on ajaa paikoissa joissa ei muihin törmää).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Mistäs olette hommanneet liikennevakuutuksia max 1000W pyöriinne ja mitä kustantaa?
Parista paikasta pyysin tarjouksen alkuviikosta mutta kovin ovat hitaita vastaamaan...

Nyt kun tuli toinen sähköläski askarreltua (tylsä 750W napamoottorisetti, Greenergy, Saksan varastosta, viikossa perillä), ajattelin että voisi tuon vakuuttaakin, jos vaikka tulee enemmän urbaanissa ympäristössä ajeltua (toinen pyörä on käytännössä kesät mökillä, tarkoitus on ajaa paikoissa joissa ei muihin törmää).

ifillä jotai 150e/v luokkaa. tämä osakaskon kanssa. se korvaa varkauden.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Onko tuohon Bafangin 0.5A 6V valoliitäntään mahdollista saada edes mitään edes välttävästi hyvää lamppua kiinni?
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Onko tuohon Bafangin 0.5A 6V valoliitäntään mahdollista saada edes mitään edes välttävästi hyvää lamppua kiinni?
Ei. Osta WalkeFiren 12-72V 16-ledinen lamppu ja Motonetistä moottoripyörän valokatkaisija. Se punainen missä on vain on/off. Rämpyttämällä pälle ja pois pääsee vaihtamaan 5 eri modin välillä. Kirkkain sokaisee vastaantulijat, eikä sitä tule käyttää yleisillä teillä.

Sitten vaan ryöstö suoraan päävirtajohdosta/moottorin liittimistä. 48 voltilla tuo lamppu vie joku 0.3A, eli johto voi olla todella ohutta tavaraa.

Koko projektille hintaa alle 40€.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Ei. Osta WalkeFiren 12-72V 16-ledinen lamppu ja Motonetistä moottoripyörän valokatkaisija. Se punainen missä on vain on/off. Rämpyttämällä pälle ja pois pääsee vaihtamaan 5 eri modin välillä. Kirkkain sokaisee vastaantulijat, eikä sitä tule käyttää yleisillä teillä.

Sitten vaan ryöstö suoraan päävirtajohdosta/moottorin liittimistä. 48 voltilla tuo lamppu vie joku 0.3A, eli johto voi olla todella ohutta tavaraa.

Koko projektille hintaa alle 40€.
Pitää katsoa lähteekö säätämään näin jossain vaiheessa, ei ole tällä hetkellä mitään taitoa kolvaamisesta yms. sähköhommista. Harmillista, kun toi Bafangin oma valmis valoliitäntä on noin surkea.
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Pitää katsoa lähteekö säätämään näin jossain vaiheessa. Harmillista, kun toi Bafangin oma valmis valoliitäntä on noin surkea.
Tunnin homma. Ei tarvitse edes sulakkeita. Lampussa on niin ohut johto, että oikarissa se palaa sulakettakin nopeammin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Pitää katsoa lähteekö säätämään näin jossain vaiheessa. Harmillista, kun toi Bafangin oma valmis valoliitäntä on noin surkea.
Laita siihen valoliitäntään rele, jolloin voit kytkeä valot päälle bafangin napeista ja valona voit käyttää mitä vain.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
Ei. Osta WalkeFiren 12-72V 16-ledinen lamppu ja Motonetistä moottoripyörän valokatkaisija. Se punainen missä on vain on/off. Rämpyttämällä pälle ja pois pääsee vaihtamaan 5 eri modin välillä. Kirkkain sokaisee vastaantulijat, eikä sitä tule käyttää yleisillä teillä.

Sitten vaan ryöstö suoraan päävirtajohdosta/moottorin liittimistä. 48 voltilla tuo lamppu vie joku 0.3A, eli johto voi olla todella ohutta tavaraa.

Koko projektille hintaa alle 40€.
Juu ihan ei, jos vaikka sen verran panostais valoon että hommais kunnon valokuviolla ja pitkillävaloilla, nuo hirvitykset on kyllä niin syöpää kun tulee vastaa.
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Juu ihan ei, jos vaikka sen verran panostais valoon että hommais kunnon valokuviolla ja pitkillävaloilla, nuo hirvitykset on kyllä niin syöpää kun tulee vastaa.
Itse käytän sitä kirkkainta modia metsässä, mihin se on tarkoitettukin. Ei ole jänikset vielä sokaistuneet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 723
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom