TechBBS päivittyy XenForo 2 -alustaan ke 5.2. klo 10 ->>

Tila
Keskustelu on suljettu.

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Itse asiassa se olisi ja on pois tältä foorumilta. Sinusta olisi varmaan reilua, että Tapatalkin porukka rahastaa Sampsan kovalla työllä? Ja Sampsa sanoi, että Tapatalkin kanssa mainokset joilla foorumi rahoitetaan eivät näy ollenkaan. Tottakai osa blokkaa ne tietokoneellakin, mutta silloinkin se on käytäjän oma valinta jota Tapatalk taas ei tarjoa ollenkaan. Noiden perusteella sanoisin, että Tapatalk on loinen joka kuppaa foorumin ylläpitäjien suonta ja tekee sillä vielä itselleen rahaakin.
Eipä mulla oo iPhonen safarillakaan täällä mainokset näkyneet, joten sikäli tuo ei muuta mitään.
 
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
89
No Tapatalkin poistumisesta olisi voinut tietysti tiedottaa jotenkin. Yllätyksenä tullu varmasti monelle, ainakin itselleni tuli. OP6 päivittyi samaan aikaan, ja syytin aluksi Android 10 päivitystä kun ei tapatalkilla päässytkään enään foorumille. Youtubessa mainittiin foorumin päivityksestä muutamaan otteeseen, mutta ei sitä että tapatalk-tuki jää pois. Ihan sattumalta päädyin tähän ketjuun, jossa asia tuli vasta ilmi.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Ei tule enää takaisin, pahoittelut.
Jaa selvisi täältä sitten että miksi tapatalk ei toimi... vähenee sitten foorumin lukeminen aika isolla kädellä kuten kävi jo ennen muron kuoppausta aikanaan kun tuki lähti... pääasiassa tulee mobiilina foorumia luettua ja tapatalk muodossa mukavin lukea. Selaimella foorumin lukeminen yhtä tuskaa.

Oma veikkaus on että tätä käyttävät eivät tuota niele katkeroitumatta että ei taida tapatalk kommentointi loppua kuin vasta sitten tuen tultua takaisin. Jo muron aikoina taisi kyselyt jatkua ja pitkään.

Ja samaa mieltä aiempien kanssa että miksi tuki poistettu täydessä hiljaisuudessa? Olisi edes jotain muutakin voinut tehdä kuin mainita asiasta pari kertaa tubessa.
 
Viimeksi muokattu:

Proscribo

Kiitos.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
984
Oma veikkaus on että tätä käyttävät eivät tuota niele katkeroitumatta että ei taida tapatalk kommentointi loppua kuin vasta sitten tuen tultua takaisin. Jo muron aikoina taisi kyselyt jatkua ja pitkään.
Voisivat sitten perustaa oman tapatalk tuellisen foorumin jossa jauhaa asiasta, tänne tarvitse enää alistua tulemaan selaimella. Haluaisin lukea täällä uutisia xenforo 2 päivityksestä. :tup:
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Voisivat sitten perustaa oman tapatalk tuellisen foorumin jossa jauhaa asiasta, tänne tarvitse enää alistua tulemaan selaimella. Haluaisin lukea täällä uutisia xenforo 2 päivityksestä. :tup:
Valitettava totuus silti omasta mielestä on edelleen se että mobiilituki foorumeille selaimella on silti lapsen kengissä verrattuna tapatalkkiin käytettävyydessä... zoomailua yms joutuu harrastamaan aika paljon jos selaa foorumeita selaimella. Äsken koitin foorumia luurista aukaista selaimella niin ellei foorumin linkkiä avaa erikseen uuteen välilehteen niin menee takaisin iotech etusivulle foorumin sijaan vaikka bbs linkkiä painaa.

Takapakkia otettiin siis rajusti kun tuki lähti. Tapatalkin paluu oli juuri yksi todella positiivinen juttu kun iotech perustettiin muron kuoleman alettua. Nyt sitten taas jää lukemiset huomattavasti vähemmälle harmi kyllä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Voisitko kokeilla kännykässäsi jotain ajan tasalla olevaa selainta, vaikkapa Chrome, Firefox tai Samsung Internet vain muutaman esimerkin mainitakseni.
Ainakin tällä chromella mikä mulla oli jo luurissa on käyttökokemus täysin identtinen safarin kanssa.

Ja esimerkiksi näiden viestikenttien sekoilut tuntuu liittyvän ihan puhtaasti johonkin ios:n mekaniikkaan miten se omia juttujaan käyttää (automaattinen iso alkukirjain, tekstin valinta, kirjoitusvirheiden korjaus, rivin vaihdot jne.)

Tuota tekstiä tosiaan ei oikein voi tässä valita ollenkaan jos koittaa lainata vaikka pienen osan toisen viestistä. Käytännössä valitsee aina kaikki tekstit, eikä ole oikein välimuotoa.

Ja tuo ei ole tosiaan yksin tämän foorumin ongelma, vaan koko XenForon ongelma joka foorumilla. Ongelma alkoi joskus viime talvena/keväänä jonkun päivityksen jälkeen.
Rich editorin kanssa käyttö on mahdotonta, se pois päältä tulee edes jotenkin toimeen, mutta virheitä tekstiin jää raivostuttavan usein ja johtuu siitä, että kursori ole aina siellä missä pitäisi ja kaikkia painalluksia ei rekisteröidä laisinkaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 237
Ainakin tällä chromella mikä mulla oli jo luurissa on käyttökokemus täysin identtinen safarin kanssa.

Ja esimerkiksi näiden viestikenttien sekoilut tuntuu liittyvän ihan puhtaasti johonkin ios:n mekaniikkaan miten se omia juttujaan käyttää (automaattinen iso alkukirjain, tekstin valinta, kirjoitusvirheiden korjaus, rivin vaihdot jne.)

Tuota tekstiä tosiaan ei oikein voi tässä valita ollenkaan jos koittaa lainata vaikka pienen osan toisen viestistä. Käytännössä valitsee aina kaikki tekstit, eikä ole oikein välimuotoa.

Ja tuo ei ole tosiaan yksin tämän foorumin ongelma, vaan koko XenForon ongelma joka foorumilla. Ongelma alkoi joskus viime talvena/keväänä jonkun päivityksen jälkeen.
Rich editorin kanssa käyttö on mahdotonta, se pois päältä tulee edes jotenkin toimeen, mutta virheitä tekstiin jää raivostuttavan usein ja johtuu siitä, että kursori ole aina siellä missä pitäisi ja kaikkia painalluksia ei rekisteröidä laisinkaan.
No toivotaan, että tuo näppäimistöyhteensopimattomuus on ratkaistu nykyisissä XenForo 2.1-versioissa.
 
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
115
Saattanee mennä hieman offtopicin puolelle, mutta kerta tähän lankaan tuli eksyttyä, ja varta vasten kirjauduttua sisään..

Itse luen io-techiä sekä foorumia aika lailla päivittäin ja 99,9% ajasta tämä tapahtuu iPhone 8:lla. En voi yhtyä yllä oleviin kommentteihin mobiiliselauksen mahdottomuudesta, sillä koen kaiken, mitä nyt itse tulee käytettyä, toimivan oikein hyvin.

Kirjoittelua tällä foorumilla on tullut harrastettua vielä varsin vähän, joten sitä en pysty niinkään kommentoimaan, mutta ei nyt heti tule mieleen että olisi ollut vaivoja.. Ne vaivat mitä tulee vastaan liittyvät pikemminkin puhelimeen, sekä siihen tulevien päivitysten vaikutuksesta käytettävyyteen.


Ja kyllä kursori päätyy sinne jonne haluan, tosin yritän napata painovirhepaholaiset lennosta, vaikka yleensä tuleekin oikoluettua kirjoitukset kerran jos toisenkin ennen ”LÄHETÄ VASTAUS” -painikkeen iskemistä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Saattanee mennä hieman offtopicin puolelle, mutta kerta tähän lankaan tuli eksyttyä, ja varta vasten kirjauduttua sisään..

Itse luen io-techiä sekä foorumia aika lailla päivittäin ja 99,9% ajasta tämä tapahtuu iPhone 8:lla. En voi yhtyä yllä oleviin kommentteihin mobiiliselauksen mahdottomuudesta, sillä koen kaiken, mitä nyt itse tulee käytettyä, toimivan oikein hyvin.

Kirjoittelua tällä foorumilla on tullut harrastettua vielä varsin vähän, joten sitä en pysty niinkään kommentoimaan, mutta ei nyt heti tule mieleen että olisi ollut vaivoja.. Ne vaivat mitä tulee vastaan liittyvät pikemminkin puhelimeen, sekä siihen tulevien päivitysten vaikutuksesta käytettävyyteen.


Ja kyllä kursori päätyy sinne jonne haluan, tosin yritän napata painovirhepaholaiset lennosta, vaikka yleensä tuleekin oikoluettua kirjoitukset kerran jos toisenkin ennen ”LÄHETÄ VASTAUS” -painikkeen iskemistä.
Mulla ei toimi, kahdella omalla puhelimella (7plus ja xs), vaimon (7), että kummankin lapsen puhelimella (SE) tätä asiaa yrittänyt ratkoa jo toisten foorumeiden kohdalla vuosi sitten.

Ja esimerkiksi tuosta viestistäsi en pysty valitsemaan kuin yhden sanan, tai kaikki tekstit tästä kentästä. Mitään hienosäätöä ei saa tehtyä.
Ja kun tämän lauseen jälkeen painan rivinvaihtoa ja uudestaan, jotta tulisi kappaleiden välille rako.

Niin jos nyt olisi tullut vaikka väärä kirjain alussa ja olisin painanut pyyhi nappia tasan kerran, se olisi hypännyt edellisen lauseen loppuun. Olisi siis unohtanut, että mitään rivinvaihtoa on tapahtunutkaan. Jolloin joudun uudestaan ne klikkailemaan. Ja kun rivinvaihtonapin jälkeen mulla ei toimi iso alkukirjain automaattisesti, kuten pitäisi, niin niitä tilanteita tulee ihan jatkuvasti eteen.

Näiden lisäksi tämä tekstikenttä ei skaalaudu tekstin mukaan, eikä sitä saa itse tästä isonnettua, niin tähän ruudulle mahtuu viisi riviä tekstiä. Eli tuo oikoluku on todella hankalaa tässä. Paljon helpompaa olisi tässä selata teksti, kuin esikatselunapin kautta ja sit taas yrittää tästä pikku laatikosta etsiä korjattavaa kohtaa. Ja kun löydän kohdan, yritän siitä klikata, kursori saattaa heittää joko täysin alkuun, tai loppuun, jolloin taas scrollailen oikeaan kohtaan. Eli oikoluku ja niiden korjaus ei todellakaan ole kovin mielekästä. Tähän kun yhdistetään se, että tuo iPhonen oikoluku on aivan rikki XenForon alustalla kirjoittaessa, niin virheitä jää jatkuvasti.
Laajennettu editori tarjoaa sentään vähän isomman alan, mutta muilla foorumeilla ihan normi tekstikenttä laajenee kokoajan viestin tarpeen mukaan, jolloin scrollataan koko ruutua, ei tekstikentän sisällä yksittäisiä rivejä.
 
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
115
Mulla ei toimi, kahdella omalla puhelimella (7plus ja xs), vaimon (7), että kummankin lapsen puhelimella (SE) tätä asiaa yrittänyt ratkoa jo toisten foorumeiden kohdalla vuosi sitten.

Ja esimerkiksi tuosta viestistäsi en pysty valitsemaan kuin yhden sanan, tai kaikki tekstit tästä kentästä. Mitään hienosäätöä ei saa tehtyä.
Ja kun tämän lauseen jälkeen painan rivinvaihtoa ja uudestaan, jotta tulisi kappaleiden välille rako.

Niin jos nyt olisi tullut vaikka väärä kirjain alussa ja olisin painanut pyyhi nappia tasan kerran, se olisi hypännyt edellisen lauseen loppuun. Olisi siis unohtanut, että mitään rivinvaihtoa on tapahtunutkaan. Jolloin joudun uudestaan ne klikkailemaan. Ja kun rivinvaihtonapin jälkeen mulla ei toimi iso alkukirjain automaattisesti, kuten pitäisi, niin niitä tilanteita tulee ihan jatkuvasti eteen.

Näiden lisäksi tämä tekstikenttä ei skaalaudu tekstin mukaan, eikä sitä saa itse tästä isonnettua, niin tähän ruudulle mahtuu viisi riviä tekstiä. Eli tuo oikoluku on todella hankalaa tässä. Paljon helpompaa olisi tässä selata teksti, kuin esikatselunapin kautta ja sit taas yrittää tästä pikku laatikosta etsiä korjattavaa kohtaa. Ja kun löydän kohdan, yritän siitä klikata, kursori saattaa heittää joko täysin alkuun, tai loppuun, jolloin taas scrollailen oikeaan kohtaan. Eli oikoluku ja niiden korjaus ei todellakaan ole kovin mielekästä. Tähän kun yhdistetään se, että tuo iPhonen oikoluku on aivan rikki XenForon alustalla kirjoittaessa, niin virheitä jää jatkuvasti.
Laajennettu editori tarjoaa sentään vähän isomman alan, mutta muilla foorumeilla ihan normi tekstikenttä laajenee kokoajan viestin tarpeen mukaan, jolloin scrollataan koko ruutua, ei tekstikentän sisällä yksittäisiä rivejä.
Mainittakoon vielä että itsellä siis käytössä iPhone 8 jossa pyörii iOS 13.3 ja selaimena käytän Safaria.

Allekirjoitan kyllä sen että tekstiruudun pienuus on hieman haastava, ja että mainitsemasi skaalautuvuus voisi olla parempi paljon kirjoitettaessa, mutta olen melko tyytyväinen tähän toteutukseen.. Joudun toisinaan töissä taistelemaan vielä surkeammin toteutetun mobiilisovelluksen kanssa, niin tämä ei ahdista ainakaan vielä. Pystyn selkeästi vierittämään kumpaa haluan, eli joko tekstiruutua tai koko sivua. Mutta tosiaan.. ei tule paljoa tänne kirjoiteltua. Mielipide saattaisi olla eri jos päivittäin raapustelisi useamman viestin, mutta siinä vaiheessa harkitsisin todennäköisesti tietokoneen käyttöä kuitenkin.:btooth:

Muihin mainintoihin kommentoiden;
-Tekstiä saan valittua/maalailtua ihan vapaasti, mielestäni ei mitään vikaa, mutta olen törmännyt kyseiseen ongelmaan muualla. Laajennetussa editorissa huomasin että tekstiä maalatessa ruutu ei seuraa/vieritä automaattisesti jos tekstiä on nykyisen näkymän ulkopuolella, mutta pienehkö vaiva siirtää näkymää ja jatkaa maalailua.
-Kursorin kohdistamisessa en koe olevan vikaa, ei hypi oman mielen mukaan itsellä. Tosin, mielestäni kursorin kohdistaminen hankaloitui hieman kun iOS 13 rampautti 3D Touch -ominaisuuden..
-En näe vikaa siinä että rivinvaihtoa pitää napsauttaa kahdesti että saadaan uusi kappale aikaiseksi? Eka klikki uusi rivi, toinen perään niin uusi kappale?
-Tuon mainitsemasi tekstin pyyhkimisen aiheuttama hyppäys rivinvaihtojen yli taidan saada toistettua MUTTA.. rivinvaihdot ja isot alkukirjaimet toimivat kyllä hieman vaihtelevasti/mystisesti. Jos teen tyhjiä rivinvaihtoja perätysten on parittomat rivinvaihdot autom. isolla alkukirjaimella, parilliset eivät.. Ja jos autom. iso alkukirjain on aktiivisena ja päätän siirtää kursoria eri kohtaan tekstiä niin se autom. iso alkukirjain pysyy aktiivisena, esim voisi tulla iso kirjain keskelle korjattavaa sanaa.
-Autom. iso alkukirjain ei sinänsä aiheuta harmia, kunhan ei ole yllä mainittuja epäloogisia lapsuksia, sillä tietokoneella kirjoittaessa tulee käytettyä Shiftiä ja puhelimesta on kaikki ennakoivat tekstinsyötöt sun muut poistettu käytöstä. I don’t love you autocorrect, kirjoitan iha isse kiitos.
-Esikatselun hyödyntämistä en näe ongelmallisena :btooth:
-Henkilökohtaisena ongel.. ominaisuutena se että kirjoitettu teksti käydään läpi vähintään se kaksi(kymmentä öhö öhö) kertaa, tekee mm. sähköpostien ja viestien kirjoittamisesta hieman hidasta..
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Mulla ei toimi, kahdella omalla puhelimella (7plus ja xs), vaimon (7), että kummankin lapsen puhelimella (SE) tätä asiaa yrittänyt ratkoa jo toisten foorumeiden kohdalla vuosi sitten.
Nokian 7plus on tämä mun puhelin.
Mitään hienosäätöä ei saa tehtyä.
Siis tämä granulariteetti ei riitä?
Näiden lisäksi tämä tekstikenttä ei skaalaudu tekstin mukaan, eikä sitä saa itse tästä isonnettua, niin tähän ruudulle mahtuu viisi riviä tekstiä. Eli tuo oikoluku on todella hankalaa tässä.
Itellä näyttäisi olevan 8.5 riviä kerrallaan.
Screenshot_20200113-194555.jpg
Tommosista sinisistä palloista mulla onnistuu valinnan laajentaminen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Tommosista sinisistä palloista mulla onnistuu valinnan laajentaminen.
Juu toki tiedän miten se tapahtuu, mutta kun kosken siihen palluraan, se heittää kaikki valituksi, välillä koko sivun tän viestikentän ulkopuoleltakin siniseksi. :D

Jotta pystyin esim sun viestistä lainaamaan vain tuon osuuden, jouduin manuaalisesti pyyhkimään, kun ei toimi tuon oikean valinnan kanssa jostain syystä. Tuosta itse foorumin tekstistä näyttää toimivan, mutta ei lainatun viestin kohdalla tässä tekstiruudussa.

@JaniW ”-En näe vikaa siinä että rivinvaihtoa pitää napsauttaa kahdesti että saadaan uusi kappale aikaiseksi? Eka klikki uusi rivi, toinen perään niin uusi kappale?”

Juu siis ei tuo ole se ongelma, vaan juuri se, että jos joudun pyyhkimään sen uuden kappaleen ekan kirjaimen, esim kirjoitusvirheen, pienen alkukirjaimen takia tms, niin se kursori pomppaakin sinne edellisen lauseen loppuun. Siis sivuuttaa sen, että siinä on kaksi rivinvaihtoa tapahtunut ja se siinä ärsyttää. Kun sit joutuu uudestaan lyömään ne rivinvaihdot, jotta on taas mahdollisuus aloittaa uusi kappale. Normaalisti pyyhin sen virheellisen kirjaimen ja jatkan siitä samalta riviltä kirjoittamista, en kaksi riviä ylempää. :D

Ja nyt kun otit puheeksi, niin tosiaan jotain eroa tuntuu olevan noilla parittomilla ja parillisilla riveillä, joka selittäisi miksi välillä on outoa käyttäytymistä ja välillä ei.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 804
Jos nyt vaikka odottelis sen Xenforo 2.xx alle ja katselisis sitten miten toimii. Eiköhän aika moni asia päivity/muutu verrattuna tähän vanhaan.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Ainakin tällä chromella mikä mulla oli jo luurissa on käyttökokemus täysin identtinen safarin kanssa.

Ja esimerkiksi näiden viestikenttien sekoilut tuntuu liittyvän ihan puhtaasti johonkin ios:n mekaniikkaan miten se omia juttujaan käyttää
OT: Apple ei salli muita selainmoottoreita kuin oman safarin. iPhonen chrome on siis todellisuudessa safari eri teemalla.

Mutta odottakaa nyt hyvänen aika siihen xenforo 2.1 päivitykseen asti, ennen kuin tuomitsette. Siinä tulee paljon uudistuksia mobiilikäyttöön kuin myös tuki ilmoituksille. Niitähän täällä on kovasti odoteltukin. Mitäs muita kivoja featureja tulossa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 237
Greatly-enhanced mobile-friendly style
Emoji support
Enhanced message editing
Alerts in favicon (tää on jo täällä)
What’s New and Find Threads
New media embedding features

XF 2.0 - What's new in XenForo 2.0
Kai myös 2.1:n ominaisuudet?

XenForo 2.1 includes a large number of new features and improvements, including:
  • Native push notifications on supported devices/browsers
  • Editor button management
  • Enhanced editor integration and advanced BB code option syntax
  • Markdown support
  • Tables
  • Reactions
  • URL unfurling
  • Emoji enhancements including an improved smilie menu with easy emoji access
  • Video uploads
  • Approval queue improvements
  • Guest performance improvements including guest page caching
  • Content bookmarking and sharing
  • A fully featured REST API
  • One click XenForo upgrades and easier add-on installation
  • BB code and rich text editing for profile posts and comments
And much more! You can read more about the above and other new changes/improvements features in the Have you seen...? forum.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Juu toki tiedän miten se tapahtuu, mutta kun kosken siihen palluraan, se heittää kaikki valituksi, välillä koko sivun tän viestikentän ulkopuoleltakin siniseksi. :D

Jotta pystyin esim sun viestistä lainaamaan vain tuon osuuden, jouduin manuaalisesti pyyhkimään, kun ei toimi tuon oikean valinnan kanssa jostain syystä. Tuosta itse foorumin tekstistä näyttää toimivan, mutta ei lainatun viestin kohdalla tässä tekstiruudussa.

@JaniW ”-En näe vikaa siinä että rivinvaihtoa pitää napsauttaa kahdesti että saadaan uusi kappale aikaiseksi? Eka klikki uusi rivi, toinen perään niin uusi kappale?”

Juu siis ei tuo ole se ongelma, vaan juuri se, että jos joudun pyyhkimään sen uuden kappaleen ekan kirjaimen, esim kirjoitusvirheen, pienen alkukirjaimen takia tms, niin se kursori pomppaakin sinne edellisen lauseen loppuun. Siis sivuuttaa sen, että siinä on kaksi rivinvaihtoa tapahtunut ja se siinä ärsyttää. Kun sit joutuu uudestaan lyömään ne rivinvaihdot, jotta on taas mahdollisuus aloittaa uusi kappale. Normaalisti pyyhin sen virheellisen kirjaimen ja jatkan siitä samalta riviltä kirjoittamista, en kaksi riviä ylempää. :D

Ja nyt kun otit puheeksi, niin tosiaan jotain eroa tuntuu olevan noilla parittomilla ja parillisilla riveillä, joka selittäisi miksi välillä on outoa käyttäytymistä ja välillä ei.
Mulla tekee samaa... tämä on yksi syy miksi mielummin käyttäisin tapatalkkia.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Onko foorumin teemaa mahdollista vaihtaa foorumi-linkin avulla? Ois kätevä jos ois erikseen pikakuvake vaalealle ja tummalle teemalle.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Onko foorumin teemaa mahdollista vaihtaa foorumi-linkin avulla? Ois kätevä jos ois erikseen pikakuvake vaalealle ja tummalle teemalle.
Foorumin alalaidassa on linkki teeman vaihtamista varten. Tätäkö tarkoitat?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Foorumin alalaidassa on linkki teeman vaihtamista varten. Tätäkö tarkoitat?
En, vaan tekisi kaksi eri kirjanmerkkiä/pikakuvaketta, erikseen tummalle ja vaalealle teemalle. Ei tarvitsisi aina vaihdella teemaa erikseen.

Edit: Jos siis olisi jollain koodilla mahdollista..?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
En, vaan tekisi kaksi eri kirjanmerkkiä/pikakuvaketta, erikseen tummalle ja vaalealle teemalle. Ei tarvitsisi aina vaihdella teemaa erikseen.

Edit: Jos siis olisi jollain koodilla mahdollista..?
Voit tehä teemanvaihtokuvakkeet noista teemanvaihtolinkeistä. ne sitten ohjaa sille sivulle missä ne teet. esim tällä sivulla ne on
Koodi:
Tumma:
https://bbs.io-tech.fi/misc/style?style_id=6&redirect=https%3A%2F%2Fbbs.io-tech.fi%2Fthreads%2Ftechbbs-paeivittyy-xenforo-2-alustaan-tietoa-edistymisestae-paeivittyy.138375%2Fpage-5
Vaalea:
https://bbs.io-tech.fi/misc/style?style_id=4&redirect=https%3A%2F%2Fbbs.io-tech.fi%2Fthreads%2Ftechbbs-paeivittyy-xenforo-2-alustaan-tietoa-edistymisestae-paeivittyy.138375%2Fpage-5
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
En, vaan tekisi kaksi eri kirjanmerkkiä/pikakuvaketta, erikseen tummalle ja vaalealle teemalle. Ei tarvitsisi aina vaihdella teemaa erikseen.
@Sampsa tai joku voisi koodata teemat vaihtumaan oletuksena kävijän IP:n lokaation perusteella, sen mukaan onko alueella päivä vai yö/ilta? Päivällä vaalea teema ja illalla tumma. Luulisi ettei toteutus vaadi ihmeellistä virittämistä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
@Sampsa tai joku voisi koodata teemat vaihtumaan oletuksena kävijän IP:n lokaation perusteella, sen mukaan onko alueella päivä vai yö/ilta? Päivällä vaalea teema ja illalla tumma. Luulisi ettei toteutus vaadi ihmeellistä virittämistä.
Voisko saaha vielä väliin Twilight sävysen aurongonlaskujen ja -nousujen ajaksi? Ehkä pohjaksi vaalea mutta vähän enemmän oranssia ja harmaata
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
@Sampsa tai joku voisi koodata teemat vaihtumaan oletuksena kävijän IP:n lokaation perusteella, sen mukaan onko alueella päivä vai yö/ilta? Päivällä vaalea teema ja illalla tumma. Luulisi ettei toteutus vaadi ihmeellistä virittämistä.
Henkilökohtaisesti haluan käyttää aina tummaa teemaa, joten vaihtoehdon pitäisi ainakin olla käyttäjän valittavissa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
Henkilökohtaisesti haluan käyttää aina tummaa teemaa, joten vaihtoehdon pitäisi ainakin olla käyttäjän valittavissa.
No toki kirjautuneena näin. Tarkoitin lähinnä oletusasetusta silloin kun ei ole aktiviistä kirjautumissessiota.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Viestitolkulla nillitystä mobiilituesta... Itsr käytän foorumia 95% android luurilla ja ei ole toimivuuden kanssa ollut mitään ongelmia. Toki tekstin maalailu on kankeaa, mutta niin se on aina näiden mobiililaitteiden kanssa.

Se että Safarin kanssa on ongelmia, on vain ja ainoastaan Applen syytä. Kuppasempaa selainta saa hakea.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Viestitolkulla nillitystä mobiilituesta... Itsr käytän foorumia 95% android luurilla ja ei ole toimivuuden kanssa ollut mitään ongelmia. Toki tekstin maalailu on kankeaa, mutta niin se on aina näiden mobiililaitteiden kanssa.

Se että Safarin kanssa on ongelmia, on vain ja ainoastaan Applen syytä. Kuppasempaa selainta saa hakea.
Lähdetään nyt siitä, että jos sulla toimii, ei se tarkoita että kaikilla muilla toimisi. Ja tekstin maalauksen kanssa ei ole kyllä missään muualla ollut ongelmia mobiililla. Ei tekstieditoreissa, ei tapatalkissa, ei muilla foorumeilla..eikä edes xenforolla vielä 1-1,5v sitten.

Ja kuten jo todettu, samat ongelmat on kyllä chromellakin, mikään käyttökokemuksessa ei muuttunut huonompaan, eikä parempaan.

Itse selainkeskustelu ei tänne kuulu, mutta kyllä itse noiden muiden rinnalla vaihdan kyllä nimenomaan safariin, jotta käyttökokemus on mielekäs. Eri ihmiset arvostaa eri asioita, safari tekee kaiken juuri niinkuin pitää, joten ei ole kyllä hetkeksikään tullut mieleenkään vaihtaa ensisijaista selainta esim Chromeen puhelimessa.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 042
Macrumors foorumi pyörii käsittääkseni Xenforolla ja on huomattavasti suurempi kuin tämä foorumi.
Apple, iPhone, Mac Discussion
Tuolla on Safari käyttäjiä suurin osa ja ei näy valituksia, että siellä olisi mitään suurempia ongelmia.
Tosin Xenforo on siellä ajantasalla...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Liekkö liittyy päivittämiseen, mutta paljon kehuttu "sisäänkirjautumattomat ei näe spoilereita" ei kyl pidä paikkaansa ainakaan enää.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 277
Viestejä
4 192 962
Jäsenet
70 895
Uusin jäsen
olsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom