Teams hirttää jaettavan ohjelman kiinni

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 320
Ongelma on yksinkertaisuudessaan seuraava:

Avaa Teams päällä joku ohjelma (esimerkiksi Word) ja siihen joku dokumentti tai tiedosto. Pistä ko. ohjelman näkymä jakoon muille henkilöille Teamsin kautta. Jonkin ajan kuluttua tuo ohjelma alkaa hidastumaan ja lopulta hirttää täysin kiinni. Se ei palaa normaaliksi vaikka jaon lopettaisi, vaan vaatii joko koko ohjelman sulkemista väkisin tai koneen boottia. Teams kuitenkin toimii koko ajan. Senkin jälkeen kun tuo jaettava ohjelma on hirttänyt täysin kiinni.

Syy on ilmiselvästi Teams ohjelmassa ja netin mukaan siitä kärsii koko joukko käyttäjiä.

Tietääkö kukaan miten tuon kiinni hirttämisen pystyisi estämään?
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 570
Ongelma on yksinkertaisuudessaan seuraava:

Avaa Teams päällä joku ohjelma (esimerkiksi Word) ja siihen joku dokumentti tai tiedosto. Pistä ko. ohjelman näkymä jakoon muille henkilöille Teamsin kautta. Jonkin ajan kuluttua tuo ohjelma alkaa hidastumaan ja lopulta hirttää täysin kiinni. Se ei palaa normaaliksi vaikka jaon lopettaisi, vaan vaatii joko koko ohjelman sulkemista väkisin tai koneen boottia. Teams kuitenkin toimii koko ajan. Senkin jälkeen kun tuo jaettava ohjelma on hirttänyt täysin kiinni.

Syy on ilmiselvästi Teams ohjelmassa ja netin mukaan siitä kärsii koko joukko käyttäjiä.

Tietääkö kukaan miten tuon kiinni hirttämisen pystyisi estämään?
Jaa työpöytää.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 031
Onko tuo testattu keino vai arvaus?
Voi olla kiinni versioistakin, työn puolesta jaetaan ja katsellaan monia ohjelmia teamsilla ja yleensä nimenomaan niin että ei jaeta työpöytää.
Esiintyykö ongelma jollakin muulla kuin wordillä ?

Ainakin joskus office- softat olivat kaikki jotenkin yhdessä, kun joku jumitti niin muutkaan eivät toimineet, tyyliin avaat excelillä megatiedoston ja odotusaikana ei voinut lukea outlookilla posteja kun molemmat oli jumissa...
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 320
Voi olla kiinni versioistakin, työn puolesta jaetaan ja katsellaan monia ohjelmia teamsilla ja yleensä nimenomaan niin että ei jaeta työpöytää.
Esiintyykö ongelma jollakin muulla kuin wordillä ?

Ainakin joskus office- softat olivat kaikki jotenkin yhdessä, kun joku jumitti niin muutkaan eivät toimineet, tyyliin avaat excelillä megatiedoston ja odotusaikana ei voinut lukea outlookilla posteja kun molemmat oli jumissa...
Excel ja Word ainakin. Netin mukaan myös ainakin PDF:llä samaa ongelmaa. Ja ongelmassa on se hauska puoli, että se tuntuu esiintyvän vähän kaikilla. Joudun joka viikko parin tunnin palaveriin jonka pitäjä on joka kerta eri henkilö eri läppärin kanssa ja lähes joka kerta se Word tai muu doku hirttää kiinni sen Teamsin kanssa palaverin pitäjällä.

Minulla siihen kiinnihirttämiseen meni noin tunti ja kahden tunnin aikana se hirtti kiinni kahdesti. Ei vaikuta olevan ainakaan muistivuoto, koska muistin kulutus on edelleen normaalia vaikka Word ei sano enää mitään,
 
Viimeksi muokattu:

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 570
Onko tuo testattu keino vai arvaus?
Testattu keino.
Minä jaan aina työpöytää (jonne jätän vain esitettävän sovelluksen). Toiset sovellukset ovat 2. näytöllä, jota en jaa.
Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.
Tänään viimeksi kollegalla jumiutui powerpoint kesken (powerpointin) jaon (kalvot eivät vaihtuneet). Tämä korjaantui kyllä sillä, että powerpointin jako keskeytettiin ja jaettiin uudelleen, jonka jälkeen ei ollut ongelmia.
On kuulemma tunnettu Teamsin ongelma.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
10 500
Päivittäin on töissä Teams käytössä ja joku jakaa verkkopalaverissa jotain sovellusta, eikä ole koskaan ollut tuollaisia ongelmia. Kuinka kauan ja millä kombolla sovellusta pitää jakaa, että tuota ilmenee? Ei muuten, mutta kuulostaa vähän siltä, että vika ei ole välttämättä siinä Teamissa, vaan ehkä jossakin muussa työaseman komponentissa.

Eikä tuosta löytynyt mitään sen ihmeempää keskusteluakaan muutamaa satunnaista tapausta lukuun ottamatta.
 
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
570
Itellä näkyy olevan päällä palvelun heikkenemis ilmoitus SharePoint Online:stä (joka muistaakseni on noiden Teams tiedostojakojen pohjalla). Tosin siinä puhutaan OneDrive for Businessistä, eikä niinkään noista AP mainituista softista...

Kaikki muut palvelut näyttää vihreää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 901
Meillä on firman vakioidulla kannettavalla ihan samaa kiinnihirttämistä. Kun keskeyttää jaon ja pistää uusiksi, niin yleensä toimii. Ihan niinkuin käyttäjällä @demu .

Kun on Windows 10 Enterprise ja hyvin pieni määrä mitään ulkoisia softia, niin kyllä pitäisin tätä Teamsin ongelmana.

--

Sitten taas meidän taloyhtiön kokouksissa, jotka olen vetänyt omalta koneelta ja Teamsistä, niin ei ole kertaakaan mitään tämmöistä tapahtunut. Tietenkin niitä on 100x vähemmän kuin työkokouksia..
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
10 500
Meillä on firman vakioidulla kannettavalla ihan samaa kiinnihirttämistä. Kun keskeyttää jaon ja pistää uusiksi, niin yleensä toimii. Ihan niinkuin käyttäjällä @demu .

Kun on Windows 10 Enterprise ja hyvin pieni määrä mitään ulkoisia softia, niin kyllä pitäisin tätä Teamsin ongelmana.

--

Sitten taas meidän taloyhtiön kokouksissa, jotka olen vetänyt omalta koneelta ja Teamsistä, niin ei ole kertaakaan mitään tämmöistä tapahtunut. Tietenkin niitä on 100x vähemmän kuin työkokouksia..
Teamsia käyttää joka päivä suunnilleen puoli maapalloa. Jos tuo olisi yleinen ongelma, eikä vain jonkin tietyn softakombinaation (tai niiden versioiden) aiheuttama, niin siitä todennäköisesti olisi enemmänkin keskustelua MS:n tukisivustoilla. Tiedän että se ei lohduta ongelmasta kärsiviä, mutta ajattelin vaan että jos se ohjaisi vianselvityksessä vähän enemmän oikeaan suuntaan, eli mitä sanoo koneen event logi ja muut logit, ovatko kaikki komponentit ajan tasalla, mikä on Teamsin versio jne.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 320
Päivittäin on töissä Teams käytössä ja joku jakaa verkkopalaverissa jotain sovellusta, eikä ole koskaan ollut tuollaisia ongelmia. Kuinka kauan ja millä kombolla sovellusta pitää jakaa, että tuota ilmenee? Ei muuten, mutta kuulostaa vähän siltä, että vika ei ole välttämättä siinä Teamissa, vaan ehkä jossakin muussa työaseman komponentissa.

Eikä tuosta löytynyt mitään sen ihmeempää keskusteluakaan muutamaa satunnaista tapausta lukuun ottamatta.
Toistuu niin monella eri Dellin vakioidulla läppärimallilla ja käyttäjällä, että tuskinpa on rautakombo tai joku muu softa. Minulla sen oireet alkoivat suunnilleen tunnin kohdalla kun avointa jaettua dokumenttia editoi palaverin edetessä. Word alkaa ensin hidastua, sitten kaikki hiiren oikean klikin takana olevat valikot lakkaavat toimista ja pian sen jälkeen Word ei sano enää mitään, koska on täysin jumissa. Jos sitä Wordin ikkunaa ei jaa muille Teamsissä, sitä voi käyttää vaikka koko päivän ongelmitta.

Ja siis Teamsin päälläolo yksin ei aiheuta tuota ongelmaa. Teamsissä pitää nimenomaan olla tuo ruudunjako päällä, että se ongelma tulee esille.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 770
Office 365 varmaankin kyseessä niin kannattaa kysyä jos adminit tarkistaisi mikä tilanne on Microsoft 365 service health ja incidents ikkunassa. Teamssissa on vähän väliä jotain ongelmaa menossa. Kova kuormitus johtuen tästä Korona tilanteesta..
 
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
570
Ainoastaan SharePoint Onlinessa näkyy ongelmia kuten jo aikasemmin kerroin:

Some users may be unable to sync SharePoint Online team site libraries with OneDrive for Business
SP224371, SharePoint Online, Päivitetty viimeksi: October 22, 2020 11:14 PM
Alkamisaika: October 16, 2020 12:55 AM
Tila
Palvelun toiminnan heikentyminen
Vaikutus käyttäjiin
Users may be unable to sync SharePoint Online team site libraries with OneDrive for Business.
Oletko kohdannut tämän ongelman?
Oliko tästä apua?

Viimeisin viesti Näytä historia
Title: Some users may be unable to sync SharePoint Online team site libraries with OneDrive for Business User Impact: Users may be unable to sync SharePoint Online team site libraries with OneDrive for Business. More info: This issue only affects users who are using the classic experience. If possible, we recommend users utilize the modern experience, as it is unaffected by this issue. Additional information about experiences can be found here: SharePoint classic and modern experiences Current status: The deployment has reached 96 percent saturation. We're continuing to monitor the environment as the fix reaches the final stages. Scope of impact: This event impacts users attempting to sync SharePoint Online team site libraries with OneDrive for Business within the classic experience. Start time: Sunday, October 11, 2020, 5:50 PM (2:50 PM UTC) Preliminary root cause: A recent change inadvertently affected the validation of specific Globally Unique Identifiers (GUIDs) which is preventing users from syncing SharePoint Online team site libraries with OneDrive for Business. Next update by: Saturday, October 24, 2020, 1:00 AM (10/23/2020, 10:00 PM UTC)
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
930
Voisiko ongelma liittyä siihen, onko päällä vai ei ominaisuus antaa muille kontrollia jaettavassa sovelluksessa
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 320
Ainoastaan SharePoint Onlinessa näkyy ongelmia kuten jo aikasemmin kerroin:
Tuolla ei ole mitään tekemistä tämän ongelman kanssa. Onedrive ei liity tähän mitenkään ja ongelman saa aikaan ihan paikalliselta kovalevyltä avatulla tiedostolla eli ei liity Sharepointtiinkaan millään lailla.
 
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
570
Tuolla ei ole mitään tekemistä tämän ongelman kanssa. Onedrive ei liity tähän mitenkään ja ongelman saa aikaan ihan paikalliselta kovalevyltä avatulla tiedostolla eli ei liity Sharepointtiinkaan millään lailla.
No älä... Oiskohan mun vastaus ollu aikasempaan viestiin heti siinä viestini yläpuolella... :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 323
Koita workaroundina avata se jaettava dokumentti office365-webclientillä chromessa ja jaa se.

Jos sekin kaatuu, niin haisee joltain näyttisajurin vastaavan ongelmalta, jossa se kuvankaappaus ja videopakkaus muistivuotaa jotain ihmeellistä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 320
Koita workaroundina avata se jaettava dokumentti office365-webclientillä chromessa ja jaa se.

Jos sekin kaatuu, niin haisee joltain näyttisajurin vastaavan ongelmalta, jossa se kuvankaappaus ja videopakkaus muistivuotaa jotain ihmeellistä.
Ei ole mitään Office365:ttä. Firma on hankkinut vain Teamsin ja se siitä. Eikä se kaadu vaan hirttää täysin kiinni. Enkä ole nähnyt mitään mikä viittaisi muistivuotoon. Muistinkäyttö normaalitilanteeseen nähden on ihan normaalia siinäkin vaiheessa kun jaettava ohjelma ei enää sano mitään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
106 130
Viestejä
2 137 459
Jäsenet
43 437
Uusin jäsen
Joo123

Hinta.fi

Ylös Bottom