Teams yrittää automaattisesti kirjautua firman tunnuksella

Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 880
Nyt on erikoinen ongelma. Olen aikanaan läppärilläni kirjautunut työpaikan Microsoft 365 ympäristöön. Nyt kun pitäisi käyttää Teamsia selaimen kautta omalla henkilökohtaisella Microsoft-tilillä (oskari.xxx@outlook.com), niin eipä onnistu. Kun avaan teams-linkin sähköpostista, niin selain hyppää automaattisesti tuonne työpaikan Microsoft 365 kirjautumisruutuun (login.microsoftonline.com) vailla minkänlaista vaihtoehtoa vaihtaa henkilökohtaiseen tunnukseen.

Olen jo kokeillut tyhjentää selaimesta kaikki cookiet, joten en enää keksi että mistä helvetistä se tuonne firman loginiin keksii mennä ja antaa siihen jopa automaattisesti ehdolle minun työpaikan käyttäjätunnuksen (oskari.xxx@firma.com), joka ei pitäisi olla missään tallessa.

Vinkkejä otetaan vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Oletko Asetukset > Salasanat poistanut Teamsin kirjautumistiedot?
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
368
Katso ainakin Windowsin asetuksista Tilit > Sähköposti- ja muut tilit.

Sekä katso Tunnistetietojen hallinnasta (löytyy Windowsin haulla) Windowsin tunnistetiedot.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Ei auta jos kirjaudut ulos firman MS365 tunnukselta? Voit myös kokeilla niin, että mene osoitteeseen www.office.com ja napsauta oikealla ylhäällä olevia nimikirjaimiasi sekä valitse Kirjaudu sisään toisella tilillä (Kirjaudu sitten oma tilillä). Tuon jälkeen napsauta taas samasta paikasta nimikirjaimia ja valitse työpaikan MS365 tilin kohdalta kolme pistettä ja kohta Unohda.

Kannattaa myös vilaista ettei tuo firman tunnus löydy Windowsin puolelta kirjautumistiedoista. Esim. Windows 11: Settings (WIN + I) -> Accounts -> Access work or school.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 880
Oletko Asetukset > Salasanat poistanut Teamsin kirjautumistiedot?
Tämä tarkistettu. En ollut edes tallentanut kirjautumistietoja, joten tämä ok.

Katso ainakin Windowsin asetuksista Tilit > Sähköposti- ja muut tilit.

Sekä katso Tunnistetietojen hallinnasta (löytyy Windowsin haulla) Windowsin tunnistetiedot.
Nämä kaikki tarkistettu, ei ollut tilejä tallessa.

Ei auta jos kirjaudut ulos firman MS365 tunnukselta? Voit myös kokeilla niin, että mene osoitteeseen www.office.com ja napsauta oikealla ylhäällä olevia nimikirjaimiasi sekä valitse Kirjaudu sisään toisella tilillä (Kirjaudu sitten oma tilillä). Tuon jälkeen napsauta taas samasta paikasta nimikirjaimia ja valitse työpaikan MS365 tilin kohdalta kolme pistettä ja kohta Unohda.

Kannattaa myös vilaista ettei tuo firman tunnus löydy Windowsin puolelta kirjautumistiedoista. Esim. Windows 11: Settings (WIN + I) -> Accounts -> Access work or school.
En siis pysty kirjautumaan ulos kun sellaista optiota ei ole. Selain menee siis sellaiselle sivulle, jossa se pyytää salasanaa tälle oskari.xxx@firma.com tunnukselle, eikä ole mitään optiota vaihtaa sitä. Ja sisään en tuolla tunnuksella pysty kirjautumaan kun en ole ko. firmassa enää töissä.

Ja tuolta Windowsin accountsien alta ei löydy mitään ylimääräistä. Läppärillä on ainoastaan yksi local account, jota käytän.

www.office.com kautta pystyn kirjautumaan sisälle henkilökohtaisella MS-tunnuksellani. Ja saan jopa sieltä Teamsin päälle. Mutta silti aina kun yritän avata teams-kokousta linkillä sähköpostistani, niin se hyppää taas tuohon, jossa se kysyy salasanaa firman tunnukselle.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 880
Ja yksi erikoisuus on se, että jos menen selaimella suoraan osoitteeseen login.microsoftonline.com, niin pystyn kirjautumaan omilla henkilökohtaisilla tunnuksillani. Mutta aina kun yritän avata teams-kokouksen valmiilla linkillä, niin selain avaa ensiksi linkin mukaisen osoitteen teams.microsoft.com/<jotain kokouksen identifiointi dataa> josta se automaattisesti hyppää osoitteeseen login.microsoftonline.com/<jotain identifiointidataa> ja taas ollaan samassa tilanteessa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Ei ole koko Teams-sovellusta vaan teamsia on käytetty vain selaimen kautta.
Avaapa tuo selainsovellus ja paina oikealta ylhäältä kolmea rastia ja valitse Asetukset -> Tilit. Mitä tuolla näkyy?

Eli teams.microsoft.com
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 880
Avaapa tuo selainsovellus ja paina oikealta ylhäältä kolmea rastia ja valitse Asetukset -> Tilit. Mitä tuolla näkyy?

Eli teams.microsoft.com
Jos menen tuonne teams.microsoft.com, niin selain antaa minun kirjautua ihan normaalisti omalla henkilökohtaisella tunnuksella. Ja tällöin selainsovelluksessa näkyy pelkästään tämä oma henkilökohtainen tunnukseni, eikä mitään jälkeäkään firman tunnuksesta.

Ongelma tulee ainoastaan silloin, kun yritän avata Teams-kokousta linkillä, joka on siis muotoa teams.microsoft.com/xxxxxx. Tässä tapauksessa selain ohjaa minut aina kirjautumaan sisään tällä firman tunnuksella, jota olen käyttänyt aiemmin, enkä pysty sitä vaihtamaan. Ja huvittavinta tässä on, että se tekee tuon vaikka minulla on samaan aikaan samassa selaimessa auki välilehti teams.microsoft.com-sivulla johon olen kirjautunut henkilökohtaisella tunnuksellani :)
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
368
Ootko nyt varmasti tyhjentänyt selaimesta koko välimuistin, koko ajalta?

Mitä jos kopioit tuon osoitteen ja avaat sen selaimen yksityisessä ikkunassa tai toisessa selaimessa?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Jos menen tuonne teams.microsoft.com, niin selain antaa minun kirjautua ihan normaalisti omalla henkilökohtaisella tunnuksella. Ja tällöin selainsovelluksessa näkyy pelkästään tämä oma henkilökohtainen tunnukseni, eikä mitään jälkeäkään firman tunnuksesta.

Ongelma tulee ainoastaan silloin, kun yritän avata Teams-kokousta linkillä, joka on siis muotoa teams.microsoft.com/xxxxxx. Tässä tapauksessa selain ohjaa minut aina kirjautumaan sisään tällä firman tunnuksella, jota olen käyttänyt aiemmin, enkä pysty sitä vaihtamaan. Ja huvittavinta tässä on, että se tekee tuon vaikka minulla on samaan aikaan samassa selaimessa auki välilehti teams.microsoft.com-sivulla johon olen kirjautunut henkilökohtaisella tunnuksellani :)
Kokeilepas ihan huvikseen tekeekö tuota jos avaat linkin selaimen Private / Incognito -tilassa. Jos ei tee niin kokeilisin vielä kerran tyhjentää kaikki selaustiedot (Salasanat ja autofill -tiedot nyt voi toki jättää). Katso myös, että tyhjennys on valittu kaikelta ajalta eikä vain esim viimeiseltä parilta tunnilta.

Edit.
Jakki ehtikin ensin :thumbsup:
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 880
Ootko nyt varmasti tyhjentänyt selaimesta koko välimuistin, koko ajalta?

Mitä jos kopioit tuon osoitteen ja avaat sen selaimen yksityisessä ikkunassa tai toisessa selaimessa?
Yksityisessä ikkunassa ja toisessa selaimessa luonnollisesti toimii.

En ole kokeillut välimuistin tyhjennystä, miten se tehdään? Olen siis ainoastaan poistanut kaikki cookiet ja se ei auttanut.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Yksityisessä ikkunassa ja toisessa selaimessa luonnollisesti toimii.

En ole kokeillut välimuistin tyhjennystä, miten se tehdään? Olen siis ainoastaan poistanut kaikki cookiet ja se ei auttanut.
Mikä selain? Yleensä toimii kun painaa CTRL + H ja tuolta löytyy sitten selaintietojen tyhjennykseen painike.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 880
Kokeilepas ihan huvikseen tekeekö tuota jos avaat linkin selaimen Private / Incognito -tilassa. Jos ei tee niin kokeilisin vielä kerran tyhjentää kaikki selaustiedot (Salasanat ja autofill -tiedot nyt voi toki jättää). Katso myös, että tyhjennys on valittu kaikelta ajalta eikä vain esim viimeiseltä parilta tunnilta.

Edit.
Jakki ehtikin ensin :thumbsup:
Eli tyhjensin nämä:
Browsing history
Download history
Cookies and other site data
Cached images and files

Ei auttanut

Nyt laitoin tuolla tyhjennyksessä rastit joka ikiseen ruutuun, eli noiden yllä mainittujen lisäksi:
Passwords
Autofill form data (includes forms and cards)
Site permissions
All data from the previous version of Microsoft Edge
Media Foundation data

Nyt auttoi, eikä enää ohjaa tuonne firman tunnukselle :) Kiitos kaikille avusta.

Mutta mielenkiintoista olisi selvittää, että mistä se sen tiedon sitten lopulta kaivoi?
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
368
Yksityisessä ikkunassa ja toisessa selaimessa luonnollisesti toimii.

En ole kokeillut välimuistin tyhjennystä, miten se tehdään? Olen siis ainoastaan poistanut kaikki cookiet ja se ei auttanut.
Silloin se on luonnollisesti välimuistista kiinni, jos yksityisessä ikkunassa (=välimuistia ei käytetä) toimii.

Ctrl+Shift+Delete kun selaimen ikkuna on aktiivisena, sitten täppä joka ruutuun ja poistoväliksi koko aika.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 172
Mutta mielenkiintoista olisi selvittää, että mistä se sen tiedon sitten lopulta kaivoi?
Selaimen välimuistista. Siellä oli tiedossa aiempi sessio eri tunnuksella ja siksi ongelmaa ei ilmennyt yksityisessä tilassa.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 880
Selaimen välimuistista. Siellä oli tiedossa aiempi sessio eri tunnuksella ja siksi ongelmaa ei ilmennyt yksityisessä tilassa.
Mikä noista rasteista tyhjentää välimuistin?

Autofill form data (includes forms and cards)
Site permissions
All data from the previous version of Microsoft Edge
Media Foundation data

Kun tuolla tosiaan ei ole erikseen mitään välimuistin (cache) tyhjennysoptiota.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 172
Mikä noista rasteista tyhjentää välimuistin?

Autofill form data (includes forms and cards)
Site permissions
All data from the previous version of Microsoft Edge
Media Foundation data

Kun tuolla tosiaan ei ole erikseen mitään välimuistin (cache) tyhjennysoptiota.
En osaa suoraan sanoa millä tavalla sessio on tuossa tapauksessa tallentunut. Olisin ensin ehdottanut, että evästeiden tyhjennys riittää, mutta jos olit sitä jo kokeillut eikä se auttanut, niin sitten se sessiotieto oli tallentuneena jollakin muulla tavalla sinne selaimeen.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 880
Yleensä sivustojen kirjautumistiedot tallentuvat cookieihin, joten tämä oli nyt hieman hankalampi tapaus.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 164
Jos selain on Edge niin onko siihen kirjauduttu työpaikan 365 tilillä?
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 419
Kun tuolla tosiaan ei ole erikseen mitään välimuistin (cache) tyhjennysoptiota.
Sivuhuomautuksena yksi syy käyttää aina esim. Firefoxia kun mahdollista, sillä siinä on aikas nautittavan hyvä kontrolli käyttäjällä poistaa hallitusti eri sivustojen tallentamia tietoja vs joku rampa selain, esim. Chrome. Näissä onnettomissa tuo mahdollisuus on lähinnä poistaa ihan kaikki, vaikka tiedät mihin sivustoon ongelma liittyy. Ja tuo tarvehan on pelkästään ajan kysymys, ja toistuva sellainen
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 880
Sivuhuomautuksena yksi syy käyttää aina esim. Firefoxia kun mahdollista, sillä siinä on aikas nautittavan hyvä kontrolli käyttäjällä poistaa hallitusti eri sivustojen tallentamia tietoja vs joku rampa selain, esim. Chrome. Näissä onnettomissa tuo mahdollisuus on lähinnä poistaa ihan kaikki, vaikka tiedät mihin sivustoon ongelma liittyy. Ja tuo tarvehan on pelkästään ajan kysymys, ja toistuva sellainen
Hyvä huomio. Tämä oli tosiaan ensimmäinen kerta kun törmäsin tällaiseen ongelmaan, etten pystynyt kirjautumisongelmaa korjaamaan ilman että vedin kaikki sileäksi :) Ja Edgeä tosiaan olen käyttänyt.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 880
Testailin hieman lisää. Palautin koneen backupilta vanhaan tilaan, että sain taas ongelman päälle. Joten korjaan hieman aiempaa:

Se oli juurikin tämä asetus, joka korjasi ongelman:
1699970678936.png


Olin aikaisemmin tyhjentänyt cookiet eri valikon kautta:
Settings -> Cookies and site permissions -> Manage and delete cookies and site data -> See all cookies and site data -> Remove all

Ja tuo tosiaan ei ongelmaa korjannut, joten jotain se jätti jonnekin jemmaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 222
Viestejä
4 331 230
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom