TechBBS-foorumi päivittyi 2.3.5-versioon - Keskustelua ulkoasusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Foorumi päivitetty uusimpaan 2.3.5-versioon 6.2.2025.

- Bugeja/ongelmia?
- Löytyykö jotain värejä pielessä tumma/vaalea/synthwave teema?
- Onko jokin elementti rikki/käyttökelvoton/epäselvä?

Avatarit näkyy ilmoitusvalikossa kun avaa valikon tuosta kellon kuvasta, mutta jos siirtyy ilmoitukset ( https://bbs.io-tech.fi/account/alerts ) sivulle, niin avatarit uupuu.

1738843432784.png

1738843456208.png

Kun kattoo tota Oma Sisältö-sivua niin muistelen että ennen siinä on ollu se oma avatar siin oisko se nyt vasen reuna (huom, mä en siis FYYSISESTI näe sivua jota katon vaan mulle kerrottu näin!!)

Se on nyt siitä kadonnut jonnekin, tarkoituksella?

Kun kattoo tota Oma Sisältö-sivua niin muistelen että ennen siinä on ollu se oma avatar siin oisko se nyt vasen reuna (huom, mä en siis FYYSISESTI näe sivua jota katon vaan mulle kerrottu näin!!)

Se on nyt siitä kadonnut jonnekin, tarkoituksella?
Ilmeisesti käyttää samaa elementtiä kuin oikean palkin uutisia lyhyesti listan avatar joka piilotettu. Täytyy ehkä puukottaa kooditasolla css sijaan.

Puukotin ton uutisia lyhyesti -nostoboksin nyt suoraan koodiin css-kikkailun sijaan. Avatarit palautuneet kaikkiin mahdollisiin näkymiin mistä olivat kateissa

En tiedä onko oikea paikka kysyä, mutta: Onko mitään mahdollisuutta saada youtube-upotuksiin takaisin tuota "Katso myöhemmin" -nappia? Ennen tätä isoa foorumipäivitystä täällä oli tuo nappula, mutta nyt se on hävinnyt ja antaa vain "Kopioi linkki" -napin.

Näyttökuva 2025-02-08 183657.png
Näyttökuva 2025-02-08 183710.png

Mulla Firefoxilla i kirjaimen pisteet "häviää" lihavoiduissa alueiden ja ketjujen otsikoissa, jos on 100% zoomi slaimessa, mutta 90% tai 110% noi näkyy oikein?!

Tää on joku UI bugi varmaankin. Ja varmaankin hirvittävän harvinainen.

Täällä on YK:lla sellainen alialue kun Politiikka ja Yhteiskunta. Olen sen koko ajan pitänyt piilotettuna, koska olen ajattelut kyseisten aiheiden olevan hankalia keskustella. ( Erityisesti henkilökohtaisesti. ) Nyt kuitenkin bongasin uutisista uusimman Team-Orpo jutun josta halusin ainakin käydä katsomassa muiden ajatuksia aiheesta.

Avasin tuon alueen, laittamalla YK alueella alareunasta sen näytä huomioimatta jätetyt keskustelut, ja siirtymällä alueelle.

Sen jälkeen kyseisellä alialueella klikkasin "huomioi alue", jotta se taas näkyisi listalla ja sen keskusteluketjut myös. Ja tuloksena oli tuollainen erikoinen popup. Tuossa näkyy siis taustalla se varsinainen sivu, ja siihen päälle tuli tuo. Kun päivitin sivun se toimii normaalisti.

1740669177359.png

Hassusti kun katsoin onko tuo toistettavissa vai jokin one-off häiriö, foorumi kysyy miksi haluat piillottaa kyseisen alueen. Mielestäni alunperin aikoinaan ei ollut mitään tälläistä.

Joo on toistettavissa. Kokeilin myös muillakin alueilla ja vieläpä kokonaan toisella selaimella, joka ei edes ole Chromium pohjainen kuten tämä mitä käytän. Aina tulee tuollainen popup kun poistaa alueen huomioimatta jättämisen. Tuo ei ole kauhean hyvää suomea koska oikeastihan kyse on piiloittamisesta ja alueen laittamisesta taas näkyviin.

Kokeilin myös yksittäisten ketjujen piilottamista, ja niiden palauttamisessa näkyviin, ei tule tuollaista popupia. Vika koskee vain alueita. Varsin vähäinen bugi kerta tilanne missä se tulee, on melko harvoin käytetty toiminta, mutta koska huomasin, ajattelin postata.

1740670483743.png

Tää ei ollutkaan vika softassa vaan tässä tollossa näppiksen takana.

Edit: My bad, olikin Ublockissa jokin esto päällä , whitelistaus palautti näkyviin.

@Sampsa olisiko mahdollista toteuttaa suodatinta, jolla voisi piilottaa etuliitteitä? Piilottaisin räbästä K-18 etuliitteen ketjut, mutta suodattimella voi ainoastaan valita näytettävät etuliitteet.

IMG_0411.jpeg

Hyvä lisäys, että ennen vastaamista näkee, missä ketjussa ollaan. Omalla puhelimella eri välilehdillä ei näe osoitteesta kuin "bbs.io-tech.fi/thr".

Saisiko tuosta tuon "Olet vastaamassa viestiketjuun: " -osan pois. Pelkkä ketjun nimi varmaankin riittäisi. Se olisi vähemmän häiritsevä niille, jotka eivät ole vastaamassa. Tuo teksti näkyy myös ketjuissa, joihin ei voi edes vastata, esimerkiksi täällä:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TLA
Tuo uusi alaosan tarkennus on varmasti mobiililaitteilla käytettäessä paikoitellen ihan ok, mutta tällaisenaan se pomppaa silmille vähän liikaa, varsinkin kun se möllöttää siinä samalla fontilla ja värillä kuin muukin viestisisältö sivulla. Jos vaikka vaihtaisi sen samanlaiseksi kuin "viimeksi muokattu" -lohkon teksti?

Omassa käytössä uudistus on selkeä huononnus, mutta ei niin suuri että siitä kovin kauan jaksaisi purnata. Enpä tiedä kuinka nopeasti tuohon tottuu, mutta ainakin näin alussa olen jo tusinan kertaa kerennyt muutaman sekunnin ihmettelemään että miksi ketju on lukotettu. Tämä uusi ilmoitus kun on samassa paikkaa kuin keskustelu on suljettu ilmoitus.

Omassa käytössä uudistus on selkeä huononnus, mutta ei niin suuri että siitä kovin kauan jaksaisi purnata. Enpä tiedä kuinka nopeasti tuohon tottuu, mutta ainakin näin alussa olen jo tusinan kertaa kerennyt muutaman sekunnin ihmettelemään että miksi ketju on lukotettu. Tämä uusi ilmoitus kun on samassa paikkaa kuin keskustelu on suljettu ilmoitus.
Tuokin on ihan totta. Se ilmoitus on nyt juuri samanlainen ja samassa paikassa kuin jos ketju olisi lukossa, niin silmät hyppäävät sinne automaattisesti. Tarkoitus on hyvä, mutta tosiaan toteutus tällaisenaan ei nyt ole ihan täyttä priimaa.

olet-vastaamassa-viestiketjuun.jpg

Oli kyllä kohtalaisen ärsyttävä uudistus tämä, mutta näköjään sai kuitenkin uBlockilla piilotettua koko palikan näkyvistä.

Joku 1-2 käyttäjää pyysi ominaisuutta ja nyt kaikki saavat nauttia.
Ylläpito saa nauttia täysin turhanpäiväisen offtopicin siivoamisesta valitettavasti ihan päivittäin. Katsotaan auttaako tämä asiaa jollain tavalla.
Eikö toi "olet vastaamassa...." teksti voisi olla tuossa itse vastauslaatikossa tuon "Kirjoita vastaus...." tilalla. Toki ei toimi jos kesken viestin kirjoituksen unohtaa mihin oli vastaamassa.
Ilmeisesti ei onnistu millään helposti toteutettavalla keinolla, mitä Sampsan kanssa juttelin asiasta aiemmin. Toki jos joku osaa neuvoa järkevän puukotuksen millä onnistuu niin voi vinkata.

Ei ihan tuo yllä toivottu, mutta tällainen modaus onnistui melko helposti. Mobiilileiska tarvinnee erilaisen marginaalin.

Kuvakaappaus 2025-03-26 22-00-38.png

CSS:
    div.block:has([data-widget-id="19"]) {
        margin-bottom: 0;
    }

div.block-container[data-widget-id="19"] .block-body {
        border-left: 1px solid hsla(var(--xf-borderColor));
        font-size: 13px;
        margin-left: 163px;
        padding-bottom: 0;
    }

AdGuard nappasi myös hyvin pois puhelimessa. :thumbsup:
Samaten uBlock Originilla lähti tällaisella filter-riimulla, mutta mieluummin sitä käyttäisi sivustoa ilman kikkoja, kun ei tiedä mihin nämä myöhemmin vaikuttavat.

Koodi:
bbs.io-tech.fi##.p-body-pageContent > div.block > .block-container > .block-row.block-body

Samaten uBlock Originilla lähti tällaisella filter-riimulla, mutta mieluummin sitä käyttäisi sivustoa ilman kikkoja, kun ei tiedä mihin nämä myöhemmin vaikuttavat.

Koodi:
bbs.io-tech.fi##.p-body-pageContent > div.block > .block-container > .block-row.block-body
Toi on kyl vähä semmoinen, että voi periaatteessa osua johonkin muuhunkin elementtiin. Ota vaikka tosta ylempää mallia ja tarkenna hieman div.block-container[data-widget-id="19"]

Yhdellä toisella foorumilla sitä ketjun nimen näkymistä on taklattu oheisen kuvan mukaisella tavalla. Se on ainakin helppo toteuttaa ja se palvelee myös keskellä ketjua koska otsikko (tai osa siitä jos se on kovin pitkä) näkyy joka viestin yläreunassa. Tilaa ei kulu yhtään enempää koska tuossa ei oletuksena ole yhtään mitään.

Joo, täällä on kyllä monta kertaa sanottu ettei pitäisi koskaan olla mitenkään epäselvää mitä ketjua lukee mutta itse olen sen verran vähälahjaisempi, että kyllä se välillä meinaa unohtua kun omat kiinnostuksen kohteena olevat ketjut pyörii aika samanlaisten asioiden ympärillä. Etenkin mobiilissa on mielestäni mukavaa nähdä missä kohdassa tahansa, että mikäs tämän ketjun otsikko nyt olikaan. Etenkin silloin kun alkaa mietityttää ollaanko keskustelussa nyt aivan offtopicin puolella vai ei.

1743050057077.png

Sinänsä hyvä kun näkyy missä ketjussa on, mutta samalla ärsyttävä kun näyttää tosiaan siltä kuin viestiketju olisi laitettu lukkoon. Eli visuaalisesti parempaa toteutusta kaipaisin näin henkilökohtaisesti.

Voishan se olla vastausboksin alapuolelle tai tuolla breadcrumbseissa alareunassa.
Tai vähintään pienemmällä fontilla ja jollakin vähän vaisummalla värillä. Siihen saakka minä ainakin hoidan koko palkin piiloon mainosestosoftan filtterillä.

Olisiko mahdollista jotenkin saada tuo "olet vastaamassa ketjuun" viesti myös silloin kun avaa "vastaa" uuteen välilehteen kuten itse teen usein? Nythän siinä lukee vain että "vastaa keskusteluun".

1743059354606.png

Olisiko mahdollista jotenkin saada tuo "olet vastaamassa ketjuun" viesti myös silloin kun avaa "vastaa" uuteen välilehteen kuten itse teen usein? Nythän siinä lukee vain että "vastaa keskusteluun".

1743059354606.png
Ei osu toi breadcrumb silmään mistä syystä? Vielä selkeemmin esillä mobiililla?

Olet vastaamassa viestiketjuun: TechBBS-foorumi päivittyi 2.3.5-versioon - Keskustelua ulkoasusta

Statistiikka

Viestiketjuista
272 934
Jäsenet
76 945
Uusin jäsen
Scallop

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom